Nitro Family avagy a legdebilebb FPS

Nem hallottál még róla? Nos nem véletlen…

Ezzel a bejegyzéssel megnyitom a gamez, és azon belül is budget kategóriát. Aki esetleg nem értené, a budget kategóriába alacsony költségvetésű gamek kerülnek, amelyek kispénzű emberek számára nyújta(ná)nak egyfajta alternatívát. Önmagában az, hogy egy játék a budget kategóriában indul, még nem feltétlenül jelenti azt, hogy rossz is, hiszen sokan nem tudják, de olyan nevek is budget kategóriában indultak, mint a Serious Sam, vagy a Flatout. Általánosságban persze nem ilyen rózsás a helyzet, hiszen ott a másik oldal is, amikor olyan gamek kerülnek ki a boltokba pénzért, amik nem hogy nem szórakoztatóak, hanem egyenesen szenvedés velük játszani. Jó példákat ezekre hazai viszonylatban FreddyD hoz fel, csak hogy néhány példát említsek:

Metal – Egy hihetetlenül béna Quake III klón.

Big Rigs – Egy ordenáré kamionversenyes játék, helyette ott a kiváló Mercedes Benz Truck Racing.

Winthorp’s Mansion – Ami egy érdekes kaland, akció, horror, krimi szerűség lenne, de úgy igazán egyik sem, helyette ott az Alone in the Dark (nem összekeverendő az Uwe Boll féle trágya filmmel).

Viszont hogy visszatérjek mai tesztalanyunkhoz, vannak olyanok is, amik egy kis odafigyeléssel simán jó játékok lehettek volna, csak épp sikerült elcsúszniuk azon a bizonyos banánhéjon. Bevezetésként még annyit, hogy ez egy 2004-es játék, amit a koreai Delphieye Entertainment készített, és a ValuSoft adott ki. Műfaját tekintve nem más, mint egy klasszikus arcade stílusú FPS amit a Serious Sam: The Second Encounter motorja hajt meg.

Kezdjük a történettel (mert hogy ilyen is van): A nem túl távoli jövőben az emberiség legnagyobb problémája nem egy háború, vírus, természeti csapás, vagy idegen faj lesz, hanem a stressz. A világ bármelyik táján is járjon az ember, lépten-nyomon frusztrált, a pszichikai terhek nyomása alatt megtört céges zombikba botlik. Ez persze kihatással van a termelésre is, ami sem a cégeknek, sem a gazdaságnak nem tesz jót, így hát szükség volt egy elfogadható (és persze gazdaság élénkítő) megoldásra. Ekkor rukkolt elő a Golden Bell vállalat a Healthy Family névre keresztelt termékével. Apróbb gond csak az volt, hogy ez a gyógyszer nem volt más, mint egy legálisan beszerezhető drog. A projekt egészen egy évtizedig sikeresen működött, az emberek agya a drognak hála megfeledkezett a mindennapok robotjáról, ám rövidesen kezdtek előjönni azok a bajok, melyek egy évtizednyi intenzív drogfogyasztás után jelentkeznek. A rendszeres fogyasztók (tehát a lakosság javarésze) agresszív, neurotikus, eltompult tudatú eszementekké változtak, akik bármire képesek voltak az adagjukért. A dolog vége természetesen polgárháború lett, amit a tiszták (akik elzárkóztak a vállalat drogjától) nyertek meg, illegalitásba kényszerítve így a Golden Bell vállalatot. A cég vezetősége (kitaláltátok, alvilági figurák) úgy döntöttek, ilyen könnyen nem adják föl, és maradék erejükkel (és pénzükkel) igyekeznek minimálisra redukálni a Healthy Family hosszú távú mellékhatásait. A kutatás ment is titokban, mígnem egy szakaszban, közel a megoldáshoz már újszülött gyerekekre lett volna szükség a sikerhez. Így az ilyen korú gyermekek eltűnése egyre gyakoribbá vált, mígnem a Golden Bell elkövette élete legnagyobb hibáját, és elrabolta Victor Chopski fegyverszakértő és vadászmester fiát, Red “Chief” Chopskit. Apuka persze nem maradt rest, és elővéve nem kicsi arzenálja legfrankóbb darabjait, a feleségével, Mariával (aki állatszelídítő) elindulnak, hogy visszaszerezzék gyermeküket a Golden Bell karmai közül.

Játékmenet: Aki játszott már a Serious Sam valamelyik részével, az kábé tudja, mire számíthat. Agyatlan lövöldözés, rengeteg poén, és persze vér, szálló testrészek minden mennyiségben. Ám még Sam bácsi önmagát parodizáló stílusban szórta a poénokat, addig a Nitro Family egy olyan akció dús, ugyanakkor roppant idióta, debil hangulatot teremt, amin egyszerűen nem lehet nem nevetni, még a legfapofájúbb ember arcára is képes mosolyt csalni.

Hogy miről is beszélek? Képzeljük el azt, amikor az izompacsirta badass főhős, a lengén öltözött barátnőjével a hátán, mindkét kezében egy-egy iszonyatos mordállyal halomra lövi a hullámokban ránk rontó ellent, akik zombik, ufók, terroristák, vagy más milliószor kiirtott ellenek helyett ezúttal elhízott kocák (Nosza dagony!) nyergében lovagló népviseletes mexikóiak, akik lézerpuskákkal lőnek, miközben a coca sem marad tétlen, felénk rohanva igyekszik felöklelni minket, miközben a háttérben punkrock ordít. Na ugye, hogy nem egy hétköznapi látvány? =P És akkor még nem esett szó az óriási, sörhasú, hegy magas debilekről, vagy a Rambo beütésű übersenorokról (ejtsd: szenyor), esetleg a dobtáras géppisztollyal felfegyverkezett, fehér fodros blúzos, piros szoknyás, hajcsavarós, kampósorrú, kétszáz kilós matrónákról.

A játék persze a debil látványon, hangulaton kívül tartogat jó pár olyan megoldást is, amik nem szokványosak, és épp ezért dicséretesek a maguk nevében:

Az első, ami kapásból szembeötlik, hogy 1 helyett rögtön 3 alapfegyverünk van (shotgun, nehézgépfegyver, rakétavető) amelyekből egyszerre kettőt is a kezünkben tarthatunk. Sőt a játék ennél tovább megy, ugyanis a fegyverek nem összeférhetetlenek egymással, hanem kombinálhatóak, így egyik kezünkben figyelhet shotgun, még a másikban rakétavető, és ezt karonként variálhatjuk is, így összesen 9 fajta variációt hozhatunk ki. Ez sokszor bizonyul hasznosnak, ha az adott helyzethez, ellenség(ek)hez megfelelő kombót sikerül kiválasztanunk. Ezen kívül még 4 másik fegyver, egy szöges aknákat lövő ágyú, egy elektromos, bénító gömböket lövő fegyver, egy lézer mesterlövészpuska, és végül egy bazinagy területre ható, tömegpusztító rakéta lesz az arzenálunk része. Ez utóbbiakat már csak egy kézben bírjuk el, de főleg az utolsó kettőt megéri használni.

A másik újszerű, ritkán látott megoldás, az úgynevezett Mid-Air-Combo -System, ami annyit tesz, hogy az épp levegőben szálló, de még nem halott ellenséggel lehetőségünk van dekázni mindaddig, amíg szerencsétlen végleg el nem patkol. Ez azon kívül, hogy rendkívül látványos és mulatságos, nem elhanyagolható pénzmaggyarapodást is jelent.

Ha pedig már szóba jött a pénz, erről is érdemes szót ejtenünk, mert ha eleget gyűjtünk össze, akkor értékes fegyverekre, illetve a már meglévő fegyverink tuningolására költhetjük el. Ezt rendszerint egy csábos ruházatú hölgynél, Lisa-nál tehetjük meg, aki nem csak fegyvert árul, hanem információkat is ad a helyszínekről és az ellenségekről is, plusz a rejtett arany magnum cardokat (jó kis kapitalista módon) nála tudjuk beváltani, így tehetünk kiruccanást bónusz helyszínekre (ez utóbbit nem próbáltam).

A tuningokhoz visszatérve, sajnos csak az alapfegyverek tuningolhatóak, de azoknál megéri, mert ezeket fogjuk a leggyakrabban használni, és mert jóval hatékonyabbak lesznek. A tuningok persze nincsenek túlbonyolítva (egyre többe kerülnek 2 lépcsőben) de a fegyverekre másként hatnak. A shotgunnunknak először csak a tárja nő, aztán a tár mellett a fegyver duplacsövűvé válik (ez utóbbit sajnos nem nagyon látni külsőleg). A gépfegyver először dupla, majd négycsövűvé válik (tűzerő nagyobb, nem a sebzés) amivel egyenes arányban nő a tár is. A rakétavetőnknek viszont csak a tárja nő, más nem változik.

Pluszba hősünk neje sem marad tétlen, a túl közel merészkedő ellenséget nemes egyszerűséggel lefejezi egy ostorral, plusz a pályákon összeszedhetünk HydroGas palackokat, amikből egyszerre hármat tarthatunk magunknál, ezek segítségével Maria képes lesz férjura hátáról egy jetpackel kiemelkedni, majd egy adott területre szőnyegbombázást szórni, ez ugyan nem sokáig tart, de a hatása roppant pusztító és mókás.

A felsorolásból már csak két dolog maradt ti, a Bullet time, ami Max Payne óta nem nagy kunszt, ám az aktiváló mechanizmus teljesen más. Itt ugyanis nem egy gomb lenyomása szükséges, hanem van egy vízszintes hengerszerű mérő a bal felső sarokban, aminek három szakasza van, zöld, sárga, és végül piros. A méter az ölés, dekázás, sőt még a bekapott sebzések hatására is növekszik, majd amint betelik a legvégső piros szakasz, hősünket és hősnőnket elkapja egy eufórikus érzés, a világ lelassul, és így egy időre egyszerűbbé válik minden. Ez sokszor hasznos, sőt életet is menthet, ám elérni korántsem egyszerű, hiszen a méter folyamatosan csökken, ha nem ölünk (zöldnél 100%, sárgánál 50%, pirosnál 25% a csökkenés sebessége) és feltornászni nem egyszerű. Érdekesség, hogy az egész végbemenetele olyan hatást kelt, mint ha hősünk és hősnőnk éppen szeretkezne, ami szintén rádob egy lapáttal a humorra. A másik pedig, hogy lehetőségünk van kipróbálni a Healthy Family-t, aminek hatására egy rövid mini játék indul el, neonszínű aurában fénylő, táncoló technobabek jelennek meg, akik szíveket küldözgetnek felénk, aminek persze nem szabad bedőlni, mert lassan leszívják az életerőnket.

Az emberben persze felmerülhet a kérdés, ha ilyen sok ötletet belegyömöszöltek ebbe a játékba, amiknek még a kivitelezése is remekül sikerült, akkor mi lehet vele a baj?

Nos sajnos a Nitro Family nem egy hibátlan alkotás, kezdeném kapásból a grafikával: A grafika a színvilág, kidolgozottság tekintetében a karakterek, fegyverek, illetve a különféle felszedhető, szétlőhető tárgyak esetében szép látványt nyújt, még mai szemmel sem nevezhetők csúnyának. A robbanás, tűz, füst, és a kiégett vagy rozsdás roncsok szintén nagyon szépek lettek, ezeknek a kidolgozottsága, megvalósítása az akkori felső kategóriába simán belefért. A képregényszerű felvillanó szövegek, töltőképernyők szintén nagyon hangulatosak és igényesek lettek. Ugyanakkor a terep, a talaj, a háttér, az ég és a víz textúrái roppant elnagyoltra, mosottra sikeredtek, ami így játék közben egy érdekes (lehangoló) kontrasztot eredményez. Az épület, és a különféle passzív belső/külső elemek, tárgyak, díszek textúrái valahol a kettő között vannak, elég vegyes képet adnak.

A fizika röhejes, minden ugyan úgy reagál, kábé mint egy kartondoboz. Továbbá a clipingeléssel sincs minden rendben, sokszor látni falba lógó, talajba süppedő, vagy lebegő hullákat. Ráadásul minden hulla, vér, és roncs eltűnik, amit kifejezetten utálok játékoknál.

A pályák szintén elég vegyes képet adnak, a választék mondjuk elég bő: Mexikó, Vietnám, Mongólia, Oroszország, USA, amiknek a hangulatát nagyjából sikerült is visszaadni. Viszont, főleg a belső tereken az embernek olyan érzése támad, mint ha a terek, folyosók, beugrók ismétlődnének, egymás klónjai lennének. Egy idő után pedig a pályatervezés miatt kiszámíthatóvá válik, melyik sarok, beugró mögül fognak ránk rontani. A fejlesztők persze igyekeztek a monotonitást megtörni, de nem sok sikerrel. A klasszikus kar, gomb keresgélés és az ugrálgatós ügyességi részek mellett például van, amikor ellenségeket kell beledekáznunk egy konténerbe, hogy a többlet súlytól aztán a libikóka elv szerint felemelkedjen egy másik konténer, ami addig utunkat állta. Ez elsőre egész jól hangzik, ám ötödjére már nem olyan jó móka, ráadásul a játék hajlamos a halál béna fizika miatt bugosodni, például hogy az egyik ellenfél a másik fejére esik, vagy ami rosszabb, a konténer valamelyik szélére, ilyenkor persze nincs más megoldás, mint megpróbálni valahogy beletessékelni, vagy kinyírni szerencsétlent, ugyanis addig nem spawnolódik új, amíg bele nem esik rendesen, vagy meg nem hal. Ám a spawnloló rendszer sem tökéletes, van hogy az ellenfél egyszerűen nem esik le, hanem megakad a levegőben. A másik ilyen színfolt, a hegy magas debilek feltűnése, akiket nem lehet rendesen megölni, hanem vagy csapdába kell őket csalni, vagy például kilőni mellettük, alóluk valamit. Szerencsére ez már normális(abb)an működik, de a debil is képes beakadni.  Valamint akad egy-két járműves pálya is, ahol barátnőnk vezet, még mi osszuk a végtelen skullót, ám ezek sajnos másfél perc után bőven unalmassá válnak, főleg hogy a fegyver, és a zene, ami ezek alatt szól mindig ugyan az.

A grafikán túl a hangokkal, zenékkel sem lenne probléma, jól illeszkednek a játékba, hozzájárulnak a hangulathoz, ám sajnos ez sem lett hibátlan. Néhány egységnek ugyan az a hangja, ráadásul a hangok elég gyakran ismétlődnek, plusz 5-10 hanggal ezt ki lehetett volna küszöbölni. A zene nekem tetszett, sőt azt kifejezetten dicséretesnek tartom, hogy mezei instrumentálok helyett rendes zeneszámokat raktak a game alá. Ami viszont zavaró, hogy ezek akármennyire is jók, folyton szólnak, és nem változnak. Mennyivel jobb lett volna már úgy, ha csak hentelés közben szólnának, vagy legalább cserélődnének egymás után?

A játék legnagyobb hibája viszont az AI… Oké, hogy szétdrogozott agyú idiótákkal van dolgunk, meg ez nem egy taktikai, hanem egy klasszikus arcade stílusú FPS, de a falnak futás, beragadás, tereptárgyak előtt toporzékolás, és néhanapján önmaguk felrobbantása még így is ciki. Talán az egyetlen ellenség, aki valamelyest próbál taktikázni, az a lamon névre hallgató szőke, rakétavetős ürge, aki oldalra vetődik, de ő is csak nagyobb számban okozhat fejfájást.

További fájó pont, hogy kooperatív mód ugyan van, de multiplayer viszont nincs, amit nagy hibának könyvelek egy ilyen kaliberű játéknál.

Amikor megjelent, a játék 70%-ot kapott az egyik, még 68%-ot egy másik szaklapban, amik szerintem reális értékek voltak. Az interneten 6.8-7.3pont közötti értékeket találni.

Ajánlatos e kipróbálni a játékot? Nos ha másért nem is, a fun miatt szerintem megéri, főleg azoknak, akik kedvelik a klasszikus FPS-ek stílusát. ;D

És akkor mutatnék pár videót is:

Sima gameplay, az első fejezet, első pályája, ami a találó Costacoco nevet viseli:

http://www.indavideo.hu/video/Nitro_Family_-_Costacoco_gameplay

Első járműves pálya, motorcsónakból kell osztani az áldást:

http://www.indavideo.hu/video/Nitro_Family_-_Boat_rampage

Szintén gameplay, ezúttal Loongtak Village-ben, és itt látható a sajátságos bullet time is ;D

http://www.indavideo.hu/video/Nitro_Family_-_Loongtak_Village_gameplay

Újabb járműves pálya, ezúttal helikopterből osztunk:

http://www.indavideo.hu/video/Nitro_Family_-_Helicopter_Strike

Végül egy kis Healthy Familyis mini játék:

http://www.indavideo.hu/video/Nitro_Family_-_Healthy_Family_drug_minigame

Utóbbi kapcsány még annyi megjegyzésem lenne, hogy az egész olyan hangulatot kelt, mint ha a game valami drogellenes kampány apropóján látott volna napvilágot, mint kampányfogás “Gyere el öcsi a nyítnapra oszt’ kapsz egy játíkot!” elven. =)

Advertisements

26 hozzászólás to “Nitro Family avagy a legdebilebb FPS”

  1. Ez kifejezetten Drunk & Play játék 😀
    De FreddyD-töl szerintem a legjobb játék bemutató az Alien Anarchy mert az a legalja még mindig.
    Beteg fps-t annyira nem ismerek de beteg játékot inkább: Killer 7 bár csak konzol de baromira beteg viszont igényes 🙂

  2. Olyasmi, egy ideig-óráig leköti az embert, roppant feelinges egyik kézben shoti, másikban raksi kombóval írtani, meg a zenék is jók (szerintem).

    Killer 7? Ugyan már… nekünk PC-seknek jobb van, amit úgy hívnak: Postal 😀

  3. Emlékszem, hogy játszottam a demójával, de a full verzióhoz már nem volt lehetőségem. Kösz felébreszteted az emlékeimet. (Jut eszembe, én is tudnék hasonlókról írni. Majd talán egyszer.)

    Helyesbítés: A Killer 7, nem FPS, hanem egy túélő horror szerűség, ami szerintem túlságosan túlértékelt.:/ Ami hasonló beteg FPS széria, az a Timesplitters trilógia.

  4. Péter: Ja a zenéket hallottam a videóban
    Játékokban sokat dobnak az ember hangulatán.

    Igen a jó öreg Postal Dude, annak is a 3. része kijöhetne már 😀

    baluzz: Direkt kitértem rá, hogy “de beteg játékot inkább”
    Nem nekem van olvasás/értelmezési problémám 😛
    A Timesplitterst meg hamarosan kipróbálom mert járt a használtan szervált konzolhoz 🙂

  5. baluzz: Szívesen. 🙂 A demót én is próbáltam anno, ha jól emlékszem egész sokáig, az első bossig engedett. Ja igen, és a demó még 0.9-es verzió volt, ahol nem mindig vette fel a tárgyat (főleg a páncélt) ha beleálltál, és erre az volt a megoldás, hogy beleálltál, és ugrottál egyet… XD Szerencsére a fullban ezt kijavították. Egyébként valószínűnek tartom, a gameről lesz még egy kisebb bejegyzés… 🙂

    Soa Mark: A zenéket valszeg felteszem majd egy packba, mert MSN-en is jelezték, hogy igény lenne rá. 🙂 Postalból meg készül a 3, egy fasza kis TPS-nek ígérkezik.

  6. Jó, de mikor volt legutoljára valami infó róla? Az elégé régen volt.

  7. Most mire gondolsz? A Nitrora vagy a Postal 3-ra?

  8. Na ja, elég csöndben vannak egy ideje az RWS skacok, de anno az első és a második rész között is 6-év telt el csöndben. 2003-ban jött az alap Postal 2, aztán 2004-ben jött a Share The Pain verzió, 2005-ben az Apocalypse Weekend kieg, aztán 2007-ben a Fudge Pack. Jövőre szerintem itt lesz a Postal 3. 🙂

  9. Ez igaz, de akkor is reménykedek, hogy nem jut Duke Nukem Forever sorsára 😦

  10. Nem fog, mert Duke bácsi 2001-re lett ígérve, és azóta húzzák. Szvsz azért lett az alcíme forever, mert örökké várhatsz rá. XD Eredetileg a Red Faction II motorja hajtotta volna meg, aztán az UT 2004-é, aztán Half-Life 2-é, és most, a legutóbb már saját enginet mutattak be, ami majd a Max Payne 3 alatt is lesz (na attól se várok sokat az előzetes képek alapján). Amúgy Duke bácsiról is lesz majd bejegyzés… 🙂

    • De legalább évente dobnak fel trailereket 😀
      Szerintem ott cseszték el, hogy túl sok mindent akarnak beletömni csak hát közbe halad a grafikai változás és azzal is baszakodnak de majd egyszer

      Duke bá meg jöhet 😉 leghangulatosabb fps a mai napig és az aranyköpései… kb Bibliai szintűnek kéne emelni a tv-ben xD

  11. Igen, de egy ekkora névnek, mint a 3D Realms, ha már tényleg 97-ben elkezdték a fejlesztést, akkor 2001-re simán ki kellett volna adniuk a gamet. Sok mindent akartak belerakni, azt megértem, de lásd (hogy valamennyire ON is legyen) a Nitro Family-t meghirdették 2003 tavaszán, 2004 nyarán meg is jelent, és az ötletek, amiket bele akartak rakni, azok bele is kerültek, és jól is működnek, oké hogy más “alapvetőbb” területeken gondok vannak, de mondjuk plusz fél év rászánásával azokat is ki lehetett volna javítani. Persze még véletlenül sem akarom a Nitrot, Duke bácsi epicjéhez mérni, de ha egy év alatt egy vadiúj cég képes volt egy 70%-os játékot kitermelni tele frankó ötletekkel, akkor egy nagy cégnek 4-év alatt illett volna egy epicet összerakni szerintem.

    Helyette húzzák-vonják, cserélgetik az engineket milliókért, most meg sajátot akarnak írni még többért… hát ha van pénz oké, de egyszer fejezzék már be végre.

  12. Elnézést, de nem abbahagyták a DNF fejlesztését?

  13. Ki tudja, szerintem már maguk a fejlesztők sem tudják mit akarnak, idén is kiadtak egy trailert aztán cső: http://www.youtube.com/watch?v=-0N5JIi-gJY&fmt=18

  14. Én frissebb gameplay videót is láttam: http://www.youtube.com/watch?v=Fm4ABCcv79U

    szóval én már csak röhögök azon, hogy nem adták még ki 😀

  15. Ezt láttam én is, amúgy szerintem Duke bácsi ha ki is jön, már nem olyan lesz mint anno. Szerintem 2001-ben ki kellett volna adni azt, amit akkor mutattak trailer formájában: http://www.youtube.com/watch?v=TDlB2P1leRM&fmt=18 aztán csókolom.

  16. Tök jó lett volna ha kidobják 2001-ben ezt a duke-t, jobbnak nézett ki mint ami most a legújabb gameplay videókban ment.
    A Nitro Family-nek én is csak a demójával játszottam és emlékszem, hogy egyfolytában az Original Prunkster (Offspring) ment benne: a menüben és a játékban is. De poén volt, főleg a csaj aki ostorral fejezett. 🙂

  17. Jó lett volna, de sajnos azzal már sohasem gamelhetünk, pedig már a felcsendülő zene is piszok jó… 😦

    A Nitro amúgy jó játék lehetett volna, ha kicsit több időt szánnak rá, és nem szól állandóan a zene.

  18. Torrentet vagy másolt CD-t, ha kérhetnék. 🙂 🙂 🙂

  19. Persze, bár nem gondoltam volna, hogy felkelti az érdeklődésed… 😀

    http://www.megaupload.com/?d=9LMUVZE0

    UI: A fájl .bin kiterjesztésű, azt a daemon tools beolvassa, csak tedd át “minden fájl”-ra tallózáskor.

    • Minden szar/ritka/elvont/fun dolog érdekel. 😀

      Linkért örök hálám, hazaérek, le is kapom. 🙂

      • Szívesen. 🙂 Szerintem nem rossz játék, de lehet csak én vagyok túl jóhiszemű. Budget kategóriás, debil hangulattal és humorral, de van benne pár jó ötlet, és jó zenék.

  20. Vagy használj PowerIso-t 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: