M.U.G.E.N. Ultimate Sula – válasz egy fanboynak…

Ma egy Dracon97 nevű felhasználó nyomatott némi flamet, mert A 3 legnagyobb csaló M.U.G.E.N. karakter című bejegyzésemben Lucy (Final)-t, 3.nak jelöltem, Ultimate Sula helyett. Igazság szerint teljesen értelmetlen volt ez a pattogás, hiszen mindkét karakter csal, csak épp eltérő mértékben.

Mivel azonban meg lettem azzal vádolva, hogy igazságtalanul értékeltem, most bizonyítani fogok…

Kezdeném talán azzal, hogy mind a két char egy Crucifix nevű ürge kreálmánya, pontosabban Sula-t csak módosította, felturbózta más KoF karakterek képességeivel, Nightmare Broly teleportációs scriptjével, és alá nyomatott egy EX Ai-t. – Ez ott van a log fájlban, el lehet olvasni.

Hogy Lucy-val mi a probléma, egyszer már leírtam a fentebb említett bejegyzésben, így erre nem pazarolnék időt. Helyette bemutatom milyen a két karakter AI-ja, tehát szembe kerülve velük, mire lehet számítani:

Mint látható Sula ugyan nyer, a jobb attribute értékek miatt, ám Lucy jóval agresszívabb, az összes találat nagyjából 70%-át ő viszi be. Persze Ai vs Ai alapján nem szokás ítélkezni, így kipróbáltam mire megyek Sula ellen Lucy-val:

Bizony… az “egyhelyben állok és ismétlem magam” taktika még mindig tökéletesen működik, szvsz látszik, mennyi esélye van ellenem (alig valamicske) és  mennyire erőltetem meg magam a győzelemért (kábé semennyire). A dolog azonban nem maradhatott megtorlatlanul, kíváncsi voltam fordított esetben mire jutok:

Nos meg kell hogy mondjam, Ultimate Sula-val nem nehéz győzni, ez kétségtelen, és köszönhetően a teleprotációs képességnek, sok dolog egyszerűbbé válik, igaz Lucy ellen ez annyira nem használható ki. Ám mindezek ellenére ahogy egy értelmes karakterrel szokás, mozogni kell, kombózni kell, és be kell osztani az összeszedett powert is, meggondolni milyen superkombó(k)ra költjük el, magyarul legalább valamennyire gondolkodni is kell, ha nyerni akarunk. Ugyan ezt Lucynál még csak nyomokban sem tapasztaltam.

Végezetül kicsit szubjektív hangnemet megütve, Ultimate Sula szerintem azért is sokkal jobb karakter, mint Lucy (Final), mert azon kívül, hogy vele ténylegesen lehet is bunyózni, van egyfajta sajátos hangulata a karakternek, amit nagyon fontosnak tartok. Számomra sokszor mindegy mennyire gyenge, vagy brutális egy karakter, ha élvezettel tudok vele játszani, akkor nem érdekel semmi más. Viszont ahhoz hogy az ember élvezettel tudjon játszani egy karakterrel, ahhoz szerintem szükség van kihívásra is, ösztökélésre, amit mondjuk pár tökéletesen kivitelezett kombó és superkombó lehetősége ad. Ha ez nincs meg egy karakterben – márpedig Lucy (Final)ban ez nincs meg – akkor lehet benne akár mennyi munka, unalmas és jellegtelen marad.

Reklámok

12 hozzászólás to “M.U.G.E.N. Ultimate Sula – válasz egy fanboynak…”

  1. Draco biztos értékelni fogja a demonstrációdat. 🙂

  2. Kíváncsi lennék mit lépne erre, bár szerintem nem fog már írni… =)

  3. Dracon97 Says:

    Nempattogtam csakérdekelt h mié Lucy lett a 3.
    Aztcsinálod mint a gép Sulával, jó h nyersz!
    Gratula h elvtudtad verni Lucyval, engem mindig elvert akárkivel mentem ellene! Botcsánat h nem mindenki tud oan profin jáccani mint te. -_-

  4. Tudod az a probléma Draco, hogy a véleményedet olyan hangnemben adtad elő, amiből sütött az első pillanattól fogva, hogy EL fan vagy, és az cseszi a csőröd, hogy be mertem tenni Lucyt a listába.

