Kotor 1-2 vs Dragon Age 1-2

Volt már hasonló versus anno, ám a mostani némiképp más lesz, már csak azért is, mert mindkét játékot ugyan az a fejlesztőcég adta ki. Akik nem játszottak egyik játékkal sem, azoknak szólok, hogy erős spoiler veszély áll fenn, szóval csak bökjön a tovább gombra, akit az ilyesmi nem zavar.


Történet és Világ

Kotor: A Kotor története a jól ismert Star Wars univerzumban játszódik 4000 évvel a filmek előtt. A köztársaság már ekkor 15.000 éves, és alig hogy túlestek 3 igencsak súlyos háborún, épp benne vannak a 4.ben. A játék elején egy átlagos köztársasági katona bőrébe bújva kezdünk, aki arra ébred hogy a hajót ami szolgált, megtámadták a sithek. Rövid csatározás következik tuttorial képen, majd az alattunk elterülő Taris bolygóra zuhanva első feladatunk egy Jedi kisasszony megmentése lesz. Alig hogy ezen túlestünk, kiderül hogy erő érzékenyek vagyunk, így egy Dantooine nevű jórészt farmerek lakta füves bolygóra érkezünk, pontosabban menekülünk, mert a fő gonosz, Darth Malak flottája időközben rommá bombázza a Tarist. A Dantooineon aztán furán beszélő mesterek úgy döntenek Jedivé képeznek minket, majd hablatyolnak valamit egy Star Forge nevű dologról is, ami valami nagyon ősi, nagyon veszélyes, és nagyon rejtélyes dolog, csak egy vele a gond, nem tudjuk hol is van. Szerencsére viszont vannak csillagtérképek különféle világokra elszórva, amiket ha összegyűjtünk, meghatározhatjuk a kohó pontos helyét. Innét indul az igazi kaland.

Dragon Age: A Dragon Age története és világa némiképp eredetibb útvonalra próbált lépni, és bár nem sok eredeti dolgot volt képes felmutatni, mégis rendkívül jól lett felépítve. A Kotortól eltérően a DA azzal az ötlettel állt elő, hogy a címben is jelzett Origins, vagyis eredetek szó után kiválaszthatjuk azt, hogy karakterünk fajtól, hovatartozástól függően milyen előélettel rendelkezzen, illetve ha mágust indítunk, akkor is egy külön fedő storyt kapunk. A közös nevező egy Duncan nevű Grey Warden, aki valamilyen tragédia, baleset, félresikerült akció miatt megment minket, cserébe azért, hogy mi is kamarásnak álljunk, és harcoljunk a Darkspawn nevű gonosz faj ellen. A dolgok kezdetben egész jól mennek, ám egy árulás következtében mind a király, mind Duncan meghal, így miránk, illetve egy másik kamarásra, Alistair-ra marad, hogy egyesítsük Ferelden népeit a Darspawnok és a nekik parancsoló Archdemon ellen.

Folytatások: Mindkét alkotás folytatásában egy nagy közös pont van, hogy mindkettő próbált a heroikus vagy diktatórikus végzet elven felépített cselekmény helyett valami mással előrukkolni. A Kotor 2 egy komorabb, bizonytalanabb, frusztrálóbb hangulatot akart teremteni, de sajnos a kivitelezés nem lett hibátlan. Hasonlóan ám mégis eltérően a Dragon Age 2 egy lokális, életrajz szerű, moralizálósabb útra akarta terelni a megközelítést, ám ez sajnos még kevésbé sikerült neki, mint a Kotor folytatásnak.

Eredmény: Nehéz kérdés, scifi vs fantasy, erkölcsösebb vs erkölcstelenebb, meglévő vs saját univerzum… szívem szerint mindkettőnek odaítélném a pontot, ám úgy gondolom a Kotor története némiképp fordulatosabb, érdekesebb volt, mint a Dragon Ageé. A folytatások tekintetében szintén a Kotornak megy a pont, mert a DA 2 utolsó fejezete egy zagyva katasztrófa volt.


Játékmenet

Kotor: Mondjuk úgy, egyszerű de nagyszerű. Minden szükséges RPG elem megvan, inventory, XP, skill, attribute, illetve a spellt helyettesítő force rendszer. A harcrendszer anno igencsak ötletesnek számított, hisz elsőként sikerült színvonalasan egybe olvasztania a körökre osztott és a valósidejű harcrendszer előnyeit. Ez annyit tesz, hogy a karakterünk szabadon tud mozogni, ám a harc bármikor pauseálható. Maga a küzdelem teljesen scriptelt és érezni rajta az én köröm, te köröd megkötést, de a körök között nincs szünet, és játék közben mondhatni teljesen dinamikus hatást kelt a különféle védésekkel, elhajlásokkal, counter támadásokkal. A párbeszédek panelfelületen zajlanak, ám társainknak van hangjuk és arc, test animációjuk. A küldetéseket a szokásos módon tudjuk felvenni, illetve leadni. Sokszor kell döntéseket hozunk, amik az esetek többségében jók vagy rosszak lehetnek értelem szerűen, ám néha vannak elgondolkodtatóbb helyzetek is, például a Sunry ügy tárgyalása, meg úgy alapvetően a különféle tárgyalásos, meggyőzős részek. Végezetül tudunk még tárgyakat fejleszteni, kártyázni, versenyezni, arénában harcolni, és lövegtoronyból lövöldözni is.

Dragon Age: Megörökölte a Kotor rendszerének szívét-lelkét, ám némi változtatást eszközölt rajta. Például a társainkkal kapcsolatos viszony rendszert tovább fejlesztette, már nem elég csak elbeszélgetni alkalomadtán a karakterekkel, befolyást kell rajtuk nyernünk, nem mindegy hová kit viszünk magunkkal és ki jelenlétében milyen döntést hozunk. A legfontosabb változás azonban abban nyilvánul meg, hogy sokkal több lett a mérlegelést igénylő, moralizálósabb helyzet, amikor a kép mindkét fél részéről elég kontrasztos, és a jó rossz közötti határ is vékonyabb, relatívabb lett. Elég csak a vérfarkasos, vagy az országgyűléses részekre gondolni.

Folytatások:  A Kotor 2 formulája nem sokban távolodott el az elődtől, bár a fejlesztő rendszer újragondolása és kibővítése, illetve a befolyás megjelenése jó ötlet volt. A Dragon Age 2 elsősorban a harcrendszer terén tért el az elődjétől, amitől dinamikusabb ám egyben könnyebb is lett. Sajnos azonban például a társainkkal való viszony és kommunikáció terén butult.

Eredmény:  A Kotor és a Dragon Age játékmenete egyformán jó, ám szerepjátszás szempontjából a Dragon Age-nek adom a pontot, hisz a társakkal való kommunikációs és viszony rendszer itt lett a legjobban eltalálva. Folytatások esetében a Kotronak adom a pontot, mert az inkább hozott előnyös változásokat, nem csak a harcrendszert cserélte más dolgok kárára.


Társak

Kotor: A kompánia igencsak színesnek és egyedinek mondható, ahol mindenki megtalálhatja a kedvencét, kedvenceit. Ott van kapásból Carth, a Köztársaság egykori sztárpilótája, háborús hős, akinek családja az árulások áldozatává lett. Ő a tipikus mainstream társ. Aztán jön Mission és Zalbar a furcsa páros, akik a gangsterektől hemzsegő utcákon tengették a mindennapjaikat. Majd Bastila, a Jedik üdvöskéje, aki elvileg felügyelne ránk, de inkább mi fogunk majd rá felügyelni. Utána jön Canderous, a nehézfegyvereket kedvelő háborús veterán, akinek mindig van egy-két jó története a régmúlt csatákról. Majd Juhani, a Jedik megtévedt báránykája, akinek a sorsáról mi döntünk. Aztán a Jolee az öreg remete, aki mindig viccelődik és szinte lehetetlen eligazodni azon, amit mond. Végül pedig a két droid se maradhat ki T3M4 a kódtörő astromechanikai droid, és HK-47 az orvgyilkos droid, epikus cinizmussal.

