My Little Pony: Friendship is Magic

Meglepődtél? Én is… de mielőtt valaki félreértené, azért fogtam ebbe bele, mert azt mondták az eredeti sorozat paródiája, és Panty & Stocking beütésű… Sajnos a valóság azért távol áll ettől…


Az eredeti Ponyk retard falváról…

Sok rajzfilm volt, amit már gyerekkoromban se kedveltem, hisz már 6-7 évesen feltűntek olyanok, hogy a Scooby Doo mennyire önismétlő, vagy hogy a Micimackóban az összes állat klinikai eset. Mégis ha van egy rajzfilm, amit szívesen kitüntetnék az ostobaság különdíjával, akkor az a My Little Pony (továbbiakban MLP).

Magát a Pony jelenséget azt hiszem nem különösebben kell bemutatnom, hisz kábé akkora franchise mint Barbie őnagysága. Ám mégis, még a játék babák, vagy Barbie a maguk leegyszerűsített, agyonidealizált módján egyfajta “szerepjátszást” tesznek lehetővé, és példát próbálnak mutatni (hogy ez mennyire jó vagy rossz az már más téma) addig a ponyk egyszerűen csak ostobák, bugyuták, nevetségesek, hogy még a műfaj keretein belül is.

A recept pofonegyszerű, köztudott, hogy a lányok természetellenesen vonzódnak a cuki, szőrős, édes dolgokhoz, illetve a nemes mének is igen előkelő helyet foglalnak el a kedvenc állataik között. Azonban az igazi pónik nagyok, büdösek, szeszélyesek, és alkalomadtán még rúgnak, harapnak is. Így hát a póniknak is változniuk kell a cukiság (vagyis a profitelvű idealizmus) oltárán. Ezek a pónik már kicsik, parfümillatúak, a szivárvány mind a 7 színében fellelhetők, a sörényük és a farkuk legalább 2 színű, a testük gumicukor szerűen képes nyúlni, illetve hogy még cukibbak legyenek, tetoválásokat is kaptak, ami egyfajta logo a nevük alapján. Továbbá elkerülendő a tisztasági és kommunikációs nehézségeket, a pónik önellátóak lettek, megtanultak beszélni, és egy varázs erdőben élnek, egy varázs tanyán, egy kiscsajjal, akire lehet irigykedni.

Természetesen, mivel a MLP világában létezik a mágia (és mivel a lányok telhetetlenek) az alap ponyk mellé kapunk pegazus, unikornis, és (kapaszkodjatok meg) sellő pónikat is, akik minden bizonnyal egy pony és egy delfin románcából jöttek létre.


A nextgen ponyk, avagy az Amerikai moék

Póniaink tehát szépen-lassan megöregedtek, elavultak az 1980-as évek óta, így szükségessé vált némi modernizálás, vérfrissítés, ami végül Friendship Is Magic néven került a nagyközönség elé, 2010 végén. Az eredeti pónik agysorvasztó debilsége után joggal voltam teljesen szkeptikus ezzel az új MLP-vel kapcsolatban, annak ellenére, hogy meglepően sokan mondták, hogy “nézzek bele, mert jópofa, olyan mint az eredeti sorozat paródiája”. Halogattam, halogattam, végül úgy döntöttem “egyefene” alapon, bevállalok 3 részt, annyi tökéletesen elég lesz ahhoz, hogy lássam vajon mire képes.

Amit elsőként tapasztaltam, hogy úgy az egész grafikai megjelenítés eléggé animu gyanús, ugyanakkor hajaz a PPG, Foster szerű rajzfilmekre, mégis az összhatás olyan semmilyen, és sokszor elnagyolt, a minőség eléggé hullámzik. A tartalmat illetően már másabb a helyzet, próbálkozik, például hogy az összes pony olyan stílust vesz fel, mint valami party bitch, van köztük félénk, kemény, ostoba, stb, stb, ám összességében kevés.

A ponyk szándékosan vágják a cukiból debil fejeket…

Próbálják az eredeti sorozat elklisésedett hülyeségeit kifordítani. Próbálnak valami, az idősebbek számára is jópofa hangulatot teremteni, de sajnos a sok próbálás közben mégse sikerül nekik eléggé elrugaszkodni ahhoz, hogy érdemi humort nyújtsanak. Épp ezért kábé annyira vicces egy-egy rész, mint ha a Total Drama XY valamelyik epizódját látnám.

Plusz, ezt ugyan nem számítom bele az értékelésbe, de bizony az újfajta dizájn magával hozott olyan dolgokat is, amik általában az animuk velejárói szoktak lenni, szóval ilyeneket…

Összességében ez a cucc engem nem igazán győzött meg, talán lehetett volna jó, ha bátrabban el mernek rugaszkodni, így viszont erőtlen. 3/10 Ha már ponykat akarok nézni, maradok inkább Action Hankn-nél… =P

82 hozzászólás to “My Little Pony: Friendship is Magic”

  1. Te mikről tudsz írni Peti… ^_^
    Kicsi koromban voltak pónijaim, de a rajzfilm az sose tudott lekötni pár percnél tovább.
    Ez az új meg… O.O
    A képek viszont tetszenek. ^^

  2. Érdekes módon egyre inkább kezd ez a cucc már nálunk is terjedni, ajánlották ketten is, hogy ilyen meg olyan jó, gondoltam na akkor adok neki egy esélyt, hát ez lett a vége. =)

  3. Ebből csak azért néztem meg egy részt mert mostanában úgy elterjedt a YTP-sek között mint egy rossz vírus, de finoman fogalmazok ha azt mondom hogy egyáltalán nem jött be, akárcsak annak idején a régi változat. Nem is igazán értem miként lett ebből olyan népszerű poop alapanyag, mert ez még az “olyan szar hogy az már vicces” kategóriát sem éri el, szemben teszem azt a CD-I Zeldákkal.

  4. Igazából az alap sorozattól annyival jobb, hogy ön ironikus próbálna lenni, de egyszerűen nem jól csinálja, gyenge. A népszerűségét illetően ahogy mondod, rossz vírusként terjed nem csak a YTP-sek körében, hanem amúgy is, már vannak akik második szezon miatt sírnak, de nem az Usában, hanem itt, nálunk. =/

    Yiffy, Furry fanok körében ez most a Lucky Star kábé. =D

  5. Bazmeg, VÉGRE megtudtam ez micsoda! Az MSN barátaim, és úgy anblokk a Last.Fm felhasználók felének ebből a sorozatból vannak az avatarjaik, és el nem tudtam képzelni miből. Először én is az ÉKP-re gondoltam, csak valami új kiadásra, aztán valami netcomicra tippeltem. Nem sokat tévedtem ezek szerint. 😀

    • Én MSN-en láttam kitéve pár embernek, meg küldözgettek nekem YT linkeket random jelenetekből, hogy “ez milyen állat” aztán addig nyüstöltek vele, még tettem vele egy próbát, de valahogy nekem ez kevés volt.

  6. Ez a moslék megölte a youtube poop és több olyan gamer közösséget amit szerettem… basszák meg magukat főleg a hibrid weeabook.
    De valaki tökéletesen kiemelte mit gondolok erről a műsorról.

  7. Van szerencsém falun lakni, épp egy jó nagy füves terület mellett. Drága szomszédnak van egy pónija, odaviszi legeltetni. Azaz vitte, egyszer, azóta rá se nézett, csak a csicskáját, valami kisgyereket küldi, hogy itassa meg.

    Hát nem épp egy cuki állatka, büdös, mint a dög, ellepik a legyek, és mást sem csinál csak bámul kifelé a fejéből, miközben kilógatja földig érő farkát. (Ha nekem ekkora lenne sose kéne dolgoznom…) Na szóval nem szép látvány. Ezt a sorozatot meg megnézem majd poénból. 😀

    • Ültem vagy kétszer lovasszekéren, na meg láttam már olyan jó “lepusztult” lovakat közelről, szóval nem valami szalonba való jószágok. =D

  8. “Meglepődtél?”

    Dehogy, elvégre neked minden aktuálisan felkapott cuccra egyből rá kell ugranod, mivel hobbid a széllel szemben való pisilés, szóval miért pont ez lenne a kivétel? XD (Vagy talán az Aois Kenshiro & Pinky Pie avatárom volt az utolsó csepp? XD)

    “…azt mondták az eredeti sorozat paródiája, és Panty & Stocking beütésű… Sajnos a valóság azért távol áll ettől…”

    Az biztos, mindkét állítás elég nagy hülyeség, lehet lassan le kéne szoknod róla, hogy elvakult fanboyok véleménye alapján nézzél bele cuccokba. Paródiának nem mondanám, inkább csak egyfajta “remake”-nek a régiekhez képest, a P&S hasonlóságról meg annyit, hogy tekintve, hogy attól hánytam, ennél meg már a 15. résznél vagyok, annyira csak nem hasonlítanak egymásra, meg valahogy itt pl. a toilet humor nyomát sem látom. 🙂 (Ja várj, abban talán mégis hasonlít, hogy amikor Twilight Sparkle-ről láttam először képet, azt hittem egy Stocking-fanart, ahol valaki “pónisította” a karaktert. XD)

    “úgy az egész grafikai megjelenítés eléggé animu gyanús, ugyanakkor hajaz a PPG, Foster szerű rajzfilmekre”

    Mindhármat ugyanaz a nő készítette, talán ezért.

    “…az összes pony olyan stílust vesz fel, mint valami party bitch, van köztük félénk, kemény, ostoba, stb,…”

    Lolwhat? Most az a gond, hogy a karakterek különböző jellemekkel bírnak? Amúgy az egész mondat egy önellentmondás, az egyik felében leírod, hogy mindegyik olyan mint egy party bitch, de aztán kiderül, hogy mégsem, mert “van köztük félénk, kemény, ostoba, stb.”, vagy ezek mind a party bitch “alfajai”? 😀

    Amúgy még jóval a post előtt láttam Urban Dictionary-n egy jellemzést, valahogy egyből te jutottál róla az eszembe:

    “Hater) You guys are all gay freaks… I’ll never watch that. Now if you’ll excuse me, I need to jerk off while lifting weights and playing video games all day to pretend to be a man.”

    Nem is értem miért… 😀

    Nyugi, a “haverod” azért szereti: http://28.media.tumblr.com/tumblr_ll8e2mikWE1qiq96ko1_500.png

    Ezt meg csak úgy: http://img.ponibooru.org/images/3c/3cdef218932dfc2c030a140fb33c2efc

  9. “már vannak akik második szezon miatt sírnak, de nem az Usában, hanem itt, nálunk. =/”

    Mert az USA-ban tudják, hogy a második elvileg még idén el fog indulni, a készítők meg már a harmadikra gyúrnak. XD

  10. “Dehogy, elvégre neked minden aktuálisan felkapott cuccra egyből rá kell ugranod, mivel hobbid a széllel szemben való pisilés, szóval miért pont ez lenne a kivétel? XD (Vagy talán az Aois Kenshiro & Pinky Pie avatárom volt az utolsó csepp? XD)”

    Mint ahogy neked folyton rá kell azonnal cuppannod minden olyan véleményre, ami érzékenyen érint, hisz a hobbid a wall of text szerkesztés, szóval miért is ne tennéd meg sokadjára… avatarodat meg nem e leszarom szerinted? =)

    Ajánlották, belenéztem, lett egy véleményem, ennyi. Hogy nem tetszik? Hát istenem, így jártál.

  11. Action Hank! Jaj hallod de szerettem azokat a részeket a Dexter laboratóriumából! Amikor összecserélik Deedeevel a zabpelyhes feladványokat, és amikor Dexter szakállat növeszt a legjobb epizódok amiket láttam. 😀
    Új pónik? Elég gáznak nézki.

  12. Dexter jópofa volt, pláne azok a szériák, amik az eredeti kézzel rajzolt grafikával voltak csinálva. Action Hank pedig a legütősebb Action Man paródia, bár a Dexterben amúgy is elég sok paródia volt, például a Justice Friends, amiben volt Amerika kapitány, Thor, és Hulk paródia.

  13. Mekkora véletlen, hogy most jutottam hozzá 13 gigányi Dexter laboratóriumához. ;Đ
    Imádom a régi részeket, a még nem butított változatot, ráadásul most veszek észre rengeteg utalást amit régen nem. (=

  14. Ez mindig így szokott lenni, sok poén az embernek már csak felnőtt fejjel esik le. =) Dexterből az újabb rajzolású részekből talán csak egy-két jó volt, például amikor Mandark beáll Dexter anyjának, vagy amikor Dexter feltalálja a röntgen szemüveget.

  15. Na régebben is csak azért néztem Én kicsi pónit néha, mert pont az Action Man előtt volt.

    És itt a válasz, hogy miért népszerű egyes körökben:

  16. Belenéztem. Még nem tudok véleményt mondani róla, mindenesetre azt animáció kurvára bejön.

    • Szvsz ha valaki nem úgy ül le elé, hogy világmegváltást, vagy műfajon belüli reformot vár, és a helyén kezeli a dolgot, akkor simán végignézhető. (Gondolok itt arra, hogy azért ez mégis egy olyan sorozat, aminek 8 év körüli kislányok a fő célközönsége.) Persze 1-2 popkult-utalás azért befigyel, pl. Benny Hill Show, Dr Who, stb., de ezekig Peti nem jutott el, ha három részt nézett, meg amúgy sem mondanám, hogy hemzsegne a sorozat tőlük, szal aki csak ilyeneket vár tőle zsinórban, az valóban csalódni fog. A készítőnek kb. egyetlen szándéka volt, hogy a 8 éves kislányok mellett azért az idősebb nézők is szórakoztatónak találják a cuccot, szerintem ez elég jól sikerült neki. 🙂 (Amúgy halkan megsúgom, hogy lehet az emlékek szépítették meg a dolgot, de 5 éves korom körül nekem a régi sorozat is pont megfelelt, semmivel nem éreztem gázabbnak nézni, mint pl. a Hupikék Törpikéket, ami a pónikkal ellentétben egyenesen epic sorozatként maradt meg a köztudatban.)

      • Nem vártam tőle se világmegváltást, se reformot, egyszerűen csak az én ízlésemnek kevés volt, amit nyújtani tudott.

        Hupikék törpikék meg naná hogy epic. =D

  17. Lehet, hogy neked még tetszeni is fog, mármint a humor része. =)

  18. Uramatyám! De vártam már hogy végre ezt is ki ossza valaki!
    Egy ideig a Deviantart főoldalán állandóan ezek a vízfejű pónik voltak. Pedig nem nagy szám. Jóllehet, kiskoromban én is odavoltam a pónikért ( mármint a régi MLP ) De hát nézzük el, kislány voltam, és vevő voltam rá xd Azóta az ízlésem változott.
    De azért….milyen dolog már hogy egy póni felvesz egy bitch viselkedést? o_o
    Amúgy engem már az a korbácsos póni kép sem lep meg….DA-n sok az ilyen beteg állat akik imádnak állatokat…” szexin ” ábrázolni…. http://tiiara.deviantart.com/art/Furry-Beach-Colo-78504288?q=boost%3Apopular%20furry&qo=52 ( ez még csak a legenyhébb tőlük, a főoldalra ilyenek is ki szoktak kerülni -.- )
    Szóval úgy magyarul gerjednek sokan az ilyen…” enimöl szexre ” xD Ami elég nagy szégyen…ennél még az No life otakuk is jobbak egy fokkal.

    • DA-s képhez:
      Furry?
      Hú bazmeg, ne is mondd!
      Rengeteg ember vonzódik (értsd ahogy akarod) a szőrös kis állatkákhoz, játékfigurákhoz, meg hasonlókhoz, és brutális, hatalmas (!!!) közösségük van, tonnányi betegebbnél betegebb fanarttal! Nagyon durva, volt szerencsém egy ilyen fórumra betévedni, van, hogy rendes “alteregókat'” csinálnak maguknak, és azzal élvezkednek, meg menőznek… én ezen teljesen ledöbbentem.
      Rájuk úgy találtam, hogy leszedtem egy amúgy kibaszott jó válogatás CD-t, amit mint kiderült egy kanadai arc csinált, aki nem mellesleg ezeknek a szerencsétleneknek az egyik “Istene”. A művészneve Renard, és persze neki is van ilyen állatkás alteregója, de ami a legdurvább (ami epic is lehetne), hogy különböző álneveken alkot, mindegyikhez külön ilyen figurát, már-már mascotot csinálva, és mindegyik egy-egy nagyobb electro zenei stílushoz köthető (dubstep, chiptune, breakcore, drum and bass, techno, rave, happy hardcore, stb.). Jó zenét csinál, de amikor ennek jobban utánanéztem, kicsit meghűlt bennem a vér.

      Péter! Szerintem ez is megérne egy posztot! 😀

    • DA-n sokkal undorítóbb dolgok szokta kint lenni a főoldalon (csávó megmutatja, hogy pircinget rakatott a farkába, hurrá …)

  19. Bitch viselkedés inkább party bitch, ami szándékos persze az alkotók részéről és akár jól is elsülhetne, de megmaradt egy hogy is mondjam, gyerekesebb szinten, ami persze van akinek bejön, de engem nem nagyon tudott nevetésre ingerelni.

    Egyébként nem akkora katasztrófa ez attól függetlenül, hogy nekem nem jött, be, ennél simán vannak, voltak rosszabbak is.

    Artokat illetően nos hogy is fogalmazzak szépen, szóval nem szeretnék belegondolni a “pony szeretet” meddig mehet el, elég róla annyit tudnom, hogy ez a fétish is létezik.

  20. Most mé’, szerintem tök jó cucc. 😀

    Ugyan még csak innen-onnan (értsd: az elejéről, a közepéről) láttam belőle pár random részt, de tervezek komolyabban is foglakozni vele. Mondjuk jövőhéttől. :3 (Valahogy azt vettem észre, hogy konstans vigyorral a képemen ültem végig egy-egy részt, szal rossz már nem lehet.)

    P&S-hez meg naná, hogy nem hasonlítható, hiszen azt már most agyonveri. :3

    • Valahogy számítottam rá, hogy neked ez be fog jönni. =D

      P&S meg mondjuk úgy, pont az nyújtja, amit ebből hiányoltam. =P

    • Én is ezért kaptam rá, valahogy minden részt végigröhög az ember + rengeteg meme-alapanyag jelenet/szereplő van benne. XD (Meg végre egy olyan cucc, amibe képesek voltak úgy berakni zenei betéteket, hogy azok még jók is, nem csak valami random szarok, mert “legyen má’ dal is benne!”) Nekem egyedül a grafikája volt a negatívum, de kb. fél epizód után megszoktam, és a többi elem BŐVEN kárpótol.

  21. Az eredeti is, meg ez is kimaradt az életemből. Ezek szerint mégis csak barlangban élek 😀

  22. Nagy veszteség azért nem ért. =)

  23. Yuriko-chan Says:

    Én most hallok először erről a verzióról, de az eredetit sem néztem soha. Egy darab pónim volt kiskoromban, sárga volt a gumiteste, kék a fésülhető sörénye és farka.

    Dexter rulez! Jaj, most rá is kell keresnem arra a részre, mi volt a címe?

  24. Decode of Honor az eredeti címe.

  25. Yuriko-chan Says:

    Köszi! 😀

  26. Szívesen, kedvenc részeim egyike. =)

  27. Megnéztem az első 2 részt… Azt hiszem valami csordogál a fülemből. Jah, jó, ez az agyvelőm O_o…

  28. Elég fárasztó volt az a 3 rész amit láttam belőle. Apropó, nemrég találtam ezt a videót, ha már benne vagyunk a pony témában… =D

  29. Azért a P&S és az FLCL más mint a ponyk, ezért is tetszik neked meg Junchinak, nekem és a többieknek meg nem. Ez az egész ízlés kérdése pusztán.

    Neked gondolom azért tetszik, mert nem lépi át azokat a bizonyos határokat, én meg pont ezt hiányolom belőle, hogy nem rugaszkodik el eléggé.

    Egyébként mint mondtam annyira azért nem rossz, egy Scooby Doo vagy egy stricimaci résznél azért élvezhetőbb. =)

    Amúgy ha már feljött a P&S, Pony párhuzam, ez például jópofa: http://www.hiveworkshop.com/forums/attachments/off-topic-478/98814d1299216923-my-little-pony-friendship-magic-allponypeople.jpg

  30. Első részt láttam csak, de valahogy igényesebbnek tartottam, mint a legtöbb rajzfilmet amit csinálnak manapság.

  31. Jó persze egy Hero108-nál vagy egy RobotBoy-nál simán jobb/nézhetőbb, mert a mai átlag rajzfilm választék az nagyon a béka segge alatt van minőségileg, de azért akad ennél bőven jobb is.

    Beavis & Butthead, Ren & Stimpy, Boondocks, Drawn Together… inkább ezeket nézem ha már szórakozni, nevetni akarok. =)

  32. Ezzel a gyerekkel ma találkoztam…tényleg beteg O_o…

  33. Ha ilyen lett volna, még zsír is lenne XD…

    http://z0r.de/3012

  34. Ez egész jó, kár hogy rövid.

  35. Tessék Peter, Trollvadász Pony XD (igen, én vagyok a felelős).

    http://imageshack.us/photo/my-images/834/hirespony.jpg/

  36. Most volt a híradóba hogy nyakon harapott egy póni egy srácot 😀 És meghalt a kórházba… 😦
    Am 4 éves unokatesóm lájkolja az “Én kicsi pónimat” lehúztam neki a netről még párat 😀 háát inkább nem veszem el a drága időmet hogy ilyenbe belenézzek 😀 ^^

  37. Nah. Ma befejeztem a végignézését. Nos… hát tényleg láttam már jobbat is, és a PaS-hoz mégcsak véletlenül sincs köze humor terén, de egyszer végig lehet nézni… Sőt, a felhajtás körülötte arra sarkallt, hogy egy kicsit jobban is utánanézzek a fandomnak, és hát találtam jót is, rosszat is =P.
    Fanfic, fanart, shipping, van minden… Nemtom, Peter, te mennyire ástad bele magad, szóval lehet, hogy hallottál róla, lehet nem, de megemlíteném a “Cupcakes” című fanficet, ami messze az egyik legelborultabb és legelmebetegebb cucc, amit mostanában olvastam =P.
    A jobbik amit találtam viszont, a Fallout: Equestria. Igen, az, amire gondolsz: Fallout MLP-ben. De ami meglepő, hogy a sztori egész jó és magával ragadó, még úgy is, hogy hát Pony verzió az egész. De ez nem azt jelenti, hogy nélkülözi a vért és az erőszakot =P.

  38. Biztos, engem nem vonzz ez a pónis akármi, nem az én stílusom. Bírom az agymenést, meg a random hülyeséget, de ez a pónis forma nálam nem nyerő.

  39. Uh, velős kis kritika. Irigyellek, hogy 3 rész alapján megalapozottnak hitt véleményt tudsz formálni egy sorozatról, meg hogy olyan fellengzős, mégis lesajnáló stílusban tudsz írni, mintha Háború és Békét szoptál volna anyatej helyett…

    “Party bitch stílus” He? Egyrészt ez önmagában véve faszság (ha lenne fingod a sorozatról, esetleg tudnád), másrészt meg még ellentmondásba is keveredsz utána. Például nem tudom, Fluttershy-t vagy éppen Applejack-et hogyan hoztad össze a “party bitch” kifejezéssel, no mindegy, biztos igazad van…

    Egyébként ha szépen megkérnélek, kiemelnéd nekem a hullámzó minőségű grafikai megjelenés negatív amplitúdócsúcsát? Vagy hogy úgy mégis mire gondoltál, amikor azt írtad, hogy az egész olyan “semmilyen”.

    A tartalmat illetően meg ha eleve úgy állsz neki valaminek, hogy ez szar lesz, akkor inkább el se kezd, írni róla meg aztán eszedbe se jusson, mert abból születnek az ilyen okádék “kritikák”.
    Megjegyzem, nem azzal van a bajom, hogy neked tetszik-e a sorozat, vagy sem, hanem, azzal, ahogyan ezt ide leírtad.
    Puszta jótanács: kielégítő ismeretek nélkül inkább ne formálj semmilyen véleményt.

    • Úgy vélem legalább a saját blogomon jogom van arról írni, amiről akarok, és olyan véleményt formálni, amilyet akarok, aztán max nem fog tetszeni, ami egyéni szociális probléma, és borzasztó egyszerű rá a megoldás, nem kell vele foglalkozni. =)

      3 rész ahogy a legtöbb sorozatnál, itt is bőven elég volt ahhoz, hogy eldöntsem ez a sorozat nekem nem jön be, és azt hiszem azt is leírtam, miért. Bocs, hogy nem nézek végig egy olyan sorozatot, ami nem érdekel.

      Grafika téren egyszerű a helyzet, nem tetszik ez az erősen színezett mű grafika, ami egyébként messze nem olyan igényes (szerintem) ahogy azt a fanok gondolják.

  40. Lehet Peti nemépp korrektül írta le a véleményét de nehogy te mond már meg 1 idegennek h írjon véleményt. Arcból visszakéne venned… -_-“

  41. ““Party bitch stílus” He?”

    Speciel ezt én sem értettem, már a “kritikában” sem tudta rendesen megmagyarázni, azóta meg akárhányan kérték rá a kommentekben, “taktikusan” figyelmen kívül hagyta. (Úgy könnyű “vitázni”, ha az ellenfeleim érveinek a felére nem reagálok, mert esetleg még kiderülne, hogy 1-2 baromságot én is írtam.) Erős a gyanúm, hogy ez ilyen seggből előhúzott random sértés volt, aminek esetleg csak nagyon minimálisan van köze a sorozathoz, de fanhergelésre ideális (ki nem pipul be, ha nem csak fikázzák a kedvencét, de hülye ürügyekre alapozva teszik azt?), és neki ez már elég, hisz’ úgyis azért ír többnyire. 🙂

    “Grafika téren egyszerű a helyzet, nem tetszik ez az erősen színezett mű grafika, ami egyébként messze nem olyan igényes (szerintem) ahogy azt a fanok gondolják.”

    Érdekes módon pl. egy Dexter, Powerpuff Girls, stb. esetében ez egy cseppet sem zavart soha, noha ugyanazzal az “erősen színezett mű grafikával” operálnak. 🙂 (Amit egyébként én sem igazán kedvelek, és ha negatívumot kellene mondanom a sorozatról, akkor pont a grafika lenne az, viszont a sok Cartoon Network szarság után fura, hogy pont ez csapta ki nálad a biztosítékot ezen a téren.) Érdekes módon én fandicsőítéssel sem találkoztam, nem lehet, hogy éppen összefutottál a hatszázadik fórumon két hülye brónival, akiknek a flash animáció a kedvence, és abból általánosítottál? (Már megint…?) Bár mondasz valamit, flash cucchoz képest egész szép lett az összkép. 😀

  42. Hihetetlen hogy (megint) kezdődik újra a felesleges tiszteletkörök lefutása, de úgy látszik itt egyeseket ez még mindig érzékenyen érint (bár már megszoktam).

    Dexter és a PPG grafikája idővel változott, kezdetben még kézzel rajzolt volt, később mentek át teljesen műbe. Grafikailag egyik se volt szép (nem is ezért néztem őket) és akadtak olyan jelenetek, például DeeDee szobája ami full rózsaszín, fehér, lilás színekkel operált viszont ez egyrészt szándékos volt, másrészt még úgyis messze állt attól a neon színkavalkádtól, amit a ponyk produkálnak. Láttam már pár flash, vektoros rajzfilmet, animációt, de kevés ment át LSD-be.

    Hozzáteszem, például a Fosterék háza se tetszett grafikailag, de ott kárpótoltak a helyenként jópofa poénok, kár hogy egy idő után az is kezdett ellaposodni (vagy csak előbb láttam az ütősebb részeket).

    A biztosítékot nem csapta ki (ahhoz kábé a Narutoban látott fail mennyiség kell) egyszerűen csak nem tetszett, mert nem az én stílusom.

    A legigénytelenebbek az olyanok voltak (legalább is amiket eddig láttam, azóta lehet már még lejjebb is esett a szint) mint például a Robot Boy, vagy Hero108, igaz ezeknél a legkisebb gond a grafika.

  43. “Hihetetlen hogy (megint) kezdődik újra a felesleges tiszteletkörök lefutása, de úgy látszik itt egyeseket ez még mindig érzékenyen érint (bár már megszoktam).”

    Ja, főleg, hogy kb. negyedjére is sikerült ügyesen kikerülnöd a party bitch rész megmagyarázását (pedig pont téged szokott idegesíteni, ha az otakuk logikus érvek hiányában fanolnak, vagy szidnak valamit), de oda se’ neki. 🙂

  44. Látom ez lett most az új vesszőparipád, amit minden áron meg akarsz lovagolni sokadjára is, legyen hát… a Party bitch jelzőt azért használtam, mert a karakterek idétlenül és idegesítően viselkednek, lehet nem a megfelelő kifejezést használtam és ezért félre érthető, de úgy vélem nem csak ezt hoztam fel negatívumként.

    Világosan leírtam mi ezzel a rajzfilmel a bajom, nem jön be se a grafika, se a karakterek, a humor pedig a próbálkozik de kevés szinten marad meg. Van ennél sokkal rosszabb is, de ettől még nem jött be.

    Remélem kielégítő választ adtam. =)

  45. “Remélem kielégítő választ adtam. =)”

    Így már igen. 🙂

  46. maturasek Says:

    Hali

    Elolvastam a kritikát, és a kommentekben az elkerülhetetlen vitát is. Én végignéztem a sorozatot, és mellesleg tetszett is, de most nem ezen a vonalon akarok elindulni, szíved joga nem szeretni.

    Ami engem igazán érdekel, az a körülötte kialakult fandom iszonyú intezitása, nem tudom mennyire néztél utána (a cikked alapján nem nagyon). Szerintem érdemes lenne utánajárni, hogy hogyan lett egy kislányoknak szánt “cukiságból” 4chan /b/-n nagy kedvenc (ami persze magyarázat a sok furry/gore elhajlásra is), majd az egész internetre kiterjedő “rákosodás” hogyan lettek felnőtt férfiak “bronie”-k és miért lepte el az egész médiát ez a póniláz. Ha maga a sorozat nem is egy mestermű, a körülötte kialakult vircsaft megér egy misét., vagy talán tanítani kéne marketingeseknek.

    És az egész egy kifejezetten negatív kritikával indult…
    http://knowyourmeme.com/memes/subcultures/my-little-pony-friendship-is-magic

  47. Ennyire azért nem érdekel a stuff, bőven elég volt nekem az a 3 rész a sorozatból, meg amit azóta tapasztaltam.

    Hogy hogyan lett ebből akkora mém? Nos kábé úgy, mint előtte az összes többiből. Pár hülye felkapta, aztán sokaknak megtetszett, és már csak divatból is tovább adták, csinálták, mert hát “mekkora poén”.

    4chan… amikor először hallottam róluk, épp Haruhi lázban égtek, azóta se néztem feléjük, mert ahhoz a legalja színvonalhoz ami ott megy, már nekem sincs türelmem. =)

  48. maturasek Says:

    Welcome to the internet

    Amúgy a memék kialakulása baromi érdekes folyamat, szvsz, még ha az internet legsötétebb bugyraiból jön is. Egy cimborám egyetemi szinten foglalkozik velük.
    Igazság szerint nem teljesen értelek, mert pont azt az elrugaszkodást teszik hozzá a fanok, amit te a sorozatból hiányoltál:
    “…de sajnos a sok próbálás közben mégse sikerül nekik eléggé elrugaszkodni ahhoz, hogy érdemi humort nyújtsanak.”
    A berakott képek a bronie-k művei amúgy (eltekintve persze az elsőtől, ami hivatalos)

    Nyilván akinek nem tetszett a sorozat, az nem fog elmerülni a jelenségben, csak gondoltam belinkelem ha már ilyen kimerítő beszélgetés folyt, hátha valakit érdekel.

  49. Inkább a demotiválós képeket szeretem, a mémek közül a többségük hidegen hagy. Az ilyenek mint nyan cat, troll face, forever alone, stb valahogy sose sikerülnek viccesre, egy-kettő kivételével. Mint ha mind arra menne ki, hogy például már attól instant vicces legyen, mert rajta van a troll face és a “problem?” felirat.

    Elrugaszkodást illetően akad egy-két humorosabb kép, de nem is erről volt szó, hanem magának a sorozatnak az átlag humoráról.

  50. Hú, hát én ebbe belenéztem, mert tele van vele a deviantART is, meg kb. az egész net, de engem sem igazán győzött meg. Nem is tudom miért…talán mert nem egy egyszerű mesét vártam, hanem kicsit többet/mást. Aranyosnak aranyos és pont. Részemről mindenesetre nem látok benne túl sok potenciált. Amúgy ez tényleg egy paródia akarna lenni? Emlékeim szerint még csak el sem mosolyodtam rajta. Mondjuk ez lehet azért van, mert túl sok benne az ún. “amerikai” poén, (ott van pl. kapásból Applejack karaktere) amit igazán csak az amcsik értenek meg. Pedig én anno (kb. 4-5 évesen) imádtam a My Little Pony-t, mondjuk nem a “normál” sorozatot, hanem a Tales-t. Amúgy nem tudom, hallott-e már erről valaki valamit, de a wikipédiás cikk szerint a sorozat állítólag a homoszexualitást népszerűsíti, Pinkie Pie meg egy narkós. XD De azért adják a Minimaxon, hadd tanuljon a gyerek, értitek. 😀 Igaz, ők talán nem látnak meg benne ilyeneket, bár ki tudja, ebben a mai világban már korán érnek a kölykök.

    • Anno azért néztem bele, mert ezerrel nyomatták orrba-szájba a YT linkeket, hogy “ez mekkora poén már/fú de állat, stb.” erre fel kábé majdnem ugyan olyan gagyi, mint az eredeti volt anno, csak ez próbálna valami, az idősebbek számára is értékelhető humor faktort villantani, halovány eredménnyel. Anno bőven elég volt belőle az a pár rész, hogy ezt konstatáljam. Múltkor véletlenül belekaptam a minimaxon, valami sárkányt akartak elzavarni, de olyan fárasztó volt, hogy kapcsoltam is el, a szinkron meg… meh.

      Hogy mit beszélnek bele, és hogy a homokosság ténylegesen mennyire jön elő a sorozatban, nem tudom, mindenesetre ez a rajzfilm kábé 10-éves kislányok lelkivilágnak lett kitalálva, mind a külcsín (neonos falsh) mind a tartalom szempontjából, ergo nem igazán tudom elképzelni, egy 20 fölötti srác mit élvezhet egy ilyen rajzfilben. Max arra tippelnék, hogy a humorérzéke ennyivel is beéri.

      • “Hogy mit beszélnek bele, és hogy a homokosság ténylegesen mennyire jön elő a sorozatban, nem tudom, mindenesetre ez a rajzfilm kábé 10-éves kislányok lelkivilágnak lett kitalálva, mind a külcsín (neonos falsh) mind a tartalom szempontjából, ergo nem igazán tudom elképzelni, egy 20 fölötti srác mit élvezhet egy ilyen rajzfilben. Max arra tippelnék, hogy a humorérzéke ennyivel is beéri.”

        Erről a homokosságról lásd amit írtam, a külcsínnel továbbra sem értem, hogy mi bajod, miközben a hasonló Tartakovsky-rajzfilmeket két kanállal falod (pedig ez a “flashizé” rajzolási stílus anno pont tőle indult ki, és képzeld, én alapvetően rühellem :D), a viccekről meg annyit, hogy nem mindenkinek ugyanaz a típusú humor jön be, én pl. a Ren & Stimpy-t találtam már 8 évesen is fájdalmasan öncélúnak és undorítónak, nem is csoda, hogy Nickelodeonék is hamar megszabadultak tőle, mivel a készítő mintha nem igazán tudta volna eltalálni a célcsoportot: gyerekeknek túl alpári, felnőtteknek meg felépítésben meg sem közelíti az olyan kreatívabb és konkrét paródiákat tartalmazó sorozatokat, mint a Family Guy vagy a Drawn Together. Szal “max arra tippelnék, hogy akinek tetszik, annak a humorérzéke ennyivel is beéri”. 😉

      • Itt több szempontból is tévedésben vagy. Tartakovsky rajzfilmjei eredetileg nem voltak flash rajzfilmek, mind kézzel rajzolt volt. A későbbi szériák kerültek át flashbe. Továbbá a flash se tőle indult ki, anno sok elkaszált prototípus készült, de a Mucha Lucha volt az első, hivatalos flash rajzfilm. Egyébként flash és flash között is van különbség, mind a rajzstílust, mind a színkezelést illetően.

        Ren & Stimpy 5 évig futott a Nickelodeonon, addig készültek új részek, 5 szériát élt meg, és még utána évekig ismételték. Ugyan olyan híres darabja a saját érájának, mint a Rocko. Kricfalusi pontosan tudta mit akar, a különbség az volt, hogy akkoriban nem volt Adult Swim, se semmi hasonló, nem volt az ilyen rajzfilmeknek megfelelő blokk. Így a Nickelodeon túl sok részt cenzurázott, vagy le sem adott, ezért balhéztak össze.

        A Ren & Stimpy egy alapmű a műfajában, spec olyan társadalom, folklór paródia, kritika van benne, amit csak nagyon kevés rajzfilm tudott ilyen szinten megvalósítani, ráadásul Kricfalusi még egy dologhoz nagyon értett, a hangulatteremtéshez. Olyan bizarr, morbid, sokszor hátborzongató jeleneteket tudott összerakni, amit azóta se nagyon láttam máshol. Illetve azt is megemlíteném, hogy ő ezt mind úgy rakta össze, hogy nem nagyon tudott ám honnét lopni.

        Neki volt egy saját stílusa, ahogy az ő általa elképzelt humor működött. Lásd van az a rész, amikor Ren azt hiszi arany van az elnök szobor fejében, mire lenyakazzák a szobrot, és kiderül, hogy valójában karamellás popcorn van benne. Aztán a végén úgy oldják meg a dolgot, hogy őket teszik be a szobor feje helyére. Tipikusan az a humor, amit érteni kell. 😉

      • Ja jó, így okés, csak furcsa, hogy bajod van a Pónik flash animációjával (ami speciel most korának az egyik legjobbja, csak úgy mondom…), miközben pl. a Dexter, 2 Stupid Dogs, Powerpuff Girls, Samurai Jack, stb. meg tetszett, amikor kb. ezeknek köszönhető, hogy most a Póni is ilyen, mert ezek hozták anno divatba ezt a stílust. Az lehet, hogy volt előtte pár próbálkozó, de én tényleg úgy emlékszem, hogy a “What a cartoon!” rajzfilmblokk kezdte (vagy ha ezekre gondolsz, akkor igen, itt tényleg volt pár olyan, amiből nem lett sorozat, pl. Mina and the Count), és utána már megindult a tömeggyártás, sok amcsi rajzfilm úgy érezte, hogy kötelezően csak ebben a stílusban lehet alkotniuk, mint ahogy a Disney/Dreamworks meg a mozifilmeknél állt rá a 3D-re, és lassan az a hülye, aki kézzel rajzolt rajzfilmmel jön ki. Az tény, hogy flash és flash között is van különbség, speciel nekem pont az tetszett, hogy bár a Póni flash, amit nem szívelek, de igyekeztek visszahozni benne némileg a 2D-s hatást, lásd pl. a hajakra alkalmazott külön mozgást, amit pont azért raktak rájuk, hogy ne érezze úgy az ember, hogy műanyagparóka van a karaktereken, ami pl. a korábbi flash cuccok számomra egyik rohadt zavaró mellékterméke volt. (Valami animációban profi ember ezt most biztos el tudná magyarázni szakszerűbben, röviden annyi a lényeg, hogy a hajuk reagál a fizikára. XD) Röviden: kissé úgy érzem, hogy semmi bajod nem lenne neked ezzel az animációval/flashhel/színvilággal, csak az zavar, hogy most a pónik használják. Egy ugyanilyen rajzolású PowerPuff Girls-t pl. tuti imádnál. (Főleg, hogy az sem volt ám ettől annyira eltérő, főleg, hogy ugyanaz az alkotó, de erről már beszéltünk…) Szóval technikailag ez semmivel sem gagyibb, vagy igénytelenebb, legalább annyi munka van menne, mint a korábbi hasonló cuccokban (ha nem több…), az, hogy neked nem tetszik, így jártál…

