Megint Morrowindozom =)

Wagner bejegyzése után valahogy újra megjött a kedvem, hogy elővegyem én is az egyik leghangulatosabb RPG-t, amivel valaha játszottam. =) Még nagyon az elején vagyok, de némi modolás után sikerült kicsit kicsinosítanom a játékot.

A megszokott és jól bevált modcsomagom helyett ezúttal valami még ütősebbel próbálkoztam, és bár elsőre elszúrtam, másodjára sikerült működésre bírnom, aminek aztán meg is lett az eredménye:

Szépek igaz? =) Na akkor röviden összefoglalva, hogy mit is használok:

– Morrowind Graphics Extender -> Ez lényegében egy grafikus port, hasonló mint a Duke 3D-nél az EDuke, arra jó hogy akár FullHD felbontásban HDR grafikával is tudjuk játszani a játékot, sőt olyan shadereket tegyünk bele, amiket az engine alapból nem támogat.

– Unofficial Morrowind Patch -> Nem hivatalos javítás, amit érdemes feltenni már alapból is, mert sok hülyeséget, hibát javít.

– Blood and Gore Add-on -> Erről már Wagner is írt, nagyon jó kis plugin azoknak, akik hiányolták a Morrowindból a vért. =)

– Weathered Signs -> Új, szebb, már messziról olvasható feliratokat tesz az útjelző táblákra.

– Vibrant Morrowind -> Ez hasonló mint a Visual Pack, csak sokkal szebb textúrákat tartalmaz.

– Grass Animated -> Oblivion módra dőlöngélő füvet tesz a játékba. Ennél fontos, hogy csak az MGE-vel együtt működik normálisan.

– Changing Faces NPC Replacer -> A játékban található összes(!) NPC arcát lecseréli sokkal(!) szebbekre.

– Louis BeautyShop  -> Kábé a Better Heads ultimate változata, szó szerint gyönyörű arcot varázsol, elsősorban a női karaktereknek:

– Animated Morrowind -> Hiányoltad már a Morrowindból az életet? Hogy a kocsmában nem italoznak, zenélnek, a mágusok nem főznek italokat, vagy hogy a kovács nem készít fegyvereket? Oblivion ugyan (jórészt) megoldotta ezt a hiányosságot, ám ennek a modnak hála ugyan ez már a Morrowindban is lehetséges:

Ha majd előrébb jutottam, csinálok még képeket. =)

32 hozzászólás to “Megint Morrowindozom =)”

  1. Az Animated Morrowind-et én is nézegettem, de sajnos kb. csak 5 embert épít bele a játékba.. azokat is alig lehet megtalálni és csak ritkán tűnnek fel. : (
    De látom a Better Clothes-t nem tetted fel.

    Amúgy a Vibrant Morrowind az milyen? Lecseréli a fájlokat az is vagy pedig külön kell aktiválni a Data Files menüben?

  2. Tényleg a Better Clothes kimaradt, kösz.

    Vibrant Morrowindot külön kell aktiválni.

  3. Meg próbáld ki még a Combat Enhanced-et is. Lehet benne csonkítani stb. : )

  4. Jól hangzik, majd megnézem.

  5. Hűha elég durván néz így ki. 😀
    Idejét se tudom mikor játszottam a Morrowindal, vagy 6 éve. A 2 kiegészítőt még sose próbáltam.

  6. Az első nem annyira érdekes, a második már jobb a BloodMoon, főleg azért mert lehetsz vérfarkas. =)

  7. Nekem a Tribunal jobban tetszett. Legalább volt valami köze a f ősztorihoz meg adott jó kis fegyvereket is, behozták az új fajta journey könyvet. Egyetlen baja volt, hogy nem volt rajta a térképen.. mennyivel jobb lett volna ha az egész Main Land-et hozzáépítik Vvardenfell-hez. De egész jó volt a történet is meg az új ellenfelek is. Meg találkozhattunk Almalexiával és Sothával is. Tetszett a linearítása, hogy ezúttal nem volt a “menjél amerre látsz” gameplay.

    De mi volt a Bloodmoon? Odabasztak egy üres, havas szigetet aminek semmi köze nem volt semmihez. Ahányszor nekiálltam sose tudott lekötni. Meg a medvék, farkasok se hiányoztak.

  8. Tribunal kábé arra volt jó, hogy begyűjthettél 3 eyecandy longbladet, amivel lehetett pozőrködni. A story nekem nem tetszett, linearitás meg pont nem való egy open world játékba, pluszba se a térképen nem volt rajta, se a környezet nem volt valami érdekes (templom város), arról már nem is beszélve, hogy rohadtul idegesítő, hogy ha elalszol a szabadban, akár már 1-es szinten is állandóan neked esik egy Brotherhoodos tag, és ez addig megy, amíg fel nem számolod őket.

    Ehhez képest Solstheim rajta volt a térképen, ahol szabadon mászkálhattál, ráadásul havas környezetben, ami pont hiányzott Vvardenfell-ről, csináltathattál a szőrökből jó kis light armorokat, végre lehettél vérfarkas is, plusz Hircine sokkal érdekesebb volt a 3 alakjával mint Almalexia.

  9. Nem igaz mert Ebonheart-ban beszélsz a faszival és akkor már nem fognak üldözni többet.
    Nekem tetszett a helyszín. Templom, város, goblinos csatornák, romok a város alatt, szabadtéri színház, nagy bazár, Sotha steam punk rejtekhelye. Érdekesebb volt mint az üres havas terület néhány fával. Plussz High Ordinator armor, royal guard cucc, cuccszállító lények, artifact múzeum, felbérelhető zsoldos, dwarf szellem.

    Különben is nem értem, hogy ki akar vérfarkas lenni? Hogy NPC-ket keljen ölnöd egész este. Solsteim egy igazi filler bár attól még lehet, hogy jó egyeseknek. : )

  10. Amikor anno toltam, csak úgy szálltak le rólam, hogy felszámoltam a bázisukat.

    Vérfarkas fun volt, és csak egy NPC-t kell megölnöd egy éjszaka, de azt is csak addig amíg meg nem szerzed a gyűrűt, utána már nem muszáj. Egy hátránya van csak, hogy ha véletlenül meglát valaki átalakulás közben, akkor mindenki tudni fogja, hogy vérfarkas vagy, ami persze nem valami logikus.

    Amúgy erről jut eszembe, azt sose értettem már más játékokban se, hogy ha én leölök egy NPC-t egy olyan helyen, ahol senki más nem látja, akkor honnét tudja azt meg az egész sziget? =D

  11. Nekem most legutóbb a Bretonnal is ennyi volt, szóltam egy guard-nak, elküldtek Ebonheart-ba és kész. Tribunal-os helyszínre el se mentem. De szerintem nem gáz, hogy mindig jönnek a darkosok mert csomó pénzt és a cuccosuk még az elején.

    Morrowind-ben úgy volt, hogy ha 1 ember tartózkodott egy házban őt kinyírhattad úgy, hogy nem kaptál bounty-t. EZ be szokott válni 90 százalékban. De amúgy ja nagy gyökérség, hogy ha ellopsz egy virágot az asztalról akkor azt 1 másodpercen belül az egész világ megtudja. XD

  12. Annyi előnye van, hogy legalább lett egy fasza light armor setem már az elején. =)

    Ha magányosan a házában ölöd meg, azaz Oblivionban is működött, annyi csellel, hogy ott ki kellett provokálnod, hogy neked támadjon, mondjuk úgy, hogy basztál kimenni amikor ki akart zavarni.

    Na erről is eszembe jutott egy story, még anno amikor kijött az Oblivion frissen, gimiben volt egy srác, akinek meséltünk a Brotherhoodról, hogy ugye oda úgy lehet bekerülni, ha megölsz egy “ártatlant” és akkor meglátogat a szóló. Erre ő mondta, hogy ja az hozzá is eljött, de elhajtotta a francba, hogy ő nem gyilkos stb, majd mondta, hogy nem is érti hozzá akkor miért jött el, amikor ő nem ölt meg senkit, és aztán így folytatódott beszélgetés…

    – De valakit mégiscsak meg kellett ölnöd, különben nem jött volna el hozzád.
    – De én csak olyat öltem meg eddig, aki nekem támadt, ilyen banditákat.
    – Na és nem volt olyan, hogy valakinek bementél a házába, aztán az neked támadt egyszer csak?
    – Most hogy mondod… lehet volt ilyen. De miért támadt akkor nekem?
    – Dani ha hozzátok bemenne egy ismeretlen csávó, nekiállna turkálni a holmijaid között, és cseszne arra ha tízszer elmondod neki, hogy húzzon már kifelé, akkor nem esnél neki?
    – Hát lehet.

    És erre képes volt teljesen elölről kezdeni az Obliviont, mert a karaktere ártatlant ölt… XD

    Bár ő amúgy is úgy játszott, hogy mindig egyből belefogott a fő szálba, még én például a Morrowindban is akkor megyek a dobozért, amikor már a légió, harcos guild, mágus guild is majdnem ki van maxolva. Oblivionban is kwatch addig nyugodtan lángolt amíg ki nem maxoltam a Brotherhood, Tolvaj, Arena küldetéseket. =)

  13. E miatt újrakezdeni? … Miért nem nyírta ki akkor a Brotherhood-os csávót és tisztázódott volna a quest. : )

    De érdekes mert én nem öltem meg ártatlant. : D
    Mage Guild-nál volt egy quest, hogy segítsek a vámpír polgármesternek. Az adta, hogy nyírjam ki a vámpírvadászokat és utána keresett meg a csuklyás faszi. Pedig azok sem voltak hétköznapi polgárok.

    Én amúgy úgy szoktam, hogy a guild-os questeket párhuzamosan csinálom a fő szállal. De volt már olyan is amit te írtál, hogy előbb a többi aztán a fő. De úgy is csináltam már, hogy mindent kivittem csak a fő küldetést nem. Szóval attól függ mihez van kedvem.

    Amúgy a TES: Chapter One olyan bugokat produkál amit játékban még nem láttam… ha nem lenne három “biztonsági” mentésem akkor már kétszer újrakezdhettem volna az egész gamet.

  14. Neki elég érdekes felfogása volt, szóval érted a Morrowindban például alap, hogy ellopod az elején a tálcát, hogy eladd a Creep-nek Caldera-ban. Sőt aki rutinosabb az már két tálcával megy oda, mert a másodikat Balmorában a mágus guild 2. küldetésében le tudod nyúlni a kristályokkal együtt. Neki ez meg se fordult a fejében, mert “ő nem tolvaj”.

    Oblivionban én úgy szoktam ha Brotherhoodos küldetéseket szeretném csinálni, hogy van az a paranoiás elf Skingradban, akit kinyírok a francba, utána szokott jönni a szóló.

    Fő küldetést nem nagyon szoktam vinni, már csak akkor ha feltápoltam a karakterem. A mellék feladatok, és maga a random kalandozás jobban leköt.

    Bugok helyett nálam a Morrowind anno XP SP1-en csinált olyat, hogy ha ki-be mentem valahonnét, akkor fogta magát, és betöltés után amint megnyomtam bármelyik gombot, kifagyott.

  15. A Morrowind kifagyásai, kilépései semmik az Arena-hoz képest. Figyeld:

    Valenwood-i dungeonben vagyok. Kilép. Jól van. Load Game. És az történt utána, hogy a karaktert visszatette 3 órával azelőtti állapotba: tök más cuccok, mínusz 1 szint és egy oda nem illó kulcs egy régebbi dungeon-ből. Miközben ugyanazon a helyszínen álltam ahol előtte lefagyott, de a térkép megint más mutatott.

    Másik: megcsináltam 2. főküldetést, lefagy, kilép, szokásos. Load Game. Ezután meg meghülyült a fast travel rendszer. Akárhova kattintottam legyen az Valenwood, Hammerfell, Morrowind.. mindig a Skyrim-nek a városait dobta ki de az adott helyszín térképével. Tehát nem tudtam elmenni sehova. Tölthettem vissza a 2 órával előbbi mentést. Emellett nagyon gyakoriak a kifagyások, crash-ek és egyéb finomságok.

  16. Morrowind nekem szerencsére nem fagy most W7-en, előtte is csak addig fagyogatott sűrűbben, amíg XP SP1-em volt.

    Arenát dosboxal futtatod?

  17. Van egy ilyen átírt verzió ami Dosbox-szal lett összeépítve.

  18. Akkor lehet az a gond, esetleg próbáld meg a normál verziót letölteni valahonnét, aztán azt indítsd el egy alap DosBox-al, mert a weblap szerint 100% a support: http://www.dosbox.com/comp_list.php?showID=3298&letter=e

  19. Mind1 ez már, most már így kihúzom ezzel a verzióval. : D

    Volt két régi Bethesdás terminátoros FPS, ha azokat valahogy el tudod indítani akkor majd dobjál róla egy posztot. Nekem sehogy se sikerült még.

  20. Skynet-re emlékszek tőlük, azzal anno 95-ös windowson elvoltam egy darabig, a 2. classic gameses bejegyzésemben írtam is róla.

  21. Palacsintaxx Says:

    Tudod mire jöttem rá egy barátommal folytatott beszélgetés után? Hogy nem az elder scrolls sorozatot tartom a legjobb RPG-nek. Pedig eddig ez volt a kedvencem, de valahogy egy dolog hiányzik ebből a játéksorozatból, az összes részét végig tenkintve a legújabbakat is mint pl a skyrim. Valahogy mindig amikor játszom magányosan érzem magam a hatalmas világban. Igaz több száz játékorát biztosít a világ elvarázsolt mindegyik részben a 3. óta a kiegjei is remekül sikerültek. Néha epikus küldetéseken mehetünk végig rajta és a főszáll sem unalmas, a mellék szállak is remekül kivannak dolgozva ,de 1 valami hiányzik ebből a játékból . Az hogy egyetlen egy olyan karakter sincs benne akihez kötődnénk. Mint pl a Gothic 1-2 ben Miltek vagy Diego vagy Wolf és a csapat többi tagja ,vagy a Mass effectben az összes társunk kivéve a 3. ban az a spanyol balfasz. Valamiért sajnálom hogy ez kimaradt a játékból,

    • Nekem sohase volt bajom az egyedül kalandozós játékokkal, elsősorban azért nem, mert egy részletesen berendezett, igényes openworld világot, öröm felfedezni. =) Számomra inkább a bőség zavara szokott gondot okozni, az ilyen típusú játékoknál, amikor nekikezdek egy küldetésnek, megérkezek a küldetés helyszínéül szolgáló faluba vagy városba, és ahogy elkezdek az emberkékkel beszélni, hirtelen azon kapom magam, hogy még 4-5 küldetést felvettem ott helyben. Aztán útközben is akad ugye egy csomó dungeon, barlang, bánya, tábor, akármi, ami csábítja a kalandvágyó játékost, hogy vajon milyen jóféle lootra tehetek szert, ha feltúrom. =)

      A TES játékok, sohase voltak karakterközpontúak, ami nyilván a játék jellegéből adódik, de mégis akadt azért pár olyan karakter, akik így is emlékezetesek maradtak. A Morrowindból például nekem megmaradt a munkaadónk, Caius. Az Oblivionból a Dark Brotherhood, vagy az Arena karakterek. A Skyrimban pedig szinte minden városban, szervezetben találkoztam olyan NPC-vel, aki valami miatt kitűnt a többiek közül.

      • Palacsintaxx Says:

        ne értsd félre nekem sem volt problémám az ilyen jellegű játékokkal. Csupán megjegyeztem ,hogy azért néha hiányzik egy társ a játékból. A morrowindből a munkaadónk nekem is meg maradt ,de csak azért mert annyi küldetést kellett neki csinálni ,hogy az már csak na 🙂 amolyan semleges volt. Az oblivionban és a skyrimben is szerettem a darkbrother hoodot, nekik vannak mindig a legszórakoztatóbb küldetéseik, egyedül talán a tolvajcéh veszi fel velük a versenyt a céhek között szórakoztatásban.

      • cheatergs Says:

        Nekem a 4-5 féle küldetésről a letehetetlen (quest) tárgyak jutnak eszembe, amiket lazán fel lehet venni a szütyőbe a rutinból kattintgatónak. A Skyrimban a Dragon Stone kapásból 25 kilóval szűkíti a zsákot, így érdemes rögtön Whiterunba futni, ott meg szinte egymásra torlódnak a sárkányos küldetések, így nagy önerő kell az otthagyáshoz, ha nem akar a játékos később sárkányokat. Most szintén több, mint tíz kilónyi tárgy van már a tatyóban teljesen értelmetlenül, ezért inkább ráfeküdtem a küldetésekre. A bosszantó ezekben, h sokszor nem is indul el velük a küldetés, ergo fogalma sincs az embernek, hogy hogyan szabaduljon meg mindtől. Innentől vagy bámulja a Misc almenüben a cuccokat, vagy lelövi magának a küldetéseket végigjátszásban.

        A sárkányokban (és vámpírokban) annyit nem bírok, hogy falvakat támadnak meg, nagy eséllyel kinyírva benne nevesített emberkéket, akik talán nem árt, ha vannak. Például kovács, fogadós, kereskedő… Azt ugyan nem figyeltem meg, h játékból kilépést követően respawnolnak-e, inkább loadoltam. Annyit nem ér egy dragon soul, hogy utána ne legyen hol eladni a lootot. Momentán Falkreathet egy-két órán belül négyszer találták meg a sárkányok, amikből háromszor duplán kellett lejátszani a csatát, csak hogy a lakosok életben maradjanak.
        Igazán megoldhatták volna mondjuk annyival, hogy a fontos npc-k bemenekülnek a házakba, nem pedig nekirontanak (még az anyókák meg az ökrök is lerusholják) kinyiratni magukat. Ugyanígy az őrökre is vigyázni kell, mivel ha elfogynak, védtelen marad a falu, és a következő attacknál már a civilek karatéznak.

      • A vámpírok jórészt dungeonökben tanyáznak, szóval olyan hogy betámadtak volna egy falut, sohase volt. Egy olyan küldetés jut most eszembe, ahol egy NPC veled jött vámpírokat irtani, de ott is csak ritkán fordult elő, hogy meghalt, és ha meghalt, szinte sohase egy vámpír, hanem annak valami keményebb szolgája volt az, aki lecsapta.

        A sárkányok egy idő után tényleg zavaróak tudnak lenni, amikor mennék be a városba, keresném X-Y emberkét, erre szétzavarják a népet, és néha kinyírnak valakit. Olyankor én is általában visszatöltöm.

        Viszont nálam csak az őrök, illetve a jobban felszerelt harcosok, vagy mágusok támadtak a sárkányoknak, a sima NPC-k bemenekültek a házukba, vagy fel alá rohangáltak, amíg meg nem halt a sárkány.

      • cheatergs Says:

        A Dawnguard kiegészítővel – azt hiszem a 6. szinttől fölfelé – véletlenszerű vámpírtámadások esnek a városok ellen (általában hárman vannak. Egy master meg két random). A városlakók pedig itt is hullanak.

  22. Palacsintaxx Says:

    cheatergs én a helyedben vennék azonnal egy házat, a legjobb ház a térkép északi részén található azthiszem 😀 most jól megmondtam ugye? fogalmam sincs már mi a város neve. Viszont rengeteg ládával fel van szerelve a whiterunos picit pici ott a kovács mellett. Nekem nem tetszett. Érdemes egyébként minden terület fővárosának megcsinálni a nemessé váláshoz szükséges küldetéseket mert utána vásárolhatsz ugye házakat. Amikbe lerakhatod a sárkányos cuccokat. A küldetéstárgyakat meg amúgy sem engedi kipakolni. Egyébként vigyázz az első városban van egy mellék küldetés amit a kocsmáros ad, A sárkányok engem is zavartak, a vámpírok annyira nem engem sohasem támadtak meg, néhányat láttam az úton szaladgálni, ugye miután felraktam az expanziót ami tartalmazta a vámpír kiegészítőt. Bevallom miután vérfarkas lettem 😀 ismételten ahogy a morrowindben is szívem szerint a vámpír írtók oldalára álltam volna de ak üldetéseik uncsik 😀 úgyhogy lettem egy vámpír vérfarkas klón, hercine gyűrűje itt is fellelhető ugyanis 😀

    • cheatergs Says:

      Én csak a kipakolhatatlan küldetéstárgyakról beszéltem, amik akkor tűnnek el, ha a questet elvégzi az ember. Addig bizony ott foglalják az értékes kilókat. Értelmesebb lett volna csupán jelezni, hogy azok questekhez köthetők, így a játékos nem fogja eladni azokat, hanem egy kuapcba gyűjti valamelyik ládikóban.
      Ahhoz házat sem kell szerezni, hogy az ember biztos helyen tudja a cuccait. Van néhány terület (dungeon), ami nem tölt újra, így egy ottani ládába be lehet cuccolni. Persze aztán meg is kell jegyezni, hogy hova fészkelődtünk be. Én nem használom ezt, “házas” vagyok, mivel úgyis elfelejteném a bűvóhelyet plusz a kereskedők is helyben vannak.
      A vérfarkasságot kerülöm, mint azok az ezüstöt, a Companiont szimplán már el se kezdem (eddg is félbehagytam a választásnál). Ugyan meg lehet szabadulni ettől, viszont utána a járőkelők állandóan megjegyzést tesznek az egyori vérfarkasság nyomaira, azt meg nincs kedvem hallgatni. Vámpírizálódás dettó.

      • Palacsintaxx Says:

        csak akkor ha lebuksz 🙂 ez olyan mint amikor tolvaj céhes páncél van rajtad, vagy darkbrotherhoodos igen tesznek megjegyzést 😛 Meg amíg vérfarkas vagy néha oda mondják hogy kutya szagod van az vicces 🙂 de ennél komolyabbat nem. Van egy istennő aki kannibálokat támogatja. Ha neki fogadsz hűséget mint én 😛 Hát na nehéz fokozaton játszom és kellett az a gyűrű. A gyűrű segítségével ehetsz a hullákból emberbőrben mintha vérfarkas lennél és életet tölt. Amíg az a gyűrű van a kiskacsódon, megjegyzéseket tesznek a szájszagodra 😀 ami szintén nagy humor forrás. Legyél vérfarkas nyugodtan, csak vigyázz hogy ne mások szeme láttára alakulj át, a vámpírságnak inkább vannak kiütközőbb jelei.

      • cheatergs Says:

        Mindezeket tudom jól, viszont én egyáltalán nem is akarom, hogy megjegyzésekkel emlékeztessenek a vérfarkasságra, vámpírságra, amik annyira nem érdekelnek, hogy tőlem ki is hagyhatták volna a játékokból. Az pedig egyénre szabott, hogy kinek mennyire humoros. Én derülni össz-vissz a bugokon szoktam a TES-ekben.

      • Palacsintaxx Says:

        hmm szerintem a hangulathoz kellenek ezek is. Persze hogy ki milyen szerepet játszik egyénre szabott. Félre értettél, nem sztárolni akartam ezeket a kasztokat, egyszerűen csak megjegyeztem hogy jó,hogy figyeltek ezekre az apróságokra. A küldetés szálaik egyébként szerintem izgalmasak. A bugokon én is sokat vigyorogtam, kivéve amikor kiütött az óriás a galaxisból:) vagy amikor beragadtam egy fontos küldetés között, illetve bug miatt nem tudtam kiszabadítani valakit a börtönből úgy hogy a birodalom oldalán álltam 😀

  23. A vérfarkast már a Morrowindban is kedveltem, a vámpírral az Oblivionban próbálkoztam egy ideig, de hosszútávon nem igazán jött be. A Skyrimban néha jó hasznát vettem a vérfarkas skillnek, de a végén kikúráltam magam a kútnál.

    A kannibált én elvből nem vállalnám be soha, mindig kinyírtam őket. =)

Hozzászólás a(z) Péter bejegyzéshez Kilépés a válaszból

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .