Olvassunk shounen mangát!

Nem vagyok egy nagy mangafan, de ezt most bizony elkezdtem olvasgatni, már csak azért is, mert a mostani shounen mangák nagyjából egy lavórnyi híg fossal érnek fel, úgy minden szempontból.

Kubo és Kishimoto mangáival a csapnivaló artokon túl (főleg előbbire értendő) nagyjából ugyan az a probléma, vagyis hogy egyszerűen csak nem tekinthetők shounennek, sokkal inkább valami shoujo x shounen hibridnek, avagy shounjoe-nak.

Narutardok, Bleach tardok figyelem, vessetek egy pillantást erre és sírjatok, így kell shounen mangát rajzolni. =P

Most őszintén srácok/lányok nem lazábban néz ez ki milliószor, mint ez…

Egyébként nem kicsit gáz az, amikor egy manga (addig se túl részletes) artja mindennek tetejébe nem felfelé, hanem visszafelé kezd “fejlődni”?

 

 

Reklámok

12 hozzászólás to “Olvassunk shounen mangát!”

  1. cheatergs Says:

    Nekem nem tetszik az artja, meg a több gore-tól nem lesz rögtön faja a shounen. Jagi amúgy se érdekelt; nem tudom mennyire népszerű a neten, de ha igen, akkor Brolyhoz hasonlóan túldimenzionálják.

    A Bleach-ről tudod mi a véleményem, ezért csak annyit kommentelnék, hogy Ichigo egyedül akkor nézett ki jól, amikor megjelent az igazi Karakura városban az ultimate szintjén. Már dizájnra értem. Amúgy meg grafika… pfff…

  2. Nem a gorera gondoltam, hanem úgy az összképre. Nekem mindig is bejöttek a posztapokaliptikus témájú dolgok. Jagi nem egy túl erős karakter, de van egy stílusa, és ez a mangában némiképp jobban előjön, mint az animében.

    Jagit nem különösebben közkedvelt, Raoh vagy Toki sokkal népszerűbbek nála, hozzáteszem okkal. Brolyt nem mondanám túldimenzionáltnak, inkább azt mondanám rá, hogy feleslegesen húzták. Maga a karakter szvsz mint egyszeri shounen boss megállta a helyét az első movieban, voltak jó beszólásai, fasza zene, ment a zúzás, stb. A baj ott kezdődött, amikor a karakter hirtelen jött népszerűségét a Toei meg akarta lovagolni, és csinált még 2 moviet, totál feleslegesen, mert a karakterből már kihozták azt, amit ki lehetett.

    Amúgy lehet, sőt biztos vannak ennél jóval komolyabb mangák más műfajban, de mint shounen manga én manapság egy olyat se találok ami akár egy kicsit is le tudna kötni, valahogy mind olyan gyerekes, béna.

  3. Néhány dolog, inkább csak a pontosság kedvéért:

    1. A HnK manga szerintem elég erősen seinen. Így kissé igazságtalanság shounenekkel összemérni, vagy úgy állítani be, hogy “ez mekkora shounen, bár a többi is ilyen lenne!” (A Lucky Star is seinen egyébként, hiába írod le sokadjára, hogy shoujo, nem lesz az.) Mivel a seinenekre jellemzőbb, hogy általában gorébb a sztori, reálisabb a karakterdizájn, stb, így persze, hogy lemossa akármelyik shounent. Horrort is hasonlíthatnál vígjátékhoz ennyi erővel. Igazságos fight lenne mondjuk a Berserkkel összemérni, ami ugye még ma is fut, az egyik legnépszerűbb seinen manga, és ha másban nem is, de rajzolásban elég sok más címet maga mögé utasít. (Persze én simán azt mondanám, hogy a rajzolás nem minden, de itt most eléggé arra ment rá az egész post, hogy 2-3 kép összehasonlítása alapján kell megítélni, hogy szerintünk melyik a jobb cucc.)

    2. Így a képel alapján nálam rohadtul nem bizonyított, hogy a HnK annyival jobb lenne rajzolásban. XD Most ha egyiket sem ismerem, mit látok: Bleach képeken van egy faszi, akinek a fejét látom közelről, meg hogy mivé változott az évek során, HnK-ben meg két nagytotál képet, ami éppen hangulatos, meg minden, de pl. a szereplők feje talán még elnagyoltabb is, mint Ichigoé. (Kivéve a vén fószert, ő elég jó. :)) Egy igazságos összehasonlítás az lett volna, ha mondjuk a Bleach-ből is valami városképet, vagy fightot raksz be, nem csak egy fejet, és még így is lett volna mibe belekötnöd, pl. hogy Kubo többnyire nem rajzol háttereket. XD

    Szóval most ennek az egész postnak nem sok értelmét láttam, kb. annyit, hogy “én jobban szeretem a HnK-t a Bleach/Narutónál”, azt meg már eddig is tudtuk. XD Azt meg nem is értem, hogy most a hangulatot, a rajzolási stílust, vagy mit hiányolsz a mai shounenekből? (Amik persze egyáltalán nem csak a Naruto/Bleach kombóból állnak, de ezt te is tudod.)

  4. A Fist of the Noth Star shounen manga, eleve a Weekly Shounen Jump-ban futott. Seinennek én nem nevezném, hisz elsősorban a bunyó benne a lényeg, ezért is húzták az animét ahogy a shouneneket szokták. Mondjuk nem tagadom, van benne valami, hogy kicsit olyan seinenes beütése van, de wikipédia, mangafox szerint is shounen.

    Lucky Start nem írom sokadjára shoujonak sehol se, spec szó se volt róla. Nem tudom ezt minek hozod fel mindig. Egy régebbi bejegyzésben írtam, aminek a lényege az volt, hogy milyenek voltak régen és ma az anime bigék, de mindegy, most nem ez a téma.

    Mai shounenekből konkrétan azt hiányolom, hogy nincs hangulatuk, illetve hogy idétlenek.

    Egyébként ez nem egy ismertető akart lenni, csak egy szimpla kis szubjektív bejegyzés a “naplómba”. =)

  5. Manga olvasásról nekem a Grappler Baki jut eszembe, mert mondták sokan, hogy az egy nagyon állat manga és minden megtörténik benne. ( még Obama is benne van. 😀 )

    De egyszerűen nem köt le, viszont bejön a stílusa de… mégse tudok ott ragadni mármint úgy általános manga olvasásnál.

  6. Én most unalom űzö gyanánt fogtam bele, mert jövőhéttől szabin leszek, meló meg nem nagyon van, szinte semmi, na mondom akkor olvassunk valami laza agykikapcsoló de azért színvonalas bunyózást. HNK animét úgyis viszonylag régen láttam már, na akkor nézzünk bele a mangába.

    Manga olvasással ugyan az a problémám nekem is mint neked, az esetek döntő többségében nem köt le, max ha az anime megfogott annyira, de az meg már manapság ritka mint a fehér holló. =)

  7. A Baki is elég vad, de van durvább manga is, pl. apocalypse zero (péternek biztos tetszene), meg nekem még a shamo is nagyon bejött (ez nagyon realisztikus, de pont ezért még durvábbnak tűnik).

  8. Ez az Apocalypse Zero egész jónak néz ki.

  9. hangarii Says:

    Hát….A Bleach manga tényleg kidolgozottabb volt az elején. Az első fejezetekbe tetszett hogy Orihime szeme viszonylag normális, most meg már túl nagy. Hiába manga, sosem szerettem a nagy szemeket >< Vége lehetne már ennek is, bár amíg Kubonak jön belőle haszon, gondolom úgysem fogja abbahagyni.

  10. Aizen után abba kellett volna hagyni, de úgy látszik Bleach GT-re van igény. =D A rajz minőségét illetően kábé olyan, mint egy középszerű general doujinshi a 2000-res évek elejéről.

  11. Ha igényes mangát szeretnél a te műfajodból, még mindig a Vinland Sagát tudom ajánlani. A rajzolása és realisztikussága, történelmi pontossága mellett még a sztori is jó (bár most kicsit belassult)…

  12. Egyelőre elég most ez nekem. =)

Vélemény, hozzászólás?