    “Aztcsinálod mint a gép Sulával, jó h nyersz!” -> Már az is baj, ha egy karakter van annyira felhasználó barát, hogy a playernek is elérhetővé teszi a karakter képességeit? 😕

    “engem mindig elvert akárkivel mentem ellene” -> Na ugye. Mondtam én, hogy az a bajod, hogy elkent. =P És? Engem is elkentek párszor, és törtem már ki én is sűrű anyázásba egy-két karakter kapcsán, mégsem kezdek flamebe. Amúgy meg ha nem tetszik egy karakter, ki is lehet ám törölni. ;P

    “nem mindenki tud oan profin jáccani mint te” -> Ezt akár dicséretnek is vehetném, de sajnos nem, egyáltalán nem vagyok profi, sőt elárulom, Lucy-val nem is kell profinak lenned ahhoz, hogy nyerj, mert annyira noob.

  5. Butthurted fanboy is butthurted.

  6. True. 😀

    Csak azt nem értem miért pont Ultimate Sula-t utálja… oké elkente, de most ez a világ vége? :/ Ennyi erővel God Ryu vagy Chaos Chun Li is ugyan úgy szerepelhetne a hate listánján, hogy Nightmare Broly-ról vagy ESM-ről már ne is beszéljek.

  7. Erre sok értelmes magyarázat nem létezik, legfeljebb a súlyos, szemellenzős bálványimádat. Nem rossz dolog az sem, de ilyen esetekben tipikusan a hangnemmel szokás rontani a helyzeten.

  8. Na igen, ez a másik, amit sohasem fogok tudni megérteni, hogy a véleményét miért nem tudja higgadtan leírni. Gondolom azt hiszi nyomatékosabbak lesznek a szavai a rage-től, pedig épp hogy attól lesz nevetséges.

  9. Dracon97 Says:

    Igen szeretem az Elfen Leidet a kevenceim egyike! Ésneked miközöd van hozzá? Énse mondogatom h neked mié jön be a sula! -_-
    Betegember lehecc ha ilyen gusztustalan karik teccenek!
    A haverjaidnak meg üzeném h (Törölve. – kéretik a káromkodást mellőzni, mert ban lesz a vége.)

  10. Kész emberek, meg van a blog első, hivatalos trollja. =D

    “Igen szeretem az Elfen Leidet a kevenceim egyike” -> Bocs hogy ezt mondom, de látszik is. =P Tipikusan azt a viselkedést produkálod itt, amit ennek az animének a fanbázisa úgy általában szokott.

    “Ésneked miközöd van hozzá?” -> Közöm valóban nincs hozzá, de elárulom neked, nem is érdekel, hogy ki-mit néz. ;P Már csak azt nem értem, ha ennyire unfairnek találod a bejegyzéseim, akkor minek jársz ide? Bár valami biztos megfoghatott bennük, hiszen visszatérő vendégként aktívan írogatsz ide. =D

    “Énse mondogatom h neked mié jön be a sula!” -> Ezt konkrétan tényleg nem forszíroztad, csak az első kommented óta folyamatosan szidod valós érvek nélkül. =)

    “Betegember lehecc ha ilyen gusztustalan karik teccenek! -> Vicces egy gondolkodásmódod van neked Draco. Bezzeg azon biztos nem akadtál fenn, amikor Lucy kaszabolta az embereket… ugye ráhibáztam? =)

  11. Álmosan néztem ennek a bejegyzésnek a címét és Ultimate Sunát olvastam ki…xD

    Amúgy ez a karakter nekem rohadtul nem ismerős.

  12. Ilyenek nekem is vannak néha. XD

    Sula egyike a KoF-os Kula Diamond klónoknak (edit), nem túl gyakori, főleg az Ultimate verzió.

Vélemény, hozzászólás?

