A 3 legnagyobb csaló M.U.G.E.N. karakter

Sokan ismerjük, szeretjük a Mugent… A Mugen jó, mert egyszerű, rugalmas, könnyen testre szabható, és bárki bele-bele nyúlkálhat kénye-kedve szerint, legyen amatőr, vagy profi.

Ennek természetesen rengeteg előnye van, hiszen kis tehetséggel bárki elkészítheti kedvenc karakterei Mugen-es verzióját, módosíthatja másokét, stb. Azonban ez a nagy szabadság sajnos felvet egy igen lényeges problémát, mégpedig az egyensúlyt…

A verekedős játékok egyik sarokköve, hogy minden karakter rendelkezzen erőséggel, gyengeséggel, más-más kombókkal, aktiváló mechanizmussal, stb. Természetesen ettől még minden ilyen játékban lesz 1-2 olyan karakter, akikkel egyszerűbb legyőzni a többit, de egy jó játék ezt megpróbálja amennyire csak lehet, úgymond normalizálni. Mugen esetében sajnos ez sokszor nincs így…

Mivel PC-s gameről van szó, ezért minden új karakter felfogható egyfajta minimodnak, ami más modokkal fog majd versengeni, és mint modnak, vannak eltérő verziói. Normális esetben ez azt jelenti, hogy az Alpha, Beta, és a 100% alatt lévő karakterek még jóval gyengébbek és sutábbak, gyenge az AI-juk, stb, mint a végleges (100%), vagy az a fölötti verzióknak.

Vannak azonban olyan karakterek is, akiket verziótól függetlenül az alkotójuk valami hihetetlen módon eltúloz vagy így, vagy úgy.

A legegyszerűbbek a mezei Attribute cheaterek, amikor a különböző értékeket (life, attack, defence, power, movement, velocity) húzzák a normál érték többszörösére. Ezek a “rád néz és már meghalsz” stílusú karakterek.

A második kategória az, amikor az AI-t túlságosan is agresszívra csinálják, olyan reakció idővel, ismétlődő kombózással, stb, hogy a játékos egyszerűen képtelen normálisan küzdeni ellene. Ezek olyan kegyetlenek, hogy ha egyszer hibázol, utána nagy esélyjel belekerülsz egy ritmusba, ahonnét általában már nincs visszaút.

Csak pár példát kiragadva a legnagyobb cheater karakterek közül (a teljesség igénye nélkül):
– Chaos Chun Li
– God Ryu
– Ultimate Sula
– Hyper Mizuchi
– Omega Bernstein
– Psycho Shredder

… és még sorolhatnám tovább. Ami viszont meglepő, hogy van jó pár olyan karakter is (Haruhi) akiknél az AI ugyan nagyon tud csalni, de élesben meg a játékos alig tud belőlük néhány kombót előcsalni. Persze az igazán cheater karakterekkel nem csak az AI tud csalni, hanem a játékos is.

 

3. helyezett: Lucy (Final)

A virtuális lista 3. helyezettje nálam a Final verziós Lucy lett, mégpedig azért mert egyrészt az AI-ja olyan agresszív, hogy még a két Narutos gyökeret is simán elveri (akiket azért ha már ketten vannak, elég nehéz lenyomni):

Másrészt mert élesben még annyira se kell magunkat megerőltetni, mint az AI, és ez halál komoly. Az elején még én kis naiv próbáltam vele olyanokat csinálni, ami egy verekedős játékban megszokott, hogy indítok egy guggolós becsúszással, vagy ugrásból rúgással, átdobással, stb, próbálkoztam kombózással… aztán csodálkoztam, hogy elkentek. Először azt hittem a Suzumiya effektus köszönt vissza, nos nagy lópikulát, training módban jöttem rá, hogy ez a karakter teljesen más taktikát igényel:

Szóval nem tudom emberek, feltűnik e tulajdonképpen mit is csinálok? Bizony, semnmi más dolgunk nincs, mint állni egy helyben és ritmikusan nyomogatni az A-B (A,S) és/vagy az X-Y (Q, W) gombokat, és már ezzel olyan átláthatatlan vektorvihart idézünk a pályára, ami hülyére ver minden normál karaktert. Sőt ha még ez nem lenne elég akkor az első két verzióval gépfegyvert, még a második kettővel Nanát tudjuk beidézni, időről-időre.

 

2. helyzett: Nightmare Broli

Több verziója is fellelhető a neten, Nightmare the Jujin, The nightmare SSJ3, de még mindig ez a verzió csal a legjobban. Nightmare Broli automatán regenerálódik, amit fúzióval képes felturbózni, ugrásból tud levitálni, plusz gyakorlatilag immunis a knockdown-ra, magyarul se a földre esni, se a bekapott támadástól megtántorodni nem képes, így az ilyen előfeltételű kombókra is immunis. Ezen felül van legalább 3 támadása (az egyik 999 hit) amit lehetetlen túlélni normál attribute értékekkel. Lucyt pl simán lenyomja:

Persze ha azt hiszitek élesben meg kell magunkat erőltetni a győzelemért, nos nem igazán:

 

1. helyezett: Eternal Sailor Moon

Avagy Eternal Sailor Noob ahogy sokan hívják, a valaha készült legolcsóbb karakter. Ezt a drágát 2000 körül csinálta egy tag, módosítva egy másik illető Super Sailor Moon karakterét (csak érdekesség képen, azt még 2008-ban is frissítették). ESM alapból attribute cheater, 2000 HP-val és dupla sebzéssel, védelemmel kezd, ezen kívül Nightmare Broli-hoz hasonlóan képes regenerálódni, ám sokkal gyorsabban, és ugyan a knockdown-ra nem immunis, de képes kiteleportálni(!) bármilyen kombóból. Csak 5 támadása van az alap ütésen, rúgáson túl, ám abból 3 azonnal öl. Az egyik egy sugár, amit ha szerencséd van, át tudsz ugorni, de a másik kettő a pálya minden pixeljére hat. Még Nightmare Brolit is el tudja verni:

Gondolom nem kell részleteznem, hogy mennyi energiába kerül ESM-el nyerni, és ezt úgy nézzétek, hogy már visszavettem normálra az attribute értékeit:

34 hozzászólás to “A 3 legnagyobb csaló M.U.G.E.N. karakter”

  1. Argus Solotov Says:

    Szeretnék látni egy Alex Mercer vs. Lucy meccset XD.

  2. Fasza kis lista, nagyon tetszett! Sajna a mugenhez nem értek túlságosan, de egyszer találkozhatnánk, és nyomhatnánk Tekken 6-ot.
    A köcsög geci karakterek melegágya. a két kedvencem Julia és Alisa.
    Juliába az a vicces, hogy nem volt rossz karakter sose, de egy embert nem láttam vele harcolni, most is ha havonta kikapok kettőt online, de azok verhetetlenek, a T6-ba automata win kari. Szintre csak safe move-ja van, punisheltetelen geci támadásokat csinál, baszott erős és durva set-upjai vannak, és van egy nagyon alap mozgása (f,f+1), amit addig tud csinálni, amíg mg nem halsz. Jártam őgy, hogy kezdés, levegőbe rúgás, és addig nyomta, amíg végem nem volt, egyszer sem estem le a földre.
    A másik pedig Alisa, aki egy láncfűrésszel és sugárhajtóművekkel felszerelt android ribanc, hihetetlen erős sebzéssel. Minden végtagját le tudja tépni (plusz a fejét is), és azokkal is harcol, plusz a stance-je alapból olyan, hogy sima kezdő-felrúgással nem éred el, ráaádsul lebeg, így a low-hitek alapból ki vannak lőve. Leóval csinálok egy tizes combót, ami sebez 80-at, Alisának pedig csak két gombot kell megnyomnia.
    És akkor Lili, Asuka ribanc-duóról nem is meséltem…
    Meg Omega Rugal a KoF-ból nagy kedvenc, meg Goenitz. 😀

  3. Ezt a Lucy-t nem ismertem. De ajánlom a figyelmedbe Retro Mario-t, egyszer kell vele a másik fejére ugrani és egyből nyersz, vagy killer whale, folyton elbújik a víz alatt, amikor kijön egyből szétrág. Vagy ott az F1 mint karakter, egyből öl. Sőt Yagami Light is egy gombnyomással öl. Narutót meg Szaszkét egy magukban sem lehet elverni szinte…
    Vagy próbáld ki Ronald McDonald-ot, Ness-t, Bowser-t … ezek mind verhetetlenek 🙂

  4. A Narutos homikat egymagukban nem olyan nehéz lenyomni, Popeye-al ma is lenyomtam Szászkét. Ronaldot se nehéz, Fat Albert-el levertem. 🙂

    Killer Whale és a kicsi Mario… na igen, azok tényleg egyből ölnek, meg is untam őket hamar. Yagamit még eddig nem láttam, de ahogy nézem ez valami chibi nyomorék, amiket utálok.

    Mugenben amúgy azokat a karaktereket szeretem, akikkel lehet normálisan kombózni, harcolni.

  5. Persze, nem olyan nehéz mi? Ha normális karakterrel mész, nem imba Popeye-el akkor sok eséjed nem lesz. Amikor Natúróból hirtelen 28 darab lesz, meg bejön Kaka-shit aztán két percig idézi a kutyáit meg mittudomén akkor már a hajunkat szoktuk tépni. Nem csoda, hogy kivettem azt a két homit is.
    Alapból én nem szeretem a cheater szarságokat. Mindig próbáltam nomrális, kiegyensúlyozott mugen-t gyártani. Persze ez szinte képtelenség. Igen Yagami az egy két centis nyamvadék. 🙂
    A négy Aiduzzi karakterrel bőven lehet kombózni, ha még nem próbáltad őket:
    http://www.thephotonfalls.com/ThePhotonFalls/Mugen/Char_page.htm

  6. Popeye miért lenne imba? W98-as verziót használom, ami fele olyan erős, mint a 99D. Oké, kell hozzá kis szerencse is, de el lehet kenni őket.

  7. Asszem nekem is a W98 van meg, nem nagyon próbálgattam csak ellenfélnek jött és elég erősnek tűnt. 🙂 Füstölt meg fölrakétázta magát a pipával meg 20-as kombókat vágott le…

  8. 20-as kombó még nem is sok, képzeld el amikor Lucy ellen vagy, beidézi Nanát, és csak az 40-et vág rád. 🙂 Amúgy van egy olyan támadása ami 700 hit-es, és a HP-d 25-30%-át leveszi.

  9. UBU-nak van 2 hit-es szuperje ami 90%-osat sebez. AMúgy nekem a top 3 imba karakter az Skullman, Death Adder, Guts. Guts eszméletlen durva, folyamatosan csapkod és bárhonnan eltalál, ha meg összejön neki a 2 power gauge akkor hívja Zodd-ot aki felsöpri az egész pályát minden irányból, van amikor két Zodd-ot hív, mindenképpen megdöglesz 🙂

  10. Akkor az olyasmi lehet, mint amikor ESM ráfeszít a mellén lévő krisztályra… olyankor nem számít mit csinálsz, jön egy fehér villanás és már halott vagy. Állítólag 10.000-res damage van annak a támadásnak.

  11. Írd át a damage-t 🙂

  12. Ha az olyan egyszerű lenne… volt már olyan, hogy le vettem a cns fájlban a damage értéket 1-re, de ettől még az a támadása ugyan úgy egyből megölt… :S

  13. Argus Solotov Says:

    Peter, leszel valamikor MSN-en föllelhető?

  14. Ehh, ez beteg ez a mugen én biztos belehülyülnék már rövidtávon… Játszatok inkább Guilty Gear XX Reload-ot, ha már csipázzátok a 2D-t.

    Mellesleg ezt lehet küldeni neten is, a zene is elég pofás, szerintem megéri rálesni, én már vagy 5-6 éve tolom, és még mindíg nem unom.

    vagy BlazBlue-t… vagy mittomén:D

  15. Guilty Gear-ben animés buzik vannak csak, de van 1-2 jó pl Baiken. Blazblue meg hát nincs PS3 meg Xbox 😛 😛

  16. Van PC-re is, csak hát játéktermi verzió, de attól még szalad. Animés buzik ide vagy oda, attól függetlenül szerintem egy jó játék.

  17. Ja nem rossz játék, ha epilepsziás rohamot akarok kapni ezt szoktam elővenni. A Blazblue meg full ugyanaz csak még animésebb, még debilebb karakterekkel.
    Amúgy csipázzuk a 2D-t, csak nem a hányinger fajtából, mutatok két példát:

  18. Mugen szvsz a gyakran szar balance ellenére zsír, igaz érteni kell hozzá valamennyire, de én mindig is az a fajta voltam, aki szeret elszöszmötölni még ha amatőr szinten is. 🙂

    Hattori Hanzou… őt bírom, a Mugen-es verzió piszok jó lett. 😀

  19. Dracon97 Says:

    Az elsőkető nagycsaló de miért LUcy a harmadik? Oo
    Inkább a Sulát tedd be 3.nak! Az sokkal köcsögeb;

  20. Ultimate Sula (azért ezt tegyük hozzá, mert a sima Sula elég suta) imbalanced, ez nem is kétséges. De vele legalább csinálni is kell valamit ahhoz, hogy győzz. Van teleportja ami sokat könnyít a játékos helyzetén, viszont lehet vele normálisan kombózni, és a keményebb támadások, superkombók se a semmiből teremnek, hanem powerhez vannak kötve.

