Miért nem nézel új animéket Peti?

Ha már múltkor szót ejtettem arról, miért nem játszok új gamekkel, gondoltam írok már egy hasonlót anime témában is… =)

Aki ismer engem valamennyire, vagy jobban szétnéz a blogon, az tudja milyen viszonyban vagyok a J franchise-al, és a rajongótáborukkal (hozzáteszem nem alaptalanul). Ám ezt a témát most inkább hanyagolom, és paraszti egyszerűséggel  leírom mi is az amit én szerettem/szeretek ebben a stílusban.

 

A fiús animék…

Azt hiszem nem nagyon kell egyetlen hím egyednek sem bemutatnom, miről is szóltak ezek régen… Mint az tudvalévő, a hímek természetüknél fogva erőszakosak, és erre szórakozás terén is vágynak, ezért hát keménykötésű machok, erő, izom, tejet iszom legények viadalát szeretik nézni, töményen telítve látványos bunyókkal, nagy robbanásokkal, laza szövegekkel, és nem mellékesen ezekhez passzoló fasza zenékkel. Így tehát a régi fight animék egy jobbfajta akciófilmre hajaztak, csak épp rajzolva.

Sajnos azonban ez ma már nem így van, lásd ez volt régen…

… és ez van ma:

Úgy vélem látványos a különbség, a képek önmagukért beszélnek.

 

A lányos animék…

Mivel köztudott, hogy ezek az animék a túladagolt rózsaszín cukormázas romantikával elsősorban a lányokat célozták, ezért a srácok egyetlen dolog miatt nézték régen az ilyen animéket, a csajok miatt, akikből az egyszeri pöcsös próbált minél többet látni.

Régen erre se nagyon lehetett panaszunk, lásd ez volt régen…

…ám sajnos a dolgok itt is megváltoztak, és helyette ez van ma:

Gondolom nem kell részleteznem, pedofil hajlamok nélkül ez utóbbiak mennyire vizsgáznak szexepilből.

 

Humor

A humor, paródia, komédia szintén egy olyan műfaj ami minden egészséges ember számára fontos. Csak hogy a humornak is van ám színvonala, minősége, amin áll vagy bukik az egész. Lásd anno ez számított humornak…

… ma meg ez:

 

Kicsit komolyra fordítva

“Már nem a ’90es években élünk… az animék is fejlődnek!” -> Én ezt nem fejlődésnek, hanem inkább korcsosulásnak nevezném. ;P

“Amit leírtál felszínes, vaskalapos hozzáállásra utal…” -> Öhm… szerintem meg inkább az a a felszínes aki ebből csak a felszínt látja, hiszen evidens hogy a csomagolás mögött lévő tartalom a fontosabb. Viszont az álszenteskedést sem szeretem, és igenis fontosnak tartom azt kimondani, hogy a tartalom mellett az ábrázolás is fontos, hiszen egyik nincs a másik nélkül.

Vaskalaposság kapcsán annyit mondanék, hogy elfogult max a DB+SM duóval szemben lehetek. Azt pedig semmiképp se felejtsük el, hogy bár ezek az animék se az útjukat segítő jelzések nélkül indultak neki a pusztának, mégis kitapostak egy saját ösvényt, amin ma a műfaj képviselői járnak. Illetve, hogy ennél a hasonlatnál maradjak, sok mai alkotás ezen ösvények mellett halad, hol balra, hol jobbra csapódva, de sűrűn keresztezve az eredetit.

A legfőbb problémám, hogy mára az animék végtelenül 1 dimenziósak lettek, vagyis ki vannak lőve egy adott célközönségnek, akik ugyan végtelenül felszínesek, ám nagyon rajonganak az adott darabért, sőt feleslegesen, értelmetlenül túlmisztifikálják.

Hogy miért van ez? Egyszerű, azért mert ma…

Az abszolút minimalizmus korát éljük, amikor már gyakorlatilag a semmiről készülnek animék, mert végtelenül telített a piac, rengeteg a stúdió és még több az anime, ergo baromi kiélezett a versenyhelyzet az egyes stúdiók között, és a túlélés érdekében mindent be kell vállalni, még azt is, hogy esetenként a másolatról készül másolat. Régen ugye az animék többsége úgy nézett ki, hogy volt egy valamennyire sikeres, befutott manga sorozat, amiből aztán anime készült, persze akkor is voltak már noname ovak, de ez most részletkérdés, a lényeg, hogy az esetek nagytöbbségében abból készült anime, ami mint manga, már előtte  bizonyított. Na most manapság ez már sokszor nem így megy… mára egyre több lett az olyan anime, aminek nincs is normális manga alapja, se plotja, hanem van egy hentai datingsim/visual novel/light novel (avagy gyűjtőnevükön minimalista kommunális konzum hulladék) amiből aztán készül egy pár fejezetes fedőjellegű manga, aminek az alkotója nyilván nem véletlenül választja pont ezt a megoldást. Vagy ő maga is a game additcja, vagy ami valószínűbb, egyszerűen csak sokkal könnyebb és kényelmesebb számára egy olyan dologról mangát készíteni, aminek már van egy fix rajongótábora, felvevő piaca. Ezek a mangák amúgy nagyjából egy doujinshi és egy fanfic között állnak félúton, ergo a kreátornak nincs nehéz dolga, hiszen se a fantáziáját nem kell megerőltetnie, illetve a piac miatt se kell aggódnia, hiszen a többi addict borítékolhatóan fix olvasótábornak bizonyul majd. Mikor ez bekövetkezik, már számítani lehet rá, hogy előbb-utóbb fel fog tűnni egy stúdió is, aki úgy dönt animét csinál a cuccból, és lehet az bármilyen összecsapott és/vagy minimalista, van egy fix potenciál, aki ígyis-úgyis meg fogja nézni, és aki ígyis-úgyis meg fogja venni a mercheket.

Amire még feltétlenül ki kell térnem, az a grafika, ami 2010-re egyértelműen eljutott arra a szintre, hogy gyakorlatilag kiszorította a hagyományos kézi rajzot, és helyére bevette a vektorgrafikát, a stilizált, fényképes hátteret, na és bizonyos jeleneteket már fake 3D-ben láthatunk. Nyilván ennek megvannak az okai, egyrészt tartani kell a rivális nyugati rajzfilmekkel a tempót, ahol márt egyre több a pofás full 3D alkotás, másrészt a vektor artok jobban optimalizálhatók a különféle felbontásokhoz, harmadrészt pedig anyagilag is jobban megéri. A dolog szépséghibája mindössze annyi, hogy egyrészt a vektor grafikákból hiányzik az természetesség és részletesség, ami a kézi rajzokban megvolt, másrészt amikor például a karakterek a távolban vannak, feltűnően elütnek a háttértől. A “3Ds ” jelenetek meg nagyjából az 1999-es Quake 3 szintjén mozognak.

Végszó gyanánt természetesen nem azt mondom, hogy manapság egyáltalán nem adnak ki nézhető animét, mert ez nem igaz, csak hogy két példát mondjak nem is oly régről: Gurren Lagan, Needless (a baromságai, nem a fanservice miatt). Egyszerűen csak az arányokkal, illetve a modern trendekkel van a bajom.

Reklámok

40 hozzászólás to “Miért nem nézel új animéket Peti?”

  1. A Fist of the Northstar-ból csak pár percet néztem, de nem jött be túlzottan, hogy csak csapkodott a levegőbe az ellen meg repült szét, bár lehet ha tovább nézem, akkor bejön. 🙂
    A One Piece-t kihagytad, szerintem még az is egy nagyon jó anime.
    A Sailor Moon, meg inkább csak elment mint jó volt, bár jó régen volt, amikor tv-ben ment.

  2. Az a movie-ban van (ami nem túlzottan jó) a rendes sorozat sokkal jobb. SM meg hihetetlenül gagyi és infantilis volt, de legalább volt egy hangulata, és úgymond “nézette magát” na és persze nem utolsó sorban, legalább a csajok jól néztek ki benne. 😀

  3. A Needless-ből csak ennyit láttam

    De nem hiszem, hogy ez olyan jó lenne.

  4. Én se azt mondtam hogy jó, hanem hogy nézhető. =) Az a fajta hülyeség, amit még lehet élvezni (egy bizonyos fokig persze).

  5. Lagann az epic bár Needless szerintem gagyi így TTGL után.

  6. Nekem egynek elment, jobb volt min a Lucky Star. =)

  7. Látom meglett a képed nagyban. ^^
    Am igazad van.

  8. Meg bizony 3-év után. =)

  9. Mégmindíg a szőkék tetszenek mi? Jajj… ^^”
    Ha barnák lennének már nem is néznének ki jól? Oo

    • Alap, hogy szőke a very best. =P

      Most függetlenül attól, hogy rajzolt, ha valaki ránéz arra a képre, lát rajta két szép szőke nőt fehérneműben… ami a srácok többségének bejön, már ha az illető nem buzi, pedofil, vagy nem az “ássál magadnak te is” típusú goth bigék jönnek be neki.

      Barnák lennének… ha most elképzelem azt a képet úgy, nos nem néznének ki jól.

  10. A minőséget a teljes eladhatóság oltárán feláldozó legújabb anime szerintem a High School of the Dead címet viseli. Fanservice orrba-szájba, de az egész nem mutat semmi újat, csak azt, ami már vagy húsz évvel ezelőtt is megvolt a zombis horrorokban és amúgy sem emelkedik ki semmiben. Röhögni tökéletes rajta, csak az a baj, hogy sok agybeteg halálosan komolyan veszi az egészet, úgyhogy a csőlátású, korlátolt otaku-gondolkodásmód már itt is játszik. Persze, elhiszem én, ha valakinek a gigantikus, már-már röhejes csöcsös bigék jelentik a minőséget, csak az a személy szvsz egy frusztrált, végletekig antiszoccá vált, társadalmilag értéktelen egyén.
    Amúgy az újonnan készült, jobb animék nem túl hosszú listáját kiegészíteném az Aoi Bungaku Series-el, csak az ironikus, hogy ezt is a Madhouse követte el, éppúgy, mint a HotD című szánalmat.

  11. A Highschool of the Dead olyan, mint ha a House of the Dead-et és a Battle Vixens-t összemixelték volna, pure fanservice, mögötte semmi. Aki meg komolyan veszi, nos ahogy írod, antiszoc retard.

  12. Engem a sok fanservice zavar. Meg az, hogy a legtöbb animében tinik, vagy gyerekek a főszereplők. Jobban szeretem ha a szereplők többsége minimum 18 éves.

  13. Nekem az a fő problémám, hogy férfi szemmel nézve már nem találok, vagyis helyesbítek, nagyon ritkán találok az igényeimnek megfelelő animét.

    Nincs már egy edzett, határozott macho, nincs már egy formás szép, vidám lány, nincs már meg az a fajta kétarcúság az animékben, hogy egyszerre tud komoly és komolytalan lenni (már persze a műfaj mércéjével mérve). Nincs egyensúly, nincs bennük nyitottság, mind ki van lőve egy bizonyos célközönségnek, aki rettentően rajong érte, aztán cső.

  14. Ez nekem is feltűnt. 2009 tavaszán még akadt egy-két jó anime, de azóta semmi.

  15. Nekem legutoljára ami úgy igazán tetszett, az a Gurren Lagann volt.

  16. Argus Solotov Says:

    Az utolsó anime, amit én élveztem, az a Jin Roh: Wolf Brigade volt. Ami elég szomorú, mert azt 5 éve láttam, és az anime maga jóval öregebb…

  17. Gurren Lagann: Ezt én is szeretném megnézni, sok jót hallottam róla.

  18. Srácos anime, de egy próbát megér, és nincs is sok része.

  19. “Gondolom nem kell részleteznem, pedofil hajlamok nélkül ez utóbbiak mennyire vizsgáznak szexepilből.”

    “Végszó gyanánt természetesen nem azt mondom, hogy manapság egyáltalán nem adnak ki nézhető animét, mert ez nem igaz, csak hogy két példát mondjak nem is oly régről: Gurren Lagan, Needless. ”

    Valahogy ez a kettő üti egymást. A Needless konkrétan tele van pedo fanservice-szel… Adam Blade a megtestesült pedofíila. Sakk-matt.

    A Lucky Star nem shoujo, hanem seinen. Magukba fordult, erősen ferde hajlamú hikki-knek készült. Nem kislányoknak.

    Látszik, hogy az anime nem neked való műfaj. Nézd meg az
    Ichiban Ushiro no Daimaou-t, aztán fejezd be életed ezen szakaszát és térj vissza a a klasszikus van Damme/Stallone/Lundgren/Segal/Norris/Shwarzenegger filmekhez. Azokban biztosan nem fogsz csalódni. Az anime nem arról szól, hogy értelmet (pláne nem értéket és belső tartalmat) keress benne. Beteg emberek csinálták más beteg embereknek. Innentől kezdve, akinek komoly elvárásai vannak, az vessen magára, ha csalódik.

    Csak hogy tisztázzuk: én élvezem az értelmetlen fanservice-t, az ismétlődő humort, a gyér történetet és a valóság teljes meghazudtolását. Nekem legalább örömet okoz, hogy animét nézek, ellentétben veled. Tényleg, ha ennyire unod, akkor meg egyáltalán minek nézed? Semmi értelme nincs, add fel. Olvass egy könyvet, nézz meg egy filmet.

  20. A Needlest a hülyeségei miatt néztem, a fanservice pont nem érintett meg. Egyébként is ha figyeled a szöveget, azt írtam, hogy nézhető, ergo az a kategória, amit még meg tudtam nézni. Szövegértés: Az hogy a Lucky Star, és Kiranin szexepilből milyen szintet üt, és hogy a Needlest még nézhetőnek találtam, nos nem tudom hogy függ össze, pláne hogy a szövegben teljesen más helyen, teljesen más kontextusban vannak.

    Másrészt lehet bennem van a hiba, hogy értelmet és tartalmat keresek abban amit nézek, és hogy vannak elvárásaim (ha más nem az, hogy röhögni tudjak rajta) de tudod nem mindenkinek elég az, ha bekajálhatja a fanservicet, aztán csókolom. Ha Neked ennyi elég, hát váljék egészségedre.

  21. Péter:

    Srácos anime: Nem baj az. 🙂

  22. Én is megnézek egy két csajosat, csak legyen benne valami fantázia, ötletesség. =)

  23. Hello! Hát érdekes témát vetettél itt fel nekünk, amiről elgondolkodhatunk. Úgy gondolom az animék gyengülnek, több is az anime és ezért felhígult a műfaj. Semmi újat nem tudnak már kitalálni, ami ne lett volna, ehelyett inkább a stílusok összekeverésével próbálkoznak, de már az se új, már lassan minden ötvözési lehetőségből kifogynak. A menő témákat már kiaknázták, például a vámpíros, kardozós animék, vagy az átváltozós kislányok, ezekből már annyi jelent meg és még mindig nyüstölik. Nem tagadom, én is nagyon szeretem ezt a vámpíros témakört, és igyekszek is minden animét megtekinteni ezzel kapcsolatban, de kezdem úgy érezni, már mégis sok. Illetve a sok színvonaltalan műnek köszönhetően az új megjelenő animéknél már nincs meg az a feeling mint ez előtt 5-10, vagy 15 évvel. Még emlékszem amikor először láttam a Dragon Ballt: jujj de vagány csillagharcosok, némmá milyen görcs bogár (Cell) na hamar tapossák szét! De aznap befejeztem még az első Sailor Moon részt is és tök jó volt, érdekelt mi lesz Bunnyval holnap. És ez még jó pár más animével így volt a kezdeti időkben (még álmomban is animét néztem). Mekkora élmény is volt amikor hosszas harcok árán végül sikerült legyőzni a főgonoszt, aztán tűkön ülve vártam, vajon milyen lesz majd a következő. Amikor még nem volt se gépem se netem, a suliban beszélgettük, cserélgettük egymás között azt ami volt. Tehát oda akarok kilyukadni, hogy az öregebb animések már túlságosan sokat láttak, és nem lehet őket túl könnyen megfogni. Már anno a Kenshinnél is éreztem valamit, amit akkor még nem tudtam megmagyarázni, csak valami furcsa érzés volt. Talán az volt, hogy a Dragon Ball-tól errefelé már annyi ilyen harcolós anime megjelent, hogy valami új iránti hiányérzet kezd feltűnni az emberben, és hiába ma a temérdek anime meg a gyönyörű grafika, ezen semmit se segít. Egy mostani animésnek nem lehet azt megmagyarázni, hogy mi az ami hiányzik a Slayers Evolutionből, de a Nextben még megvolt. Vagy hogy mi az ami hiányzik a Shugo Charaból, de a Sailor Moonban ott volt, mert le se ül elé, vagy rögtön a fejedhez vágja, hogy ú milyen csúnya grafika, hogy lehet ezt élvezni? A fiatal animéseknek az új stuffok még nem okoznak effajta csalódást, mert ez nekik még mind új, és nem ülnek le megnézni régebbi darabokat, mert a grafika elriasztja őket. De evvan (sajnos)! Hogy jó legyen egy mostani anime, teljesen le kell hogy tudjon kötni, mindegy mivel, másképp hamar előjön a vagány de ez már volt érzés. Na ennyi volt a véleményem a feldobott témához, mellesleg tetszett ez a fajta ötlet, sokkal több ilyen kéne. Tisztelettel: Venom

  24. Sok igazság van abban amit mondasz, és nagyon sok dologban egyet is értek veled, például a fiatalabb noobok hozzáállása a régebbi animékhez, klasszikusokhoz, vagy a régi szép időkről felvetett gondolatok. Részben pont erre gondoltam én is, hogy lassan de biztosan bele lehet fásulni a tucatsablonok alapján készülő rétegcuccokba. Nyilván ez is az egész része, ez nem is vitás.

    Aki egy pár évet eltölt animék nézésével, manapság, a mai választék alapján hamar arra a következtetésre jut, hogy sablon jön sablon után, és alig-alig akad pár jó ötlet, “mennyivel egyszerűbb volt ez a régen” alapon. Ugyanakkor nem szabad elfelejtkeznünk arról, hogy régen is volt nagyon sok rossz anime, főleg a nagy klasszikusok tarolása után/közben elkövetkező pár évben, amik csak a sablonokat, a felszínt tudták valamilyen formán átvenni a nagy nevektől.

    Egy újszülöttnek mint tudjuk, minden poén új, újszülött pedig mindig akad, akiket nem is érdekel, miért fanyalodnak a tapasztaltabbak. Persze néhány év, és aztán majd ők is ebben a cipőben kezdenek járni.

    Nagy bölcsen kijelenthető, hogy nagyon sok anime a kliséken túl nem sok mindent képes felmutatni, manapság a készítők még a storyval se különösebben erőltetik meg magukat, így sok fércmű születik. Mégis szerencsére azért nem minden mai anime ilyen, akadnak kivételek. A másik nagy szerencse pedig, hogy az internetnek hála bármikor elő lehet venni egy régebbi animét is, még ha a grafika mai szemmel már nem is olyan lenyűgöző, mint az épp aktuális trend, a mű vektorgrafika, ami nekem speciel nem igazán jön be.

    A véleményem az, hogy valahol mindkét félnek igaza van. Sok az anime, sok az anime stúdió, telített a piac, főleg Japánban és nyugaton. A stúdióknak így meg kell hozni olyan döntéseket, amik a kiélezett versenyhelyzet miatt a fennmaradás szempontjából fontosak, és ennek a levét rendszerint a minőség issza meg. Nyilván ez az idősebb generációnak nem tetszik, akiknek még megadatott az a kegy, hogy burokban néztük az animéket, ergo csak az jutott el hozzánk, ami valami miatt tényleg piszok népszerű lett. Manapság ez már nem így van, itt az Animax, az internet, hihetetlen a bőség, van milliónyi forrás, ahonnét csak úgy ömlik az újdonság a monitorra. Ugyanakkor a stúdiókban se hülyék ülnek, és érzik meddig mehetnek el, vagy nem, aztán bebukják.

  25. “Aki egy pár évet eltölt animék nézésével, manapság, a mai választék alapján hamar arra a következtetésre jut, hogy sablon jön sablon után, és alig-alig akad pár jó ötlet, “mennyivel egyszerűbb volt ez a régen” alapon.”

    Egyet értek. A Dragon Ball után (melynek nézését a neten fejeztem be) úgy döntöttem, megnézek még pár klasszikust hogy evolúciós stílusban haladjak fölfelé az animék idősíkjában. A Ruróni Kensin is harcolós anime, viszont ebben megjelent sok olyan elem, ami egyedivé tette. Utána megnéztem a JúJú Hakusót meg a Shaman Kinget. A JúJút nem tudtam túl sokáig nézni, mert nem kötött le. A Shaman King lekötött, noha tudom hogy az is átvett elemeket a JúJú-ból. Utána jött a Naruto, ami a főszereplő miatt hamar belopta magát a szívembe, de a történet ingadozó minősége és a fillerhegyek miatt inkább befejeztem a nézését. Bleachet is néztem egy darabig, de úgy a 170. résznél abbahagytam. Rájöttem hogy már nincs kedvem nézni, mert ellaposodott. Ekkor kezdtem el inkább a manga irányába menni, és elkezdtem mangákat olvasgatni, vásárolni. (Erről majd részletesen fogok írni a blogban is.) Ezután ismertem meg a Nabari no Ou-t, de az meg akkora Narutós lopásnak tűnt (még a technikák neveit is átvette) hogy inkább egy kötet után dobtam a dolgot. A Hokuto no Kennel (Fist of the North Star) szemezek egy ideje, de még nem találtam videón nézegethetős verziót. Nem szeretek várni a letöltésekre, ezért korábban a YouTube-on néztem animéket, de mivel oda is kiterjesztette hálóját a TVTokyo, ezért hagytam a dolgot, a mangáját meg nem találom sehol az Interneten, mintha nem is létezne.

  26. Nehet egy kérdésem? HnK-ból nem tudod mely részek fillerek? Mert kb fele sorozat abból áll, hogy jön egy random punk/katona/motoros és Kenshiro szétkeni. Erre nem igazán vagyok kíváncsi, mert borzasztó unalmas. Vagy csak nézzem meg a moviekat? A Souther-es meg a Raoh-s filmeket meglestem és nem voltak rosszak. : – )

  27. Ugorj a 83. rész környékére, onnantól már csak 26 rész az első sorozat vége. Egyébként nem mint ha a mostani shounenekben nem minden rész arról szólna, hogy a főszereplő és a haverjai hogy verik le az aktuális retardot, ez a műfaj ezzel jár (többségében). Más kérdés, hogy itt legalább a karakterek nem egy ócska buzinak néznek ki, mint a Ganajtúróban, vagy a Fehérítőben. =)

  28. Ok. =)
    De a moviekat láttad amúgy? Állítólag szépen összefoglalják az első sorozatot és még a grafika is egész pofás.
    A második sorozat az jobb valamivel? Remélem abban nincs azért ennyi filler.
    Az tény, hogy nem ócska buzinak néznek ki hisz’ majd szétreped mindegyik. =)

  29. Ja, a 86-os moviet láttam, de annyira nem nyűgözött le. A második sorozat szerintem jobb.

  30. Igen, azt hiszem ez az amit hiányolok a mai shounenekből.

  31. Manly Tears? Epicness? Manliness? Tragedy? Hát igen, ezek nincsenek jelen a Blícsmeg meg Natúróban. Pont az ellenkezője.
    Amúgy Kenshiro elég rendhagyó figura, hiszen gondolkodás nélkül lemészárol mindenkit. =) Ez nem jellemző a shounen műfaj főszereplőire.

  32. Hát talán kicsit túlzás, de tény, hogy nagyon sok shounen már nem ezen az úton jár. Egy jó shounen szinte olyan mint egy jó akciófilm, tele machokkal, látványos bunyóval, robbanásokkal, laza szövegekkel, fasza zenékkel és persze egy-két csajjal is. A plusszot az érzelmi töltés adná, amiben a Japánok nagyon jók tudnak lenni ha akarnak. Oké nyilván nem ez lesz az elsődleges, meghatározó elem (arra ott a shoujo) de azért a shounenben is lenne szerepe, hogy a bunyóba érzéseket, indulatokat vigyenek. Sajnos ez az amit hiányolok egy Narutóból, Bleachből, meg még jó pár másik mai shounenből, hogy egyszerűen lapos, infantilis, puhány az egész. Egyszerűen érdektelen a karakterek sorsa.

  33. Egész jó ez így, a sorozat verzióból mutatott Wagner pár részt, az úgy nem tetszett. Viszont, így egy movie-ból kivett részlettől máris megtetszett. 😀

  34. Azért mert ennek a sorozatnak még ki kellett tapasztalnia a helyes irányt, nem voltak jól bevált klisék, amire rá lehetett húzni. Nyugati oldalon ott volt a Heavy Metal, meg nagyjából egy időben ment a He-Man and the Masters of the Universe, aztán ennyi, max onnét tudtak ihletet meríteni. Lásd a stúdiónak (Toei) később a DB-nél már sokkal gördülékenyebben mentek a dolgok, és a Cell, Buu saga környékére jöttek a jobbnál jobb részek.

  35. Merítettek ihletet a Mad Max-ből, Bruce Lee-től, Chuck Norris-tól, vikingektől 😀
    Amúgy a Part 2-nél tartok (Rei, Fang Clan, Jagi) ami már sokkal jobb mint a Shin-es részek. Nem olyan random mint az eleje. =) Rei technikája abszolút WIN.

  36. Én inkább a Heman, és a Heavy Metal rajzfilmekhez éreztem közelinek, de végül is mindegy. Az elején a gyengélkedés szerintem betudható annak, hogy keresték a helyes irányt, merre tereljék a sorozatot, aztán rátaláltak. =)

  37. Hát de a manga az előbb indult 1 évvel, csak azt kellett követni. :

  38. Az egy dolog, egy képregényből rajzfilmet csinálni sosem egyszerű, na meg ilyenkor más szempontokat is figyelembe kell venni. A legtöbb anime célja, hogy a mangát feldolgozza, megreklámozza, kedvet csináljon hozzá, na és persze, hogy piacot teremtsen a mercheknek is. Ez utóbbi a mainstream cuccokra kiváltképp igaz, ilyenkor fontos szempont, hogy a néző epizódról-epizódra azt lássa amit látni akar, például hogy Kenshiro elintézze az aktuális lúzert.

Vélemény, hozzászólás?

