Highlander: The Search for Vengeance (2007)

A Highlander/Hegylakó franchiset szerintem senkinek se kell bemutatnom, hisz a vagy a filmek, valamelyikével, vagy a sorozatból néhány résszel mindenki találkozhatott anno a ’90-es években. Aki azonban mégis egy kő alatt vészelte volna át az elmúlt néhány évtizedet, annak annyit mondhatok, az egész lényege az, hogy vannak halhatatlan emberek, akik egymás fejét levagdosva ritkítják a saját fajtájukat a szlogenné vált “mert a végén csak egy maradhat!” felkiáltás alatt.

Az alap story tehát nem egy eget rengető darab, sőt lényegében elég olcsó koncepciónak nevezhető, ám mégis, talán az egyik legjobb példa arra, amikor jó kivitelezéssel még egy első hallásra béna történetet is el lehet adni.

Jómagam még általános felsőben láttam pár részt a sorozatból, és természetesen megnéztem a filmeket is, amiből szigorúan az első, a mai napig tetszik. Ezért hát mikor megtudtam egy kedves ismerősnek hála, hogy létezik ebből anime, ráadásul olyasmi tálalásban, amire vevő vagyok, úgy döntöttem pótolom eme hiányosságomat. Az eredmény? Egész jó…


Az örök bosszú

Az anime több szempontból is egy érdekes darab, például rögtön azért, mert valójában nem is teljesen anime, mármint pontosítok, nem a hagyományos értelemben vett anime, hanem egy co-produkció, amit a Japán Madhouse stúdió tudhat magáénak Yoshiaki Kawajiri rendezése alatt, ezért a mű stílusa nagyban hasonlít a Ninja Scrollra. Ugyanakkor az író szerepében már David Abramowitz tiszteleg.

Az anime tipikus akciófilm kaliberű történettel kecsegtet, avagy Krisztus előtt járunk Britannia földjén, ahol adott egy Colin MacLeod nevezetű figura, aki ahogy a címből már kitalálhattátok, a bosszút keresi.

Röviden Colin feleségét egy szép napon megölte egy Marcus Octavius nevű becsvágyó ám rideg és megalomániás alak, aki engem kissé Thouther-re emlékeztetett a Hokuto no Ken-ből.

Természetesen hősünk ezt nem hagyhatta annyiban, és megtörtént az összecsapás, ahol Marcus látszólag végzett Colinal, aki természetesen nem halt meg, hanem Stonehengnél tért magához, ahol tilos a halhatatlanoknak küzdeni, így elcseveghetett egy Druidával arról, tulajdonképpen mi is a helyzet, és persze bosszút esküdhetett újdonsült nemezise ellen.

Az ókori vonal itt azonban megszakad, bár lesznek még visszaemlékezések, hogy a történelem során különböző korokban újra és újra szembetalálkoztak egymással eltérő oldalakon, ami nekem tetszett, de a hangsúly a “jelenen” lesz. Vagyis 2187-be járunk, New York posztapokaliptikus jövőjében, ahol egy amolyan Neo-Római birodalom karöltve Náci szövetségeseivel sanyargatja a népet, és bár az ellenállók hullnak rendesen, a rosszak egy igen hatékony biológiai fegyver tökéletesítésén fáradoznak.

Colin természetesen az ellenállók, még Marcus a birodalmiak oldalán kap helyet, a cél meg ugye adott mindkét fél részéről. Jó akciófilmhez, animéhez méltóan persze ügyelni kell nemek arányára és a szex faktorra, így mindkét legény kap kötelező jelleggel maga mellé egy-egy bögyös, faros macát is. Colin kapja Dahliát aki a partizánok oszlopos tagja és az öltözéke ellenére hívő keresztény.

Még Marcus oldalán Kyala kap helyet, aki durván jól aprít, és nem mellékesen halhatatlan, illetve az is kiderül, hogy került Marcus mellé.

Ja és igen, feltűnik az elmaradhatatlan hülyegyerek is a jófiúk oldalán, aki mindig pont ott lábatlankodik, ahol nem kéne.

Az akció részek rendben vannak, igazi régi vágásúak, a visszaemlékezős részek korrektek mind tartalomban, mind hosszban, a lassabb részek pedig leszámítva a gyerek idétlenkedését beleillenek a cselekménybe. Elvarratlan szál nincs, és a végén természetesen megküzd a hős és az anti-hős, illetve a szárnysegédjeik is…

A zárás ugyan kiszámítható, ergo győznek a jók, de azért messze nem veszteségek nélkül, ami így némiképp árnyaltabbá teszi a zárást.


Értékelés

Őszintén szólva engem ez az anime elszórakoztatott, annak ellenére, hogy lényegében semmi eget rengető nincs benne, csak egy tipikus bosszúálló történet. Egy egész kellemes akció-anime volt, ami a mostani választékot elnézve (moe sliceok áradata) felüdülés volt a szememnek. A grafika, a karakterdizájn, a posztapokaliptikus környezet mind olyan amit szeretek, így kiérdemelte nálam a 6 fölötti értékelést. 7/10

Reklámok

10 hozzászólás to “Highlander: The Search for Vengeance (2007)”

  1. Nagyon jó és tartalmas poszt!
    Érdekes anime, lehet teszek egy próbát vele.
    Amúgy mi a véleményed az alábbi animékről/ “Fél animékről”:

    1.Ninja Scroll

    2.Perfect Blue

    3.D a Vámpír Vadász

    4.Dante Pokla (Dante’s Inferno)

    5.Bleach

    6.Naruto + Naruto Shippuuden

    7.One Piece

    8.Dragon Ball

    9.Love Hina

    10.Wondeful Days

    11.Higurashi No Naku Koro Ni

    12.Monster

    13.Platonic Heart

    14.Kinnikuman Nisei

    15.Princess Princess

    16.Kenichi

    • Ezt mint ha már kérdezted volna tőlem, ha nem itt, akkor a Palotán, de akkor röviden:

      Ninja Scroll -> Egész jó, de nem tenném a legjobbak közé.

      Perfect Blue -> Classic shit, de engem nem annyira hozott lázba.

      D a Vámpír Vadász -> Best Vampire animu ever. =)

      Dante Pokla -> A játék egy kalap fos, mint a legtöbb hack ‘n’ slash, az anime lehet jobb, nem láttam.

      Bleach -> Jól indult, és jobb mint a Naruto, de ezt is sikerült elbasznia a Pierrotnak a baromságokkal. Az animében kapásból nem működik normálisan a szintezés, ami nagyon alap hiba egy shounen fightnál. Ráadásul itt is megy az idő a szájbarágással, Orihiméből gyakorlatilag istent csináltak, plusz az anime se szól már jó ideje az égvilágon semmiről.

      Naruto + Naruto Shippuuden -> Szerintem ezt nem kell részleteznem. =)

      One Piece -> Sokan odavannak érte, nekem nem igazán jött be. Nem rossz, de sajnos ez az anime is beállt abba a sorba, mint a Naruto, hogy na nyúljuk már le a DC, Marvel hősök képességeit, csak itt épp gyümölcsöktől lesznek szuper képességeik. Plusz sose szerettem a kalózos dolgokat. Na meg a fasznak sincs már türelme 500+ részt bevágni.

      Dragon Ball -> Best shounen ever, ez evidens. =)

      Love Hina -> Sose vágtam mitől is olyan jó ez, de egynek elment.

      Wondeful Days -> Nem rémlik, hogy láttam volna.

      Higurashi -> Na ne… ez az animu konkrétan felbaszott agyilag.

      Monster -> Azt mondják sokan, hogy best animu ever, de én inkább NGE párti vagyok.

      Platonic Heart -> Fos, nagyon.

      Kinnikuman Nisei -> Az eredeti tagadhatatlan klasszikus, nem rossz amúgy.

      Princess Princess -> Láttam róla a kritikádat, kösz, de kihagynám ezt. =)

      Kenichi -> Egész jó, bár anno elég darabosan néztem meg.

      • Ezek szerint ismered a Higurashi-t? Fogsz róla hosszabb posztot írni majd, mint arról az elbaszott tsundere animéről? Van egy olyan érzésem, hogy te se írnál róla szépeket 😉 .

      • Nincs tervbe véve, a School Daysről akartam egy bővebbet, de nem visz rá a lélek. Nem sok időm jut manapság a blogra, meg úgy egyáltalán, ami van, azt is inkább arra fordítom, ami érdekel.

    • Perfect Blue nálam 10*/10 :].
      Ezt az őszi börzén szereztem be és cseppet sem bántam meg. ^^

      Van rajta extra, ahol Satoshi 3 részben beszél a film legapróbb részleteiről és baromi jóóó. O_o
      Mondjuk alapvetően hc rajongónak tartom magam és nagyon szeretem az alkotásait, de most hogy láttam az extrát, maga az ember is elbűvölő, jófej és marhára szimpatikus.
      Rendkívül sajnálom, hogy ideje korán itt hagyta a mi világunkat, egy rendező géniusz volt.

      • Nálam eleve nem létezik olyan, hogy 10/10, akármennyire is bejön a cucc. 9.9/10 a max, de még olyat se találtam.

        Egyébként nem rossz a Perfect Blue, egyszerűen csak van ami sokkal jobban tetszik. =)

  2. Ez az a cucc, amit 10 perc után kinyomtam és lelkiismeret furdalás nélkül nyomtam rá shift+del-t.

    A design láttán kedvem lett volna kiszaladni a világból.

    • Akkor csodálkozom a Bleachet hogy bírod még mindig, mert ott kábé jelenetenként változik a grafika minősége, ami amúgy se nagyon megy középkategória fölé. =D

      Egyébként értem én mire gondolsz, maga a dizájn nem az ízlésednek megfelelő, de szvsz ez legalább néz ki valahogy. =)

  3. Yuriko-chan Says:

    Én láttam, én láttam. ^^ De nem hagyott mély nyomokat. XD

  4. Mivel nem is azért készült, hogy mély nyomokat hagyjon, hanem olyan mint egy akciófilm. =) Viszont itt legalább nincs moe, így nálam már +2-vel indít csak ezért.

Vélemény, hozzászólás?