        Ren & Stimpy: igen, ez a karamellás popcorn tipikus példája volt a számomra fárasztó WTF stílusnak, amit a sorozat képviselt, a nyomasztó hangulat meg dettó, nem volt túl kellemes számomra egy olyan sorozatot nézni, ahol még a két főszereplő klinikai eset, és inkább a szánalmas/ijesztő, nem pedig a vicces fajtából. XD Inkább legyek akkor értetlen paraszt, de bizony ebben az elnökös poénban sem nagyon látom a zsenialitást, vagy a többrétegű mondanivalót. (De tényleg: Miért pont karamellás popcorn? Mert csak? És az mitől megoldás, hogy berakják őket az elnök feje helyére?) Persze lehetne magyarázni, hogy mit tudom én, ez a jelenet arra utal, hogy nem minden az, aminek az emberek gondolják, meg még tucatnyi más magyarázatot ki lehetne rá találni, mint “burkolt mondanivaló”, de ettől még a debil tálalás megmarad. (De lenne egy millió ilyen dolog, pl. hogy ha ezek állatok, akkor miért van polgári nevük, vagy ha ez egy olyan antropomorf világ, ahol még a pszichiáter is egy ló, akkor miért volt sintértelepes epizód Renékkel, stb-stb. Jó, gondolom akik szeretik, azoknak pont ez a logikát totálisan mellőző agykatyvasz világ volt benne az egyik fő vonzerő, de nekem nem nagyon jött be.)

        “Neki volt egy saját stílusa, ahogy az ő általa elképzelt humor működött. ”

        Ez meg elég sokmindenre igaz, speciel a pónikra is (ennyi erővel, ha én nem értem a R&S poénjait, akkor te meg nem érzed a Pónik feelingjét ;)), a különbség az, hogy attól, hogy nekem pl. Renék kalandjainak a humora nem jött be, még nem általánosítottam az egész fandomra, hogy “fel nem foghatom, 20 év fölött ezen mit lehet élvezni, biztos eddig terjed a humorérzékük”, amit te vígan megtettél, bár tudom, ez téged sosem zavart.

      • A What a Catoonos rajzfilmek, amiket említesz, egy akkor újszerű, elnagyolt, egyszerűbb rajstílust képviseltek, viszont ettől még kézzel rajzoltak voltak. Maga a flash az egy technológia, amivel az animáció készül. Ebből mint mondtam, a Mucha Lucha volt az első. Ezt megelőző de időközben elkaszált pilot volt anno a Pussy Cow.

        A Pónis verzióval az a bajom, hogy túl erősen színezett, túl élénk, túl neonos az én ízlésemnek. Hogy lásd nem csak a póniknál nem tetszik a flash stílusa, nem tetszik például a Hero 108-é, vagy a Totál Drámáé se.

        R&S: Az elnökös résznek például az volt az értelme, hogy az emberek azt hiszik az elnök azért lett elnök, mert a fejében arany van, ergo egy olyan ember, aki az eszéért kerül oda, miközben popcorn van a fejében, vagyis valójában egy ostoba ember. Épp ezért, ha eltűnik a feje, bárkivel lehet helyettesíti, vagyis bármilyen hülyéből lehet elnök. Mondjuk mindez úgy lesz hatásos, hogy közben van egy öreg, aki az unokájának meséli, hogy valójában ez Amerika igazi arculata. =)

        Hogy Renék miért vannak hol személynek, hol háziállatnak kezelve? Nos ugyan azért, amiért például Brien a Family Guyban, vagy Scooby a Scooby Doo-ban. Mert az identitásuk úgy változik, ahogy a poén, a szituáció megkívánja. Ez egy nagyon régi, bevett szokás a Nyugati rajzfilmeknél.

        Egyébként nyilván azért nézed a ponykat, mert neked bejön az, amit nyújtani tudnak, mint ahogy a többi rajongónak is. Vagyis van a sorozatnak egy általános szintje, ami általánosan bejön egy bizonyos embercsoportnak, akiknek van egy általános ízlésük, viselkedésük. Ezek alapján történik az általánosítás, ami nyilván nem egy igazságos dolog, de az emberi természet része. Te is általánosítasz, benned is van egy kialakult kép arról, milyen lehet egy “hater” az miket mondhat, és hogy gondolkodhat. A különbség “hater” és “hater” között neked is akkor fog előjönni, amikor leállsz vele beszélni.

    • Na, ez meg nekem kimaradt, elfelejtettem, hogy itt sokszor hónapokkal később is “feléled” egy téma… XD

      “Amúgy ez tényleg egy paródia akarna lenni?”

      Nem, és igazából ezt Péteren kívül mástól nem is hallottam. Vannak benne mondjuk filmes utalások, illetve úgymond “felnőtt” poénok (már a gyerekmese kategórián belül, mielőtt bárki is South Park 2-t, vagy hasonlót várna…), de ezen kívül konkrétan nem parodizál semmit. (Bár olyan van, hogy visszautalnak valami korábbi epizódban történt dologra, és az úgy poén… XD)

      “Mondjuk ez lehet azért van, mert túl sok benne az ún. “amerikai” poén, (ott van pl. kapásból Applejack karaktere) amit igazán csak az amcsik értenek meg. ”

      Ó, pedig hol van ez még az igazi “véramcsi” sorozatoktól, ahol ezerrel folyik a toilet humor, a szándékosan elmebajos/túlzásba vitt rajzolás (lásd pl. Ren & Stimpy), stb. OK, nem mondom, volt 1-2 epizód, ahol a Pony készítőivel is elszaladt a ló, és elvitték az egész részt logikátlan/debil irányba, de azért ha 52 részre jut mondjuk két ilyen rész, akkor szerintem még igen jól állunk. 🙂 AJ karaktere meg valóban a tipikusan “délamcsi” ember archetípusa lenne, de tekintve, hogy “parasztok” minden országban vannak, szerintem nem annyira érthetetlen a nem amerikai nézőknek sem. 🙂 Igazából én a legtöbb poénnál nem éreztem azt, hogy “only for Americans”. (Az más kérdés, hogy pl. az ilyen városnevek, mint Manehatten, Cloudsdale vagy Canterlot más nyelvre kb. lefordíthatatlanok úgy, hogy megmaradjon a poén, de ez nyelvi akadály, nem kulturális.)

      “Amúgy nem tudom, hallott-e már erről valaki valamit, de a wikipédiás cikk szerint a sorozat állítólag a homoszexualitást népszerűsíti, Pinkie Pie meg egy narkós. XD De azért adják a Minimaxon, hadd tanuljon a gyerek, értitek. 😀 Igaz, ők talán nem látnak meg benne ilyeneket, bár ki tudja, ebben a mai világban már korán érnek a kölykök.”

      Ez konkrétan úgy volt, hogy néhány hülye amerikai szervezet megtámadta, elvégre ott AKÁRMIT adsz ki, biztos, hogy legalább egy tucat vallási/szexuális beállítottságú/állatvédő/hasonló szervezet helyből rárepül. Kezdeném az egyszerűbbel, hogy “Pinkie Pie drogos”. Én nem hallottam, hogy ezt bárki is mondta volna rá komolyan, fanok között persze megy a viccelődés, hogy tuti speedet szed, amilyen hiperaktív, de ha ezt valaki komolyan veszi, annak gratulálok… XD A másik Rainbow Dash. Nála annyi van, hogy fiús lány, és szivárványszínű a sörénye, erre rögtön jött az Amerikai Leszbikusszövetség (vagy mi a nevük…) és rátámadtak Lauren Faustra, hogy ezzel erősíti az “agresszív leszbikus” képet, ami ellen ők küzdenek. Erre neki valami olyasmi válasza volt, hogy ha ők egy fiús lányt automatikusan leszbikusnak gondolnak, amikor a sorozat erre még csak nem is utal, az őket minősíti. (Ezt a szivárványdolgot meg tényleg hagyjuk már… A melegek használják pár éve, a rajzfilmek meg kb. mióta léteznek. A következő esküszöm az lesz, hogy ha egy óvodás rajzol egy szivárványt, kitalálják, hogy az is meleg-szimbólum…) Egyébként a híres emberjogi szervezetek és antirasszisták sem maradtak ki a jóból, ők kitalálták, hogy az egész Pónivilág tulajdonképpen egy náci Németország, mivel a “nagy fehér pónihercegnő uralkodik a többi kis színes ló fölött”. Rég röhögtem ilyen jót. XD Ügyesen ignorálták az olyan dolgokat, mint hogy a “nagy fehér póninak” pont van egy “fekete” húga, és azzal együtt uralkodnak közösen, vagy hogy a póniknál kissé több szín van, mint fehér vagy fekete, ergo hülyeség ez az egész bőrszín szerinti besorolás, mert egyszerűen nem működik. Szal baromságokból sokmindent rá lehet sütni a sorozatra, de nézés közben nem csak a gyerekek, de még én sem gondolok ilyen hülyeségekre, hogy őszinte legyek. 🙂 Itt jellemzően arról van szó, hogy a nagy hype miatt a fanok mellett megjelentek a kötelező haterek is (Péter sem kapta volna fel valszeg, ha mondjuk összesen tíz ember nézné az egész világon), akik mindenféle hülyeséggel próbálják “megfúrni” a cuccot.

  51. Kristóf Says:

    Sok itt ám a hater… Nem tudom melyik részt sikerül megnézned, de amit le írtál annak a 3/4ed része hülyeség..

    Szóval most néhány infó, és ahogy én látom ezt az egészet: 16 vagyok és amikor először meghallottam, hogy ezt az oszt társam bátyja nézi (aki 21).. nos gondolom mindenki hasonlóan reagál: BUZI!
    De ez nem egészen így van. Az első MLP-k tényleg rosszak, de a 4. gen, a Friendship is Magic nagyon el van találva.
    Lauren Faust munkájának eredménye lett (ő csinálta még a Pindúr Pandúrokat, és a Fosterék háza képzelet beli barátoknak című rajzfilmet)

    Először a Fanokról: Az MLP – FiM fanjait Brony-nak hivják (Bro+Pony=Brony) A Brony-k olyan emberek (legtöbb esetbe férfi nem) akik 15 év fölöttiek és szeretik a sorozatot. Elég nehéz elhini, hogy egy 15-20 sőt még 30 éves ember is élvezi ezt, de higgyétek el, hogy nem olyan szar mint amilyennek gondoljátok. Megpróbáltam egy kicsit összefoglalni miről is van szó, mert szerintem ez az elemzés szörnyű.

    Nézzük meg a karakerek személyiségét.

    Twilight Sparkle (unikornis): nos ő egy igazi könyv moly, kezdetben barátai sincsenek, és Celestia (Equestria uralkodója) küldi őt Ponyville-be hogy szerezzen baráokat. eleme: Magic (mágia).

    Fluttershy (pegazus): Egyik legaranyosabbnak mondható személyiség, és a legfélénkebb is. Nagyon szereti az állatokat, minden kis apróság a barátja, és segít nekik, ha baj van. Eleme: Kindness (kedvesség).

    Rainbow Dash (pegazus): ő a legsportosabb póni, kedvenc elfoglaltsága a repülés. a szárnyereje 16 ami elég ahhoz hogy csináljon egy Sonic Rainboom-ot (link: http://www.youtube.com/watch?v=WImRs-nWW48 ) Egyik fan kiszámolta, hogy ehhez 1635.31 m/s-al kell repülnie ami 4.8 mach nak felel meg (ami egy embernek már rég halálos, de hát rajzfilmről van szó…) Rainbow utál versenyekben veszíteni, és emiatt csalni is képes. Eleme: Loyalty (hűség).

    Pinkie Pie (föld póni): Egy igazi partiarc, ha lehetne ő minden nap rendezne egy bulit, ismer mindenkit ponyville-ben és mindenki barátja is. Pinkie cukormániás, folyamatosan édességet eszik, és emiatt egy kicsit hiperaktív. Minenkit meg tud nevettetni és ha rossz kedved van biztos felvidít. Eleme: Laughter (nevetés).

    Rarity (unikornis): Egy divattervező, mindig alkalomhoz illően öltözik, és utálja ha piszkos lesz a ruhája. Nagyon kevés szabadideje van, mert folyamatosan a ruhákon dolgozik. Nem nagyon tud varázsolni, egy képessége van, hogy fel tudja fedezni az ékszereket a föld alatt is , és ennek köszönhetően gyönyörű ruhákat tud készíteni.
    Eleme: Generosity (nagylelkűség).

    Applejack (föld póni): Nagy családja van, hiszen egy farmon él, emiatt egy kicsit parasztosan beszél, de ez benne a vicces. Szorgosan dolgozik, fő dolga az almák betakarítása. Nagyon humoros, vendéglátó és bárkit szívesen fogad a farm körül.
    Eleme: Honesty (Becsületesség).

    Na, most kérditek mi ebben a jó? Hiszen minden kislányos, boldogan élnek, biztos teázgatnak meg stb…. Ez nem egészen van így mivel vannak ellenségek. A legelső ellenség Nightmare Moon. (Lidérc Táltos)
    története: Rééééges rééégen Equestria földjén két Alicorn (Unikoris, föld és pegazus póni egyben) Uralkodott. Celestia az idősebb felelt, hogy minden reggel időben keljen fel a nap. A fiatalabb, Luna pedig a holdért. De egy napon Luna mérges lett mivel megfigyelte, hogy minden póni nappal játszik, akkor szórakoznak és csinálják teendőiket, és a csodálatos estéket pedig átaludják. Rátámadt a testvérére aki vonakodva bár, de megidézte az egyik legnagyobb erejű varázslatot, a Harmónia Elemeit (The Elements of Harmony). Ezzel 1000 évre száműzte a Holdra és nem térhetett vissza. Ám az ezredik holdfordulón kiszabadul és ekkor… tovább nem írom le, nézd meg az első évad első két részét abban megtalálod a választ.

    A második ellenség Discord (viszály). Őt már sokkal jobban a Bronykra szabták hiszen eddigre már elég sok korombeli, sőt nálam idősebb rajongókra sikerült szert tennie.
    Története: Discord a Káosz ura, igazából amit csinált volna Equestriával az nem is olyan negatív. Ő mindent a feje tetejére akart fordítani. A felhők rózsaszín vattacukrokká változtak és csokieső esett. a házak gravitációt meghazudtolva lebegtek és minden nagyon furcsa volt. Ha kíváncsi vagy, hogy győzik le Nézd meg a 2. évad első és második részét.

    A harmadik ellenség Chrysalis (báb). Nos szerintem ő volt a legjobb.
    Története: Egy királyi esküvőt rendeznek Canterlot-ban (Equestria fővárosa) és ő eltünteti a menyasszonyt és a helyére lép ugyanis a leendő férjének a szeretetét szívja el és abból táplálkozik. Ebben az epizódban minden megvan ami kellhet egy jó sztorihoz. Akármennyire sikerült eddig kislányosnak. gyerekesnek gondolni az MLP-t ez az epizód szerintem mindenki véleményér megváltoztatja. Rendesen van benne csata is, szemtől szembe.

    Szerintem a te elemzésed rossz. Egyáltalán nem tudod meg három részből, hogy mit tartogat ez a sorozat. Akik meg azt mondták neked, hogy ez egy paródia… ki a franc az aki erre ilyet mond már nem azért, de ez tiszta hülyeség…. Elég sok negatív dolgot emelsz ki, de pozitívat nem. most már ha csak a hátteret nézed, mindenen látszik, hogy él. hasonlítsuk össze egy animével. Az animékban a háttérszereplők abból állnak, hogy egy kép és alávágnak hangokat. Az MLP FiM-ben Minden meg van animálva, a háttérben beszélnek a piacon zajlik az élet.
    Az MLP-ben csak annyira lettek jók a háttérszereplők, hogy külön FAN táboruk van mondok példákat is: Derpy Hooves, Lyra, Carrot Top, Vinyl Scratch, Bon Bon és még sorolhatnám… Az animáció tökéletes. Minden egyes dolog király benne, látszik a varázslat körvonala, normálisan FPS szint van, itt megint egy kicsit kiemelném az animéket ahol egy csomó helyen tapasztalható egy aprócska ugrás, túl kevés az FPS és emiatt nem olyan folytonos a kép. (azért ne értsetek félre animék is jók, csak most épp ahhoz hasonlítom 😀 ) És amúgy meg ne hasonlítsd az igazi állaokhoz, ez egy rajzfilm könyörgöm…. persze, hogy elrugaszkodik a valóságtól, mondj egyet ami nem….

    Na köszönöm a lehetőséget a commentre, remélem egy kicsit pozitívabban álltok a témához ezután, én minden tőlem telhetőt megtettem, hogy a sok rossz előítéletet ami emberekben van eltüntessem. Akárkinek akármi kérdése van azt az email címemre lehet küldeni (deployment.ds@gmail.com)

  52. Kristóf Says:

    Szépen kérlek ezt olvasd el figyelmesen, de ne tedd ki a blogra!

    Hogy (feltételezem) el se olvasd egy Fan véleményét, és ki se tedd hogy lássák a többiek… az úgy nagyon király.. szerencsétlen egy élőlény lehetsz…. 😀 már bocs, de komolyan, ha csak negatívat mondasz róla az úgy teljesen tökéletes ugye? nehogy lássanak a többiek pozitív kritikát…. na mindegy egy elérhetőséget amúgy adhatnál, tudod,csak hogy úgy tudjak neked írni ha még több hülyeséget látok blogodon. Amúgy azt tudod hogy mennyi szavazatot kapott az MLP – FiM? 8.3-mat (http://www.imdb.com/title/tt1751105/ ) nem szimplán 3-mat. szerintem még ennél is többet érdemel amúgy. És azt is vágod, hogy a 18 év, és az alatti fiúktól 9.2-őt átlagban. De ha mégis meggondolnád magad, hogy lehet talán egy fan véleményét, és RÉSZLETES leírását ki kéne tenni akkor csak írj nekem erre: deployment.ds@gmail.com [direkt hangsúlyoztam a részleteset mert te nagyon kevés dolgot írtál le amiből egyáltalán nem lehet megítélni] Nyugi semmiféle bocsánat kérést nem kérek, sőt még én szeretném ha nem csak negatív dolgokat tudnál kitenni egy olyan sorozatról amit részletesen nem is ismersz. Köszi mindent, remélem nem lesz semmiféle konfliktus, és meg tudjuk ezt beszélni, nagyon nem szeretném ha az emberek félre lennének értesítve erről.

  53. Kedves Kristóf! Tudod a wordpress rendszer hajlamos bizonyos kommenteket a spam ládába tenni, pláne ha az illető még nincs engedélyezve és nagy karakterszámot használ, vagy túl sok linket. Ilyenkor kell várni, amíg az admin felülbírálja, ami itt én lennék. =)

    Egyébként szép kis összefoglalót nyomattál ide. Egyetlen baj van csak vele, a jó része mind-mind csak háttér info, érdekesség, ami a vitapartnert csak akkor fogja érdekelni, akkor tudja értékként hozzáadni a műhöz, ha maga a mű már felkeltette az érdeklődését. Az enyémet mint látod, nem keltette fel, nem fogott meg, így ezzel a sok adalékkal se tudok mit kezdeni.

    Hogy lásd nem vagyok egy hater, hasonló kommenteket írtam anno én is (igaz akkoriban fórumokra), mert meg akartam magyarázni, miért nem csak az átváltozó csajokról és az extravagáns jelmezekről szól teszem azt Sailor Moon, ami viszonyítási alapnak most azt hiszem jó is, hisz hasonlóan girly alaphangot üt meg a két cucc. =D

    Szóval úgy mint te, szépen elmondtam egy csomó infot, aztán később rájöttem, hiába a jó szándék, ezek a belső infok csak egy rajongónak lesznek érdekesek, csak őket fogja érdekelni. Mert bizony a lényeg mégiscsak az átváltozó csajokon és az extravagáns jelmezeken van, ami ha valakit taszít, az már nem fogja érdekelni, az alkotó mennyi mindent pakolt még bele, hogy a rajongókat szórakoztassa vele.

    A pony bagázs nálam ebben a helyzetben van. Nem érdekel melyik, milyen sztereotípiát testesít meg (amire 1 rész után is rájöhet az, aki tájékozott kicsit az Amcsi rajzfilmekkel, franchiseokkal, folklórral kapcsolatban) vagy milyen kulturális visszacsatolások vannak. Ezek nálam továbbra is hiperélénkre színezett pónik maradnak, akik az én ízlésemnek, elvárásaimnak nem felelnek meg, se a rajfilm gyerekes, lányos hangvétele.

    Az pedig, hogy hányan szeretik, hány fiú, kik és hogy, mennyire, és miért értékelték, a véleményt ritkán szokta érdekelni. =) Viszonyítás képen, a Ben 10 is egy piszok népszerű rajzfilm, mégse tud érdekelni, egy cseppet sem. Ellenben egy Chowder, Flapjack, Adventure Time már jól elszórakoztat.

    Szíved joga rossznak tartani ezt az ismertetőt, és megvédeni a szóban forgó művet, amit ha értelmes hangon teszel, nincs is vele semmi baj. Ugyanakkor vedd figyelembe, nem minden ember fogja azt annyira királynak látni, amit te igen, és ebbe beletartozik az is, hogy lesznek akik kertelés nélkül leírják a véleményüket.

    Remélem megértettük egymást. =)

    • Kristóf Says:

      Ebben az estben szeretnék elnézést kérni, hogy “felemeltem” a hangom. Amúgy meg ízlések, és pofonok, van akinek ez, van akinek az. 🙂

  54. R.Gy.360 Says:

    Szerintem ez a sorozat csak ilyesmi videókra jó

  55. Kedves Péter!
    Mivel kritikai művet irtál , ezért szerintem mielött nekiállsz kicsit nézz utánna annak amiröl anyagot készítesz. Ha valamit ennyire lehúzól (ami a személyes véleményed , semmi közöm hozzá) akkor alap lett volna körűl nézned
    egy kicsit jobban ( ha megnézek valamiből 3 részt YT-on attól még nem feltétlenül tudok mindent ami fontos lehet) !
    Minden rossz szándék nélkül mondom…

    • Utánanézni annak szoktam, ami érdekel is. Nem állítom, hogy fair lettem volna, amikor véleményt formáltam erről a “remekműről”, sőt igazából maga a kritika is azért került ki ide a blogra, mert egyszerűen annyira idegesítően overhypeolt, hogy nem bírtam megállni szó nélkül. =)

      Hozzáteszem, annyi erénye azért mindenképp van, hogy legalább a fanjai nem akarják megmagyarázni még a hóembert is (ezt betudom annak, hogy vélhetően azért van így, mert nem anime).

  56. Rainbow Dash Says:

    Na ebből elég!
    A pónik aranyosak, és nem bugyuták, ostobák vagy nevetségesek. A mese a barátság elemeiről szól, nem pedig az ostoba pónikról. -.- Nem szólok semmit.

    • Miből elég? Hisz még csak nem is beszéltünk. =) Ha pedig “nem szólsz semmit”, akkor miért kommenteltél? =)

      Barátság elemei… igen, valószínűleg csak ezért nézik, persze. =)

Hozzászólások letiltva.

