Gamer Platformok

26 hozzászólás to “Gamer Platformok”

  1. Összefoglalja a lényeget, bár van ami minden platformra igaz, például lassan már nincs is játék automatán regenerálódó életerő és gömbpüfölés scriptek nélkül.

  2. Biztos elolvastam valamit, de a kép szerint PC-n csak FPS-t jó tolni. Valahogy nagyon nem értek egyet.
    Bár úgy igazából az egész abszurdum a rossz sarkítása miatt. A listázott konzolok jó része nosztalgiázásra OK, a PC multifunkciós, a két fő rivális konzolt meg az exkluzív címek különböztetik meg.
    Szóval lefordítanátok nekem, hogy ez mi akart lenni?

    • Ha szerepelt volna az RTS is mint műfaj az ábrán, akkor valamivel reálisabb lenne a kép, ez az a két (szvsz egyedüli, a vérbeli szimulátorokat hozzáadva) stílus amiben a PC egyértelműen lépéselőnyben van a konzolokkal szemben a könnyebb irányíthatóság miatt.

      Ami az ábrát illeti: don’t think, feel. Pusztán jópofa, de valamilyen szinten igaz sarkítás, nem több.

  3. FPS-t, illetve FPS nézetű játékokat elsősorban PC-n jó illetve volt jó játszani, mert a mai FPS-ekben már kábé semmi szabadság vagy különösebb dinamika nincs (tisztelet a kevés kivételnek) így Boxon vagy PS-en is majdnem ugyan úgy kézre áll már minden, bár az AI reakció idejét még szokás visszább venni.

    • Hát azért én inkább elfordulok, amikor látom azt a szép, egyenes vonalban mozgó képernyőt, helyes kis stoppal a mozdulat végén.
      RTS-t is nyilván hihetetlen dimenziós különbség tolni konzolon, meg az X-sorozatot sem hiába kizárólag konzolokra fejlesztik, merthát a PC-n olyan latymatag a szimulátor-érzés.
      Meg milyenek már az RPG-k a PC-n, nem?

      Gondolom én vagyok a szűklátókörű, amiért nem érint meg a “konzol-életérzés”, de nem a stílusok maguk illenek a konzolokhoz, hanem lebutítják őket arra a szintre, hogy egyáltalán kezelni lehessen. Auto-aim v szándékos AI-hiány nélkül tíz perc után a falon végezné a kontroller a fenti esetekben.
      Sajnálatos következmény, h ez magával rántotta a PC-s színvonalat is, ezért jön állandóan egyre több mindenki azzal, hogy ez meg az a stílus jobb konzolon. Hát mivel PC-n ugyanez a szint a hulladék játékérzést keltette odáig, így még szép!
      Nyilván emlékeztek az ezredfordulóra, ahol TPS-sidescroll-sportot kiáltották játékgépre valónak, ma meg már mindent – nyilván, mivel minden kijön, meg mivel a marketingesek észrevették ezt.

      Engem alapból hidegen hagy az örök kérdés, de amikor kamu – voltaképpen tárgyi tévedéses – megállapításokkal istenítik a konzolt, arra azért ráncolom a szemöldököm. Nyilván elitgamer és bloodsteeve, akik az afféle PC-only Crysist kapták első szülinapjukra, ami olyan, mintha konzolon fejlesztették volna, aligha lesznek jó véleménnyel a PC kínálatáról. A Morrowind, Jedi Outcast, Undying meg kétszer annyi, mint ők, így az egy pixeles grafjukra pillantáshoz is zacsi kell nekik. Bezzeg a CoD! (jó ég!) Ezek lassan a billentyűt is csak netre tudják úgy-ahogy használni, a WASD- és space-hez le kéne tölteniük az agyukba pár dlc-t…

      Látod, én is pont annyira sarkítottam, ahogy a fenti grafikon. Abszolút nem állja meg a helyét még vázlatként sem.

  4. Öhm szerintem egy kicsit (nagyon) túlreagáltad ezt az egészet. =)

    A kép szvsz simán csak poén, kezdve attól, hogy például úgy döntsd el min akarsz FPS-t játszani, hogy rasszista vagy e.

    RTS-el az a nagy helyzet, hogy kábé a C&C Generals és a Dawn of War Dark Crusade környékén megállt az egész műfaj, azóta max a Supreme Commander első része volt képes érdemlegeset felmutatni.

    FPS… hogy őszinte legyek, nekem se szimpatikus az automatán visszatöltődő HP, a célzás segéd, a fedezéktől-fedezékig bujkálás, az agyon scripteltség, az állandó cutscene, vagy az, hogy némelyikben már ugrani, guggolni se lehet. Viszont nagy ritkán azért akad még olyan ahol sikerül élvezetes formában a játékos elé tárni a régi és a modern elemeket. Lásd Wolfenstein 2009, vagy Metro 2033.

    • Nem, abszolút elemzésként írtam (már ha ironizálásnál mondhatom ezt), ami jó(?) szokásom. Itt-ott gunyoros a hangvétel, de szerintem az csak színesíti a kommentet.

      Én kompletten a játékiparra vetítve utoljára az Oblivionra tudtam azt mondani, hogy élveztem. Néha előveszek egy-egy jobb címet, mint X3, Diablo 1-2, Haegemonia, de már ezek sem kötnek le huzamosabb időre, mert túlontúl ismerem őket. Viszont a maiak kritikán aluliak, de lassan már arra se veszem a fáradtságot, hogy belegondoljak, hogy miért nem élvezem ezeket vagy az animéket. Ez van.

  5. Dark Crusade-el szerintem tehetsz egy próbát, ha szereted az RTS-eket, lehet tetszene.

  6. Ezek szerint, ha az “Are you a gamer?”-re “Yes”-t nyomok, már Wii-m nem is lehet? 😛

    (Na, értem ám a kép lényegét, csak poénkodok.)

  7. Lehet csak akkor “nemigaz gamer leszel”. =D

  8. Na igen a mazoista konzol 😀

    A kép szerint rasszista is vagyok, meg nem is. 🙂

  9. Engem felmentett, már senki se mondhatja rám. =D

  10. Nagyon gáz ez a kép. Ahogy Dodgers is mondta szépen lefelejtették a PC legnagyobb erősségét az RTS-t. De a verekedős is valahogy hiányzik, az egész 6. konzol generációról meg nem is beszélve. Azt meg tényleg nem értem, hogy a kalandjátéknak mi köze van a Sonic-hoz. Egyeseknél azért megvan a fogalomzavar. A SNES-re meg pont ugyanúgy jellemzőek a tüskés hajú főszereplők mint PS1-re.

    De egy poénnak elment, mondjuk én nem raktam volna ki.

  11. “Azt meg tényleg nem értem, hogy a kalandjátéknak mi köze van a Sonic-hoz.”

    Na igen, ezen én is néztem. Annyira nem vagyok otthon a témában, mint a grafikon, de a kalandjáték nálam a Monkey Islandet, Broken Swordot, ezeket jelenti. A Mario meg Sonic is tök jó, de azok keményen platformjátékok.

  12. Én RPG-re és RTS-re szavazok, és persze csakis PC-n 😀

  13. Én is, de néha azért jó egy-két FPS-ben levezetni a feszültséget. =)

    • Én az FPS, Horror és Autós játékokat nem szeretem (a horrorból is egyedül a Resident Evil 1-el játszottam), de persze kerülöm az ilyen “Hero” játékokat is (Dj Hero, Guitar Hero stb… ezekből a South Park még paródiát is készített). Én minden fajta játékot szeretek ezeken kívül, és jelenleg van egy PS3-am, PS2-öm- PSP-ém, Gamecube-om és Xbox360-am.

      Gamecube és Xbox360-at csak azért, mert kíváncsi voltam rájuk, de most már persze próbálok megszabadulni tőlük. Gamecube-ot és Super Mario Sunshine-t valaki?

  14. Akármilyen hihetetlen sose volt konzolom. Amikor kisebb voltam persze könyörögtem szüleimnek egy esetleges PS-PS2-Dreamcast-N64-ért de a horribilis árak miatt hallani sem akartak róla. Így maradt a PC, amihez annyira hozzászoktam az évek során, hogy most már nem is nagyon vágyok konzolra bármilyen csábító a játékkínálat. És megjegyzem, hogy a kedvenc műfajaimat (FPS-RPG) billentyűet+egér kombinációra találták ki!
    Az árba meg vicces, de inkább csak poén kategória.

  15. Néha-néha, pláne amikor lehetőség is volt rá, mert egyik-másik haver épp cserélte a koznolját, elgondolkoztam rajta, hogy megveszem, de aztán mindig arra jutottam, hogy annyira azért nem vonzz a téma. Konzolozni jó dolog, pláne haverokkal összeülve, de az én modolgatós, ezt azt töltögetős, ha kedvem tartja editálgatós személyemnek a PC tökéletes. =)

    • Persze, félreértés ne essék, játszani játszottam konzolon de akkor is csak unokatestvéreimnél és akkor is platformerrel vagy bunyózós játékkal (egy zsáner amit szerintem kifejezetten kontrollerre találtak ki). Egyszer megpróbáltam COD-ozni X360-on egy ismerősömnél, de annyira nem ment hogy csak az Ac130-at voltam képes irányítani.=)

      • Konzol leginkább erre van kitalálva, a bunyós, autós, platform játékokra, na meg a manapság oly népszerű TPS hack ‘n’ slashekre, mint a God of War, Dante’s Inferno, meg a számtalan Devil May Cry klón.

  16. Ps1-re inkább jellemzőek a platformer játékok, meg lehetett volna egy Crash Bandicoot hasonlat, szegényről mindenki azt hiszi, hogy egy róka, miközben nem tudják, hogy tényleg létezik Bandicoot nevű állat.

    Am ábrához képest én Wii-t használtam a legtöbbet. 😀
    ( hozzá tartozik, hogy csak kis részben mozgásos cuccokkal mert csak 2-3 olyan cím van ami megéri azt a funkciót.)

  17. Crashről anno mindenki azt hitte, még az egyik régi gamestar újságban is “őrült rókaként” írtak róla. =D

Vélemény, hozzászólás?

