Bulletstorm

Vajon rossz lehet egy játék amit olyanok készítettek, mint az Unreal sorozatról és a Gears of War-ról elhíresült Epic, illetve a Painkillert magáénak tudó Peolple Can Fly? Rossz lehet egy játék ami azzal a reklámszlogennel hirdeti magát, hogy Kill With Skill? Nos ha nem is rossz, de korántsem az a lebilincselő és epikus valami, aminek eredetileg szánták…

Amikor anno megjelent a Painkiller, eléggé felkavarta az állóvizet a klasszikus arcade stílusú FPS-ek frontján, amiket akkortájt a taktikai shooterek kissé elnyomtak. Bár korántsem volt egy eredeti alkotás, mégis képes volt újszerűvé tenni a régit azzal, hogy meglépte azt, amire addig egyetlen FPS-ben sem volt példa, miszerint nincs két egyforma pálya a játékban, és ezek döntő többségén az ellenségek is teljesen mások voltak. Ha pedig ez nem lett volna elég, az akciót pörgős hard rock/metal zenével és kiváló multival tették még emlékezetesebbé.

Így aztán amikor először hallottam a hírt, miszerint a PCF egy új FPS fejlesztésébe kezd, egy Painkiller 2-ben, vagy annak egy méltó utódjában kezdtem reménykedni, ami jól is jött volna a jobb sorsra érdemes Necrovision után.

Hogy őszinte legyek, a többséggel ellentétben engem már a Bulletstorm trailere se különösebben nyűgözött le anno, valahogy az egész látványvilágot és a Gears of War-ra hajazó zúzást kissé hogy is mondjam, olyan idétlennek és idegennek érzetem, pláne a PK után. Az aggodalmam pedig csak még tovább nőtt az EA logo láttán, mert ők kábé olyanok mint a Capcom.

Ennél fogva érthető, hogy a Bulletstormal szemben támasztott elvárásaim nem voltak valami túl nagyok, úgy voltam vele, ha legalább mérsékelten szórakoztató lesz, már örülök neki.


Történet (vagy valami hasonló)

A történet, bár gondolom ez senkit se lep meg, funkcióját tekintve csak egy fedőjellegű sablonstory, ami egy keretet próbál adni a ránk váró töménytelen vérrontásnak. Az egész nagyjából arról szól, hogy egy zsoldos csapat fejét alakítva, egy elfuserált orgyilkosság kellős közepén rájövünk arra, hogy főnökünk, General Sarrano terroristák és bűnözők helyett egykori renegát szövetségeseit, politikai ellenfeleit, civileket és más célpontokat likvidáltat velünk illetve társainkkal.

A jó generális persze jól kioszt minket, majd feltűnik a célpontunk lánya, és ha mindez nem lenne elég, egy egész zászlóaljnyi kommandós üt rajtunk. Szerencsére megússzuk a dolgot, és társainkkal együtt egykori munkaadónk ellen fordulunk, kábé mint a 2008-as Turokban. Rövid űrcsata után keresztülvezetjük a cirkálónkat Sarrano anyahajóján, majd az alattunk elterülő Stygia nevű bolygóra zuhanunk.

A főhős, Grayson Hunt, avagy ahogy inkább hívnak minket, Gray egy eléggé érdekes figura, alapvetően egy jó srác lenne ő, de mégis bármibe fog, folyton elbaltáz mindent, ezt egyébként a játék során végig tapasztalni fogjuk. Sokaknak nem jön be Gray jelleme, volt ahol azt olvastam, hogy egyike a legellenszenvesebb főhősöknek, engem különösebben nem zavart, bár némelyik beszólása elég gyengére sikerült. Érdekességképpen azt még megemlíteném, hogy akik játszottak a Dragon Age-el, azoknak ismerős lehet a hangja, ami nem véletlen, hisz ugyan az a személy, Steve Blum adja Gray hangját, aki anno Oghrent is szinkronizálta.

A másik karakter akiről érdemes még szót ejteni, Ishi Sato, egy  tetkós japán fickó, aki már a story elején átesik némi átalakításon persze a mi hibánkból, amitől egy kissé Stroggos fizimiskájú lesz.

A játék túlnyomó részében ő asszisztál majd mellettünk, aztán később feltűnik a kötelező kemény csaj is, Trishka, sőt a játék második felétől egy egész fejezetig még maga a fő gonosz is beugrik mellénk.

A Stygia bolygó persze koránt sem lakatlan, 3 fő ellenséges csoport lakja. Első a Skulls nevű tetoválás mániás, barbár kalózokból és bűnözőkből álló banda, velük gyűlik majd meg a legtöbbször a bajunk. A második a Creeps, ők félig mutálódott emberek, a Skullsok riválisai. Végül a Burnouts, akik teljesen átmutálódott és tudatukat vesztett kreatúrák, akik a csatornákat lakják. Rajtuk kívül lesz még pár kisebb-nagyobb nővényi és állati ellenség is.


Kill with
Skill Combo

A játékmenetet leginkább ahhoz tudnám hasonlítani, mint ha egy Turok szerű lövöldét megspékelnénk a Gears of War hangulatával, és a Dark Messiah terep/tárgy kihasználásával. Tudom ez most így kissé zavarosan hangzik, de nehéz pontosan belőni. Az ólomosztás elég direkt módon történik, bár duálozásra nincs lehetőségünk. Cserébe igen sokszor keveredünk majd közelharcba, amihez a rúgást, illetve ennek egy távolról bevethető verzióját, a becsúszást fogjuk majd használni, valamint a már első pályán kezünkbe akadó energia nyalábot, ami olyasmi mint a Blood Rayne-ben a szigony.

Az említett eszközök azon kívül, hogy jelentősen megkönnyítik a dolgunkat, lehetővé tesznek mindenféle látványos környezeti interakciót, ala Dark Messiah. A rúgással, becsúszással belelökni, még az energianyalábbal belerántani tudjuk a szerencsétlen ellenséget például kiálló fémtüskékbe…

Óriáskaktuszba…

Meg még vagy egy tucat dologba, köztük például ventillátorba, tűzbe, elektromos vezetékekbe, savba, stb, stb.

A környezeti interakció azonban sajnos ezzel nagyjából ki is merül, ráadásul annyira nem is nehéz, hisz a játék abszolút a játékos kezére játszik, sőt még csal is egy kicsit. Például ha elrúgunk, vagy magunkhoz rántunk egy ellent és rátartjuk a célkeresztet, automatikusan lelassul egy pár másodpercre a játék, és a célpontunk kékes aurát kap. A csalást amúgy azért említettem, mert amikor a felénk száguldó csókát mondjuk látványosan pofán rúgjuk, akkor ha nem pont egy tüskés fal felé nézünk, hanem alá, mellé, satöbbi, akkor is belerepül a szerencsétlen, ergo a fizika motor rásegít a dologra egy kis auto aimal. Persze annyira nem vészes a dolog, de ettől még feltűnő, pláne a horizontális eltérés.

Na de mi a helyzet a nagy ígérettel, miszerint Kill With Skill? A helyzet az, hogy a játék ilyen téren eléggé félrefogalmazott, hiszen szó nincs skillekről, valójában kombókról van szó. Hogy mit is jelent ez? Kapunk egy skill menüt, ami valójában egy kombó lista, ahol leírja a játék milyen kombók érhetők el, ezekért mit kell csinálnunk, illetve hogy mennyi XP-t kapunk értük, ami valójában credit point. Ezen kívül vannak még szorzók, amiket értelemszerűen akkor kapunk, ha ugyan úgy végzünk egyszerre több ellenséggel.

 A krediteket aztán szakaszonként feltűnő kapszuláknál válthatjuk be jórészt lőszerre, de növelhetjük a tárkapacitásunkat is, illetve vásárolhatunk chargeokat, ami egyfajta aktiválható boost shot.

A fegyverekkel személy szerint megvoltam elégedve, nem túl nagy a választék, de tartalmas és lényegre törő.  A kedvenceit mindenki megtalálja, bár kis szépséghiba, hogy az alap gépfegyveren kívül egyszerre csak 2 darab lehet nálunk. Az én kedvencem a shotgunon túl a sniper, illetve a fúrófejeket lövő fegyver volt, ami valami iszonyat poén. =) Apropó sniper puska, itt egy érdekes megoldást választottak a fejlesztők, a kilőtt lövedék útját ugyanis akár a Max Payne 1-ben, végigkövethetjük, ám az utolsó pár méteren úgy, mint az Unreal Tournament Redeemer rakétája fölött, átvehetjük az irányítást.

Ez kezdetben elég jópofa és komikus, de jobb lett volna inkább opcionálissá, és nem kötelezővé tenni minden alkalommal. Természetesen a játékból nem maradhatnak ki a járműves részek se, ezek üdítő színfoltok, nem tartanak sokáig és elég könnyűek is.

A grafikáról, környezetről szintén csak jót tudok elmondani, nagyon szép és részletes látványt nyújt, 2011-ben egy játéknak kábé így kell kinéznie.


Run out of Bullet…

Sajnos azonban a Bulletstorm messze nem tökéletes játék, a legnagyobb hibája, hogy a cirka 6-órás játékidő ellenére nagyjából másfélóra után, minden igyekezete ellenére egyszerűen monotonná, unalmassá, érdektelenné válik. Így hamar azon kapjuk majd magunkat, hogy belépünk a játékba fél, egy órát zúzunk, kilépünk, eltelik 2-3 óra, megint belépünk és kezdődik elölről ez az egész körforgás egészen addig, amíg meg nem látjuk a stáblistát.

A másik dolog ami roppantmód zavart, az a fizika egyszerűsége úgy ámblokk. Nem azért, szépen repkednek az emberek, a testrészek, stb, de nevetséges dolog, hogy 2011-ben egy sima dobozt vagy hordót, vagy akármit nem tudunk csak úgy arrébb rúgni, ráadásul állandóan körbe vagyunk véve láthatatlan falakkal, így például leesni se tudunk sehonnét.

Aztán ott volt az irányítás, ami alapvetően rendben van, de miért nem tudunk például ugrani? Vagy a becsúszás, az is tök jó és hasznos…

Viszont kissé nonsens, hogy gyakorlatilag a játékban akár csúszkálva is tudunk közlekedni, sőt ez a mutatványunk partnak felfelé is ugyan úgy működik.

Végezetül muszáj még megemlítenem a játék mélypontját, ami konzolon és PC-n is egyaránt borzalmas, amikor egy távirányító segítségével kell egy mecha godzillát terelgetni, ami a szeméből lézert lő. Egy dolog, hogy baromi kényelmetlen irányítani, de van olyan hogy nem vicc, több mint ötször kell neki kiadni a parancsot, hogy zúzza már szét az utunkba álló fémajtót.

A játék multija botrányosan összecsapott, co-op mód nincs ami vétek, plusz a chapter select menü állandóan bugosodik. Röviden összefoglalva egy korántsem tökéletes ám nem is rossz játék, amit egyszer érdemes kipörgetni, de komolyabb elvárásokat senki se támasszon vele szemben. A Painkiller jobb volt. 7/10

Advertisements

11 hozzászólás to “Bulletstorm”

  1. Ezt ki fogom próbálni majd egyszer. : )
    Amúgy a Kill with Skill az nem a játékos képességeire akarna utalni?

  2. Egy próbát mindenképp érdemes vele tenni, sőt akár még egyszer érdemes is végigvinni, de ne várj tőle sokat. Szép, látványos, csak hamar elunod.

    A skill ugye képesség lenne, aminek talán erős túlzással a rúgás, becsúszás, és a nyaláb meg is felelhetne, de a fejlesztők azt a listát értették kill with skill alatt, ami a screenshoton is van, a “skill databaset”.

    Csak hát ugye az nem skill, hogy magamhoz rántom, majd pofán rúgom az ellenséget, mire ő belezúg valamibe, és erre kapok egy kiírást meg elkölthető crediteket, hanem ez egy kombó.

  3. Mintha kissé szigorú lettél volna szvsz. A végefelé már tényleg monoton lesz a sok gyilkolás és igazad van inkább kombók azok mint skillek de nekem akkor is nagyon tetszett! ^^

  4. Meglehet, hogy az voltam, de én úgy a roncstelep környékén már sejtettem, hogy a játék nem lesz egy epic díjas alkotás, az pedig nem sokkal a crashsite után van, ami az első pálya második fele. Mire pedig beértünk a külvárosból a metropolisba, éreztem hogy a játék potenciálja egyre inkább fogyóban van, és egyszerűen egyre kevésbé köt le.

    Anno a Painkillerben az első főellenségig meg se álltam, miután azt levertem, utána léptem csak k, mert már késő volt, de alig vártam, hogy másnap megcsináljam a következő fejezetet. A Necrovisiont is simán elvittem a hegyig, amin a német nehéztüzérség van, az úgy a 3. vagy 4. pálya.

  5. Nagyobb volt a füstje, mint a lángja. Nagyon sok reményt fűztem hozzá, de a demó nem győzött meg.

    • Dettó, én is reméltem hogy egy kellemes FPS lesz belőle (főleg a Painkiller után), de a demótól inkább elment a kedvem az egésztől mintsem hogy megjött volna.

  6. Engem már a trailerek se nyűgöztek le, sőt inkább pont az jött le belőlük, hogy rövidtávon biztos fun lesz, de hosszútávon érdektelen.

    Aki nem rendíthetetlen anti-warez legény, az kapja le és pörgesse ki egyszer, aki viszont az eredeti játékokra esküszik, az inkább költse másra a pénzét.

  7. Shoto55 Says:

    Szép bemutató volt!
    A felsoroltakon kívül a sok erőltetett macho káromkodás zavart a párbeszédekben.

  8. Engem az annyira nem zavart, voltak sajnos zavaróbb dolgok is annál. =(

  9. Szerintem valami iszonyat jó játék! lyen jót a GOW sorozat óta nem játszottam és ez nagy szó!

    A “kill with skill” egyáltalán nem azt jelenti a játékban, hogy skillpontokat kapsz, hanem hogy ne csak simán lelődd az ellenfelet, hanem trükközz vele minél többet! A “Kill with Skill” a játék mottója, ez van a dobozon, a trailer végén, a játékban ez az egész cucc a “Skillshot” rendszer. A “kill with skill” magyarul annyit jelent hogy “Ölj ügyesen!” Ettől jó a Bulletstorm és nem árt azt figyelembe venni hogy az ellenséget több 100 féleképpen lehet megölni! Milyen másik játékban kapsz ilyet? Órákig tudnék áradozni mennyi meg mennyi kegyetlenséget és szadista dolgot hajthatunk végre ebben a játékban.

    Azon felesleges vitatkozni, hogy kinek, milyen elem fontos a játékokból, hiszen mindenkinek más. Szerintem megérte azt a 9000e forintot.

  10. Amikor elkezdtem vele játszani, az elején jó volt, aztán azt vettem észre, hogy még csak a 4. fejezetnél vagyok, de a kezdeti lelkesedésem már kezd alábbhagyni, méghozzá rohamosan. Nem volt egy kifejezetten rossz játék, de jellegtelen és felejthető volt. Amíg játszottam vele, addig tetszett, de már akkor tudtam, hogy még egyszer elővenni nem fogom. Nekem itt van a polcomon a DVD, igaz nem eredetiben, de az elmúlt közel másfél év alatt egyszer nem jutott eszembe.

    A skillshot rendszer jól ki lett volna találva, ha kitartott volna a játék végéig, és ha lehetett volna mire használni a pontokat, a vásárláson kívül. E nélkül, némi ügyességgel, a játék 1/3-adára minden fel lesz oldva, és tele leszel pénzzel, így nincs semmi motiváció arra, hogy ezeket a kombókat ismételgesd. Mert hogy ezek bizony nem skillek, hanem kombók, amiknek az egyetlen célja a pénzgyűjtés. Ergo hiába a “kill with skill” szlogen, amikor nem képességekkel ölsz, hanem kombókat használsz, pénzgyűjtéshez. Ezen kívül nincs ugrás, mindent láthatatlan falak vesznek körbe, a játék rövid, és rogyásig van scriptekkel, amik időnként még bugosodnak is.

    Azt viszont költői túlzásnak tartom, hogy több 100 féle képen lehet az ellenséget megölni. A Postal 2 AWP modal turbózva bőven brutálisabb ennél, vagy a Dead Island.

    Sajnos a legnagyobb hibája az a Bulletstorm-nak, hogy a benne rejlő potenciál megismeréséhez bőven elég a demo ismerete. Ha valakinek ez megér 9k-t, nos lelke rajta, én a Skyrimért adtam ennyit, és abba “kicsit” több tartalom szorult. =)

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: