Japáni Katasztrófa

Eredetileg nem terveztem a véleményem kifejteni ebben a témában, ám mivel mostanság elég nagy hírverést kap, és a TV, Net is elég sűrűn, napi szinten foglalkozik ezzel, úgy döntöttem klaviatúrát ragadok, és szentelek ennek is egy rövid bejegyzést.

Ha valaki tényleg az őszinte, kendőzetlen véleményemre kíváncsi, nos azt kell hogy mondjam, engem ez az egész rohadtul nem érdekel. Lehet bunkóság és érzéketlenség, de mint Kelet-európai, dolgozó ember, kisebb bajom is nagyobb annál, mint hogy azzal foglalkozzak, mi zajlik a világ másik végén, nem hogy még izgassam is rajta magam.

Persze, szörnyű tragédia, amiben emberek haltak/halnak meg, ennyi együttérzés még bennem is van, de kérem, meglehetősen szarul áll ahhoz a saját országunk gazdasága, munkapiaca, belügye, hogy ez legyen most a legfontosabb. Japán gazdag ország, a gazdasága jóval erősebb mint a miénk, érték már őket sokkal rosszabb gazdasági helyzet mellett is hasonló katasztrófák, ebből is ki fognak tudni lábalni, nem kell őket félteni. Mielőtt pedig valaki félreértené, nem arról van szó, hogy ne segítsünk, hanem arról, hogy lenne perpillanat nálunk is elég sok probléma itt helyben, amit meg kéne oldani, és ezek némiképp magasabb prioritást élvezhetnének.

Egyébként hogy miért ilyen fölkapott most ez a téma, pláne a tízen, huszon korosztályban, arra úgy vélem mindenki tudja a választ magától is… igen, az anime. Hihetetlennek tartom azt az álszenteskedést, képmutatást, amit egyesek “Jaj szegény Japánok…” címen csinálnak, majd még ugyanabban a kommentben ki is buktatják a szöget a zsákból, miért is fáj nekik ez az egész. Többségük akár hogy is tagadja, valójában le se szarja a katasztrófát, vagy az ott élőket, csak az érdekli, azt sajnálja hogy XY animuval mi lesz.

Egyszerűen hányingerem van attól a gusztustalan sápítozástól, amit például akkor is levágtak, amikor nem találták azt a seiyuut, aki Sakura hangját adja a Narutoban. A sok kretén semmi másra nem tudott gondolni, csak hogy mi lesz így a karakterrel(!), illetve magával a Narutoval, mennyit fognak majd késni az új részek, ki lesz az új seiyuu, stb. Szóval nem tudom érzitek e mennyire visszataszító hozzáállás ez, hogy nem is az embert féltik, hanem a szar filleradagjukat. De hasonló jajveszékeléseket levágtak vagy 3 limonádé slice kapcsán is.

Az meg már csak mellékes, hogy egyeseknek, Hiroshima mellett, amit a sok desu már Japán holokauszttá nyilvánított az évek során, ez egy újabb jó alkalom arra, hogy ezt is hozzáadják a “sajnáld a Japánt” című történethez, aminek a valódi célja persze megint csak az, hogy az illető ezt kihasználva szerepeljen egy keveset, hisz ahogy Hiroshima, úgy ez se érinti őt, mert nem él ott, és még csak nem is Japán.

Na ennyi lett volna az én véleményem erről, most szabad kurvaanyázni.

62 hozzászólás to “Japáni Katasztrófa”

  1. Én tervezek valamit küldeni a katasztrófa áldozatainak, de nem az animék miatt. Abban sajnos igazad van h sokan tényleg csak azt nézik melyik kedvencük fog késni. -_-

    • Persze hogy azt nézik, mert idióta junkiek, akik féltik az anyagukat… Jézus mivé vált ez az egész szubkultúra, akár hányszor szembesülök vele, még mindig meg tud lepni.

      Amúgy meg totál nem értem mi a francért siránkoznak, nemrég jött ki a tavaszi adag, válogathatnak melyikkel nullázzák le ismét az értelmi szintjüket. Mert hogy kábé 2-3 kivételével a többi tényleg csak a hardcore fanoknak való.

  2. Tudod mi a durva? Hogy szinte szóról-szóra ugyanez a véleményem erről 🙂

  3. Az jó, látom vannak még értelmesen gondolkodó emberek. =)

    Egyébként azt is megfigyeltem, hogy szemtől szemben ez a téma fel se jön az emberek között, inkább csak a neten fújják fel ennyire, bár ez már nem újdonság.

  4. Az egészben az az érdekes, hogy maguk a japánok nem szörnyülködnek ennyit a dolgon, mint a világ többi részén. Ahhoz képest hogy az amerikaiak mit le nem vágtak a 9/11, a zsidók meg a holokamu ügyében majdhogynem nyugodtak. Slusz poén, hogy ez a mostani japáni esemény valóságtartalmát nem lehet kétségbe vonni, szemben az előző két példával, amikből lassan már a fele se lesz igaz, és mégis azokat szajkózzák még ma is.

  5. A holokamut én is unom, viszont 9/11-nél azaz érdekes, hogy az Amcsik ugyan a mai napig rágódnak rajta (igaz mostanra már alább hagyott, mint ez előtt 5-évvel) de ez megmaradt nekik nemzeti szinten. Teleszórták vele a saját franchiseukat, elsősorban a filmjeiket, sorozataikat, meg lett belőle egy politikai joker kártya, de ennyi, a világ többi része szarik rá.

    A Japcsi dolgoknál viszont, ahogy te is írod, azaz érdekes, hogy Nyugaton sokkal többet foglalkoznak vele, mint maguk az érintettek. Sőt, ami igazán érdekes benne, hogy (ahogy írtam is) a fiatalabb korosztály relatíve sokat rúgózik ezen, már persze a többségük egyértelmű mi miatt (anime).

  6. Az áldozatokat természetesen én is sajnálom, és együttérzek a családjaikkal, de erősen kétlem, hogy a MI anyagi támogatásunknak bármi haszna lenne ott.
    Én amúgy is egész évben támogatom őket a vásárlásaimmal, úgyhogy nem tervezek ilyen csip-csupp pár száz forintos összegeket adományozni “csak úgy”, mert
    1. úgyse mennek vele semmire. Ahhoz a milliomos/árdos vállalkozóknak és politikusoknak kellene mélyen a feneketlen zsebükbe nyúlniuk, hogy összegyűljön egy valóban jelentős összeg. De azok úgyis magasról tesznek mindenre és mindenkire.
    2. állítom, hogy egyáltalán nem szorulnak rá (és nem is kérnék, csak mi vagyunk ilyen ügybuzgóak, hogy ilyeneket szervezünk). Ott van olyan erős a gazdaság, hogy az állam simán kárpótolni fog mindenkit és addig biztosítja a megélhetésüket.

    • Ami a milliomos/milliárdos politikusokat és vállalkozókat illeti, teljesen jól látod a helyzetet, mindig az ad a legkevesebbet, vagy általában semmit, akinek a legtöbb van. Pár száz forintos SMS-ekkel max a szolgáltatók, gyűjtők járnak jól idehaza.

      A Japánok szerintem hamarabb talpra fognak állni, mint hinnénk, na meg inkább az USA, Kína az aki tud nekik tényleges segítséget nyújtani.

      Amúgy állítólag a Japánok még örülhetnek is annak, hogy atom ügyben mondhatni Fukushimával “megúszták” mert az erőműveik 76%-a nem felel meg a biztonsági kritériumoknak.

  7. Én is teljes mértékben egyet értek veled főleg azért is mert az animes közösségek LESZARTÁK szó szerint azt amikor árvíz vagy vörös iszap katasztrófa volt hazánkban, erre most azért mert animu land befosott pár hétre rögtön Istent (!) baszogatják, hogy miért tette ezt ( IGEN ezt olvastam több blogon/fórumon 😀 ) Teljesen kihalt a magyar összetartás…

    Japánok meg tényleg túl teszik magukat rajta mert egy elég fejlett ország.
    Tudtommal el se fogadták az adományt amit küldtünk nekik de azért megy a reklám a tv-ben, hogy segítsünk nekik… Ááh.

  8. Így van ez, tudod, a saját kultúrájukról semmit se tudnak, és még büszkék is rá a szerencsétlenek. Durva dolgokra képes a függés és az antiszociális lét, ez most ki is ütközik az ilyen Isten hibáztatása/filleréltés képében.

  9. Japánnak nincs szerencséje az atommal, az biztos. De nem tudom, szerintem pont elég figyelmet kap, és kapjon is!
    Ne felejtsük el, hogy minden katasztrófáról ennyit híreztek. 9/11, terrortámadások, háborúk, polgárháborúk, gondoljuk az elmúlt évek tsunami katasztrófáira, a tornádókra, földrengésekre, vulkánkitörésekre. Most csak azért kivételezzünk a japánokkal, mert gazdagabbak, és mert messzebb vannak? Neee, ez még viccnek is rossz. Másrészt japánhoz sokkal több kapcsolat van a többi országnak is. Sok magyar van kinn, rengeteg gyár települt ide-oda, meg mindenhova, és a világgazdaság meghatározó személyisége. Most egy Szomáliában lenne ilyen, hát, nem hinném, hogy ugyanannyi magyar vagy angol lenne veszélyben. A leszarom dolog meg azért vicces, mert a levegőbe került szennyeződés mindenkit érint. Nem annyira, nem olyan mértékben, és könnyű ellene védekezni (adjunk hálát, hogy nincs eső), de ettől függetlenül nem szabad eltussolni. Most van Csernobil 25 éves évfordulója, és ha valamit abból az esetből megtanult az emberiség, az az, hogy ne tussolják el az ügyet, és igen, tájékoztassanak mindenkit. Nem olyan vicces rákban meghalni. Lehet pár embernek az, de szerintem a többség nem szeretné úgy végezni.
    BTW én adakoztam a japánoknak: a magyar és amerikai vöröskeresztnek is utaltam. Egyrészt nekem vannak kinn ismerőseim. Japán japánok. Másrészt mert minden ilyen alkalommal segítettem. Harmadrészt ők is segítettek, pl. Devecsernél. Pár japán kislány szervezett gyűjtést, és nem is keveset hoztak össze. Negyedrészt az egész felfogásukból, ahogy hozzáálltak az egészhez, rengeteget tanulhatunk. Ha jól tudom, nagyon kevés adományt fogadtak el az elején, mert nem tudták, mekkora kár keletkezett. Az első hetekben csak pár tudóst meg mérnököt kértek, nem volt az a nagy sírás-rívás, mint amit több ország szokott csinálni. A katasztrófa az katasztrófa, és ha segítség kell, segíteni kell, nekem ez a felfogásom.

    • Kapjon felőlem hírverést, de unnom azért ugye szabad? =) Csernobil meg kicsit közelebb volt hozzánk, inkább az Usa, Kína, Korea az akinek félnie kell ha Japánban a 3. gomba is kinő.

      Az adakozás szép dolog… kérdés mennyi jut el abból ténylegesen a rászorulókhoz.

      • “Kapjon felőlem hírverést, de unnom azért ugye szabad? =) ”
        Ki mondta, hogy nem szabad?
        “Az adakozás szép dolog… kérdés mennyi jut el abból ténylegesen a rászorulókhoz.”
        Engem ez a része engem nem is érdekel annyira. Amit tudtam, megtettem, azzal, hogy megpróbáltam, már többet segítettem, mint sok más ember. Ha pedig tényleg eljut (miért ne), akkor meg depláne.

      • Remélem azért nem veszed túl komolyan… =)

        Amúgy ja, szokás mondani, hogy a szándék a fontos, de én most inkább gyűjtök a DNF-re. =)

  10. Ugyan én is gondoltam rá, hogy majd “a kedvenc sorozatom elmarad most mi lesz” cucc jön majd, de soha nem gondoltam, hogy tényleg lesznek olyan emberek, akik ezt felvetik. Szégyellhetnék magukat, hogy az emberek helyett azokra a nyomorult száz valahány részes fail sorozatokra gondolnak csak!

    Amúgy engem az egészben az zavar a legjobban amikor bemegyek mondjuk a suliba és az egyik csaj elkezdi lökni az 1 héttel ez előtti adatokat az áldozatok számáról. Inkább nem válaszoltam neki, mert egyrészt idegbeteg (lovaknak való nyugtatókat szed) másrészt múltkor már a III. világháború eljöveteléről beszélt, az egészben az a legviccesebb, hogy ezt a cukor árának a növekedéséből legozta ki.( Gondolom nem sokat jár közértbe így 1 év után én is meglepődnék az árakon 🙂
    Na ezek után meg elkezdte szajkózni, hogy neki rá kell jönnie, miért van ez így erre sem szóltam semmit, mert már annyira ki vagyok tőle.( Holott a válasz rendkívül egyszerű a cukorgyáraink, amik még megmaradtak mind osztrák kézben vannak azok meg ezt kihasználva, addig nyomhatják az árakat ameddig csak akarják. )

    Visszatérve a Japán katasztrófához, remélem ez jó lecke lesz nekik arról, hogy ki tartott ki velük a bajban és ki futott el akár a patkány a süllyedő hajóról. Itt értem a nagy amcsi hadsereget és a számtalan külföldi irodai élősködőt, akik ott melóztak, mert ugye minden globális cég az ilyen relatíve egzotikusnak számító országokba a „haveri kutyák” vett diplomával rendelkező gizda egyetemi végzettségű egyénjeit teszi le a helyi sakktáblán királynak, holott a valóságban olyan sötétek, hogy még az első sorban sem lenne helyük a táblán.
    Persze ha majd mindent helyreállítanak, akkor visszatérnek ezek a szipolyok is, és majd elmondják mennyire velük voltak lélekben a legsötétebb órákban.

    Márkusz írta:
    „Tudtommal el se fogadták az adományt amit küldtünk nekik de azért megy a reklám a tv-ben, hogy segítsünk nekik… Ááh.”

    Most mit vársz egy olyan szervezettől mint a Magyar Vöröskereszt aminek az élén egy magyarul beszélni nem tudó Habsburg leszármazott ül.
    A véradást is azért szervezik, hogy külföldre vigyék az itt lecsapolt vért, aztán persze mindenki néz miért nincs megfelelő mennyiségű donor vér.
    Az adománygyűjtésükkel kapcsolatban meg, hát igen azért mondta annyi ember például devecseren, hogy az adományokból nem kaptak meg semmit.
    Jó biznisz az alapítvány egyeseknek…

  11. Az a csaj komoly lehet… ismertem én is egy-két hasonlóan értelmes embert még a gimis időkből. =D

    USA, hát igen, általában ők azok akik elsőként menekülnek a süllyedő hajóról, még akkor is, ha az a hajó valójában nem is süllyed. A két nemzet sohase bírta egymást, még ha be is kajálják egymás szemetét, viszont szükségük van egymásra már csak gazdaságilag, stratégiailag is.

  12. Péter írta:
    “Az a csaj komoly lehet…”

    Hát fogalmazhatunk így is, hozzátenném nem animés inkább olyan csak én létezem és trendi vagyok típusú.

    Múltkor beszólt egy ilyet nekünk: Hogy irigyeljük ott ezért mert, hogy ő dolgozik. Az egészben az volt a legjobb, hogy a munkája még csak fel sem merült.Amúgy egy divatszalonban dolgozik mint “csicska”. Nekünk beszól órán ha valamin röhögünk, csak azért ,hogy ezzel nyaljon az adott tanárnak, közben meg naponta 2x csörög a mobilja mert a munkahelyéről keresik. Múltkor kiment óra alatt és elkezdett ordítozni a telefonban a folyóson (úgy, hogy bent is hallani lehetett)
    Idézném öt: Hát sz.p.anak le, nem megyek be b@s.za meg! A tanár arcát látni igazi élmény volt, bár ő úgy tett mintha nem hallotta volna.

  13. Hogy néz e animéket, az ilyen szempontból mindegy, nincs azzal semmi gond, amíg valaki a helyén kezeli. =)

    Ahogy olvasom, ez a csaj enyhén szólva el van szállva magától, ráadásul a semmire fel, ami a legrosszabb párosítás. Volt egy hasonló nálunk is gimiben, csak az a munka helyett állandóan a rokonaival jött, hogy őt hová vitték és hol-mit vettek neki.

  14. Engem igazából nem az anime/manga kimaradás aggaszt, hanem az atomszennyezés.

    • Az tényleg veszélyes tud lenni, de mint kiderült részben ők is felelősek érte, mert elhanyagolták a biztonsági, karbantartási munkálatokat.

  15. Én is sok olyan commentet olvastam ahol a fiatalok amiatt nyafogtak, hogy elmarad a kedvenc animéjük a héten. Szerintem kilehet bírni pár hetet, úgyis folytatják. Addig meg lehet olvasni. Az jobb idő töltés mint animét nézni.

    • nézzél fel a naruto-kun.hu-ra, na ott annyi kis taknyos, hülye gyerek van, akik minden miatt képesek nyavalyogni. komolyan, én szégyenlem magamat, hogy azt az oldalt látogatom az ilyenek miatt.

      • Kíváncsi lennék ha az Animaxról egyszer csak eltűnne a Naruto, mit szólnának? =) Némelyik már attól is eret vágna, ha az Akatsukis élete véget érne.

  16. Vagy kimenni a napfényre emberek közé… komolyan mondom akkor nem hőbörögtek ennyit, amikor anno a DB-t levette az RTL, pedig akkor még net, torrent se volt, mint már most.

  17. Fukushima miatt nem is kell beszarni, nem fenyegetik halálfelhők a világot, ugyanis az a kis szennyezett vízgőzfelhő, ami kijutott a pihentetőmedencék lefuvatásakor rögtön le is csapódik a helyszínen, de ha ki is jut a tengerre, akkor ott. Csernoibilnál az volt gáz, hogy a reaktorok grafitmoderátorosak voltak, aztán a begyulatt grafit felküldte a picsába a szennyezést a levegőbe. Dzsappóknál most csak vízgőzről beszélünk.
    Bírom ilyenkor, hogy a sötétzöldek hogy keltik a pánikot a sajtóba meg miket össze tudnak rinyálni. Persze mikor a BP egy méter magasan olajjal árasztotta el a tengerfeneket jóégtudja hány négyzetmérföldes területen, akkor az olajlobbi bekussoltatta a zöldeket, nem voltak tüntetések, hogy álljanak le az olajtüzelésű hőerőművek, állítsák le a benzinmotorgyártást stb. Sokkal nagyobb sajtófigyelmet érdemelt volna.

  18. A zöldeknél én már ott elvesztettem a fonalat, amikor anno 3 fa miatt nem engedték X-edik alkalommal se felépíteni a Nato-lokátort. Az atomenergia ellen lehet agitálni, de bizony legyen akármilyen veszélyes is a melléktermék, még mindig jobb, mint a fekete szén, kőolaj füstje.

    • igen még mindig ez a “legtisztább” energia, majd ha jönnek a fúziós reaktorok, na akkor azok lesznek a legtisztábbak (más kérdés, hogy mi lesz ha elszabadul az a plazma)

  19. Ja, de az a veszélyes melléktermék is ki a pöcsömet érdekel? A kiégett fűtőkazettákat leviszik 1-3km mély lezárt sóbányákba, aztán ott lebomlik párezer év alatt, szevasz, nem zavar senkit. Aztán miután szélturbinákat nem lehet építeni, mert állítólag zavarja a madarak vonulását meg a pockokat, meg vízerőművet se nagyon akaródzik, mert Tisza meg Duna szabályozás kéne hozzá, marad az atom, meg a kémiai tüzelés. És akkor jön itt a zöld rinya, pont akkor mikor Paks üzemidő hosszabítását próbálják engedélyeztetni. Paks adja az energiatermelés 43%-át, nem tudom mi pék lenne velünk nélküle.

  20. Ebben egyetértünk, Magyarország nem igazán rendelkezik olyan adottságokkal, hogy akár a nap, szél vagy a vízenergia országos szinten számottevően megtérülne. Egy kisváros, falu vagy gyár energiaellátását lehet ilyenekkel fedezni (részben) meg villogni vele, hogy “de ződek vagyunk” viszont Paks nélkül az ország fele sötétbe burkolózhatna.

  21. Magdolna néni Says:

    Ma voltam egy részben animés rendezvényen. Többek között Japánt támogató pólókat, kulcstartókat árultak, mécsest is lehetett gyújtani. Szinte már cikinek éreztem, hogy egyiknek az árával sem támogattam a katasztrófa áldozatait. De csak szinte! Annyira idegesítő a dolog, hogy szándékosan elutasítom. Nem akarok a Desukkal egy szintre süllyedni.

  22. Igen, ezt hívják haszonlesésnek és kereskedelemnek. Őszintén kíváncsi vagyok a pólók, kulcstartók, stb után keletkezett haszon vajon kinek a zsebébe is vándorol végül. ;P

    • Magdolna néni Says:

      Ebben a kérdésben alapvetően jóhiszemű vagyok. Ennek ellenére nem vásároltam ezekből.
      Amúgy, mintha lett volna valami hír nemrég, hogy japók egy csoportja a magyar vörösiszap áldozatoknak gyűjt.

      • Én inkább szkeptikus vagyok, mint mindig. =) Valahogy jobban el tudom képzelni, hogy a dolog vége az “ismét hasznot húzott valaki mások bajából” lesz, mint hogy a keletkezett haszon ténylegesen eljut a Japánokhoz.

  23. jaaaaaaaaajh neee mi lesz az animékkel *toporzékol és kés után nyúl*

    Am viccet félretéve leszarom mi van a japánokkal, sőt (lehet durván fog hangzani) a látványos videók miatt még örülök is neki 🙂
    Na meg úgysem fogok egy likas garast sem küldeni, mert
    1. úgysem ér el odáig, ellopja a postás
    2. szarom le
    3. nem érzem magam elég gazdagnak ahhoz, hogy küldözgessek pénzt teljesen ismeretlen embereknek, közöm nincs hozzájuk
    4. ha velünk történne ilyen, vajon ők küldenének pénzt?

    És akkor sokan erre olyan kliséválaszt szoktak dobni, hogy persze ha neked kell segítség akkor elvárod hogy kisegítsenek… Hát persze hogy jól esik, ha kisegítenek, de teljesen ismeretlen emberektől nem fogom elvárni, sőt nem is kell a segítségük

    Am Peti kérdezni akartam tőled két dolgot, 1. Szerinted is ufók vannak az 51-es körzetben? 😀
    2. elfelejtettem… fenébe… Jah tényleg, játszottál már a Garry’s Mod-al?

  24. Én azért visszafogottabban fogalmaztam, de a lényegen azt hiszem nem változtat.

    51-es körzet… erről egy igen gagyi FPS maradt meg, amit 10 perc után töröltem le.

    Garrys Modot nem próbáltam, nem is érdekel, ha már HL2 paródia mod, akkor ott a DayHard.

  25. Yuriko-chan Says:

    Márpedig én sejtettem, hogy előbb-utóbb elő fogod venni ezt a témát. Az amcsik miatt pedig ne “aggódj”, idén van a 10. évforduló, fogsz még hallani róluk.

    Magdolna néni, te meg tök csini vagy, nagyszerű volt a cosplayed, mi a francért mentél átalakítós műsorba? (Ja bocs, a másik bejegyzésnél volt a kép, de mindegy.)

  26. Eredetileg nem terveztem, de amilyen értelmes monológokat eleresztenek néhányan… =) Na nem mint ha nem számítottam volna rá, hogy lesz egy-két elborult desu képződmény aki failt produkál majd, de hogy ennyien és hogy ennyire súlyos lesz, az még engem is meglepett.

    Amúgy gondoltam rá, hogy valami filmet biztos kidobnak majd 9/11-ről idén az Amcsik… más téma, hogy a lakosság fele már ott is ráunt.

  27. Párnanacináci Says:

    visszaterve egy korabbi kommentre itt, szerintem is tok gazos a holokamu sztori, kepzeljetek, a nagyapam folyton arrol sapitozik hogy auschwitz igy-ugy, de ilyenkor csendesen bezarjuk a pincebe es ket hetig nem adunk neki enni, na olyankor rendbe jon az oreg. ja es mikor tori oran a tanar szoba hozta ezt a legbol kapott baromsagot, amit a zsidok terjesztenek hogy tobb aranyuk legyen, elkaptuk suli utan es ugy leontottuk forro vizzel, hogy azota is kipa alaku folt van a fejen. megerdemli mocskos nyereszkedo zsido, es aki nem ert egyet velem mehet a japani kocsog ferdeszemuek utan!!!

  28. Nagyszerű… egy újabb “értelmes” kommentelővel gazdagodott a blog, legyen hát.

  29. :DDD
    Am sztem tök jó hely lehetett az a nyári tábor, még medence meg könyvtár is volt, nem tudom mit panaszkodnak…

  30. Ja a legkiválóbb orvosokkal és remek sportolási lehetőségekkel… =)

    Komolyra fordítva, biztos nem volt egy Hawaii, de hogy a Németekénél 100-szor durvább munkatáborok is voltak, az is biztos.

  31. Ezzel a témával kapcsolatban csak egy dolog zavar engem marhául. Hogy mindenki úgy be van fosva az egész világon, de főleg itt, Európában. @_@
    Anyám néhány napja javasolta a cégnél – ahol dolgozik – hogy minden japánból érkező import árut vizsgáltassanak meg nincs-e sugárfertőzés rajta. Eredmény: A főnöke kitiltotta a heti meetingről, mondván ne keltse itt a pánikot. 😀
    Egy nagyon kedves ismerősöm rendelt Japánból vmi cuccot, a postás magához szorítva vitte fel neki az 5. emeletre, és így szól: “Húh, ez aztán messziről jött… Japánból!”
    Erre ismerősöm: “”Vigyázzon, ne szorítsa a mellkasához, mert sugárfertőzött! Nem hallotta a híreket?” Na, több se kellett szegény postásnak, hozzávágta emberünkhöz a csomagot és hanyatt-homlok elmenekült. 😀

    Emellett múlt héten japán étteremben ebédeltem, és halat ettem. Szóval ha rövid időn belül 2 fejem nőne, legalább dupla esélyem lesz a jövő heti randira. XDDDDD

  32. Szerintem ennek egyszerűen azaz oka, hogy sokan annyira ráérnek, hogy unalmukban hülyeségeket találnak ki, csak hogy addig is legyen mivel foglalkozni.

    Ez a pánikkeltés amit említettél nekem még új, én még lemaradtam ott, hogy XY animét siratják.

    A randihoz ezúton is sok szerencsét. =)

    • Szerintem is amúgy. Pl. barátnőm főbérlője is kikötötte, hogy oda a lakásba ne merjen bnőm semmiféle Japánból származó cuccot bevinni, mert így sugárfertőzés meg úgy az atom, és hogy emlékezzünk vissza csak Csernobilra. -.-”
      Most őszintén miért jön mindig mindenki Csernobillal?! Fele akkora baj sincs most Japánban, mint annak idején Cs-ben.
      Amúgy meg nem rég olvastam, hogy a ’80-as évek végén, ’90-es évek elején az Ukrán kormány a katasztrófára hivatkozva szépen bezsebelte a tömérdek segélyt Nyugat-Európától meg az USA-tól, és persze a felét se használta fel a helyreállításokhoz. És az is biztos, hogy azok a szerencsétlenek, akiket kitelepítettek anno, azóta is létminimum alatt élnek, a rendőrség folyamatosan zaklatja őket, nincs hová menniük és szép lassan éhen halnak, miközben a kerítésen belül már zöldell a fű, és visszatértek az állatok. Őszintén, ha sugárfertőzött terület lenne, vajon életben maradna ott bármilyen élőlény is? Én kétlem.

      • Ahol szépen visszanőtt a növényzet nem Csenobil, hanem Pripyat, előbbiről neten nem nagyon vannak képek, mert lezárt és őrzött terület. De ha még Csernobilban is szépen kivirágzana minden, nem jelenti azt, hogy nincs sugárzás. Ha oda akarnál visszatelepíteni lakosokat halálra ítélnéd őket, pár éven belül elfolynának a belső szerveik. Növény attól még lehet, hogy megél, csak más kérdés hogy milyen genetikai változásokkal. Amúgyis, az ember sztem nem olyan adaptív biológia szempontból, mint a növények. Mindegy, lényeg hogy a fizika törtvényeit nem tudod felülírni, a felezési idő az felezési idő. Amíg az a radioaktivítás lebomlik, az bizony párezer év.
        Amúgy Fukushima meg Csernobil már csak azért is különbözik, mert Csernobil beindítási, míg Fukushima leállítási szakaszban volt. Csernobil azért robban fel a picsába, mert siettették az átadást és úgy üzemelték be, hogy se hideg, se melegüzemi próbát nem csináltak, de ettől függetlenül is orvosolható lett volna a dolog, ha egy jól kiképzett és nem zöldfülű üzemviteli személyzet lett volna.
        Fukushima meg gyak. a legrégebbi dzsappó erőmű, valami 40 éves, épp egy hónapja leállítási szakaszban voltak, az egész erőművet le akarták szerelni, a reaktorok pihentetőmedencékben voltak, nem teljes gőzzel mentek.
        Ja, és Csernobil után szigorúan kidobálták a világon az összes grafitmoderátoros reaktort és nem engedélyezett ezzel a típussal tervezni.
        Csak mint érdekesség.

      • Petrus: LOL! Az emberi hülyeség úgy látszik most se hagy minket cserben, még szerencse hogy személyesen nem találkoztam ilyen idiótákkal a J katasztrófát illetően.

        izriot: Elmondtad a lényeget. =)

  33. Argus Solotov Says:

    Ez azért gyors volt =P…
    Amúgy hogy valami értelmeset is kommenteljek, én is hasonló véleményen vagyok, mint Peter: szomorú, szar azoknak, akiket érint, de én nem vagyok közöttük.

  34. Mondtam én, hogy eljő még a Jzone, hát itt van, bárcsak így meg tudnám jósolni a fizetésemelés időpontját is. =)

    Amúgy ha már Jzone… bele se merek gondolni vajon mik lennének ott, ismerve a japán “kreativitást”. Egy Dragon Age béli Darkspawn fészek kutyafüle lenne ahhoz képest, amikkel ott lehetne találkozni.

  35. Bocsi, de ezt muszáj vagyok belinkelni:

    Ez annyira Japánra vall! :))

  36. Oké, azt hiszem most kedvem támadt megmutatni nekik én hogy osztom meg a szeretetet…. egy szeneslapáttal. =P

    Miket nem keresel te a neten, nekem már az is elég a Japán hulladékból, amit indirekt kapok. =)

  37. Hehe, szemét de poénos, bírom az ilyeneket, persze csak mértékkel. =)

  38. yoshiko44 Says:

    Tipikus “Nem velem történik, hát nem érdekel.” Nos kívánom a legrosszabbakat neked, csak hogy átérezd a helyzetüket!

    Részemről maximális tiszteletem az övék, hogy ilyen sorscsapások után nem zárkóztak be hanem alkottak tovább. Egy ilyen depressziós nemzet mint mi, biztos másképp reagált volna erre. Nálunk nagy valószinüséggel pánik és káosz söpört volna végig, ott szervezetség és összetartás. Mi ilyen távolságból, nem mindig értjük a Japán emberek hozzáállását a dolgokhoz, ami egyátalán hem baj. Jó példát mutattak másoknak, ezen a területen.

    • Bocsánat, hogy dolgozó, önellátó emberként nem az a legnagyobb fájdalmam, mi zajlik a világ másik végében. Egyébként anyádnak kívángass, te pöcs. =)

      A többihez: Igen, akkor úgy látszik hozzád valamiért nem jutott el a vörös iszap katasztrófa híre… ja bocs, elfelejtettem, az nem Japánban történt, így már nem is érdekes. Értem én.

Vélemény, hozzászólás?

