Rage

Ha az ID és a Bethesda összeáll, készülhet e rossz játék? Naná, hogy nem… =)

Mindig is kedveltem az FPS műfajt, ám ha szabad játékmenettel és Stalkerhez hasonló minimális RPG elemekkel van megáldva, ráadásul mindez posztapokaliptikus környezetben játszódik, ami az egyik kedvenc témám, akkor azt tuti nem fogom kihagyni. Bár a játék messze nem tökéletes, engem mindenesetre meggyőzött, és ha csak nem jön ki jobb, amire szerintem idén már nem sok esély van, akkor nálam ez lesz az év játéka.

A világ pusztulása csak a kezdet…

A story jó FPS-hez hűen másodlagos szerepet játszik, ám a célnak tökéletesen megfelel, mint kerettörténet megállja helyét. Röviden arról van szó, hogy szeretett bolygónk felé közeledik egy jó nagy aszteroida, ezért a világégés előtt az úgynevezett Arc project keretein belül hibernálnak néhány kiválasztott embert, akiknek az lesz feladatuk, hogy újjáépítsék a civilizációt. Természetesen a dolgok nem mennek zökkenőmentesen, így egyedüli túlélőként vágunk neki az elsivatagosodott wastelandnek, ahol kapásból a nyakunkba ugrik néhány mutáns, ám egy épp arra járó emberke megment minket, majd elfuvaroz az első kisebb emberlakta helyre, ami egy benzinkút, és innét indul a nagy kaland, aminek a végén majd az ellenállás kulcsfigurájává válunk.

Akció és minden más

A játékmenet kicsit a Fallout 3-ra emlékeztető módon zajlik, vagyis vesszük fel a küldetéseket, majd az adott helyszínen likvidáljuk a célpontokat (ha van) begyűjtjük a quest itemet, majd vissza a jutalomért. A harc igazi régi vágású FPS móka, azaz egyszerre akár 10 fegyver is lehet nálunk, amiket persze lehet fejleszteni, sőt még a lőszert is tudjuk variálni, és mindenfajta fedezék rendszer vagy egyéb scriptek nélkül megyünk előre és lövünk arra, aki ellenünk van. Bár a HP regenerálódik, de elég lassan, így kénytelenek leszünk majd medikiteket használni, hogy életerőnk gyorsan helyreálljon. Valamint rendelkezünk egy beépített defibrillátorral, ami arra jó, hogy ha meghalunk, akkor egyfajta mentődobásként kapunk egy újabb esélyt a nagyérdeműtől, ami kifejezetten jól jöhet, ha véletlenül meghalunk és már rég mentettünk.

Emellett a játékban lesz még lehetőségünk járműveket is vezetni, amiből az első buggyk jobbára csak arra jók, hogy eljussunk velük A pontból B-be:

Később azonban ellenségeink számának és tűzerejének növekedésével szükségünk lesz izmosabb járgányokra, amiket tudunk tuningolni is, már persze nem Flatout szerű részletességgel, de a lényeges dolgokat ki tudjuk cserélni:

Így ha mindent jól csinálunk, akár egy ilyen mozgó erődöt is összerakhatunk, ami nem csak erős de gyors is:

Természetesen semmit se adnak ingyen, ám a fejlesztők okosan megoldották a dolgot, így pénzből csak a lőszereket tudjuk pótolni, illetve olyan extrákat tudunk venni, mint akna, javítócsomag, erőpajzs, stb. Az igazi, érdemleges tuningokhoz már úgymond versengés pontok kellenek, amit kétféleképpen tudunk szerezni, a legkézenfekvőbb ha benevezünk versenyekre, ahol lesz időfutam, klasszikus körverseny, és lőfegyveres körverseny. A másik megoldás, hogy a wastelanden random ránk támadó banditákat likvidáljuk, ez ugyan kevesebbet hoz a konyhára, de biztosabb bevételi forrás.

Apropó, ellenségek tekintetében 6 klán, a mutánsok, illetve az úgynevezett Authority áll egymással illetve velünk szemben. Ez eddig mind jó és szép, ám a dolog akkor válik igazán érdekessé, amikor szembesülünk azzal, hogy minden frakció teljesen eltérő harcmodort alkalmaz. A Ghost Clan például az orvgyilkos harcmodort kedveli és előszeretettel használ mérgeket, míg a Gearheads inkább az igazán kemény páncélokat és nehézfegyvereket szereti:

Nem esett még szó az RPG elemekről, amiknek a száma elég minimális a játékban, ergo ahogy az elején is említettem amolyan Stalker szerűen inventory az van, de nincs se XP, se szintlépés, se skillek, sőt a Rageben még a páncélunkat se tudjuk cserélni, ám cserébe lehetőségünk nyílik craftolásra. Ez annyit tesz, hogy amint a birtokunkba kerül egy recept, a megfelelő anyagokkal máris képesek leszünk azt elkészíteni, ami az egyszerű zártörőtől kezdve az automata turretig lehet bármi. Szerencsére a játék ilyen téren dícséretesen intelligens, hisz ha például egy olyan zárhoz érkezünk, ahol a zártörő kell, elég cselekvés gombopt nyomni, a játék máris megmondja mi kell hozzá, accept és már el is készíthetjük, ha nálunk vannak a szükséges kellékek.

Openworld játék azonban nem lehet igazi mini játékok nélkül, amiből lesz bőven. A versenyzésen és az aréna szerű henten kívül lehet kártyázni:

Szúrj az ujjaid közé játékot játszani:

Hologram társasjátékozni:

Meg még vagy 3 más dologgal elütni az időt. A játék a single mellett természetesen rendelkezik multi móddal is, ahol mindenkire vár epikus autós zúzás is, ami valami elképesztően jó móka.

Látványból kissé karcos…

A játék grafikája kissé vegyes képet mutat, alapvetően elég szép, ám olykor, mint a tereptárgyak esetén igencsak mosott és elnagyolt tud lenni, mint itt is (fenti kövek):

Ugyanakkor mivel a játékban nincsenek cutscenék, a karakter modellek és az arc, mozgás animáció valami hihetetlenül jó:

Nagyátlagban azt tudom mondani, a látvány megállja helyét, a helyszínek hangulatosak, jól átjön a posztapokaliptikus világérzet:

Sőt, helyenként már-már Quake 4 szerűen morbid részek is lesznek:

Valamint, nekem eléggé tetszettek a töltőképernyők, amik elég dizájnos darabok, ezek minden helyszín között teljesen mások:

Összefoglalva, Win! 

Mint írtam az elején, engem a játék meggyőzött és mindössze egy igazi hibát tudnék felemlegetni, hogy a PC verzió eddig rejtélyes okok miatt a konzolokéhoz hasonló renderelést használ, vagyis ha gyorsan forgunk, láthatjuk ahogy a textúrák szépen betöltenek, ami hát nem valami szép, de megszokható és jó hír, hogy már dolgoznak a patchen. 8.5/10

Reklámok

17 hozzászólás to “Rage”

  1. Jól hangzik, de az én alsó-középkategóriás gépemen biztosan nem indul már el 😦

  2. GeForce 9800-as vagy Ati HD 5500-as, és 4GB ram kell neki, azon már normálisan elfut.

    Dead Island után egész jó volt, idén a második apokaliptikus játék amivel találkoztam, és ezt, amint barátságosabb lesz az ára, meg is fogom venni. =)

    • cheatergs Says:

      Vagy nem fut el. Nekem 1.2-es patch-csel, Rage előtti driverrel, underclockolt 5750-en visszaidézte régmúlt gyerekkorom diavetítéseit a tízmásodpercenkénti képváltásokkal. Már akkor sem szerettem.

      Úgyhogy viszlát a Doom 4-ig id, már amennyiben kiadják még PC-re, és/vagy nem jelenti közben Carmack, hogy a PC alkalmatlan az OpenGL futtatására.

      • Egyrészt hivatalos, gyártó által megadott, ajánlott system requirements részből van az info, valamint nekem a HD 5770-es Atimon kiválóan futott maxon.

        Másrészt ha jól értem akkor te szépen visszavetted a videokártya processzorának órajelét, és ezek után csodálkozol azon, hogy szaggat a játék? LOL!

      • cheatergs Says:

        Igen, tudom, mit írtam, de meglepődnél, ha tudnád, mennyire kevés a különbség a referencia és az uc teljesítménye között. A legtöbb játék ficc nélkül fut, olyanok is, mint a ratyin programozott Crysis, a szintén pocsékul megírt X3:TC vagy a bug edition Skyrim. Ahol meg akadozni kezd, ott az alap órajel is hasonlót ad elő, úgyhogy vélhetően vagy nem működik az uc, v user error a rendszer vmelyik szegletében, v ennyit ér a frekvencia változtatása.

        A Rage produktuma viszont semmilyen szinten nem normális, ezt messze a minimum alatti konfigon adhatná csak elő (tényleg nagyon durva ez az 5-10 másodperc, nem is tudom, hány éve láttam ilyet utoljára). Legalábbis egy alulórajelezett 5750 csak nem teljesít harmadannyit, mint egy 5500-as! Mindezt legaljára húzott beállításokkal, mindjárt a legelső jelenetben, ahol megkapom az irányítást, és egy szobában vagyok. A menü ellenben hirtelen normálisan fut, úgyhogy itt vsz szoftveres gondok vannak.
        Hozzá nem értő hülyeként merem leírni, hogy a Rage a patchek után még mindig rosszul kezeli az erőforrásokat (nehezen hiszem, hogy egy alapjaiban nem a PC felépítéséhez igazított motort így lazán javítgassanak), emellett nem szereti a régi drivert, valamint utálja, hogy az XP miatt nem fér hozzá az összes RAM-hoz. Meg a ki tudja

        Előzőleg nem azt mondtam, hogy nem igaz, amit írsz, vagy hogy cáfolnám a minimum követelményeket. Amolyan irónia-féle akart lenni, csak nincs smiley. Ide se raktam.

  3. Egyelőre elvagyok a Fallout: New Vegassal, a 4 DLC-nek köszönhetően még 100 óra játékidő (és ez egyetlen karakter) után is van mit csinálni, arról nem beszélve, hogy anno a Fallout 3-hoz hasonlóan már megint vagy 40 modnál járok, ami megintcsak megdobja a játékidőt… De haverom is mondta, hogy zsír game, szal meg kéne nézni :/.

    • Nekem a Rage jobban tetszett. A Fallout 3-nál engem akaratlanul is elkapott egy olyan érzés, mint ha egy totálkonverziós Oblivion modal játszanék. Mármint oké, szépen meg van csinálva a külső környezet, a fegyverek, stb, jól visszaadják a posztapokaliptikus világképet, viszont valahogy az egésznek van egy ilyen Oblivionhoz hasonló “vidámabb” hangulata, amitől nekem olyan fura lett.

      Mármint oké, a régi Fallout részek is tele voltak rejtett poénokkal, viszont ott más volt az alap hangulat.

  4. Már jött ki patch, nekünk helyre is rakta a textúra hibákat.
    Jó játék, jó élmény, a karakterek/gesztikulációk döbbenetesen jók (mindenhova odaírom, hogy a sunyi, gombakalapos boltos a kedvencem ❤ :D), a töltőképernyő szintúgy lávv, az ellenfelek is.

    Azonban sok kritikában mondták, hogy hiába a gyönyörű grafika, ma már az fps-ek nagy részének dolgoznak ki komplex történeteket és tudom hogy az ID-nek sosem volt erőssége éppen a történet mesélés, de igazán megerőltethették volna magukat egy picit jobban.
    Az autókázós részek nem rosszak, de szerintem is túlzásba vitték, főleg ezt a fogócskázós/versenyzős dolgot (amúgy engem abszolút Twisted Metal-ra emlékeztetett).
    És ami a legfájóbb pont az az időtartam, már megint van egy jó játék ami igencsak rövidke lett a hatalmas mérete ellenére. Párom nem is akarta elhinni, hogy ilyen hamar vége van és sztem pont emiatt lesz az, hogy hiába fasza a játék, a kurtasága miatt hamar feledésbe fog merülni (szerény véleményem szerint).

  5. Őszintén szólva én nem sok játékra tudnám azt mondani, hogy a történet vitte el a hátán, vagy legalább is igen fontos szerephez jutott. Most hirtelen a Mafia és a Max Payne első részét kivéve nem is jut eszembe más.

    Vannak illetve voltak játékok, mint a NecroVision, Stalker, vagy amiről nemrég írtam az IronStorm, ahol maga az alap story elég terjedelmes és érdekesnek nevezhető, de még a Prototypenak sincs rossz/rövid története már ha valaki begyűjti és megnézi az emlék videókat, ám sokkal inkább a hangulat és az atmoszféra vitte el ezeket a játékokat is, illetve maga a látvány.

    Ha engem kérdezel a Rage storyja pont annyi amennyi kell egy ilyen játéknak, hisz a lényeg az akción van, amit a környezet és a karakterek tesznek élvezetessé.

    Az autós részek nekem spec nagyon is tetszettek, feldobták a játékot, meg-meg szakítva a gyalogos részeket. Interstate 76-on és Carmageddonon edződtem gyerekként, szóval az autós zúzda nekem fegyverekkel vagy fegyverek nélkül is tetszik. =)

    Én inkább szavaznék egy méltó 2. részre, de előtte még Doom 4-et de még inkább Quake 5-öt szeretnék, a Stroggos koncepcióban.

  6. cheatergs Says:

    Nem toltam a Rage-et, csak olvastam, többnyire rage-eket (bocs:).

    A játékba nem is szólok bele, ha trágya a port, akkor trágya, szinte halál normális manapság, hogy a PC-t csak utóízként tolják ki, hogy az embereket szoktassák át a konzolokra. Igazából már az se meglepő, hogy az id is rottyantott egy egészségeset a kiindulási platformjára, mintegy megünnepelve egy huszadik évi jubileumot (Wolf3D v Doom1, nem is tudom hirtelen).

    Carmack és csapata fásultságát jól mutatta, amikor megvetette magát a Zenimaxszal. Nem akart verekedni a kiadókkal többé, inkább lepihentette az addigra gerincfájós hátát. És lőn előremutató megatextúra auto-beállítási opcióval (vérbeli konzolosnak hangzik ez az auto. Auto-aim, auto-update, auto-kázás), ami helyre rendes kis tizenévre mosásban felejtett textúrákat ad (elsősorban AMD-n. Igen, tudjuk Carmack atya, a Radeon a szegény ember VGA-ja volt és lesz, az igazi játékosok Nvidiát vesznek Intellel! Pénzt adsz?)! Mindeközben tudta jól, hogy a VGA-k az egész hóbelevanccal egyetemben nincsenek felkészítve a megatextúrára (nem, a QW óta sem), plusz a PC-n nem hiába létezik a kézi szöszmötölés a beállításokkal. De mivel megmondta a frankót, h az AMDVidia a szemetek, mivel sok százezer usernek olyan drivert adtak ki – évek óta -, amin ő nem tesztelte a GoTY játékát (abszolút érthető, csak neki külön készítettek húszfajtát, amivel neki flottul futott az összes konfigján 5xxx-től/4xx-től a jövő VGA-iig, aztán mégis direkt félreprogamozták a WHQL-eket), így a két gyártónak csak pár tonna hamu rendelése maradt.

    Nyilván az ízeltesek jó része user errorral mászik elő, de az alapkoncepció az én számomra eleve érthetetlen volt. Carmack állítólag nagy arc a programozásban, meg a jövő technológiáit hozza el… Csak IT-hez hülye laikusként nem értem, hogy miért hardverek hiányában hozza el a jövőt? Mintha a TNT2 idején kihozták volna a Doom3-at. Király a játék, csak nem tudni miért, csokisokszögek ugrálnak a fekete téglalapokra.
    Persze, sarkítottam, mert fut a játék, de hogy ennyire bugos legyen, plusz grafban mosottak a textúrák, az elég mókás tőlük, pláne egy BF3 mellett. Az a kifogás meg engem nem hoz lázba, hogy koros konzolra készült (melyik játék nem?). Pláne a konzolok programozási előnyeinek hangoztatása után.

    Persze attól tartok megkapom a helikopteres azonosítómat ennyi lolságot követően, úgyhogy talán a nem létező jövőmre gondolva ki kellene törölnöm eme csúfos bejegyzést.

    Aki netalántán benevezne engem az IQ-gigászok emberiséges halmazába, az legyen szíves nézze el nekem, hogy engem a bank is húz.=(
    És méginkább idézze fel emlékeiben az irony szót.=)

    Na, vicces vagy sem, belőlem abszolút semmit nem váltott ki a neten terjedő Rage-gyalázás. Mindenki pénzt akar, minél kevesebb munkával (=marketing), ergo az utóbbi évek fejlesztői-kiadói hozzáállását figyelve nagy szó lesz, ha a Doom 4 egyáltalán megjelenik PC-re. Kvázi logikus, hogy pofán rúgják a szüleiket érte, ha a szomszéd csaj többet tejel. Bioware, Bethesda, most az id, lassan a Blizzard is (bár azok amennyit segítettek a PC színvonalán emelni…) meg egy rakás most eszembe nem jutó cég (ááá, a Crytek mindig kamuzott, az EA csupán kihozta belőlük a rejtegetett szennyet).

    Akkor miért írtam le a fentieket? Mert szerintem még mindig jobb így levezetni az embernek a kilátásalan helyzetéből fakadó frusztrációját egy jól ismert szellemi napsütéssel teli (munka)nap után, mint üvöltözéssel zavarni a többi lakót meg kórházba küldeni a rokonokat.=D (tényleg jobban látszik így a smiley)
    A kezdeti lendület után sokat kell ám gondolkodni, mire összeáll a végső szöveg, megszabadítva az embert a környezet behatásaitól felgyülemlett mérgező gondolatoktól. Ajánlom sorstársaimnak!;)

  7. Attól eltekintve, hogy az alap verzió egy PC-n nem épp hatékony renderelést használ, magával a grafikával nekem spec nem volt bajom, bár hozzáteszem, én sose voltam egy graphics whore.

    Ati kártyám van és AMD procim, semmi gondom nem volt a játékkal, nem dobott ki, nem fagyott. Hozzáteszem, a Kotor 1 és a Dragon Age Origins kivételével még sose adódott abból problémám, hogy a piros csapatban vagyok, bár azokra is akadt megoldás, CPU affinitást kellett csak állítani.

    Épp a napokban fogtam bele unalmamban a Turokba, az eredeti 97-esbe, a kártyám simán megbirkózott vele, de a Dead Islandet is elvitte maxon.

    Nvidiát az vesz, aki az elmúlt 5-6 évet átaludta hardware ügyileg, mert az Nvidia a 9800GT óta nem rakott össze egy darab értelmes kártyát. Az egy dolog, hogy rendre alul teljesítenek a hasonló paraméterekkel rendelkező és olcsóbb ATI kártyákkal szemben, de nem egyszer volt olyan, hogy még azt a teljesítményt se tudták leadni, amit a gyártó feltüntetett a dobozon. Ráadásul a kártyáik nem tartósak, nem bírják a terhelést.

    Hozzáteszem, a mai nagyobb konzolok megjelenítése általában Nvidia alapú, mint a Playstation 3-é is, és ott a jól ismert sárga led, ami akkor jön elő, amikor a grafikus chip nemes egyszerűséggel egy idő után leolvad a lapról, köszönhetően a rossz ón ötvözetnek.

    AMD vs Intel esetén megint az van, hogy aki teljesítményt akar, az AMD-t vesz. Igaz kell nekik jó erős táp és hűtés, hisz a jó motor se megy üzemanyag és hűtés nélkül. Az Intel maradjon csak az irodákban, oda tökéletes.

  8. cheatergs Says:

    Na, mielőtt valaki itt félreérti nekem, önszórakoztatás céljából írtam az előbbi irónikus, cinikus kommentet! Ezen a témán vezettem le a feszültségemet, nem a véleményemet fogalmaztam meg.
    Így tessék olvasni a fentit.

    Viszont amit írsz a hardverekről, az nem egészen fedi a mostani valóságot. Vagy ez most counter-attack volt?

  9. Nem, ez a tapasztalatom volt 97-óta. A Riva TNT 2-től kezdve volt már pár Nvidia kártya a gépemben, és volt Inteles gépem is.

  10. Nemrég kezdtem el, eddig tetszik amit láttam. Peti azt áruld már el, a fegyvert h a fenébe lehet fejleszteni? Ott van h upgrades de hiába klikkelek rá nem történik semmise. 😦

  11. Nem kell külön fejleszteni, elég megvenned az árusnál, minden fejlesztés automatán bele/rá kerül az adott fegyverre.

  12. Jó játék, bár mostanába kezdenek el szaporodni az olyan sztorik, amik világvégéről, világégésről, utáni hangulatról szólnak.
    Egy kicsit ilyen falloutos beütése van, bár a járgány ujdonság benne, és nem fiktív, hanem próbál reálisabb maradni, de az eleje egy az egyben fallout. Bár ez lényegtelen, mert bethesda csinálta azt is.

  13. Őszintén szólva én a Fallout 3-óta nem sok posztapokaliptikus témát feszegető játékkal találkoztam.

    A Rage ugyan úgy fiktív, mint a Fallout, csak itt épp nem atom, hanem egy meteor okozta a katasztrófát.

    Bethesda csinálta a Fallout 3-at, ám előtte volt még 3 másik Fallout, na azok voltak az igaz Falloutok. A Fallout 3 hangulatra, játékmenetre sokkal közelebb áll az Oblivionhoz.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: