Country Justice avagy a vidéki (i)gazság

Már régóta szerettem volna erről a gameről írni, ám sajnos XP-n egyszerűen nem volt hajlandó elindulni, W7-en azonban megtörtént a csoda, és elindult mindenidők leggagyibb FPS-e! Felejtsétek el a Mesterlövészt és a Nitro Familyt, ez mindet übereli! =D

 

Bevezetés

Sokan emlékezhetnek még a régi DOS-os időkből egy FPS-re, melynek neve Rednecks Rampage. Ez a játék akkoriban a Duke Nukem és a Shadow Warrior mellett az egyik leghumorosabb darab volt, kiváló és talán máig egyetlen színvonalas paródiája a deep south féle dixie stílusnak és a redneck életnek. Tudjátok, konföderációs zászló, kockás ing, farmer, kanapé a ház előtt, banjo, duplacsövű sörétes puska, benzinzabáló pickup, és a jellegzetes bólé avagy moonshine.

A téma tehát adott, és viszonylag kimerítetlen is, ám az FPS készítésnek van 3 fő akadálya, nevezetesen: ötletek, játszhatóság, színvonal. És bár ezeken jórészt az egész alkotás sorsa múlik, a készítő 3Romans ezek felett nagyvonalúan átnézett (gyanítom ők is sűrűn rájártak a 3 X-es korsóra) aminek meg is lett az eredménye.

Körülbelül már ott éreztem, hogy ebből a játékból semmi jó nem fog kisülni, amikor az installálásnál ez a logo fogadott, egy szürke négyzet piros X-el (gyanítom az icon készítő defaultja) mint ha már az operációs rendszer is azt próbálná ezzel sugallni: “Ne telepítsd fel!”

Én azonban bátorkodtam rábökni a setupra, majd belépve a játékba a menü láttán rögtön elszörnyedtem. Igaz, a banjo hangok kezdetben még jópofák voltak, ám egy idő után már az is marha idegesítővé vált. Külön kiemelném még, hogy a Help menüpontra rábökve a game kliép a windowsba és elindít egy doc fájlt. Az egyetlen pozitívum idáig a viszonylag humoros töltőképernyő volt.

 

A történet

Steve Earl békése éli a redneckek klasszikusnak mondható alkohol gőzös és puskaporos életét, ám ma (a reggeli piálás kellős közepén) az asszony megbíz minket egy igen fontos feladattal, miszerint eltűnt Dixie a család kecskéje, és nekünk most azonnal vissza kell őt hoznunk. Valami azonban nagyon nincs rendben Yahoo megyében (ahol mindenki-mindenkinek az unokatestvére) a mai nap valahogy más mint a többi. Vörös szemű, radioaktív vérű zombi tehenek, lovak, és szarvasok mászkálnak a legelőkön, a radioaktív tojásokból mutáns csirkék kelnek ki, a moszkitók elefánt méretűre nőttek, és a szomszéd kutyájával sincs minden rendben:

(3 in 1: Bodri, Buksi, Morzsi)

 

A játékmenet

Alapvetően egy FPS legkritikusabb része az irányítás, ami meglehetősen hektikus és merev ebben a játékban. Az ugrás elég kicsi, guggolni és tárazni nem lehet, de az igazi rémálom akkor kezdődik, amikor beülünk egy járműbe, aminek az irányítása kész katasztrófa. Induláskor úgy kilő minden járgány mint egy forma 1-es autó, a kanyarodásnál rendszerint hiper érzékenyek, és nem vicc, egy-egy ugratásnál még a levegőben is tudjuk őket kormányozni.

Ez talán még elsőre mókásan is hangzik, ám az már kevésbé, hogy minden szaron fenn tudunk akadni. Ráadásul az autónk se indul mindig elsőre, ilyenkor ki kell szállni majd vissza, és ugyan ez a fegyvereknél is előfordul, ott az a megoldás, hogy átváltunk egy másikra, majd vissza.

A játék egyébként szabad kezet ad nekünk, oda megyünk ahová akarunk, ám a halál unalmas és igénytelen pályatervezés miatt ebben sem fogjuk örömünket lelni. A környezet szinte mindenhol ugyan olyan, néha előfordul egy-két autóroncs és ugrató, na meg a játék 5-10 méterenként bespawnol pár zombi tehenet/lovat/szarvast de ezeken egyszerűbb átgázolni, ami szintén elég röhejes, mint ha kitömött plüssöket ütnénk el, kábé úgy reagálnak. Az AI? Inkább ne is beszéljünk róla.

 

Grafika és fizika

Azt hiszem már a képekből is látszik, ritka ocsmány. 2005-ben jelent meg a game, de még a HL 1 színvonalát se éri el. Külön kiemelném a fények megvalósítását, amikhez hasonló igénytelenséget nem tudom láttam e valaha. A fizika? No komment, annyira bugos mint az összes GTA játék együttvéve se.

 

Értékelés

Összefoglalva a Country Justice egy ronda, bugos, monoton, igénytelen shooter, amit 5 perc alatt meg lehet unni. Az ötlet talán még jól is elsülhetett volna, de ennyire gyatra megvalósítás mellett inkább volt fárasztó, mint szórakoztató. Tanulság: A hülyeség is csak addig jó, amíg színvonalas és van mögötte értelem.

2/10

12 hozzászólás to “Country Justice avagy a vidéki (i)gazság”

  1. Az az ikon szerintem a konföderációs zászló akart lenni, csak szarul mentették le gif-ben. xD

  2. Akkor elég sok moonshinet önthetett magába az ikonért felelős grafikus, hogy a szürkét pirosnak, a pirosat meg kéknek látta. XD A csillagokkal meg már gondolom úgy volt hogy “á, mi a francnak?”.

    Amúgy tényleg ez eddig a legigénytelenebb FPS amit valaha feltelepítettem, és a vicc, hogy 20$ körül láttam a neten.

  3. MI.EZ.A.SZAR? OO
    Ez a Redneck Rampage folytatása?

  4. Nem, szerencsére köze sincs hozzá. =) Ez inkább olyan, mint egy ultra retardált, low budget Postal 2.

  5. Mikor elkezdtem olvasni az ismertetődet, azt hittem valami Postal stílusú játékról lesz szó, de mikor a leggagyibb FPS-hez értél, már rájöttem hogy nem lesz az.

  6. Én kábé már akkor tudtam, hogy ez a game a valaha készült legrosszabb FPS címre igencsak esélyes, amikor anno azt hiszem még a PC Guruban olyan 22% körül kapott. Elég volt ránézni az ingame screenshotokra, és már töltöttem is lefele, csak aztán a game cseszett elindulni, kiírtam, félreraktam, aztán valamelyik nap ismét megtaláltam, na mondom “most vagy soha” még egy próbát teszek vele, és most meg ment. =D

    Amúgy a game 2005-ös létére kiemeli a Windows 98 kompatibilitást. XD

  7. Szerintem ez egy nagyon sokáig félretett project lehetett. De már 98-ban sem tartottam volna elég szórakoztatónak. Komolyan vehetetlennek és erőltetettnek tűnik.

  8. Erőltetettnek nem nevezném, inkább igénytelennek. Látszik az egészen, hogy sebtében dobták össze, és hogy a borító megtervezésébe több munkát fektettek, mint magába a játékba. Egy ilyen cucc még freewareként is maximum béta jelzéssel állná meg a helyét, de ezt pénzért árulni egyszerű lehúzás. Inkább a Nitro Family, mint ez, mert az legalább próbálkozik, jópofa és van benne egy-két jó ötlet.

  9. Azért a borítón is van egy érdekesség. A szőke nő teljesen olyan, mint a kishúgom egyik Barbie babája.

  10. Sztereotip Daisy Duke klón. =)

  11. Daisy Duke… ismerős… Hazárd-megye lordjai talán?

  12. Bizony, legalább is nekem az jut róla eszembe. =)

Vélemény, hozzászólás?

