Dragon Ball GT? Én nem, akkor sem…

Hát ezt is megértük… a DNF-re emlékeztető 5-éves ígérgetésnek úgy néz ki idén vége szakadt és szeptember 20-tól indul a Dragon Ball GT az Animaxon, magyarul. Hogy ez jó vagy rossz hír, azt mindenki döntse el maga. Bennem spec abszolút nem mozdított meg semmit a hír, és 100% hogy még csak bele se fogok nézni, meg is mondom, miért…

Az első ok úgy maga a GT, mint széria, ami köztudott, hogy semmi másért nem jött létre, csak hogy a Toei kifacsarja az utolsó cseppeket a Z utáni hypeból, nem véletlen hogy non-canon az egész. A fő problémákat egy Amerikai kolléga szépen össze is foglalta: “Horrible plot, lame villains, Kid Goku, Super Saiyan 4 was not as impressive as it should have been, other characters were pretty much useless.”

A második ok a szinkron, aminek már így látatlanban  meghitelezem a tipikus Animax (értsd: jellegtelen) “minőséget”, bátorkodom ezt tenni a Bleach és a Naruto alapján. Nevezzetek nyugodtan vaskalaposnak, de egyáltalán nem vagyok kíváncsi az új szinkronra, nekem a DB szinkron az, ami anno az RTL-en volt és pont.

Harmadszor pedig úgy alapjáraton nem látom ennek az értelmét, hogy 13-év után most behozzuk egy klasszikus utolsó és egyben szar szériáját, aztán behajítjuk azok közé, akik eddig a Naruton és a Bleachen kívül nem láttak mást. Persze erre most lehet azt mondani, hogy “de most miért? örüljél annak, hogy a fiatalabb generáció is megismeri majd!” amire én csak annyit tudok mondani, hogy ha még ez is (lenne) a cél, idiótán csinálják.

Ha már mindenáron visszaakarják hozni a Dragon Ball-t, és meg akarják ismertetni a fiatalabb generációval, akkor nem ártana a legelső szériával kezdeni, nem pedig a legutolsóval, mert ha ma leül egy 13-éves kis desu és olyan dolgokkal dobálóznak neki, hogy majomfarok, SSJ4, meg Gogeta, akkor halványlila segédrendőri fogalma se lesz róla, mi a francról beszélnek ezek egyáltalán (vagy csak én gondolkozok túl logikusan?). És azzal se jöjjön nekem senki, hogy “majd utánanéz” mert szerintem ennek az esélye igen alacsony. Max a megmondóban shöri vagy valamelyik suckértő kollégája nyomat majd nekik valami útmutatót, ami nagyvonalakban ad egy sarkos képet és kábé ennyi.

Azt hiszem ez bőven elég indok ahhoz, hogy abszolút ignoráljam a GT részeket, amiket egyszer már amúgy is volt szerencsém eredeti nyelven végigszenvedni.

Reklámok

50 hozzászólás to “Dragon Ball GT? Én nem, akkor sem…”

  1. Nem láttam a GT szériát, nem is érdekel. Én sem értem, hogy miért nem az első DB-vel kezdték. Leadhatnák azt nyugodtan, szerintem sok kisebb gyerek rákattana. Aztán ha az lement akkor jöhetne a Kai, vagy Z. De valóban a GT-t ignorálni kéne, nem nyomtani.

  2. Kedvelem a Dragon Ball-t minden hibája ellenére, de a GT az tényleg bűn rossz, szóval semmit se vesztettél vele, hogy kihagytad.

    Amúgy pletykálnak olyanokat, hogy ha ez sikeres lesz, akkor fontolóra veszik a többi széria megvételét is, bár ahogy az Animaxot ismerem, ha ez be is következne, azt is ígérgetnék 5-6 évig mire képernyőre kerülne.

    Mindenesetre furcsa egy üzletpolitikát folytatnak, hogy a vége fillerekkel kezdik megismertetni az újakat.

  3. cheatergs Says:

    De beírnám ide azt a kommentet, amit a silveren ejtettem meg erről az eszcsillager-kupacról! A tömör angol összegzéshez tegyük hozzá a zéró jellemeket, a sokszor kritikát sem érdemlő rajzolást plusz az OST-t, amiben egyetlen darab, még csak elviselhető szám sincs. Magyar szinkronnal meg még szét is kenik azt a fenti kupacot.

    Amit az Animax fog kapni szerintem, az egy flamewar. Ha lesznek régi arcok, akkor – bár többnyire utálják a GT-t – a DB név miatt nem engedik lehúzni a mai franchise-okon nevelkedett otakuknak, azok meg aligha fogják bírni (indokaikat ismerjük).

    • Nos a GT-t igyekeztem az évek során minél inkább elfelejteni, szóval az OST-re már ha akarnék se tudnék emlékezni. Ha már jó DB zene akkor az Amcsi Buu és Broly témazene a best. =)

      Flamewarokat illetően merem feltételezni, már nem sokat kell várni. Most aztán újra egymásnak eshet majd a newbie és az oldbie.

      • cheatergs Says:

        Amcsik trackjeiből (meg szinkronjából) amennyit hallottam, nem bírom őket. It’s under 9000.
        Japcsi OST-ből elég sok bejön.

  4. Magdolna néni Says:

    Egyet értek, az első DB-vel kellett volna kezdeni.
    Mondjuk én azért lehet, hogy belenézek a GT-be, mert csak olvastam róla mennyire gáz, de nem láttam.

  5. Amennyire én tudom, azért a GT-t adják, mert a Z-nek, meg a sima sorozatnak lejárt a licensze + ezt még nem adták le nálunk, szal “friss hús”.

    Mondjuk az valóban hülyeség, hogy pont egy ilyen filler-kupaccal akarják tesztelni a nézőket, de gondolom, a HC DB-fanboi-oknak úgyis mindegy, amíg Dragon Ball a cím.

    Engem mindenesetre hidegen hagy. 😀

  6. Én szeretem a Dragon Ball-t sőt még az asszony is.
    Ha eddig minden évadot láttam ezt sem fogom kihagyni.Ennek ellenére jó a cikk,és igazad van!

  7. Lejárt licensz úgy tudom az RTL szinkronokra vonatkozik, szóval ők nem adhatnák le a régit csak úgy újra.

    DB fanboyok között nem sok olyan elvetemültet láttam, akinek még a GT is bejött, de akadt azért egy-kettő. Bár nyilván nem miattuk kezdik most el adni, hanem inkább a fiatalabbakra pályáznak, csak ők meg így szart se fognak majd érteni belőle.

  8. Első egy-két részbe belenézek hogy milyenre sikerül a szinkron, de utána gyorsan én is elfelejtem hogy egyáltalán leadják ezt. Ha más nem a Kait nyugodtan behozhatták volna ehelyett, sokkalta jobban bevezetné az újakat a DB-verzumba, és a régi fanoknak is kevesebb rossz szava lenne rá, Igaz ugyan hogy a fiatalabbaknak még a Kai is hirtelen kezdéssel szolgálna, de inkább azt adják le mint a GT-ből akár csak egy képkockát. A legjobb persze a sima DB volna, de hát a fránya licensz.

  9. Ha tippelhetek kábé egy átlag Naruto rész körül lesz. Indavideo, videa, ezekre gyorsan feltöltik majd, kíváncsiságból belehallgatok de valószínűleg fél perc után ki is nyomom.

  10. Nemtom, szerintem nem voltak olyan vészesen szarok a szinkronok. Volt 1-2 gáz, de ugyanakkor kurvajók is voltak, szóval inkább mondanám változónak. Azért tudnék 1-2 mesecsatornát mondani, amik százezrednyire sem tudnak még ilyet se összehozni.
    DB-ből meg no, én úgy vagyok vele, hogy nem láttam. Mivel nem láttam, ezért nem is a GT-vel kezdeném (ha akarnám). Max. belekukkantok.

    • Most hirtelen a Soul Eater az amire azt mondanám, hogy jó lett, bár az jórészt betudható annak, hogy az eredeti Japán valami hihetetlenül pocsék volt.

  11. “Amennyire én tudom, azért a GT-t adják, mert a Z-nek, meg a sima sorozatnak lejárt a licensze + ezt még nem adták le nálunk, szal “friss hús”.”

    Pontosan, köszönöm.

    -DB-t nem adhadnák le, max ha újra megveszik/leszinkronizálják, mert lejárt a licensze.

    -SM-nél dettó ez a helyzet.

    -DBZ-nél úgyszintén, plusz ezt ugye még az RTL klub sem adta soha végig rendesen a TV-ben, meg jött a terelés, hogy eltűntek a szinkronos részek a raktárukból (vagy mivel jöttek már kínjukban a végén…), aztán valahogy a neten mégis megjelentek… Szóval pont a DBZ körül volt a legnagyobb kavarás, meg ugye a “betiltós” botrány, szerintem az egész sorozattal úgy van már az összes TV-s, hogy “felejtsük el ezt az egészet, hatszor több balhénk volt már belőle a végén, mint hasznunk”.

    Így az Animax gondolom úgy van vele, hogy kockáztatni nem akar, ha megvesz ezekből a 100+ részes sorozatokból csak egyet is, és belebukik, akkor az elég nagy bukta, viszont ugyanakkor biztos eljutott a fülükbe, hogy a “milyen animét szeretnél a csatornára?” kérdésre jelentős hányad válaszolta a DB/SM duót, úgyhogy egy 64 rész körüli DB sorozat pont ideális szerintük. Sőt, szerintem még olyan szempontból is szándékos a dolog, hogy szerintük a “régi” DB sorozatok már ilyen “animés Bibliaként” funkcionálnak a magyar fandom körében, és ha ezt mindenki fejből vágja, meg az elmúlt 10-15 évben már ezerszer megnézte, akkor nem fognak most csak ezért ezeregyedjére is a TV elé telepedni. Szóval ahogy Junchi is írja, ebből a franchiseból egyedül a GT maradt az, amit még szerintük el lehet adni az oldschoolereknek is, mint “friss húst”, és közben esetleg 1-2 új rajongót is szereznek. (Hacsak nem akarják elkezdeni leadni sorban a DB movie-kat, amik egyébként tudtommal szinte mind egytől-egyig non-canonok, legalábbis Toriyamának ezekhez is kb. annyi köze volt, mint a GT-hez, a fanok meg szintén ugyanannyira nem értenének semmit az alaphelyzetből.) Annak meg ennél nagyobb sorozatok esetében sem szoktak különösebben utánanézni, hogy amit éppen megvesznek, az most mennyire non-canon, meg ilyesmi. “Rá van írva, hogy DB? Akkor jó lesz, hisz a fanok kérték!”)

    Bár én a helyükben csak azután kezdeném újabb sorozatok vásárlásán töri a fejemet, ha az eddigieket már végig leadtam. Jó, oké, azt pl. értem, hogy Naruto/Bleach esetében olyasmiket is figyelembe kell venniük, hogy még Japánban is fut a cucc, és nem szabad nagyon beérniük őket, de speciel a D.Gray-man/Inu Yasha sorozatok befejezését már szintén évek óta ígérgetik, és mindegyiknél csak az utolsó 52-es csomagnyi részt kéne megvenni, hogy elmondhassák, végig le lett adva.

    A GT-ről meg annyit, hogy láttam belőle 5 percet, és kb. annyi is elég volt. Tényleg olyan, mint valami századik bőr, aminek a forgatókönyve egy DB fanfiction volt. A gonosz is röhejes volt, az SSJ 4 Goku nem különben, és úgy egyáltalán, az egészet körbelengte ez a “Ne…légyszi ne…ezt már tényleg nem kéne…” érzés. Én is max a szinkron miatt nézek bele, igazából kíváncsi vagyok, hogy a régi RTL klubos szinkronhoz képest mennyivel lesznek jobbak/rosszabbak az új hangok. (Persze az überwin az lenne, ha visszahoznák a régi szinkrongárdából az összes olyan hangot, aki még él/szinkronizál, de álmodik a nyomor…)

  12. Most hogy mondod anno volt szó arról is, hogy ha már lesz DB GT, akkor legyen SM Stars is, de szerintem annak se lenne több értelme. Aki nem látta, nem emlékszik az első négy szériára, az abból se értene sokat, másrészt a Stars-nak ugyan van canon alapja ellentétben a GT-vel, de ha azt mondom kábé a manga 40%-át veszi át, akkor már jóindulatú voltam.

    Moviek olyanok hogy fele jó, fele rossz, igaz aki nem ismeri a DB-t egy kicsit se, az egy Broly, Bojack movieból se értene semmit.

    Amit elkezdtek azt meg ahogy mondod, illő lenne be is fejezni rendesen.

  13. Faszalajos Says:

    Nekem a GT-vel csak annyi a bajom, hogy egy nagy hülyeség az egész. Nálam akkor kezdődnek a bajok, mikor Gokut gyerekké változtatják, és sajna nem változtatják vissza felnőtté. A régebbi fontos szereplőknek szinte nem is érezzük a jelenlétét pl Gohan, Piccolo, Vegita. Az egész sorozat Gokura, Panra és Trunkra támaszkodik, a többiek feleslegesek. Egyedül az utolsó történet tetszett, mikor magukkal a “sárkánygömbökkel” kellett megküzdeni, a végén pedig a gömbök egybeolvadnak Gokuval, ezt értelmes befejezésnek gondoltam… Volna, ha nem teszik be a végére azt a pár perces jelenetet, mikor Goku és Vegita leszármazottjai verekednek, és valamiért senki nem ismeri a másikat.

    Egyébként a moviekat fel lehet fogni egy alternatív idősíkban lezajló eseményeknek. Mert egyik filmet se lehetne pontosan behelyezni a történetbe ( a Garlic Jr. -os filmnél mondjuk próbálkoztak). A sima DB-nél is a filmek története majdnem az volt, mint a sorozaté, csak változtattak egy-két helyszínt, meg a szereplőket írták át. Egyedül a Bardockos és Trunkos speciált lehet behelyezni a történetbe.

    Különben az én szememben nem a GT a szar, hanem az Evolution. Inkább nézem meg a Gt-t még 300x, mint a filmet mégegyszer.

  14. “Amit elkezdtek azt meg ahogy mondod, illő lenne be is fejezni rendesen.”

    Igen, mondjuk mindig van rá valami hülye ürügyük, a D.Gray-nél azzal jöttek, hogy amíg az amcsik le nem adják végig/ki nem adják DVD-n, ők sem vehetik meg tovább (lol, mi van?), IY-nél meg kitalálták, hogy azért nem vehetik meg az utolsó 52 részt, mert még az RTL klub sem vette meg/adta le, ezért inkább megveszik a Final Actet, ami a lezáró sorozata az egésznek (szóval mint mondjuk DB-nek a Z, csak ez 26 részben XD), de azt is csak ígérgetik már legalább egy éve, ha nem több ideje. Közben meg az amcsiknál már mindkettő végig lement, szóval keresniük kéne valami új hülye indokot, de egyébként sem értem, miért mindig rájuk hivatkoznak, pl a németek is egy európai ország, és rendszerint már akkor a közepén járnak egy animének/mangának, amikor még az amcsik csak fontolgatják, hogy “lehet megérné megvennünk”. Animaxnál amúgy ezzel kapcsolatban azt szeretem, hogy olyan jól meg tudják mindig ígérni, általában még konkrét dátum is van, vagy minimum annyi, hogy “most ősztől már indítjuk!”, aztán hogy-hogy nem, mégis mindig kiderül a végén, hogy még sehol sem tartanak. 😀 (D.Gray-nél pl. emlékszem, hogy valami idei folytatást ígértek, asszem ez már nem fog összejönni nekik, bár talán Karácsonyra….XD) Inkább csinálnák úgy, mint Deltáék a mangáikkal, hogy “folytatása következik”, aztán ezt akármeddig lehet húzniuk, és persze ezt is megunják előbb-utóbb a fanok, de még mindig jobb, mint nagymellénnyel megígérni, hogy “jövő hónapban máris folytatjuk”, aztán később sorozatosan beégnek.

    • GT-t is azóta ígérgetik mióta felvásárolták az egykori A+ csatornát, szóval vettem észre, hogy a halogatás, ígérgetés az nagyon megy nekik. Bár van amit inkább jobb, hogy csak ígérgetnek és nem adnak le, például ha jól emlékszem még 2009-ben volt arról szó, hogy lesz majd Elfen Lied, amiért azért annyira nem kár. =)

      A másik amit észrevettem, hogy amikor valaki panaszkodik, hogy elég szar a választék, sokat ismételnek, nem fejeznek be sorozatokat, stb, akkor mindig azzal jönnek, hogy “örüljünk hogy egyáltalán ez is van” és ezt még komolyan is gondolják így 2011-ben.

  15. Én kíváncsi leszek rá! 😀
    Nincs jobb mint egy szar műsorral menőzni a mostani nerdök előtt.
    Ha Lippai *Motherfuckin* Lászlót berakják Gokunak akkor csak “jó” lehet.

    Amúgy a Z magyar szinkronja hangzásban jó, de tartalomban iszonyatos, nagyon nem arról beszéltek sokszor ami tényleg történt, mondjuk ez köszönhető a franciáknak akiktől van a fordítás.

  16. A francia fordítás kábé egy szinten volt a némettel vagy az olasszal, szóval ők még a jobbak közé tartoztak, na meg az amcsik (bár ők az SM-et meg totál elkúrták). Az igazán szarok a dél-amerikai, spanyol szinkronok lettek, azok valami bűn rosszak.

  17. “Bár van amit inkább jobb, hogy csak ígérgetnek és nem adnak le, például ha jól emlékszem még 2009-ben volt arról szó, hogy lesz majd Elfen Lied, amiért azért annyira nem kár. =)”

    Bár nem követtem az Animax minden szavát, de TŐLÜK spec ezt soha nem hallottam, nem lehet, hogy valamelyik fan találta ki, és kezdte terjeszteni? Olyanból nem egyet láttam már, aki valamilyen oknál fogva kitalálta, hogy a kedvenc sorozatát fogja legközelebb megvenni az Animax, aztán reklámozni is kezdte, így EVA-tól Gurran Lagannig mindenféle pletyka szárnyra kapott már. XD

    “A másik amit észrevettem, hogy amikor valaki panaszkodik, hogy elég szar a választék, sokat ismételnek, nem fejeznek be sorozatokat, stb, akkor mindig azzal jönnek, hogy “örüljünk hogy egyáltalán ez is van” és ezt még komolyan is gondolják így 2011-ben.”

    Persze, mert a drága “nagy öregek”, akik a fórum indulásakor a fő hangadók/moderátorok voltak, gyorsan “elhallgattatták” az elégedetlenkedőket, persze csak miután nyilvánosan jól meg is alázták őket a “tömeg” előtt, hogy “na, így jár, aki szót mer emelni a “rendszer” ellen!”. A sok kezdő animés közül meg persze nem egy átvette ezt a stílust, mert “olyan menő”, meg hát a 20-30 éve animéző “mesterek” is így viselkednek, akkor biztosan ez a helyes módja a panaszkodók elintézésének. Mondjuk az a vicc, hogy Muffinék kb. ugyanakkora behatást tudtak gyakorolni a csatornára, mint a legutolsó 14 éves fan, vagyis kb. semmit, így nem értem, hogy mire fel lett ekkora divatja a másik helyből való leszólásának. Muffinál értem, neki ez régi hobbija, de hogy a többiek miért gondolták, hogy az az igazi “ellenség”, aki rámutat a hibára, ahelyett, hogy a csatorna vezetőit vennék elő (akiket persze úgysem tudnak, de azért kínjukban nem kéne a “társaikat” megtámadni…), azt sosem értettem. Jó, elismerem, volt néhány hülye fan, akinek semmi nem volt elég jó, a direktbe trollkodóakról már nem is beszélve, de amikor már sokadjára sötétült el a képernyő, késett a hang, adták le a szinkronosnak ígért animét felirattal, akkor azért már az én agyam is eldurrant, mert oké, hogy lehetnek hibák egy csatornánál, de ennyi, és ilyen sűrűn? Muffinék meg kezdhetik a dumát, hogy “bezzeg az én időmben még animecsatorna sem volt, és a 20 megás kockás képes cuccot cserélgettük egymás között”, de itt most rohadtul nem erről van szó, hanem hogy egy csatorna ezt nem engedhetné meg magának, pl. egy RTL klubnál már a 1-2 ilyen után fejek hullanának, nem az lenne, hogy még a sokadiknál is valami hülye pakolgatja a hangsávot/képet az irányítóteremben, aki épp tajrészeg. (Mert én már valami ilyesmit képzeltem el a sokadik hibánál a lelki szemeimmel, vagy esetleg azt, hogy a stúdiósok ilyen “Twister” játék mintájára szívatják a nézőket. XD Pörög a nyíl, aztán: “Béla, most rakd a Gankutsuou hangsávját a Naruto alá! Józsi, te figyeld a fórumot, 5-10 perc és hatalmas rage lesz!” XDDD) Tényleg, úgy egyáltalán miért volt a fórumnak ilyen “üzenj a csatornának!” aloldala, ha a szerkesztők láthatóan el sem olvasták? Asszem Tonya is mindig mondogatta, hogy “mi a konkrét műsorba nem tudunk beleszólni…”, oké bazz, de akkor felesleges az egész…

    “Amúgy a Z magyar szinkronja hangzásban jó, de tartalomban iszonyatos, nagyon nem arról beszéltek sokszor ami tényleg történt, mondjuk ez köszönhető a franciáknak akiktől van a fordítás.”

    Is, meg annak, hogy aki nálunk a franciából fordította (vagy éppen “fordították”, manapság is szeretnek akár 26 rész alatt is háromszor fordítót váltani, aztán csodálkoznak, hogy nem egységesek a sorozat nevei/fogalmai/varázslatai, stb.), szintén nem állt a helyzet magaslatán. Legalábbis az SM esetében utólag be lett vallva, hogy aki azt fordította franciából, 1-1 bonyolultabb szövegnél lövése nem volt, hogy mit mondanak. De néha még az egyszerűeknél sem, ahogy ezt 0:22-nél láthatjuk: http://www.youtube.com/watch?v=pmgmZVH2Avk
    Nem tudom, ugyanez dolgozott-e a DBZ-n, de ha igen, akkor nem csoda a végeredmény ott sem.

    • “Béla, most rakd a Gankutsuou hangsávját a Naruto alá! Józsi, te figyeld a fórumot, 5-10 perc és hatalmas rage lesz!”

      Ezen most akkorát röhögtem így kora reggel… xDDD

      Köszi. 😀

      • Anyimax meg jah, olyan amilyen: bakik napestig, amerikai szarok (értsd, sorozatok), amerikai valóság show-k (értsd, szarok), ismétlés, ismétlés hátán, etc.

        Visszasírom az A+ érát, de komolyan. Akkor még voltak normális sorozataik például. Igen, én spec NAGYON a hype ellen vagyok, méghozzá pontosan azért, mert ez csakis az Ő hibájuk, hogy ide jutott a csatorna. Megvették a sok main stream cuccot, de, hogy minek, azt nem tudom. Jó, mikor anno bejelentették, hogy lesz FMA, Bleach és Death Note, az még úgy jó húzás volt, mert ezek tényleg aktuális slágercímek voltak akkor (és ma is), de mondjuk azt már kurvára nem értem, hogy a Narutót minek kellett megvenni. Persze tudom ám: hogy jóóól megmutathassák, hogy ők jobban megcsinálják, mint a csetix és így akartak benyalni a sok fannak. Aztán jött a D.Gray, Soul Eater, most meg a GT. Egyszerűen rászoktatják a nézőket ezekre a shounen szarokra, és, ha netán befutna mondjuk egy AyaAya, Hachikuro vagy Ganku, már rögtön kereshetik is neki a sírhelyet hátul az udvarban, mert a sok shounentard reflexből elutasít minden hasonló próbálkozást. Rá lettek a nézők szoktatva ezekre a “szarokra”, még egyszer hangsúlyozom. És ez nem tudom, hova vezet… (bár nekik biztos jövedelmező biznisz marad).

      • De az is érdekes, hogy anno amikor az A+on ment a Trigun vagy a Kiddy Grade, azoknak akkor elég korrekt szinkront tudtak összerakni. Aztán hopp, az Animaxnál már érdekes módon a “szinkronpolitika” olyan lett, mint ha pont leszarnák mit csinálnak (lehet így is van?).

        A shounen hypeos dolog úgy igaz ahogy van, és meg is mondom hová vezet, oda ami a Mondo fórumon is látszik, hogy 5 emberből 3 leginkább Fairy Tailt, Beelzebubot és Katekyo Hitman Rebornt szeretne látni. A maradék kettő pedig megoszlik az Elfen Lied, a Rosario + Vampire, és hasonlóan színvonalas alkotások között.

        Szerk: Grat Junchi, tiéd a 6000. hozzászólás! =D

    • Az Elfennes pletykának az volt az alapja, hogy a Braziloknál az Animax valamikor akkortájt kezdte adni, persze szigorúan késő esti időpontban.

      Mondjuk ezt már akkor se nagyon értettem, hogy miért is érintene minket, mert ha jól tudom, itt is hasonló van, mint a Cartoon-nál, tehát hogy blokkokra van osztva, és ezek választéka eltér, így például nálunk Kelet-Európában más megy, mint az USA-ban, vagy épp Ázsiában. Mindenesetre akárhogy is van, én a csatornából kinézném az Elfent, a jelenlegi színvonal alapján.

      Nagyöregek meg csak azt felejtik el, hogy az, ahogy például az RTL fordította a DB, SM duót, vagy ami még előtte volt anime szinkron címen akár nálunk, akár külföldön, az akkor, azok között a körülmények között még elment, esetleg kicsit derűlátóbban nézve akár még elfogadhatónak is lehetett nevezni. Viszont az idő nem állt meg 98-ban, hanem azóta eltelt 13-év és lassan jön már a 14. is, az igények és a norma pedig azóta némiképp változott. Jelenleg nálunk kábé azt a színvonalat kéne hozni vagy legalább megközelíteni, amit a Németek, vagy a Franciák produkálnak, mert minden lehetőség adott rá.

      Az internet és a fájlcserélők korában már nem lehet lekenyerezni a népet akármilyen hányavetin összehordott valamivel, mert nemes egyszerűséggel inkább letölti torrentről, aztán keres hozzá magyar feliratot, és ezzel a dolog el van intézve. Az Animax jelenlegi felfogásával, politikájával maximum az ilyen Ricsike és baráti köre féléket lehet megnyerni, akinek mindegy milyen szar, csak Naruto legyen.

  18. GT egyértelmüen egyelö egy kalap szaral.
    Dragon bol számomra az eredeti sériátol egészen a Z Freza saga végéig tart. Utána már csak fölösleges Nyújtás az egész… hogy egyre több felesleges szálat nyisanak és egyre idétlenebb legyen. Föleg az eröszíntek miat.

  19. Újabb shounen-premier az Animaxon, hogy miért nem vagyok meglepve? De ez valamilyen szinten még érthető is, elvégre ‘ifjúsági csatorna’-ként hirdetik magukat, így mondhatni természetes, hogy ebből a bugyuta műfajból válogatnak. Rendben, kellenek ezek is, mert a korosztály megköveteli, de hogy csak ezek legyenek, az nagyon elszomorító 😦

    De akkor már azt sem értem, hogy minek licenszelnek újabb és újabb címeket, amikor úgyse fejeznek be semmit (Tiszta TokyoPop, azokkal is mi lett?)? A Bleach és a Naruto is sz*r, de ettől függetlenül jókora rajongó táborral rendelkeznek itthon is, így az lenne a logikus ha azokból vennék folyamatosan az újabb részeket (nem a régieket ismételnék folyton).
    Melléjük pedig felesleges még további szemet venni, bőven elég az a kettő. Inkább szereznének még rövidebb, de értelmesebb sorozatokat 😦

  20. Az a gond, hogy a shouneneken kívül is csak olyanok vannak, mint a Nodame, Kirarin, Romeo X Juliet, Trinity Blood, ja és a legújabb, Vampire Knight.

  21. “Anyimax meg jah, olyan amilyen: bakik napestig, amerikai szarok (értsd, sorozatok), amerikai valóság show-k (értsd, szarok), ismétlés, ismétlés hátán, etc.”

    Na igen, engem ez zavar az egészben a leginkább, jobban, mint a Naruto – Bleach dömping, vagy akármilyen más anime, mert azok legalább ANIMÉK, de az, hogy felmegyek tegnap is az Animax főoldalára, és a GT-n kívül az összes reklámozott műsor valami amcsi valóságszar vagy sorozat…az elég gáz. (Erre írta még valaki a fórumukon, hogy “Amerikában pl. már szinte nincs is anime az Animaxon!”, köszönöm, rohadtul nem izgat, hogy ott hogyan tosszák el a csatornát, plusz, náluk még üzletileg értem is, hogy a saját műsoraikat belepasszírozzák az animék közé, de nekünk ettől még nem kellene feltétlenül a rossz példát átvennünk. Vagy legalább akkor tényleg színvonalas cuccok lennének, Csillagkapu, Dr House, stb., de ne ezek az ótvar izék, mint amilyen pl. az “Akarsz szuperhős lenni?” volt…) Úgyhogy ha engem megkérdeznének, hogy miért nem néztem Animaxot minimum egy éve (de lehet van az már kettő is…), akkor ezt jelölném meg fő okként.

    “shounenszar témához”: Junchi, teljesen igazad van, és szerintem is rosszul teszik, hogy teljesen ezekre álltak rá, de azért annyiban egy mákszemnyit megvédeném őket, hogy igenis próbálkoznak azért nem csak mainstream shounen szarokat venni, pl: Nana, Nodame, Méz és Lóhere, Gankutsuou, stb. (és asszem ezeket már az Animax-érában vették mind, előtte még ennél is változatosabb volt a műsor) Igazából talán csak a hardcore ecchi, meg a rózsaszín shoujo műfajában nem hoztak még ki semmit, de amúgy volt már a csatornán minden. A gond az, hogy részben az Animax-ot működtető cég is inkább a mainstream szarokat kezdte pártolni, részben pedig valszeg nálunk az itthoni csatornafelelősök is úgy okoskodtak, hogy ránéztek a nézettségi mutatókra, és mivel a Naruto, Soul Eater, stb. bőven dominált mondjuk egy Gankuval szemben, ezért azt a következtetést vonták le, hogy “olcsóbban kijövünk, ha ezeket a 100+ részes izéket vesszük sorra, mint mondjuk 10 másik, de minőségibb sorozatot”. Persze tényleg az lenne a jó, ha ésszel csinálnák, meg ha az lenne a fő céljuk, hogy az anime műfajokból minél szélesebb kínálatot nyújtsanak, de sajnos ez is a pénzről szól, és ők meg így tudnak többet keresni. :/ Eleve még a shounenek között is megoszlik a dolog, elvégre Bleach/Naruto folyamatosan folytatódik, a többi meg kb. el lett felejtve félúton, nyilván, mert azokból nem tudnak ugyanannyi pénzt kihúzni. Btw, csodálom, hogy a One Piece-t még nem vették meg, már csak az hiányozna a Jump-palettáról. 😀 Apropó, Jump: azért ez kb. “világjelenség”, hogy a “shounen szarokkal” lehet a legnagyobbat kaszálni, szóval ezt azért ne kenjük kizárólagosan a hazai fandom hülyeségére, Japánban is a Shounen Jump a listavezető manga antológia, és tudjuk, hogy nagy részben mik futnak benne… XD Egyszerűen ezeket a legkönnyebb “megetetni” a nézőkkel, így üzletileg kb. garantált siker, ha ilyeneket adnak/vesznek. Persze mindettől eltekintve valóban jobban bírtam a csatornát, amíg A+ néven futott, meg nem arról van szó, hogy akkoriban nem vettek mainstream cuccokat, csak azok IGÉNYES mainstreamek voltak, pl. Cowboy Bebop, Trigun, Slayers…

    “De az is érdekes, hogy anno amikor az A+on ment a Trigun vagy a Kiddy Grade, azoknak akkor elég korrekt szinkront tudtak összerakni. Aztán hopp, az Animaxnál már érdekes módon a “szinkronpolitika” olyan lett, mint ha pont leszarnák mit csinálnak (lehet így is van?).”

    Na, azért ez szerintem így nem igaz, továbbra is hullámzó a minőség, készülnek jobb, meg rosszabb szinkronok, attól függően, hogy mennyi energiát ölnek bele 1-1 sorozatba. Speciel a számomra eddigi legjobb magyar anime szinkront pont a Soul Eater kapta, azt meg már az Animaxos időkben vették meg, de a Ganku is jó lett szerintem, sőt, a Nodame-é is tetszett. Igazából az a vicc, hogy mintha pont a mainstream shounen szaroknál szúrnák el a legjobban, pl. Bleach szinkron, Naruto sem lett azért az igazi, D.Gray-en is lenne mit javítani stb. Lehet ők is úgy vannak vele, mint maga a Jump, hogy “ez akármilyen szar lesz, a fanok úgyis megeszik”. XD

    Nagyöregekhez: Pontosan, meg kissé mintha féltékenyek is lennének a mai generációra, ilyen “büdös kölöknek semmi sem jó, bezzeg az én időmben, amikor modemmel töltögettem!” stílusban, csak az a gond, hogy attól még az olyan fogalmak, mint szinkron, TV csatorna, stb. nem változnak, és ezeknél az ember elvár egy bizonyos színvonalat, pl. hogy ne csesszék el sorozatban a műsort. Én is 20 megás Inu Yasha részekkel kezdtem a netes anime letöltögetést, ahol olyan kockás volt a kép, hogy ha éjszakai jelenet ment, nem láttam semmit, de attól még egy TV csatornától nem hasonló minőséget várok el…

    “Az Animax jelenlegi felfogásával, politikájával maximum az ilyen Ricsike és baráti köre féléket lehet megnyerni, akinek mindegy milyen szar, csak Naruto legyen.”

    Pontosan, és az a szomorú, hogy ők pont rájuk is építenek, ezért veszik garmadával a már említett szarokat, és ahogy Junchi is írta, rossz vége lesz ennek, legalábbis lesz egy csomó igénytelen fan, bár ahogy már korábban írtam máshol is, én bízom benne, hogy a többség megunja egy idő után ezt a sok mainstream szart, és elkezd letöltögetve más sorozatokat is nézni.

    • igenis próbálkoznak azért nem csak mainstream shounen szarokat venni, pl: Nana, Nodame, Méz és Lóhere, Gankutsuou

      Ez így igaz, csak, ahogy írtam (és írtad :3), hiába jönnek be ilyen cuccok is, ha a Naruto és társai egyszerűen elnyomják őket. Szal érted. 😀 Shounenre szoktatott közönség (= szar csatorna-politika), az igényesebbje “köszönöm, itt elég is volt” kiszáll a gépből (megértem őket), jön még több Ricsi-szentszáj, még inkább megnő az igény ezekre, így gyakorta ki is húzhatjuk a jövőbeli listáról ezeket a címeket.

      Szal egyszerűen, amit hiányolok, az a megfelelő arány. Adhatnak shounen-fight-ot, mert miért ne, én is szeretek egy párat belőlük, meg kellenek is, hisz – ahogy írtad – Jump stuffok még mindig jövedelmezőek, de akkor már mértékkel. Lehetne mittomén, fél-egy évente egy SF cucc, aztán valami josei/shoujo is, seinen (hová gondolok…), stuff, így tényleg mindenki ki lenne szolgálva (kivéve a hentai fanokat. De ők meg kit izgatnak :P).

  22. Soul Eaternek tényleg jó szinkronja lett, bár ez részben azért is lett olyan feltűnő, mert a Japán valami hihetetlenül pocsék lett, annyira, hogy még az Amcsi is jobb (kivéve Black Star).

    Kor szerint már én se tartozok a célközönségbe, és bizony még emlékszek arra, amikor ez előtt 6-7 évvel egy 20 perces anime epizód 30-40mb között mozgott 320×240-es felbontásban (jellemzően a hosszabb 100+ részes sorozatok) és egy rekesznyi 650megés CD megtelt velük, sőt még arra is emlékszem amikor az ezredforduló környékén a TV-ről lefényképezett képeket adtuk egymásnak körbe floppyn. Viszont ezek voltak a “régi szép idők” a lépést pedig tartani kell a korral, még ha időnként jó is visszatekinteni.

    A Ricsi szerű desuk olyan 18-éves koruk környékére remélhetőleg felébrednek, csak az a gond, hogy mindig jön helyettük az újabb adag, akiket meg lehet vele etetni. Az Animaxot egyelőre semmi se ösztönzi arra, hogy változtasson az “jól bevált” protokollon, szóval ide két dolog kéne. Az első, hogy olyan emberek kerüljenek a csatorna vezetésébe, akik a profit mellett a színvonalra is gondolnak, másrészt hogy maga a közösség felfogása is olyan irányba menjen el, hogy “nem jó nekünk a szar is”.

    Bár itt már összetettebb lesz a probléma, mert amikor Japánban a legnépszerűbb anime a K-On, akkor azért elgondolkodik az ember, hogy mit is várjon.

  23. “Soul Eaternek tényleg jó szinkronja lett, bár ez részben azért is lett olyan feltűnő, mert a Japán valami hihetetlenül pocsék lett, annyira, hogy még az Amcsi is jobb (kivéve Black Star).”

    Na ez már igaz. XD

    “…másrészt hogy maga a közösség felfogása is olyan irányba menjen el, hogy “nem jó nekünk a szar is”.”

    Azért ha nem is Animax műsortémában, de azért némileg javul a helyzet, pl. épp a tavaszi Mondo(!)Conon hallottam embereket arról beszélgetni, hogy:

    1. Már unják, hogy minden második ember Naruto/Bleach/One Piece karinak öltözik. (Ergo kezdenek ők is megcsömörleni a mainstream szarok áradatától.)

    2. Unják a gagyi cosplay-t, épp azt ecsetelték, hogy attól, hogy felveszel egy azonos színű ruhát, mint a karakter, és mondjuk a fejedre raksz egy fejpántot, még nem lesz instant jó a cosplayed, ahhoz némileg több kell.

    Mondjuk a csatornáról annyit, hogy ha teszem azt összedobnának egy amúgy jó sorozatot szar szinkronnal/fordítással, és esetleg amiatt nem nézné senki, szerintem meg sem fordulna a fejükben, hogy ők szúrtak el valamit, inkább elkönyvelnék azt is veszteségesnek, és vennének helyette legközelebb még 52 rész Narutot. :/

    “Bár itt már összetettebb lesz a probléma, mert amikor Japánban a legnépszerűbb anime a K-On, akkor azért elgondolkodik az ember, hogy mit is várjon.”

    Na igen, erre írtam a japán Shounen Jumpos példát, meg azt, hogy a gagyit nagykanállal evő fandom sajnos egyáltalán nem csak hazai sajátosság.

    • Persze hogy unja az értelmesebbje 4 év után, pláne hogy nem haladnak és ismétlés megy ismétlés hátán. Anno az SM lement kétszer, a Dragon Ball-t meg be se fejezték, mármint a Z-t, mindez alig több mint másfél év alatt.

      Cosplayt illetően azt tudom mondani, hogy épp ideje már végre észbe kapni, mert ez se fél éve van már nálunk, hanem vagy 5-éve, plusz minden évben több is van.

      Animax sajnos olyan, hogy amiből nem lesz hype azt gyorsan leveszik a műsorról, ami szvsz hiba. Anno ott volt a Sandybell, Candy Candy, amik eltörpültek a másik kettő árnyékában, mégis adta őket az RTL ugyan úgy, sőt Sandybell még egy másik csatornán is ment, a Szív TV-n.

      A gagyit nem csak nálunk eszik és veszik ez világos, na meg valahol kell is gagyi. A gond inkább a mennyiség, illetve amikor az amúgy sem túl magasröptű alkotásokat nyakon öntik nemtörődömségből fakadó hibákkal, hát ha még egy amúgy minőségi darabnál teszik ugyan ezt.

  24. Sok shounent én is unom. Elég lenne egyszerre kettőt adni.

    Ősszel a Bleachből két évadot is adnak egyszerre,, Narutoból 3-at, jön a GT,, D-Gray man, ez nagyon sok. Változatosabb műsor kéne. Több anime, meg élőszereplős koreai, japán filmek. Ezeket sokan néznék.

    Idén csak egy anime tetszett a csatornán az új premierek közül, ez szerintem nagyon kevés..

    Animaxen szerintem a Nana szinkron volt a legjobb, jobban tetszett mint az eredeti. FMA, Gankutsou szinkron is jó.

    Elvileg Goku hangja Lippai László marad. Facebookon legalábbis ezt írták, de majd kiderül.

  25. Ha Naruto eltűnne, már sokkal jobb lenen a helyzet, mert ha már shounen, akkor már inkább a D-Gray és az FMA. Persze akkor meg a Ricsikék azért sírnának, hogy “bezzeg a Bleach” igaz ha fordítva történne, akkor meg a Bleach tardok sírnának. Szóval a legjobb lenne ha mindkettőt levennék. =)

    Én Animaxot idejét se tudom már mikor néztem utoljára, de valahányszor odatévedtem, mindig Ichigo vagy Naruto ordított. Esetleg Kilari bomlasztotta a néző agyát, bár komolyan mondom, még az is jobb. =D

  26. “…jön a GT,, D-Gray man…”

    Tényleg, D.Gray folytatással kapcsolatban elhangzott már valamilyen dátum? (Te szerintem jobban tudod az infókat, mint maga a csatorna. XD)

  27. Ilyenkor örülök, hogy nekem varázs gagyimaxom van és 4 évente, ha egyszer feltűnik 5 percre, amikor céltalanul kapcsolgatok XD

  28. Nálam többször tűnik azért fel (többször kapcsolgatok céltalanul =D) de az 5 perces limitet még nem nagyon sikerült átlépnem. Pedig volt mostanában Ironman és Wolverine is, de valahogy ebben az anime megvalósításban nem voltak túl nyerők.

  29. Titkos:

    D.Gray: Elvileg októberben,de Animaxnál semmi sem biztos.. Októberben jön a Kilari folytatása is. Novemberben X-men. Lehet más premier nem is lesz az idén. Bleach új részek is csak 2012 elejére várhatóak,de az nem is hiányzik.

  30. Köszi. 🙂 Amúgy igen, amellett, hogy szinte folyton csak azokat a sorozatokat veszik meg, amiknek a legnagyobb a fanboy/fangirl tábora, az a másik gond velük, hogy már egy ideje nem is nagyon törik magukat, hogy rendszeresen szállítsák a friss animét. Emlékszem, az elején még 2-3 hónap 2-3 új sorozatot is jelentett, most meg örüljünk, ha félévente kijönnek valami újjal, és a legtöbbször az sem új, hanem valamilyen végtelen shounen újabb 52 része.

  31. Szívesen.

    Most is lehetne havi egy premier. Jó, de kevésbé ismert animéket, is vehetnének. Ezek nem kerülnének olyan sok pénzbe mint a hype-olt animék.

  32. Igaz, de pont azért nem vesznek kevésbé ismert, ne adj isten totál ismeretlen animéket, mert egyszerűen nem térülnek meg, mint befektetés. GT-t is azért vették meg végül, mert Dragon Ball a címe, shounen, és egykor nagy hype volt.

  33. cheatergs Says:

    Na, lett ebből valami?

  34. Miből? A GT-ből? Ja, elkezdték adni, belekaptam vagy kétszer véletlenül, amíg Goku és Trunks dumáltak volt némi nosztalgia faktora, de amikor feltűnt Bebi, rögtön eszembe jutott, miért nem tetszett a GT már anno se, és elkapcsoltam. Talán az egyetlen pozitívuma az egésznek, hogy jórészt megőrizték a Japán elnevezéseket.

  35. cheatergs Says:

    Semmi őrjöngés, trollkodás a fórumokon? Milyen unalmas lett a világ…

  36. A GT egy olyan anime, amit még a hardcore DB fanoknak is csak nagyon kis %-a szeret. A fórumokon, például a Mondon van topicja, ott az ment/megy, hogy akik régről ismerik az animét, azok döntő többsége a nemtetszését fejezi ki, akik meg ezzel kezdik a DB-t, azok egyik felének bejön, a másiknak nem.

    Itt nincs akkora megosztottság, vagy akkora hype, ami alapot adna ahhoz, hogy látványos konfliktusok kerekedjenek ki. Ellentétben a Bleachel, vagy a Narutoval.

    Én ezt vettem észre általánosságban. Ha részemről hiányolod a balhét, akkor egy prózaian egyszerű kérdést tennék fel: “minek?”. Ebben a bejegyzésben már leírtam a véleményem, dolgom pedig akad jobb is, mint hogy elvetemült GT fanokat keressek, akikből amúgy sincs sok. Ha trollkodni akarnék, kapásból 5 másik anime kapcsán tehetném meg, azok viszont nemes egyszerűséggel annyira nem tudnak érdekelni, hogy egyáltalán a megnézésükkel fárasszam magam.

  37. cheatergs Says:

    “…fórumokon…”

Vélemény, hozzászólás?

