NecroVisioN

Az I Világháborús témát a játékfejlesztők általában méltatlanul hanyagolják, főleg az FPS műfajban, ahol a leginkább kibontakozhatna. Ezt jól látta a People Can Fly-ból kivált, majd Farm 51 néven újraszerveződött brigád is, akik eme gamet tárták a nagyközönség elé első önálló játékukként… hogy milyen eredménnyel? Azt lentebb megtudhatjátok…

 

Bevezetés

A fejlesztők dolga őszintén szólva nem volt túl nehéz, hiszen a grafikus és fizikai motor már adott volt a stabil és sikeres Painkiller engine képében, melyet természetesen a Battle out of Hell után jócskán felturbóztak DX10-es effektekkel, ugyanakkor meghagyták a régi módot is, hogy a gyengébb gépekkel rendelkező felhasználók is játszhassák a gamet. Ez egy fair húzása volt a részükről. Már csak maga a story és a világ megalkotása volt hátra, melyre érezhetően nagy hatást gyakorolt az Return to Castle Wolfenstein, ám a fejlesztők jól tudták, hogy ennek az I világháborús kopija önmagában kevés lenne, így még megspékelték az egészet vámpírokkal és démonokkal.

A játék maga alapvetően jól indít, hangulatos menüvel…

töltőképernyővel…

majd jön egy kis bevezetés…

aztán eligazítás…

végül át is vehetjük hősünk felett az irányítást, ami egy a storyba épített tuttorial:

A játék tehát idáig egy ígéretes darab, jól visszaadja az I világháború poklát, ugyanakkor érzékelteti a játékossal, hogy itt bizony többről is lesz szó, mint a Németek védvonalainak áttörése.

 

A történet

Kezdetben a vámpírok, eme dicső, gazdag és nemes faj uralták a földet, kik hatalmukat nagy erejű főmágusokkal tartották fenn. Birodalmuk azonban nem csak a felszínen, de a föld alatt is teret hódított, ahonnét ősi és elfeledett ereklyék kerültek elő (többségében drágakő szerűségek) így egyre gyorsabban és egyre mélyebbre ástak (vagy inkább ásattak) még nem mohóságukért szörnyű árat fizettek, lenn a mélyben olyan lényekkel kerültek szembe, akik még náluk is ősibbek voltak, démonokkal. Kitört hát a háború eme két faj között, ami azt eredményezte, hogy a vámpírok hatalma a felszínen olyannyira meggyengült, hogy a föld alá szorultak vissza. Így hát a felszínen maradt, felszabadult emberekre új kor köszöntött, korábbi uraikat az idők során el felejtették, csupán tündérmesék és legendák mitikus lényeinek hitték őket.

Miközben az emberiség a felszínen fejlődésnek indult, a föld alatt a vámpírok visszaszorultak és meggyengültek, egyre inkább vesztésre álltak a démonokkal vívott végtelen háborúban. Közben a felszínen kitört az 1. világháború, melynek pusztítását a vámpírok vezetői is megérezték, így egységeket küldtek a felszínre, akik utánpótlás gyanánt emberekkel, és ami még fontosabb, technikával tértek vissza. A vámpírok így a modern technikát kezdték el ötvözni saját mágiájukkal. Több prototípus is készült, ám a leghatékonyabbak mégis azok vámpírok lettek, akiket sikerült felerősíteni különféle beültetésekkel. (Ezek persze nem cyborgok, hiszen semmi közük a mikro chipekhez, processzorokhoz, hálózatokhoz, sokkal inkább mechanikus elven működnek, de nem is steamborgok, mert gőz helyett tesla szerű elektromosság, csapágyak, és persze mágia működteti a kiegészítéseiket.) A vámpírok így előnyhöz jutottak, ám ez még mindig nem volt elég a démonok ellen, akik közben szintén utat találtak a felszínre, és bár a technológia nem érdekelte őket, az emberekben rejlő gonoszság annál inkább.

Itt lép be a történetbe a főhős, Simon Bukler, aki a Britek oldalán keveredik a megzavarodott, szó szerint földi pokollá vált háború kellős közepébe. Itt indul be ténylegesen a kaland, amiben szerepet kap majd egy őrült német, Dr. Zimmerman, az utolsó vámpír főmágus, egy sárkány, a démonvezér jobb keze egy bukott angyal, és persze maga a fődémon is.

A történet tehát egész jó, nem túl eredeti, de jó, nézzük hát magát a játékmenetet…

 

Játékmenet

“Akkor most ez egy RTCW-be oltott Painkiller?” – teheti fel e kérdést bárki, amire azt kell hogy mondjam, nem. Játékmenet szempontjából legalább is biztos nem az, hiszen a Painkiller arcade féle Shoot ’n’ Run stílus helyett itt egy taktikai harcrendszer kapott helyet. Ennek egyesek örülhetnek, hogy így több kihívás került a játékba, ami igaz is (nem mint ha a Painkiller könnyű lett volna magasabb szinten pláne) mások kevésbé, gondolván így a játék kevésbé pörgős, ami részben igaz.

Köztudottan a kelet-európai FPS-ek nem könnyűek, erre a Necrovision is kiváló példa. Képzeljétek el, amikor a Painkiller-höz hasonlóan ránk ront egyszerre 20-30 ellenség, ám ezúttal nincs always run még oldalazva is, nincs cikk-cakkban ugrálás, és számolni kell a tárazással, fegyver visszarúgással is. Ugye hogy nem is olyan egyszerű? =) A játékban eleinte csak németekkel és zombikkal találkozunk…

De a fejlesztők bedobtak pár extra ötletet is, hogy addig se unatkozzunk, így például harcolnunk kell tankok…

és repülők ellen is…

illetve ami tetszett, vannak olyan részek is, ahol gázmaszkot kell viselnünk…

előfordulnak csapdák is…

sőt néha a terep lehetőségeit is érdemes kihasználni, a páncélozott nehézgéppuskás németeket fejlövéssel a legegyszerűbb elintézni, de amíg nincs a birtokunkban a mesterlövész puska, addig egy a közelben lévő petróleumlámpa is jó szolgálatot tesz. =)

A fegyverek mennyiségével nincs baj, és ami külön jó pont, hogy ezúttal lehetőségünk van duálozni is.

Kezdetben persze csak hagyományos fegyvereket foghatunk a kezünkbe, a szövetségesekét, és a tengelyhatalmakét is. Ezek meglehetősen reálisan, a korhoz hűen működnek, a puskák nagyot rúgnak vissza, még a gépfegyverek iszonyatos szúrással bírnak. Ez lehet zavaró, de ha belegondolunk, akkoriban ezek nem rövid sorozatok leadására voltak kitalálna viszonylag nagy pontossággal, hanem arra, hogy minél gyorsabban, minél nagyobb területet terítsenek be nagy kaliberű skullóval. Ez a játékban vissza is jön.

Később aztán az úgynevezett Shadowhand megszerzésekor (ami miatt részben Zimmerman is megőrült) a játék stílusa megváltozik, előtérbe kerül a közelharc és a mágia, fegyvereink jó része elveszik, de nem is kár értük, hiszen a vámpíroktól jóval hatékonyabb fegyverekhez juthatunk hozzá:

Ezek már másabbak, a Vampire SMG például egy MP5-ös képességeivel bír, magyarul tökéletesen alkalmas rövid és pontos sorozatok leadására (bár érdekes, hogy a kaliber így sem változik). A Shadowhand a játék legsokoldalúbb és leghasznosabb fegyvere, közelharcban hatványozottan effektívebb, mint anno a bajonett vagy a puskatus, továbbá képes tűz és jégalapú mágiák bevetésére, elektromos karók kilövésére, illetve a mi a legjobb, nekromanciára, vagyis a halottak felélesztésére:

Ez utóbbit amúgy nem érdemes lebecsülni, sokszor kifejezetten jól jön, ha mondjuk az introban is látott szögesdrótos undead segít nekünk. =)

A legjobb húzás viszont mégis az volt, hogy ezúttal lehetőséget kaptunk jármű vezetésre is, a Mech Guardian képében, amivel jóval nagyobb pusztításra lesz lehetőségünk, igaz cserébe az ellenfeleink is keményebb erőket mozgósítanak.

FPS azonban nem maradhat el főellenségek nélkül, akikből lesz bőven, mint a Vámpír Mágus, akinek a szolgáit kell kinyírni…

A Skeleton Thor…

Vagy a Zimmerman Scropion Tank-ja, amit a Mech Guardian-al kell darabokra lőnünk:

Ezen kívül vannak még secretek is, rejtett vámpír ereklyék, és még nagyon sok minden. A grafika szép, a pályatervezés és a hangulat jó, a zene kiváló, ellenségeink AI-ja jó, gyakran vonulnak fedezékbe, hajigálnak gránátot, sőt ami meglepett, igen gyakran próbálnak minket lerohanni a bajonettel. Plusz jó pont, hogy a fejlesztők a humoruknál voltak… =D

 

A Nekromancia árnyoldala…

Eddig csak a játék jó tulajdonságairól esett szó, ám nem mehetünk el a hibák mellett sem.

Kezdeném azzal, hogy anno a Farm 51 elkövette azt a nagy hibát, hogy a demo verziót és a kiszórt tesztpéldányokat túl hamar adták ki, így azok még hemzsegtek a hibáktól. A DX10-es mód gyakran fagyott vagy el sem indult, a játék bődületesen sokat töltött, voltak kompatibilitási gondok bizonyos kártyákkal, de az igazán súlyos hibák mégsem ezek voltak, hanem hogy hajlamosak voltak beragadni a különféle ajtó nyitó scriptek, amitől a játékos egyszerűen nem tudott tovább menni, illetve duálozásnál merült fel egy olyan hiba, hogy a bal kézben lévő fegyver volt a bal, még a jobb kézben lévő a jobb egérgombra kiosztva, ám ha a bal-ból kifogyott, tárazás közben a jobbkézben lévő fegyvert a game úgy érzékelte, mint ha csak egy fegyver lenne, így az már jobb egérgomb helyett ballal tüzelt, amíg a tárazás véget nem ért.

Ezekért a hibákért bizony a játék kemény mínuszokat kapott, szerencsére a kiadott final verzióban ezeket a hibákat megszüntették, ám a game még mindig sokat töltött, és bizonyos kártyáknál még akadtak hibák. Később ezek is végleges javításra kerültek az 1.1-es patchben, amit feltétlenül érdemes feltelepíteni!

“Ennyi lenne csak?” – kérdezhetné bárki… nos sajnos nem. A játéknak ugyanis van egy alapvető hibája, miszerint egyszerűen hajlamos a monotonitásra. Ez sajnos egy összetett probléma, ami adódik egyrészt a pályák méretéből, az ellenségek számából, és jórészt az újfajta harcrendszerből (Shadow Hand-től azért gyorsul a hent). Hogy egy példán keresztül is érzékeltessem, anno az alap Painkiller legynagyobb pályáját, a Military Base-t kábé 22-26 perc alatt ki lehetett pörgetni. A necrovision-ben 1 pálya átlag 1-másfél óra között mozog, feltéve ha a player tudja hová kell menni és mit kell csinálni, ami azért nem mindig lesz egyértelmű.

Másrészt ott vannak a szinkronhangok, amiket egyszerűen nem tudtam mire vélni, hiszen a környezeti hangok, zenék, és a különféle hangeffektek piszok jóra sikeredtek, ugyanakkor a német katonák angol monológjai valami hihetetlenül kiábrándítóak, ami már csak azért is vicces, mert tisztán hallani, hogy a sérülés, halál hangokat egy az egyben a Battle out of Hell-es náciktól nyúlták át.

 

Végítélet

Aki mindezek után úgy érzi ki szeretné próbálni a játékot, azt mondom tegye, akinek bejött a Painkiller, annak nagy valószínűséggel ez is tetszeni fog. Nekem bejött, azt mondom 7.2/10.

Advertisements

4 hozzászólás to “NecroVisioN”

  1. Az I. VH-s témát eddig kerülték, mint a tisztítótüzet, erre előkerül egy RTCW-hez fogható, szórakoztatónak tetsző stuff.

    Fock yes!

  2. Csak majd a patchet mindenképp rakd fel, ha kipróbálod: http://www.pcguru.hu/pcguru/letoltes/Necrovision_11_javitas

    Ja és készülj fel rá, hogy egy-egy pálya tényleg hosszú lesz. Amúgy jó játék. =)

  3. Fasza játék volt régen kár hogy nincs 2. 😦

  4. A Necrovision sajnos egy eléggé elfeledett játék lett, nem tett szert akkora népszerűségre, mint a Painkiller, pedig a lehetőség simán ott volt benne.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: