Painkiller Redemption

És egy újabb Painkiller rész… gondolom mindenki számára ismerős az a szituáció, amikor van egy film, játék, anime, rajzfilm, akármi, aminek az első része ha nem is tökéletes, komoly és epikus darab, de mindenképp szórakoztató, hangulatos, és még szorult bele egy-két eredeti ötlet is, röviden pont úgy jó, ahogy van. Később aztán, mint minden sikeres cím, kap egyre több folytatást, amik semmi lényeges változást nem hoznak, ám még van annyi ötlet, tehetség, lelkesedés, hogy a korai folytatásokat is élvezetessé tegyék, még ha az alap hangulatot már nem is adja úgy vissza. Egy idő után azonban (általában hamarabb, mint az gondolnánk) eljön az a pont, amikor már érezni, hogy fillerezés helyett jöhetne egy tényleges folytatás, vagy jobb lenne egyszerűen csak abbahagyni.

Jobb esetben e két dolog következik be, rosszabb esetben azonban (főleg ha közben kiadót is vált a cucc) előfordulhat az, ami jelen esetben is, hogy elkezdődik a túlerőltetés, és a felszínen kívül már semmi mást nem vélünk felfedezni az eredeti alkotás értékeiből…

Az alap Painkillert anno nagyon megszerettem, hisz a rég kihalóban lévő klasszikus Doom féle arcade FPS vonalat vitte tovább modern köntösben, kiváló grafikával, karakteres metál zenével, és valóban változatos ellenségekkel, pályákkal. Aztán jött az alap játék kiegészítője, a Battle out of Hell, ami szintén nagyszerű volt, majd jött az Overdose, ami egy rajongói modból nőtte ki magát önálló játékká. Bár a hangulata már másabb volt, ettől függetlenül még ez is jó szórakozást nyújtott.

Az eredeti készítők (People Can Fly) itt abba is hagyták a dolgot, ám az Osztrák JoWood kiadó ezt másképp gondolta, és az amatőr HomeGrow Gamesel karöltve elkészítették a szégyenletes Resurrection folytatást, ami természetesen hatalmas bukás lett 2009-ben. A JoWoodot azonban ez a kudarc nem riasztotta el, és a kiadó ugyan mára a csőd szélén áll, mégis 2011-ben képesek voltak még egy résszel előhuzakodni, amihez most már az EggTooth modder teamet is beszervezték.

E kicsit hosszúra nyúlt bevezető után rátérnék a játék ismertetésére, ami elárulom, nem lesz valami hosszú. Kezdjük azzal, hogy mit ígértek…

– A játékban az alap játék főhősét, Danielt, és az Overdose főhősét, Belialt is irányíthatjuk.
– A játék 6 pályából áll, pályánként megközelítőleg 1000 szörnnyel.
– A játékban a lelkek begyűjtése után hatalmas démonná tudunk változni.
– Új szörnyekkel kerülünk szembe, illetve új fegyvereket is kapunk.
– Overdose óta újra vannak metálzenék.
– Lehetőségünk lesz járműveket irányítani.

Ez eddig valljuk be, tök jól hangzik, főleg az utolsó, ám mint sejthetitek a kivitelezés sajnos nem ilyen rózsás.

Valóban irányíthatjuk mindkét hőst, ám mielőtt valaki még itt valami karakterválasztó képernyőre gondolna animált portrékkal, ki kell hogy ábrándítsam, erről szó sincs. 6 pálya van ahogy ígérték, 3 pályán Daniel, 3 pályán Belial öl le 1000 szörnyet, ahogy ígérték.

A démonmód? Semmi változás, a gigantikus fenevaddal történő osztást felejtsétek is el.

Új szörnyek? Egy új sincs, max annyi, hogy bizonyos fegyvereket más szörnyek kezébe adtak. Új fegyver? Egy darab sincs, sőt a BooH 2 új fegyvere, valamint Belial kardja is hiányzik, ami csak úgy mellékesen, a legjobb fegyver volt az Overdoseban. Járművek? Én kerestem, tényleg, de egyet se találtam. Zenék? Konkrétan 1 van, a 4. pályáé, ami tényleg jó, a többi unalmas, ráadásul 2 felismerhetően az alapjátékból lett átvéve, újrakeverve.

Ha őszinte akarok lenni, azt mondom a pályák valóban szépek, de meglehetősen kicsik és talán ha kettő van ami tényleg hangulatos. Például ott a Magazines nevű pálya, ahol mint a neve is mutatja, lőfegyveres ellenségek vannak, és az elején még valóban jópofa, hogy az első és második világháborús katonák egyszerre vannak jelen, de aztán a felétől eléggé illúzió romboló lesz az uzis kommandósok, meg a lángszórós parancsnokok feltűnése.

Mit is mondhatnék a Redemptionről? Egy unalmas, fárasztó Painkiller rész, ami ugyan paraszthajszálnyival jobb mint a Resurrection volt, de ettől még nem hangulatos, és igen hamar fárasztóvá válik. 3/10

 

Advertisements

4 hozzászólás to “Painkiller Redemption”

  1. Az Overdosenál lemaradtam, már az se tetszett, végig se vittem 🙂
    Ezekért az új részekért ahogy olvasom nem is kár. Járműirányítás? Nem tudom működne e az egy ilyen gameben. Oo

  2. Az Overdose még jó volt. Kevés olyan mod van, amit még az eredeti fejlesztők is felkarolnak és mint önálló játék pénzért kerül a boltokba a 10.000 forintos árkategóriában.

    Az új részek azonban… hát igen, nagyon alul teljesítenek az eredetihez képest. Pedig ha sikerült volna betartani és jól kivitelezni azt amit ígértek, ez a rész simán egy újabb emlékezetes darabja lehetett volna sorozatnak.

    Így azonban csak két dologra volt jó, hogy kimásoljam azt az egy zeneszámot ami tetszett, illetve hogy meggyőződjek róla, ha lesz még egy Re-vel kezdődő rész, azt semmiképp se próbáljam ki. =)

    Járművezetést illetően a legtöbb FPS engine meglepő módon alkalmas ilyesmire, a Painkiller enginje is, ezt a Necrovision bebizonyította.

  3. Csak hallottam, hogy ez a rész nagyon szar lett.
    Mondjuk az eredetit is még anno havernál nyomattam az fasza volt.

  4. Sajnos az, pedig lehetett volna jó is, nem úgy mint a Resurrection, ami már eleve azzal a Max Payne-ből lopott történetével/képregényszerű átvezetőivel bebukta a dolgot.

    Egyedül ez az ami tényleg jó a Redemptionben:

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: