Duke Nukem Forever Demo kipörgetve!

Tegnap délután kipörgettem a “zártkörű” (ugyan…) demo verziót, és meg kell hogy mondjam, nem igazán lettem meggyőzve arról, hogy beváltotta a hozzá fűzött epicness reményeket. Ahogy Duke koma is mondja a játékban: “12-év után jónak kell lennie” hát nézzük mit tudott felmutatni, csak röviden.

– A grafika miatt senkise aggódjon, szép, a 2009-es Wolfenstein szintjén van, sőt néhány tárgy, textúra még részlettelenebb is. Nálam alapból maxra lőtte be magát és egyszer sem fagyott, szaggatott, stb, szóval úgy néz ki a grafikai engine (ami amúgy az időhúzás fő okozója volt) ott van a szeren.

– Kevésbé voltam már megelégedve a fizikával, a tárgyak fele reagál, a másik fele passzív. Sajnos ilyen téren a játék igencsak elvan maradva, például az eyecandynek belerakott deszkakunyhók bennük piros hordóval nagyot durrannak, de kérem, régen volt már amikor egy nagy narancsos frame lenyűgözött. 2011-ben szerintem teljes joggal várnék el véletlenszerű törésmodellt, deformálódást, hogy a gyúlékony dolgok lángra kapjanak és kormozódjanak, ja és hogy ne tűnjenek el még a levegőben. Szintén jó lett volna ha a víztorony se egy helyben esik szét, hanem arra dől amerről a raksi érte, a víz nem 2D zsugorodó sprite lenne, és az űrhajó lezuhanna, ha már lelövöm.

– A harcrendszer rendben van, bár Halo módra csak két stukker lehet nálunk egyszerre, lőszerből se lesz hiány, mert félpercenként ammoboxokba botlunk, HP (ego) bar ugyan van, de regenscriptes, szóval nem véletlen hogy a demo során egyszer se haltam közepes szinten. A bossfightok könnyűek, és persze megint megy az időhúzás a menj oda és püföld az E majd az F gombot, hogy beinduljon a deathscript. Hogy ennek mi a franc értelme van egy FPS-ben, arra még mindig nem jöttem rá.

– Aki a Monster Truck résztől vár extra awesome faktort, ki kell hogy ábrándítsam, rövid, könnyű, és semmi olyan nincs benne, amit az elmúlt évek során már ne láttunk volna. Kivasalunk néhány Pig Cop-ot carmageddon módban és ugratunk párat a nitroval.

– Apropó Pig Copok… hol a L.A.R.D. felírat? Hol a sörte taréj és a bakancs? Miért félmeztelenül mászkálnak farmerban?

– Duke szövege a régi, de a többi poén elég erőltetett vagy csak egyszerűen unalmas.

Röviden és tömören, ha ez így marad 7.5/10-nél nem érdemel majd többet.

24 hozzászólás to “Duke Nukem Forever Demo kipörgetve!”

  1. Bár sosem voltam valami nagy Duke-fanboi, PC-n meg nem játszok semmit, viszont ezzel a játékkal mindenképp akarok. 😀 És fogok is, haver gépén már ott csücsül a demo, úgyhogy én is kíváncsi vagyok, mit tud.

  2. Érdemes kipróbálni, mert mint FPS jó, és aki nem fanboi azt még le is nyűgözheti, de érted, most ez olyan, hogy aki már az 1 óta nyomon követi a sorozatot, annak mások az elvárásai. =)

  3. Ööö, akkor lehet kár volt előrendelni a Balls of Steel editiont? 😀 Én sajna a demót nem tudom kipróbálni, de ha nem tetszik (remélem nem így lesz), majd kiplatinázom, és eladom. Én nem fűzok sok reményt hozzá, annyi az elvárásom, hogy szórakoztasson.
    Amúgy meg:

    • Én úgy voltam vele, hogy megveszem mert DNF. Viszont a demo után úgy érzem inkább először lechekolom, aztán döntöm el, hogy erre költsek, vagy a Skyrimre.

      Szórakoztatni szórakoztató (legalább is egy végigjátszás erejéig), de ez nem azaz epic DNF amit anno 2001-ben nekünk beharangoztak nagy dirrel-durral.

      Postal 3… hát nevez nyugodtan károgó, elégedetlenkedő vészmadárnak (hogy haveromat idézzem nemrégről) de nekem van egy olyan érzésem, ez se éri majd el a 2 hangulatát.

  4. Megnéztem a demo végigjátszást de nem nyűgözött le. Olyan mint egy átlag Halo amire ráhúzták a Duke modot. Hol marad a régi feeling? L.A. utcái, a háztetők, az űrhajók és a világító szemű, tarajos disznók?

    • Pont így vagyok vele én is. Mint laza FPS lövölde jó és szép, de mivel Duke Nukem Forever a címe, amire több mint 10 évet vártunk, így joggal várjuk el, hogy megfogjon és magával ragadjon, ami a demo alapján nem igazán sikerült. Nincs mese, ha a final verzió nem emeli a színvonalat méghozzá hamar, marad a HRP.

  5. Osztom Wagner véleményét, csak videó alapján nem tűnik olyan folytatásnak, ami utolérné annak a bizonyos résznek a szintjét, nem tűnik többnek egy átlag FPS-nél, amire ráhúzták a Duke skint. Elsőre kicsit a Doom 3-ra emlékeztet: színesnek színes meg szagosnak szagos, csak ne annak hívnák ami, és akkor mindjárt másként állna hozzá az ember, mert így még a Manhattan Project is sokkal jobbnak tűnik.

  6. Ebben azért az is benne van, hogy a Manhattan Projectet még a 3D Realms csinálta, még ezt a GearBox vette át olyan 60-70%-os állapotban, bár még mindig ők mint az EA, vagy a Rockstar, mert akkor kezdődtek volna aztán az igazi bajok.

    Egyszer minden Duke fannak érdemes legalább a demot kipörgetni, de már most látszik, érződik sajnos, hogy a final se lesz ettől sokkal jobb.

    Annak aki csak annyit tud Duke Nukem-ről, hogy egy ősrégi dosos FPS főhőse, és most kijött vele egy új játék ami rohadt régóta készült, azt még akár le is nyűgözheti, mint élete első Duke játéka. Viszont a veteránokat, akik valamikor akkortájt kezdtek gamelni, amikor a 3D kijött, már nem fogja ugyanígy lenyűgözni a cucc.

  7. Argus Solotov Says:

    Ezt elég szomorú hallani :/… Ennyi év után én is vártam, mi sül ki belőle, dehát a mai trendeket nézve sejteni lehetett, hogy nem sok jó… MSN-en leszel amúgy, Peter?

  8. Mindenesetre azért próbáld ki, legalább a demot. =)

    MSN-en leszek majd kábé egy óra múlva mert most kurva nagy vihar van aztán inkább lenyomom a gépet.

  9. Oh god, oh man…majd teszek vele egy próbát angol szóbeli után, azaz ma este. 😀

  10. Érdemes, ha már ennyit vártunk rá.

  11. Leszedtem a demót.
    Nekem tetszik.
    Se több, se kevesebb, mint amire vártam: lövöldözés, tökös beszólások, random baromságok.

  12. Lehet az én elvárásaim vannak magasan, de én ennél valamivel többre számítottam, főleg a hangulat terén.

  13. Befejeztem a demot.
    Nem látszik rajta a 13 év. 😦

  14. Mondhatjuk így is, vagy inkább úgy, hogy megtérülni nem látszik. Persze az is lehet a final verzió majd hosszabb távon jobb lesz, ebbe még reménykedek.

  15. zsinden Says:

    Én a hivatalos kritikai visszajelzésekre leszek kíváncsi, az amerikai lapoktól. Azok őszinték szoktak lenni, nagyrészt.

  16. Én már egy jó ideje úgy vagyok vele, hogy az ilyen IGN, Gamespot, N4G, satöbbi oldalakra nem sokat adok, mert sok jó játékot húztak már le, sok szart meg az egekbe.

    A Duke játékosok fele, ahogy én eddig láttam a YT és fórum kommenteket, nincs lenyűgözve, a másik fele szerint awesome. Érdemes kipörgetni a demot, abból mindenki önállóan eldöntheti mit gondol róla.

  17. Elkészült az IGN review és 5.5/10-et adtak rá. Hát nem túl sok. : F

  18. Jól lehúzták akkor, bár IGN egy unfair szar, a Fighting Force-ra is csak 5.5-öt adtak.

  19. Én se adtam rá többet 58%-nál…

    Az első két küldetés még jó volt, aztán elvesztette minden varázsát, köszönhetően az unalmas és fantáziátlan labirintus pályáknak (barlang, építkezés, sivatag, gát=gyár, mondom WTF?) a kevés ellenféltípusnak, a pusztán csak időhúzásnak beletett ugrabugrálós részeknek és a Half-Lifeból lemásolt logikai feladványoknak (hordó-pakolás). Még a boss-fightok is szánalmasak voltak, főleg a végső.

    Duke megvan, a poénjai jók, és ennyi érdeme van a programnak 😦

  20. A fullt le fogom checkolni hamarosan, de van egy olyan érzésem már a demo óta, hogy nem jött neki az össze ami a Wolfenstein 2009-nek igen. Arra vártunk 8-évet, erre 13-mat, és nagyon úgy néz ki, nem fog megtérülni. =(

  21. IGN unfair lenne? Pont, hogy ők szoktak feljebb húzni mindent (gamespot-hoz képest) erre tessék. Arra számítottam, hogy erre is adnak egy 7-et, 8-at ha már Duke. De ha ők így lehúzták akkor tényleg nagyon gyenge lehet.

  22. Most hogy benne van már pár órám a full verzióban, elmondhatom, hogy nem is lett rossz, sőt a demohoz képest jobban tetszik. Nemsokára írni fogok majd róla, messze nem tökéletes, de azért 5.5 az nagyon csúnya lehúzás.

Vélemény, hozzászólás?

