Cromartie High School – Egy jó Anime

Igen ennek is eljött a napja, Péter animéről ír a blogján, méghozzá nem lehúzást. =)

Ezt az animét még anno Wagner kolléga ajánlotta nekem, de Benyo blogján is többször láttam már, szóval úgy döntöttem belenézek, és ritkán mondok ilyet, de nagyon tetszett! Ez már csak azért is nagy szó, mert alapjáraton elég kiritkus vagyok az anime poénkodással szemben.

A történetet különösebben nem szeretném lerizsázni és a karakterekről sem szeretnék listát készíteni, a lényeg, hogy az anime főszereplője Takashi Kamiyama, akit a hírhedt Cromartie középiskolába vesznek fel, ahol a tanulók mind rosszarcú, fiatalkorú bűnözők.

Ezen a ponton egy pillanatra még azt is hihetné az ember, hogy itt bizony majd valami komoly dologról lesz szó (az anime egyik poénja, hogy a karakterek folyton komoly pókerarcot vágnak) ám pár percen belül világossá válik, erről bizony szó sincs (ceruzás jelenet). Hősünknek tehát meg kell találnia a helyét, be kell illeszkednie és helyt is kell állnia majd az új helyen, ami bizony nem lesz könnyű feladat, pláne hogy az iskola társai se könnyítik meg az életét, akik között megtalálható egy robot, egy gorilla, és maga Freddie Mercury is, aki egész idő alatt nem szól egy árva szót sem.

Az anime tehát egy igazi paródia túra, ahol a már amúgy is mosolyra fakasztó alapszituáción kívül minden részben elővesznek egy témát, amit aztán valami piszok jól kifiguráznak. Van itt minden: Badasség, sport, szülinap, éneklés, eltévedés az erdőben, kisállatok, robotok, túszmentés, és személyes kedvencem, amikor a tipikus shoujo school life baromságokat figurázzák ki.

Külön plusz pont, hogy mivel az anime első és utolsó része tetszett a legjobban, így mondhatni röhögve kezdtem és röhögve is fejeztem be. Volt közben egy-két rész, amiben volt egy-két jelenetet amit laposabbnak éreztem, de ennyi simán belefért, pláne 26 részbe, ami nem sok.

Végszó gyanánt bár az FLCL és Excel duót nem taszította le a dobogóról (nem is fogja semmise =P), de a 3. hely büszke birtokosává avanzsált nálam. Hogy a Panty után is így lesz e azt még nem tudom, de mindenképp egy jó és emlékezetes anime, amit csak ajánlani tudok mindenkinek, aki bírja a pihent poénokat. 8.5/10

Reklámok

10 hozzászólás to “Cromartie High School – Egy jó Anime”

  1. Na az nem rossz ha a 3. helyre felkerült nálad. : )

  2. Jó anime volt, több ilyen kéne. Amint final lesz a Panty, abba is belekezdek, mert ígéretes darab, talán az egyetlen idén. =)

    A video win, trollkodni meg mindenki szokott, csak eltérő mértékben… =D

  3. Epic anime is epic.
    Nálam is harmadik helyen áll az FLCL és P&Sw/Gb után.
    Messor haverommal hatalmas fanok vagyunk, ő még mangát is vett, ami hasonlóan gecikomoly, bár elég nehéz a nyelvezete (kedvencünk a flubberguster, aminek csak nem kis utána járás után tudtuk meg a jelentését). Anno segítettem a sorozat magyar feliratánál lektorálni, de a fordító csak 1/4-ig jutott.
    Valóban van 1-2 unalmas rész, de amúgy hibátlan, lehet meg is nézem újra. 😀
    Ja, és az angol szinkron T-Ö-K-É-L-E-T-E-S!

  4. A mangát nem olvastam, meg nem is vagyok nagy manga olvasó, de ha az anime ilyen jó akkor a manga se lehet rossz. Az angol szinkron szerintem is nagyon jól sikerült, mindkét nyelven megnéztem, először Japán hang+angol felírat, utána angol szinkronosan. =)

  5. Ha van amiből több kéne manapság, akkor az ilyesféle vígjátékokból. Ahelyett hogy izzadtságszagot árasztva sütné el egyre-másra az egyre elavultabb kliséket, inkább tartja magát ahhoz, amiben az igényesebb animu vígjátékok teszik: úgy humorizál, hogy semmiféle felesleges sallangot nem erőltet, csak azt az igazi, for the lolz mentalitást. Az anime szintúgy top helyezett, és az angol szinkronja valóban ritka igényes: amióta rákaptam, azóta a japáni változat szinte amatőrnek hat ahhoz képest.

  6. Igen, az anime vígjátékok jó részét, főleg már a maiakat tönkreteszi a fanservice. Például ott a Lucky Star ami pure moeshitet, idétlen, gyerekes, klisés baromságokkal teletömve.

  7. cheatergs Says:

    Direkt emiatt néztem végig, és szerintem is egy szinten van az FLCL-lel, Excel Sagával, Azumangával. Csak hogy ez nálam ez nem dicséret.
    Azokhoz hasonlóan a legnagyobb baja, hogy régi, emiatt unalmasak, kiszámíthatóak a poénjai. Nem ragozom tovább, mert nem rossz, csak nem ad semmi egyedit, amitől akár egy percre is élveztem volna. Én sokkal durvábbra számítottam a kezdésből, hogy egy normális diák bekerül egy “gengszterképzőbe”.
    Egyetlen animét díjaztam humorból eddig, a Seto no Hanayomét, de nyilván az se százas, csupán dinamikus és új ötleteket vonultat fel.

  8. Ez is egy vélemény, de nekem ettől még bejön, és az FLCL-t szidni itt ám felér egy nyílt provokálással… =)

Vélemény, hozzászólás?

