Star Wars: The Clone Wars – Republic Heroes

Minden franchisenak megvannak a maga mélypontjai, amikkel általában ugyan az a probléma, a gyatra vagy felemás kivitelezés. Star Wars témában anno a Phantom Menace környékén sorra jöttek ki a rosszabbnál rosszabb játékadaptációk, mint a híresen ronda Force Commander, a ronda és bugos Phantom Menace, vagy az abszolút mélypont, a katasztrofális Naboo Fighter.

Szerencsére a Jedi Knight 2, a Knights of the Old Republic, majd később a Republic Commando és a Lego Star Wars első és második része megmutatta, hogy igenis lehet jó Star Wars játékokat csinálni a DOS éra után is. Sajnos azonban az eléggé félresikerült Force Unleashed után úgy éreztem, megint megtörőben van a minőségi trend, és lassan újra visszatérünk a gagyihoz, erre kiváló példa most a Republic Heroes.

Kezdeném azzal, hogy engem ez az egész 3D animált Star Wars saga valahogy nem tudott megfogni, és ezt csak tetőzik a filmek canonjának való totális ellentmondások. Ennél fogva a játéknak se nagy reményekkel ültem neki, már csak azért is, mert a haverok előre szóltak, szar lesz.

Mielőtt belevágnék a részletesebb leírásba, kérek mindenkit, hogy nézze végig a bevezető introt, higgyétek el, a hatás kedvéért mindenképp érdemes…

Nos igen, szótlan voltam, konkrétan egy pár percig csak azon méláztam, hogy ez e mindenidők legrosszabb Star Wars bevezetője, mikor észrevettem, hogy egy ideje már ugyan fut az éles gameplay, de semmi motivációt nem érzek arra, hogy egyáltalán elinduljak.

Egyszerűen a játék úgy ahogy van ocsmány, és hozzáteszem, ez PC-n volt maximum grafikai beállítások mellett, tehát akkor el tudjátok képzelni, milyen lehet konzolon. Nem véletlen, hogy a játéknak a PS3, Xbox 360 mellett létezik PS2, PSP, NDS portja is, mert kábé tényleg egy PS 2 szintjére lett belőve, de inkább haladjunk tovább. Illetve mielőtt tovább lépnék, azt még muszáj elmondanom, hogy a játék totál fölöslegesen elvárja(!) azt, hogy fenn legyen a PhysX amit egy Ati kártya úgy se fog kihasználni, szóval erre se értettem mi szükség volt.

Ha a “látványon” sikerült túltenni magunkat és úgy döntünk elindulunk a karakterrel, jön a következő agyrém, maga a mozgás és a harc rendszer. Jediként a játék eléggé a Lego Star Warsra emlékeztet, ám nem a jó értelemben. Hogy érthetőbbé tegyem, még ott az eredményes továbbjutáshoz összekellett dolgozni akár haverral, akár a CPU-val, addig itt a társ szerepe 0, semmi. Nem vicc, azon kívül, hogy követ minket, az esetek 90%-ában semmit se csinál és semmire se jó.

A játék ezen felül rohadt könnyű, nem vicc, szándékosan master fokozaton kezdtem, de a kihívás szinte 0, semmi. Köszönhető mindez annak, hogy a Lego Star Warshoz hasonlóan végtelen életünk van, ráadásul már-már irreálisan sűrűn vannak a checkpointok, van hogy akár két egymást követő platformon 1-1. Nem mellékesen a játék mindenidők legerőszakosabb bind scriptjét használja, vagyis a különféle platformokhoz, felületekhez annyira hozzáköt, hogy leesni vagy szimplán lesétálni róluk nem is tudunk. Ha csak nem ugrunk szándékosan mellé, nem tudjuk elrontani.

Mindennek tetejébe a játékban él a no back area script, vagyis amint az egyik kameraszögből behatárolt területről átmegyünk a másikba, visszamenni az előzőbe már lehetetlen. Így sokszor kapjuk magunkat azon, hogy egy csomó felszedni való hülyeség, amit a csata hevében, vagy egyszerű túlrohanás miatt nem vettünk fel, szépen elveszett a játék hülyesége miatt. Mondhatom baromi fair, amikor egy játék még azt az élvezetet is elveszi a játékostól, amit a kacatok begyűjtése adna.

Na de van itt nekünk Clone mode is, ami leginkább egy TPS szerűség lenni, ami akár még élvezetes is lehetett volna, ám ezt is sikerült totál elrontani.

Az addig még nem is lenne gond, hogy végtelen lőszer áll rendelkezésünkre, ám se tárazni nem kell, se szórása nincs a fegyvernek, sőt még azt se érezni, hogy amivel lövünk az egyáltalán egy karabély, inkább olyan, mint valami bot ami végtelenül spameli a lövedékeket. Ennek illetve annak köszönhetően, hogy se guggolni, se hátrálni nem tudunk normálisan, 5 perc után egyszerre lesz bosszantó és unalmas.

Bevallom őszintén, nem vittem végig ezt a játékot, mert valami olyan mérhetetlenül nem kötött le, hogy az 5. küldetés körül bőven eluntam, pedig összesen 40 küldetés van a játékban. 4/10 mert jóindulatú voltam.

Reklámok

14 hozzászólás to “Star Wars: The Clone Wars – Republic Heroes”

  1. Nagyon szar egy játék, azthiszem a 2. főellenségnél untam meg.

  2. Ezt anno beszereztem, mikor kijött, mert egy SW-mániás (és a 3D-s sorozat nagy rajongója – Igen, létezik ilyen!) ismerősömnek kellett, de 10perc után már ment is rá az uninstall. A LEGOs ezerszer jobb volt.

  3. A 3D sorozat annyira nem szar, szóval van a Cartoonon milliószor rosszabb, de nem is jó. A játékra viszont egyszerűen tényleg nincs jobb szó annál, hogy szar, mert az benne minden.

    A Lego Star Wars 1-2 nagy kedvencem, órákat lehet vele baromkodni, pláne haverral, kár, hogy a 3. abból is a 3D sorozatot erőltette.

  4. Üdv.
    Ez a játék és a mese is kb 5-6 éveseknek készült, ez onnan látszik, hogy sok benne ez a hatásvadász jelenet. Ami így, felnőtt fejjel nagyon gagyi, de egy 6 éves simán ráugrik…

  5. Az addig érthető, hogy nyilván a fiatalabb korosztály volt a cél, viszont az a nagy helyzet, hogy ettől függetlenül a játék még rossz, és engem spec 6-évesen se kötött volna le, amikor Sonic és a Duck Hunt volt a sztár.

    Ellenpéldának ott a Lego Star Wars, ami hangulatos, jópofa, és a könnyűsége ellenére van benne kihívás, ha ráhajtasz például arra, hogy 100%-ra kimaxolj egy pályát. Ráadásul ott még a társ is fontos szerephez jut.

  6. Ezt már eleve meg sem néztem, videók alapján tudtam, hogy egy kisgyerek is hamar elunja.

  7. Kábé az a típusú játék, aminél már az intronál érzed azt, hogy ez bizony úgy rossz ahogy van.

    Egyébként nem értem miért kell a mai játékokat ennyire lebutítani, egyszerűen annyira bezár és fogja a játékos kezét, hogy már csak ugrani és ütni nem akar helyetted. =/

    • konzolosítás a varázsszó, de sajnos lassan odáig jutunk, hogy csak egyetlen egy gombot kell nyomogatni, hogy végigjátssz egy játékot. Kb ez a tendencia.

      • Konzolok hoznak magukkal sok szart, főleg az Xbox, de az inkább az FPS, TPS műfajon érződik. Ám a platform játékok PC-n és konzolon is egyaránt jók voltak, nem voltak túlbonyolítva, de mégis volt bennük kihívás.

    • Játszottál már a Call of Duty ujabb részével? Bármelyikkel. Black ops, mw2 stb.
      Haverral kipróbáltuk, hogy 3 gombbal ki lehet-e játszani…(“W” és egér + tűz gomb)
      Ki lehet…

      • Ezen nem is csodálkozom, általában egy rész 2-3 óra alatt kipörgethető. Amúgy ez az egész terrorista vs kommandós téma annyira elnyűtt már, hogy egyszerűen fel se figyelek az ilyen darabokra.

  8. Kedves uram, ön próbálta már alább linkelt aranyos törpénetet?

    Ha még nem, szerintem megér egy próbát. Önmagában szerintem egészen élvezhető kis darab 🙂

  9. Alap játék. =) Lehet fel is teszem, bírtam benne a csajszikát, akit “kedvencként” lehet otthon tartani. XD

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: