Dead Epidemic

Ismert tény, hogy nem vetem meg a zimbes-zombis filmeket és gameket, ám sajnos az utóbbi évek során nem igazán jött ki túl sok említésre méltó cím, ebben a témában. A Resident Evil a 3-tól fölfelé szar, és ez tény, akit mást mond, az hazudik. A Left for Dead 1-2 jó és szép volt, de multi, a Dead Risingot pedig inkább hagyjuk, elég gyér lett,  főleg a 2. Így a Zombie Shooter, Zombie Driver és hasonló minimál shareware alkotásokat leszámítva nem túl sok lehetősége maradt az egyszeri játékosnak, ha fel szeretne törni néhány undead koponyát.

Erre nyújt most jó pár órányi lehetőséget a Dead Epidemic, ami lényegében egy totálkonverziós modja a budget kategóriás, és enyhén szólva gyér, béna Land of the Dead-nek. Mielőtt azonban valaki hozzám hasonlóan a száját kezdené húzni, ne tegye, én is azt tettem amíg ki nem próbáltam, és tényleg megéri. Pláne annak fényében, hogy a mod 4 évig(!) készült, és annak a Resurrection Studiosnak a munkája, akik a híres Postal 2 AW7/AWP és az Eternal Damnation modokat készítették.

Bevezetés

Mielőtt belevágnék a mod ismertetésébe, tennék egy kis kitérőt, csak hogy lássátok, miért voltam  szkeptikus úgy az egésszel kapcsolatban. Kezdeném azzal, hogy maga a Land of the Dead film nekem egyáltalán nem tetszett. A Dawn of Dead remake után, valahogy olyan gagyinak és átgondolatlannak éreztem. Mikor megtudtam, hogy készül belőle játék nem különösebben hozott lázba, de a megjelent demo verziót kipróbáltam a kíváncsiságomnak engedve. A demo valami mozi/színház szerűségben játszódott, és egy félórás zúzásnak elment, de úgy voltam vele, hogy ennél bizony több fog majd kelleni.

Később a teljes verzióhoz is lett szerencsém, ami már akkor se tetszett, amikor még csak néztem haver hogy játszik vele. Ám a demo ismeretében úgy voltam vele, adok neki egy esélyt… Hiba volt, ugyanis annyira nem tudott lekötni és arra ösztönözni, hogy végigjátsszam, hogy olyan 10% környékén, amikor beértem a városba, fel is adtam. Ezért is nem írtam róla, mert sohase vittem végig. Egyszerűen annyira gagyi volt, hogy egy random farmerral egy ásó és egy revolver társaságában ölöm a városban a zombikat, akikből jött minden sarkon 3-4, ráadásul az épületek és az autók is mind ugyan úgy néztek ki.

Rólam tudva lévő, hogy bármilyen gagyi is legyen egy játék, ha csak egy kicsit is megfog benne valami, vagy látom az igyekeztet, mint mondjuk a Nitro Familynél, ahol legalább a duálozás, a zene, és a debil humor elszórakoztatta az embert, akkor igyekszem nem túlságosan lehúzni. A Land of the Deadel azonban az volt az orbitális nagy probléma, hogy a játéknak nem volt abszolút semmi hangulata, semmi atmoszférája, még a pályákról is csak a totális fantáziátlanság sugárzott, és a legrosszabb, látszott az egészen, hogy még csak nem is próbálkozik semmilyen szinten.

Úgy vélem, e kicsit hosszúra nyúlt bevezető alapján érthető, hogy amikor először meséltek nekem erről a modról, nem, sok reményt fűztem hozzá. Mod ugyanis ritkán ment meg egy olyan játékot, ami az alapoktól kezdve rossz. Szerencsére ezúttal csalódnom kellett, már 5 perce után világossá vált számomra, hogy a mod a csupasz vázon kívül semmit(!) se hagyott meg az eredeti játékból, és ami a legfontosabb, hangulata van. =)

Történet és játékmenet

A story a következő, John Gates őrmester bőrébe bújva egy SWAT kommando tagjaként helikopterre ülünk, hogy megkeressünk és megállítsunk egy bizonyos Dr. Necro álnéven tevékenykedő szélsőséges, anarchista tudóst, aki gyűlöli a saját nemzetét, és nem mellékesen ő szabadította el a vírust, pontosabban annak hordozóit. Helikopterünket azonban lelövik Necro zsoldosai, akik társainkat kihalásszák, majd a helyi rendőrségre viszik őket, mint foglyokat. Mi azonban csak később kecmergünk ki a roncsból, így megmenekülünk, ám társainktól elszakadva kell egyedül szembeszállnunk az élőholtakkal, megmenteni a bajtársainkat, majd megállítani Necrot, mielőtt még több kárt okozna.

A játék elején egyértelműen a túlélésé lesz a főszerep, gyenge fegyverzettel és kevés lőszerrel kell beérnünk, ráadásul nincs hagyományos célkereszt, csak az ironsight, és elég sok lesz a sötét, baljós hely, ahol könnyen meglephetnek.

Idővel természetesen az arzenálunk bővülni fog, így válunk majd egyre effektívebbé, bár ezzel együtt persze a fejünkre pályázó holtak száma is egyre csak nő. Sőt, később Necro zsoldosaival is meggyűlik majd a bajunk. A választékra nincs panasz, a kedvenceit mindenki megtalálhatja, az enyém a Dragunov mesterlövész puska, a jó öreg dual Mac10, és a sztárnak számító Raptor, a hozzáerősített szegecses boxerral… =)

A pályatervezést illetően egy rossz szavam sincs, a helyszínek változatosak és hangulatosak, sok a különféle ügyességi rész, a puzzle elem, sokszor tényleg nem fogjuk majd tudni egy-egy helyszínen, hogy hova is kell menni vagy mit is kell épp csinálni. Bár néhány item és textúra ismerős volt például a Postal 2-ből, azért bőven akadt jó sok egyedi darab is. Külön tetszett, hogy a játék során többször látjuk majd azokat a kapszulákat, amikben Necro eredeti zombijai voltak tárolva, sőt még találkozhatunk is belőlük párral.

Apropó ha már zombik, mondja nekem valaki, hogy ez nem ironikus… =D

(Emos zombi, Death feliratú pólóban, aki hamarosan újra meghal…)

A játék végét meglehetősen jól eltalálták. Mire elérjük Necro birtokát, világossá válik, hogy az őrült professzor még őrültebb mint azt gondoltuk. Az egy dolog, hogy hagyta hogy a házát, udvarát ellepjék a lakájai, és a zsoldosaiból lakmározzanak, de mint kiderül, önmagát is szándékosan megfertőzte, szóval muszáj lesz őt kinyírnunk. A boss fight nem túl nehéz, de azért ne is becsüljük le Necrot. Sok HP-ja van, és amikor visszavonul a golyóálló üveges szobába, egy lifttel hamarosan 8-10 segédet küld arra a szinte, ahol mi vagyunk. Végül azonban az igazság (vagy inkább Dragunov puskánk) vele is végez, így ha meg nem is szüntettük a ragályt, de legalább a forrását végleg kiiktattuk.

Kis érdekesség, hogy a mod amúgy sokban hasonlít, illetve emlékeztet a City of the Dead-re, ami sajnos sohasem jelent meg, törölték a projektet és csak néhány kép maradt fenn róla:

Mod lévén természetesen a játék korántsem tökéletes, bár még így is messze kevesebb hiba van benne, mint az alap játékban. A duálozás, mivel az eredeti játékban erre nem volt lehetőség, néha bugosodik, így például előfordul az, hogy ha átváltunk egy olyan fegyverre, amiből egyszerre kettő is lehet a kezünkben, akkor a fegyver az alapértelmezett jobb helyett a bal kezünkbe kerül. (A bug már ismert, dolgoznak rajta.) Hasonló hiba fordul elő akkor is, amikor a zombik ugranak, mivel ez szintén nem szerepelt az eredeti játékban. Ott ha tárgyba ütköztek, szépen lecövekeltek előtte, így nincs rendes ugrás animációjuk, ami miatt jelenleg csak pattognak, idővel remélhetőleg ez is kap majd rendes vetődés animációt.

Összefoglalva mit is nyújt a Dead Epidemic mod:

– Új főhős
– Új történet
– Újszerű játékmenet
– Teljesen más, új helyszínek
– Újragondolt, újratervezett fegyverarzenál és harcrendszer
– Teljesen újratervezett skin, AI, mozgás és támadás animációk a zombiknak
– Feltűnnek emberi ellenségek is
– Van főellenség
– Zenék

Mindent összevetve a hibái ellenére egy 8/10-et szerintem megérdemel ez a mod. Kedvcsinálónak pedig itt egy kis gameplay video:

6 hozzászólás to “Dead Epidemic”

  1. Atyaég de jól néz ki! Oo
    Boxeres stuki rulzik! Előkéne keresnem a lemezét, van valami ellenálhatatlan abban ha 2 uzival lehet lőni a zombihordára. ^^”
    Dead Rising 2t próbáltam de jah szar ahogy mondod. Kurva idegesítő h minden szar időremegy és mindig eltörik a fegyó 5 zombi után meh… -_-

  2. Egy próbát tegyél vele, nem ez az első munkája ennek a modder teamnek, szóval értenek is ahhoz amit csinálnak. =)

    Dual-Mac 10-el osztani valóban állat, csak rohadt hamar megeszi a lőszert, szóval érdemes vele csínyján bánni, és csak akkor tövig húzni mindkét ravaszt, ha muszáj.

    Dead Rising nekem először amíg csak videókat és képeket láttam belőle, tetszett, aztán amikor leültem elé havernál, akkor ebből: =D hamarosan ez lett: =| A 2-őt már itthon próbáltam, mert azt kidobták PC-re is, de egyszerűen annyira rossz, merev, körülményes volt az irányítás, hogy rohadt hamar elegem lett belőle.

    Először ugye a kislányodnak kell szerezni ellenszert, oké irány a pláza, ahol van kábé 80 zombi, akiket ennyire gyér feltételek mellett esélyem sincs mind hidegre tenni, viszont elég lassúak, szóval fel a nyúlcipő a patikáig, ott lezúztam azokat a lúzereket akik bent voltak, felkaptam a gyógyszert, aztán irány vissza. Volt ott még valami csaj is, de az valami olyan zseniális útkereséssel volt megáldva, hogy ilyen GTA szerűen szerencsétlenkedett, állandóan elkapták a zombik, hiába nyírtam őket, közben persze a fegyver eltörik, irány újat keresni, addig még jobban megkajálták, az idő meg csak fogyott, szóval félúton feladtam, és hagytam hogy megegyék a francba. =D

    Rendben jön a következő mission, megint a pláza, szereztem receptet szöges baseball ütőhöz, ami a normál baseball ütőhöz képest kemény 3 zombival bírt többet, illetve egy stukkert, amivel konzolos TPS lévén célozni és lőni egy pepecselős rémálom. Haladnék a helyszínre, erre hallom hogy valami lúzer feka ott nyöszörig valami boltban, bemegyek hozzá, dumál valamit, aztán mindenféle fegyver nélkül elindul a zombi tömeg felé. Mondom “e hát ez totál fogyatékos” mégis valami csoda folytán nem kapták el. Megyek utána, erre látom hogy a lúzer feka dagadt feka nője ott pofázik valami standnál ilyen kör alakú akármiben, körbevéve vagy 40 zombival. Mondom “aha persze, esélyes hogy megmentem őket”. Ölelkeztek egyet, majd a script végével a zombik pausetimeja is végetért és szépen megették őket. Na kábé itt untam meg. =)

  3. Te tejjesen hülye vagy!
    Nem mondhatod komolyan h ez a szar jobb mint a DR2 vagy a Rezi5 nem ez kénytelenség! O.o

  4. Köszönöm a tartalmas hülyézést.

    Egyébként de, komolyan gondoltam. A szó pedig amit keresel a képtelen, és nem a kénytelen. =P

  5. Balázs Says:

    Én a minap játszottam végig a Land of the dead-ot, elég rossz volt, a Day of the Zombiesről pedig nem is akarok említést tenni mert egyszerűen szánalmas volt. Ez viszont az 10 perc alatt jobban megfogott mint az előbb említett két játék öszesen. Gratula a készítőknek 🙂

  6. A Land of The Dead tipikusan az a játék volt, ami singleben kegyetlen gyenge, könnyű volt, viszont multiban, főleg invasion módban el lehetett vele lenni, amíg nem volt L4D. =)

    A mod jó példa arra, hogy lehet egy rossz játékból, elfogadhatót csinálni.

Vélemény, hozzászólás?

