PC vs Konzol

Egyike azon témáknak, amelyek erősen megosztják az embereket, mind az interneten, mind a való életben. A téma kapcsán vitát képező kérdések pedig, mindig ugyan azon termékek körül merülnek fel, a játékok körül.

Összeállítás és Ár – Ez bizony akár honnan is nézzük, nem egy elhanyagolható tényező. A számítógép esetén bonyolultabb a helyzet, hiszen itt az igényekhez mérten kell összeállítani nagy választékból, lehetőleg minőségi darabokat összeválogatva egy konfigurációt, aminek az ára 80.000 és 150.000 forint között változhat, ha az arany középút, vagy afelett gondolkodunk, de nem sokkal. A számítógépet azonban nem elég csak megvenni, érteni is szükséges hozzá, hogy egy jól működő és stabil rendszert kapjunk, ahol a hardware és a software összhangban működnek egymással. A számítógép működéséhez azonban operációs rendszer, és ha internet van (már pedig manapság már szinte mindenkinek van valamilyen) akkor legalább egy vírusirtó program is szükséges. A konzoloknál sokkal egyszerűbb a helyzet, elég megvenni 80.000-120.000 forint között, rákötni a TV-re, lemezt behelyezni, aztán usgyi neki, már mehet is a game. A konzol tehát ilyen szempontból sokkal felhasználó barátabb és nem sokkal, de kevesebbe is kerül, mint egy hasonló kaliberű PC. Viszont a HD grafikához HD TV is szükséges.

Kezelhetőség és Kihasználhatóság – Újabb fontos tényezők, hiszen az ember nem szeretné a befektetését kidobott pénznek érezni. A kezelhetőség és kihasználhatóság jelen esetben az takarja, hogy az adott game mennyire irányítható, játszható az adott platformon. Nos a kérdés kissé relatív, ugyanis függ a portolástól és a stílustól is. Kétségtelen tény viszont, hogy a legtöbb gamenél észrevehető az, milyen platformra készült eredetileg, ám maradjunk csak az általános tapasztalatok alapján tényszerűek, és nézzük a puszta tapasztalatokat:

FPS, TPS:  PC-nél rém egyszerű a helyzet, ezek a műfajok tökéletesen idomultak a PC lehetőségeihez, a gyors és precíz egér két gombbal és egy középső görgetővel, egyszerre ellátja a célzás, lövés, közelítés, fegyverváltás, gránáthajítás funkcióit. Még a billentyűzetre csak a mozgás (WASD, Space, Left CTRL) az újratöltés (R) cselekvés (E) és néhány egyéb funkció marad (Q, Tab, Shift). A kettő tökéletesen összehangolható, a válaszidő roppant gyors, plusz kényelmes, a két eszköz között kellő távolság van, és nem kell a kezünkben tartani egyiket sem.

Konzolnál a helyzet már nem ilyen egyszerű, hiába az analóg, még a golyós egér is jobb lenne helyette. A mozgás, célzás, lövés, és satöbbi funkciókat összehangolni egy pörgős, kihívásokkal teli akciójátékban egy controllerrel lehetetlen. Így láthattak hát napvilágot olyan blődségek, mint az automatacélzás (autoaim) a külön becélzás (lényegében ez is autoaim, csak meg kell nyomni hozzá egy gombot minden leölt ellen után) az előre lescriptelt mozgás, automatikus felszedés, újratöltés, ugrás, felfutás, mászás, és még sorolhatnám. Kedvencem a fegyverválaszkor előugró inventory szerűség, ami közben áll a game (LOL). Hogy aztán a lebutított MI-ről már ne is beszéljek ugye. Tapasztalataim alapján, a konzolokra megjelent FPS-ek, TPS-ek siralmasan lebutított, béna, kihívás nélküli vadkacsavadászatok, amik kis túlzással, de tényleg nem igazán tudtak elszakadni a Duckhunt-tól működési elv/kihasználtság terén.

Az igazsághoz persze hozzátartozik, hogy anno a klasszikus PC-s FPS-ek, mint a Wolfenstein3D, Doom, Quake, és még sorolhatnám mik is hasonlóan primitív elven működtek, hiszen a nyilak és a bal Ctrl-en kívül mást nem igazán kellett használni. Csak hogy mindez megváltozott 97-98 tájékán, és azóta az FPS-ek új elvek szerint működnek, amikre a konzolok a mai napig nem voltak képesek átállni, csak ilyen mindenfajta félmegoldásokkal, és jókora butítással.

RTS: A másik olyan műfaj, amelyet konzolokon lehetetlen normálisan játszani, legyen szó menedzsment, vagy taktikai stratégiákról. Képzeljetek csak el egy Sudden Strikeot konzolon, ahol az nem mindegy, hol, milyen sorrendben vannak felsorakoztatva az egységek, és amikor erre fel egyszerre 3-irányból jön az ellenség, nekünk pedig pillanatok alatt kell cselekednünk ha nem akarjuk, hogy betörjenek.

RPG: Na ez, az a műfaj, ahol a leginkább megfigyelhető mire is készült eredetileg az adott game. Még PC-re egy szerepjáték általában olyan, mint a Gothic, vagy az Oblivion, addig konzolra olyanok jönnek ki, mint az Overlord, vagy a Kotor. Persze félreértés ne essék, nagy kedvencem mind a 4 game, viszont nézzük csak meg a harcrendszert. Az Oblivionban például közelharcnál az effektívség javarészt a játékos ügyességén múlik, a mozgás, védekezés, lopakodás, a normál és az 5 fajta power attack (4- irányból plusz egy álló helyzetből) összehangolásán és megfelelő helyzetben való használatán múlik a siker. Minden támadásnak, védésnek meg van az ellenpárja, és közben mozogni is kell 4 irányba. A sikerhez elengedhetetlen, hogy meg tanuljuk ezeket használni, és hogy rá tudjunk érezni a csata ritmusára, kihasználni karakterünk, fegyverzetünk és a terep előnyeit, valamint kompenzálni ezek hátrányait is.

Ehhez képest egy Kotorban például elég rábökni az ellenfélre, majd mozizni, hiszen a karakter automatice odarohan, tehát a mozgás már kiesett, a harc pedig a hack-n-slashektől (amikor két ellen vadul csépeli egymást megállás nélkül) igazából annyiban különbözik csak, hogy itt vannak előre letárolt scriptek, amik attól függően változnak, hogy bejön e a lekért támadás a szorzók alapján, vagy nem. Az Overlordban ugyan kell mozogni, de a harc ott is kimerül a támadás gomb vad püfölésében.

Kaland: Szerencsére ez a műfaj az egyszerű vezérlésnek köszönhetően konzolon és PC-n is tökéletesen működik, hiszen itt nincs szükség villámgyors, precíz headshotok osztására, mert a lényeg a fejtörők, minijátékok megoldásán, eszközkeresésen, tárgyak összepárosításán, és hasonlókon van.

Autós: Szintén jól játszható konzolon és pcn is, bár a konzolok szerintem egy picit még mindig előnyben vannak. Igaz, ha valakinek van kormánya, akkor mindegy. =)

Sport: Szintén inkább konzolon ajánlatos az ilyesmit játszani, PC-n kicsit körülményesebb.

Verekedős: Na ez az, ahol egyértelműen a konzolok állnak az élen. Bár egy gamepad beszerzésével PC-n is megoldódik a probléma, a főbb gond inkább az, hogy kevés verekedős játékot adnak ki PC-re.

Szimulátor: Megmondom őszintén, nem vagyok egy nagy szimulátor fan, de szerintem itt is hasonló a helyzet, mint az autós játékoknál.

Lehetőségek, bővíthetőség, módosítás – Ez a kérdés konzoloknál akár tárgytalan is lehetne, hiszen ez mindenképp a PC előnyei közé tartozik, gondolok itt olyanokra, mint:

– Patch
– Mod
– Skin
– Map
– Addon
– Editor
– SDK

Rizikó – A hardware meghibásodásának lehetősége, amire általánosságban nagyobb az esély egy PC-nél, bár itt jegyzem meg, ha valaki nem egy gagyi tápra építi rá a konfigját, és nem nyúlkál bele agyatlanul a BIOS-ba, akkor különösebb probléma nem valószínű, hogy lesz. Ha mégis lenne, az idő elteltével egyre olcsóbbá váló hardware cseréje akár garanciában, akár a nélkül, ugyanarra, vagy más típusra megoldható. Ha viszont mindez egy konzolnál történik, akár vágható is ki az ablakon. Vegyünk példának egy PS 2 olvasófejet, aminek ha beszarik az optikája, többe kerül a csere, mint maga a konzol volt. PC-n ez nem gond, lévén 15-16.000 forint körül már olyan írót lehet kapni, ami duplarétegű lemezt is ír. Plusz ott a képfájl és a virtuális meghajtó.

Egyéni igény – Az utolsó dolog, ami még mérvadó lehet. Ez attól függ, ki-mire vágyik, milyen formában szeretne szórakozni. Konzolokra hamarabb jön ki a legtöbb játék, de fél-egy év múlva ezek kijönnek PC-re is, és általában megéri várni, mert nem csak grafikailag lesz szebb a játék, hanem mindig belepakolnák pár extrát is (Kotor, Enclave, Riddick). Persze nem szeretnék sztereotip lenni, de tény, hogy a PC tulajok alapjáraton igényesebbek, és mélyebb játékokra vágynak, mint a konzol tulajok, akiknek elég, ha valami felületes JRPG-ben néhány anime babe jól lekardoz fél tucat youmát két bazinagy kardal a kezükben, persze mindezért semmit sem kell effektíve tenni, hiszen a mozgást és a harcot is előre letárolt automata scriptek végzik helyettünk. Véleményem szerint, ahogy elnézegettem a távol keletről konzolokra érkező “12 pont 1 tucat” elv szerint megalkotott csillivilli-tarkabarka giccses, animéket utánozni próbáló bárgyú játékokat, örülök is, hogy szinte soha nem konvertálnak át ilyeneket PC-re, mert így legalább az erre a platformra kijövő játékok kapnak mélységet, legyen az vagy játékmenet, sztori, stb. Az már más kérdés, hogy a konzolokban van a nagyobb üzlet, mert egyre többen pánikba esnek, ha a kontrollerükön 4 színes gombnál többre lenne szükség, és vérző orral dőlnek ki a TV elől, ha kombók bemagolása helyett netalántán gondolkodni, koncentrálni is kéne ahhoz, hogy győzelemre jussanak… nem véletlen, hogy konzolon még a leggörbébb út is szinte mindig egyenes. Az egyik legkomikusabb dolog pedig, amit valaha láttam, azaz anime látványvilág és elemek imitálása játékokban, 3D-s grafikával.

Apropó, láttátok már a legújabb PS konstrukciót?

De hogy ne legyen igazságtalan, a PC-sek is megkapják:

Reklámok

26 hozzászólás to “PC vs Konzol”

  1. Verekedős játékhoz arcade stick kell.:) A JRPG-s hozzáaszólásodon kicsit megsértődtem. Persze vannak nagyon egyszerűek és könnyűek(emiatt unalmasak), illetve ennek a műfajnak is megvannak a maga túlértékelt darabjai, de azért van pár egyedi, komplexebb darab is, meg személy szerint jobban bejönnek, mint a CRPG-k (mondjuk van pár kivétel: pl. a Dragon Age bejövősnek tűnik, csak lenne időm rá és látom van kontent rendesen) De ízlések és pofonok.

    És mi van a hack’n’slash-sel?

  2. Dragon Age – Ú tényleg azt ki is hagytam, igaz még elég friss a drága. 🙂

    “de azért van pár egyedi, komplexebb darab is” -> Vagyis a kivétel erősíti a szabályt. 😛 Most nem akarom kifejteni a dolgot, de ígérem lesz majd post amiben leírom mi is a bajom JRPG-kel.

    “meg személy szerint jobban bejönnek, mint a CRPG-k” -> Nem akarlak megsérteni, de felteszem a kérdést: Azért mert elég vadul csépelni a színes gombok valamelyikét, és ennyiben kábé ki is merült a kihívás?

    “És mi van a hack’n’slash-sel” -> Az, hogy a Dungeon Siege 1-része óta nem szeretem, mert baromi primitív és monoton.

    • Hmm, ha jobban meggondolom talán nem az, hogy jobban bejön, talán csak több időm van rá, mint a CRPG-kre. Az tudom, hogy kipróbáltam a Baldur’s Gate 2-öt, de nem is haladtam egyáltalán. Mondjuk a Newerwinter Night 2-őben elmentem egy jó darabig (még a karakter kreálással is elszórakoztam egy darabig), de valamilyen ok miatt leálltam. Megjegyzem a Kotor 1-gyet szeretem (bár régen játszottam vele), kétszer végig is nyomtam.(bár lehetett volna, nehezebb) És persze elmondhatnám, hogy JRPG-k nagy része, nem csak a színes gomb nyomogatásából áll csak, mert nagyon jártas vagyok témában, de megkímélek vele!:)

      Nem éppen azok a hack’n’slashek értettem, hanem az akciós kategóriában. (megjegyzem a DS1-gyet én is meguntam annak idején, pedig elég sokáig mentem benne)

  3. “JRPG-k nagy része, nem csak a színes gomb nyomogatásából áll csak, mert nagyon jártas vagyok témában, de megkímélek vele!:)” -> Ha nem értesz egyet, nyugodtan kifejtheted a véleményed, én meghallgatlak. 🙂 Tényleg érdekelne egy tapasztalt ellenvélemény.

    “Nem éppen azok a hack’n’slashek értettem, hanem az akciós kategóriában” -> A Morrowind is hack ‘n’ slash, de ott a komplex világon és a cselekményen van a hangsúly. Attól, hogy valamiben hack ‘n’ slash elven megy a harc még lehet simán jó, de ha a játék 95%-át a harc teszi ki, akkor eléggé “olcsó trükk”. Többek között ezért nem szeretem a Debil May Cry-t sem.

    • Előbb megvárom azt a bejegyzést. Érdekelni, hogy mik zavarnak benne. (nem kell sietni)

      És végre kibökted, hogy miért nem tetszik a DMC!:) Nekem nem zavar, hogy csak akció van, ha van mélységé a harcrendszer, jó nehéz és elég jók az ellenségek és a bossok. (inkább az utóbbi) De megértem, hogy miért nem jönne be egy halandónak.

  4. Baz’meg mekkora ez a gaystation! (mivel a téma nem igazán érint, így a többihez nem szólnék hozzá, gamecube-om van, az rulez. 😀 )

  5. Gamecube-ot még nem próbáltam, de meglepően sokan esküsznek rá. Dreamcast-ben voltak még korát meghaladó lehetőségek, csak hát az elvérzett sajnos. 😦

  6. Vannak jók és elég ötletes játékok GC-n is, de kevés van és elégé a radar alatt vannak.

  7. baluzz: Nem az zavar a DMC-ben hogy csak akció van, hosszú, majd leírom. 🙂

    Azt meg addig nyugodtan leírhatod, hogy szerintem miért jó, vagy neked miért tetszenek a JRPG-k, mert mire én az megírom, még nem most lesz (látom shearer-el is vitattad már a témát. :)). Tervezek most még annyi minden másról írni. 🙂

    • -És most jutott eszembe, hogy egyeseknek mi a problémájuk a DMC sorozattal.(amik egyáltalán nem zavarnak engem)

      -Most inkább nem, mert nincs időm és egyébként hosszasan tudnám húzni a témát.

  8. Ha csak játék szempontjából vizsgáljuk, hogy melyik az olcsóbb, akkor tutira a konzol a nyerő, feltéve, ha új játékokról van szó. Ha jelenleg valaki PC-t akar venni a legújabb játékokra, az min. 250k. Miközben konzol max. 100k. Ha azt is belevesszük, hogy PC-n mindent le lehet warezolni, még úgy sem éri meg.
    Szerintem legjobban a PS2 konzol éri meg az árát, rengeteg játékot adtak ki rá, olcsó, de még mindig élvezhető játékok játszhatóak rajta. A mechanika meg winyó beépítésével kímélhető. Csak külön ilyen moddal kell venni.

  9. Ez a téma mindennap feljön ha suliban beszélgetek 😀
    Nekem sok konzollal volt dolgom amivel meg nem azt James Rolfe ( AVGN ) videóiban megismertem. Én PC és konzol párti vagyok egyszerre mert mindkettőnek megvannak a maga jó és rossz tulajdonságai, pedig az én pc-m tökéletesen működik és sok mindent tud mégis használok konzolt mert ha éppen nem tudom használni a gépet akkor ez kurva jó lehetőség sőt nagyjából hordozhatóbb mint a házi szg. A HD grafikáról annyit, hogy szerintem egy jó játékot nem a grafika tesz Istenné mert az elég szar lenne.
    Dreamcast jó volt bár én a PS 2-t és a Nintendo gamecube-ját részesitem előnyben de az biztos, hogy a DC alázza az Xbox-ot 😀
    Ha már említettem a Gamecubeot: egyik kedvenc konzolom mert van rá SNES játék is amik persze nem kazettában vannak hanem dvd-n de egy dvd-re rálehet tenni többmint 800 super nintendo játékot és ezért kegyetlen jó és van még rá Zelda 64 és Duke Nukem 64 amik N64 játékok de ezek is működnek GC-n : D

  10. izirot: “Ha jelenleg valaki PC-t akar venni a legújabb játékokra, az min. 250k.” -> Erősen túlzol, 20.000 kapsz egy GIGABYTE GA-MA770T-UD3P alaplapot, 32.000FT körül kapsz egy Gigabyte Ati Radeon 5770-et, 1GB DDR5-ös ramal, ami már tudja a Full HD-t, a DirectX 11-et, a Shader Model 5.0-t, és full W7 64bit kompatibilis. 30.000-ért kapsz KINGSTON HyperX 4096Mb DDR3 1600Mhz CL9 KIT ramot, plusz 35.000-ért veszel egy AMD Phenom II 955 3.20Ghz AM3 BOX Black Edition-t. 20.000 körül veszel egy normális, erős tápot, 12.000-ért egy 400GB-os SATA2-es vinyót, 8000körül egy Nec írót. Ez 157.000FT és ezen már egy jól optimalizált game-nek majdnem full grafikán el kell mennie. Most ne ilyen Crysis 2 szerű szarul optimalizált technikai demokból indulj ki, mert nálam például a legújabb Wolfenstein és Operation Flashpoint elmegy majdnem maxban, pedig ennél gyengébb gépem van, mert csak egy 9800-as GT van a gépemben.

    “Szerintem legjobban a PS2 konzol éri meg az árát, rengeteg játékot adtak ki rá, olcsó, de még mindig élvezhető játékok játszhatóak rajta” -> Ennyi erővel vehetsz egy gyengébb gépet még S939-es alapokon 30.000-ért, és 92-2007-ig minden játék el fog rajta menni. Ami nem, ahhoz meg töltesz DOSboxot vagy Display Doctort, ez 15-év, amivel nem hiszem, hogy a PS2 fel tudná venni a versenyt, pláne hogy FPS-t, TPS-t, RTS-t a büdös életben nem fogsz rajta normálisan játszani. És akkor még nem számoltunk bele olyanokat, hogy patch, mod, skin, map, bot, editor, és még sorolhatnám.

    Soa Mark: “szerintem egy jó játékot nem a grafika tesz Istenné mert az elég szar lenne” -> Ez pontosan így van, mai napig szívesebben nyomok egy kört a jó öreg Carmageddon 1-el, mint bármilyen Highend grafikás fossal, aminek 0 játékélménye és újrajátszhatósági értéke van.

  11. Ergo én azért vettem konzolt, hogy a konzol exkluzív játékokkal játsszak. Ami van PC-n(főleg FPS, TPS, RTS, CRPG és kalandjátékok), inkább ott vettem meg. Emiatt vagyok két párti és nem bántam meg.

  12. Én se vagyok konzol ellenes, hiszen vannak olyan stílusok, amit csak konzolon szeretek játszani. Nekem ugyan nincs saját konzolom, egyik barátomnak van gépe és egy Xbox360-a, egy másik havernak pedig Playstation 2-je és 3-ja is van, de nincs gépe. Nagyon jó, amikor az ember leül egy Tekken vagy egy Dragon Ball Z BudoKai elé és haverokkal együtt nyomja, viszont a pénzemet inkább számítógépbe fektetem, mert elsősorban az FPS, TPS, RTS, RPG gameket szeretem, amiket konzolon nem igazán jó játszani. Plusz jómagam azok közé tartozom, akik például szeretnek modokat kipróbálni, pályákat szerkesztgeti (ezt inkább RTS-nél) vagy berakni egy combos skinpackot UT alá aztán had szóljon 100 fragig. 🙂 Meg ugye nekem a gép másra is kell, nem csak játékra, meló miatt is fontos.

  13. cheatergs Says:

    Így kell marketingezni! Egy kis flame egy örök vitatémáról, és máris megugrik az olvasottság.:D
    Ha igazán korrekt akarsz maradni, akkor az XBoxból is szükséges berakni egy SexBox-képet.
    A DVD-író árából egy nullát elhagyhatsz, mivel már csak DL-es írót kapni, ami benne van hatezerben.

    Elfogult vagyok PC-irányba, de nem szidom a konzolokat, szóval szerintem józanul látom a helyzetet. Tőlem amúgy is mindenki abba öli a pénzét, amibe akarja, én nem szólok bele, ki melyiket veszi. A konzolos játékokkal sincs bajom.
    Azzal már sokkal inkább, hogy a konzol-üzlet miatt kvázi tönkremegy a PC-s játékipar (tudom-tudom, csak a warez tehet erről, rossz játékok és kiadói-fejlesztői hozzáállás nem léteznek), és a PC egyik alapjának számító MS ebben nyakig benne van.
    Mókás, hogy a konzolokat régóta bővítik PC-s lehetőségekkel, úgyhogy rendkívül értelmes ötletnek találom a létezésüket. Nem lenne egyszerűbb eldönteni, hogy csak játékra legyen a konzol, ami elé bevágódik jóember pár perc hentre, aztán dobja félre az egészet, mert akkor felejtsenek el minden mást; vagy legyen mindenes, mint a PC, de akkor meg minek, ha egyszer ott a gép az asztalon?
    A konzolosok előszeretettel dobálóznak az állandó hardvercserén, én meg előszeretettel cserélem a hardvereket. Kinek mi a kedvtelése. Én kötődök az általam összerakott dolgokhoz, ami konzolnál nehezen lenne érvényesíthető. Ja, a lemezt ott is lehet cserélni… Ami igazából már nem dívik, mivel van benne vinyó, amire fel lehet másolni a game-eket (vagy hogy van). Ez ismerős valahonnan pár évtizede.
    Nyilván a lustaság beszél belőlem, amikor kényelmesebbnek érzem azt a pár kattintást, amivel másodperceken belül kiléphetek a játékból, be a szövegszerkesztőbe vagy fel a netre. Konzol mellől felkelni, be a gép elé, csak azért, mert ki akarok javítani egy szót…
    Aztán majd érdemes lesz megnézni a most glóriás fejesek búráját, amikor a konzolon is elkezdődik az igazi warez…

    Franc ezt a háborút, a rizsával ellentétben én mégis úgy érzem, hogy a felhasználó a vesztese ennek a bohóckodásnak, mert ebben semmi hasznosat nem látok magamra nézve! Külön bővítsem a gépet és vegyek egy konzolt? Vagy a net és mellékprogik tíz év múlva is elmennek ezen a gépen? Visszanézünk tíz év múlva (itt leszel addig, Péter?:D)

    No, minden jót!

  14. “Így kell marketingezni! Egy kis flame egy örök vitatémáról, és máris megugrik az olvasottság.:D”

    Duma, mielőtt ilyen hülyeségeket írnál le, egy picikét nézz már utána mi is az a flame, köszöntem. Mint ahogy nagyon tetszik az is, hogy úgy állítod be az egészet, mint ha olyan mentalitással írtam volna ezt a bejegyzést, hogy: “Na fasz se jár ide, mitcsináljunk, mitcsináljuk? Áhh meg van, vegyünk elő egy közhelyes témát, ami megosztja az emberek jórészét, fikázzuk le az egyiket és magasztaljuk fel a másikat, persze érvek nélkül.” Hát köszönöm szépen, de erre nem vagyok rászorulva, se én, se a blog. Rohadtul nem az olvasottság feldobása miatt írtam, hanem mert úgy gondoltam ebben a témában is kifejtem a véleményemet.

    A hozzászólásod többi része pedig jó kis flamewar indító, szóval bízok az idejárókban, de biztos ami biztos, kérem senki se kezdjen el ellene vagy mellette érvelni. A PC-s játékipar pedig köszöni szépen, de jól van, minden hónapban 20-22 játék jön ki PC-re is.

    • cheatergs Says:

      Elnézést, ha támadónak vetted a kommentet, bár szerintem csak a smiley-k olvadtak bele a szövegbe (azt hittem automatikusan átteszi a jeleket, ezért nem kerestem ikonokat). Ugratásnak szántam, eszemben sincs sértegetni! Veled biztos nem akarnám összerúgni a port!

      A témánál meg pusztán a véleményemet írtam le, direkt kiemelve, hogy az üzlettel van a problémám, nem a konzolokkal.

  15. Péter, te kocka vagy?

  16. Nem, miért lennék az? 🙂 Az utóbbi másfél-2évben kezdtem el újra gamelgetni, de nem sok időm van már rá, tudod meló, haverok, fősuli kicsit fontosabb. A hivatalos papírforma szerinti kocka amúgy sohasem voltam 97-től van gépem, 2000-2005 között gamelgettem aktívabban, ennyi. 🙂

  17. Nem tudom miből hámoztad ki, de mindenesetre érdekes következtetés… 🙂

  18. “Erősen túlzol…”
    Ha én most vennék korszerű gépet, amivel még min. 5 évig tudok új játékokkal játszani, akkor csak i7 architektúrában gondolkodnék. Azt meg sztem 250k alatt biztos nem kapsz. Nextgen konzolok meg nem hiszem, hogy 5 év után kifutnának.

    “Ennyi erővel vehetsz egy gyengébb gépet…”
    Ja, meg 500HUFból egy 486-ot, amin már dosbox nélkül is elmennek a dos-os játékok : ) Úgy értettem konzolok közül.

    “patch, mod, skin, map, bot, editor”
    Nekem általában a játék arra kell, hogy kikapcsolódjak egy-két órára, nem arra, hogy fél napokat kiegészítők telepítésével tököljek, meg új pályákat szerkesszek magamnak.

  19. Nem negatív értelemben gondoltam, csak a bejegyzések alapján jutott eszembe hogy többet ülsz a gép előtt, mint mondjuk egy átlag polgár.

  20. “Ha én most vennék korszerű gépet, amivel még min. 5 évig tudok új játékokkal játszani, akkor csak i7 architektúrában gondolkodnék” -> Ha high endet akarsz, fizesd meg is meg az árát. 🙂 Egyébként felesleges 3-évnél tovább kitolni egy gépet, mert akkorra már elérhető árba kerül egy legalább két generációval jobb konfig, ha már mindenképp igényled a legújabb címeket maxban, másrészt a meglévő konfigodat még el tudod adni egész jó pénzért. A konzolok meg grafika terén még hamarabb elavulttá válnak, ha meg nem full grafikában gondolkozol, akkor a PC-t sem kell túl gyakran cserélni. Aki gépet, konzolt cserél, általában a grafika miatt teszi.

    “Nekem általában a játék arra kell, hogy kikapcsolódjak egy-két órára, nem arra, hogy fél napokat kiegészítők telepítésével tököljek, meg új pályákat szerkesszek magamnak.” -> Nem kell vele félnapokat tökölni, 5-perc egy install, félperc a modé, kész. A pályaszerkesztés meg ugyan úgy egy szórakozási forma, nem monoton kényszermunka.

    sjonna: Munkámból kifolyólag esetleg, hiszen a munkám javarészét számítógép előtt töltöm, ami magával vonja azt is, hogy a géphez valamennyire értenem kell. A bejegyzések között ha nézed, akik például a versus kategóriába kerültek, azoknál egyedül Sasuke az, aki frissnek nevezhető, Aranka meg ugye real life. Game kategória van, de eddig nem sok minden került oda. Ja meg volt még egy MSN-es cikk. Ezek alapján nem tudom, miért lennék kocka, vagy jelentené azt, hogy sokat ülök a gép előtt, vagy legalább is többet mint egy átlag felhasználó, blogger. Te is vezetsz blogot, és elég sűrűn pakolgattad/pakolgatod fel az írásokat, a tiéd lulz blog, az enyém nem teljesen az. Akarok még nagyon sok mindenről írni, csak időm és kedvem nem nagyon van rá. Írhatnék a munkahelyről, magánéleti dolgokról, haverokról, bulikról, nőkről, de ezek szerintem olyan hétköznapi dolgok, amik feltételezem, hogy normális esetben mással is megtörténnek (már ha van egy kis élete), így se érdekesnek nem lenne nevezhető, meg eleve nem akarom az életemet átkopizni a netre. 🙂 Itt egyrészt a saját, másrészt a mások szórakoztatásáért írok.

  21. […] mielőtt belekezdenék megemlítem, hogy Péter blogjáról jött az ötlet én csak simán nem arra megyek ki, hogy mi miért jobb a pc-nél vagy […]

Vélemény, hozzászólás?

