Alien Shooter – Vengeance

Mire is gondol az egyszeri játékos, ha meglát egy ilyen címet? Valami House of the Dead, vagy Serious Sam szerű globális hentelésre, ahol tövig húzzuk a ravaszt, és minden csak a reflexeken múlik. Nos félig itt is ez a helyzet, de csak félig, a játék ugyanis akció RPG…

Mielőtt azonban belevágnánk, a címből kivehetően egy folytatással van dolgunk, amiről előzetesként érdemes pár szót ejteni:

 

Alien Shooter

Még anno 2003-2004 környékén kaptam kölcsönbe egy PC Guru CD-t, amin az akkor aktuális teljes játék és számtalan demo mellett a shareware részlegben a sok flipper, tetrix és hasonlók között megakadt a szemem egy néven: Alien Shooter. Fel is telepítettem rögvest, és bár csak egy időkorlátos demo volt, mégis remekül szórakoztam vele.

Ahogy a képekből leszűrhető, egy már akkor épp kihalóban lévő, már csak az RTS és RPG műfajban még jelenlévő, de már onnét is lassan kiszoruló klasszikus, 2Ds, izometrikus cuccal volt dolgom, ami egy egyszerű, ugyanakkor mégis hangulatos lövölde volt. Bár lehetett benne a karaktert fejleszteni, de itt a fejlesztés inkább a menedzsment stratégiákból ismert upgrade elven ment, mintsem RPG szerűen.

Kisebb nagyobb hibái ugyan voltak a játéknak, például egyhelyben futás, de ezek betudhatók voltak a demo mivoltnak. Sajnos a teljese verzióhoz (internet hiányában) nem volt szerencsém.

 

Alien Shooter – Vengeance

Később, 2008-ban egy unalmasabb napon a neten keringtem, az animéket lassan megunva valami játszható után kutattam, és a sok ígéretes cím között megakadt a nevem ezen is, Alien Shooter – Vengeance, ami ekkor már nem a shareware kategóriában szerepelt. Az előd alapján úgy gondoltam megér egy próbát, és megmondom őszintén, kellemesen csalódtam a folytatásban.

Ellenségek tekintetében maradtak a gaz, hüllőszerű idegenek, ám az első rész “békagyíkjaihoz” képest sokat fejlődtek, elég sok-féle fajta monsztrával találkozhatunk, különféle színben és formában. Kedvencem a Rocket Guard, aki olyam, mint ha a Star Wars-os Rancor szörnyet és a Battletech-es MadCat Mech-et összetették volna egyfajta BioMechanoid-á.

Az izometrikus nézet szintén maradt, ami 2008-ra gyakorlatilag eltűnt, ám ahhoz képest egész kellemes látványt nyújtott és nyújt még most is. Előnye, hogy gyengébb, vagy már elavult gépeken is simán elkaristol a játék, hátránya, hogy sajnos a felbontás megállt 1024×768-nál, viszont még W7 64bit-en is megy mindenféle kompatibilitás állítás nélkül.

Mint látható, a hent is maradt, sőt ha lehet még tovább fokozódott, ám a játékmenet átment néhány alapvető változáson is az elődhöz képest, például az egyik ezek közül, (ahogy a bevezetésben is írtam) hogy RPG elemek kerültek a játékba. Persze egy ilyen kaliberű játékkal szemben könnyű előítéletesnek lenni, és akár még azt is teljes joggal hihetnénk, hogy itt csak valami leegyszerűsített, lebutított Dungeon Siege szerű dologról van szó fejlődés címen, ami csak azért kapott helyet a játékban, hogy rá lehessen ragasztani az RPG címkét. Nos nem egészen így van, itt ugyanis a nem megfelelően fejlesztett karakterrel csúnyán el lehet rontani a játékot.

A krakter generálás:

A game tehát karaktergenerálással indul, ahol minden fontosabb dolgot és néhány extrát is megtalálhatunk. Minden karakternél adott egy kis háttértörténet, amihez eltérő kezdő felszerelés és képesség párosul, ezen felül a ruházatunk/páncélzatunk csíkozásának színét is ízlés szerint beállíthatjuk.

Képességek tekintetében mint látható adott két blokk, az elsőben a tulajdonságaink találhatók:

– Health
– Strength
– Speed
– Accuracy
– Intelligence
– Special (Szabadon választható)

Még a második blokkban a szakértelmünk az egyes fegyverekhez, és a páncélokhoz:

– Armors
– Handguns
– Shotguns
– Machine Guns
– Grenade & Rocket Launchers
– Power Arms

Tapasztalataim alapján az Alien Shooterben a legfontosabb, hogy már az elején eldöntsük, milyen fegyver kategóriával is szeretnénk nyomulni. Mindenek megvan a maga előnye és hátránya, bár a pisztolyokat (Handguns) már tényleg csak mazochistáknak ajánlom. Felejtsük el, hogy 3-4 fegyvertípussal kezdünk el operálni, egyhez kell érteni, de ahhoz profin.

Kezdésnek kapásból olyan karaktert válasszunk, akinek a legnagyobb a szakértelme a választott fegyverkategóriában, majd a rendelkezésre álló 3×10-pontból egyet érdemes a Healthre, a másodikat a választott fegyver kategóriára, még az utolsót a karakterünk leggyengébb tulajdonságára adni. Speciális képességek között akadnak kifejezetten jók, én mégis a Vampire-t ajánlom, ami a legyakott ellenségek életerejét szívja el.

Kezdés után fontos szabály, hogy ne becsüljük le az intelligenciát! Az elején csak arra fejlődjünk, amíg el nem értük a 25-ös szintet. Nagyon fontos, mert egyrészt sokkal gyorsabban lépjük meg a szinteket már a játék korai szakaszában, másrészt már az elején hozzáférhetünk a keményebb implantokhoz is, ergo erősebb karakterrel vághatunk neki a húzósabb harcoknak.

Még néhány tanács:

– Szintlépésenként 5 elosztható pontot kapunk, amit nem érdemes elaprózni, lényeg hogy kerek értékekre törekedjünk.
– Lehetőleg mindig az elérhető legjobb fegyver legyen a kezünkben, ellenkező esetben az újabb és keményebb szörnyek könnyen fejfájást okozhatnak.
– Az Accuracy és a Speed legalább 30-körül mozogjon, de implantokkal lehet akár 80-is, a lényeg hogy implanttal vagy a nélkül is legalább 25-30 körül legyen.
– Az életerőnket 40-42 fölé fölösleges fejleszteni (ha lehet implantot se pazaroljunk rá) hiszen zúzóra és nem boxzsákra van szükség.
– A legkeményebb páncélhoz 50-es Armor szükséges, a fölé nincs is értelme menni.
– A választott specko tulajdonságunkra maximum egyszer érdemes adni, 15 körül bőven jól működnek.

Inventory és néhány extra:

Szerepjáték természetesen nem lehet teljes inventory nélkül, ami szerencsére értelmesen lett felépítve, átlátható és megtalálható benne minden, ami fontos, fegyverek, páncél, implantok, kiegészítők, stb.

Így a végére érdemes még szót ejteni pár extráról, például hogy itt is megtalálható a szokásos Hold the Line szerű elem a helyhez kötött nagykaliber mögül, illetve vannak olyan részek is ahol járműveket is irányíthatunk.

Zárás képen, ami még kimaradt, az a zene, ami fantasztikusra sikerült. Aki szereti a Rock, Metal vonalat, annak szinte kötelező. =)

Reklámok

8 hozzászólás to “Alien Shooter – Vengeance”

  1. “Aki szereti a Rock, Metal vonalat, annak szinte kötelező. ”

    Ajánlólevél a javából. RPG(szerűség) + metal zene? Fock yes.

    PC gurus democédékről azok a régi szép idők jutnak eszembe, amikor egymást gyepáltuk haverral az aktuális Wormsben. De rég is volt…

  2. Jól összerakott kis játék, el lehet vele lenni, és nem kell erőmű sem a futtatásához.

    Worm-ből nekem az Armageddon a best a mai napig, a Blast és a 3D-sek nagyon rosszak lettek.

  3. akarom a átékot kősz

  4. Én is sok mindent akarok, de ha azt írja ki a blogmotor, hogy várj a moderációra, akkor légy türelmes és várj rá, nem kell faszozni kis csávó. =)

    Egyébként torrentről le tudod szedni: http://btjunkie.org/torrent/Alien-Shooter-Vengeance-English-2CDs-PC-WwW-GamesTorrents-CoM/38656c63f322fdee39431401978fcb45988bd19e6f82

  5. Nos… én imádom ezt a játékot.
    De pár jó tanács.
    Az elején a legelső karakterrel kell lenni, Vampiret állítsunk és Shotgunt.
    Vampiret 80-ig húzzúk, 40 körülire a shotgunt.
    A játékban elérhető legjobb shotgun a végén a legnmagyobb bossal 40 golyóval végez, össze többi ellen fél 1-2 lövés + páncél és implant is hülyeség, 80 vampirenál egyszerűen csak hentelünk és pörög fel az életünk. Így ki lehet vinni gond nélkül legnehezebben is.
    De a te tanácsaid is jók… de ez a mega kombó ^^

  6. Ki-milyen taktika szerint jár el… =) Én mindig specializálódtam valamelyik fegyverre, de tapasztalataim szerint a legjobb a plasma minigun.

    Vampire-re én nem nagyon adtam 10-15-nél többet, mégpedig azért, mert a rakéta vetős Rancor szerű szörnyekből ha egyet megöltél, egyből maxra vitte a HP-t. Én inkább a tűzerőre mentem rá, illetve arra, hogy mindig az elérhető legjobb fegyver, páncél, és implantok legyenek nálam.

  7. Sose szerettem az rpgket a Dungeon Sieget kivéve de ez határozottan tetszik! 😀
    Az a jó benne hogy egy percre sincs uncsi járkálás és keresgélés csak pörgős akció ezerrel!
    Új része nemtudod van e?

  8. Nem néztem még eddig, de weblap szerint van, AS 2 Conscription a címe.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: