Miért nem írsz új játékokról Peti?

Tette fel nekem ezt a kérdést egyik jó barátom, amire én a következő, igen egyszerű választ adtam: “Mert nem érdekelnek.”

A haveri körben több féle-fajta ember megfordul, és mint minden “jóléti társadalomban” itt is mindenkinek van legalább egy kütyüje, amivel elszórakoztathatja magát, ki erre, ki arra esküszik. Ugyan így stílusokon belül is vannak eltérések, kit ez, kit az érdekel.

Rólam köztudott, hogy anno nagy FPS fan voltam, a stratégia, és a szerepjáték mellett a kedvenc műfajom volt. Már a kezdetekkor, mikor meglett az első PC masinám (97) és megláttam az olyanokat hogy Wolf, Duke, Doom, tudtam, hogy ez a nekem való, és ez csak fokozódott az olyan nevek érkezésekor, mint a Half-Life, Soldier of Fortune, Operation Falshpoint, Battlefield 1942, és még sorolhatnám. Lényeg a lényeg, hosszú éveken át ha PC elé ültem, olyan nem volt, hogy legalább egy alkotás ne lett volna feltéve e stílus képviselői közül.

Sajnos azonban ahogy mentek előre az évek, egyre inkább hódítottak teret olyan FPS-ek, amiknek a sikerét, illetve a sikerüknek a mibenlétét abszolút nem tudtam mire vélni.

Far Cry -> Mint ha Soldier of Fortune 2-be oltották volna a Serious Sam SE dzsungeles környezetét. A grafika kissé képregényes behatása nem tetszett, és a szörnyek felbukkanásakor nagyjából az egész játék átment gagyiba.

Crysis -> Techdemo, mögötte semmi, leülhet.

Halo -> Alapvetően nem egy rossz FPS, de messze nem érdemelte azt a Hype-ot amit kapott. Van is nekem erről egy elméletem, miszerint ha nincs a sok Boxtard, aki örül a fejének, hogy kaptak egy kellőképpen az ő masinájukra optimalizált (értsd: lebutított) lövöldét, akkor hamar eltűnt volna a középszerűség mocsarában. Milyen is a Halo? Mint egy Half-Life-ba oltott Unreal, röhejes, komolytalan, és giccses ellenségekkel.

Call of Duty -> Már az első rész se különösebben hatott meg, na de a 2. rész… szóval hol “történelem hű” az, hogy a társaid, akik egyébként végtelenül spawnoló botok, scriptelve, nyíl egyenesen a nehézgéppuskás bunker elé futnak, ami annak rendje és módja szerint ledarálja őket, mert csak neked van annyi eszed, hogy balra elkerülj és behajíts egy gránátot? Aztán miután kitudja hány kiadással végig rókabőröztük a 2. világháborús témát, Modern Warfare címen kiadunk egy még inkább lerágott Terrorista vs Kommandós (bocsánat, tengerészgyalogos) témájú lövöldét. Szóval ja… átformálta a műfajt ez is, csak épp nem a jó irányba.

Fear -> Sötét, fémes és ijesztő akarna lenni, de sajnos nem az, über grafika egy B kategóriás Kör szerű horror sztorijával. 2? Hagyjuk… inkább Condemnedezzetek.

Prey -> Avagy a Turokos Q4, és bár egész kellemes volt, sajnos savanyú utóízzel.

Bioshock -> Nem rossz, de lényegében Q4 a víz alatt, némi PK-s Loony Park szerű behatással, Turok 2-ből nyúlt kislányokkal, stb. A 2 valamivel jobb.

Hirtelen úgy ennyi volt, ami eszembe jutott, tudom a Medal of Honor is közte lehetne, de ahelyett van a CoD, mivel a Medal előbb volt. Persze nem azt mondom, hogy a fentebb felsorolt 7 FPS bitangpusztulatosanfostos, hanem azt, hogy egyszerűen nem érdemeltek volna akkora Hype-ot, mert negyed annyi eredetiség sincs bennük, mint azt a fandomuk hiszi.

“Kijött pár FPS ami neked nem tetszett, na és? Hát keress olyat ami neked bejön!” – mondhatná bárki, és igaz is, keresnék én, csak sajnos alig terem olyan, meg is mondom miért, azért, mert manapság az FPS-ek (néhány ritka kivételtől eltekintve) úgy globálisan olyan elveken működnek, amitől egyszerűen hülyét kapok.

Először is nincs normális HUD! Miért? – kérdem én. Miért jó az, hogy a playert a game nem tájékoztatja semmiről se? Azt mondod realitás? Én meg azt mondom a nagy faszt az… pláne annak fényében, hogy nincsenek med kit-ek, hanem folyamatosan fut egy health regen script ami 2-3 másodperc alatt visszatölt maxra. És akkor már szót sem ejtek a mindenféle célzást segítő baromságról.

“Márpedig az FPS-ek jövője ez Peti, a realitás és a filmszerűség…” – mondta egyik barátom. Nos ha tényleg ez a rendszer az FPS-ek jövője, akkor köszönöm szépen, de nem kérek belőle. Inkább előveszem akkor a Blood 2-őt, vagy az Opposing Force-ot.

És ami a leginkább elszomorít, hogy nekem még anno volt szerencsém olyan darabokhoz is, amik már DOS-os/korai Windowsos időkben sikeresen megvalósítottak olyan dolgokat, mint a Terraformálás, vagy az Intelligens szkafander, programozható fegyverek, stb, és ezeket úgy el felejtették, mint ha soha nem is léteztek volna. (Pedig ha inkább ezek örökségét viszik tovább… na mindegy, szép álom.)

Az egykori kedvenc stílusom tehát kilőve, de mit aggódjunk, van még vagy 10 másik nem? Igen van, csak sajnos a többi stílusba se nagyon termelnek már értelmesebb darabokat. Ha megkérdezi valaki, mondjuk tavalyról, 2009-ről mi volt az ami megmaradt bennem, nos nem sok címet tudok mondani. Overlord II, Prototype, Dragon Age (amit azóta sikeresen elbasztak a DLC fillerekkel) nagyjából ennyi jut eszembe. Idénről meg még ennyit se tudok mondani.

Ezért is vagyok el mostanság olyanokkal, mint a shareware Zombie Shooter 2, vagy a Mugen, mert ezeknél nincs az, hogy 10.000Ft, 16GB, über grafika, a játék maga meg egy kalap szar. Ezek egyszerű kis gamek, amik elé leül az ember, kikapcsolódik, Mugent még telepíteni se kell, ráhúzhatom egy 1gigás Pendrive-ra, lehet haverokkal is nyomni, sokat röhögni, röviden szórakoztató.

Gondolom ezek után kapom majd a “hát te hülye vagy” stílusú megjegyzéseket, nos állok elébe. =)

Advertisements

39 hozzászólás to “Miért nem írsz új játékokról Peti?”

  1. Mascamaru Says:

    Igazad van. Az FPS ugyan nem a kedvenc műfajom, sőt én rühellem azt hogy “túl reálisak” lettek. Az én kedvenc műfajom (kalandjátékok) is már szó szerint elkorcsosult, platformjátékok pedig már nem is készülnek PC-re. 😦 A játékipar egyértelműen ihletválságba jutott, legalábbis mostanában kevés kreatív cucc jelenik meg.

  2. Mondom én még idén egy olyan játékkal nem találkoztam, amire azt mondhattam volna, hogy “na ez igen, ez valami új” vagy “legalább próbálkozik”. Az új AvP például kezdetben érdekes volt, de hosszútávon elég monoton lett és érdektelenségbe fulladt. A Metro 2033 volt még idén talán a legjobb húzás, de sajnos az se érte el a Stalker színvonalát, na meg elég egyhangú a felszínes részeket kivéve.

  3. Halo-val nekem a legnagyobb bajom az, hogy a karakter MASTER CHIEF egy bazi nagy Metroid lopás ( 1989 ) abból is Samus Aran páncélját nagy vonalakban bár igaz, hogy Samus egy nő és neki mutatják is az arcát ( Chief szerintem sisak nélkül Bill Gates lenne 😀 )

    Igaz, lehet Metroid is máson alapszik de NES előtti dolgok nekem már nem ugranak be 🙂

  4. Halot én megmondom őszintén, egy percig nem bírtam komolyan venni, az egész Covenant faj annyira hiteltelen volt. A mindenhonnét össze szedett-vetett egységek, mint az óriás páncélozott Sonic-ra hajazó Hunter, a Half-Life-os Vortigaunt-ra hajazó pajzsos, lézerpisztolyos gyíkok, az infantilis, szánalmas Gruntok. Na meg a Flood, ami enyhén a The Thinges fertőzöttekre hasonlít.

  5. ^Good Posting

    Bár a Blood 2 elég fostos. Ami megvolt az 1-ben a zseniális pályatervezés, menő hangulat/ellenfelek az mind hiányzik a 2-ből. A Far Cry-t meg én is a szörnyekig bírtam, nagyon eltolták az egészet. A többivel meg agree.

  6. Az 1 tényleg jobb volt, de a nekem a 2 is bejött. Anno az tetszett benne nagyon, hogy volt benne jó sok féle fegyver, és a legtöbbel lehetett duálozni is, meg jópofa beszólásokat eresztettek el a játékban.

    Fary Cry meg lehetett volna jó, ha kihagyják a szörnyeket.

  7. Van benne igazság. Én a felsoroltak közül 1-2-vel játszottam, amíg tartott élveztem, de akkora hatást nem sikerült elérniük, hogy ki akarjam próbálni a folytatást. Ezért maradok én is inkább a régebbi cuccoknál, azokhoz legalább erőmű se kell. Na léptem dungeon keeperezni 😀

  8. Az nagyon jó game volt. =D Nem is nagyon láttam ahhoz hasonlót, talán csak a Ghost Mastert, de az meg egy idő után unalmas lett.

  9. Az élethűséget Én sem értem, hogyan akarják elérni, ha visszatölt az életerő ha 5 másodpercig nyugodtan vagy… :/
    Szintén nem értem, hogy mi az ami annyira jó a Halo-ban? Ugyan, csak a demójával játszottam, de nem tudott lekötni túlzottan.

  10. Az első részt kipörgettem kiváncsiságból (az elején még egész szórakoztató volt) a másodikba csak belefogtam, de aránylag hamar meguntam.

  11. Mascamaru Says:

    A minap eszembe jutottak a kalandjátékos élményeim, így az is hogy a kalandjátékok modern folytatásait mennyire elrontották. Ami korábban jó volt point’n’clickben, azt vitték át TPS szerű irányításba, és raktak bele bunyós jeleneteket, stb. A készítők úgy tartották hogy a point’n’click stílus már a múlté, ehhez képest mikor megjelentek a kalandjáték folytatások (Broken Sword 3, Dreamfall: The Longest Journey) akkor mégis sokan panaszkodtak hogy az irányítás rosszra sikeredett. A Dreamfallban például főszereplőcsere is történt, és tettek bele VEREKEDŐS jeleneteket, amiken rengetegen kibuktak. Kevesebb lett benne a logikai elem, gagyi lett az irányítás, emós lett a főszereplő és a korábbi főszereplő karakter is kifordult magából, valamint az egész sztori vesztett a fantasy mivoltából, és túl sok sci-fi elem került bele. Nem is beszélve a szándékosan elvarratlan szálakról. Nem csoda hogy még nem jelent meg a folytatás, de remélem azért Tornquist befejezi amit elkezdett.

    Szóval ennyit arról, hogy a “point’n’click a múlté.” A Rayman készítői pedig most akarnak majd kiadni egy Rayman játékot, immáron ismét 2D-ben, rajzfilmszerű grafikával. Meglepődtem hogy visszatértek a gyökerekhez. 😀

  12. Igen azt már láttam Benyo blogján. Jobb is lesz, mert a Rayman elég szar volt 3D-ben, nekem már a 2 se tetszett.

    Kalandjáték… utoljára a Midnight Nowhere-t vittem végig, az egész kellemes volt. 🙂

  13. Mascamaru Says:

    Nekem semmi bajom nem volt a 3D-s megjelenítésekkel. Bár lehet azért mondom mert a második résszel játszottam először. Mind a mai napig kedvencek közt van, egyik haverom szabályosan isteníti. Én szeretem a többi részt, már mondtam hogy nem érdekelnek a képi megjelenítések. Amíg Rayman nem változik addig szeretni fogom ezt a sorozatot. 😀

  14. Mascamaru Says:

    Kimaradt: A MN nekem nem tetszett, túl elvontnak és depressziósnak találtam. Nem éreztem valódi kalandjátéknak. Ha teheted, majd próbáld ki a The Longest Journeyt is. Szerintem zseniális cucc.

  15. Rayman 3D-ben számomra ugyan akkora fail volt, mint a Worms, vagy a Earthworm Jim 3D-ben.

  16. Mascamaru Says:

    Jó de ennek mi az oka pontosan? A Worsmst még megértem, de a többit nem.

  17. Az hogy egyszerűen szar 3D-ben játszani olyan dolgokat, amik eredendően 2D-s platform játékként láttak napvilágot. Körülményes és suta az irányítás, a kamera sokszor a leglehetetlenebb szögbe, vagy rosszabb esetben takarásba kerül, a baltával faragott, mosott 3D-s modellek sokkal csúnyábbak, mint a 2D-s lapmodellek, a fizika, clipingelés, AI se áll épp a helyzet magaslatán, és a több, és a többi.

  18. Mascamaru Says:

    És ha valamit 3D-ből alakítanak át 2D-be?

  19. Az általában működni szokott, csak kicsit komolytalanabb lesz. Láttam már párat, mint a Doom 2D, Codename Gordon.

  20. Mascamaru Says:

    Nem tudom, a kritikák elismerően beszéltek a Rayman 2-ről. Az 576 konzol egyik szerkesztője a legszebb 99-es platformjátéknak nevezte, és szerintem valóban gyönyörű lett a játék. A képi világa, a tájak kidolgozottsága és a karik mozgása is szerintem jó lett. Ehhez jön még a változatos játékmenet a karakterek esztelensége is. Egyedül a kamera volt néha bajos, de azt meg lehetett szokni. A Rayman 3 pedig egy fokkal jobb volt, és azt meg a legszebb 2003-as kalandjátéknak nevezték. Megjegyzem, jogosan. 🙂

    Azért remélem nem csak ránéztél a folytatásokra és mondtad hogy “Fúúj 3d!!!” hanem ki is próbáltad, netalán végig is játszottad őket.

  21. Hát persze, totál így volt, felraktam, megláttam hogy 3D, aztán uninstall. Sőt, csak bélyegző méretű képeket láttam róla, és minden fentebb felsorolt dolgot a kisujjamból szoptam ki.

    Kit érdekel mit írtak anno az 576 konzolba? Nem egy ugyan olyan ember írta azt a cikket mint bárki más? De. Akkor meg? Felőlem instant 100%-ot is kaphatott, és lehetett a very best, attól még számomra egy jó játék gyenge folytatása volt mind a 2, mind 3. Plusz eleve nem konzolról beszéltem, hanem PC-ről.

  22. Mascamaru Says:

    Az Avatárt is sokan elküldték úgy a picsába hogy meg sem nézték. Nyilván te nem vagy ilyen, sz’al bocs ha felhúztalak, csak nagyon úgy tűnt mintha…

    A PC-s magazinok is hasonlóan írt a játékról, a hibák ugyanazok voltak minden platformon. (Bár igaz, PS2-re kihoztak egy javított változatot amiben pár dolgot ki is cseréltek.)

    No de hogy ejtsük a témát… nem tudom írtál-e a blogban “Top 10 kedvenc játékaim” listát, de érdekelne hogy mi a kedvenc játékod? Ha csak egyet lehetne kiemelni közölük, melyik lenne az?

  23. Idegesít amikor hülyének néznek, és te már nem először húzod elő ezt a nyulat a kalapból, mert az Akatsukis cuccnál is ugyan ezt a “nem járt utána” című szöveget szedted elő (ha itt nem is mondtad konkrétan, de az értelme ez volt).

    Top listákat nem szándékozom írni a blogra, mert nem sok értelmét látom. Kedvenc játékom amúgy egy van, amit bármikor képes vagyok elővenni, az pedig a Carmageddon 1. =)

  24. Mascamaru Says:

    Carmageddon. Nekem az pont kimaradt. 😀 Bár annyira nem is bánom.

    “(ha itt nem is mondtad konkrétan, de az értelme ez volt).”

    Pedig nem ezt szántam, sokkal inkább azt hogy egyszerűen nem tudok megemészteni pár dolgot, az ízléseddel kapcsolatban. Lehet azért mert számomra teljesen logikus dolgokba kötsz bele. Ez van. Betudtam annak hogy más az ízlésünk, mégis bassza a csőröm hogy belekötsz olyan dolgokba mint egy játék grafikája és ábrázolásmódja, mintha csak a felszínt akarnád érinteni.

  25. “Bár annyira nem is bánom.” -> Igen, és ezek után vitatkozunk arról, ki is a felszínes. Ugyan ezt csináltad az Akatsukisnál is, de mindegy.

    “olyan dolgokba mint egy játék grafikája és ábrázolásmódja” -> Ez max akkor lenne igaz, ha csak azt írtam volna, hogy a Rayman azért szar az 1-től felfelé, mert csúnya a grafika. Csakhogy én azt írtam le, hogy maga a 3D-s ábrázolás olyan változásokat okozott, amik nem feltétlenül voltak jók, pláne annak fényében, hogy Rayman eredetileg 2D-be készült. Tehát messze nem csak a grafikáról van itt szó.

    Egyébként most a Raymantől elvonatkoztatva, lehet bennem van a hiba, de szerintem igenis fontos az ábrázolás (nem a grafikai minősége, hanem az ábrázolás) legyen szó game-ről, animéről, vagy rajzfilmről. Mégpedig azért, mert a legtöbb ember számára számít az, hogy amit elé raknak, az hiteles legyen, és ne olyan dolgokat akarjanak eladni, lenyomni az ember torkán, ahol az ábrázolás egyáltalán nem passzol ahhoz amit amúgy ki akarnak hozni belőle. Uram boccsá’ hogy nem vesz be minden szart a gyomrom.

  26. Mascamaru Says:

    *sóhaj*

    Igazad van, bocsánat. Megint beléd kötöttem feleslegesen. =/

  27. Nem kell itt sóhajtozni, nyugodtan lehet hülyézni, csak nem itt, meg nem engem. Az hogy felteszel egy kérdést, oké. Az hogy magyarázatot kérsz, oké. De ez már itt maci faszán vitézkötés volt.

    Nem fogok mentegetőzni a saját blogomon senkinek se, és ha nem tetszik… nos arra létezik egy nagyon egyszerű megoldás.

  28. Mascamaru Says:

    Tudom, és így is fogok tenni. A blogodat még fogom olvasni, de szerintem, hozzászólni már nem fogok, megelőzve a további vitákat. Azért kösz a sok haláli bejegyzést. =) Sok nőt és pénzt és sikereket kívánok a továbbiakban! (A nőt nem sértésnek szántam.)

  29. Nem arról van szó, hogy ne kommentelj, hanem arról, hogy ne várd már el tőlem, hogy a saját blogomon magyarázzam a saját véleményem.

  30. Na jól van, késő van, bocs hogy nem volt most türelmem, de telelett ma a tököm a kötekedéssel a cégnél.

  31. Hmm, én nem nagyon játszok FPS-ekkel, inkább RPG-s vagyok, azon belül is a nyugati. Nekem a kedvenc FPS-em a CoD2, nem tudom, nekem nagyon bejött az a háborús hangulat.

  32. Ha már jó 2. VH-s FPS, akkor Battlefield 1942. Speciel az sokkal többet újított a műfajon belül, mint az összes CoD rész együttvéve. Mondjuk kapásból azért, mert nem scriptelt.

  33. cheatergs Says:

    Én még jobban lenézem a mai felhozatalt, mivel már nyíltan is csak a reklámról szól minden, arra pedig immunis vagyok. Szerencsém, hogy egy-két évvel ezelőtt végleg elvesztettem az érdeklődésemet a játékok iránt, így engem nem bosszant a manapság kiadott moslék felhozatal.
    A Far Cry-jal egyébként én még elvoltam (a Crysis és FC2 viszont két nagy nulla), engem a HL2 körüli mánia bosszantott. Komolyan, mintha egy másik játékkal játszottam volna, annyira nem hittem el, hogy egy hangulatos, de amúgy hiányosságoktól hemzsegő játékot ennyire toljanak. Aztán sajna ebbe az irányba ment el a játékipar, meg úgy az egész világ, szal inkább abbahagytam a játékot. Nekem már a Mass Effect sem jött be, a Dragon Age meg sztem totál közepes, körülményes, nehézkes, unalmas, bár az ősök elszórakoznak vele. Utoljára azt hiszem az Obliviont élveztem, amikor kijött 2006-ban.
    Ennek köszönhetően viszont sok időm felszabadult, így már az írásaimmal foglalkozom és a képregényünkkel (csak én érzem úgy, hogy ezt mindig leírom a kommentjeimben? :D).

    • Milyen képregényetek van? Hol lehet megnézni?

      • cheatergs Says:

        Egyelőre még semmilyen, csak az első rész vázlata van meg. Deviantarton lesz fent nálam magyarul, nővéremnél angolul. Kategóriája igazából nincs, talán shounen nyugati szemszögből, mivel sok harcot tervezünk bele, de már most eléggé elvont.
        Aztán persze lehet, hogy kukába dobom az egészet, ahogy szoktam.

  34. Engem se sok minden tart már a témában, nagyritkán kidobnak egy-két érdekes cuccot, ha évente kettőt-hármat, már jól állunk. Azt se mondanám, hogy az én igényeim vannak túl magasan, hiszen alapjáraton nem várok el sokat egy FPS-től, csak annyit hogy FPS legyen normális HUD-al, regen és célzást segítő baromságok nélkül, plusz egy kis hangulat sem árt ugyebár. 🙂

    A Dragon Age jó volt, amíg el nem baszták a DLC fillerekkel. Maga az alap story nem volt egy nagy etvasz, jönnek az élőholt szerű monsztrák, legendás harcos rend, jók összeszedik a szövetségeseiket a rossz elleni nagy harcra, szóval igen ezeket már láthattuk kismillió helyen, ám mégis a kivitelezés jól sikerült. Mint RPG a Dragon Age jó, hiszen sokszor kell morális döntéseket hoznod, amiknek általában visszafordíthatatlan következményeik vannak.

    Oblivion-al én máig úgy vagyok, hogy epic, de mint Elder Scrolls game, és mint RPG is, a Morrowind eredetibb, hangulatosabb, bővebb volt.

  35. “Igen van, csak sajnos a többi stílusba se nagyon termelnek már értelmesebb darabokat.”

    Már ha egyáltalán termelnek valamit… Mostanában nem figyelem a játékmédiát, ezért bocs ha hülyeséget mondok, de nem is tudom mikor olvastam utoljára megjelenő stratégiai játékokról, kalandjátékokról vagy normális sportjátékokról. Nekem úgy tűnik, hogy előveszik a régebbi vagy a sikeres címeket, és azokhoz készítenek folytatást, vagy remake-et (Alone in the Dark, Maffia, Sam and Max) és ez filmekre is vonatkozik. Nem arról van szó hogy az emberek nem tudnak újat alkotni. NEM MERNEK, mert félnek hogy bukás lesz a vége. A mai zenék i szinte teljesen ugyanazokra a sémákra épülnek… A világ túlságosan egysíkúvá válik.

  36. A C&C Generals és a Warhammer 40.000 Dawn of War játékok óta én értelmes menedzsment stratégiával nem találkoztam. Taktikai stratégiából utoljára a Soldiers Heroes of WWII volt az, ami fel tudott mutatni valami újat.

    Alone in the Dark remakeje bitangszar lett, volt “szerencsém” próbálni. Mafia 2 meg nem rossz, csak nem hozza az 1 színvonalát és rövid.

  37. Jah, ahhoz nekem is volt szerencsém…

    Egyébként tervezek írni erről a blogomba egy tapasztalatomról, meg röviden ennyi: unokaöcsémnek nemrég volt a szülinapja, és elmentünk hozzájuk vendégségbe. Ez a gyerek nagyon sok játékkal játszott már, és szokott újakkal is. Miközben játszott egy FPS-el (nem tudom a címét) beszélgettünk arról hogy a Media Marktban egész olcsón lehet venni játékokat, és igazán jó címeket is amikkel mindketten sokat játszottunk. Soroltam neki pár címet, erre ezt fűzte hozzá: “Régi fos játékok.” Én ezen kicsit néztem, hisz ezekkel mindketten sokat játszottunk. Hogy intézheti el őket a “fos” jelzővel, mikor pár éve még egymásnak áradoztunk ezekről a játékokról? És most ne egy 13-16 évest képzelj el, hanem egy 18 évest. Nem tudom, neked volt-e hasonló tapasztalatod ilyen irányban.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: