Mobile Forces

Egy újabb FPS, amit vélhetően nem sokan ismernek…

Mint tudjuk, az FPS stílusnak mindig is megvoltak a maga nagy nevei, mint a Doom, Duke Nukem 3D, Half-Life, stb. Ezek kétségkívül korszakalkotó nevek voltak a maguk idejében, ám elsősorban mind a Single Player játékmódot erősítették. Voltak azonban olyan címek is, amik viszont kifejezetten Multiplayerre lettek kihegyezve, mint a Counter Strike, Quake, Unreal Tournament, csak hogy az igazán nagyokat említsem.

Ezek a nevek mondhatni meghatározták a mai, modern FPS-ek arculatát, és ahogy a Single, úgy a Multiplayer is elég nehezen reformálhatóvá vált. Nagyon kevés olyan alkotás jelent meg, ami Multiplayer terén képes volt felmutatni igazán lényeges újítást, az egyik ilyen volt anno a Battlefield 1942, ami jó pár kiegészítőt és folytatást is megélt.

Voltak azonban olyan címek is, amik annak ellenére, hogy próbáltak újítani, valamiért mégsem váltak sikeressé, az egyik ilyen a Mobil Forces, ami fél évvel a Battlefield 1942 előtt jelent meg.

Ismertető

A játékban mindenféle különösebb intro nélkül kapásban a menüben találhatjuk magunkat, ahol választhatunk Single, és Multiplayer közül, illetve Single-ön belül adott a Skirmish, ahol egy leegyszerűsített UT szerű config/select menü fogad minket.

A játék tulajdonképpen nem más, mint a Counter Strike és az Unreal Tournament sikeres elemeinek egyfajta keveréke, amiben újdonságként a szokásos elsőszemélyű lövöldözés mellett igénybe vehetünk járműveket is, amik jelentős szerephez jutnak, mert nem csak a közlekedést gyorsítják meg, de fegyverként is jó szolgálatot tesznek. Amint bepattanunk egy járműbe a játék azonnal TPS módba vált.

A járműveink irányíthatóság, súly, gyorsulás, végsebesség, férőhely és páncélzat szempontjából is teljesen eltérnek egymástól, így nem mindegy melyikbe ülünk be. A járművek irányítása egyébként pofonegyszerű, kapásból kézre áll, kényelmes, ugyanakkor a fizikájuk igényesen kidolgozott, részletes, kerekeik, ablakaik, lámpáik kilőhetők, stb.

Visszakanyarodva az FPS részhez, a játékban kezdéskor a Counter Strikehoz hasonlóan egy menü fogad minket, ahol akár egérrel, akár számokkal is kiválaszthatjuk a nekünk szimpatikus fegyverzetet, amiért nem pénzzel fizetünk, hanem helyet foglalnak, értelemszerűen a nagyobbak többet. A CS-től eltérően azonban, itt vannak a pályán elszórva különféle fegyver-lőszer ládák, amiknél bármikor feltölthetjük magunkat, illetve lecserélhetjük a nálunk lévő fegyverzetet. Ezt persze érdemes meggondolni, ugyanis némelyik ellenség szeret ilyenkor mögénk lopózni aljasul egy shotgunnal. =)

További jó pont, hogy a játék van annyira intelligens, hogy megjegyzi az összeválogatott felszerelésünket, így elhalálozás után nem kell újra összeválogatni, elég végigklikkelgetni.

Játékmódok:

Összesen 8 különböző játékmód közül választhatunk. A szokásos Deathmatch, Team Deathmatch és Capture the Flag trió mellett még öt jól megvalósított játékmód áll rendelkezésünkre, igaz a járművek miatt a már említett három típusnak is új mélységei nyílnak meg.

Captain – Mindkét csapatban szerepel egy kapitány rangú karakter, akinek a megvédése, illetve az ellenséges kapitány likvidálása a feladat, ez utóbbiért kapjuk a pontokat.

Holdout – Nagyon izgalmas és akciódús mód, ahol egy a pálya közepén, egy jól védhető ugyanakkor mégis több oldalról megközelíthető erődítményben/romban/épületben található lámpaszerű kapcsoló birtoklása és megtartása a cél. Ez aktív állapotban a birtokló csapat színét felveszi, és megjelenik egy töltőcsík, ami 3-szor megy végig, minden szakaszban egyre intenzívebb színben, és akinek elsőként éri el a teljes töltöttséget, az nyer. Szerencsére a játék elég intelligens itt is, és megjegyzi, hogy az adott csapat mennyi töltöttséget ért el, így ha időközben a másik csapat elbitorolná a kapcsolót, akkor az addig elért eredmény nem vész kárba. Érdekesség, hogy minél több rivális áll a kapcsolóhoz közel, annál lassabb a töltődés, értelemszerűen fordítva annál gyorsabb.

Safe Cracker – Az egyik csapatnak limitált idő alatt (beállítható) egy golyóálló széf feltörése (pontosabban leamortizálása robbanó alkalmatosságokkal) a feladat, illetve az abban rejlő arany megszerzése, majd saját bázisra leszállítása. A másik csapatnak értelemszerűen ennek megakadályozása a cél.

Detonation – Mindkét csapat célja közös, a pályán random megjelenő bomba megszerzése és felrobbantása az ellenség bázisán.

Trailer – Ugyan az, mint a Detonation, csak itt a bomba jóval nagyobb és egy utánfutóra van helyezve, ami pedig egy Humvee-hoz van kötve. Nagyon hangulatos.

A játékmódok természetesen testre szabhatóak, megtalálható bennük minden lényeges beállítás, még ha mutátorok is lennének… de ne legyünk telhetetlenek. =) Pályák végén pedig az ilyen játékoknál szokásos összesítés fogad minket.

 

Grafika, hang, zene:

A játék grafikája annak ellenére, hogy egy akkor 3-éves engine-el adták ki, még mai szemmel se nyújt csúnya látványt, főleg a pályák méretéhez viszonyítva. Összességében szép képet ad, támogatja a 16:9-et, egyszóval megfelel. A hangokkal nincs probléma, az UT-hoz hasonló bátorító bemondások itt is rátesznek a hangulatra, a zene azonban nem valami nagy szám.

 

Értékelés:

A game anno 80% körül kapott, az interneten nézve a z értékelés kissé vegyes, volt ahol 73%-ot kapott, volt ahol 85%-ot. Véleményem szerint ez egy egész kellemes kis játék volt, üdítő színfolt a Battlefield debütálása előtt. Egy próbát minden FPS fannak megér akár botok ellen is.

Reklámok

20 hozzászólás to “Mobile Forces”

  1. Jó lett az ismertető.
    Anno ennek is a demójával játszottunk. Emlékszem hasonló game volt még a Global Operations is.

  2. Igen, bár az inkább a Counter Strikehoz állt közelebb, viszont volt benne kismillió fegyvertuning és kiegészítő.

  3. igen azért szerettem a Globalt mert millió fegyver volt benne, bár én mégis mindig a Desert Eagle-vel mentem. 🙂

  4. Én a távcsöves Colt Anacondát szerettem benne.

  5. Hehe, ennek a demójával én is játszottam, bár nagyrészt inkább a tesómat néztem, ahogy ő játszik vele. Hallottam, hogy volt ennek egy második része, ha jól emlékszem azt eléggé lehordták, majd utánajárok. Na, mindegy a lényeg az, hogy ez a játék királyos, sok szép emlék fűződik hozzá :D. Ilyen régi kedvenceim közé tartoznak a Stronghold és a Kingdom Under Fire: A War of Heroes. Az utóbbit sose sikerült végigjátszanom, már éppen az utolsó küldetés jött volna a Jó kampányban, de nem akart előjönni a kampány képernyőn. Vagy lehet, hogy ennyire befejezetlen a játék. Utána megpróbálkoztam a gonoszokkal, na amit ott műveltek, az a pofátlanság határát súrolta. Az első küldetés párhuzamba állítható volt a jók első küldetésével: abban vagy egy millió ork jött, és menekülni kellett abból a picsányi faluból; a gonoszoknál kaptunk kb. tíz(!) orkot meg a hőst, plusz építeni kellett a bázist, a picsányi falu meg egy erődítmény volt. Nem is lehetett rendesen lassúra venni mert indították a támadást a bázis ellen már korán. A végén, tesómmal, legyűrtük a pályát, de csak úgy, mert kihúztuk, amíg a játék küldte az erősítés 10 dark elf és egy dark elf hős személyében… a következő küldetés még szopatósabb volt viszont, úgy hogy letettünk róla.
    Na mindegy abbahagyom a valószínűleg senkit sem érdeklő anekdotáimat, amúgy is off topic 😀
    Amúgy kb. mennyire elhagyatott ennek a játéknak a szerverei? Már az elején is sejteni lehetett, hogy ebből a játékból nem lesz siker, mert bármennyire is som az újítás, kék mezei katonák vs. piros mezei katonák nem biztos, hogy sikert arat… Bár lehet, hogy úgy gondolkodtak, hogy így nagyobb teret ad a képzeletnek.

  6. Lehet Offolni. 🙂 A Strongholdot én is szerettem, az 1-el nagyon elvoltam. Mobile Forces-nak tudtommal nincs folytatása, én legalább is semmi erre utaló nyomot nem találtam a neten.

  7. Nincs? Akkor én biztos valami másra emlékeztem… valami Gamestar cikk rémlett, de most megnéztem tényleg nincs. A wiki szerint viszont még ma is van modder közösség… meg is néztem a linket, és ugyan a fórum annyira nem aktív, de azért élnek, és hostolnak is szervert, bár ahogy láttam ebben a pillanatban lehet, hogy nem.

  8. Te Péter nagyon durva a Hanzou amit küldtél, teljesen át van írva, kb a végtelenségig lehet vele kombózni, csináltam vele kapásból 31-es hit-et 🙂
    De a kis portréját ki kell javítani, van egy ilyen “dos to win” programocska azt bemásolod a karakter mappájába, lefuttatod azt kész.

  9. Mondtam én hogy nagyon zsír, főleg amikor azt a sok shurikent nyomatja. 🙂 Van még egy másik Hattori, az Hattori Saizo, valamivel gyengébb de az is nagyon hangulatos karakter.

  10. De nagy csalás amúgy, mert a végtelenségig lehet nyomni a bakuen ryu-t… az ellenfél meg nem tud mit csinálni

  11. Vannak a Mugenben olyan csaló karakterek, hogy ez azokhoz képest csak “könnyű”. 🙂

  12. Hááát, mondjál pédát 🙂

  13. Eternal Sailor Moon, Broli, őket próbáltad már?

  14. Ez én mugenemben nincsen 1 darab sailor moon sem…
    Broliból van vagy három fajta, bossként állítotam be, néha be szoktuk kapni de van kb 5% esély, hogy megverjük 🙂
    Van jó pár ilyen cheater bossom:
    -Sephirot (FF7)
    -Skullman (biomenace) egyszer survival módban 2 Skullmant kaptunk 🙂 ajánlom neked ha agyfaszt akarsz kapni 😀 érdemes megnézni
    -Death Adder (golden axe the duel) reménytelen
    -Mukai (kof2003) folyamatosan ugyanazt csinálja, oszlopokat dönt rád
    -Gill (sf3)
    stb stb még sorolhatnám

  15. Akkor ha más nem poénból nyomass egyet Eternal SM ellen, valami közepes karakterrel, hidd el fél perc alatt hülyét lehet tőle kapni: http://www.megaupload.com/?d=D3829CBF

  16. Az Ai-ja egy szar, egyáltalán nem agresszív, ennek ellenére Nightmare Brolit is le tudja nyomni:

  17. LEtöltöttem, de nem mertem még kipróbálni 🙂

  18. Én anno Fat Albert-el próbáltam lenyomni, és csak lestem, hogy 5 másodperc alatt felépült a Mega-Yardslam támadásból, amivel lazán össze lehet hozni egy 200-as hit-et. Már Shredder-el mentem ellene, és még úgy is el tudott kenni ha nem figyeltem.

  19. Az a Shredder aminek az a kombója, hogy egy gombot nyomkodsz a végtelenségig?

  20. Elő lehet nála hívni ilyen elektronos akármit, meg balra-jobbra szaggatás, stb.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: