Gépszerelés =)

Úgy látszik mostanság mindenki technikai nehézségekkel küzd, nemrég nekem is újabb gépmentésben kellett részt vennem, ami szerencsére jól végződött.

Épp a vasárnapi ebéd kellős közepén voltam, amikor jött a hívás, hogy menjek már mert nagy baj van, a gép csak sípol aztán semmi, pedig épp nagy szükség lenne rá a vizsgák miatt. Gyorsan összekaptam magam majd átmentem, beindítom én is, 1 hosszú sípolás utána semmi, ami proci vagy memória gondot takarhat.

A gépet kibontottam a helyéről, oldallemezt szépen eltávolítottam, és meg is akadt a szemem a brutális kinézetű procihűtőn, ám ahogy jobban szemügyre vettem, gyanús is lett, hogy valami mint ha nem lenne vele rendben.

Mint a képen is látható, a lapátok bizony szépen megküldték a bordákat, ezért is rossz konstrukció ez a fajta modell, mert nincs rendes tok ami közrefogná a fejet, plusz mivel a bordák a lapátok körül vannak viszonylag közel, a legkisebb kilengésnek is csúnya vége lehet. Meg is fogtam a ventilátor fejet, arra tippeltem csak lecsúszott a kis motorjáról, lejjebb nyomni azonban nem tudtam, ám ahogy megemeltem a fej gyanúsan könnyen a kezemben maradt. Mikor belenéztem, láttam is mi a gond, a belső gumigyűrű szépen elfáradt a sok felhevüléstől és lehűléstől, elvékonyodott, így instabillá vált a fej, ami aztán a bordákat kezdte püfölni, illetve egy idő után meg is akadt köztük, ezért sípolt a gép. Mondtam is a srácnak, hogy szerencsés, hogy ennyivel megúszta, mert ha a fej menetközben elszabadul, még sokkal rosszabbul is végződhetett volna ez a történet. Én összerakattam már pár gépet, illetve maszek szinten foglalkozom is gépek helyrerakásával, és kapásból 10 olyan tipikus dolgot tudnék most felsorolni, amibe a legtöbb ember beleesik már a vásárláskor, aztán szidja a gépet, pedig szinte soha nem a gép hibás, hanem a felhasználó.

Miközben a gépet szereltük persze felmerült 1-2 téma, elsőnek a nosztalgia, a régi szép idők, amikor az ember még bekapcsolta a gépet aztán ment évekig, max a windowst kellett rajta újrarakni. Na és ha már előjöttek a régi dolgok, akaratlanul is átterelődött a szó a gamerkedésre is, hogy akkoriban az ember még fél napokat, sőt egy-egy darabbal akár napokat is eltöltött, és hetekig, hónapokig le tudta kötni. Máig elevenen él bennem, amikor anno már reggel 7-kor leültem az Interstate 76 elé, anyám még akkor vetette az ágyat, és déli 12-ig fel sem álltam előle. Vagy amikor az egyik srác átugrott és a Worms Armageddon-al délután 2-től este 7-ig meg se álltunk, vagy amikor napokig vittük felváltva a Turokot és a Duke 3D-t (haláltól-halálig) vagy amikor Carmageddonoztam, és egy egész óráig semmi mást nem csináltam, csak egy zsarut törtem, aztán mikor befejeztem a pályát és töltöttem volna be a következőt, anyám szólt, hogy este 10-van, aludni kell. Ma már ez máshogy megy, egyrészt ugye én is változtam, szabadidőm sincs már annyi, mégis valahogy úgy érzem ahogy telnek az évek egyre kevesebb és kevesebb olyan címet adnak ki ami lekötne és  egy 10-es listán 7-8 pontnál többet adnék rá.

Utána előjött az örökzöld téma is, a warez, ami kapcsán egyetértettünk abban, hogy meglepő az utóbbi pár évben mennyire felerősödött ez az anti-warez mentalitás, illetve az ehhez társuló flegmaság, mint ha már warezolni nem lenne trendi… =/ Biztos én maradtam le valahol, de nekem például még mindig nincs 10-15 ropim eredeti játékra, na meg ugye kérdés megéri e aztán az a game a befektetést, mert kitudja mit kap majd az ember a pénzéért, pláne már ma, amikor a trailerek jobbak mint maga a játék, a zsákbamacskát pedig utálom. Plusz azt is vegyük ide, hogy sok gamet amit szívesen megvenne az ember, vagy már nem lehet itthon kapni, vagy egyáltalán nem is hozták be. Persze lehet mondani, hogy eBay, meg Amazon, de külföldről rendelgessen az akinek 7 anyja van.

Tudom nem volt se túl hosszú, se túl érdekes most ez a post, a következő majd jobb lesz. =)

19 hozzászólás to “Gépszerelés =)”

  1. Tsizta multifunkciós csávó vagy, ilyen kéne nekem 😀

    Anti-warez mentalitás nekem is feltűnt. Ugyanezt gondolom én is. Tény, hogy vannak eredeti játékaink, de szerintem a legdrágább az max. 5000 HUF volt. De hogy játékért kipengessek egy Szent Istvánt… Kizárt.

  2. Annyira azért nem vagyok profi, mondjuk úgy muszáj hogy valamennyire értsek hozzá, és legyen egy kis rutinom, jól jön. =) Egyébként kösz, hízelgő. =D

    Én egyszer adtam ki 8 rúgót egy játékért, igaz az gyakorlatilag 2 volt. A HL 2 mellé kaptam a Cs: Sourrceot, szóval megérte, pláne hogy a Steam rendszer is akkor indult be. A legtöbb játékom nekem is 3-5 ropis árkategóriában mozog, és általában anthológiák, illetve kollekciós kiadások.

  3. Ihh az hűtőborda nagyon odavág, ilyet még nem láttam pedig haverral régebben mi is szétkaptunk pár gépet. 🙂
    Mondjuk arról is írhatnál, h amikor az ilyen 12-15 éves “gamer” gyerekek tuningolják a gépüket.És ez alatt giccsek egész arzenálját építik be a gépházba, mint pl:neon csövek, vízhűtés stb-stb…
    Mégis a személyes kedvencem amikor a radeon kártyás elvetemült emberkék bekapcsolják a overdrive funkciót.Aztán pedig csodálkoznak amikor a gépük olyan hangokat ad mint egy “felszálláshoz készülődő vadászgép.” + a “túlhúzott” processzorokról már nem is beszélnék.

  4. A tuningosok… jaj ne is mond, főleg az a jó, amikor torrentről leszednek valami random CPU hacket, általában inteles procikhoz, aztán csodálkoznak, hogy újraindítás után a windows se jön be, és 1000°-os lesz a gép percek alatt.

  5. cheatergs Says:

    Ne is mondd, ventilátor! Az előző gépemet két éve raktam össze, ritka sokat szívtam vele; egyik ez volt. Valamiért belenyúltam a nyitott gépházba (valamit ellenőrizni akartam a CPU környékén), mire ujjhegy vs AMD gyári venti=1:0. Egyik lapát kitört, beakadt a mögötte levőbe, azt is megrepesztette, majd beállt az egész (hosszú mp-k teltek el, mire kikapcsolt a power gombra a gép). Nem volt veszélyes érzés, inkább kellemetlenül bizsergető. Próbáltam cserélni 939-es ventire, de az csak 3 pines volt, így maradt a hűtő cseréje. Mire is nem jó a passzív hűtés. 🙂
    Mindig szerettem a gépépítést, kár, hogy láthatóan leáldozóban van a PC-nek.

  6. Már a PS2 óta szeretik a PC-t temetni, aztán azóta se halt meg, és még egy jó darabig nem is fog. =) Gépbe pedig nem nyúlkálunk áram alatt, pláne nem úgy, hogy még megy is. =P

    • cheatergs Says:

      Sokszor mondják, de néha szükséges (pölö, ha az ember lusta). Osztálytársamat a vinyó csapta meg hibás szigetelés miatt, én meg egy 200-as Maxtort vágtam haza, amikor gépen kívül egy fóliára fektettem vezérlőchippel lefelé. Bekapcsolás, pattanás, némi füst, elégett chip és olvadt fólia.

      • Hát ez szép volt. =) Igaz egyszer én is vettem már ki úgy CPU-t, hogy a hűtő műanyag platformja miatt nem lehetett felemelni azt a kis kart csak félig, így erősebben kellett kihúzni, amitől a CPU úgy jött ki, hogy 4 kis lába elhajlott, szerencsére egy keményebb, vékony műanyaggal kiegyenesítettem őket, aztán szerencsére jó volt. =)

  7. cheatergs Says:

    A folytatás! Új hűtő: AC Freezer 64 Pro Gyárilag törött példány került hozzám (bánom, amiért nem bontottam ki ott), ergo garanciavesztés garantált, tőlem függetlenül. A képen látható fekete kupak hátsó része tört le, azt kellett ügyeskedve visszailleszteni a pánt alá. A kiszerelése után el is veszett, a hűtőt meg tavaly meg el is adtam.
    Ezután derült ki, hogy az Arctic coolingosok vízszintesen megfordították a “banán” leszorítópántot a referencia gyári hűtőhöz képest, és így nekem is meg kellett fordítanom a felhelyezést, ha azt akartam, hogy a bordák oldalára szerelt venti a házból kifelé fújja a levegőt. Jó, h nem szereltem be még akkor a tápot…

  8. Én inkább CoolerMaster párti vagyok, ha most vennem kéne proci hűtőt, jót, akkor ár/teljesítmény szempontjából ez megérné: http://ipon.hu/webshop/product/_coolermaster_vortex_plus_rr_vtps_28pk_r1/158704

    Amit kiműtöttem a srácéból a fentebbi képen, az Thermaltake volt, nem tudom velük is mi van, mostanában nincsenek a toppon. Munkatársam gépében is egy Thermaltake táp kezdett elfáradni alig 2 év után. =/

    • cheatergs Says:

      Ez 2008-ban volt, amikor egy halk, olcsó, pwm-es hűtő kellett gyorsan. Utána jött a mostani Cooler Master Z600, hogy eggyel kevesebb ventit halljak.
      Márkát hűtőnél/ventinél nem nézem, csak magát a terméket.

  9. “de nekem például még mindig nincs 10-15 ropim eredeti játékra”
    Ha lenne akkor se adnék érte annyit, elég megvenni a gépet, konzolt. Meg hány olyan játék volt amit 5 perc után dobtunk…

  10. Kissé eltérek a témától, de így most esik le igazán, hogy hétvégén volt con. Történt valami érdekes, vagy a szokásos állatkerti látványosságok voltak?

  11. “A tuningosok… jaj ne is mond, főleg az a jó, amikor torrentről leszednek valami random CPU hacket,”
    Hagyjad már ha tönkremegy a gép, akkor anyu vagy apu úgyis vesz egy másik félmilliós csodát csakhogy a gyereknek legyen mivel elfoglalnia magát.Addig a szülők is hódolhatnak egyéb “élvezeteknek.”
    Persze az ilyet nem illik nekik megemlíteni, mert akkor egyből te leszel a “féltékeny csóró.”
    Az eredeti vs warez témához hozzászólnék:
    Kb 5 hónapja vettem meg a HAWX 2 nevű játékot, mivel gondoltam jó lesz végre egy aránylag elfogadható repülős játékkal multiban is játszani.
    Ehhez képest a tények nem ezt igazolták.

    1)Hiába engedélyeztettem a windows tűzfalnak és a vírusirtónak a program szabad futását, mindig azt írja ki, h probléma van a hálózati kapcsolattal.Ez azért nagyon érdekes mivel a játékot net nélkül nem lehet futtatni, ezért nem értem miért megy a sima single kampánya és a multi miért sz@rakodik, de mind1 ezt még elviselem.

    2) Amikor a gépet újraraktam a profilom achievement-i mind javarészt törlődtek.Ez már egy kicsit sok volt tekintve, h új profilt nem lehet létrehozni mivel a létező profilod adatait mind 1 központi szerveren tárolják, de asszem a korai 1.1-es patch is ugyanezt a hibát generálta a felhasználok legnagyobb örömére.
    Így felkerestem az interneten az Ubisoft reklamációs részlegét, ott egy titkárnővel való hosszú levelezés után csak mindig az volt a válasz, h a “technikai csapat” már dolgozik az ügyön.Egy idő után feladtam mígnem olyan 1 hónapja rátaláltam egy másik felhasználó kommentjére akinek írtak egy “elfogadható” megoldást hogyan “resetelje” le a profilját.

    Bocs talán egy kicsit hosszúra sikeredett, de ezek fényében én akkor és ott megesküdtem nem veszek több eredeti játékot, főleg olyat nem amihez állandó internet kapcsolat szükséges és aminek a borítóján ott van a Ubisoft logó.
    Max a régi klasszikusokért vagyok hajlandó kiadni pénzt, azok legalább megérik a 990-2000Ft-os árukat.

    Ja és akkor még nem is beszéltünk a már pénzessé vált mini modokról és skinekről. + a steam-en át letölthető játékokról meg már inkább nem is beszélek.

  12. Mafia 2 kapcsán hallottam még ilyen profil problémákról, hogy törlődtek a feloldott achievementek. Én úgy vagyok vele, hogy a legkevésbé ez érdekel. A saját profil statomat se nézem, nem hogy másét.

    Régi típusú játékos vagyok, ha megy a game már jó, az online marhaságok sose izgattak. =)

Vélemény, hozzászólás?

