Top 20 Best Cartoon

A negatív toplista után, most következzen a 20 legjobb. =)


20 – Freakazoid

Mint tudjuk két fajta ember létezik, aki szerette az Animániát, és aki nem szerette az Animániát… én nem szerettem az Animániát, annál inkább az őrült szuperbéna főhőst, Freakazoidot. Maga a rajzfilm az egyetlen értékelhető darab volt ebből a műsorból. Hiába no Spielberg neve főződik hozzá, aki hozzájárult az egyáltalán nem vicces Tiny Toonshoz is.


19 – The Mask: The Animated Series

Freakazoid se volt semmi, de a zöld, gumiarcú, sárga öltönyös szuperőrült szuperhőst, Maskot akkoriban senki sem tudta ilyen téren felülmúlni. Mondhatni mint egy Joker, csak jó kiadásban, folyton bolondot csinál az ellenségeiből, miközben ő maga is szórta ám rendesen a poénokat. Rengeteg filmes paródiát sűrítettek bele egy-egy részbe (Alien, Robocop, Terminator, Rambo, Star Wars, és még sorolhatnám).


18 – Hey Arnold!

Azt hiszem senkinek sem kell bemutatni a régi, klasszikus Nickelodeon kínálat egyik legkedveltebb figuráját, a nagyszüleivel, és persze sok albérlővel együtt élő, focifejű Arnoldot. Egyik kedvenc részem máig az, amikor Arnold legjobb barátja, a színes bőrű Gerald biciklizni tanul, de ugyan így tetszett az evőversenyes rész is, vagy amikor elveszik Arnold sapkája.


17 – Blue Falcon & Dynomutt, Dog Wonder

Érdekes módon nem sokan emlékeznek erre, pedig anno ezt is elég sokszor lehetett látni, a kék ruhás szuperhős és lökött robotkutyája kalandjait. Dynomutt sokak szerint csak egy Scooby Doo klón, én mégis szórakoztatónak találtam, ellentétben az overhypeolt és inkább idegesítő mint vicces Sccobyval. Sajnos mindössze csak 20 epizódot élt meg, ám érdekesség, hogy a duó a Dexter egyik részében is szerepelt.


16 – Birdman and the Galaxy Trio

Szintén egy szuperhősös kaland még a régi szép időkből, ami Blue Falcon-hoz hasonlóan méltatlanul kevés részt élt meg. Bár 2000-től egészen 2007-ig futott az Adult Swimen egy másik sorozat is Harvey Birdman, Attorney at Law címen, számomra valahogy nem sikerült hoznia a klasszikus Birdman hangulatot.


15 – Courage the Cowardly Dog

A What a Cartoonos időszak egyik üdvöskéje, ami a Dexter, Power Puff Girls duoval ellentétben később is sikeresen tartotta a színvonalat. A félős, mondhatni paranoiás ám roppant kedves rózsaszín kutya bizarr, néha már kissé ijesztő, ugyanakkor mégis humoros kalandjai t szerintem senkinek se kell bemutatni, akik 90-es években TV elé ültek, láthatták elégszer. Courage reakciói, főleg a rémült üvöltései közben vágott deformed arckifejezések máig élénken élnek bennem, J oldalon tanulhatnának tőle. =P


14 – Ed, Edd n Eddy

A három lökött jó barát, akiknek nem csak a nevük közös (Edward) hanem egyformán ki is közösítik őket a többiek. Eddy a trio vezére, akinek folyton azon jár az esze, milyen nyakatekert trükkel csalhatná ki a pénzt másoktól, hogy aztán gigantikus méretű cukigumira költhesse. Dupla D az ész, igazi nerd, érdeklik a bogarak, a tudomány, és az emberi pszichológia. Végül ott van Ed, aki a csapat bohóca, amilyen ostoba, olyan erős, rajong a képregényekért, zombikért, robotokért, őslényekért, és egyéb dolgokért. Kedvenc részem amikor Rudinak bemesélik, hogy visszatért a hazájába, illetve amikor a falban ragadnak.


13 – The Tick

Gondolom sokaknak nem kell bemutatnom a Fox Kids leghumorosabb szuperhős paródiáját. Az olyan ökörségek, mint hogy a szék fejű gonosz a holdba akarta írni a nevét, vagy hogy a molyt folyton nyúlnak nézték, feledhetetlen pillanatok maradtak. =)


12 – Angry Beavers

Az egyik legjobb Nickelodeon rajzfilm, ami a két hód testvér ügyefogyott kalandjait mutatja be, ahogy egymással szúrnak ki. Az olyan részek mint amikor fogadást kötnek, vagy amikor Dugó felcsap motorosnak még most is itt vannak a fejemben, na és persze amikor hosszú lesz a foguk. =D


11 – Rocko’s modern life

Szintén a Nickelodeonon adták ezt a meglehetősen humoros rajzfilmet, amibe azért szorult némi gusztustalanság is. Rocko és 2 barátja, a falánk, kövér ökör, illetve a nerd teknős kalandjai már alapból is szórakoztatóak voltak, de ami sokszor nagyot dobott az egészen, az Rocko undok béka szomszédja, aki rendszerint rosszban sántikált, de aztán a végére mindig pórul járt. Szintén jópofa volt még Rocko kutyája és a rajta élő két élősködő, akik általában külön részeket kaptak.


10 – 2 Stupid Dogs

Donovan Cook klasszikusa, ami kissé melankolikus, mondhatni fárasztó, ám mégis szórakoztató stílusban tárta elénk a nagy lusta, és a kis hiperaktív kutya butaságait. Kedvencem mégis a nagydarab pasas volt, akinek a klasszikussá vált “Is’nt that cute? BUT ITS WROOOOOOOOOONG!” ordításán a mai napig jókat tudok nevetni. A Noés, és a Tarzanos részek a kedvenceim. =)


9 – Wacky Races

Egyik legelső rajzfilm amit láttam, óvodás, kisiskolás korom egyik nagy kedvence, ami azok közé tartozik, amit még a szüleimmel együtt is tudtunk élvezni. Bemutatnom szerintem senkinek sem kell ezt a rajzfilmet, mely lényegében egy autóverseny, ahol a főhős, vagy jelen esetben inkább fő antihős, Dick Dastardly folyton aljas terveket szövöget, hogy hogyan szabotálhatná a többi versenyzőt, a tervei viszont mindig fordítva sülnek el. Nincs azonban egyedül, kutyája Muttley a segítségére van, bár a hűsége némiképp megkérdőjelezhető… epikus nevetése az egyik legjobb segéd karakterré teszi. =)


8 – The Real Adventures of Johnny Quest

Életem első 3D jeleneteit ebben a rajzfilmben láttam, ami még mai szemmel is meglepően jól néz ki, látvány terén a korát jóval megelőzte. Virtuális valóság, cyber space, computer vezérelt világ, kalandok a Quest világban, humor és némi komolyság, erről szól a Johnny Quest.


7 – The Addams Family: The Animated Series

Meglepő módon ez a rajzfilm valahogy teljesen a feledés homályába merült, és ami talán még ennél is meglepőbb, sokkal régebbi, mint az ember elsőre gondolná. Pályafutása 1938-ban kezdődött rövid képregényként, aztán azóta több film, sorozat, rajzfilm sorozat, sőt még könyv és musical is készült belőle. A nagytöbbséghez hasonlóan, az 1992-1993 között készült rajzfilmsorozatot néztem, és elég hamar megkedveltem a bizarr, horrorisztikus, ám mégis humoros, sokszor önironikus stílusa, hangulata miatt.


6 – Beetlejuice

Szintén egy bizarr, horrorisztikus, mondhatni gothos stílusú rajzfilm sorozat, ami az azonos című film alapján készült. A rajzfilmsorozat viszonylag rövid ideig futott (89-91) ám ez alatt 4 szériát és 109 részt élt meg.


5 – Batman: the Animated Series

Részemről máig ezt tartom az egyik legjobb, leghitelesebb Batman feldolgozásnak. A rajz stílust, a karaktereket, a zenéket, és úgy alapvetően a cselekményt itt találták el a legjobban.


4 – The Grim Adventures of Billy And Mandy

Az egyik leghumorosabb rajzfilm, amit a Cartoon Networkön láttam. A karakterek már önmagukban is elég emlékezetesek voltak, illetve a poénok is ütősre sikerültek, ám ami hozzárakta azt a bizonyos pluszt, az a rengeteg paródia. Két kedvenc epizódom a Pokemon, és a Harry Potter paródia.


3 – Megas XLR

Bár Billy és Mandy kalandjai is elég szórakoztatóra, humorosra sikerültek, ha a valaha készült leghumorosabb rajzfilmet kéne kiválasztanom a Cartoon Networkről, akkor egyértelműen a Megas XLR-re esne a választásom. Ez már csak azért is nagy szó, mert szerintem ez az egyetlen hibrid Nyugati oldalon, ahol a rajzfilm és anime elemeket mind grafika, mind humor terén sikeresen ötvözték. A kövér Coop, a laza Jamie, és a katonás Kiva trioja már önmagában is jól sikerült, ám a Megasal történő akciózás, harcok és a rengeteg rajzfilm, film, anime paródia teszi igazán epicé. Egyetlen bánatom, hogy nagyon kevés ideig adták, és viszonylag kevés részt élt meg.


2 – Samurai Jack

Úgy vélem simán kijelenthetjük, hogy a Samurai Jack lett Tartakovsky mester egyik legjobban sikerült rajzfilmje. Az alap történet és a főellenség ugyan nincs túlbonyolítva, és a grafika is viszonylag elnagyolt, viszont a meglepően akció dús cselekmény, és az hogy a rajzfilm komoly ugyanakkor tud humoros is lenni, kárpótolnak ezért. Kevés rajzfilm van, ahol ennyi rész megmaradt bennem.


1 – The Ren and Stimpy Show

Ha a legjobb rajzfilmet kell megválasztanom, nálam csak egyetlen cím jöhet szóba, ez pedig nem más, mint a Ren & Stimpy. =) Már anno is lehetett azt érezni, hogy ez a rajzfilm valahogy más volt mint a többi, épp ezért kilógott a sorból, de a Cartoon Network részben hasonló stílusú alkotásai, a Cow & Chicken, I am Weasel se tudták vele felvenni a versenyt. Ezt a rajzfilmet akár lehet a toilet humor csúcsának is nevezni, ám ami különlegessé teszi, hogy a rajzfilm meglepően sok pszichés hatást gyakorol a nézőre. Képes azt elérni, hogy egy jelenetet komolynak, ijesztőnek, durvának érezzünk, aztán amikor már bedőlt a néző, jön a csattanó, és akkor válik igazán humorossá az egész. Rengeteg önirónia, társadalom kritika, és némi paródia is szorult bele. Ráadásul a készítő (John Kricfalusi) Magyar származású, és eredetileg ő maga adja Ren hangját.

Őszintén szólva most kerültem először abba a helyzetbe, hogy néhány címet még simán betettem volna, csak már nem volt hova (klasszikus Superman, Space Ghost, Little Dracula, Camp Lazlo, Justice League, Chowder, The Marvelous Misadventures of Flapjack, CatDog, Time Suad, Dexter, PPG, és még sorolhatnám).

62 hozzászólás to “Top 20 Best Cartoon”

  1. Ezeknek a nagy részét még manapság is szívesen nézem.

    TRA Jonny Quest hatalmas kedvencem – nemrég megtaláltam az összes részt, így módonban állt az elejétől a végéig megnézni a sorozatot 😀

  2. Nos az biztos, hogy ezeknek a döntő többsége még abból az időszakból való, amikor még érdemes volt a Cartoon Networkre tévedni. Manapság már alig találni 1-2 jót, bár a minap meglepődtem, ugyanis Dexter és PPG jött egymás után, amiket már egy jó ideje levettek a műsorról. Nem a legjobbak, de azért a newbie szarságokat simán verik.

    A Megas XLR, Ren & Stimpy részeket töltöttem is le egyből, nem sokra rá, hogy netem lett. =) Billy & Mandyt tervezem már egy jó ideje, de Samurai Jack, Beetlejuice és Addams Family is listás nálam, régen láttam már ezeket. =)

  3. Jó kis lista, a Két Buta Kutya és a Flúgos Futam itt is kedvenc. Nem is értem, miért hagytam ki őket. 😀

  4. Nálam is biztos kimaradt még pár, csak hát 10-15-évvel ez előttre visszaemlékezni már nem is olyan egyszerű…. =D

  5. Na, végre látom a Freakazoidot. 🙂 A Johny Questesben nekem az opening tetszett, de az a favom lett. Egy animének sem sikerült leköröznie azok közül, amiket eddig láttam. A lista amúgy nem ért nagy meglepetésként, tudtam hogy az első nálad a Ren és Stimpy lesz. 😛 A Szamuráj Jackes II. hely viszont meglepett.

    Amúgy meglep hogy se BenyoBoy, sem pedig a tiedben, sem máshol nem szerepelnek hazai készítésű rajzfilmek. Ennyire szarok lennének a magyar mesék? 😀

    • Annyira nem is ismerek magyar rajzfilmsorozatokat, rajzfilmeket (Vuk), meg nem raktam be, csak sorozat volt nálam. 🙂

    • Osztom Benyo véleményét. =) Kisvakondot sokat néztem anno, de az ugye Cseh, meg volt még csomó Orosz rajzfilm is, amiket óvodás koromban imádtam. Magyarból nekem is csak a Vuk maradt meg. Sokan mondják még a Macskafogót, de az engem sohasem nyűgözött le.

    • Gusztáv, Nagy Ho-ho-horgász, Doktor Bubó, Vizipók, Fehérlófia, János Vitéz, Magyar népmesék, Mézga család, Mikrobi, Kukori és Kotkoda, Frakk, Pompom, Szaffi…
      Mondjak még? Nálam pl azért nem szerepeltek mert külön listát lehetne nekik csinálni. : I

      • Mesék Mátyás királyról, Vili a veréb, Az erdő kapitánya, Ludas Matyi, Hugó a víziló, Frakk, Hófehér, Mekk Elek az ezermester, Süsü, Pityke őrmester, A hercegnő és a kobold, A hetedik testvér, Kockás fülű nyúl, Dörmögő Dömötör, Mazsola és Tádé, Kíváncsi Fáncsi, Mirr Murr, Misi mókus, Sebaj Tóbiás, Vackor, Vitéz László..
        Asszem ennyi. :ĐĐĐ

      • Nem rossz, nem rossz. A bábfilmeket, stom motion filmeket nem akartam ide sorolni, de akkor már Krisztofórót is említsük meg. : )

    • Jó neked, hogy ennyire emlékszel. =) János Vitézt anno suliban néztük meg napköziben. Szaffit nagyon régen egyik akkori barátomnál láttam. Horgászból, Pókból pár részbe kaptam csak bele. A többit azt névről ismerem, de sohasem néztem.

  6. Gondoltam, hogy az 1. hely ugyanaz lesz mint nálam. : ) Amúgy hol van a Ripping Friends? Mindig azt szoktad emlegetni.

    • Más nem is lehetne. =D

      Ripping Friends jó, de azért nem toplistás, hasonlóan mint a Cow & Chicken vagy az I am Weasel. Azért emlegetem sokat, mert nálunk nem ismert, Fox Kidsen is csak egyetlen rész ment le belőle, aztán levették a műsorról.

  7. Argus Solotov Says:

    Én még beraktam volna az Eek! the Cat-et, illetve a Terrible Thunderlizards-t, márcsak az introjuk miatt is =P (Eek! the Cat-nek mondjuk csak az első évad introját, az sikerült a legjobban).

    • Eek! the Cat nem igazán maradt meg, inkább a Swat Kats. =)

      • Búúú, kislány koromban szerelmes voltam a dundibb cicába Swat Kats-ből. XDDD

      • Volt még két francia rajzfilm amik mentek anno a DB, SM előtt az RTL-en, az SOS Croko és a Kangoos, azok is nagyon jók voltak.

      • Egyiket sem szerettem igazán, sőőt az SOS Croco-t kifejezetten utáltam, mert általánosban az osztálytársaim mindig azt játszották, hogy ők a bölcsek akik mindig csak annyit mondtak hogy “singla filor marilanu minor” vagy mi az istent és azzal az őrületbe kergettek. XD

      • Én is utáltam azt a rajzfilmet, de a kengurusat még jobban. : )

      • Én bírtam mindkettőt. Kicsit fárasztó tudott lenni a krokodilos, de még mindig inkább az, mint ami ma Minimaxon, egyéb helyeken megy.

      • Eek the Cat nekem se tetszett különösebben, bár az a széria amikor a gazdáját védte még elment. Thunderlizards viszont már a főcím miatt epicness, de maga a rajzfilm is egész jól sikerült, még ha nem is volt a legjobb.

        Swat Katz is nagyon jó volt annak ellenére, hogy alapjában véve Batman volt macskás kiadásban, két főhőssel. Azért tényleg kár volt idejekorán elkaszálni, pedig H&H egyik legjobb -és egyben legerőszakosabb- címe volt, sokkalta jobban bejött mint az irritiáló Maci Laci és társai.

      • Engem a Flinstones irritált anno, már maga Frédi karaktere elég volt ahhoz, hogy nyomjam is el egyből.

  8. finirétes Says:

    Ez a lista a szívemből szólt!
    A Hé,Arnold! a mai napig nagy kedvencem,főleg Pataki Helgát imádtam XD
    Én még beletettem volna a Kablamot,amit sajnos sehol sem találok a neten magyarul x_x

  9. Én emlékszem a Blue falcon-ra , vaciláltam is, hogy belerakjam-é a saját listámba, de igen, azért nem raktam be végül, mert egyrészt hamar kipurcant a sorozat, másrészt meg nem nagyon emlékezek már rá.
    Johnny Questet meg szintén a 3D-s jelenetek és az intro miatt raktam be. (=
    Btw, Powerglove-os feldolgozás rulezz!

  10. Én pont azért tettem be, mert nagyon szerettem, és meglepődve tapasztaltam, milyen kevés részt élt meg. =( Space Ghoston gondolkodtam még, hogy beteszem, de a Birdman jobban tetszett.

  11. Space ghost-nak az esti talkshow-ja tetszett anno.

  12. Tényleg, az is jó volt, nagyon homályosan de még élnek ezek az emlékek. =D

  13. Soha nem értettem, mi volt a Space Ghost Coast to Coast lényege. Persze, talkshow paródia, de gyerekfejjel ezen nem sokat tudtam értékelni.

    Tényleg a Swat Kats, az is hatalmas királyság volt.

    Meg a Centurions-t is mindig néznem kellett,

  14. Akkoriban a nagy többség semmit se értett belőle (igaz másból se) viszont még így is fun volt. Ez az ami a mai rajzfilmek döntő többségéből hiányzik, még szinkronosan se lehet őket élvezni, pláne amilyen amatőr szinkront kap egyik-másik.

    Tényleg Centurions, az is mekkora volt. =) He-Man jutott még eszembe, az is jó volt.

  15. He-Manből csak pár részt láttam, de az nem tetszett.

    Viszont a Pirates of Dark Water, messze az egyik legkreatívabb fantasy-rajzfilm volt, amit valaha láttam. Kár, hogy kb 13 rész után elkaszálták 😦

    Vagy Saber Rider

  16. Saber Rider már anime inkább. =)

  17. Én mostanában nézem a Fish Police-t, úgy tudom magyarul sosem szinkronizálták. Nem ismerős valakinek? Klasszikus, detektíves noir sztori a Hanna and Barbara-tól. Megjegyzem, talán a legkomolyabb hangvitelű rajzfilmjük volt.

  18. Jut eszembe : D

  19. […] Top 20 Best Cartoon « Peter's Blog […]

  20. Tetszett a lista, többségét néztem amikor kicsi voltam. Mára egyedül a Star Warsot szoktam nézni a Cartoon Networkön, azt hiányoltam innét.

  21. A 3D Star Wars nekem annyira nem jött be, olyan 6/10. A 2. és 3. mozifilm között játszódik, ennek ellenére Anakin már Jedi mester benne, amikor a 3. filmben pont ez volt az egyik baja, hogy a tanács nem emelte mesteri rangra. Ráadásul a tanítványa, Ashoka csak úgy lazán “Skysrác” néven illeti, amitől már elsőre is a hideg futkosott a hátamon. A kopasz sith csajt (bocs, nem jegyeztem meg a nevét) szintén nem értettem, hogy és miként került oda, mint Doku tanítványa.

    Aztán ott a grafika, amit agyondicsérnek, pedig az UT 2003 szintjét se nagyon éri el. Néha kiábrándítóan ordenáré tud lenni, főleg egy-egy FPS nézetben renderelt jelenet.

    Az egyetlen jó pont, az Grievous Magyar szinkronhangja, ami sokkal jobb mint a 3. mozifilmben.

  22. Annyival nemértek egyet hogy nincsenek már jó rajzfilmnek a Catoon Netwörkön mert vannak! Generator Rex, Star Wars a Klónok háborúja, Chowder és az új Adventure Time ezekre nem mondhatjátok hogy rosszak!

  23. A 3D Star Warsról pont fentebb írtam le a véleményem, Chowder az nekem is bejött a Flapjackel együtt.

    Generator Rex… nos ez egy kicsit meglepett, mert azt hittem ugyan azon a banánhéjon fog majd elcsúszni, mint a Storm Hawks annak idején, vagyis hogy nem rugaszkodik el eléggé, de aztán csak nem így lett. Meglepett, hogy halnak is benne, és maga az alaptéma is érdekes, újszerű, ám mégis az összkép valahogy lehetne jobb is, de egy 7-est adnék neki.

    Adventure Time… bevallom meglepett, szóval ahhoz képest amit vártam, kifejezetten jópofa, valahogy pont megtalálta azt a középutat, amit felnőtt, gyerek egyaránt tud élvezni.

  24. Sziasztok.Tudtok nekem segíteni??Egy rövid mese címét keresem.Kisfiam kedvence volt.A CN-on vetítették olyan rövid részekből állt mint a Bernard.Két ördögről szólt.Kb 1 éve ment.Lécci segítsetek.Köszi

  25. Nekem sajnos nem nagyon rémlik, de hátha valaki más esetleg tudni fogja.

  26. Nem tudjátok azt megmondani a Creepy a felnőt hol atták és honnét tudnám magyarul letölteni? Nagyon fontos lenne!

  27. Rákerestem, mert azt se tudtam hirtelen, mi ez.

    Ez az amiben az a szivárványszínben pompázó mini goth csaj van, ha nem tévedek… Nos ebből én egy darab részt se láttam, talán vagy kétszer a reklámját.

    Ha minden igaz a Nickelodeonon ment 2008 körül, de elég hamar elkaszálhatták, mert vagy 20 részt élt meg. Magyarul szinte semmit se találtam róla, de abban se vagyok biztos, hogy egyáltalán angol torrent elérhető lenne hozzá.

    Minden valószínűség szerint ez is olyan lett, mint a Spaced Out, ami ahogy jött, úgy el is tűnt.

  28. Palacsintaxx Says:

    a listáról hiányoltam az Adventure Time c mesét, magyarul Kalandra fel. Az elején bugyutának tűnhet, de ha végig nézed az egész évadot ,vagy csak az elsőt akkor rájössz hogy a mese egy része a felnőtteknek szólmegy nagyon komplex világot tár elénk, poszt apokaliptikus jövőben játszódik amit csak nagy gomba háború néven emlegetnek /spoiler ***** később kiderül hogy atomháború volt az ötödik évadban és a 4. ben nagyon sokat megtudhatunk a szereplők múltjáról, a mutációk kialakulásáról stb…/
    A hozzászólásokat mind nem olvastam végig. Láttad már ezt a sorozatot? A humora is tetszik, sőt az hogy minden apróságra figyelnek, A történet epizodcentrikusnak tűnik, de a szereplők folyamatosan haladnak előre az időben, és egy egy történet során bekövetkezett változásokat nem felejtik el, nekem most ez lett az új kedvenc hála a 6 éves unokaöcsémnek hehe 😀 A listád 3/4 vel egyetértek én is , a többit sajnos nem szerettem pl a Megas XLR vagy a Birdman and the Galaxy Trio és a blue falcon valahogy sohasem jött be, az a kutya mindig scooby doo-ra emlékeztetett, akit gyerekként utáltam, a bugyuta történeteivel és a kiszámítható véggel 😀 ez tett be anno ennek a mesének, de a többi listán szereplő nekem is nagy kedvenc volt,
    ui: boci és pipit és az én vagyok menyust is beraktam volna 😀 az általam nem preferált mesék helyére 😀 de ugye ez az én egyéni véleményem.

    • Az Adventure Time valóban nem rossz a mostani felhozatalból, akárcsak a Flapjack, vagy a Regular Show. Ami még szintén egész jó volt, az a Generator Rex, bár azt mostanság már nem nagyon látom.

      Dynomutt valóban hasonlított Scooby-ra, de szerintem sokkal poénosabb volt nála. A Scooby Doo-t amúgy én is rühellem, leginkább azért, mert kvázi ez az egyetlen klasszikus CN rajzfilm, amit a mai napig adnak, párhuzamosan az összes új szériával együtt.

      Cow & Chicken, I Am Wease nem fértek már fel a listára, de a végén megemlítettem, több más rajzfilmmel együtt, amik szintén nem kaptak helyet. Szeretem ezeket is, de a Ren & Stimpy erősebbnek bizonyult, ha már toilet humor. =)

    • Én még javaslok ehhez egy Martin Mystery-t megtekintésnek. Nem egy hű de nagy was-ist-das a sorozat, de annyira olyan kellemes hülyeség, hogy megérte kiírnom archiválásba.

  29. Hm, nekem még a “Jaj! A szörnyek” tetszett még, Dexter laboratóriumát kifejezetten szerettem, bár nálam Courage az abszolút kedvenc. A felsoroltakból talán 2-t ha nem láttam (a Megas-t és a Johnny Questet), a többiről vagy sok rész rémlik, vagy alig alig-alig (Blue Falcon, Birdman ilyen, de Captain Cavemant is mondhatnánk listán kívül). Áh, azok a jó kilencvenes évek, mikor még a CN angol volt és minőségi a szórakoztatás terén (szemben a mai állapotával), bár akkor vicces volt, hogy 3-8 éves időszakomban azon a csatornán tanultam angolul (na meg a játékok, mint a Leisure Suit Larry 1. része).

    • A Jaj! A szörnyek! és a Dexter nekem is tetszett, bár utóbbi sajnos úgy járt, mint a PPG, vagyis a későbbi CG szériák már rém gyengék lettek.

      Az angol CN volt többek között az egyik olyan tényező, ami rávett az angol nyelv tanulására. Persze akkor még úgy, hogy apám régi, szocis zsebszótárából próbáltam kimazsolázni a szavak jelentését, minimális sikerrel. =) Viszont sokat segített abban, hogy a fülem már fiatalon szokta az angol szöveget, így később előnyben voltam, mikor érettségin, vagy nyelvvizsgán, hallott szövegértés volt, amitől szinte mindenki parázott, hogy “az a legnehezebb”. =)

    • Palacsintaxx Says:

      a véleményünk a végén hasonló, érdekes ,hogy a régebbi rajzfilmek többsége sokkalta szórakoztatóbb volt. Pl a Ben 10 egy ritka… meg ez a öö jhonny valami …. amit mostanában vetítenek értelmetlen, nem hogy elővennék megint a régi jól bevált rajzfilmeket és azokat vetítenék, a kisgyerekek azt is lazán megnéznék, én a napokban leteszteltem . Kirírtam dvdre az összes régi kedvencemből az első évadot és a 6 éves unokaöcsémnek levetítettem, ő meg csak tátott szájjal nézte őket Azóta a cartoon network felé sem nézett/pedig a régi kedvencek java,ugye valamikor ott debütált/ Mondjuk ja azért vannak még mindig jó húzásai a csatornának, az adventure time al a flap jackkel , mééég a chowder is elment, valamiért a sponyga bob humorára mindegyik hasonlít . Jaj valaki írta fentebb hogy mennyire menő a star wars clone wars, igaza van ha azt a verziót teszi előtérbe amik részeként kb 5 percesek voltak, és ugye minimális beszéd volt, a rajzolása picit dexteres volt, na az jó volt 😀 ,de ez az új amit most vetítenek nagyon gagyi, egy két része valóban izgalmasabb de többségében nem használják ki az éra adta lehetőségeket.

  30. Nem tudom, mennyire számít ebben a témában “ontopicnak”, de mivel szó szerint ÉVEK ÓTA be-bevillan, hogy rá kéne már, hogy kérdezzek, meg mások is kérdezték már, hogy mi erről vagy arról a sorozatról a véleményed, ezért most itt én is megteszem: Péter, a Metalocalypse amcsi rajzfilmet nem láttad véletlenül? 😀

    http://en.wikipedia.org/wiki/Metalocalypse

    Csak azért, mert miután egy csomó “that’s brutal!” mémbe belefutottam a neten ezzel a sorozattal kapcsolatban, meg utánanézve kiderült, hogy ez egy Adult Swimen futó metál paródia/fekete komédia cucc, elkezdett érdekelni. Na nem mintha túl sok metál zenét hallgatnék, ellenben ezen a szubkultúrán nem különösebben nehéz fogást találni, ha az ember ki akarja figurázni a rajongóit, illetve tök jól lehet dolgokkal társítani. Mivel ez a japóknak már többször is sikerült, méghozzá igen jó eredményekkel (Bastard, vagy a Detroit Metal City), ezért gondoltam, hogy itt az ideje esélyt adnom az amcsiknak is. Persze úgyis megnézek pár részt, aztán abból majd kiderül, hogy érdemes-e folytatnom, de ha te esetleg már találkoztál vele, megköszönném, ha pár sort írnál róla. 🙂

    Illetve (ha már így belejöttem XD), van még egy sorozat, ami meg épp mostanság éli a hype-korszakát, ez a Gravity Falls (magyarul “Rejtélyek városkája” néven fut, ami talán még találóbb is, mint az angol címe). Ez különösebben nem izgatott eleinte, mivel azon kívül, hogy “nagyon jó”, meg “aranyos”, meg ilyenek, mást nem nagyon hallottam róla és aranyos/poénos slice of life nyugati rajzfilmnek meg elvoltam én a Pónikkal, szóval nem éreztem rá ingerenciát, hogy még egy hasonlóba is belekezdjek. (Pláne úgy, hogy ez a Disney Channel-en fut, na most azon a csatornán az utóbbi tíz évben kb. semmi nézhető cucc nem nagyon volt, szóval annál szkeptikusabb voltam ezzel szemben is.) Aztán egyszer csak belefutottam egy “The Secrects of Gravity Falls” nevű YouTube videóba, oké mondom, nézzük meg a sorozat “nagy titkait”, lássuk, miről szól ez. Hát öcsém… XD Ilyen szar marketinget fanok részéről még nem láttam. Nem tudom, ki az a barom, aki úgy reklámozná ezt, hogy “aranyos slice of life”, de öt perc után kiderült a videóból, hogy a slice of life felszín alatt ez kb. egy természetfeletti dolgokkal/lényekkel/legendákkal foglalkozó sorozat, ha hasonlítanom kéne valamihez, akkor azt mondanám róla, hogy ez az X-Akták, vagy az Odaát gyerekeknek szóló változata. Szal itt vámpírtól, nagylábún át, űrlényen és titkos szektán keresztül volt mindent. XD Viszont amin igazán néztem, az EZ a jelenet volt:

    Szal nem tudom, lehet csak nekem kemény, hogy az Illuminátusok legismertebb jelképét lazán behozzák, mint visszatérő főgonoszt, ráadásul ha a jól ismert “piramis és szem” jelkép nem lenne eléggé beszédes, még ráadtak egy “bankárcilindert” (haveromat idézve, de tökéletesen eltalálta XD), szóval ja, most függetlenül attól, hogy ki az, aki hisz ebben és ki az, aki nem, eléggé pontosan ábrázolták és mindezt egy gyerekrajzfilmben. 😀 Később ráadásul fokozzák ezt az egészet, egyre több helyen jelenik meg a piramis + szem motívum, ahogy haladunk előre az epizódokban, sőt, Season 2-re behoztak valami “Blind Eye Society” nevű szervezetet, akik hogy-hogy nem, szintén úgy ábrázolják magukat, hogy a pali piramist formáz az ujjaival, majd a lyukon átnéz a szemével… Engem amúgy csak azért lep meg a dolog, mert ha ez a jel fel is tűnt filmekben/videoklipekben, egyéb helyeken, az vagy ilyen “csak akkor tűnik fel, ha kikockázod a felvételt” eset volt, vagy még úgy sem volt bizonyítható és sanszosabb volt, hogy valamelyik túlbuzgó összeeesküvéselméletesnek túl sok a szabadideje. Erre jön egy Disney rajzilm, amelyik elkezdi nyomatni ilyen “bele a pofádba!”-stílusban. Mit mondjak, kissé azért meglepődtem… 😀 Persze még korai lenne megmondani, hogy hová fog kifutni ez az egész, lévén még csak egyetlen szezon ment le és most fut a második, de bírnám, ha ez az egész egyre tovább fajulna a sorozatban. XD (Persze valószínűleg nem hozzák be a vérivó multimilliárdosok klubját, akik szabadidejükben a Sátánt imádják, de azért vannak még lehetőségek… XD)

    Ez utóbbi sorozattal találkoztál már, vagy annyira azért nem követed az amcsi rajzfilmpiacot?

    • Metalocalypse: Ha tetszett a Detroit Metal City, akkor mindenképp tégy vele egy próbát. Nekem máig az egyik kedvencem az Adult Swim műsorai közül, a Frisky Dingo, és a Boondocks mellett. Valami hatalmas öniróniával, fekete humorral operál. =)

      Gravity Falls: Erről csak azt tudom, hogy mostanában egyre többször látok, idióta memeket róla (szivárványt hányó gnóm, meg ilyenek) de eddig még egyetlen részt sem láttam belőle.

      Az tényleg elég szokatlan húzás, hogy csak úgy telenyomnak egy Disney rajzfilmet, Illuminati jelképekkel, de igazából nem látom azt, hogy ezen kívül annyira eltérne, az átlag mai rajzfilmek szintjétől.

    • Láttam pár epizódot ebből a Gravity Falls sorozatból. Valahogy nekem kicsit olyan Hey Arnold utóíze volt. Meg volt benne egy csipetnyi a Family Guy kreténségeiből is. A szereplők neveit nem tudom, de a fez-t viselő nagybácsi karakteréből ítélve nem látom kizártnak a vérivós multimilliárdosok behozását a történetbe. 🙂

    • “Metalocalypse: Ha tetszett a Detroit Metal City, akkor mindenképp tégy vele egy próbát.”

      Értem, köszi, akkor szerintem ezzel a sorozattal minimum “jóban leszek”, tekintve, hogy a DMC-re 10/10-et adtam. 😀

      “Az tényleg elég szokatlan húzás, hogy csak úgy telenyomnak egy Disney rajzfilmet, Illuminati jelképekkel, de igazából nem látom azt, hogy ezen kívül annyira eltérne, az átlag mai rajzfilmek szintjétől.”

      Persze, ezen túl annyira nem világmegváltó (igazából Foma kb. eltalálta, hogy “Hey Arnold + egy csipetnyi Family Guy” XD), csak ez a “misztikus háttérsztori” behozása az, ami miatt lehet még el is kezdem majd. 🙂

      “Láttam pár epizódot ebből a Gravity Falls sorozatból. Valahogy nekem kicsit olyan Hey Arnold utóíze volt. Meg volt benne egy csipetnyi a Family Guy kreténségeiből is. A szereplők neveit nem tudom, de a fez-t viselő nagybácsi karakteréből ítélve nem látom kizártnak a vérivós multimilliárdosok behozását a történetbe. :)”

      Amúgy igen, amikor elsőre reklámozták, nekem is egyből a Hey Arnold ugrott be róla. Csak aztán annál inkább meglepődtem, hogy ebben a misztikus dolgok valóban megtörténnek. XD Az Arnold is tök jó volt, de ugye ott a sztorik 99%-a arra futott ki, hogy igazából nincs Galambember, Pokoli Vonat, meg hasonlók, csak a túlbuzgó gyermeki fantázia gondolta azt, hogy léteznek, vagy ha az adott lény létezett is (pl. volt valami őskorból a városi tóban ott maradt harcsa XD), akkor is kiderült, hogy jellemzően barátságos, félreismert, ilyesmi. A Gravity Falls meg mintha pont ezt fordítaná meg és a kezdetben álmos, átlagos kisvárosról kiderül, hogy minden sarkon ott figyel egy alien, egy gnóm, egy Nagylábú, aztán “ha már lúd, legyen kövér” alapon később előjön a helyi “Illuminati” is, akik “természetesen” az egész várost a markukban tartják és a háttérből irányítják már kezdettől fogva. XD Egyébként a nagybácsit is kb. eltaláltad, ugyanis amíg a srácok szinte mindenki másra gyanakodnak rajta kívül, a sorozat viszont pont vele szokott egy csomó gyanús jelenetet mutogatni. Pl. megnéztem ezt a Blind Eye Society részt, örültek, hogy sikerült felszámolniuk egy szektát, aki az egész városon memóriatörlést hajtott végre, erre az utolsó jelenet az volt, hogy a fezes nagybácsi épp egy csillagkaput nyit meg a pincéjében vagy hol és láthatóan nagyon elszánt. 😀 (Persze mivel ez Disney, valszeg úgyis az lesz, hogy az öreg igazából jót akar, vagy pedig ha ő is lesz az egyik főgenya, a végére tuti visszahozzák a jó oldalra. XD)

  31. Nem tudom, emlékeztek-e még a SWAT Kats című sorozatra? Nekem konkrétan teljesen feledésbe merült, viszont most találtam egy hírt, amiben arról van szó, hogy lehet, újrázzák a sorozatot. A mellékelt képek alapján felrémlettek az emlékek róla. Viszont az is érdekes, hogy mennyire hasonlít rá a Megas XLR.

  32. Miután Mr Picklestől kezdve egészen az említett “transzvesztita rajzfilmig” egy csomó cuccot ismertek, felteszem a kérdést, hátha tudtok segíteni: Anno a magyaron (talán RTL klubon) késő este (22:00-0:00, vagy még később) ment egy darabig egy ilyen “felnőttesebb” jellegű rajzfilm. Persze nem volt ANNYIRA durva (sőt, egy South Park, vagy Family Guy, félálomban leverné ebből a szempontból XD), viszont érezhetően egy olyan cucc volt, amit így is az Adult Swimen adhattak az amcsik odahaza. Az első részét pont elcsíptem, valami olyasmi volt az alapsztori, hogy hősünk friss egyetemistaként végre külön lakásba/albérletbe költözik a nagyvárosba és örülne, hogy végre a szülők nélkül kezdődhet a szex, pia, rock and roll, stb., ám élete nem lesz ilyen sokáig felhőtlen, ugyanis kiderült, hogy a dork öccsét is utána küldték, mert az is valami alsóbb osztályba, vagy hol, de ugyanott fog lakni, mint ő. Emiatt ugye bátyusként némileg rajta lesz a felelősség, hogy ne hagyja a gyereket teljesen elkanászodni, meg valamennyire példát is kell mutatnia neki, szóval ő sem engedheti már el magát annyira. (Pláne úgy nem, hogy öcsike az a “eddig még egy korty sört nem ittam életemben” geek gyerek fajta. XD) Az első részben pl. volt valami olyan jelenet, hogy hősünknek épp összejönne egy numera, de közben kint zajlik a buli és geek öcsi már épp kezd részegen totál hülyét csinálni magából, ezért a főhős srác jó bátyusként végül inkább hagyja a csajt és az öccsét “menti ki” a kínos helyzetből. Szóval ilyen enyhén 18+-os cucc volt, de közben persze benne voltak a szokásos amcsi tanulságok.

    Talán mint egy kicsivel durvább Simpson család, vagy ilyesmi, mert mondom, az SP, FG, stb. bele a pofádba morbidságát azért nem érte el, de szerintem nem is ez volt a célja. XD Még arra emlékszem, hogy a főhős srác magyar hangja Fekete Zoltán volt (Eszeveszett Birodalom Kuczkójaként talán beugrik… XD), de gondolom, ez nem sokat segít, csak ő olyan, mint Kerekes József: bárhol felismerem egyből a hangját. XD Na, szóval ez a gáz, hogy ezen kívül SEMMIRE nem emlékszem róla, de ti jobban követitek az amcsi sorozatokat, szóval lehet, hogy csípőből megmondjátok, hogy melyik, ebben mondjuk főleg Péter tudására számítok… 😀 Ja, amúgy a rajzolása ilyen “kvázi-reális” volt, itt arra gondolok, hogy persze valamennyire rajzfilmfiguraként voltak ábrázolva, de nem volt ilyen SP-s “papírmasé”, Family Guy-os direkt karikaturizált, vagy Simpsonsos “mindenki sárga, a csajnak meg csillagfeje van” dizájn, hanem egész normálisan néztek ki. Lehet vicces, de engem leginkább a Nickelodeonos dizájnra emlékeztettek, szal kicsit mint pl. a Fecsegő Tipegőkben a felnőttek, csak ezek ugye fiatal 20-asok voltak korban. (Talán az extrém hajszín volt az egyetlen kirívó dolog, pl. ha jól emlékszem, a főszereplő testvérpárnak spec kék haja volt, de erre már nem esküszöm meg. XD)

    Na, bocs, csak ez most beugrott is a nagy rajzfilmes elmélkedésről és gondoltam teszek egy próbát. A TV-ben mindig késő éjjel adták az ilyeneket és nem feltétlenül azért, mert mindegyik véres, dugós, stb. film/sorozat volt, hanem egyszerűen azért, mert a Való Világ, meg a hasonló szarságok elvették ezek elől a műsorsávot. -__- Emlékszem, azt is évek múlva találtam meg, hogy az a “Roger nyúl koppintás” film nem más, mint Ralph Baksi Cool World-je és volt még egy csomó ilyen, hogy “egyszer láttam éjszaka a TV-ben”, aztán fel kellett érte túrnom a netet. De ezt hátha ismeritek, igazából azt remélem, hogy valami relatíve népszerűbb cucc lehetett (mármint az Amcsiknál), különben minek vették volna meg?

    Ja, még annyit, hogy ezt az “anno a magyaron” dolgot nyugodtan értsétek úgy, hogy 10-15 éve is lehetett… 😀 Ha jól emlékszem, még középsuliba jártam és idén leszek 30, szóval nem éppen tegnap történt… 😀 Plusz nem véletlen, hogy ez a “majdnem dugás” jelenet az egyetlen, ami megmaradt belőle, mert akkoriban (talán csak a Simpsons ment az ilyen “felnőtt rajzfilmek” közül még, illetve az SP első pár szezonja, de az is csak a HBO-n) ez nagy számnak számított, hogy “Fú, 18+-os UTALÁS egy RAJZFILMBEN!” XDDD (Értitek, még csak nem is mutattak semmit, de már maga az utalás is… XDDD)

    • Nagyon zavarosan fogalmaztad meg. Ebből nem jönnék rá, mire gondoltál. Mondjuk abban a műsorsávban nem nagyon néztem ilyen adásokat, így sanszosan nem is találkoztam az általad keresett sorozattal.

    • A címe Mission Hill, nálunk Buli van! címen futott, és igen, jól emlékszel, az RTL-en ment 0 óra után. Sajnos elég hamar elkaszálta a Warner, mindössze 13 részt élt meg. Bár később az Adult Swim, többször is bedobta a kínálatba.

      Az RTL anno amúgy több hasonlóval is próbálkozott, pl. ott volt az Oblongs, vagy a Coolon a Striperella.

      • Huhh, te jó ég. Ezek grafikailag, legalábbis az első kettő, elég furák. 🙂 Viszont tényleg nem volt hozzájuk szerencsém. A Striperella-t viszont lehet, hogy megpislantom, mert legalább kinéz valahogy. 😀

      • Péter: Igen, ez lesz az, nagyon köszi! 😀 Az Oblongs is beugrott így már képről, ismerős, de csak annyira, hogy valamelyik csatornán anno ebből is láttam jeleneteket, a Striperelláról meg azt sem tudtam, hogy ment a magyaron. XD (Mondjuk eleve ez utóbbit is csak azért ismerem, mert valamilyen AMV-ben anno bevágtak belőle egy óriásbanánon lovaglós jelenetet, aztán megnéztem a rajzfilm-zene listán, hogy ez mi a jó élet? XDDD) Na, ezt a Mission Hill-t meg még egyszer köszi, ha ilyen rövid, lehet le is nyomom majd eredeti nyelven, kíváncsi vagyok, most mennyire fog “ütni”. 😀 (Valszeg semennyire, de ugye a nosztalgia… XD)

        Foma: Hajnal egy tájékán sajnos csak ennyire telt tőlem. XD Tényleg leírhattam volna összeszedettebben, de kb. csak random irkáltam a dolgokat, amik az eszembe jutottak a cuccról, meg eleve úgy voltam vele, hogy “Basszus, ezt még be akartam írni a blogra! Na, gyorsan, aztán húzok aludni!” XD

      • Érdekes, mennyien nem emlékeznek már a Striperellára, pedig azt anno, szó szerint szét reklámozták a Coolon, akárcsak a Slayerst. =)

        Kár, hogy aztán a Cool is átlényegült, és mindenáron az MTV műsorainak akarták megcsinálni a jóval kisebb költségvetésű, magyar változatait.

Vélemény, hozzászólás?

