Alice: Madness Returns

Az Alice név hallatán a legtöbb embernek a Disney féle cukormázas rajzfilm jut eszébe egy kedves, gyermeteg, álmodozó lánnyal, aki egy szép napon a saját álomvilágába csöppen. Jómagam viszont azok közé tartozom, akiknek e név hallatán valami egészen más féle Alice jut eszébe. American McGee Alice-ja anno 2000-ben meglehetősen nagy sikert aratott nagyon rövid időn belül, ami azért is figyelemre méltó, mert akkoriban rengeteg sikeres cím debütált (MDK2, Nox, stb, stb).

American McGee Alice-ja azzal a nagyszerű ötlettel rukkolt elő anno, miszerint mindent fordítsunk az ellenkezőjére, a rózsaszín legyen fekete, az álom váljék rémálommá, a tündérpor vérré, az álmodozó szőke hercegnő pedig legyen egy bizarr goth csaj. Az ilyesmi persze sose egyszerű, de tekintve, hogy McGee anno olyan játékoknál volt pálya dizájner, mint a Doom 1-2, Quake, volt tapasztalata a témában, és ez a végeredményen is látszott.

A játék tehát siker lett, a folytatás azonban nem akart jönni, és McGee későbbi játékai se hozták a tőle elvárhatót. A Bad Day L.A. hatalmasat bukott, még a Grimm-et elsiették, pedig a potenciál  meg volt benne, csak a kivitelezés lett gyatra. Idén azonban Alice visszatért Madness Return alcímmel, és szerencsére nem kellett benne csalódnom.

A történet néhány évvel az első rész vége után játszódik egy gyermek elmegyógyintézetben, ahol Alice épp a pszichiáterével beszélget. Majd rövid csevej után, miután is kiderült Alicet még mindig kínozzák a rémálmok, máris átvehetjük hősnőnk felett az irányítást.

Ez a rész mondhatni még a prológus, körbejárhatjuk az árvaházat, ami olyan amilyennek lennie kell, tele sötét, piszkos, poros, szakadt dolgokkal és undok, kellemetlenkedő lakótársakkal. Az árvaházból kijutva szembesülhetünk a 2. ipari forradalmat idéző, viktoriánus stílusú városképpel, ahol találkozhatunk mindenféle érdekes figurával, szenet lapátoló munkásokkal, utcára szorult hegedű művésszel, nagyorrú kereskedőkkel, túlsúlyos madammal, és rossz prostikkal.

Nem sokkal később egy fehér macska feltűnése vonja el a figyelmünket, akit el kezdünk követni a sikátorokon keresztül, ám elveszítjük. Itt jön egy rövid intermezzo az árvaház egyik idős nővérével, majd máris az álomvilágba zuhanunk, ahol magical girlöket megszégyenítő módon átalakulunk, és kezdetét veszi a valódi kaland.

Az első dolog amit kapásból konstatálni fogunk az a gyönyörű grafika, a játék eddig se nézett ki rosszul, ám az álomvilág megjelenítésénél az Unreal engine ismét megmutatja mire képes (PC-sek előnyben).

Itt aztán kezdetét veszi egy rövidke kis tuttorial, ami szépen a storyba lett integrálva. A játék megtanít minket mindenféle ugrásra, dobbantásra, lendülésre, siklásra, amiknek a kezelése mind pofon egyszerű, gyakorlott játékosoknak kapásból kézre fog állni. Ami tetszett, hogy a játék ügyességi részeinek nem csak a távolság, hanem ugyan ekkora arányban a méret leküzdése is szerves részét képezi, mint kihívás. Hogy érthetőbbé tegyem, Alice egy potion segítségével bármikor képes összemenni, aminek hála a szűk járatokon tudunk átférni.

Sőt a dolog nem áll meg itt, bizonyos platformok és utak ugyanis csak ekkora méretben válnak láthatóvá (plusz kapunk még hozzá jópofa rajzokat is).

Hasonlóan szórakoztatóak a csúszkálós részek, ahol akár több eltérő útvonalat is választhatunk, amik persze más-más meglepetést tartogatnak a számunkra.

Alice azonban nem csak ügyességi játék, a játékmenet második felét a harc teszi ki. Álomvilágunk ennél fogva hamar arculatot fog váltani, és inkább rémálom világ lesz, ahol magunkat kell védenünk. Fő és alap fegyverünk viszonylag hamar visszaköszön, a jó öreg véres konyhakés:

(Kis gothos lány nagy késsel, a háttérben vérfolyó… hát nem idilli?)

Később persze szert teszünk majd másfajta eszközökre is, lesznek lőfegyverek, például egy borsdarálónak kinéző gépfegyver, amit a végére akár minigun erősségűvé is tudunk fejleszteni. Fegyvereink ugyanis fejleszthetők, ehhez a játéktérben elszórt fogakat kell összegyűjtenünk, amiket aztán egy külön menüben tudunk elkölteni fegyvereink erősítésére.

Ellenségek tekintetében változatos a felhozatal, némelyek inkább viccesnek, míg mások inkább ijesztőnek fognak hatni.

Egy azonban közös bennük, mindegyikőjük nem kevés vért présel ki magából, mire levágjuk őket, plusz némelyiket még fel is tudjuk darabolni, például lesznek goblin szerű kis zöld manók, akiket lazán le tudunk fejezni néhány jól irányzott csapással. A harc változatos, a gyengébb ellenségeket simán le tudjuk kaszabolni, ám a közepes, és nagyméretű ellenfeleknél mindig van valami csel, amit a játék nem mond el, nem világít ki (ez se túl gyakori már manapság), tehát nekünk kell magunktól kitalálni mi az adott szörny gyengepontja.

Amit a harc kapcsán még feltétlenül meg kell említenem, azaz úgynevezett hisztéria mód, ez kicsit hasonló, mint a Painkiller féle démon mód, azzal a különbséggel, hogy itt nem lelkeket kell összeszedni, hanem ha alacsony az életerőnk, akkor tudjuk aktiválni.

Ebben az állapotban sebezhetetlenek vagyunk, és minden szörnyet egy vágással el tudunk intézni, ám mindez limitált ideig tart.

Persze nem csak ellenségek lesznek, hanem barátok is, fő támogatónk Chesire Cat sokszor lát el minket információval és tanácsokkal. (Egyik kedvenc mondatom tőle: Ideje hogy szétrúgd azoknak a lényeknek a se… akarom mondani a másik felüket).

Hogy ne unatkozzunk a harc és az ügyességi részek között, vannak például gyűjtögethető emlékek, üvegbe zárt üzenetek, sőt vannak mini játékok is, amik után bónuszok járnak, például tartós életerő növekedés. Ezek igen eltérőek lehetnek, vannak túlélős megmérettetések, amikor bizonyos számú ellenség támadását kell túlélnünk, vannak kérdés megválaszolósak…

Na és a kedvencem se maradhat ki, amikor a régi oldalnézetes lövöldözős játékokat idéző csatározást kapunk.

A pályatervezést szintén csak dicsérni tudom, hangulatosak és változatosak a helyszínek, lesz itt északi sark…

Steampunk stílusú gyártelep…

Ázsia…

Inferno…

Röviden tehát az Alice játék egy szórakoztató, hangulatos, igényes darab, ami méltó folytatása az elődjének. Kiváló egyvelege a régi és a modern stílusú elemeknek, amit aki régebb óta játszik, hamar érezni fog. Szerencsére még csak azt se lehet rá mondani, hogy rövid, mert meglehetősen hosszú.

Ugyanakkor a játéknak alapvetően van egy olyan hibája (már ha ezt hibának lehet tekinteni) hogy hosszútávon hajlamos a monotonitásra, annak ellenére, hogy egyértelműen látszik, ezt minden eszközzel próbálták elkerülni. Sokszor kapjuk majd azon magunkat, hogy egy-egy nehezebb ügyességi résznél egyszerűen csak kilépünk, aztán pár óra múlva vissza és ez tart a következő kemény részig.

Mindent összevetve én azt mondom egy 9/10-et megérdemel, én személy szerint nagyon jól szórakoztam a játék alatt, lekötött, és mint folytatás is meg vagyok vele elégedve.

Apropó, kis segítség azoknak akik a tört verzióval játszanak és gondjuk van:

1. Installed SKIDROW standard copy. DON’T CRACK YET!
2. Removed Ethernet (or Wireless off)
3. Delete activation.exe, EACoreServer.exe, EAProxyInstaller.exe, PatchProgress.exe (Alice2/Binaries/Win32/Core) – BEFORE CRACKING!
4. CRACK – Use SKIDROW crackfix.
6. Open AliceEngine.ini in text editor,  you can find the file located here: Documents/My Games/Alice Madness Returns/Alice Game/Config/AliceEngine.ini
7. Set this value MaxSmoothedFrameRate=60
8. Play and Enjoy!

52 hozzászólás to “Alice: Madness Returns”

  1. Életemben nem hallottam még erről a franchise-ról, de egy biztos: Ez.Nekem.Kell! :3

    Konkrétan benne van minden (így leírás alapján), amit szeretek az ilyen stílusú játékokban, a gráf tényleg nagyon szép (gondolom in-game még pofásabb) és egyáltalán: az alapötlet zseniális.

    Hiába, fel kell támasszam végre a haldokló gémer énemet és ez első lehetséges jelöltnek tökéletes lesz.

    • Éreztem, hogy “na ez még Junchinak is biztos tetszeni fog”. =D

      Amúgy csak ajánlani tudom, mindhárom nagy platformra kijött kiváló porttal, és ahogy mondod benne van minden amit az ember elvárhat egy akció-kaland játéktól.

      A képek ingame screenshotok, mozgás közben elképesztően jól néznek ki.

  2. Köszi a tesztet és a fincsi képeket, én még nem kezdtem el, de már sok jót olvastam róla. 🙂

    Az első részt anno a vége felé félbehagytam, mert bár elképesztően hangulatos lett és mind a pályáit, mind a zenéit imádtam (és az a szinkron!), mint játék nem igazán kötött le és sokszor csak felbosszantott.

  3. Örülök hogy tetszett. =) (Talán kicsit sok a kép.)

    Hasonlóan hangulatos és epic mint az első epizód, viszont némelyik ügyességi részen sűrűn használtam a “basz” kezdetű szót, ugyanis alapvetően nem nehéz, simán kézre áll meg minden, viszont néha úgy ki van centizve egy-egy platform, hogy ha kicsit hibázol már leestél.

    Főleg akkor lesz nehéz, amikor már egyszerre vannak fel-le, illetve oldalra mozgó, és láthatatlan platformok is, utóbbit pedig csak akkor látod, ha összemégy. Na meg ott van az is, amikor végre elérsz mondjuk egy nagy platformot ahol kicsit megpihenhetnél, erre jön 3-4 fajta ellenség, akiknél mind-mind más-más taktikát kell alkalmaznod.

  4. Vazz! Értem már akkor engem mié hajigált ki regisztrációs üzenettel. Kösz Peti a helpet, teszem újra! ^^

  5. Szívesen, először én is belefutottam ebbe, de aránylag gyorsan meglett a megoldás. Azóta tökéletesen fut.

  6. Bazz… Alice kimaradt a listámból, pedig ő is nagy kedvenc. 😀

    Meg vagyok lepve, hogy van aki nem hallott erről, anno 2000-ben tele volt vele minden magazin. A játékról nekem is van pár kellemes emlékem, szerintem is jól sikerült darab volt, így lehet beruházok a folytatására is.
    A zene meg… húúú, a Fortress of Doors-t meghallva mindig feláll a szőr a hátamon.

    A második résznek is van legalább olyan jó soundtrackje, mint az elsőnek?

  7. Vannak sokan akik nem ismerik, de ebben azért az is benne van, hogy egy 11-éves darabról beszélünk.

    A zenék a helyükön vannak, a hangulathoz hozzátesznek jócskán, főleg az infernos pályán.

    Gondolkodtam rajta, hogy meg kéne venni, de most még kicsit sok lenne nekem, majd a nyár végén.

  8. Az elsőre emlékszem még, tényleg minden újság tele volt vele. Viszont amikor a vízen úszó leveleken kellett ugrálni ott föladtam a játékot. Nem tudom miért de nem is folytattam, biztos volt más ami jobban lekötött. : I

  9. Akkoriban sok epic cím jött ki, volt miből válogatni. Pont a héten néztem bele pár régi PC Guru-ba, és ami rögtön feltűnt, hogy akkoriban 1 hónapban 10 játékból 5 olyan volt, amire az ember máig emlékszik, hogy “jé, hát ilyen is volt” vagy “hú ezzel is mennyit toltam”.

    Bár nem panaszkodom, mert az idei felhozatal eddig sokkal érdekesebb, mint a tavalyi.

  10. Hát ez kurva jól néz ki/hangzik 🙂 Már szedem is mind a kettőt.

  11. Érdemes pótolni ha még nem próbáltad, nagyon jó kis játék. =)

  12. Jónak ígérkezik, a képek és vidik, na meg a beszámolód alapján. 😀
    Amúgy Én több kinézetet is láttam Alice-hez, ez azt jelenti, hogy többféle módba válthatunk majd vele, vagy azok csak skin-ek?

  13. Szerencsére egy színvonalas folytatás lett, McGee végre hozta a tőle elvárhatót.

    Alicenak jól látod, változik a ruhája a pálya stílusához hűen. Például az Ázsiás pályán virágmintás lesz kicsit kimono beütésű, míg az óceános pályán ilyen hableányos lesz (mármint gothos hableány vagy hogy mondjam… =D).

  14. Az szuper,. 😀 Remélem azért egy demo-t kiadnak hozzá, hogy ki lehessen próbálni. 🙂

  15. De miért nem töltöd le? Aztán ha tetszik, majd megveszed.

  16. Open AliceEngine.ini in text editor, you can find the file located here: Documents/My Games/Alice Madness Returns/Alice Game/Config/AliceEngine.ini

    Ez nekünk nincs, most ilyenkor mi fasz van? 😀

  17. Muszáj lennie, max más a mappa neve, elérési útja, mert ez már a W7-es rendszerekhez van. Keresésbe írd be, hogy AliceEngine.ini

    • Keresőbe beírta tesó és nincs találat. :S

      • Akkor indítsd el, konfiguráld be a dolgokat, indíts új játékot, majd amikor már tudsz mozogni, lépj ki. Utána már biztos kell lennie, valszeg azért nincs, mert még nem generálta le a profilt.

  18. Ohó, örök hála, csak nehogy utolérjen 🙂 Flottul megy

  19. siklara Says:

    Hülye kérdés: az Alice-szel folyamatosan kihúzott nettel kellene játszani? Csak mert hiába csináltam mindent a leírtaknak megfelelően és blokkoltam a tűzfalon, játék egy idő után kivágott a desktopra, mert mégis fölmászott a netre és közölte, hogy a példányom meg van buherálva, úgyhogy legyek szíves megvenni az eredetit. 😀

  20. Nem, ha kitörlöd a fentebb felsorolt fájlokat, akkor elvileg nem tud mi felmászni, nekem működik is tökéletesen.

  21. siklara Says:

    Töröltem őket, aztán mégis… na mindegy, majd ügyeskedek. : )

  22. Akkor próbáld meg úgy, hogy ha játszol kihúzod a netet, úgy tuti nem fog kavarni semmi. (Fura, mert nálam ez nem jött elő.)

  23. Hello az lenne a kérdésem hogy szerintem ami levan írva azt mind megcsináltam.és amikor futtatni akarom a gamet ki írja h SKIDROW nagy betükkel és utána eltűnik de nem indul el semmi mi lehet a probléma?:(

  24. Nem tudom, nekem és másoknak is működött/működik, esetleg próbáld meg rendszergazda módban indítani.

  25. alicefans.wordpress.com

  26. Sziasztok esetleg valaki nem tudja, hog a folytatása mikor lesz ? :)ű

  27. Belátható időn belül, szerintem nem lesz. Az előd és e között is cirka 11 év van.

  28. csak már jó régen keresgélek utána és nem találom de még kiegászitőt semm :/

  29. Kiegészítőket manapság már nem nagyon csinálnak, inkább DLC-ket szokás. Az egyetlen amiről tudok, hogy volt egy limitált bónusz kiadás az előrendelőknek, ami tartalmazta az eredeti Alice játék HD remake verzióját. Ami persze jó nagy kibaszás, mert ahhoz legálisan hozzájutni, piszok drága.

  30. Hát még én megakartam venni a simát és 15.000 ft -lett volna.

  31. Nemrég feltettem az eredeti 2000-res részt, hozzá HD pack-el. Egyelőre azt mondanám, az új rész jobb, legalább is játékmenet terén egészen biztosan.

    Már el is felejtettem, hogy a régi részben csak sután hadonászni lehetett a késsel. =D

  32. Az újat már kijátszottam egyszerüen szuper főleg ha van meg hozzá a mod is 🙂

  33. Anno kitoltam én is, és mostanában gondoltam rá, lehet megint elő kéne venni, mert anno nagyon élveztem. Jó hosszú, szép, hasonlót úgy se nagyon találni. =)

  34. Én most “karakter épitős’ játékkal játszom nem netessel és most várom a magyarítást mert annyi szöveg van benne angol nyelven ,hogy nem értek semmit :/ http://www.hunositokteam.hu/articles.php?article_id=25

    És az a gond ,hogy alig várom már és hol van még ösz . emlékszem az alice-t is igy vártam 😀

  35. Ahogy látom ez egy akció RPG. Nem néz ki rosszul, olyan középszerűnek nevezném így első blikkre. Inkább a Skyrim, Gothic féléket kedvelem ebből a műfajból.

    Magyarítást én utoljára a Mafia című játékhoz használtam. Egy a havai PC Gurus CD-ről tettem fel, mert netem akkor még nem volt. Szerencsére már jó pár éve annak, hogy nem kell magyar feliratokra hagyatkoznom. =)

  36. Nekem se van a nyelvel gondom csak hogy én 10 éve németet tanulok xd

  37. Na igen, az úgy probléma tud lenni. Bár a legtöbb játéknál lehet nyelvet választani, vagy telepítés előtt, vagy játékon belül a felirat nyelvét lehet állítani.

    Szerencsére a legtöbb dolgot azért megtalálom angolul, de van amikor nekem is orosz, kínai, vagy japán forrásokhoz kell nyúlni, na akkor aztán lehet szótárazni. Vagy amikor youtubeon írnak rám oroszul, japánul, na az tud még érdekes lenni. =)

    Persze náluk még megértem a dolgot, de amikor spanyolul írnak rám, akkor azért meg szoktam jegyezni az illetőnek, hogy angolul írjon már, ha értelmes választ szeretne kapni. =D

  38. A profiknak könnyü 🙂 csak az a gond ,hogy temérdek szöveg van egy párbeszédnél ..és hát nem csak egy párbeszéd van …xd és mindig szótárazni elég rossz :/ de amugy tök jó hogy igy beszélünk sok minden hasznomra válik xd

  39. Anno én is meg voltam lőve, mikor még elég gyér volt az angolom, aztán leültem a Morrowind elé, ami amúgy se volt könnyű, hát még így. =)

    Ha gondolod nézz szét a blogon, bár egyes kategóriáktól óva intelek. Egyrészt mert láthatsz felkavaró dolgokat, másrészt mert anno elég paraszt stílusban írtam meg egy-egy bejegyzést, persze szándékosan. Viszont a többibe nyugodtan belenézhetsz. =)

  40. esetleg youtube csatornád nincs ?:)

  41. Van, de ott tuti nem sok érdekes dolgot fogsz találni. =D Tessék: http://www.youtube.com/user/smhungary89/about

  42. Szerintem ötletes 🙂

  43. Igazából csak a mugen próbálkozásaimat töltöm fel oda, mást nem nagyon.

  44. minden féle játékal probálkozol ?

  45. Nem, csak ami érdekel. =) YT-re viszont, főleg csak a mugenkodásaimat teszem fel, mivel egy rendes gampley video full HD-ban azért több giga helyet elfoglalna, még tömörítve is, helyem meg nem sok van.

  46. meg mire feltöltenéd iiszonyatosan sok idő .

Vélemény, hozzászólás?

