Best of MSN

Nyilván senkinek sem kell különösebben bemutatnom a Microsoft privát chat programját. Mindenki ismeri, sokan használják, ám ahogy a fórumok, vendégkönyvek kitermelik a maguk kis idiótáit, úgy ez a chat elven működő program is magával hozza a sajátjait, mint kutya a bolháit.

Az ember általában azért kreál MSN profilt, hogy aztán ott privátban beszélgethessen más emberekkel olyanokról, amik fórumba nem valók, röviden, de a privát üzenetnél gyorsabban. Szerény személyem 3-éve rendelkezik MSN felhasználói fiókkal, amelyben mintegy 100 partner van már felvéve. Tudom, ez még nem is olyan sok, mert van, akinek már 400-500 ismerőse is van, sőt olyat is ismerek, aki már elérte az 1000-ret is. Más dolog, hogy nagyvalószínűséggel senki sem fogja egyszerre 5-10 embernél többel tartani a kapcsolatot, mert előbb-utóbb elfogynak a témák, nem lesz mondanivalójuk egymásnak. Tehát a partnerek igazából nem is gyarapodnak, hanem időszakonként lecserélődnek, és a lecserélődöttek felhalmozódnak.

Ami viszont igazán érdekessé teszi az MSN-t, azok a felhasználói, pontosabban azok bizonyos típusai, akikkel az ember találkozhat:

A normális: Ez lenne az a sztereotip beszélgető partner, akire mindenki vágyik. Intelligens, nyitott, közvetlen, kedves, érdeklődő, együttérző partner, aki meghallgatja a másikat, szépen tagolt, hosszas eszmecseréket lehet vele folytatni, amit az ember akár később is szívesen visszaolvasgat. Sajnos azonban azt kell hogy mondjam ez a legritkább típus. Egy példa:

– Péter: Most jöttem meg a nyaralásról és piszok jó volt, volt kaja, pia, strand, buli, minden ami csak kellhet.
– XY: Biztos jó lehetett, én is voltam már, csak sajnos leégtem a strandon, de azt leszámítva jó volt. Na és hol voltatok amúgy? Remélem nem ittál sokat. Házibulik voltak vagy valahová elmentetek?

(Komment: Na szvsz így kéne két embernek egymással beszélgetnie)

A beköszönő: Elég gyakori típus, beköszön hozzád, aztán ha te nem írsz neki, ő magától semmit sem fog írni. Egy példa:

– XY: Hello!
– Péter: Hello!

2-óra múlva: XY állapota nem elérhető…

(Komment: Minek ír rá valakire, ha aztán nincs mondanivalója? :/)

Az érdektelen: Tudjátok, ő az akit annyire érdekel a partnere, hogy mindenre csak az az egy megjegyzése van, hogy: “aham”. Egy példa:

– Péter: Szia!
– XY: Szia!
– Péter: Képzeld ma sikerült letennem a jogsit, és ha minden igaz végre nem leszek mindig a tömegközlekedéshez kötve.
– XY: Aham
– Péter: Bár a közlekedés eléggé kaotikus egyes helyeken, főleg a posta körül, egyszer egy idióta nő elkezdett úgy kitolatni, hogy nem nézett a visszapillantóba és majdnem elütött.
– XY: Aham
– Péter: Ha nem ordítok rá, szerintem tuti elcsap úgy, hogy észre sem veszi.
– XY: Aham

(Komment: Szerintem ha leszakadt volna a fél lábam, ez még arra is csak azt tudta volna írni, hogy aham.)

A memória zavaros: Ő az aki felvesz, aztán rád ír és megkérdezi, hogy ki vagy… LOL!

– XY: Cső! Te ki vagy?
– Péter: Te vettél fel MSN-re, szóval ezt én kérdezhetném inkább tőled. Egyébként Péter vagyok.
– XY: Milyen Péter?
– Péter: Biztos nem ismersz, de akkor minek és honnan vettél fel?
– XY: Nem tom én nem vettem fel ilyen nevűt.
– Péter: Bejelentkeztem, és akkor írta hogy felvettél…
– XY: Nem tom, nah mindegy, én megyek.

(Kommentár: Idióta…)

A türelmetlen: Ő az, aki folyton a szavadba vág, nem hagyja, hogy végigmondj, vagy kifejts valamit, félmondatokra, befejezetlen monológokra reagál, így aztán nem győzöl feleslegesen magyarázkodni, az egész beszélgetésetek olyan kaotikus lesz, akár a partnered maga. Különleges képessége, hogy úgy fel tud ingerelni, hogy belehabarodj a saját mondandódba (vagy ami rosszabb, elveszítsd a fonalat), amitől aztán rosszul fejezed ki magad, és így végül magyarázkodhatsz megint. Elég gyakran előforduló típus, a legjobb, amit tehetsz, ha a hosszabb mondandódat elküldés előtt előre megírod wordben, aztán csak kopipasztázod neki, így sok kellemetlenségtől kímélheted meg magad. Példa:

– Péter: Nem teljesen, mert
– XY: Én úgy tudom
– Péter: Az egy dolog, de ettől még nem igaz, mert
– XY: Pedig az írták a wikipédián is
– Péter: Wikipédiára az ír aki akar, de ettől még
– XY: Már hogy írhatna az aki akar?

(Komment: Szvsz ha az életben is így vitázik, akkor nem sok barátja lehet…)

A sértődős: Előre meg kell gondolnod, hogyan fogalmazod meg a mondandódat, főleg ha kritizálni akarod, mert amekkora grammar nazi, képes belekötni és félreérteni még a legszelídebb tanácsot is. A legjobb taktika, ha előre gondolkozol, és mindig odaszúrsz egy kis magyarázatot, mielőtt elküldenéd. Példának felhoznám egyszer egy fanfic íróval folytatott hasonló vitámat:

 – XY: Elolvastad amit küldtem?
– Péter: Elolvastam és elég sok volt benne a helyesírási hiba. Továbbá azt se magyaráztad meg, hogy a gonosz miért akarja elpusztítani a jókat. Ha mélységet akarsz, akkor kéne valami kis motiváció az ellenoldalnak is, mert jelenleg semmit sem tudni róluk, csak azt, hogy nagyon gonoszak.
– XY: Majd akkor kitalálok nekik is valamit, de am ez még az első ficim szóval ne várd már el, hogy profin írjak!
– Péter: Nem várom el, te kritikát kértél, én leírtam, hogy szerintem mi vele a baj, ennyi.
– XY: Csak azt írtad hogy mennyire szar pedig van benne csomó minden! Hetekig írtam te meg csak úgy lenézed!

(Komment: Tisztázhatta volna hogy nála a kritika most akkor kritikát, vagy seggnyalást jelent?)

A melankolikus: Lelki szemetes ládának néz, igazából nem sok mindenért lehet rá haragudni, de egy idő után rohadtul fárasztó tud lenni. Szokása még fentre, megjegyzésként kiírni a legújabb világfájdalma okát. Példa:

– XY: Hello!
– Péter: Szia!
– Péter: Látom valami baj van, miért akarsz elköltözni?
– XY: Mert szar az élet itt, elhagyott a pasim, meghalt a kutyám, ellopták a biciklimet…

(Kommentár:  Mindenkinek vannak problémái…)

Az érdekember: Csak azért vesz fel, mert akar valamit, így egy kis színészkedés után hamar a lényegre fog térni. A legjobb, ha ilyenkor kiugrasztod a nyulat a bokorból… a példa amúgy megtörtént esemény alapján készült:

– XY: Hello!
– Péter: Szia!
– XY: Nagyon cép az oldalad!
– Péter Köszi! =)
– XY: Tök jó a ficed is!
– Péter: Köszi! =)
– XY: Írtad az oldaladon h megvannak neked az SM részek, eltudnád nekem küldeni?
-Péter: Előtte még kérdeznék valamit… írtad, hogy olvastad a ficem, és érdekelne, hogy szerinted milyen a Seiya+Usagi vonal?
– XY: Nagyon jó lett, nekem naon teccett!4!!
– Péter: Igen? Az tök jó… mert Seiya benne sincs a ficemben, és csak úgy mellékesem jegyzem meg, hogy utálom a Seiya+Usagi párosítást.

XY állapota nem elérhető…

(Kommentár: You suck!)

A hazudozó: Szerencsétlennek nincs élete, így hazudik magának egyet. Elég szánalmas, de könnyű lebuktatni. Egy példa, szintén megtörtént esemény alapján:

– Péter: Hello!
– XY: Hello!
– Péter: Látom szeretsz célba lőni.
– XY: Ja, 8-éve csinálom…
– Péter: Az fasza, akkor már biztos jól nyomod.
– XY: Elég jól.
– Péter: És milyen messziről tudsz már célba lőni? Hány méterről?
– XY: 5 méteről szoktam.
– Péter: Elnézést, de nem lemaradt egy 0? Nem 50m-ről?
– XY: Nem.
– Péter: Aha… értem.

(Komment: Öt méterről ütni és nem lőni szoktak… ;P)

Az együtt érző: Ő az aki nem túl nyitott, nem túl közvetlen, és nem is túl kedves, de ha problémája van valakivel, vagy valakikkel, akkor képes napokig, sőt akár hetekig arról beszélni, azokat szidni. Te persze rendes vagy vele, és jó barátként ki állsz mellette, meghallgatod, próbálod nyugtatni, tanácsot adsz, veszed arra a fáradtságot, hogy értelmes, egész mondatokkal válaszolgass neki. Ám fordított esetben, amikor neked lenne problémád, ő ugyan erre nem képes, sőt igazából pont leszarja, hogy mi a bajod. Ha pedig ezt közölni mered vele, ne adj isten legalább annyi korrektségre kéred, hogy legalább mondja meg hogy nem érdekli a bajod, akkor még neki állj feljebb és ő sértődik meg. Egyébként egy kérdés: Ha valakivel baja van, és azt sunyi, gyáva módon a háta mögött beszéli ki ahelyett, hogy a szemébe mondaná, akkor honnét tudod, hogy a te esetedben nem teszi e ugyan ezt? ;]

Erre két példát is hozok fel, hogy jobban értsétek:

– XY: Képzeld már megint zaklatott Z a hülyeségeivel.
– Péter: Igen? Na és mit írt már megint?
– XY: Azt írta, hogy neki mennyire tetszik W című animét, de nem talál hozzá feliratot úgy hogy kérte küldjek neki.
– Péter: Miért nem írtad neki, hogy keressen rá a google-ben?
– XY: Beírtam neki gyorsan a zanyimeadDick-ot meg a zajojianyimét aztán remélem békén hagy, mert már az agyamra megy.
– Péter: Tényleg elég gáz amit csinál, de ha idegesít akkor mond meg neki, vagy rázd le valahogy.

És akkor a fordított eset:

– XY: Na most akkor mi lesz veletek?
– Péter: Még nem tudom, de rajtam nem fog múlni. Nem én kértem hogy másszon bele egy olyan dologba amihez semmi köze nem volt, ha pedig megtette akkor vállalja a következményeit is.
– Péter: Mert hogy nem én kezdtem el az biztos, először ő írt nekem és nem én neki.
– Péter: Amúgy is elegem volt már a szurkálódásaiból.
– Péter: Az meg hogy mi lesz, nem nagyon érdekel, max lelépek, úgy sem érdekel már az a hely, nem köt oda semmi sem.
– XY: Én erre inkább nem mondok semmit…

(Kommentár: Köszi az együttérzést bazdmeg… -__-)

Azt hiszem ennyi pont elég volt, lehetne még írni az MSN-t chatsexre használókról is, de ők majd külön bejegyzést kapnak… ;P

Reklámok

14 hozzászólás to “Best of MSN”

  1. Volt egy ismim aki szintén állandóan rám írt “Szia, mizu?” akár volt mondanivalója, akár nem. (általában nem, de ha igen, az végig panaszkodásból állt, h neki milyen szar élete van, a pasik csak kihasználják, stb.)
    Mikor én kérdeztem rá, mi van vele, a válasz szinte mindig ez volt: “Semmi. Unatkozom.” (de jó neked :D)

  2. Hát nekem ez a tíz típus az, amihez szerencsém volt, de amúgy igen, MSN-en általában “hihetetlenül fontos dolgokat” szoktak az emberek megvitatni… 😀

  3. Hmm… nálunk a közösek viccesek, mikor öten elbeszélünk egymás mellett. Én egyébként bevallom, sajnos eléggé hasonlítok az uccsóra. Ha már itt tartunk megnézed a gyér kis blogomat (semmi világmegváltó… sőőőt izéé)?=D

  4. Megnézhetem, de egy gyors kérdés, a PPG-s Him mit keres anyime cukkerek mellett? 😀

  5. Fogalmam sincs. Gondolkoztam hogy a nagyszemű anime lányok mellé mi semlegeset tudnék berakni. Ezt sikerült.:D

  6. Néhányukon jót röhögtem!

    Egyébként életemben nem használtam MSN-t, bűnnek számít?

  7. “bűnnek számítˇ-> Szerintem nem, nem sok mindenről maradtál le, sőt… 😀

  8. Elméletileg van MSN fiókom, de gyakorlatilag szinte sose használom, eleve nem szeretek chatelni, szeretem jól megfogalmazni a mondandómat, sokan viszont ezt nem szeretik ezt kivárni és folyton a szavamba vágnak (türelmetlen altípus ^^). Amilyen témákat én online megvitatok arra nekem egyébként is tökéletesen jó a fórum.

  9. Néha jó az MSN, főleg ha sikerül olyan emberekkel összefutnod, akik tudnak is társalogni, vagyis az első és nem az utána említett kategóriákba esnek. Igaz a 100-ból nekem jelenleg 3 fiú és 3 lány ismerősöm van akikkel ténylegesen jókat tudtam és tudok beszélgetni. 🙂

  10. Na pont az ilyenek miatt nincs nekem msnem! 😉

  11. az msn kapcsolatgyilkos.

  12. Nem értem a többséget, hogy miért ennyire tartózkodóak az msn-el
    Ha az illető nem szimpatikus vagy csak 6 hónaponta ír akkor azt törölni kell ( vagy tiltani ) és akkor le van szarva.
    Azokkal az illetőkkel akik fontosabbak meg ne, hogy már egy fórumon lehessen csak beszélni ahol nem is lehet privát levelezést folytatni.
    Persze a messengernek is van egy hátránya ami maga az alapitó Microsoft…

  13. Jól körülírtad a típusokat, ám kihagytad azokat, akik a 2. beszélgetésnél már lélektestvérként meg mesterként tekintenek rád, és mindenképp találkozni akarnak veled. Sajnos belőlük is egyre több van. >.>

  14. Borika: Erős végkövetkeztetés… :/

    Suwun: Olyanokhoz még csak kétszer volt szerencsém, de úgy vagyok vele, ha értelmes, miért ne? 🙂

Vélemény, hozzászólás?