    Vele ellentétben Lucy-val mindössze annyi a dolgod, hogy állsz egy helyben, nyomogatod az X-Y és az A-B gombokat, és olyan átláthatalan vektorvihart idézel magad köré, ami mint egy reaktív pajzs, kupola alakban teljesen érinthetetlenné tesz. Plusz emellett még “teljesen ingyen” gépfegyvert használhatsz és beidézheted sidekick-ként Nanát is.

    Nézd meg a fentebb linkelt videót… Super Sailor Mercury alig tud megkarcolni, pedig “normál körülmények között” nagyon jól tud időzíteni és kombózni.

  21. Dracon97 Says:

    Tökmindegy! csaló és kész -__-
    Szal Sula csalhat de ha Lucy csal néha az má baj? Mié ki az a Sula h felmentés jár neki? Ezcsak egy ien kitalált izé,

  22. Ja hogy innét fúj a szél… =) Azt hittem én kis naiv most a csaló mugen karakterek lesz a téma, de ahogy én látom, téged pusztán az zavar, hogy Lucyt be mertem tenni az én kis TOP 3 postomba. Gondolom HC Elfen fan vagy, ebben az esetben ajánlom neked a következő bejegyzést: https://peter1989.wordpress.com/2010/04/24/elfen-lied/ =D

    Kicsoda Sula? Nos én úgy tudom a King of Fighters (röviden: KoF) univerzummal hozható valamilyen kapcsolatba. Leginkább Kula Diamond-ra hasonlít, de hogy pontosan ki is ő, és hogy egyáltalán benne van e, azt nem tudom, mivel nem vagyok annyira járatos a KoF-ban. Benyoboy, vagy Wagner kolléga lehet tud majd bővebb felvilágosítást adni. =)

  23. Dracon97 Says:

    Ésezzel beismerted h szándékosan fikáztad le. : P
    Legaláb mutatná videót a te suládról de úgy se fogx mer kiderulne h tévecc! : P

  24. Te tényleg egy hónalj mankós repedt pöcs vagy Dracon… =) Ultimate Sulának “felmentés jár”? Olvasd már el a postot, mert idézem: “a legnagyobb cheater karakterek” közé soroltam.

    Lucy meg tetszik-nem tetszik igenis cheap, és jobban csal mint Ultimate Sula. Legalább nézd már meg azt a videót amit belinkeltem róla te szerencsétlen. =P

  25. Sula csak egy a sok Kula Diamond edit (átirat) közül. Több is van: Fliz (ez nagyon jó), Reak: tüzes Kula, Hiel: Kula zöld rövid hajjal. Meg az Isabeau vagy mi, az ilyen démoni karakter mint a Ravenous.
    Dracon meg miről beszél különben? 🙂

  26. Akkor jól gondoltam, hogy Kula Diamond-ról lett mintázva. 🙂

    Dracon srácnak meg szerintem az fájt, hogy mivel Elfen fan, ezért megbocsáthatatlan vétek a szemében, hogy Lucy-t raktam 3. helyezettnek. Bár hogy miért pont Ultimate Sula-t pécézte ki magának a többi név közül, azt nem tudom. Valószínűleg elkente párszor és ezért neheztel rá. 😀

  27. Dodgers Says:

    Tetszik ez a felfogás. Ha Lucy csal, az nem baj, főleg ha két gombbal, és nem egy hosszú kombóval. Nem vérköcsög, ááá dehogy.

  28. “”Az elsőkető nagycsaló de miért LUcy a harmadik? Oo
    Inkább a Sulát tedd be 3.nak! Az sokkal köcsögeb;””

    Többször is elolvastam, próbáltam értelmezni, megrágni amiket Draco írt. Szerintem az a baja, hogy Lucy bekerült a csaló TOP3-ba. Mert Lucy nem lehet cheater, az nem lehet cheater aki isten az ő szemében.

    Összedobok mad én is egy csaló karis listát/videót. (és az összes helyre Lucy-t teszem be)

  29. Engem igazság szerint az lep meg az egészben, hogy ez a rage egy Mugen karakter kapcsán merül fel. :/

  30. […] 7 legnagyobb csaló Mugen karakter Péter blogján láttam egy jó kis bejegyzést három cheater karakterról. Az volt az ő véleménye, az […]

Vélemény, hozzászólás?

