King’s Bounty the Legend & Armored Princess

Akik régebb óta játszanak, azoknak ismerősen csenghet az a név, hogy Heroes. A legtöbb ember valamelyik résszel valamilyen formában már találkozhatott, jómagam anno még az első résszel kezdtem. Sokan azonban nem tudják, hogy bizony a Heroes egy korántsem eredeti ötlettel rukkolt anno elő, ugyanis az ihletet egy másik játék adta nekik, ami 5 évvel az első Heroes játék előtt jelent meg, ez volt a Kings Bounty.

2007-ben aztán, több mint 17-évvel az eredeti játék után az Orosz Katauri Interactive gondolt egy nagyot, és az eredeti játék tiszteletére elkészítette a remaket, The Legend alcímmel, ami szerencsére nagyszerű iparos munka lett.


A Legenda újjáéled

A történet a klasszikus high fantasykhoz hasonlóan nincs túlbonyolítva, mi vagyunk a király legújabb kincskeresője, akinek ki kell állnia 3 próbát, ahol elsajátíthatja a szakma minden fontosabb elemét, majd megindul a nagy kaland, sárkányokkal, varázslókkal és hercegnőkkel.

Ami kapásból fel fog tűnni mindenkinek az a klasszikus D&D stílusú színes, mondhatni csicsás, ám mégis gyönyörű és részletesen megalkotott artwork, amivel a különféle menüket megalkották. Ez van akinek tetszik, másokat inkább taszít, személy szerint nekem tetszett. Ingame természetesen full 3D a grafika, ám mégis jól illeszkedik a menük stílusához, kissé elnagyolt, kicsit giccses, ám mégis hangulatos, szép, és ami igazán fontos, részletes.

A játék karaktergenerálással kezdődik, ahol RTT lévén nem kell attribute, skill pontokat osztogatnunk, pusztán a karakterosztályt kell megválasztanunk, miszerint lehetünk harcosok, pap lovagok, illetve mágusok.

Mindhárom osztály más-más taktika szerint jár el, a harcos hatalmas és erős sereggel arat győzelmet, a paplovag a bölcsességét használva különféle passzív képességekkel szerez érvényt az akaratának, még a mágus értelemszerűen a mágia hatalmát hívja elő, hogy az átlagos, emberhátrányban lévő csapatait a mágia segítségével felerősítse, miközben az ellenség haderejét gyengíti, pusztítja.

A játékban mindenki megtalálhatja a neki legszimpatikusabbat, ám megfigyeléseim alapján az erősviszonyok a következőképp alakulnak harcos>mágus>paplovag. Utóbbit, pláne nehezebb szinten, csak a tapasztaltabb játékosoknak ajánlom.

A játék mint mondtam RTT, ám ennek ellenére minden fontosabb RPG elem is megtalálható benne. Karakterünknek van inventoryja, ami egyben adatlap is, itt minden megtalálható egy helyen.

3 fő attribute határoz meg minden karaktert, támadás, védekezés, intelligencia. Az első kettő az egységeink erejét és szívósságát, még utóbbi a varázslataink hatékonyságát befolyásolja.

Van egy skill táblánk, ami 3 osztályra oszlik fel (hatalom, ész, mágia) amiknek az aktiválásához és fejlesztéséhez rúnák szükségesek a 3 osztálynak megfelelően. Ezeket a rúnákat szintlépésenként a karakterosztályunknak megfelelő arányban kapunk (értelem szerűen a harcos hatalom, még a mágus mágia rúnából fog többet kapni). Természetesen kaszttól függetlenül minden területen érdemes valamennyit fejlődni, mert a harcosnak sem árt, ha ért valamennyit a mágiához, és van néhány hasznos képessége.

Ezeken felül még két fontos dolgot érdemes megemlíteni, az egyik a chest of rage, amit a fő szál viszonylag korai szakaszában már a birtokunkba vehetünk. Ez a láda lényegében egy tömegpusztító fegyver, amiben 4 lélek lakozik, ám alapból egyik se hajlandó a segítségünkre lenni, mindnek szüksége van valamire. Viszont ha megadjuk nekik amire vágynak, onnantól kezdve fejenként 4 képességgel tudnak a segítségünkre lenni, amik a csatározások fejlődnek, minél gyakrabban használjuk őket.

Ez a fajta hatalom azonban nincs ingyen, ahogy a varázslatokat a manából, úgy a lelkek képességeit a rage szintből tudjuk előidézni. A két érték ellentétesen nő illetve csökken, a mana pihenéssel nő, még a rage ettől csökken.

Végül muszáj szót ejtenem arról a lehetőségről is, hogy kalandozásaink során belebotlunk majd hölgyekbe, akiket feleségül vehetünk, ők tartós bónuszokat adnak, és képesek nekünk 4 gyereket is szülni, akik fel ugyan nem nőnek, de mindegyikük szintén növel valamilyen értéket.

Taktikára fel!

A király kincsvadászaként 3 fő tevékenységünk lesz, az első a harc, ami a stílushoz méltó módon történik, avagy a pálya televan mászkáló figurákkal, akik egy-egy seregnek felelnek meg. A seregek különböző erősségűek lehetnek, így nem mindegy minek megyünk neki, főleg az aurával rendelkező karakterekre érdemes odafigyelni, azok ugyanis ellenséges anti-hősöket jelölnek.

A harc körökre osztott RTT módban történik, ahol az egységeinkkel támadni, mozogni, védekezni tudunk, sőt döntő többségük rendelkezik egyedi, csak rá jellemző aktív és passzív skillekkel.

Harc közben kaszttól függetlenül 2 dolog lesz segítségünkre, az egyik a mágia, a másik a már előbb is említett chest of rage. A mágia használat igen egyszerű, kinyitjuk a varázskönyvünket, majd a nekünk tetsző varázslatot aktiváljuk. Ezt megtehetjük tekercsekről is, vagy amennyiben szereztünk jártasságot az adott mágia osztályban, a spelleket a könyvünkbe is beírhatjuk, illetve idővel fejleszthetjük is.

A Chest of Rage használata szintén nem okoz különösebb kihívást, rábökünk a láda ikonjára, és az elérhető, szituációnak leginkább megfelelő erőt alkalmazzuk.

Amennyiben egy csatát sikeresen megvívunk, tapasztalati pontot szerzünk, majd a kellő mennyiség elérése után szintet lépünk. A harcon túl még 2 fő tevékenységünk lesz, különféle küldetések megoldása, illetve kincskeresés, különösebb magyarázatra ezek már nem szorulnak, hisz mindkettő adja magát.


Tálalásból jeles

Röviden összefoglalva a Kings Bounty Legend egy hangulatos, szórakoztató RTT, amin egyszerűen látni azt, hogy a fejlesztők az eredeti alkotás tiszteletére, nagy odafigyeléssel készítették el. Ugyan hajlamos a monotonitásra, ám időről-időre mindig visszacsábítja a játékost a monitor elé hogy csak még egy szint, csak még egy dungeon. 8.5/10


Armored Princess

Az alap játék sikere után pont egy évvel jelent meg ez a függetlenül, önmagában is játszható kiegészítő, ami alapvetően nem sokat változtatott a már sikeres, bejáratott formulán, mégis sok olyan apró változást és új dolgot hozott be, amire vagy szükség volt, vagy csak egyszerűen praktikus.

A grafika, hangulat maradt régi:

A karaktergenerálás másabb felületet kapott, de lényegében ugyan az a 3 kaszt lett elérhető.

Az inventorynk és adatlapunk felépítése, elrendezése szintén maradt a régi, ám bővült néhány új elemmel.

Hogy miben is változott a játék? Azt hiszem ezt egy gyors listában a legjobb összeszedni.
– A főhős ezúttal nem egy kincskereső lovag, hanem egy kalandvágyó hercegnő.
– A Chest of Rage helyett egy kölyöksárkányt kapunk, illetve választhatunk. Sok hasznos képessége van, ám valamivel gyengébb mint a láda szellemei voltak.
– Kaptunk egy teljesen új fajt, az őshüllőket megszelídítő és csatasorba állító gyíkembereket.
– Minden faj kapott legalább két új egységek.
– Pár helyett ezúttal fegyverhordozónk lehet, akit ugyan úgy fel tudunk szerelni, mint magunkat.
– A játéktér ugyan kisebb, ám cserébe nehezebb.
– Kaptunk úgynevezett awardokat, amik tartóst bónuszokat adnak több szinten át, amennyiben teljesítjük a feltételeiket.
– A skillek majd felét részben vagy teljesen újragondolták, így sokkal hasznosabbak lettek, plusz minden karakterosztály kapott egy spéci skillt, ami rendkívül hasznos.
– Végezetül, ezúttal lovunkat képesek leszünk Pegazussá alakítani, akivel így repülni is tudunk.

Go Princess! Go!

Az Armored Princess kiegészítő rövidebb ám pörgősebb mint az alapjáték volt, és az új egységeknek illetve az újragondolt skilleknek köszönhetően élvezetesebb a harc. 9/10

Advertisements

4 hozzászólás to “King’s Bounty the Legend & Armored Princess”

  1. Hallottam erről a játékról…
    Olyan mint a Heroes azt meg szeretem szal kikéne próbálni. ^^

  2. Csak ajánlani tudom, mert nagyon jó lett, aki egy kicsit is szereti ezt a műfajt, annak muszáj kipróbálni.

  3. Mindig ilyen játékokat kerestem, de valahogy sose találtam. Még jó hogy írtál róluk:)

  4. Szívesen. =)

    Sajnos nem túl népszerű műfaj, ezért nem is sokan kockáztatják meg, hogy egy ilyen darabbal próbáljanak szerencsét a piacon.

    Ennek ellenére szép, hangulatos, hosszú játék.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: