Duke Nukem Forever

“I’ve been waiting Forever for that blondie guy to show up.” – hangzott el anno a gúnyos, savanyú megjegyzés a Serious Sam 2-ben.

Azt hiszem senkinek se kell különösebben bemutatnom azt a jelenséget, ami a Duke Nukem Forever körül zajlott az elmúlt több mint egy évtizedben. Még a gamer témában kevésbé járatos emberkék is tud(hat)ják, a dosos idők Schwarzeneggerről mintázott szőke machojának imázsát mennyire sikerült összekarcolni és kifakítani az elmúlt évtized egyértelműen legnevetségesebb időhúzásával, amiről 2005-2006 környékére talán már el is hittük, hogy nem lesz már belőle úgyse semmi.

A csoda azonban idén megtörtént, és a GearBox az időközben csődbement 3D Realmstól átvett projektet alig egy év alatt befejezte és piacra dobta. Felmerül azonban a nagy kérdés, vajon milyen végeredménnyel? Megtérült e végül a több mint egy évtizedes várakozás? Forever vagy Fail lett Duke régóta várt kalandja?


“What? Did you think I was gone forever?”

Mielőtt még belevágnék az értékelésbe, tegyünk egy kis kitérőt a Duke történelemben. A szőke hős pályafutása még 1991-ben kezdődött az Apogee jóvoltából egy 2D platform játék formájában.

Mint látható, Duke ekkor még némiképp máshogy nézett ki, piros izompólója helyett egy rózsaszín mellény feszült rajta, és a napszemüveg, szivar se volt még a fizimiskája része. A legszembeötlőbb változás persze a címen látszik, ennek oka hogy bár Duke eredetileg és a korai pár példányban is Duke Nukem néven futott, ám később ezt a nevet meg kellett változtatni Nukem-ről, Nukum-ra, ennek oka, hogy ekkor már létezett ezen a néven egy karakter a Captain Planet című rajzfilmben. Nevezetesen ő volt az egyik gonosz, aki radioaktív erőkkel operált. Íme tehát az eredeti Duke Nukem:

A helyzet azonban hosszas jogi huzavona után kedvezőre fordult, és végül csavaros jogi utakon keresztül Duke a második részre visszakapta a Nukem nevet immár levédetve. Az igazi áttörésre viszont még várni kellett a 3. részig, amit 1996-ban immár 3D-s FPS-sként tártak a nagyközönség elé.

Az igazi sikert és hírnevet tagadhatatlanul ez a rész érte el, amit mi sem bizonyít jobban, mint hogy az egykori dosos alapú játékot mára a modderek úgy feltuningolták, hogy az erősebb vassal rendelkezők akár FullHD-ben is játszhatják. Duke csillaga ekkor ért a csúcsra, így a 3D Realms a sikert meglovagolva 1998-ban bele is fogott a következő rész fejlesztésébe amit Forevernek neveztek el. A fejlesztések csendben folytak, nem sok érdemleges anyag került ki, ám 2001-ben az E3-mon végül lehullt a lepel a készülő folytatásról, egy epikus, markáns trailer és jó pár screenshot képében.

Úgy vélem a Duke fanok egyetértenek velem abban, ez akkor kilóra megvett mindenkit a látvánnyal, zenével, hangulattal, és a rengeteg ígérettel. Megszámolni se tudom hányszor olvastam át az egyik akkori PC Guruban megjelent 5-oldalas cikket, hányszor néztem végig a trailert és hányszor képzeltem el, mekkora élmény lesz majd ezzel játszani. Közben kidobtak egy Duke Nukem Manhattan Projectet is az alap játék tiszteletére, ami a kritikusok és a rajongók körében is mérsékelt sikert aratott, kellemes és érdekes kis platform játék volt, de amire mindenki várt az nem ez volt, hanem a Forever.

Teltek múltak az évek, és évente egy-két képen vagy egy traileren kívül nem jelent meg semmi, össze-vissza cserélgették az engineket, állandóan átírták, félbehagyták, vagy kidobták és az elejéről újrakezdték az egészet. Mindez pedig semmi másra nem volt jó, mint hogy egyre inkább lejáratták és nevetségessé tették mind magukat, mind a játékot, ami végül a 3D Realms csődjével úgy nézett ki, örökre a soha el nem készült folytatások vadászmezejére kerül.

Szerencsére a kiadó 2K Games nem hagyta veszi az egész projektet, és átadta az Opposing Force-ról ismert GearBox-nak, akik a 60-70% körül álló projektet átvették és végül 2011 Júniusában befejezték.

A demo kipörgetése után mint sokan mások, én se voltam lenyűgözve, nagyon nem. Úgy éreztem ennyi év után ez bizony marha kevés, még ha a grafikával például már akkor se volt bajom. Az egészet olyan átgondolatlannak és csapongónak éreztem, ennél fogva el is bizonytalanodtam hogy megvegyem e a teljes játékot. Végül úgy döntöttem, biztos ami biztos alapon jó lesz nekem a Razor 1911 is, akik egyébként dicséretes munkát végeztek, gyökeresen kiirtottak belőle minden Steam, Live és hasonló haszontalan marhaságot.


“I’m from Las Vegas, and I say: kill’em all.”

E kicsit hosszúra nyúlt történelemóra után most lássuk a finalnek mit sikerült elérnie, kezdem a történettel. =)

A játék a Duke Nukem 3D után játszódik 12 évvel, Las Vegasban, ahol Duke épp saját felhőkarcoló méretű luxus rezidenciáján tengeti az életét nem mindennapi körülmények között. A saját kaszinó részleg, talkshow stúdió és múzeum az alapfelszereltség része (na meg a titkos Duke Cave). Miután a tuttoriálnak felfogható remakelt stadionos részen túl esünk (amiről kiderül Duke tulajdonképpen magát játszotta újra) máris két szőke cica kényeztető kezei (és szája) között találjuk magunkat, majd egy rövid csevej után máris átvehetjük hősünk felett az irányítást.

Mindennapi rutinunkat azonban megzavarja az idegen invázió, akikkel a paranoiás, szociopata elnök (Al Gore?) békét próbált kötni, ám ahogy lenni szokott az idegenek ezt nem gondolták komolyan és a mi rezidenciánkat is megtámadják.

Miután ezt sikeresen túléltük, két fő feladatunk lesz, az első hogy megállítsuk az idegen inkubátor programot (hisz tudjátok: “Nobody steals our chicks… and lives!”) majd miután rommá lőttük a királynőt a fészkével együtt, második feladatunk a közeli duzzasztógátról működtetett idegen portál bezárása lesz, hogy ezzel megszakítsuk az inváziót.


“A crowbar would come in handy right about now.”

Nem tagadom srácok/lányok a játék egyértelműen legjobb része szerintem az amikor a lakosztályunkban mozgunk, a belső terek itt valami hihetetlen igényességgel és odafigyeléssel lettek berendezve és megalkotva. Szinte minden tárggyal kapcsolatba tudunk lépni valamilyen formában, amitől ezt elvárnánk. Külön tetszett az automaták és a mikro sütő használata bár azt nem értem a cigit miért nem tudjuk használni.

Azt kell hogy mondjam itt még nagyon érződik a 3D Realms keze munkája, van rengeteg jó kis ötlet, amik ha nem is túl eredetik, de jópofák és feldobják, színesítik a játékot. Például ha sört iszunk keményebbeket ütünk, de ha szteroidokat szedünk be, akkor úgy mint anno a régi Doomokban Berserk módba kapcsolunk és mindenkit egy ütéssel el tudunk intézni.

Aztán van amikor például egy távirányítós kisautóval kell egy energiacellát kiügyeskednünk egy nyíláson, sőt később amikor egy véletlen folytán összemegyünk egy idegen shrinker csapda miatt, még egy távirányítós autót is az irányításunk alá vonhatunk, tiszta Re-Volt feelingje van. =)

A későbbi pályákat se mondanám rossznak, de azért érződik, hogy Vegas utcái után az építkezésen már kezdtek megfogyatkozni az ötletek. Oké volt például daru vontatta konténerből rakétavetőzés a parkolóházban mászkáló monsztrákra, vagy amikor a PigCopok felborítják azt a mobil irodát ahonnét sniperkedünk, vagy a HL2 paródiának benyomatott hordó dobálás a konténerbe rész, sőt még egy épületbontó darut is az irányításunk alá vonhattunk, mégis úgy éreztem valami mint ha hiányozna. A Queen fészke elég bizarr volt, bár itt is megy az ökörködés, de sajnos a pályatervezés elég egyhangú lett.

Szerencsére aztán a helikopterből lövöldözős, háztetőkön mászkálós pályák, és a visszatérő Duke Burger étterem újra dobtak a hangulaton. Utóbbinál megint kellett mini Duke módban ezt-azt csinálnunk, amin jókat vidultam. =) Később a sivatagos Monster Truck részek is tetszettek, sokkal jobb volt mint a demoban, bár ez betudható annak, hogy oda csak a vége 5 perc került be az egészből.

Sajnos azonban a gátat elérve kicsit olyan érzés fogott el, mint a HL 2-ben anno a járműves rész után. Egyszerűen valahogy kezdett kifogyni a játékból a szufla (ezt már gyanítom a GearBox csapta hozzá a saját elképzelései alapján). Nem azért, volt még itt is 1-2 jó ötlet, például amikor mini Dukeként kellett a nagy gépekben mászkálni, de egyszerűen annyira fantáziátlan és egysíkú lett az átlag pályatervezés, dizájn, hogy ezt a részt nagyon untam.

Ellenségek terén nincs okom panaszra, minden ellenség visszatért a Duke Nukem 3D-ből, bár 1-2 új azért jó lett volna. A főellenségek mind könnyűek voltak, talán egyedül az Octobrain vezér volt az akit csak harmadjára tudtam kinyírni, az összes többi elsőre ment. A végső főellenség a Cycloid Emperor kábé akkora kihívás, mint a tuttorialban, csak tovább húzzák, és kezdetben a Pigcopoktól kell ammot csórnunk. Ezt lehet rosszként is értelmezni, de őszintén szólva én már megszoktam, hogy ritka az olyan FPS, ahol főbossok komolyabb kihívást jelentenek.

A fegyverek rendben vannak, visszaköszön a jó öreg Duke 3D-s arzenál, pluszba még kapunk egy sniper railgunt is, ami kifejezetten hasznos (azért egy lángszórónak még mindig örülnék).

A multi? Állítólag semmi extra, 8 Duke klón lövi egymást egy vadnyugati szellemvárosban… egy-két körig biztos élvezetes, de nem hosszútávon.

Duke karaktere, szövegei, poénjai szerencsére a régiek, és az easter eggek is jól sikerültek. =)

Plusz a szemfülesebbek nem csak a direkt paródiákat szúrhatják ki, hanem olyanokat is, hogy például a DeathStyxs nevű cigarettán SS koponya van, vagy hogy a Cycloid Emperor szeme kísértetiesen emlékeztet Sauronéra, és még egyéb hasonló apróságok.


“All right, time for my reward!”

Mit is mondhatnék egy olyan játékról, amire ennyit vártunk, amivel kétségtelenül lezárult egy korszak, és ami ennyire megosztja még a Duke fanokat is? Nos a demo után én is duzzogtam és elégedetlenkedtem, ám ahogy ülepedett kicsit a dolog, a final verzió után átértékelődtek bennem a dolgok. A Duke Nukem Foreverrel szemben teljes joggal lehet piszok magas mércét állítani akár grafikai, akár technikai, akár hangulati szempontból, ha így nézem akkor azt mondom 6/10. Viszont ha úgy tekintek rá, hogy kérem a GearBox legalább időt, pénzt és munkát ölt abba, hogy a cucc ne essen a süllyesztőbe, végre kiadták, itt van 9-év után egy újabb Duke játék, amit tudtam élvezni és voltak benne jó ötletek, igyekezet, akkor viszont egy 7/10-et szerintem megérdemel.

Mindenki döntse el számára melyik a szimpatikus, portok tekintetében minden jel szerint a PC-s lett a legjobb, és az Xbox360 lett a legrosszabb, a PS3 verzió a kettő között van, de inkább felfelé húz.

“Hail to the King!”

Advertisements

20 hozzászólás to “Duke Nukem Forever”

  1. Te Peti ez mekkora bejegyzés lett! Grat hozzá! ^^
    Egyetértek mindennel amit ide leírtál a DNFről, extra plusz pont a történelemóráért, ha a Nukum/Nukem dolgot nem írod le sose tudom meg.
    A game 7/10 nálam.

  2. A végén nagyon tetszett az a COD Modern Warfare referencia, amikor KIA-nek sorolják el erre ő meg erre megjegyzi, hogy milyen sz@r befejezés ez.Bár ez az elnöknek jelölöm magam cucc egy kicsit olyan erőltetettnek hatott, legalábbis nekem.
    Ennél még az is jobb lett volna ha “Bitch Casting-ot ” tartott volna ending-ként, végül is a szájbalökött ikercsajokat elvesztette.Így gondolom szüksége lesz új munkaerőre.

  3. Azon én is jót röhögtem (és igaza is volt). Az interjút és az elnöknek jelölteti magát szöveget én is rövidnek és kissé sablonosnak éreztem, ahogy mondod ide egy bitch casting tele cameokkal szinte kötlező lett volna. Igaz ezt a Manhattan Project végén már anno elsütötték, ott nem egy babet szedett össze a kalandozásai során. =)

    A két szőke bigét azért sajnáltam, amikor kitörtek belőlük az octobrain embriók. Ahogy Duke is mondta “Damn it! Why do they always take the hot ones?”.

  4. A befejezés nekem sem tetszett. Az elnökös szöveg laza volt, de elég sablonos és nem méltó egy ‘királyhoz’. Kíváncsi lettem volna, mit szólnak az amcsik, ha Duke a végén elküldi a demokráciájukat a pitsába és inkább Amerika királyának jelölteti magát 😛

    Nálam marad a 6/10-es értékelés, nem azért mert akkora elvárásaim lettek volna a játékkal szemben, hanem mert azt a kevés élvezetes részt teljesen elnyomta a többi, unalmas pálya.

    • A duzzasztó gátig azért egész jó volt szerintem, még ha akadtak is laposabb részek. Kicsit nekem olyan volt mint anno a HL2, az elején televolt jó ötletekkel és érdekes dolgokkal, aztán az autós rész után a börtönben kavarós, és főleg a városban freedom fighterkedős részek valami hihetetlen módon untattak.

  5. Párom nagy Duke 3D rajongó és szerinte 5/10.
    Én is figyelemmel kísértem néha-néha a játékmenetet és amikor éppen kussban volt főhősünk, akkor igazából egy középszerű FPS-nek tűnt szvsz.
    Tudom érthető, hogy nem olyan csiri-viri a grafikája, de a csajok haja pl borzalmas volt, mintha post-it cédulákból lett volna összerakva, de egyébként nem volt gond az összképpel.
    Az ellenfelek közül tényleg az octobrainek és a hozzájuk tartozó boss volt kisebb-nagyobb kihívás a többieket pikk-pakk el lehetett intézni.
    Párom végeredményben azt mondta, hogy valszeg a hardcore rajongók azt kívánják, bárcsak meg se jelent volna az egész cucc, bár tény, hogy így egy darabot lezárhatunk a gamer történelemben. (=

    • Megosztja a Duke fanokat az egyszer biztos. Nekem több haverom is megvette eredetiben, volt aki azt mondta inkább meg se jelent volna, volt aki azt, hogy ő meg volt vele elégedve, nagyjából erre számított. Egyik srác mondjuk kicsit felhúzta magát, mert ő amikor feladta a rendelést, még aznap délután látta az értékeléseket, hogy nem túl jók, sőt pont az XBox360 port lett a leggyengébb, neki meg pont az van.

      Ellenfelek közül azért a Pigcopok, főleg a közelharcos verziók is durván ki tudtak osztani, ha közel értek.

      Én azt mondom nem tökéletes de élvezhető, akinek pedig nem tetszik a Forever, annak még mindig ott a Duke 3D HRP. =)

      • Jupp-jupp, igaz, még azt is mondta, hogy arra volt jó, hogy nosztalgiázzon és lehúzza a 3D-t, hogy megint játszhasson vele. 😀

      • Ha engem kérdezel sokan azért eltúlozzák a dolgot (ezt a srácnak is mondtam) mert azért annyira nem rossz ez, sőt a duzzasztógátig még élvezhető is.

        Főleg azoknak a szájából vicces amúgy a Dukeal szembeni ultimate kritikát hallani, akik amúgy az 4. Halot és 8. Call of Duty részt várják, miközben épp a Crysis 2-től vannak oda meg vissza. Szvsz pont ez a 3 cím az, meg a mára leáldozóban lévő Medal of Honor, amik úgy istenesen kiherélték az FPS műfajt az elmúlt 7-8 évben.

        Abban viszont egyetértek a kritikusabb réteggel, hogy ha a 2001-ben bemutatott game kijön 2003-ban, és ez most mint annak a remakje kerül a nagyközönség elé, sokkal jobb lenne a fogadtatása.

  6. “A két szőke bigét azért sajnáltam, amikor kitörtek belőlük az octobrain embriók.”
    Ott nagyon tetszett a beszólása: “You little bastards! That queen bitch mother of yours is gonna pay! (Ezt utóbb be is váltotta, bár korántsem olyan látványosan mint a DN 3D-ben. 🙂

    Az easter egg-ek közül amúgy ez a kettő tetszett a legjobban:

    (Hát mit mondhatnék az elsőt nagyon megérte, h betegyék mivel a Dead Space 2 valami iszonyatosan sz@r játék volt számomra. )

  7. Dead Space, Halo, HL2, Gears of War… akad benne rengeteg paródia, bár ez már a 3D óta a Duke játékok egyik ismertetőjegye. =)

  8. Blood-ból is jó lenne egy új rész (ebből még HRP sincs 😦 ). Sajna a második rész nem ért annyit, hogy még egyszer elővegyem, pedig nem mostanában játszottam vele. Ellentétben az elsővel.

  9. A 2 se volt azért rossz, Caleb szövegei és a poénok ütöttek ott is, igaz azt én se sokszor vettem elő az 1-hez képest.

    Egy Blood HRP jó lenne, de én szívesen látnék egy Redneck Rampage és egy Shadow Warrior HRP-t is. =) Utóbbiba belefogtak, de sajnos nagyon kezdetleneges státuszban abba is hagyták, pedig ugyan úgy kell, lehet modolni mint a Duke 3D-t. =(

  10. VAZZ

    Azt a sárga izét Duke Nukemnek hívták?? Gyerekként néztem a Bolygó Kapitányát angolul-magyarul egyaránt, de erre nem emlékeztem… Kösz a töri órát! 😀
    Nagyon jó írás lett, és az alapján, amit eddig láttam a játékból, egyet is értek mindennel. Ha kicsit alábbhagy az őrület, talán befejezem én is.

    Ezt láttátok?

    http://kopfstoff.blogspot.com/2011/06/duke-nukem-forever-fan-art-in-game.html

  11. Szívesen, a nevét én se tudtam, Captain Planet gonoszok közül az a szőke csaj, a disznó, és a patkány ember maradt meg.

    DNF-et legalább egyszer érdemes kipörgetni, még ha a kritikai most talán túl szigorúan is áll hozzá.

    A képet illetően… az igen, na ha ilyet tudnék rajzolni, már enyém lehetne a cég ahol melózok. =D

    Ha pedig már artok, ebben egyértelműen van valami: http://brokenteapot.deviantart.com/art/Regional-differences-160180059?q=boost%3Apopular%20duke%20nukem&qo=19

  12. Lurelein Says:

    Ennek a vacaknak 7.5 pont nagyon sok. Talán ha 6ot megérdemelt volna…

    Azt szokták mondani h jó a munkához idő kell, a szarhoz még több, hát ennél pont ez van. A rajongók szerint vicces, retro, Duke feeling + stb, hát én ha vagy kétszer mosolyogtam rajta. Kőegyszerű, fárasztó, ronda játék. PS3-on vagy 10 percet tölt és úgy fosul néz ki ahogyan van tisztára 2007 színvonal. A 2004es source engine kenterbe veri pl az autópályás, gátas pályát. Jah és még az ellenfelek és ilyen ötletlen gyökér lények h disznók.

    Ment itt a nagy BEETETÉS, h mekkora forradalmi game lesz, 12éve csinálják, stb, hát akkora bukfenc lett… Mindez 12kért!!! Ha láttuk volna a demot, a futárral küldtem volna vissza a lemezt az tuti. Így csak csalódtam egy marhanagyot, és buktam azt a 12kt!

    A Bulletstorm sokkal jobb, szebb grafikával, élvezetes harccal.

    • Szerintem viszont megérdemli a 7.5 pontot. Tény, hogy nem a legjobb játék, vagy folytatás, de egy biztos, van hangulata. A Duke Nukem egyszerűen ilyen (mindig is ilyen volt) a lényeg sose a grafika vagy a realitás volt, hanem a főhős stílusa, karaktere. Épp ezért ezt a játékot többnyire csak azok tudják értékelni, akik játszottak az előző részekkel, és nosztalgia-szerűen állnak hozzá, de ezt már többször leírtam. A főhős és a hangulat a régi, igazából a játék rövidsége és a technikai elmaradottság az, ami miatt 7-7.5 pontot ér csak. Nyilván, ha 2011 helyett mondjuk 2008-ban jelenik meg, akkor több pontot kaphatna…

      Mindenesetre én megvettem és azóta kétszer végigvittem. Egyáltalán nem érdekel se a tekintélyelvű szaksajtó, se a dühöngők véleménye, akik rendre az egekbe magasztalnak minden kommersz szart, és az egyetlen felület, ahol 95%-ban támadják a játékot, az a grafika.

      Valahol számítottam rá, hogy erősen vegyes fogadtatásban részesül majd a játék, mind a kritikusok, mind a játékosok körében (egy-két kivételt leszámítva). Sajnos, ahogy elnézem hajlamosak az emberek bizonyos dolgokat elfelejteni és mindent szidni, amit csak lehet, persze ez szíve joga mindenkinek, de nem ártana, ha észben tartana pár tényt, mielőtt eszetlen szapulásba kezd…

      A Duke Nukem Forever nem 12/15 évig készült, valójában egy nagy huza-vona, panamázás volt az egész. Össze-vissza cserélgették a grafikus engineket, többször is kidobták, majd teljesen elölről kezdték az egész fejlesztést, közben kiváltak fejlesztők, azok helyére újak jöttek, kiadóváltás történt, és a többi. Ennek a verziónak, amit végül kiadtak, a tiszta fejlesztési ideje nem volt több 3-3.5 évnél.

      Amit még tudni kell, a DNF eredetileg egy PC only fejlesztés volt, ezért lett olyan a konzolport, amilyen.

      Egyébként (és én ezt most általánosan mondom) egyáltalán nem kell filmszerűvé tenni egy játékot ahhoz, hogy szórakoztató legyen, ez csak egy modern divat, ami az utóbbi pár évben ütötte fel a fejét, és vált ennyire elterjedtté. Használhattak volna erősebb Unrealt az igaz, de ettől függetlenül PC-n egyáltalán nem olyan csúnya, mint ahogy azt sokan állítják, nem 2011-es highend színvonal, de 2009-es simán van.

      Hogy nincs meg benne a Duke feeling? Tévedés, valójában az a baj, hogy már FELNŐTTÜNK, és sokan nem hajlandók azt elfogadni, hogy már semmi sem lehet olyan, mint amilyen anno volt, amikor a Doom és a Duke 3D volt a csúcs. Másrészt sokan meg annyira hozzászoktak már a modern trendekhez, hogy el se tudnak ezek nélkül képzelni egy játékot. Pedig nem ezek számítanak, hanem az ízes beszólások, a kretén humor, a szexizmus, a sok utalás és paródia, az önirónia, ezek adják a DNF és Duke karakterének sava borsát.

      Hogy nem nyújt szórakozást a DNF? Ismét tévedés, a játékmechanikában eszközölt változások nem mennek a hangulat rovására. A dumák megvannak, a fegyverek és a szörnyek döntő többsége ugyanaz, a jól ismert témazane is felcsendül, stb, stb.

      Sajnos ez a játék (és ezt már a demo után tudni lehetett) a mai CoD, Halo érában halálra volt ítélve, pedig a tartalmat, és a szórakoztatás minőségét nézve messze felülmúlta ezeket. Lásd az általad is említett Bulletstormot, ami lényegében egy Painkiller klón akart lenni, Duke Nukem-et időző komolytalansággal és humorral, mégse sikerült neki, mert az egészből hiányzott a lélek. Volt ugyan egy-két szórakoztató húzása a játéknak, de 80%-ban semmi mással nem akart szórakoztatni, mint hogy öld meg a feltűnő ellenségeket.

      A DNF-be például ezért került bele a hoteles, a báros rész, vagy a pályánként elszórt ego boostok, puzzle elemek, stb. Ezeket is sokan szidták, pedig egyáltalán nem céltalanul kerültek a játékba, hanem direkt. Lásd amikor a gőzcsapokkal kell szórakozni, és Duke megjegyzi, hogy “I hate Valve puzzles… “.

  13. Kicsit iderittyentek, mivel most játszom végig. A legnagyobb meglepetésem az volt, hogy az Athlon64-es asztali gépemen, 2 GB-s memória és egy (már megjelenésekor is) alsó-középkategóriás, többéves kártyán is maximum beállításokkal fut. Szóval, ha még valami plusz pont mellé, az ez a fajta optimalizáltság.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: