Fallout 3 Modded – Avagy a képzeletnek és a hülyeségnek nincs határa… – by Stholm

Sajnos nálam a Fallout 3 az utóbbi időkben játszhatatlanná vált, nem tudom a DLC-k okozzák e problémát, vagy valami más, de egyszerűen lépten-nyomon fagy a cucc. =( Nem úgy Stholm kollégánál, aki vette a fáradtságot és összeszedett pár érdekes, ötletes, vagy épp megmosolyogtató modot. =)

A Fallout 3 nem egy mai darab, tény. Lassan két éves a játék, ennek ellenére továbbra is töretlen a sikere. Ehhez számos dolog járult hozzá: már az alapjáték is zseniális az élvezetes játékmechanikájával és a Fallout utánozhatatlan, szatírikus retro-scifi univerzumával. Ehhez még jött hozzá a szám szerint 5 (!) hivatalos DLC (downloadable content, vagyis letölthető tartalom), melyek mindegyike új cuccokkal, az alapjátéktól markánsan eltérő helyszínekkel (Anchorage hófödte hegyei és csatamezői, a Pitt iparvárosa, Point Lookout mocsarai, az Adams Légibázis, és egy Föld körül keringő idegen űrhajó), küldetésekkel és minden földi jóval dobta meg az amúgyis igen hosszú és tartalmas alapjátékot. A Broken Steel kiegészítővel ráadásul végre kiküszöbölték a játék “lezárt végét”, és immár a kiegészített fősztori befejeztével is vígan barangolhatunk tovább a pusztában. De mivan, ha már az ember az összes DLC-t töviről hegyire kipörgette, és már a Capital Wasteland sivár tája sem nyújt újdonságot? Sajnos a Bethesda jobbára már patchet sem tervez a Fallout 3-nak, hiszen gőzerővel dolgoznak a Fallout: New Vegas-on, így nyilvánvaló, hogy a Mothership Zeta-val lezárult a játék fejlesztése (magáról a Fallout 3-ról itt olvashattok többet: http://hu.fallout.wikia.com/wiki/Fallout_3). Nos, én ezen a ponton kezdtem el modok után keresgélni…

Modokat (modifikációk: egy játék módosítása, vagy kibővítése, netán teljes átalakítása, ezt hívják Total Conversion-nek) a játékok rajongói majdhogynem azóta készítenek, amióta asztali számítógépes játékok léteznek… (legfeljebb akkor még nem így hívták őket). Ugyan én nem rendelkezem olyan tudással (leszámítva a 3D modellezést, de hát az önmagában smafu az ilyesmihez, azt a modelt még valahogy bele is kell programozni a játékba…), amivel modokat készíthetnék, így én megrekedtem a modok széleskörű használata mellett. A jó mod, és a jó modoló társadalom hihetetlenül megdobhatják egy játék élettartamát. A legjobb példa erre a Freelancer nevű game, mely annak ellenére, hogy 7 éve jött ki, és a Microsoft már mindennemű támogatást megvont tőle, még a globális szervert is (elméletileg lecsapva ezzel az internetes játékot), modok révén még továbbra is tekintélyes rajongóbázisa van, mely még a multiplayert is megoldotta magának direct IP kapcsolattal. A játékmotor annak ellenére, hogy szép, nagyon egyszerű is volt, és a fejlesztők biztosítottak különféle eszközöket is a modolásra, így a rajongók közül a tehetséges programozók és modellezők kapva-kaptak az alkalmon, hogy saját kreálmányaikat, ötleteiket, netán kedvence scifi univerzumukat belevigyék. Így születhettek meg sok évnyi (!) odaadó fejlesztés után olyan modok, melyben az összes létező nagyobb scifi franchise képviseltette magát, és repülhettünk akár Romulan Warbird-el, X-Wing-el, vagy Battlestarral. Mosolyogtató látvány, amikor a fanok szebb, részletesebb dolgokat gyártanak kedvenc játékukhoz, mint maguk a fejlesztők. Abba már bele se megyek, mikor már egy modder csapat a játék motorját kezdte átírni, newton-i fizikát rakva az amúgy arcade űrszimulátorba…

A Fallout 3-al is hasonló a helyzet. Az Oblivion motorját kölcsönözve ugyanazzal a “moduláris” felépítéssel bír, sőt, saját beépített “mod manager”-el látták el Bethesdáék mindkét játékot. Gondoljunk csak bele, a DLC-k is egyfajta modok, melyeket szabadon kapcsolhatunk ki-be. Minden adott volt tehát ahhoz, hogy a fanok is tartalmakat gyárthassanak. 2 év elteltével iszonyatos mennyiségű modból lehet válogatni az egyszeri gamernek. Ezek persze terjednek az egyszerű “idehelyezek egy f*sza fegyvert”, “belerakok egy cuccot” és hasonló apró modoktól egy új, harctérré avanzsált komplett romvároson át az olyan állejtős cuccig, ami zöld növényzettel és fákkal lepi be az egész játékteret… Szerencsére a tábor igen igényes módon az Oblivionhoz hasonlóan ezeket is egy “Nexusba” gyűjti össze, mely innen érhető el: http://www.fallout3nexus.com/. Jómagam is minden általam használt modot és egyéb kütyüt innen cibáltam le. A regisztráció ingyenes, de szükséges, ha 2 mb-nál nagyobb fájlokat akarunk leszedni (ergo a dolgok 99,8%-át). Fontos megjegyeznem, hogy a nagyobb, bonyolultabb modokhoz nem árt előbb leszedni pár dolgot (amelyek szintén megtalálhatóak természetesen a Fallout 3 Nexuson), melyek a következők:

-Fallout Mod Manager: fölrakás után sokkal kényelmesebben és széleskörűbben tudjuk kezelni a modokat és DLC-ket, mint a launch menüben lévővel, ráadásul szükséges néhány “becsomagolt” mod föltelepítéséhez.
-Fallout Script Extender: lényegében új scripteket rak a játékba, melyek szükségesek jónéhány modhoz. Röviden alapkövetelmény, ha durván akarjuk modolni a játékot.
-ArchiveInvalidation Invalidated!: Ez arra való, hogy a Mod Manager a Data mappába bemásolt, esp fájlokhoz tartozó, vagy azokhoz nem rendelt különféle textúra, hang és egyéb fájlokat normálisan tudja kezelni, szintén alapkövetelmény a modolt randalírozáshoz.

Ezek után demonstrálnám, mennyire képes megdobni néhány jó minőségű mod az alapjáték állóvizét, néhány általam használt moddal, a teljesség igénye nélkül (mindenre rákereshettek a Fallout 3 Nexuson a nevek alapján):

 

Mart’s Mutant Mod

Nos… ez egy igazán brutális mod. Lényegében a játékban fellelhető ellenfeleket teszi egyedivé, mind statisztikailag, mind külsőleg (textúra és méret), így pl. egy szörnycsapaton, vagy Raider bandán belül nem lesz két ugyanolyan tag. Mindemellett a Fallout univerzumban meglévő, de ebből a játékból kimaradt szörnyeket rak bele, melyek igazán igényesen lettek kidolgozva, saját hangeffektekkel és animációkkal lettek ellátva. A mod a gamer számára testreszabható, lévén különféle pluginokat kapcsolgatva állíthatjuk pl. a megjelenő szörnyek mennyiségét, gyakoriságát, és még sok mást. Mindenképp érdemes leszedni, de javallott hozzá egy erősebb vas, vagy gyengébb grafikai beállítás, hiszen 30 Super Mutant nemcsak a Lone Wanderernek tesz be, hanem a PC-nek is =P.

 

Ahzteks Weapons Replacements

A név magáért beszél… Ahztek különféle fegyvercsomagjai egybe összerakva szinte az összes fegyvert és lőszerfajtát valódi, a mai világban megtalálhatóakra cseréli le. Akik mindenféle Modern Warfare-eken függnek, azoknak kötelező, de akik csak unják már a régi fegyvereket, azoknak is megér egy próbát. Nyilvánvaló hátránya, hogy az energiafegyverek nagyrésze eltűnik, így az energy weapons skill meglehetősen haszontalanná válik. A fegyverek gyönyörűen vannak kidolgozva és rendkívül élesen textúrázva, legtöbbjük saját hangeffektekkel.

Enhanced Weather Mod

Uncsi már a perzselő napsütés és a napvilágos éjszaka? Ez a mod némi változatosságot hoz az időjárásba: zápor, zivatar, esetenként hóesés, természetesen mind radioaktív, de volt olyan kedves az alkotó, hogy egy pluginnal megadta a lehetőséget ennek kikapcsolására (nem egyszer esett meg velem, hogy vártam pár órát az esőben, mire kinyúltam a sugárfertőzéstől…). Az éjszakai égbolt immár lélegzetállító, éjfél környékén pedig valóban vaksötétség borul a tájra. Szintén ajánlatos mod.

 

Sharing and Caring Companions

Ez a mod azoknak való, akik nem szeretnek egyedül barangolni, és a maximum 2 társat (Dogmeat a kutya, illetve a 7 másik társ közül valaki) keveslik. Ennek segítségével szinte bárkit csatlósunkká verbuválhatunk, cuccokat adhatunk nekik, gyógyíthatjuk és különféle parancsokat adhatunk nekik. Azzal azért vigyázzunk, hogy egy minket követő hadosztály csak úgy zabálja a processzort, esetenként ki is fagyhat az egész, úgy ahogy van…

 

Shojo Mod

[LOL! Ez már tényleg nagyon beteg… =) – by Peter]

Desuk, pedomacik, otakuk és egyéb hasonszőrű állatfajok figyelmébe ajánlanám ezt a mod csokrot. Tipikusan az az eset, amikor találtam valami olyan szintű elmebeteg hülyeséget, amit képtelen voltam kihagyni. A Shojonak a lényege, hogy mint játszható faj, a Fallout 3 világába édi-bédi anime lolikat varázsoljon, akik a jól megszokott klisés, 30 kilós anti-tank puskákkal rohangálva robbantgatják szét a csúnya monsztákat. Alapvetően 4 modból áll az egész:

-Shojo Race: ez a modcsokor gerince, ez teszi lehetővé, hogy a Lone Wanderer tündi-bündi loliként érvényesüljön.
-Shojo Companions: Ehhez a modhoz szükséges, hogy meglegyen a feljebb említett Sharing and Caring Companions. Vault 101 mellé ad egy földalatti kis bunkert, ahol néhány Shojo él, és elhurcibálhatod magad mellé társnak őket… vagy aminek akarod, de ebbe komolyan ne menjünk bele, jó? Beteg állat… Mielőtt valaki megkérdezné: IGEN, le lehet őket lőni.
-AEV (Armored Escaping Venture): szintén Vault 101 mellé ad egy másik földalatti kis létesítményt, ahol magadnak, illetve apró kis társaidnak mindent megvehetsz, ami egy lolit lolivá tesz: a már említett gauss ágyú, bikini páncél, bőrtanga, kerek szemüveg, loli gázmaszk, iskolatáska, iskolásruha, és így tovább, és így tovább…
-Pitt Gal!: Ez egy apró, opcionális mod. Az életjelző Pip-Boyunkat, illetve az eseményjelző Pip-Boy fejeket fölváltja Pitt Gal! Csak nehogy a cukiságtól szétrobbanjon a beépített Geiger-méter.

-Akik nagyon hardcore otakuk, azok fölnyomathatják minderre a FALLOUT ANIME VOICE STUDIO nevű csodát, mely progatonista lolinknak anime hangot kölcsönöz az alapjáték gyerekhangját lecserélve. Nekem speciel feláll a szőr a hátamon japán hangot hallva, így köszönöm szépen, kihagytam… De ilyen jófej vagyok, hogy felhívom a figyelmet a lehetőségre.

 

Advanced Combat Armor

Kissé csalódtál az úgynevezett “Combat Armor” kinézetében? Ezzel a moddal számos szinezetű, különféle típusú Combat Armorban oszthatod az áldást, ráadásul nem ment át “overkillbe” a dolog: ezek a páncélzatok nem sokkal erősebbek a sima variánsnál. De elég ránézni a képekre, és egyértelmű, mibe bújnánk inkább, de legalábbis nem sírva vennénk föl az első kezünk közé került Power Armort, mint a férfiasság és hatékony védelem egyetlen lehetőségét…

 

BlackWolf Backpacks

Én speciel sokat gondolkodtam azon, hova rakják a különféle karakterek (de leginkább mi) azt a tetemes cuccot, lootot és egyéb szemetet, amit magukkal hordanak. Nos, ezzel a moddal már nem kell gondolkodni túl sokat a dolgon: 30-tól 70 font súlyig különféle méretű és mintázatú hátizsákokra tehetjük rá poros kezünket. A backpack-ek viszont nemcsak díszek, hiszen a méretüktől függően megnövelik teherbírásunkat, ezáltal több cuccot tudunk magunkkal hordani. Nem hiszem, hogy tovább szükséges ecsetelnem a mod hasznosságát.

 

CONELRAD Radio

Meg kell, hogy mondjam, jópár óra játék után a Galaxy News Radio meglehetősen szegényes zenei kínálata kezdett rohadtul unalmassá válni, az érzést pedig még Three Dog beszólásai sem tudták elmulasztani. Ebből kifolyólag ez a mod szabályos felüdüléssel szolgált. A CONELRAD egy valóban hajdan létezett, amerikai rádiócsatorna volt a hidegháború idején. Amerikaszerte fogható volt, a lakosságot pedig amellett, hogy egy atomháború, és az atomfegyverek témáját földolgozzó Blues, Jazz és Country számokkal szórakoztatta, hasznos információkkal és teendőkkel látta el egy nukleáris holokauszt esetére, és persze a próbariadók részleteit is ezen a csatornán közölték. A rádió másik funkciója kevésbé volt ismert: mivel egész Amerika területén több száz forrásból szórták a rádiót széles, állítható frekvenciasávon, így ezzel képesek lettek volna megakadályozni azt, hogy orosz stratégiai bombázók civil rádióállomásokra állítva rádióiránytűiket találjanak rá a nagyobb városokra, sőt, gyakorlatilag teljesen gallyra vágták volna a ruszki gépek navigációját, hiszen mást se fogtak volna, csak az antikommunista country zenét, amit nem biztos, hogy annyira értékeltek volna…

Mindenesetre a CONELRAD tiszteletét teszi a Fallout 3-ban is. Meglehetősen ironikus, hogy 200 évvel járunk a félve várt nukleáris háború után, így a rádió mondhatni elvesztette rendeltetését. Több mint 50, a hidegháború korából származó, az eredeti rádión is játszott szám szórakoztat minket, megszakítva néha eredeti, 1960-as évekbeli archív felhívásokkal és tájékoztatókkal, illetve az igencsak kívánatos hangú Katrina kommentárjaival, aki Washington romjai közül üzemelteti a rég elfeledett rádióállomást. Muszáj még megemlítenem néhány szám címét, hogy éreztessem az atomfegyverek, és a hidegháború “hőskorának” tömény iróniáját (azt már nem is részletezem, milyen jókat röhögtem a legtöbb szám szövegét hallgatva):

-Atom Bomb Baby.
-Uranium Fever.
-My Radiation Baby.
-There’s a greater power than Atomic (személyes kedvenc).
-Watch World War 3.
-Sputnik Satellite Girl.
-I’m no Communist.

 

Zombie Apocalypse

Mit is fűzhetnék hozzá… A név kötelez. A játékosnak lépten-nyomon zombik hordáival kell szembeszállnia, melyek kivételesen nem szimplán átnvezett feral ghoul-okból állnak (mint a legtöbb ilyen témájú modban), hanem az alkotó a S.T.A.L.K.E.R. játékokból végül kivágott zombi modelt használta föl, hozzáadva a feral ghoul-ok animációját és hangját. Hangulatos mod, ahogy először egy, majd több tucat zombi tűnik fel és rohamot indítanak friss és szaftos agyunkra pályázva.

 

Action Poses!

Pózolj döglött szuper mutánssal! Vagy pózolj egy Brotherhood of Steel katonával! Tökmindegy, a lényeg, hogy pózolj! Ez a mod ideális arra, hogy különféle beállított képeket készítsünk, legyen szó szimplán a játékos karakter pozőrködéséről, vagy akár egész csoportképekről és jelenetekről. Konzolparancsokkal működik a dolog, és összesen 48 különféle póz áll rendelkezésünkre. Jó baromkodást!

 

DarNified UI

Ez egy opcionális, de rendkívül hasznos mod. A User Interface-t, vagyis a kezelőfelületet alakítja át. Egyrészt kisebb lesz a HP és AP csík, átalakítja a betűtípust, másrészt pedig a jobb fölső sarokban tetszés szerint különféle információkat rakhatunk ki, kezdve a játékbeli dátumról és időn át a különféle védelmekig, ellenállásokig, sugárzásmérőig és XP számlálónkig. Röviden minden fontos információt egy helyen megtalálhatunk. Annyi hátránya lehet, hogy a képernyő egy kicsit besűrűsödhet ennyi adattól (megjegyzem nekem 1600X1050-ben ez nem okozott gondot).

Ezeken kívül még néhány kisebb modot használok, melyek valóban csak ízlés kérdései, mint inkább a játékmenet radikális átalakításai/javításai. De ezek mind csak töredékei annak a hatalmas, szó szerint több ezres mod gyűjteménynek, amely a Fallout 3 Nexuson vár. Csak bátorítani tudom mindazokat, akik már ismerik a játékot, netán most ismerkednek vele, vagy adj’ Isten pont eme bejegyzés után szerzik be, hogy vessék bele magukat a keresgélésbe, és alakítsák a kínálatból kényük-kedve szerint saját játékukat. Végezetül megosztanék néhány képet, amit mindezen modok működése közben, illetve azok segítségével készítettem. Ha képes voltál mindezt végigolvasni, igazán megérdemled =P.

Reklámok

12 hozzászólás to “Fallout 3 Modded – Avagy a képzeletnek és a hülyeségnek nincs határa… – by Stholm”

  1. Gondolkodtam, hogy kipróbálom ezt a játékot. Mennyire jó? Egy vélemény kéne. 🙂

  2. Egész jó, de személyszerint inkább a Tactics-ot ajánlom. 🙂

  3. Argus Solotov Says:

    A Tactics inkább a harcra megy, mint a Fallout 1-2-3, nem sok szerepjátszási lehetőség van benne. Mellékesen pedig elég pontatlan a Fallout univerzumhoz, a hardcore rajongók nem is nagyon szeretik.

  4. Tudom, hogy a Hardcoreosok nem szeretik, pedig szvsz pont az benne a jó, hogy nem köti úgy az ebet a karóhoz. Például nem muszáj körökre osztott módban harcolni, hanem lehet valósidejűben is, ami nekem például sokkal jobban bejött.

    Egyébként a Hardcoreosok szerint a 3 is szar, és inkább egy Oblivion totálkonverziónak nevezik, mint Fallout-nak. 😀

  5. Skydragon Says:

    Én ugyan nem vagyok nagy Falloutos, de sztem a 3 rendben van, én élveztem (sajnos modokkal, kieg-ekkel nem volt módunkban játszani, mert mindig jött valami kibaszottul irreális hibakód etcetc).
    A párom is osztja a véleményt pedig ő a “hardcore” Fallout fanboyokhoz tartozik (neki a 2 a kedvence), viszont nagy FPS mániákus is, úgyhogy nagyon nem bántották az új elemek a játékban. :}
    Amire mind a ketten kíváncsiak leszünk az a New Vegas ofkóz’ (én a sztorira, ő az új/régi elemek visszapakolására), mert ugye a régi Black Isle tagok csinálják, akik az első két részt is. \m/

  6. A 3 nekem is tetszik (félreértés ne essék) főleg az FPS megvalósítás miatt, de anno több fórumon, levrovban is szidták, miszerint “ez már nem is az a Fallout!” meg “A felét nem csinálták meg annak amit ígértek.” illetve “jön majd a DLC rókabőrözés.” (bár ez utóbbival részben egyet tudok érteni).

  7. Argus Solotov Says:

    Talán rókabőrözés, de nézzük már meg, milyenek is azok a rókabőrök… Mindegyik adott hozzá valami újat (najó, talán a Broken Steel-t kivéve), és nemcsak “új armor, új fegyver, új küldi” hármasból állt ki.

  8. Skydragon Says:

    Nem értettem félre, azért is írtam, hogy laikus szemmel szerintem elfogadható volt, hiába hőbörgött a sok fanboy miszerint “ez már nem is az a Fallout!”. :]
    Nyilván nem tudnak mindent megcsinálni amit ígértek, sőt sokszor a konkurencia úgy megszorongatja a versenytársakat, hogy inkább kiadják hiányosan a cuccokat, aztán majd jön a kiegészítő ugye.
    Szerintem ennél például sokkal de sokkal szétkúrták a C&C sorozatot, látod annál az esetnél joggal szidják az EA-t, hogy szart csináltak, sokak kedvenc/klasszikus stratégiai játékából. D:

    • A Red Alert 3 valóban egy fostaliga, és az új Tiberian se épp egy remekmű, de például a Generals és a kiegje a Zero Hour kellemes darabok voltak, akkortájt igencsak újszerű megoldásokkal.

  9. Nekem fagyott DLC-kel, szóval nem tudtam belemélyedni, de amikor olvastam cikket például a The Pitt-ről, vagy a Mothersip Zeta-ról, hát mondjuk úgy, hogy nem igazán győzött meg. :/

    Dragon Age-nél is utáltam a DLC-zést, hiába nyitott meg új lehetőségeket, és tett hozzá (némelyik) a storyhoz is, oké, feelinges volt visszatérni például a harcmezőre ahol a király meghalt, és oké, fasza cuccok voltak ott, de én például pénzt azt biztos nem adnék érte.

  10. Argus Solotov Says:

    Miért, innen ki szokott pénzt adni ilyenekért ^^”?

  11. Jó most az egy dolog, hogy lewarezolod, de egyébként ezért pénzt gombolnának le az egyszeri gamerről, nem is keveset. DA kapcsán például hatalmas felháborodás volt akkor, amikor kiderült, az egyik DLC csak egy nyavalyás elf gyűrűt tartalmazott, amihez nem készítették el a beígért missiont, hanem alapból az inventorydba került a cucc, és még csak nem is volt ütős. Kizárólag azért készült, hogy a HC fanok online statjában ott szerepeljen, mint “megszerzett prémium tárgy”. :/

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: