Dead Island

“És egy újabb zombis FPS…”  mondhatnánk unottan, de ez legalább próbálkozik…

Azt hiszem senkinek se kell különösebben bemutatnom azt a helyzetet, amibe többek között a videojáték ipar is szenved már egy ideje, ez pedig az ötlet hiány. Az egy dolog, hogy nyilván az idősebb generációnak, akiknek már átment azért 8-10 év termése a kezük között, jóval nehezebb újat vagy újszerűt mutatni. Ám sajnos ebbe manapság jócskán belejátszik az is, hogy a fejlesztők és a kiadók hónapról-hónapról képesek ugyanazokat a tipikus, ízetlen, futószalagon gyártott, kisujjból kirázott rutinmunkákat elénk tárni, amikbe a játékosok többsége előbb vagy utóbb, de egyszerűen belefásul.

És most nem csak arról van szó, hogy például az FPS műfajban mindig ugyan azok a témák jönnek elő, mint a vámpírok, zombik, démonok, nácik, terroristák, idegenek, hanem hogy az ezekkel foglalkozó darabok rendszerint minden kreativitást vagy odafigyelést nélkülöznek. Nem csoda hát, hogy az idősebbek túlnyomórészt, már csak az egykori nagy nevek folytatásaira figyelnek oda, mint például a Half-Life, a Doom, vagy a Wolfenstein.

Visszakanyarodva a Dead Island-hez, a helyzet némiképp érdekes képet mutat ennél a darabnál. Akinek esetleg kimaradt volna, annak elárulom, maga a játék lényegében egyetlen trailerrel hívta fel magára a figyelmet, ami egyértelműen azt próbálta sugallni, hogy ez nem az a tipikus zombi lövölde lesz, amiben már annyiszor lehetett részünk.

Nem tagadom, amikor először megláttam az első éles gameplay videót a játékról, egyáltalán nem voltam lenyűgözve, valahogy ez az egész “baseball ütővel üldözöm a bikinis zombikat a tengerparton” dolog egyszerűen annyira nonszensznek hatott, hogy kizártnak tartottam, hogy 10 percnél tovább élvezni tudnám, de még a kipróbálással is hezitáltam. A véleményem persze némiképp megváltozott, miután élesben kipróbáltam, bár hozzáteszem, a játék azért messze nem tökéletes.


Pokol a paradicsomban

Maga a történet baromi egyszerűen indul. Adott egy fiktív trópusi paradicsom, a Pápua Új-Guineai  Banoi szigetcsoport, ahol épp egy elég  keményen végigbulizott éjszaka után ébredünk fel a helyi hotelban, ahol a nyaralásunkat töltjük, több ezer másik turistával együtt. Valami azonban nagyon nincs rendben ma reggel, az egész szállodán eluralkodott a káosz, mindenfelé élőholt zombik portyáznak, és nekünk az a dolgunk, hogy lehetőleg minél gyorsabban, élve kijussunk onnét, kitaláljuk mi is történt itt, és lehetőleg minél előbb elhagyjuk ezt a földi pokollá vált paradicsomot.

Amit tudni érdemes a játékról, már mindjárt az elején, hogy lényegében olyan, mint ha a Left for Dead 2 kooperatív játékmenetét ötvözték volna a Dead Rising 2 fegyverépítős, tuningolós rendszerével, mindezt leginkább egy Far Cry-ra hajazó trópusi környezetben, Wolfenstein 2009-re emlékeztető félig-meddig szabad játékmenettel, és a manapság divatos RPG elemekkel.

Ebből kifolyólag, mielőtt belevágnánk a nagy túlélő roadshowba, el kell döntenünk, a 4 választható karakter közül, kivel szeretnénk végigjátszani a játékot. A döntésünket érdemes jól meggondolni, ugyanis minden karakter más-más attribute értékekkel, sőt teljesen más skillekkel rendelkezik.

Logan: A punker kinézetű egykori foci sztár, aki egy ostoba versenyben nem csak a barátnőjét vesztette el, hanem a sport karrierje is derékba tört, egy súlyos térdsérülés miatt. Nem veti meg az alkoholt, különleges képessége a késdobálás, illetve maga a dobálózás, de mindenhez érthet egy kicsit.

Purna: Az egykori rendőrtiszt, aki önbíráskodás miatt került ki a kötelékből. Tipikus támogató karakter, csapattársait képes inspirálni, erősíteni, és lőfegyver specialista.

Xian Mei: Banoi szigetén, a helyi hotelben dolgozott, amíg el nem szabadult a pokol. Lényegében ő a rouge karakter, vagyis gyenge a hosszútávú, direkt közel harcban, helyette inkább trükkökkel és criticalozással érvényesül.

Sam B: Nagydarab gangsta rapper, aki a nyomorból emelkedett fel és vált ismerté. A nagybetűs harcos, aki legjobban a dolgok szétveréséhez ért, lehetőleg kétkezes nehézfegyverekkel.


Akció és túlélés

Az eddig leírtak alapján, a Dead Island koncepciója, nevezhető nyerőnek, az arra fogékonyak számára. A  játék alapból támogatja a főleg PC-n nem túl elterjedt coop módot, és elsősorban a túlélésre megy ki, még ha egyértelműen akció központú is.

Hogy mindez hogy is néz ki élesben? Nagyjából úgy, hogy először összeszedünk minden, akárcsak egy kicsit is hasznosnak látszó dolgot (ragasztószalag, vezeték, szögek, mágnes, öngyújtó, stb) merthogy lootra aztán bőven lesz lehetőségünk, majd lezúzunk minden rossz arcú zombit, akár egyedül, akár társakkal karöltve. Közben segítünk megoldani mindenki gondját/baját, hogy aztán szintet lépjünk, és feloldjuk, az egyre erősebb skilleket.

Illetve ami a játék másik fő eleme, folyamatosan fejlesztjük és átalakítjuk, az arra érdemes tárgyakat, amit már érdemes jobban meggondolni. A fejlesztés ugyanis kemény pénzekbe fog fájni, főleg már később, az átalakítás pedig az összeszedett alapanyagaink függvényében jöhet majd létre. Például egy baseball ütőt szögekkel kiverni nem nagy munka, míg sokkoló pengéket rárakatni már jóval körülményesebb. Igaz, van amikor az egyszerűbb, jobb elv érvényesül, például egy csavarokkal felerősített vipera esetén, ami sokáig az egyik kedvencem volt.

Ha már közelharc, a játékban a harcrendszer dicséretes munka, nem azaz arcade hadonászás, mint máshol. A Dead Island-ben karakterünk minden egyes csapásnál, ütésnél, vágásnál, szúrásnál, rúgásnál, úgy lendül és mozdul, ahogy kell. Attól függően, hova célzunk, és mennyire nehéz vagy hosszú a tárgy, támadásaink eltérő eredményeket hozhatnak. Egy tompa tárggyal, mondjuk egy baseball ütővel például, lazán eltörhetjük ellenségeink végtagjait, vagy akár egy ütéssel az egész fejüket szétloccsanthatjuk. Még egy éles tárggyal, például egy hentesbárddal, lazán amputálhatunk. Valamint ha úgy hozza a helyzet, az aktuális fegyvert akár hozzá is vághatjuk az ellenfélhez, ami annak típusától függően beleállhat, vagy lepattanhat róla.

Fegyvereink azonban az igénybevételtől függően elhasználódnak, így egy idő után használhatatlanná válnak, amit érdemes megelőzni, a már komolyabban leamortizált darabok javításával. Idővel természetesen, szert tehetünk majd lőfegyverekre is, amikkel azonban érdemes óvatosan bánni, hisz ahogy a játék is írja, a lőszer megfizethetetlen fogyó eszköz, amihez csak nagyon ritkán jutunk majd hozzá. Főleg a játék első két harmadában lesz “hiánytermék”.

Sokkal hasznosabbak a molotov koktélok, és a ritkaság számba menő gránátok, amiket értelem szerűen 6-8 fős tömegekre, vagy az igazán kemény rosszarcúakra érdemes tartogatni, mint például a Ram névre hallgató bestia.

Apropó ellenségek, javarészt zombikkal találkozunk majd, akikből több fajta is van, de néha lesznek emberi ellenségeink is, például bekattant túlélők, vagy fosztogató banditák, akik mindenre és mindenkire lőnek.


Helyszín, környezet

A játéktér közepes méretűnek nevezhető, viszont a kidolgozása elég részletes, nincsenek ismétlődő utcák, vagy sivár terek.  A cselekmény 3 nagyobb helyszínen fog játszódni. Első az óceánpart, nyaraló övezet, ahol bár helyenként tényleg akad majd néhány brutálisabb, bizarr hely, mint egy vérmedence, de alapvetően inkább visszafogottnak nevezhető, már persze a járkáló élőholtakat leszámítva.

A második helyszín, és egyben személyes kedvencem ,a város, ami tényleg azt az apokaliptikus képet mutatja, amit elvárhatunk egy zombis játéktól.

Végül a 3 helyszín, a dzsungel mélye, ami a tengerparthoz hasonlóan, inkább hagyományos képet fest, leszámítva például egy-két feldúlt falut.

Természetesen a környezet mindig árulkodik majd arról, mire számíthatunk. A városban például a legveszélyesebb hely, a város közepe lesz, ahová nem is lehet csak a tetőkön, erkélyeken keresztül bejutni, mert minden oldalról biohazard jeles acélkordonok zárják el, és gyakorlatilag messze az egyik legnehezebb rész, az egész játékban. Itt jegyezném meg, hogy a Dead Island alapból nem egy félelmetes játék, még ha érezhetően mindent el is követ ezért, inkább hangulatosnak mondanám, hisz kétségtelen, hogy van egy additív faktora, még akkor is, ha csak egy szál magunkba játsszuk.


Homok a gépezetben

Ahogy az elején is írtam, sajnos a Dead Island sincs meg hibák nélkül, és most nem arról van szó, hogy miért találok több száz dollárt a dzsungel őslakosainak fonott kosaraiban, vagy a női karakterek hogy képesek tűsarkúban sprintelni a tengerparton, és a dzsungel mocsarában, esetleg épp a sziklákon ugrálni. De még csak nem is arról, hogy a földre zuhant zombi fejét akkor is szét tudjuk loccsantani tornacipőben, ha azon épp bukósisak van. Hanem sokkal zavaróbb dolgokról. Bár azt húzást, amikor az első lőfegyverhez hozzájutunk, szívesen idesorolnám, mert van pofájuk keményen 1(!) darab tölténnyel hozzánk vágni, ami szvsz simán kimeríti a kibaszás fogalmát.

Na de, először is a játék sajnos totálisan szembefordul a trailerben látottakkal, vagyis érzelmileg inkább sivárnak nevezhető. Nem azért, próbálkozik, például hogy egy megfertőződött hapsinak juttassuk biztonságba a feleségét, vagy épp intézzük el egy másik pacák zombivá lett feleségét és lányát, de valahogy mégse alakul ki semmi érzelmi kötődés vagy rokonszenv egyik karakterrel szemben se. Csak vesszük fel a küldetéseket, aztán leadjuk a jutalomért, és kész.

Másik nagy probléma az időnként, mondjuk 2-3 küldetés után előjövő monotonitás. Felvesszük a küldetést, még oda elérünk, leverünk X zombit, küldetés helyszín közelében mindig lesz munkaasztal, javítjuk a tárgyainkat, küldetés helyszínén megint leverünk X zombit, felvesszük a quest itemet és minden egyéb hasznos lootot, ha NPC van a közelben dumálunk vele, megint javítjuk a tárgyinkat, mielőtt elhagynánk a helyszínt, visszafele úton újra végigverünk/lövünk mindenkit, küldetést leadjuk, tárgyakat javítjuk, ha van új fejlesztjük, tuningoljuk, régit eladjuk, és kezdődik minden elölről.

Aztán ott van maga a túlélés, ami sajnos ott kezd sántítani, hogy a játékban pont hogy nem végesek a rendelkezésre álló készletek, hanem végtelenek. Röviden a játék ha nem is annyira, de szenved kicsit a GTA szindrómától, hogy elmegyek 20 méterre, körbefordulok kétszer, és mire visszamegyek, ugyan úgy tele van minden ellenséggel, és ugyan úgy ki tudok fosztani mindent. De nem kell félteni a járgányokat sem, gyakorlatilag Carmageddont lehet velük játszani.

Végül szintén a negatívumok közé sorolnám a fizikai enginet, ami valami elképesztően elmaradott és suta, helyenként az ezredforduló körüli standardokhoz nyúlik vissza. Kábé ott kezdtem érezni, hogy a játékkal valami nagyon nincs rendben ilyen téren, amikor késsel kezdtem szurkálni egy strandlabdát, mire az csak centiket csúszott odébb, de ha rárúgtam, akkor is kábé úgy reagált, mint ha egy jókora fém nehezék lenne benne, a talaj egy papírlap lenne, és valaki egy jókora mágnessel arrébb húzta volna. Azt már nem is részletezem, hogy a medencékben lebegő strandmatracra, lazán rá lehet ugrani, és egyenesen állni rajta, vagy hogy kalapáccsal képtelenség összetörni egy monitort vagy egy papír poharat. De akadtak ám gondok még a spawnolással is, amikor lehetetlen helyekre helyezett el például egy autót:


Végítélet

Mindent összevetve a Dead Island szerintem egy tipikus egyszer jó móka végigzúzni, de nincs benne semmi olyan kiemelkedő dolog, ami miatt akár évek múltán is fel lehetne majd emlegetni. Aki szereti a zombis játékokat, annak mindenképp érdemes vele egy próbát tenni, unaloműzőnek tökéletes. 8/10

Reklámok

31 hozzászólás to “Dead Island”

  1. Lehet,hogy csak én akadok fel ilyesmin,de egy turista paradicsomban,hogy lehet automata puskát és gránátott találni.
    Jó tegyük fel,hogy van rendörség esetleg egy katonai bázis csakhogy azoknak is van fegyverük és nem osztogasák esetleg még le is lönek

  2. Fegyvert az elején a nyaraló övezetben egy helyen lehet csak találni, az egyik bárban van a szerencsétlenül járt tulaj mellett egy revolver 3-4 tölténnyel. A másikat egy mellék küldetésben kapod, egy széfbe van bezárva, de abban csak egy töltény van.

    A városban a fegyverek a rendőrségről vannak, aminek egy részét hátrahagyták amikor betámadtak a zombik. A rendőrök nagy sietve leléptek a városházára, majd a rendőrállomást elfoglalták a helyi gangsterek, akik szinte minden fegyvert, lőszert lenyúltak a sajátjaik mellé. A városban folyamatosan nyomatják is a hangosbemondón, hogy “elfoglalták a rendőrséget és senki ne menjen oda, mert nem fog segítséget találni, a törvény nincs többé, most már a dzsungel törvényei élnek”.

    A dzsungelben már egyszerűbb a magyarázat a fegyverekre, milicisták, csempészek, vadállatok miatt alap volt, hogy az ott élők valami lőfegyvert tartsanak maguknál.

    Egyébként az egy dolog, hogy találsz egy fegyvert, a baj inkább az, hogy sokszor meg kell majd gondolni, használd e.

    Gránátból konkrétan az egész városban egyet fogsz találni, az összes többit egy ex katona, vegyész fogja összehozni. A dzsungelben én 2 helyen találtam csak.

  3. Most már értem kösz a magyarázatot,egy töltény meg csak arra való,hogyha már nincs kiut teljesen körbe vették a zombik akkor fejbe löje magát

  4. Kábé, először direkt kipróbáltam, hogy mire megyek vele, fejbe lőttem egy zombit, lement a fél HP-ja és a staminája 0 lett, knockout, de ez amikor 6 másik rohan rám már nem sokat segít.

    Aztán rájöttem, hogy ha azt az egy golyót beosztom egy propánpalackra, mindjárt nagyobb hasznát veszem. =D

    Amúgy akadt még pár szimpatikus húzása a játéknak, például hogy számításba vesz olyanokat ha az ellenen golyóálló mellény vagy sisak van (ez lehet swatos, bukósisak, amerikai focis, egyre megy). Illetve az, hogy kivételesen a HP nem regenerálódik vissza magától hanem életet kell tölteni, igaz ezt jórészt műzlik és energia italok betúrásából fogjuk pótolni (itt komolyan olyan érzés fogott el, hogy tuti a fejlesztők is ezeken éltek munka közben).

    Ja és végre itt valami magyarázatot is adnak arra, hogy mi is ez a vírus, illetve hogy miért van az, hogy bizonyos emberek (mint a választható karakterek is) immúnisak rá, tehát nem válnak fertőzötté még akkor se, ha megharapják őket.

  5. Annak ellenére, hogy rühellem a zombis játékokat, szemeztem egy kicsit vele. Haver előrendelte, neki ez volt a nagybetűs Álomjáték, amire vágyott, egy pár hónapig csak erről papolt meg mutatta a zelőzeteseket, hogy ez milyen király lesz.
    Hát, csalódott, mint az átlagban 10-ből 8 ember. Sokan az utóbbi 15 (!) év legbugosabb játékának kiáltotta ki, és a tonnányi keserű beszámoló alapján én ezt simán elhiszem. Nálam ez kimarad, a lengyelek meg tanuljanak már meg végre programozni. LOL.

  6. Ha engem kérdezel, a rajongók túl sokat vártak, ami igaz részben a fejlesztők hibája is, mert ők reklámozták meg túl epicnek a játékot, de láttunk már ilyet (DNF ugyebár).

    Bugokat illetően ez azért érdekes, mert én PC ripelt verzióval játszottam ami parancssorból telepíti magát, szóval szanaszét hackelt steamless az egész, mégis komoly buggal nem találkoztam. A fizika primitív az egyszer biztos, viszont legalább a ragdoll az úgy működik ahogy kell.

    Mind a három nagy platformon megkapta a 8.0-át az IGN-től ami szvsz reális és korrekt.

    Ha már Lengyelek, amit egyértelműen kiszúrtam, hogy a játékba eredetileg terveztek gyerek zombikat is, erre utal nem csak a trailer, hanem például több hangfelvétel is a játékban, csak aztán utólag visszavonták.

    Na most oké, durván katolikus ország, stb, de az a vicc, hogy a Painkillerben, amit szintén Lengyelek csináltak, egy egész pályán csak démoni kiskölykök jöttek rád és ott konkrétan dupla csövű shotival lőhetted darabokra őket.

  7. Szerintem enyhén túlértékelted. Ami egyszer kivihető game az alapból nem ér meg 8 pontot. IGN-re meg nem kell adni, azok minden szart följebb húznak mint kéne. Korrektnek semmiképp nem nevezném őket a 3/10-es Godhand értékelésük után.

    • “Ami egyszer kivihető game az alapból nem ér meg 8 pontot.”

      Egyrészt ez, másrészt egy idő előtt unalomba forduló, szavatosság nélküli gameplayt és a defektes fizikai enginet eléggé latba nyomó tényezőnek lehetne tekinteni ahhoz hogy 6-6.5, esetleg hetes értékelést kapjon, ami kimeríti a “semmi különös, de el lehet szórakozni benne néha” kategóriát. IGN amúgy se nagyon tekinthető a legmegbízhatóbb forrásnak, az esetek többségében érdemtelenül húznak le vagy fel stuffokat, piszlicsáré okokra hivatkozva.

      • Gondolkodtam rajta, hogy lehet csak 7 pontot kéne neki adnom, de mivel inkább a játék pozitív tulajdonságai domináltak az éles gameplay alatt, ezért megadtam neki a 8-at ami 80%-nak felel meg, szvsz korrekt.

    • Én nem érzem úgy, hogy túlértékeltem volna, mert kaptam egy kábé 30 órás játékmenettel bíró félig szabad játékmenetű zombi hentet coop lehetőséggel, ahol a közelharcot nagyon is jól eltalálták, és van az egésznek egy hangulata ami arra sarkall, hogy időről-időre visszaülj elé, még végig nem viszed.

      Teljesen más az amikor egy játék érdektelenné válik már az első 5 perc után, illetve amikor 3-4 küldetés után kilépsz, mert eleged lesz a zúzásból, ám utána mégis visszaülsz és folytatod. Ez nem egyedi eset, a szabad és félig szabad játékmenetű játékok ezzel járnak, pláne hosszútávon.

      A fizikai engine nem egy díjnyertes darab ahhoz kétség se fér hozzá, viszont a lényeg, vagyis a ragdoll úgy működik ahogy kell.

    • Ennyi… és akkor még a Kane & Lynch botrányról még nem is beszéltünk, szóval a GS meg IGN az annyira “nagy név” a szakmában, mint a Budapest TV. Nem híres, hanem hírhedt.

      • Ja, és az Edge is 3 pontot adott rá.

      • Igen azaz Edge aki 10/10-et adott többek között a GTA 4-re is szóval hagyjuk szerintem… =) Nem védem az IGN-t, pláne ahogy a DNF-et lehúzták, de ennél a játéknál spec korrekt pontszámot adtak.

        Na már most, én végigvittem ezt a játékot és írtam róla egy értékelést a kialakult véleményem és a tapasztalataim alapján, amivel persze lehet nem egyet érteni, de könyörgöm, ne úgy vitatkozzunk már valamiről, hogy egyikőtök se hajlandó még csak kipróbálni se, mert “hogy X és Y mit mondott” stb.

      • Nem azért nem próbálom ki mert X, Y mit mondott hanem mert számomra totál unalmasak a zombik. Olyannyira hétköznapiak lettek mint manapság sima a katona ellenfelek. Másrészt meg videók alapján semmi nincs benne ami hosszabb ideig le tudna kötni.

        Ja és nem is menne… XD

      • Csak egy példa volt, amúgy az FPS műfajban (is) már szinte az összes klasszikus ellenség típus elklisésedett, például ki kapja már fel manapság a fejét egy 2. világháborús játék kapcsán? Senki, mert minden jóérzésű embernek tele van már vele a micsodája, a milliónyi CoD és Medal of Honor után. A zombik is ilyenek (bár én bírom a témát) és maga a játék engem se vonzott alapból, viszont így utólag örülök neki, hogy adtam neki egy esélyt, mert amúgy egész jól össze van rakva, játszatja magát.

        Géped tudom hogy régi, Boxod meg behalt, hát így nem sok esély van rá.

  8. Alapvetően le voltam döbbenve azon, hogy mindenki a f@szát verte a trailerre (már bocsánat). Biztos én vagyok egy érzéketlen tuskó fadarab, de nekem nem jött át a nagyon művészi érzelmes hangulat, később pedig a gameplayt meglátva (bár az se nagyon kellett hozzá, amolyan női megérzés féle) tudtam, hogy ez nekem egyáltalán nem kell.
    Akartam próbát tenni vele, meg is van valahol, de semmi nem tud rávinni, hogy játsszak vele és ezt erősíti a kiábrándult ismerősi kör is.

    Mostanában (ahogy a filmeknél is tesszük), szívesebben veszek elő egy régi klasszikust (amivel akár még nem játszottam/kihagytam), minthogy belekezdjek egy újabb, sablonos cuccba.
    Az utóbbi időben már amúgy is túl sokszor eljátszottam az ‘adjunk neki egy esélyt’ dolgot és bevallom, egy kicsit ráuntam már.

  9. Én se szálltam el a trailertől, de arra jó volt, hogy legalább a figyelmet felhívja arra, hogy majd ilyen is lesz.

    Ha szereted a zombis stuffokat, mint ahogy én is, ne hagyd ki, mondom ezt úgy, hogy én már végig is vittem, mert ahhoz képest amire számítottam például én, egész jó lett.

    Lehet az a gond, hogy rám a gameplay videó másként hatott és epic játék helyett egy kommersz darabot vártam, ezért is vettem észre jobban benne a jót. Nyilván aki megváltást vár tőle, csalódni fog, de szvsz aki kicsit odafigyelt a videojáék ipar elmúlt 8-évére, hogy miket ígértek már nekünk és mit kaptunk végül, az jobb ha szkeptikusan fogad minden nagy ígéretet, különben jóval nagyobb eséllyel fog csalódni.

  10. Nem néz ki rosszul de akkoris fura eza tengerpart és a zombik párosítás. 😀

  11. Az nekem se különösebben jött be, elég idegennek éreztem, de hamar meg lehet szokni, na meg ilyen még nem volt. =)

    Legtöbb zombis játéknál az csesz fel, hogy szinte sose derül ki semmi. Oké, hogy nem a story a lényeg, de mégis zavaró, hogy olyan banálisan egyszerű kérdésekre nem adnak választ, mint hogy egyáltalán mitől lettek zombik a zombik, vagy ami még égetőbb, hogy a játékos miért nem fertőződik meg, amikor bekap egy kisebb városnyi ember megfertőzéséhez elegendő harapást?

  12. “de könyörgöm, ne úgy vitatkozzunk már valamiről, hogy egyikőtök se hajlandó még csak kipróbálni se, mert “hogy X és Y mit mondott” stb.”
    Ez nálam csak a hab a tortán. A játék bugos, lengyelek csinálták, zombik vannak benne, ennyi nekem pont elég, hogy kukába dobjam a cuccot. Jön ki 3 új Tekken, a Saints Row 3, szóval elleszek. 😀 Egyszerűen irreálisan sok zombis szar jön ki mostanában… és még a vámpírokra mondják, hogy túlhypeoltak, ne vicceljünk már. 😀

  13. Nem értem, hogy azért mert Lengyelek csinálták az mit befolyásol, hiszi ahogy mások képesek szart, úgy ők is képesek jót csinálni. Annyi bugot meg simán találsz bármelyik open world játékban, mint ami ebben van.

    • A lengyelek csinálják a budget játékok 95%-át. Nincs bajom velük, de ahogy a DI is tökéletesen mutatja: a minőség jellemző rájuk.

      • Azért szvsz aki ránéz a fentebbi képekre, esetleg le is ül elé egy órácskára, az rájöhet arra magától is, hogy a játék messze van a budget kategóriától. Kábé ugyan az benne a jó és a rossz is, mint a legtöbb open world játékban, mondjuk a Fallout 3-ban.

        Mész előre, csinálod a küldetéseket, fejlődsz, de egy idő után, akármennyire részletes és kidolgozott a környezet, megunod és kilépsz, pihenteted egy kicsit, aztán megint mész vissza, és viszed tovább.

        Witcher, Painkiller, Necrovison, Earth széria, World War 3, Xpand Rally, Gorky 17 én ezek alapján nem mondanám őket rosszabbnak bármelyik másik országnál. A legtöbb szemetet amúgy se ők, hanem a Japánok és az Amcsik termelik ki magukból. Lásd amit az EA Games, Capcom csinál.

  14. A DI egy budget minőségű játék, amit teljes áron próbálnak értékesíteni. A grafika nem rossz, az ötlet elcsépelt, minimális innovációk, tele van buggal, de aki nagyon rá van izgulva a zombis témára, az el fog vele lenni. Láttál már RPCJ-s videót? Na, a City Interactive-os FPS-esek jutnak erről eszembe. A Capcom jogos, legendásan szar játékokat csinál, lásd: Final Fight trilógia, Street Fighter sorozat, Darkstalkers, Resident Evil, Bionic Commando, Ghosts ‘n Goblins, MvC, Mega Man, stb. Csak utálni lehet őket. Pfuj!
    Ja, azt nem mellesleg elfelejtettem mondani, hogy a játék még meg se jelent, már be volt jelentve egy rakat DLC (obviously, nem lehúzás jelleggel), ugyanakkor olyan orbitális hibákat nem tudnak/akarnak patchelni, hogy beadja a trófeákat, vagy mentsen a játék…

  15. Jó hogy továbbra is úgy formálsz véleményt a játékról, hogy le se ültél elé. Én végigvittem, és néhány spawnolási hibán kívül, amikor hülye helyre rakott be egy autót, tárgyat, stb, olyan igazán súlyos bugal nem találkoztam. Működtek a mentések, a checkpointok, nem vesztettem el tárgyakat, trófeákat, semmit.

    Láttam RPCJ videókat, csak hogy ez nem Citys játék. Az amiket ők csinálnak, mint a Sniper, na az valóban budget kategóriás FPS, hasonlón mint a Nitro Family vagy Country Justice. A Dead Island viszont messze van ezektől.

    Érdekes, hogy más openworld játékoknál mint a GTA, Saint Row, stb valahogy totál nem fontos, mennyi bugot produkál negyedóra alatt, még itt 1-2 bug miatt már úgy van beállítva, mint ha a Sniper szintjén lenne. Nagyon fair mondhatom.

    Capcomnál nyilván nem a régi címekre gondoltam, hanem azok mostani folytatásaira, lásd Rezi 5 aminek köze sincs már az eredetihez, de a Street Fighter se sokat fejlődött a 2 óta.

    DLC… most komolyan Benyo, ezt most úgy mondod, mint ha az elmúlt X évben nem erről szólt volna a fáma, hogy bejelentenek egy játékot és vele együtt már rögtön az első DLC-ket is. Mafia 2, DNF, soroljam még?

    Amúgy nem azzal van a gond, hogy nem jön be a játék neked, hanem hogy úgy húzod le, hogy le se ültél elé, és saját bevallásod szerint egyáltalán nem is érdekel.

    • Jó, akkor biztos jobb a PC-s build. Idézhetek a kommented egy részéből? “Nagyon fair, mondhatom”.
      “Érdekes, hogy más openworld játékoknál mint a GTA, Saint Row, stb valahogy totál nem fontos, mennyi bugot produkál negyedóra alatt, még itt 1-2 bug miatt már úgy van beállítva, mint ha a Sniper szintjén lenne. Nagyon fair mondhatom.”
      Lárifári. A SR2-ben minijátékok épülnek a bugokra, ami szerintem ebben az esetben megengedhető, ha meg 1-2 kisebb-nagyobb grafikai bugra gondolsz a GTA-kban, persze, amióta játék a játék, léteznek hibák, de most őszintén, én értelmes embernek tartalak, meg bírlak, meg minden, de bakker Péter, ne hasonlítsd már össze egy halott NPC falba lógó karját azzal, hogy nem tudsz menteni, és nem adja be a trófeákat… mert ez egyszerűen nonszensz!!! 2011-et írunk bakker, nem 2005-öt! Bár a DI után ezt erősen megkérdőjelezném.
      Az SF egy apránként fejlődő sorozat. Pl. előző részekben tudtommal nem volt Focus Attack, de annyira nem vagyok SF-es, javíts ki, ha tévednék.
      DNF-re egy ingyenes DLC-t tudok, Tekken 6-ra meg nem is jött ki egy sem. Szerintem ez a két példa a legjobb. Az a rossz, hogy túlzásba estek ezekkel: túl sok van, túl drágán, de amint látod, egy csomó játéknak nem kell. Az inFAMOUS-hoz még patchet sem adtak ki!
      Az, meg hogy egy játékról van egy elképzelésem, vannak előítéleteim, ne legyen már gond. Miért, te láttál minden moe animét, amiről képet beraksz? Végig?

      • Dead Islandnél azért nincs külön manuális save, mert sok más játékhoz hasonlóan checkpoint rendszert használ, ami amúgy elég sűrűn ment, és ugyan úgy működik, mint máshol. Manuális savenek nem is nagyon lenne itt értelme, mert a játék alapból támogatja az internet coop-ot, arra van berendezkedve.

        Amúgy hallottam már olyanról az Xbox verzió esetén, hogy használhatatlanná vált savegame, de szerencsére én ezt nem tapasztaltam, egyszer se. Hozzáteszem, ilyenek előfordulnak, van olyan ismerősöm, akinek a Mafia 2 profilja lenullázta magát.

        Trófeákkal szintén nem volt gond, achievementek és a skull bónuszok is teljesen normálisan működtek.

        A véleményedet tiszteletben tartom, viszont mivel én mást tapasztaltam, mint amit te állítasz, ezért nem értek veled egyet. Lehet képes a játék, pláne az Xbox portnál failokat produkálni, viszont nálam normálisan működött minden, egy-két eltévedt spawnt leszámítva. Plusz szórakoztató volt.

        inFamous a Prototypehoz hasonlóan egy elég zárt játék, nem véletlen, hogy utóbbinál PC-n a modderek máig csak skineket tudtak cserélni, de lényeges dolgokat átírni nem.

  16. Hello! Elolvastam a cikket és a kommentárokat, vannak érdekes meglátások. A Fallout:New Vegas után nekem eléggé bejött a játék, szeretem az innovatív játékokat és hozta a zombi apokaliptikus hangulatot. Nekem több mint 20 órám van a játékban és elmondhatom, az egyik legjobb zombis játék amivel volt szerencsém játszani ezidáig. A bugokat a patch kijavítja (a nagy részét) a sok keresgélés és a kocsik kényelmetlen irányítása elvesz a játékélményből, de nem tudok rá haragudni mert a hibái ellenére ez egy nagyonjól összerakott játék. A sziget nagy, a küldetések változóak, ments meg túlélőket, szerezz piát, kaját, elemeket, üzemanyagot, szerezz alkatrészeket lefulladt kocsikból, vegyél be erődítményeket stb, tehát van benne változatosság. A skill-tree szintén elég szerteágazó és nagyon hasznos bónuszokat ad, később elég sokat fog számítani, mit tudsz.
    A cikkel kapcsolatban annyival nemértek egyet, hogy a játék tud félelmetes lenni pölö a rohanó zombiknak már a hangjától azt se tudtam hova kapkodjam magam, honnét ugrik majd a nyakamba.
    A kommentelőkhöz: Emberek! Csak úgy mellékesen, köbö az 1996os House of the Dead óta köztudott, hogy a zombis játékok singleplayer része gagyi. 10perc után bőven unalmassá válnak pláne ha nem komálja az illető az zombikat. Ittis ez van, ezt jól tudták a fejlesztők is, ezér lett a játék lényege a co-op!

  17. Infectedektől én inkább csak tartottam, de ha jól időzítettél, egyetlen ütőssel lefejezhetted/szétloccsanthattad a fejét. A gond már inkább akkor volt velük, amikor 2-3 irányból jöttek egyszerre, és némelyiknél még acélcső, vagy hentesbárd is volt.

    Amúgy messze nem egy tökéletes játék, de még így is köröket vert a Dead Rising 2-re, vagy épp a Resident Evil 5-re.

    Bugokat illetően még mindig azt tudom mondani, hogy el van ez azért túlozva. Emlékezzünk csak annak idején a GTA 3-ra… ahol olyan lakek voltak a pályán, amin keresztül ki lehetett esni a semmibe, a talajba süllyedtek/ragadtak autók, civilek, a helikopter noclip módban repült át mindenen, a játékban gyakorlatilag teljes wallhack volt, a lángszóróval, baseball ütővel simán át lehetett vinni a falat, de a rakétavető is lazán megölte a fal másik oldalán lévő ellenségeket. Az Ai-ról mint olyanról pedig ne is beszéljünk, mert egy lépcsőforduló vagy bármilyen szintkülönbség már áthatolhatatlan akadálynak bizonyult, amit minduntalan fejjel próbáltak áttörni. A hab a tortán pedig a nem mellékesen ocsmány grafikához képest társított irreális gépigény volt. Nem vicc, az akkori sztár UT 2003 enginel megáldott játékok, vagy a Mafia simán elmentek egy olyan gépen, amin a GTA 3 szaggatott.

    Viszont a röhej nem is az, hogy egy ilyen bugos, kommersz játék szarul optimalizált PC portját képesek voltak mindenhol 90% fölé értékelni, hanem hogy utána kijött még 2 játék az elkövetkezendő években, ahol ugyanazok a hibák megvoltak, és ugyanúgy 90% fölé értékelődtek.

    A GTA 4-re pedig nem tudok mást mondani, mint hogy a failön belül az epic fail kategória, ahol elsőre el se akartam azt hinni, hogy egy majdnem 2009-es játéknál képesek voltak kiemelni a létramászást, a fedezék keresést, és a video rögzítést. Szóval ja… ezek tényleg akkora forradalmi újdonságok voltak, mint a multi, ami amúgy totál céltalan, értelmetlen hülyeség, aki próbálta, tudja miért. Természetesen arra (megint) basztak odafigyelni a nagy Rockstaros programozó zsenik, hogy a játékuk ne támasszon már ismét irreális erőforrás igényt.

  18. Nekem az év csalódása… tűkön ülve vártan 2007 videókat rommá néztem, ha abban a koncepcióban jön ki akkor jobb lehetett volna, de így… Az nemis co-op lett volna, hanem szigorúan singleplayer, apuka kereste volna a feleségét és a közös gyereküket a repülőjük kényszerleszállása után. Továbbá akkor még sokkal részletesebb (rétegenkénti) sebzést és csonkolást terveztek bele. Sokkal de sokkal interaktívabb lett volna a környezet, nem Crysis hoz hasonlítana a színvilág, meg a Damage system ami itt ki lett dobva teljesen…

    A fejlődéses rendszer bele se illik a játék világába, érdektelen dögunalmas talentezés, szintet lépsz de nagyon semmi jutalom nincs csak annyi hogy +1 crit chance, viszont a zombik is szintet lépnek mikor te, jön szembe egy lvl19 walker omfg … boring. Ami a legidegesítőbb hogy tetűmód lassú a játék (nem a frame rate re gondolok) fegyveres karakterrel köbö értelmetlen kezdeni mert a jaték háromnegyedében nem találsz fegyvert. Aztán Far cry2 stílusban, ha elmész vissza mész újra termelődnek a zombik, jojo tudom fertőzött terület sok van belőlük de könyörgöm miért ugyan oda ugyan abba a pozícióba és ugyan annyi? Hasonló a trash tárgyakkal ha elveszek az asztaról egy “ducktape” et 10 perc múlva ne spawnoljon már újra az asztalon, valami random faktort hozzálehetett volna tenni. A fegyvervátás nagyon körűlményes, görgőről még nem hallottak a fejlesztők, nem ehelyett be az inventoryba, kijelőlöd behúzod a slotba naneee… Harcközben is ha elhasználódik 3 an vannak rajtad izgulsz hogy túléled e erre inventory ááá… miezmár? Nem tudom hanyadik pecsnél jár a játék 3 nál elvesztettem a fonalat, őszintén ez a játék kb félkész formában jött ki lett volna mit csiszolni rajta, a hangulata az tökéletes csak ne lenne ilyen kibebaszottúl körülménye bealszok a játékközben.

    Egyszó min 100 én többet vártam vagy lehet az a baj hogy túl sokat is… mind1, akinek tetszik az játszon vele. 😉

  19. A fejlődési rendszer szvsz jól működik, és lőfegyveres karaktert is lehet indítani, mert a városban már szerezhetsz lőszert és fegyvert. A lőfegyver specialista az a karaktertípus, aki az elején hátrányban lesz a többihez képest, viszont ahogy egyre inkább jönnek be a képbe a lőfegyverek, pont hogy előnyben lesz. 30%-al gyorsabban, pontosabban lő majd, és ugyanennyivel alacsonyabb a fegyver visszarúgás is.

    A kör alakú slot rendszer konzolos örökség, de nem vészes, hisz egyszerre akár 8 fegyver is lehet nálunk, így bőven lesz mire átváltani, na meg ha látom, hogy a fegyver lassan megadja magát, amit a karakter amúgy előre is szokott jelezni, akkor nem megyek neki vele még 6 zombinak, hanem előrelátóan átváltok egy másikra.

    Az ellenség és a loot újratermelődése valóban lehetne lassabb illetve véletlenszerűbb, de az openworld játékok többsége ilyen.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: