Edzőterem és nosztalgia

Ha már úgy is bírjátok a személyes postokat, egy ideje már készültem megírni ezt a kis szösszenetet, de csak most vettem rá magam… =)

Egy kisebb hírrel kezdeném, kondizás közben mesélte haverom, hogy egyik közös ismerősünk, nevezzük nevén: Balázs laptopját ellopták pár hete. Mondtam is neki, hogy “igen hallottam a hírt, elég röhejes story” mire ő: “Igen, de azt tudtad, hogy tegnap visszakapta?” mire én “Igen? Na és mi volt?” majd nekiállt mesélni… A történet tehát dióhéjban a következő, 5 emeletes lépcsőház, srác lakik az elsőn, elindul a fősuliba, nála egy 163.000 Ft. értékű HP márkájú laptop, amit a ballagási pénzéből vett, ez benne egy 30.000 Ft. értékű bőr laptop táskában, amiben emellett még benne volt a mobilnete és a pénztárcája is, abban benne a diákja, om kártya, taj kártya, bankkártya, bankkártya kódja felírva kis cetlire, jogosítvány, tartalék lakáskulcs. Kilép a lakásból, a lépcsőfordulóban eszébe jut, hogy nem fújta be magát indulás előtt, laptopot lerakja a lépcsőfordulóban, a földszintre vezető sor tetején, gyorsan visszamegy, befújja magát, közben a laptop ott kínálja magát úgy, hogy aki megáll a lépcsőház előtt, kapásból rálát, mire a srác kijön, laptop táska sehol. Oké, telefon anyunak, lebaszás, irány a bank, kártya letilt, majd a rendőrség, feljelentés, vissza haza, zárcsere, új kulcsok, ismét lebaszás.

Telnek a napok, végül sikeresen elkapják a tolvajt, akiről kiderül, hogy egy kukás cigány volt, aki pont aznap adott túl a laptopon egyik tes’vírének, aki használta a mobilnetet, és így bemérték. Balázs végül a laptopját ugyan visszakapta netestül, de a táska és a papírok nem lettek meg, így ezeket újra kellett csinálni neki. Tanulság: Sose hagyd magára a laptopod!

De ha már szóba jött a kondi… hát emberek, zajlik azért ott is az élet. =) Múltkor lejött egy srác, friss hús, eddig még sohasem láttuk, beáll az egyik gép elé, francia rúdra felpakol nagy bátra 2×10 kilót, na mondom, ezt megnézzük. A tag nekiáll, erőlködik 2 másodpercig, aztán belátja, hogy nem megy, súly le, rárak 2×5-öt, majd újra nekiáll, csinálja de a fele se szabályos. Arra jár mester, meglátja a gyereket, majd úgy egész komolyan megkérdezi tőle: “Te ott mit csinálsz? Nem izomból fölrántjuk, és beszarunk alatta! Okosan kiválasztjuk a megfelelő súlyt és szépen szabályosan felemeljük.” tag közben nagy csörgés közepette lerakja a súlyzót, mire mester újra: “Nem elhajítjuk, ha nem bírjuk! Szépen lassan leengedjük, és amikor földet ér, elengedjük.”. Mi persze vigyorogtunk közben mint a tejbe tök, és a mosolyunk csak még szélesebb lett, mikor a gyerek nekiállt vállazni =) Gyerek beül a géphez, össze-vissza szerencsétlenkedik, jön megint mester, már előre kuncogunk, megáll a gyerek előtt, majd így szól: “Ez meg mi… töketlen balett? Lábát maga alá húzza és a segge nem emelkedik meg, hanem az ülőkén marad!”. Szóval mondanom sem kell, a has prést már nem is bírtuk normálisan csinálni, mert végig az a komikus kép járt az eszünkben, ahogy a gyerek vad ork fejeket vágva küszködik, mester meg oltja annak rendje és módja szerint… XD Azóta nem is láttuk, vajon miért? =)

Nemrég amúgy volt lent egy csaj is, aki közelebb volt a 80-hoz, mint a 60-hoz, már persze nem korban. =) Na nem azért, hogy baj, sőt dicséretes hogy belátta változtatni kell a helyzetén, csak épp szerintem lelkiekben nem készült fel erre. Hozzánk ugye járnak le nők, 3-4 csaj, abból általában egyszerre 1 vagy 2 van lenn. Na szóval lejön a tömör gyönyör, majd bemelegítés nélkül odaáll az állvány elé, amin az egykezesek vannak, és megkap 2 darab 5-öset. Na most, egyrészt én kezdtem anno ennyivel, másrészt nálunk a lányok akik járnak elég gyakran, még ők is csak 1-2, max 3 kilósakkal nyomják, meg eleve ugye a nők többsége nem karra akar gyúrni. =) De oké, mindenki csinálja amit akar, ebbe senki se szól bele, tehát a csaj megkapja a súlyt, leemeli az állványról, majd a súly abban a pillanatban lehúzza a földre, erre a csaj mit csinál? Nem hogy elengedné, inkább erőlködik, lendületet vesz, és szépen seggre ül (közben kikukkantott a narancsos moby dick is, szóval a szemem aznapra már meg is edződött) nagy csönd, csaj hirtelen felpattan, majd úgy tesz mintha mi sem történt volna, de látszott rajta, hogy majdnem besírt. Na jól van, nincs önbizalma, majd lesz még jobb, csináljuk tovább az edzést, közben a csajok úgy döntöttek segítenek már neki kicsit, meg kardióztatják, ami jól is ment egészen a futópadig. A kontinens elhelyezkedik a gépen, beállítják neki 5-ös fokozatara, ami egy laza kocogó tempó, csaj nekikezd, 10 perc, ebből eltelik még 3 se, már tiszta hisztérika, bőg, vigasztalják, hazamegy, másnap már nem jött. Kérdeztük a lányokat tudnak e róla valamit, mire mondják, hogy nem, de nem is bánják, hogy nincs itt. =) Szóval igen… kitartás és fegyelem emberek, ez kéne.

Illetve amit feltétlen el kell még nektek mesélnem, hogy nemrég volt ugye ez az 56-os banzáj, és ez kapcsán is sikerült olyan élményekben részesülnöm, ami kissé megmosolyogtató. Nos tehát a környéken ahol lakom, 3 általános iskola található, egy állami, egy vallási, és persze egy affajta elit suli, ahová az újgazdagok csemetéi járnak, ergo a suliban van nekik medence, teniszoktatás, balett, meg minden frászkarika. Ezekbe az iskolákba pedig viszonylag sok ember jár, ám érdekes módon, a franc tudja mi okból néhány osztály nem a sulijuk udvarán, vagy tornatermében emlékezett meg, hanem oda jöttek ahol a mi kondink is van. Mi persze ezt nem igazán vágtuk, úgy jöttünk rá haverral, hogy megyünk befelé, egyszer csak bevág elénk egy nagyon trendi emo srác a pulikutya frizurájával és a roppant ízléses tornacipőjével (fekete nonfiguratív vonalak, a közötte lévő rész ciánkék és neonzöld színekkel kitöltve, plusz babarózsaszín cipőfűző). “Ez csak nem ide akar jönni edzeni?” kérdezem havertól, aztán némileg megnyugodtunk, amikor nem a kondiba ment be, hanem fel a lépcsőn. Bent a kondiban aztán mondta az edző, hogy felettünk ünnepségek lesznek, szóval csak csínján a hangerővel.

Hát jól van, tettünk is mi a témára, nekilátunk edzeni, de mivel senki nem hozott normális zenét, így a rádióból szólt valami kora ’90-es évek béli disco, ami összemixelődött a felettünk szóló himnusszal, amit már csak a szózattal egybecsengő idióta szörfös zene tudott überelni. =D A zenét amúgy felismertem, jó pár éve mutatta egyik jó barátom, a címe Brice De Nice, és egy idióta szőke tag táncol benne, akinek a jele olyan, mint egy fejjel lefele fordított nike jel, de nem is ez benne az igazán érdekes, hanem maga a tánc:

Közben persze láttunk is osztályokat föl-le vándorolni, szóval volt ott fekete gatya, fehér ing, piros nike cipő combo, öltöny plusz téli sapka combo, de a legjobb a fekete gatya, fehér ing, fekete csokornyakkendő és MOL-os baseball sapka combo volt. =D Ja és aztán még hazafelé, mikor már egyedül mentem (mert haver lusta volt és elcigánykodta a vállazást) összefutottam a helyi parkban egy csövessel, aki arról beszélt, hogy ő tudja ki lőtte le Nagy Imrét, tudja a neveket, meg hogy őt az akkori hatalom juttatta ide, stb. El is meséltem anyámnak, mire felvilágosított, hogy az a csövi anno történelem tanár volt az egyik általános suliban, csak a rendszerváltáskor kivágták, mert ivott.

Edzőtermes storykból azt hiszem ennyi elég is volt, inkább mesélek még egy nosztalgikus élményemről, miszerint egyik munkatársam azzal a meglepő kérdéssel fordult hozzám, hogy “megvan e nekem a Terminator 2 magyarul?”. Kis gondolkodás után aztán rávágtam: “persze, valamelyik VHS-en” majd meg is ígértem, hogy megkeresem. Ez persze merész ígéret volt annak fényében, hogy a VHS lejátszó és a kazetták kábé 5 éve a garázsban pihennek, de nem gond, múlt hétvégén nekiálltam, és miközben kerestem a megfelelő kazettát (ami végül meg is lett) megtaláltam egyik régi kedvencemet, Ernestet, az ütődött, gumiarcú gondnokot… =)

Gondolom páran az idősebbek közül még emlékeznek Ernestre, ő kábé olyan kultfigura, mint Alf. Nagy kedvencem volt anno ez a film, aminek van több része is más-más témában, jobban bírtam ezt a figurát, mint Jim Carryt. =)

Így a végére még egy kis érdekesség, keresgéltem tegnap a neten, és akkor találtam rá erre az újságcikkre, ami eszembe juttatta, hogy kábé én is ilyen voltam anno óvodás koromban…

Még mások folyton Disney hercegnőket, Looney Tunes figurákat, szuperhősöket rajzoltak, esetleg erdőt, strandot, satöbbi, addig én általában háborút rajzoltam. Voltak a zöld katonák a lekerekített sisakkal, meg a sárga katonák a csúcsos sisakkal… nem is kerültek ki soha a rajzaim a parafatáblára… XD

18 hozzászólás to “Edzőterem és nosztalgia”

  1. Jók ezek a kondis életpillanatok 🙂 Én továbbra is bírom a személyes posztjaidat, a nagy animehater mögött meglátjuk az embert 😛 A mondat második fele csak poén 🙂

  2. Kösz, örülök, hogy tetszik. =)

    Animehater… hmmm hát őszintén szólva a héten, hirtelen felindulásból megnéztem egy részt a gagyimaxon a Nodame Cantabile-ből, és fogalmazzunk úgy, hogy nem csalódtam. =D

  3. Magdolna néni Says:

    Jók a meglátásaid, de a véleményünk nem egyezik teljes egészében. (Persze erre nincs is szükség, csak úgy mondtam.) Az én véleményem szerint egy 80 kilós nő még azért nem kontinens.
    Ernestre emlékszem, engem idegesített, de főleg a hangja, úgyhogy lehet, hogy csak a magyar szinkron miatt.

  4. “80 kilós nő még azért nem kontinens” -> Csak túloztam… =)

    Ernestet én nagyon bírtam, és a Magyar hangja is tetszett, Film+ 1 vagy 2-őn igazán adhatnának ilyeneket is, nem csak az ilyen gagyi, unalomig ismételt Jackiechan, Budispence, meg Segal filmeket.

  5. Király post volt! Néhány hónapja én is járok gyúrni (lustaságomnak köszönhetően az utóbbi időben kissé eltunyultam, szóval muszáj volt), de itt a pusztán csak egy néhány négyzetméteres, hupikék színű bódé van konditerem felirattal a falon. Mindegy, jobb mint a semmi. 😀

    Ernestet meg imádtam, rengeteg filmjét láttam. Talán a csodacsukás (vagy milyen) maradt meg a legjobban, amikor kosaras. 😀

  6. A mi kondink se az a hipermodern, de van benne szinte minden ami kell, na meg sokfajta gyakorlat létezik, szóval lehet válogatni. Ha eljár az ember, már az is haladás, legalább törődik a testével, na meg önbizalom növelésre is tökéletes. =)

    Erenest filmekre sajnos már én se annyira emlékszem, youtube-on keresgéltem és ezt találtam, fasza rész volt ez is: =D

  7. “így a rádióból szólt valami kora ’90-es évek béli disco, ami összemixelődött a felettünk szóló himnusszal, amit már csak a szózattal egybecsengő idióta szörfös zene tudott überelni.”

    Lelki füleim elképzelték ezt a nótát… és akkorát szakadtam ezen a részen hogy az valami állat x’D

  8. Először mi sem tudtuk mire vélni… =D Haver azt hitte, ez valami új elgondolás, hogy “így szerettessék meg a fiatalsággal”. Ja és a külön poén, hogy szerintem nem csak mi hallottuk egybecsengeni, hanem akik az ünnepségen voltak, azok is. =)

  9. Zsír volt ez is. 😀
    Egy időben én is jártam kondiba, hogy ledolgozzak egy kis felesleget, de nagyon hamar elment a kedvem, két nyárig bírták az idegeim, aztán azóta tunyulok, kockulok, és a tésztamániám miatt hízok mint állat. Ja, meg próbálkoztam a thaiboxszal is, de a harmadik edzésen eltörtem a lábujjam. 😀 Azóta semmilyen sporttal nem próbálkoztam.

  10. Sokszor nekem is van olyan, hogy rohadtul nincs kedvem elmenni, mert reggel korán van, délután meg már fáradt az ember, de ilyenkor általában erőt veszek magamon, és elmegyek, mert edzés, zuhanyzás után sokkal jobban indul, vagy fejeződik be a nap.

    Küzdősportokból én Iaido-t nyomtam, az jó volt, mentem is edzőtáborba, csak aztán sajnos megszűnt az edzés, mester is visszament Pestre, pedig jókat dumáltam vele az animékről… =D Azt sajnálom csak, hogy el sem tudtam tőle köszönni, mert utolsó edzésen már nem volt ott… =(

  11. Én a MOL sapkán beszakadtam. =]

    Viszont ez az Ernest forma eléggé ködös számomra. Lehet láttam régen, bár nem nagyon hiszem.

  12. Hát még én, amikor láttam ezeket az ízlésficamosokat lejönni… =) A legnagyobb megrázkódtatás számomra az emos srác hihetetlenül cuki tornacipője volt.

  13. Ernest! Imádtam! ^^”
    “Még mások folyton Disney hercegnőket, Looney Tunes figurákat, szuperhősöket rajzoltak, esetleg erdőt, strandot, satöbbi, addig én általában háborút rajzoltam” nem voltál te rossz gyerek, áh… ^^

  14. Csak a második legrosszabb voltam. =)

Vélemény, hozzászólás?