Dragon Age: Hasonlóan a Kotorhoz, a felhozatalra itt se lehet panasz. Kezdetben ott van Alistair az önbizalom hiányban szenvedő, de jólelkű lovag. Morrigan, a vadon cinikus boszorkánya. Leliana, a bárdból lett apáca. A mindig morcos Sten. A részeges törpe, Oghren. Az idős mágusnő, Wynne. Az elf bérgyilkos, Zevran. Illetve a cinikus gólem, Shale.

Folytatások: A kompánia sajnos egyik játék folytatásában se lett olyan jó, mint előtte, de ha választanom kéne, a Kotor 2-nek adnám a pontot két okból is. Egyrészt, mert ott van Kreia, akinek tényleg elgondolkodtató szövegeket sikerült adni, amit akár többször is át kell olvasni ahhoz, hogy megértsük. Illetve mert ott van Visas és Handmaiden, akik szintén elég jók lettek. Másrészt mert a Dragon Age 2 kompániája bűnrossz, Varricet és Bethanyt leszámítva a többiek klisések és összecsapottak, legalább is Bioware mércével mérve.

Eredmény: Mindkét pontot a Kotornak adom, bár mivel Oghren, Morrigan és Shale elég epikusak lettek, ezért a Dragon Age is kap egyet.


Kivitelezés és hibák

Kotor: Őszintén? Szerintem máig az egyik legjobban sikerült csapatalapú rpg, ahol a mozgató rúgó nem a 100. szint elérése, hanem a történet dinamikája, amik a kidolgozott társak folyamatos adagolásával tesznek színesebbé. Igazából kisebb hibáktól eltekintve, mint hogy a Kashyyyk felszínén duplán lootolhatók a hullák, vagy hogy Bendak overpowered az aránéban, különösebb baj nincs a játékkal. Talán két dolog zavart csak, az egyik hogy a bolygók között szinte állandóan jöttek a vadászok, a másik hogy mivel nem mindenhol tudtuk a társakat variálni, így néha baromi fárasztó tudott lenni a sok oda-vissza mászkálás. Erre a legjobb példa a Kashyyyk, ahol csak a kikötőnél tudjuk ezt megtenni, bár ott amúgy is unalmas a hosszú sétányokon mindig végigmenni.

Dragon Age: Itt se találkoztam túl sok hibával, a grafikai bugokat leszámítva csak kisebb zavaró dolgok voltak. Például amikor a törpe mélyutakat feltúrva, már közel az üllőhöz kaptunk egy encumberedet a felszedett lootok miatt, aztán vissza az egész. Vagy amikor fel kellett baktatni újra és újra a toronyba, mert bizonyos ládákat még nem tudtunk kinyitni.

Folytatások: Kezdeném a Kotor 2-vel, amivel ténylegesen csak egy bajom van, hogy bár a story jól indul, a végére sajnos elég lineárissá válik és meglehetősen összecsapott lesz. Játék közben azonban egy sor bugal, vagy inkább mondjuk úgy csellel találkozhatunk, amit még a patch se javított ki, ezekről egy kisebb lista:

– Ha a Peraguson nem lövöldözzük le a sitheket, hanem hagyjuk hogy feljöjjenek a hajóra, akkor egy egész szintre elegendő XP-t kapunk.
– A Dantooineon ha úgy döntünk lenyomjuk Vrook-ot, szórjuk meg villámmal, amíg el nem fogy az erőnk, majd fussunk be valamelyik virágágyás mögé. Várjuk meg még visszatöltődik az erőnk, és ismételjük meg. Ez nehezebb szinten kicsit elhúzódhat, de biztosabban leverjük.
– Amikor a Naar Shaddaan Attont megtámadja a két Twi’lek csaj, akkor ahelyett hogy leállnánk velük harcolni (ami elég húzós) fussunk be a bárpult mögé. Innét lazán lelövöldözhetjük őket.
– A Korribanon amikor a sírboltban mászkálunk, van egy Jedi hulla, amit akárhányszor érintünk meg, mindig bespawnol két Hississ sárkány. Itt akát max levelig is lehet táperkedni, ha valakinek van hozzá türelme. =)
– Hanharr infinite bugos, a megfelelő monológot elsütve a végtelenségig tudjuk erősíteni.

Dragon Age 2 nem sok bugot találtam (biztos van abban is) viszont azt észrevettem, hogy ha overkillelünk valakit, vagyis darabokra esik, akkor a női karaktereknek is férfi teste lesz.


Összefoglalva

Úgy gondolom egyértelműen nyert a Kotor mind az alap játék, mind a folytatás terén még akkor is, ha a Dragon Age is egy nagyon jó játék. Ugyan lehet ezzel páran nem fognak velem egyetérteni , de engem spec eléggé zavart az amivé a Dragon Age végül vált az alapelképzeléshez képest. Eredetileg ugyanis a méltán híres Baldur’s Gate sikerét szerették volna vele megismételni, ám végül idő és pénz hiányában, vagy (mert én ezt se zárom ki) direkt elkezdtek a felszínes fanservicere támaszkodni, vagyis szex-vér-erőszak, ami azért szerintem nem méltó egy ilyen céghez. Akik olyan játékokat képesek összerakni mint a Kotor, a Baldurs Gate, az MDK2, vagy Neverwinter Nights, azok ne biszex (homár) elfeket és (leszbi) apácákat tegyenek már az RPG-ikbe, ha tolerancia van, ha nincs.

Nos ennyi lett volna az én kis véleményem. =)

Reklámok

15 hozzászólás to “Kotor 1-2 vs Dragon Age 1-2”

  1. Érdekes volt, de nekem egyformán tetszenek. ^^
    Dragon Age 2t nem próbáltam még ki ezért arról nem tudok mit mondani.

  2. cheatergs Says:

    Tudom, h unalmas a sokadik lehúzásom, de a Dragon Age-et sose értettem miért fanolják annyira. A létező legközepesebb RPG, amivel eddig játszottam. Anyám imádta (előtte persze a KotORt, főleg az 1-et), apám is eljátszogatott vele, de engem kegyetlenül untattak a hosszú, monoton pályák, a bumfordi karaktereken csak röhögni tudtam, az animáció dekányit nem javult az ME óta, a dialógusok pedig sokszor kegyetlenül kínosak tudtak lenni. A sztori még elmenne, de mióta a játékok is alkalmazni kezdték a hollywoodi B kliséket, azóta a hajam befelé tudna nőni azoktól a szövegektől és fordulatoktól, amiket el tudnak sütni.
    Na, azért a szemétkedés sokkal jobban sikerült itt, mint a KotOR-okban, nem egyszer perceket filóztam a mocskabb választáson. 🙂 A legnagyobb csalódás viszont, ami miatt elment a kedvem az egésztől, hogy nem éreztem, mekkora ász vagyok. Mindegy volt a fegyver-, skill-, harcmodorválasztás, lassúak és kis sebzésűek a karik (persze az ellen meg simán bedarál, ha nem a lifebart nézem). Unalmamban betrainereztem 1000-re a skilleket, erre annyit változott csak, h két ütéssel terítettem le a fattyakat. Ilyen értékekkel, amiket nem lehet elérni… Ember közelharcos, íjász pagonyelf, egyre ment.
    KotOR-ban ilyen nem volt. Ott a játékos volt az isten, ha jól fejlesztett, itt cheattel sincs esély erre, mert ilyen ratyi a rendszer.
    A 2-esről csak hallottam a negatív kritikákat, válaszként rá a Bioware fogadkozását (=úgyis még casual-ebb lesz), de nem visz rá a lélek, h foglalkozzak vele. Inkább ölöm magam animékkel, hadd maradjon meg emlékeimben az RPG ES-ként. 😀

    A KotOR 1-2 nálam egyenlőek, a folytatás szerintem nem vesztett semmit, vagy ha igen, akkor azt a változatosságával pótolta (pl. random cuccok a ládákban. Volt, h Harbingeren mandalóriai elit páncélt találtam v Peraguson Jal-Shey köpenyt). Sőt, én kifejezetten éreztem a nosztalgiát az egyes iránt.

    Az igazi arcul csapás viszont a Mass Effect 2. Már az egyesnél is húztam a számat, de még elment, viszont a 2 butításai közel szánalmasra degradálták a játék hihetőségét. Nem azt mondom, többször végigtoltam, mert élveztem egyes hangulatos jeleneteket, de… a játék sok helyen szinte gyökér vagy reakcióbajnokság.
    Nem tudom, mi történt a BioWare-rel, mióta megvette az EA, de ugyanaz a propagandista patrotizmus és sablonosság jellemző a mostani játékaikra, amik annyira kiidegelnek az amcsikban. Pedig nem mondhatni, h Fereldennek több köze lenne USA-hoz, mint az SW-nek v a Forgotten Realmsnek.

  3. Semmi gond azzal ha valakinek nem jön be, bár a monotonitást én max a törpe mélyutakban tapasztaltam, mert azok elég hosszúak és egyhangúak voltak, viszont az üllős rész az tetszett.

    Grafikára azt tudom mondani, hogy a Bioware RPG-k, meg úgy általában az RPG-k nem a grafikájukról híresek, kivéve talán az Elder Scrolls játékait. Igaz a Dragon Age-nél például a víz megvalósítása kész röhej volt, de láttam már rosszabbat is.

    Maga az alap DA story nem volt egy nagy etvasz, hisz kicsit LotR szindrómában szenvedett ezzel a gyűjtsd sereget a gonosz sereg ellen dologgal, viszont amikor elmentél egy-egy frakcióhoz, ott már sokkal érdekesebbé vált a dolog, főleg ha még a naplóba kapott infokat is elolvastad egy-egy dologról.

    Harcrendszert illetően a warriorok a DAO-ban szarok, ez van, a Kotorban ők voltak a legjobbak, itt viszont rouge rulez van, na meg a mágus is elég durva dolgokat tud majd később csinálni. Rougeként engem kábé a játék felénél már el se találtak, és a temérdek passzív képességnek hála jó sok extra sebzést vittem be (vérző seb, páncél roncsolás, stun, attribute és skill vesztés az ellennek) és szinte minden második csapásom critical lett, ami lényegében olyan mint ha annál az ütésnél az ellen védelme 0 lenne. Sőt, még az aktív skillek is a rougenál voltak a legjobbak, körbevettek 5-en, 6-an, tornádócsapás, már feküdtek is meg. =) Assassin specializációval megfejelve még durvább lett a karakter.

    Kotorban amúgy nem vagy isten, Kotor 2-ben vagy isten! =D Jedi védelmezőt indítottam, Telos után Dantooine, na ott húzós volt kicsit Vrook, utána viszont mentem a Korribanra, 15. szinten feloldottam a Sith martalóc presztízst, és onnantól kezdve nem akadt ellenfelem, szinte csak daráltam. Fénykard stílusoknak nincs is értelmük amúgy, mert az erő fókusz a legjobb, azt használtam minden erővel is tudni bánó karakternél, mert növeli az erő trükkök sebzését és gyorsítja a pontok regenerálódását. Force Storm, Force Scream, Death Field, Force Kill, Plague, Stasis Field, Force Crush, ezeket egymás után tudtam spamelni. =D

    Mass Effect egy jó RPG szerintem, de hogy őszinte legyek, engem nem fogott meg annyira, mint a többi Bioware stuff.

    • Nálam pont a warrior jött be, kis törpöm nagyon tápos lett, sebezni is alig tudtak , a rogue-ra nem éreztem így rá.

      • Az elején warriort indítottam a Kotorban megszokottak után, próbáltam ember nemesként és törpe hercegként is, de baromi lassú volt a karakterem és gyenge. Igaz a kétkezes fegyverekkel azért lehet jó dolgokat csinálni, de az inkább 1 nagy esetén hatásos. A kard + pajzs kombó a létező leghasznavehetetlenebb.

        Rougeként két tőrrel lazán bedaráltam mindenkit, még az ellen felemelte a kardját én le stunoltam, aztán 3-4 criticalt bekapott, mire újrakezdte az első ütését. Plusz az se elhanyagolható, hogy rougeként te vagy a zártörő, a csapda mester, és persze a kereskedő, szónok is. =)

    • cheatergs Says:

      2-esben nálam a jedi mesterek se értek fel a talpam aljáig, nyílt párbajban ledzsídzsúztam mindet pár vágással (anyámmal néztünk is, h ezek játsszák a mestert? Nem hiába húzta le őket a ficben). Az mekkora szánalmas látvány volt, mikor Vrook elkezdett szaladgálni előlem… Nem egyszer hagytam, hadd buffoljon vmit a képmutató nyomorult, addig elálldogáltam egy helyben.
      Amikor legelőször támadott rám Zez-Kai Ell, pár kardvágás winje után nem értettem, hogy ez most meg akart halni, azért hagyta magát? A többi mesternél jöttem rá, h az boss-fight volt.
      Egyedül a telosi zsoldosok okoztak kellemetlen perceket, meg Trayánál kellett futni pár kört a repkedő fénykardok elől. Máskülönben az egész Kotor 2 egy kiadós mészárlás (Hanharr vs Visqis bázisa; Kitaszított vs JarJarTek; Kitaszított vs egész játék :)), már ha jól fejleszt az ember, mert érdekességből tanácsosra tolt karimat a telosiak humusznak használták a Restoration projektben…
      Hanharral szintén jó volt nyomulni, akárkit hazavágott, beállítottsága is darkos volt, a két külön csapatnál kellett is tápos karinak. Mirát amúgy is élvezet volt kinyírni, mindig játszotta a tsunderét, szerencsére az ő fejét be lehetett verni.
      A többi is jó kari, bár inkább csak azért voltak jelen, h a Kitaszítottnak legyen nézőközönsége. Egyedül Attonnal szívtam meg a két fejvadász twileket, amikor először futottam bele, lazán leöltek, de utána is mindig felkészítettem magam rájuk. Jó, h említetted a tippet, legközelebb élek vele!
      A Force Crush kábé legális cheat, az “1v1 Force Stormja”, plusz jó az animációja.

      A DA karijai unszimpatikusak egytől-egyig, legszívesebben az összeset kivégeztem volna az első összefutási helyünkön (élükön a pojáca királlyal meg a saját retard családommal. Azt a majom félelf Tamlent mekkora röhögéssel hagytam ott rohadni!). Duncanre tudtam egyedül azt mondani, hogy van kiállása, de ő is pátoszosra sikeredett. Annyira irritált már a kinézetük is, h mindig azt néztem, melyik szöveggel tudom jobban oltogatni őket. Inkább átálltam volna a darkspawnokhoz, azok legalább egyenesek voltak… Azért ilyet se éltem még meg RPG-ben. Még a Mass Effectben is összehozták Garrust, Wrexet meg talán Talit (ME2-ről ne beszéljünk). Itt meg egy rakás kicsinyes, gyámoltalan, hol együgyű, hol nagyszájú csürhe gyűlt körém, és az istennek se akartak megdögleni (tudom, nem kell mindegyiket felvenni, de tán ne ez legyen a megoldás).
      Lehet, hogy szigorú vagyok, vagy túl sokat vártam a DA-tól (ami nem hiszek), de ezeket az érzéseket játék közben váltották ki belőlem, nem így kezdtem neki. Jó volt látni a mellékszereplők hullását, azok is olyan semmilyenek v nyámnyilák voltak, hogy vártam, mikor nyúlik ki még egy. Kár, h a főszereplő kari néha ijedt fejet vágott ilyenkor, ami nem illett az én hozzállásomhoz…

      • Atton vs 2 twi’lek csaj azért volt nehéz nálam először, mert nem fejlesztettem Attont már kitudja mióta, ott helyben kellett meglépnem vagy 20 szintet, plusz mivel minden fölös felszerelést eladtam a Duxonon az árusnak, így csak az volt amit menet közben lootoltam, az meg elég szar volt.

        Hanharral jó volt zúzni, viszont Mira, na ő szerintem a leghasznavehetetlenebb karakter. Nem elég, hogy Hanharrt alig tudtam vele leverni, még utána jöttek a vérebek is, aztán meg a páncélos katonák. Sőt, mert miért ne, még a Malachornál újra jött Hanharr, hagy szenvedjek még egyszer.

        Amúgy a Kotor 2-ben az a vicc, hogy a legjobb cuccokat loottal és fejlesztések gyártásával tudtad összehozni, egy árus se volt akinek jó cuccai lettek volna, sőt mindegyik elég sokat fizetett még a gyenge cuccokért is.

        Kotor 1-ben legalább ott volt a Rodian feltaláló a Yavin bázison, a legjobb cuccokat tőle lehetett megvenni, minden bolygó után újult a készlete, igaz elég sokat kért a cuccokért, de az árút is 100%-os áron vette át, nem úgy mint a többi árus, akik még a szarért is iszonyatos pénzt kértek, de még a fénykardokért is alig akartak valamit fizetni.

        DAO karakterei között azért voltak jók, Morrigan, Oghren, Shale, őket bírtam. Sokkal jobbak voltak, mint a DA 2 karakterei. Na azok lettek aztán csak igazán szarok. =D

  4. Ja igen, még annyit hogy akármennyire is része az Amcsi oldalnak a propaganda patriotizmus, még mindig, ha csak egy fokkal is, jobb mint a Japán moe/bishi. Amúgy meg egyformán felhígult mindkét ipar.

  5. Lord.Kamina Says:

    Kotort sose próbáltam mer star wars amit utálok. ^^”
    Dragon aget elkezdtem, nem vittem végig, de amíg eljutottam jó volt.

  6. Kotor 2ben tudod mi zavart engem? Hogy hiába mentettem meg az összes mestert, erre mind meghaltak, a játék vége majdnem u.az ha jó vagy akkor is. -_-

  7. Kotor 2-vel eleve ott a gond ilyen szempontból, hogy a játékot úgy adták ki, hogy lerövidítették az egészet, többek között ezért is készült el a Restoration Project, hogy ezt visszaállítsák.

    Ami engem sokkal inkább felbasz, az a Bioware azon hülye szokása, amit elsütöttek a Kotornál és a Dragon Age-nél is, vagyis hogy “eltűnt” Revan és a Warden is. Persze, ez nyilván szándékos, hisz a közvetlenül az első rész után játszódó folytatásban ez nehézségeket okozna, pláne hogy az elődben ugye rengetegfajta variációt hozhattunk létre attól függően, hogy melyik kritikus helyzetben, mit választottunk, így a folytatásnak az ehhez való alkalmazkodása nehézkes lenne. Igaz, nehézkes így is, lásd DA 2 és DAO viszonya, de mondjuk a Kotor 2-t se érdekelte, ha Revanként én Uthar mellé álltam anno, stb, stb.

    Ettől függetlenül viszont ez az univerzális “eltűnt” húzás számomra a legidegesítőbb közhelyes sablonhúzás, amivel egy story folytatása előállhat, pláne ha még teljesen logikátlan is. Kotor esetén már LS esetén se logikus, de DS esetén végképp nem, hogy Revan egyszer csak gondolt egy nagyot, fotja magát, és szépen lelépett a fenébe. És hiába próbálták ezzel az “igazi” sith birodalmat, rejtett erőt, akármit kereste dologgal megmagyarázni, mert nem segített rajta semmit.

    Ha irányításom alatt egy akkora hatalom, mint a Star Forge, én vagyok a Sith nagyura, nekem engedelmeskedik egy hatalmas és ütőképes hódító flotta, plusz még adott egy hasznos képességgel megáldott nő is az oldalamon, akkor ki az a hülye aki lelép és hagyja azt amit addig felépített fejetlenségbe hullni, majd összeomlani? Senki.

    Szerintem sokkal jobb lett volna úgy, ha Revan számításait húzza át a 3 Sith nagyúr, és szemtanúi lehetünk egy belháborúnak ahol a sith nagyurak erői egymással és a köztársasággal is harcolnak, aztán na itt kéne magunkat feltalálni.

    LS esetén meg lehetett volna Revan Jedi mester, és a többi Jedivel akik a társai voltak, szépen visszatérnek a Dantooinera újjáépíteni a Jedi akadémiát. Aztán jön a 3 Sith, stb, stb.

    Szóval össze lehetett volna ezt értelmesen hozni.

    Dragon Age esetén szintén nem értem, hogy ha enyém lett a trón és királynő, akkor miért lépnék le? Oké hogy előbb-utóbb úgyis a mélyutakba kell menni, de a pokolba is, annyi hősködés és harc után kijárna néhány évnyi jólét és lazítás, nem? =)

    Viszont ha még Alistair is a király, miért nem maradhattam Fereldenben és vehettem részt a Fereldeni Grey Wardenök újjászervezésén, mint kapitány, vagy akármi?

  8. cheatergs Says:

    Annyiban elfogadom ezt az eltűnősdit, h legalább nem alázzák vele tovább a karit.
    Mint azt tették például a non-canon TOR-nál Revannal. Meg egy non-canon könyvben a Kitaszítottal, akit az író kijelentett nőnek, holott erre a kutya se kérte.
    Ezeket csupán azért minősítik canonnak, mert Lucas (av most már Disney) részéről bármi megjelenhet, ami után nekik vaskosan tejelnek, így a végére boldog-boldogtalan összehordott egymásnak ellentmondó firkálmányokat, amiknek hál élet nagy részét legalább kukázták az SW7-tel!
    Kár, h fölöslegesen, mert – mint kiderült – csak újrakezdték uazt…

    Mindig is problémáztam azon a sci-fiknél, fantasyknál, h nem elég misztikusak. Akik akkora arcok, mint Revan és a Kitaszított, azok rég túlléptek már a földhözragadt fogalmakon, és mit majomkodnak itt területért meg hatalomért, ahelyett, h vmi szellemiségükhöz jobban illő ismeretlen után kutassanak a semmiben?

    Nincsenek illúzióim, h ilyesmit várjak felbukkanni a készítők agyában, tom jól, h uszkve szimplicitásból fakadóan fordulnak ehhez a kliséhez, és h mindent újra lehessen kezdeni.

    Érdemes egyébként a Mass Effect: Andromeda MC-jéhez kapott marketingdumát meghéjázni, miszerint a veterán Shepardhöz képest az új MC egy noob, így vele együtt ismerhetjük meg az Andromeda galaxist.
    Ugye, milyen logikus rábízni a fajunk túlélését…?

    • Ezzel csak annyi a gond, hogy nem csak az swtor non-canon, hanem a kotor1-2 is az lett. Lényegében kánon csak a 7 film, és a két 3D animációs sorozat maradt.
      Amúgy az swtor-ban elég jól tovább mesélték Revanék történetét szerintem. Nincs benne logikai ellentét a kotor-béli Revanékkal.

      • cheatergs Says:

        Tom. Erre írtam, h ugyan a Disney-t így nem köti semmi, de a minőség szempontjából tökmind1, mert a baromságok csak újrakezdődtek.

        A TOR megtébolyodott, csicska Revanja közel-távol nem egyezik a KoTOR OP Revanjáéval, akinek a kezében volt az egész Galaxis. Jóformán a ponyvakönyvek szamárságait vitték át a TOR-ba.
        Emlékeim szerint a TOR hivatalosan sem KoTOR3, úgyh nem tudjuk meg, igazából mi lett a történet folytatása, és Revan meg a Kitaszított hogyan végezte be (azt leszámítva, h igazi jedikhez méltóan dematerializálódtak életük végén=)).

        De elvonatkoztatva Revantól, úgy alapjában véve nehéz felvenni a fonalat hosszú karakter- és történetfejlődés szempontjából, ha túl sok idő esik ki, pláne, ha másvki folytatja. A DA-kon, a Mass Effecteken v a Crysisokon is érződik a reboot-szag, v ilyesmi figyelhető meg a Metro-sorozaton is.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: