Nosztalgia Carmageddon (UPDATED)

Eredetileg a múltkori bejegyzésben szándékoztam volna róla írni, ám a technika ördöge némiképp megviccelt…

(Update: A legcheapebb autó, és még 3 kedvencem)

Akik számára nem közömbösek a videojátékok, és régebb óta játszanak, azoknak mind van egy kedvencük ami a legközelebb áll a szívükhöz, amivel bárhol és bármikor képesek ugyan olyan élvezettel játszani mint amikor először ültek le elé. Nálam ez a játék a Carmageddon, amit a megjelenése után alig egy héttel már a kezemben tarthattam, mint életem első, egy teljes CD-t elfoglaló játékát. Irigykedtek is páran, akiknek 3D gyorsítás hiányában szaggatott, vagy el sem indult a game. =)

Na de a térjünk vissza a jelenbe, amikor is úgy döntöttem ha már nosztalgiázgatok, előveszem a régi kedvencemet is, ami utoljára 2-3 éve lett végigjátszva, akkor még XP-n. Arra persze számítottam, hogy ami még XP SP3-mon is feltelepült, futott hibátlanul, az egy W7 64biten már nem fog, és igazam is lett. Na de semmi vész, win installer kilőve, marad a Dos install, mivel hogy mint minden régi játék az “átmeneti” időszakból, ez is dual installeres, vagyis az alap Carmageddon mappában a Dos, még a Carma95 mappán a windowsos installer található.

Hát jól van, egye-fene, telepítettem már én Dos-ból még régen, nem nagy ördöngösség, csak hogy a DosBoX elsősorban emulálásra van kitalálva, nem telepítésre, így sajnos a telepítő megállt ott, hogy a könyvtárakat nem tudta létrehozni. Na mondom fasza, akkor kereshetünk ripelt verziót, de nem baj, csak lesz fenn kismillió. Volt is bizony, csak szinte mind a 2 és a TDR 2000 folytatásokhoz. Úgy hogy neki kellett állni variálgatni, szűkíteni a kört amennyire lehetett, még végül jó pár deadlink után egy lengyel(!) fórumon ráakadtam egy letölthető verzióra. Amúgy rátaláltam a Playstation verzióra is, de az… hát elég szar, és annál már csak a Nintendos rosszabb, elsősorban azért, mert egyik port sem a Carmageddon 1, hanem a 2 portja, abból is a cenzúrázott verzióé.

Szóval akinek kimaradt az 1, csak a 2-vel játszott, vagy a konzol portokkal, az vessen egy pillantást erre, mert ez volt az eredeti Carmageddon:

Update: Közben ismét végigsikerült vinnem a gamet, szóval bemutatom a 3 kedvenc járgányomat:

3. Fraud Broko (Ford Bronco)

(Nagyon jó a hangja és lazásan néz ki, a vezetője amúgy O.K. Stimpson avagy O.J. Simpson)

 

2. Heavy Impaler (Chevy Impala)

(Remekül gyorsul és elég masszív, hátránya, hogy könnyen tetőre lehet vele borulni, vezetője Ed Hunter avagy Head Hunter)

 

1. King Merc (Mercedes-Benz W140 coupe)

(Rohadt masszív és erős, de a lánctalpakkal elsőre szokatlan kormányozni, vezetője Heinz Faust, a 2. részben neki van a repülője).

Végezetül megmutatom a játék legcheapebb járgányát, ami Electric Blue névre hallgat:

Reklámok

50 hozzászólás to “Nosztalgia Carmageddon (UPDATED)”

  1. Hihetetlenül jobb mint az n64 verzió, ebben nincs olyan bug, hogy nem mehetsz ki a vízből. 😀

  2. Nem, nincs, simán tudsz ki-be mászkálni a vízből, bár underwater powerup nélkül elég rossz a víz alatt irányítani a járgányt. =)

    Sajnos ez is egy olyan játék, aminek az első része, meg annak a kiegészítője sikerült jól, a folytatások, portok már egyre szarabbak lettek.

  3. Jó játék. Unokabátyámtól kaptam régen egyet eredetibe, még a matrica is benne van ilyen sárrga és fekete High octane van ráírva mint a dobozon.

  4. Akkor neked a High Octane verzió van meg. Az egy lecsupaszított Amerikai kiadás, amiben 14 pálya van a 36-ból és 25 versenyző a 30-ból, plusz a kiegészítő se kompatibilis vele. Egyszer én is letöltöttem, hogy megnézzem miben más, aztán töröltem is le.

    • Komoly? Erről fogalmam se volt. O.o
      A repülőre emlékszem a 2ben, folyton kinyírta magát. XD

      • Igen az, de ha kell át tudom küldeni az 1-et. =)

        A 2-ből nekem az maradt meg konkrétan, hogy 2. és 3. mission nehezebb volt mint az összes többi. Az egyikben azokat a sárga antennákat kellett felrobbantani a háztetőkön, a másikban meg az erdős pályán a betegeket, doktorokat kellett elütni. Ezeket annyiszor elbasztam, hogy mire végre sikerültek, az összes többi mission már elsőre ment egy kivételével, amikor az irányítótoronyban lévő emberkéket kell elütni. De másodjára az is sikerült, mert a hangárok körül találtam egy eletro powerupot, ami automatán kinyírta őket, csak kellően magasra kellett ugratni =)

        Apropó missionök, emlékszem a nagy Dömpert annyi volt kinyírni, hogy a rajt közelében volt egy solid granited car power up, azt felvetted, és bármilyen kocsival voltál, egyből megölted. Amúgy a Dömper, meg az a másik batár járgány, a fa rakodó gép is egy szar volt, mert hiába voltak böhöm nagyok meg powerok, ha egy kis fa kerítés, amit nem is láttál mert olyan alacsonyan volt, képes volt kinyírni őket. XD A repteres pályán jártam úgy a farakodóval, hogy na most akkor bumm, átszáguldok egy épületen ami csupa üveg volt, és erre mikor nekimentem az üvegek kitörtek, én meg felrobbantam, mert azok a kis milliméter vastag fém rudak az üvegek között sziklafal erősségűnek bizonyultak. XD2

  5. Good Game. : D Bár nekem a második rész jobban tetszett.

  6. A 2 se rossz, de az 1 hangulatosabb, brutálisabb, és persze a kocsik is jobban néznek ki. =)

    Például a 2-ben van az a német, Heinz Faust, aki egy repülőt vezet, amivel nem lehet repülni (max siklani) és irányítani egy rémálom, ráadásul fennakadsz vele minden szaron. Na neki az 1-ben a játék egyik legkeményebb autója van, egy kiszuperált, full páncélozott, lánctalpas Merci.

  7. A 2-ben is van lánctalpas merci, az volt az egyik kedvencem.

  8. Az teljesen más, arra a hippis kisbuszra gondolsz nem? A tényleg jó benne, bár a legjobb szerintem a piros kamion volt, a Magnum.

    A 2-vel az volt a fő gondom ilyen szempontból, hogy még az 1-ben a járgányok tele voltak aggatva mindenféle pengével, tüskével, különféle szúró és vágó alkalmatosságokkal, páncélozott részekkel, motor tuningokkal, stb, addig a 2-ben már inkább csak “sima” járgányok voltak.

  9. A 2-ben tényleg alig voltak velfegyverezve az autók, max 1-2 tüske az elején azt jóvan. Amúgy erre gondoltam:
    http://www.giantbomb.com/tdr2/51-260449/
    bár lehet, hogy a 2-ben pont nem volt benne .. és a TDR-ben meg visszahozták.

  10. Ez a TDR 2000-ben van benne, jobb mint a 2-ben a repülő, de az 1-ben néz ki a legjobban, majd csinálok róla pár képet. =)

    A másik amit hiányoltam a folytatásokból, az a pilot cam, szerintem sokat dobott a hangulaton, hogy láthattuk, halhattuk, hogyan reagálja le Max az egyes eseményeket. Duke koma mellett a legszókimondóbb volt akkoriban. =D

  11. Péter segiccsééé
    Leszedtem carma95-öt, installálás minden ment simán. Aztán indításkor kért valami “password for uncut version-t”, mondom anyád… és most csak ilyen szar zombik vannak meg zöld vér. 😛

  12. Amikor telepíted, a végén kér hogy adj meg egy kódot, na indításkor ugyan azt kell begépelni, ez a Maxpack hülyesége, úgymond gyerek zár. Viszont ha kell feltölthetem a normál Death Race verziót is.

  13. Na feltöltöttem, ezt próbáld meg: http://www.megaupload.com/?d=S2J29Z6D

    Még 2 apróság, töltsd le és telepítsd a 3Dfx patchet: http://www.tower.net.au/~robsol/carma/3DfxCarm.zip csinálj egy parancsikont a carma95.exe-ről, aztán jobb egér, tulajdonságok, és a cél résznél carma95.exe után írd oda, hogy -hires, valahogy így “carma95.exe -hires”.

    Illetve a Data/options.txt fájlban a Yon értékét írd át 75-re (ez megnöveli a látótávolságot).

  14. De az a vicc, hogy nekem kódot se kért a telepítés végén. Csak úgy elvárja tőlem, hogy írjam be játék indításakor.
    Kösz, hogy feltöltötted … megyek is a linkre. : )

  15. Szívesen, örülök hogy valakit érdekel és kipróbálja. =)

    Egyébként nem tudom akkor milyen verzió lehet neked, mert nálam a Max pack verzió csinálta ezt, de ott a telepítés végén kérte, hogy adjak meg egy kódot, aztán indításkor nekem is kiírta azt az üzenetet, begépeltem és minden fasza volt. Na meg nekem nem zombik, hanem robot droneok voltak ha censored módban indult. XD

  16. Mos király minden. : D Nem is kellett feltettem a 3d patch-et, benne volt minden még a mentések is (de azokat kitöröltem).

  17. A 3Dfx patch a grafikán javít, a Yon-t viszont ajánlom növelni, mert messzebbre látsz. =)

  18. Neked csinált már olyat, hogy másfél óra játék után csak úgy kilép poénból? Most kicsit elment a kedvem tőle. : P

  19. A Splat Pack kiegészítő anno XP-n nálam viszonylag sűrűbben fagyott, az alap game talán egyszer vagy kétszer egy végigjátszás alatt. Bár ha belegondolsz, hogy egy 95-ös Windowsra írt játékot futtatsz, akkor még örülhetsz is. Ha ezt el akarod kerülni, tölts le egy DosBoxot. A Carma.exe-t ráhúzod a parancsikonra és már indul is a game, nálam W7 64biten egyszer sem fagyott meg, teljesen stabilan futott. =)

  20. 1 kérdés:
    Az autók mi alapján unlockolódnak? Mert egyszer kaptam kettőt is az egyik pályán, azóta meg semmit se.

  21. Pont rendszerben számol lefelé 99-től 01-ig. Az autók így válnak elérhetővé:
    89 – Vlad, Ed-101, Mech (felejtősek)
    55 – Screwie Lewie, Ivan
    38 – Psycho Pitbull, Otis
    21 – Don Dumpster
    9 – The Suppressor (Special forces ATF APC)

    Apró tipp, ha előbb akarsz a járgányokhoz jutni, akkor nézd meg az aktuális pályán a versenyzőket, ha nincs közte egyik lehetséges se, akkor töltsd be újra a mentést.

    Javaslom inkább a tuningokra menj, abból is az Offensive és a Power a legfontosabb. A játék összesen 36 pálya, és a végén megkapod az összes autót.

  22. Ja, közben utánanéztem. Ez így meglehetősen fostos. Alig lehet néhány autót ellopni. Most vigyem végig az alap kocsival. A 2-ben kicsit jobb, hogy úgy lehet megvenni őket. : P

  23. Naná, mert itt nem lehet össze farmolni a pénzt. Egyébként szerintem így kicsit több kihívás van benne, na meg ugye vannak zsaruk is, nem kell fostos missionökkel szórakozni és enyhén hangulatosabb, brutálisabb is, mint a 2, de ez csak az én véleményem. =)

    Amúgy az első 3 járgány kivételével a többi mind erősebb mint az alap. A 2-ben hány használható járgány is volt, amire érdemes volt pénzt költeni? A fekete kocsi a koponyával a motorháztetőn, a lángnyelves Hotrod, a két kamion, meg a dózer, ennyi. Ja és ha nem szedegettél össze tuningokat meg slotokat, akkor nem sokat ért az új verda.

  24. A Carma2-ről csak annyit, hogy életem egyik legmeghatározóbb játéka…
    Ennyi…
    Elő is veszem azt az egy CD-nyi replayt, amit lementettem még 2000 környékén (mekkora ötlet volt, és milyen profi összeállításokat lehetett benne már csinálni??? Eszméletlen). Egy fórumon pedig a mai napig Carma2-ős avám is van. 😀
    Ez:

    Ja, és a nyakamat rá, hogy a mai napig nem tudtak összehozni egy olyan realisztikus törésgrafikát és rendszert, mint ami abban volt.

    Az 1 és a 3 nekem meg nem jött be. xD

  25. Azért egy Flatout 2 már bőven jó törésfizikát villant. =)

    Nálam a Carmageddon az első és eredeti Carmageddon, aminek a hangulatát egyik folytatás sem volt képes méltó minőségben tovább vinni. A 2 nem volt rossz, de kiszedték belőle a pilotcamet, a belső nézet egy röhely, nincsenek benne zsaruk, a kocsikon alig van valami fegyvernek, páncélzatnak látszó tárgy, ráadásul még a missionökkel is szórakozni kell. Az ava meg lazás, csak a busz egy szar, el kell vinni a kamerát a fracba, hogy magad elé láss. =D

    A 3 rész a széria szégyene, arról nem vagyok hajlandó még csak tudomást se venni. =P

  26. Jogos. A picsába, sose felejtem el, minden haveromat rommá vertem FlatOut-ban, mindent aranyra nyomtam, szinte elsőre, még szerveről is kickeltek, mert “csalok”. Abba a játékba tudtam ownolni egyedül, erre meg megszűnt a sorozat. 😥
    Carma 2-vel kezdtem, utána visszatérni az egyre nem tetszett. A 2-ben a pályák felépítését és az autókat imádtam, meg persze a grafikát. 😀 A missziókat én is gyűlöltem, mert rohadt nehezek voltak, és szinte szart se kaptál értük, és a tuningolás is macera volt (vegyél slotot, keress hozzá való töltést…). A buszt én se bírtam, de a sofőr képek bitang jól néztek ki, a pilotcam-et meg én is hiányoltam, hatalmas ötlet. 😀
    A 3 tényleg egy rakás fos lett, már csak azért is, mert nem voltak a sofőrökről képek. 😀 Nálam ez a legnagyobb hiba. Meg lassú volt a játékmenet, a sztori szar volt, a missziók feleslegesen túlbonyolítottak és szarok, az autók meg jellegtelenek. Viszont az OST jó volt.
    Carma kettőhoz volt vagy 2-3 gigányi (!) extra autóm, hihetetlen miket össze nem hoztak a fanok.

  27. Az 1-hez is összedobtak csomó reskint meg új járgányt, sőt voltak gyalogos skinek is, volt Duke, Doom, Blood, Wolf3d… =D A 2-ben nekem az tetszett a leginkább, hogy a karosszéria darabok már nem csak horpadtak, hanem le is váltak a kocsiról, meg a repteres pálya, na azokon annyit baromkodtam még multiban is. =) A tuningolásnál az cseszett fel, hogy nem elég volt magát a tuningot megtalálni, még slotok is kellettek, amik köcsögebb helyekre voltak elrejtve.

    Az 1-ben szerintem sokakat az zavar, hogy a járgányokat nem venni, hanem megnyerni lehet. Nem mondom, néha tényleg jó lenne csak úgy megvenni egy-egy gépet, de mivel én az 1-el kezdtem, így nem zavar, mert eleve ezt szoktam meg. Viszont itt meg a tuningokat lehet megvenni, igaz nem kevés pénzbe kerülnek, de jobban is érződik a hatásuk.

    Valahol mindkét módszernek kiütközik az előnye, és a hátránya is. A 2-ben megvehetsz bármilyen kocsit, a jobbaknak értelem szerűen jobbak is az alapértékeik, viszont ha nem keresgélsz slotokat és tuningokat, akkor nem lesz annyival effektívebb az új járgány, mint kéne. Az 1-ben az autódat szisztematikusan tudod tápolni, így az egyre erősebb lesz, és bár a játék kábé 50%-ában az alap járgányt fogod, érdemes használni, ha utána átnyergelsz egy újra, kapásból érzed majd, mennyivel jobb.

  28. Megszereztem Screwie Lewie járgányát. Így már mindjárt jobb a játék. : D Még King Merc-t is simán ki lehet fúrni vele. : D

  29. Látod, mondtam én. =) Screwie jó (a belső nézet poén, botkormányos a járgány, mint a repülők) de Otis Cadillacjére, meg Psycho Pitbull automentőjére menj majd rá, azok nagyon durvák még.

  30. Ja az a Caddy elég szívós, alig bírom széttörni néha… olyan mint a Hevy Impaler. : D Psycho Pitbull járgánya is brutális, 2-ben is szerettem azt. Lassan én is ott tartok az 1-et preferálom a 2 felett, nem kell hülye missionöket csinálni.

  31. Na ugye! Mondtam én, hogy a legjobb rész az 1 PC-n. =)

    A caddy elég lapos, azért nehéz jól elkapni, a Heavy Impaler meg az egyik legjobb járgány, kár hogy csak akkor érhető el, ha már kipörgetted a gamet. Ami még jó, az az Electric Blue, csak azt is szintén a végén kapod meg, addig meg rohadt idegesítő tud lenni, amikor kinyírja a körülötted lévő összes gyalogost.

    Psycho Pitbull a 2-ben nincs benne, a 3-ba tették bele újra. A 2-ben a dömpert vezeti, ami egy szar. =D

  32. Electric blue idegesítő indeed, de a rendőrök fejfájást okozó vinnyogása azt is felül múlja. Úgy emlékeztem a 2-ben is volt az autómentő, ezek szerint már keverem a dolgokat összevissza.

  33. A zsaruk elég kemény monstrumokkal próbálnak összetörni, de el is lehet mellettük szépen suhanni, már ha nincs még 2-3 versenyző körülötted. =D

  34. Azt még mondd meg légszi, hogy nekem miért nem volt zene a játék alatt? A 2-nél meg a TDR-nél sincs, pedig amikor régen nyomtuk akkor emlékszem, hogy volt. O_o

  35. Erre sajnos én sem tudom a választ, XP-n nálam se volt zene, amit meg most W7-en futtattam, az RIP verzió volt, szóval abból meg eleve ki is van szedve. Esetleg megpróbálhatod, hogy csinálsz egy sound setupot, aztán Dosboxal elindítod a Dos-os exet. Amúgy hol tartasz?

  36. Vazz… a Splat Pack-ben van az a Race Circuit-os pálya, na ott kilapítottam az összes embert (741) és vége lett a futamnak, pedig az opponenteket le se győztem. XD Nem is tudtam, hogy így is meg lehet nyerni. Ja és kapásból 50.000 bónusz járt érte. : )

  37. 3 fajta képen lehet megnyerni egy futamot:
    1. Sima checkpoint race szerűen lenyomod a kellő mennyiségű kört (legalacsonyabb jutalom)
    2. Likvidálod az összes versenytársad (közepes jutalom)
    3. Elütöd az összes gyalogost (a legmagasabb jutalom).

    Milyen nehézségi szinten játszod amúgy?

  38. Tényleg az a kék, villámokat szóró autó volt a legnagyobb csalás. 😀

  39. Mint ellenség idegesítő, de vele menni nagyon jó. =D

  40. Második (Normal) fokozaton játszok. De rájött a játékra valami olyan mánia, hogy hibát észlel ezért leáll amikor elindítok egy pályát. Ezt kb. minden második futamnál eljátsza.

  41. Ahogy írtam múltkor, vedd figyelembe, hogy egy 95-ös Windowsra írt játékot futtatsz, windows módban. Ha ezt el akarod kerülni, tölts le egy DosBoxot, és használd a Dosos exe-t.

  42. Szia!
    Nekem is kéri az UNCUT kódot…:(
    Tudsz segíteni? Anélkül el sem indul a játék sajnos.

  43. Nekem is van egy ilyen kódos verzióm, de az telepítés után kéri, hogy adj meg egy kódot, utána ugyan azt kell beütni, ez egy amolyan “gyerek zár”.

    Ezt a másik verziót nem ismerem, de elvileg a data mappában kell lennie egy pass.txt-nek.

    • Ezzel de sokat játszottam anno :D, emlékszem amikor kijött a 2. rész egymásnak adogattuk a cd-t, a 2-ben nekem se tetszettek a kocsik, kinézetre az a rózsaszín volt a legjobb szerintem, ilyen lekerekített formás porsche szerű volt :D, de most néztem, hogy le lehet tölteni a 2. részhez néhányat az 1. rész kocsijai közül, fel is teszem 😛

      • A 2-vel nekem mindig is az volt a bajom, hogy gyengébb lett, mint az első rész. Az új fizikai törésmodell volt a legnagyobb erőssége, azon kívül viszont minden rosszabb volt benne. Az idióta missionök, a pocsék belsőnézet, és kivették a pilot camet is.

  44. A top gamek között van az én toplistámon is:)
    Itt egy vidi róla magyar kommentel: http://www.youtube.com/watch?v=-4JLt6N6cXE

Vélemény, hozzászólás?

