Half-Life Zombie Edition (Headcrab Mod)

Sokan emlékezhetnek még az AvP 2 játék egykori legjobb húzására, az Alien kampányra, ahol az első résztől (és a remaketől) eltérően nem kifejlett droneként, hanem apró, gyenge, sebezhető facehuggerként kezdtük az életünket, akivel lopakodni, sunnyogni, aljasul rajtaütni kellett az áldozatunkon, hogy beléphessünk a következő ciklusba.

Hasonló alapelvű lények voltak a Half-Life headcrabjei, akik ugyan közel sem jelentettek számunkra akkora veszélyt, mint Xenomorph társaik, ám a potenciál bennük is megvolt. Hozzám hasonlóan szerintem sokakban felmerült azaz ötlet, milyen lenne headcrabként érvényesülni, hisz a játék addigi kiegészítői már nem csak a tudósok, hanem a katonák (Opposing Force) és a biztonsági őrök (Blue Shift) szemszögéből is bemutatta a kalandot. Sajnos azonban a Xen szemszög kimaradt, egészen mostanáig. Eme mod lehetőséget nyújt arra, hogy a Black Mesa poklát apró headcrab formájában is kipróbálhassuk, sőt ennél valamivel tovább is megy.

Egy új élet kezdődik

A kaland a születésünkkel kezdődik, kifejlett headcrabként ébredünk a Xen bolygón, ahol testvéreinktől elszakadva kimászhatunk az addig biztonságot nyújtó barlangból a felszínre.

A Xen ugyan nem egy veszélytelen hely, ám alig hogy szétnézünk kicsit, akaratunkon kívül máris a Földi invázió részévé válunk és a Black Mesára kerülünk. Itt az első dolgunk nem más lesz, mint találni egy potenciális gazdatestet, majd az illető fejét becélozva egy jól irányzott mozdulattal rátapadni. Itt tapasztaljuk majd meg először miben más a headcrab és a facehugger taktika, mert még xenomorph rokonunk csak keltetőnek használja az áldozatát, addig mi inkább a birtokunkba vesszük és a saját igényeinkhez alakítjuk azt, úgymond mutáns zombi bábbá tesszük.

Ebben a formában 2 életerőnk is van, ami annak tudható be, hogy mester és szolga kapcsoaltban vagyunk a gazdatesttel, amit ha elveszítünk még kisebb a gond, ám ha előbb a mi életerőnk éri el a 0-át, akkor egyből végünk.

A mutálódott test előnyeit gyorsan érzékelni fogjuk, hosszú karmainknak köszönhetően bárkit lazán leverhetünk, kábé kétszer erősebbek és ellenállóbbak vagyunk mint egy átlag ember, és az áldozataink elfogyasztásával tudjuk az elvesztegetett életerőt pótolni. Továbbá képesek vagyunk látni a sötétben, és ami a legfontosabb, ha úgy hozza szükség, bármikor leválhatunk az áldozatunkról, és újíthatunk egy másikat.

Természetesen ennek a létnek is megvan a maga árnyoldala. Ha áldozatunk nem magányos, vagy átalakítás közben valaki rátalál, nem lesz rest ebben az igencsak sebezhető állapotban végezni velünk. Más zombikkal alapból nem tudunk kommunikálni, és a komplexebb dolgokat képtelenek vagyunk megoldani, például mint egy számzáras ajtó panelja, amit maximum összezúzni tudunk.

Válassz egy utat

A mod ha csak headcrabként és zombiként történő kalandozásból állna, akkor is érdekes lenne, ám ennél bátorkodtak némileg tovább menni a modderek. A játékban ugyanis a leölt ellenségekből, hullákból nem csak életerőt, hanem mutáció pontoklat is kapunk, amit egy külön menüben tudunk elkölteni a nekünk leginkább megfelelőre.

Mint látható 3 lehetséges út közül választhatunk, ami nagyjából megfelel a warrior, rouge, mage felállásnak az rpg játékokból. Magában a fejlődésben semmi bonyolult nincs, TAB gombot lenyomva a menüből kiválasztjuk a nekünk tetsző utat…

…aminek hatását gyorsan érzékelni fogjuk, majd amint elegendő pontunk van, unlockoljuk a nekünk szimpatikus skilleket.

Szerencsére a pályatervezés úgy lett kitalálva és felépítve, hogy több alternatív út is létezik, így headcabként és valamilyen irányba fejlesztett zombiként is tovább tudunk majd jutni. Például Crasherként ki tudunk ütni a meggyengült falakat, golyóálló üvegeket, és be tudjuk zúzni a nem túl vastag fém ajtókat, még Rusherként olyan helyekre tudunk felugrani, ahová amúgy nem, és a többi. Itt fontos megjegyezni, hogy ha elkezdünk egy irányba fejlődni, utána minden új áldozatunk alapból azzá mutálódik át amivé fejlődtünk, hisz az információkat a headcrab tárolja magában és a test ehhez alkalmazkodik.

Amit még meg kell említenem, hogy magányos akciózásban és más zombikkal közös zúzásban is részt fogunk majd venni.

Sőt már alap zombiként is fel tudunk venni más headcrabet, akit egy jól irányzott mozdulattal az áldozatunk fejére dobhatunk.

Ha ez sikerül és senki se zavarja meg felebarátunkat a munkában, hamarosan egy társsal is gyarapodni fogunk, aki akár golyófogóként is hagyhatunk előre törni, de jobb inkább egymást segíteni, mert ha hirtelen magunkra maradunk, könnyen végünk lehet.

Értékelés

Mit is mondhatnék a modról? Ötletes, hangulatos, jópofa, bugal nem találkoztam, elakadni se tudtam, talán csak egy baja van vele, kicsit rövid, kábé mint a Blue Shift. 8/10

Akik ki szeretnék próbálni, azoknak csak az alap Half-Lifera lesz szükségük és az 1.1.1.0-ás patchre.

Reklámok

12 hozzászólás to “Half-Life Zombie Edition (Headcrab Mod)”

  1. Érdekes egy mod. 🙂
    Kár h a HL2 zombik olyan gagyik lettel azzal a nyöszörgő nyafogó hangal.

  2. A HL 2-nek sajnos több gondja is volt mint folytatás, mondjuk kapásból az, hogy a szörny és fegyverpark felét nemes egyszerűséggel kihagyták. De oké, ha ettől eltekintünk és elfogadjuk az új felállást, fun a game, egészen az autós rész végéig. Onnantól kezdve a börtön valami dögunalom, viszont a mélypont majd csak ez után jön, amikor elkezdünk freedom fighterkedni a combine katonák ellenőrző pontjai ellen, miközben olyan WTF momentumok jönnek, hogy a magát kutyának képzelő robot ladákat és trabantokat hajigálva száll be a küzdelembe. Ott akaratlanul fel kellett tennem a kérdést: “És ebben most mi is a Half-Life már, Gordont leszámítva?”

    A zombi hangok szörnyűek, egyszerűen nevetségessé teszik a monsztrákat, nem félelmetessé. Emlékszem az Opposing Forceban feltűnő Gonome nevezetű variánstól hogy tudtam parázni, amikor vadul hörögve, vicsorgó fogakkal megindult felém: http://images3.wikia.nocookie.net/__cb20100903033214/half-life/en/images/0/08/Gonome_sprint.jpg

    Sajnos a legtöbb játék folytatása ilyen, sose érik el az előd színvonalát. Kivétel talán a Wolfenstein, amin sikerül mindig pont annyit változtatni, modernizálni, hogy az ne menjen a minőség rovására.

    Ellenpéldának ott a Battlefield, ami anno a földön, vízen, levegőben megy a szabad csata ötlettel robbant be, aztán a 2-re pont ezt ki is ölték belőle. A 3-ból a trailer elég volt ahhoz, hogy ki se próbáljam, és nem érdekel, mennyire reális vagy filmszerű. Én nem akarok filmet játszani, akármennyire is ez a trend van erőltetve.

  3. siklara Says:

    Heh, egyből az AvP2 jutott eszembe róla, erre ott figyel az első mondatodban. 😀 Ötletes mod, élmény lehetett.

  4. Érdemes kipróbálni annak akinek tetszett az Alien kampány az AvP 2-ben és/vagy egyszerűen érdekli milyen lehet headcrabként vadászni. =)

    Ezért is maradtam én főleg PC-s, mert vannak olyan modok amik akár önálló játékként/kiegészítőként is megállnák a helyüket.

  5. siklara Says:

    Agreed, sok dolog miatt megéri a glorious PC master racehez tartozni és a modok mindenképpen a top érvek között szerepelnek. : )

  6. Emulátorok, modok, skinek, hrp feldolgozások, igen meg van az előnye az kétségtelen. =) Ugyanakkor több haverom tart a PC mellett konzolt is, sőt van aki PC-n egyedül két játékot tol, az egyik a CS, a másik a Mugen.

    Gondolkoztam már rajta amikor volt így téma hogy Xbox, PS van eladó nem is rossz árért, hogy lecsapok rá, de azaz igazság, hogy konzolozni inkább haverokkal fun, na meg inkább a régi PSX, Saturn, Genesis, stb cuccokat kedvelem amikhez vannak emulátorok.

    • siklara Says:

      Tartok én is két konzolt (PS2-t és GC-t), de ettől függetlenü jó sok időt beleöltem ezek emulátoraiba is, mert mégiscsak awesome dolog az eredeti felbontás sokszorosán, felhúzott grafikával újrajátszani a kedvenceket PC-n. : ) Egyébként amit lehet, azt PC-n tolom és a konzolokat jóval kevesebbet használom.

      Engem a 6. konzolgeneráció érdekel igazán; se az újabbajk, se a régebbiek nem mozgatnak meg. Társaságban tényleg jobb a legtöbb konzoljáték, de én úgyis főleg single player címekkel játszom.

      • Nálunk a felhozatal konzolok terén PS2-PS3 (előbbiből van több) illetve Xbox360. Amit lehet én is PC-n tolok, egyszerűen azért mert ez van, ezt szoktam meg. Grafika annyira nem oszt-szoroz nálam, felhúzni felhúzom persze amíg van értelme/bírja a gép.

        Szerencsére idén nincs okom panaszra, a felhozatal jobb mint reméltem, volt már itt DNF, Dragon Age 2, Witcher 2, új Alice, és még jön a Skyrim is. =)

  7. Ezt ki kell próbálnom.
    Majd leszedem a HL-t azt tolom, olyan rég nyomtam az IGAZI Black Mesa játékot, mert ez sokkal tartalmasabb mint az a 2, amit még mindig nem bírtak folytatni.

    Amúgy a Valve szerint abban már nem Gordon lenne hanem a kommandós aki a kiegben volt.

  8. Ülj neki ha van kedved, egyszer megéri mindenképp. =)

    A 2 nekem se tetszett annyira mint az 1, a 3 meg… nos valamiért nincs túl jó előérzetem vele kapcsolatban.

  9. Hu, kösz, hogy írtál erről, nagyon jó kis mód, csak nehéz.

  10. Szívesen! =)

    Elsőre engem is sokszor elkentek, cselezni kell benne, nem szabad direktbe nekimenni senkinek, max ha háttal áll.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: