Trine a nextgen platformjáték

Kevés olyan alkotás jön ki manapság, ami képes valami újat, egyszerűt, ugyanakkor szórakoztatót felmutatni, ami nem akarja megváltani a világot, nem kell hozzá erőmű, mégis kiválóan képes ötvözni a modern és a régi elemeket. Egy kiváló példa erre a kevésbé ismert Trine, melyet az tesz igazán érdekessé, hogy egy hardcore gamert és egy alkalmi játékost is képest lekötni. Aki leragadt anno a Jazz Jack Rabbit 2, Prehistorik játékoknál, az is bátran szerezze be és tegyen vele egy próbát. =)

A Trine egy oldalnézetes platform játék tele puzzle elemekkel, fantasys, tündérmese szerű 3D grafikával, humoros, komolytalan hangulattal. A játék története igen egyszerű, egy véletlen folytán 3 hős, egy tolvaj lány, egy öregedő varázsló, és egy nagydarab lovag kénytelen szövetséget kötni egymással saját szabadulásuk, illetve a világot leigázni kívánó gonosz élőholtakkal, azaz csontvázakkal szemben.

Első karakterünk a rejtélyes, hallgatag tolvajlány, aki mondhatni egyben a legkomolyabb karakter is. Egy íjjal és egy kilőhető szigonnyal van felszerelve, mellyel képes megkapaszkodni a fa felületeken. Az íjász képességet később tovább is fejleszthetjük, egyszerre több nyilat, illetve gyorsabban leszünk képesek kilőni.

Második karakterünk a kissé esetlen varázsló, aki nem rendelkezik konkrét támadásokkal, hanem a továbbjutást segítő dobozokat, rámpákat, illetve lebegő háromszög platformokat képes idézni. Ezen kívül képes még a különféle tárgyakat a mágia segítségével ide-oda mozgatni.

Harmadik és egyben utolsó karakterünk az egyszerű logikával megáldott harcos lovag, aki egy dologhoz ért igazán, a ránk rontó csontikat miszlikbe aprítani. Ebben segítségére lesz egy kard és egy pajzs, illetve később egy nagy csatakalapács is, amivel az utunkat álló, meggyengült falakat tudjuk kiütni, de a harcban is jó szolgálatot tesz.

A játék a fő hangsúlyt a logikai, ügyességi puzzle részekre helyezni, melyben jelentős szerepet játszik a meglepően jóra sikerült fizika. Lényegében több időt töltünk majd el egy-egy pályán a továbbjutással, mint az ellen irtásával, akiken túl például különféle tüskék és csapdák is nehezítik a dolgunkat. A továbbjutást a fizika legalább annyira nehezíti mint segíti, egyrészt sokszor kell majd jól időzítenünk egy-egy libikóka, fogaskerék, hintázó platform esetén, másrészt viszont lehetőségünk nyílik kisebb-nagyobb csalásokra is, például hogy megakasszunk egy fogaskereket így jelentősen megkönnyítve a dolgunkat, vagy egy-egy csapda esetén eltömíthetjük például a tűzlabdákat lövő csöveket is.

Azt kell, hogy mondjam, a Duke Nukem Manhattan Project óta nem szórakoztam ilyen jót egy platformjátékkal, a kedvenc és egyben leggyakrabban használt karakter nálam a tolvaj volt. =)

14 hozzászólás to “Trine a nextgen platformjáték”

  1. Akkor úgy néz ki, hogy nagyon bejött neked ez a játék, örülök neki. =D
    Én is a legtöbbet a tolvajjal mentem, vele a legegyszerűbb, meg még többet használtam harcra is, mint a lovagot.
    A több útvonalas továbbjutás is tetszett nekem, mint ahogy írtad, hogy lehet csalni, mint pl. ha pallót teszünk a tüskékre és máris lehet továbbmenni. 🙂

    • A varázslóval sokszor kijátszottam az ilyeneket, például megakasztottam a visszafelé forgó fogaskereket, meg egy pallót félig felszúrtam a tüskére úgy, hogy a fentről tűzlabdákat potyogtató csövet lezárja, aztán mindjárt egyszerűbb volt az átkelés. =D

  2. Elég jól hangzik, lehet beszerzem, úgyis most lenyugodtam kocka téren, és ez nem állapot. 😀

  3. Leszedtem, telepítettem, hibaüzenet. Hiányzó dll fájlok. Beszereztem azokat is, elindul a game, ye-ye, de korai volt az örömöm, mert amikor tolvajról van szó akkor trine exe hibát észlelt, blabla. Úgyhogy ezt buktam 😦

  4. Hezitáltam h kipróbáljam e, de nagyon bejött, kösz Peti! ^^

  5. Szívesen, jó kis game, ilyenekből kéne több, nem CoD-ból. =)

  6. Hali!
    Apró problémám lenne, hiányzó dll-ek, oksa megvan. Aztán indul, király, de mihinst betölt egyszerüen kilép a programból és gata. mit tegyek? Ezt szedtem le amit idelinkeltetek.

  7. Frissíts videokártya drivert, illetve ha Windows 7-et használsz, akkor az is jó, ha adminisztrátor módban indítod el, illetve kikapcsolod a hibajelentő szolgáltatást.

  8. OKsa, köszi a segítséget, és nagyon tettszik a blogod!

Vélemény, hozzászólás?

