Random nosztalgia post

Írni kéne már valami értelmeset is, de azaz igazság, hogy mostanság se kedvem, se időm nincs rá. Ehelyett gondoltam megmutatom mivel ütöm el manapság a (nem túl sok) szabadidőmet, mikor a géphez ülök…

Nemrég az Opposing Force-os mappom bemutatása után merült fel bennem az ötlet, hogy elő kéne venni valami lightosabb, feszültség levezető cuccot, ám hiába túrtam át a DVD, CD gyűjteményemet, egy darab néven nem akadt meg a szemem, amihez lenne is kedvem (néhány embernek gondolom ismerős a szitu). Így jutottam hát arra az elgondolásra, hogy a gépemen már vagy 1-éve letöltött, de fel nem telepített DosBoxot felavatom, és előveszek pár régi nevet, ha már lassan úgyis a következő évtizedbe lépünk.

Első választásom régi kedvencemre, a Stargunner-re esett, és bár már kissé berozsdásodtam, és a game is elég proci érzékeny, azért még megy az ami (úristen… még leírni is sok) 13-éve ment.

De ha már ezt előtúrtam, másik kedvencem se maradhatott ki, az orosz Highway Hunter

Hogy mit szedek még elő és porolok le több mint egy évtized után? Nos az még a jövő zenéje, de azt mindenesetre megállapítottam mint tényt, hogy ami anno epic volt az most is az, és hogy mára a videojáték ipar lassan annyira érdekel már mint az anime. Jobb esetben évente kidobnak egy-két olyan címet, amiért érdemes a gép elé ülni és időt szánni rá, de különösebb újrajátszhatósági értéke már azoknak sincs. Nem azért, hogy ezek a kis minmál shooterek annyira nagy etvaszok lennének vagy lettek volna anno, de legalább az ember azt kapja tőle amit elvár, és szórakoztató. Mindenesetre egy dolog biztos… amit érdemes volt látni, azt már láttam ebből a műfajból (is).

Apropó anime… nem tudom milyen felindulásból, de végignéztem a Fist of the Northstar moviet, az eredetei 86-osat:

Nem mondom, ennél se a mélyfilozofiai vonal  dominál, és a fanservice az fanservice ha véres, ha lolis (azért a kettő együtt már sok) viszont ennek még volt hangulata és talán még némi eredetiség is szorult belé.

Azt hiszem mindent egybevéve kicsit depresszívre, fárasztóra sikerült ez most, de ez van, majd lesz jobb (remélem). =)

5 hozzászólás to “Random nosztalgia post”

  1. Jól néznek ki.
    Nekem régi PC-s élményeim egyike a Raptor na azzal rohadt sokat nyomattam meg volt Crazy Drake 🙂
    Na meg Bubsy… igaz, hogy a játéktörténelem leglámább szereplője ( mert rohadt gyenge ) de nagyon addiktív. ( ja meg ahányszor befagyott az )

  2. Raptor is hatalmas game volt, szintén kedvenc, de az némileg később lett meg, első élményem a Stargunner volt ilyen téren, azt máig komálom, főleg mivel úgy van megcsinálva, hogy lecserélheted a géped hajtóművét, keringő droneokat vehetsz magad köré, és megválaszthatod milyen fegyver legyen az űrhajód alján és a tetején.

  3. Jók ezek a shooterek, a Highway Hunter mondjuk jobban tetszik mint a másik, mert vertikális meg a zenéje is egész kellemes. .. és nem bullet hell. : )
    HnK movieban pont ez volt a legjobb rész, meg amikor Rei megérkezett. Viszont Raoh lóháton való lebegésével már nem tudtam mit kezdeni.

  4. Highway Hunter némiképp egyszerűbb mint a Stargunner, bár annyi nehezítés mégis van benne, hogy nem tapadhatsz rá a fire gombra, mert az alapfegyvert leszámítva mindegyik limitált lőszerrel rendelkezik. Mindig a legjobb van nálad, aztán ha az kifogy, átvált az egyel rosszabbra.

    Ken movieból nekem is ez volt a kedvenc jelenetem, meg a vége küzdelem Raoh-val. Oké az elején az hogy lóháton lebeg és úgy vív air combatot Kenshiroval tényleg vicces, de utána amikor komolyra fordul a helyzet leszáll róla és a földön fejezik be (ott egy kicsit olyan érzés fogott, mint ha a DB elődjét látnám, sok vérrel). =)

  5. A rakétás részt de utáltam, ott mindig meghaltam. ^^”

Vélemény, hozzászólás?

