“Top 25 Classic Anime” of 2000-2005 (aka Sankaku fail again)

Nem járok túl gyakran a Sankakura, elsősorban azért, mert 100%, hogy úgyis valami eroge moe fogja az arcomba nyomni a… képét (jobb esetben). Viszont ezen a listán valamiért megakadt a szemem, már csak azért is, mert ami 2000-2005 közötti az úgy néz ki már classic, retro animének számít egyeseknek. A lista tartalma viszont megér egy misét…

1. Gundam Seed -> Oké, hogy listán a helye (mondom ezt annak ellenére, hogy szvsz szar) de max középtájon, nem mint első… =/

2. Full Metal Alchemist -> Ez legalább jó, de másodiknak túlzás.

3. Scryed -> Ez mi? =|

4. Mahou Shoujo Lyrical Nanoha -> Nane szopassuk már egymást…

5. Full Metal Panic -> Végre egy amivel egyetértek. =)

6. Eureka Seven -> Ezt se tudom mi.

7. Aria the Animation -> És ezt se.

8. Kaleidostar -> Hahahahah! Jót nevettem.

9. Rozen Maiden -> Most komolyan? Ez a “babázzunk shit” elég gyenge darab.

10. Ghost in the Shell -> És ez hol 2000-2005? Nem ártott volna pontosítani, már ha a SAC-re gondoltak.

11. Air -> Tippelek, azért mert Kyotoani moeemo igaz? Naná, hogy azért.

12. Planetes -> Homály.

13. Genesis of Aquarion -> Még nagyobb homály.

14. Fruits Basket -> Oké egynek elment, de nem való toplistára.

15. Elfen Lied -> Mint a legtúlhypoltabb serious business ever kategória jeles képviselője, helyet érdemel egy más típusú listán, egyébként meg egy nagy kövér 0 az animu.

16. Shaman King -> Néztem a Jetixen, poén volt, talán belefér.

17. The Twelve Kingdoms -> Nem vágom mi ez.

18. Jigoku Shoujo -> Na ja, lévén az  “abszolútjujdesetétjégszívűdémonloli”kra gerjedők lelkét is meg kell nyugtatni, amúgy meg fanservice as shit stuff, de oké, így az alján elfér.

19. Mushishi 20. Fafner in the Azure 21. Genshiken 22. RahXephon 23. Zatch Bell!! 24. Kamichu! 25. Hare+Guu / Last Exile -> Ezeket se ismerem, de valahogy nem is hiányoznak.

Egyébként egy röpke kérdés, az olyanok mint a Wolf’s Rain, Read or Die, Monster és hasonlók hol maradnak? Illetve miért van nekem olyan érzésem, hogy amint lesz egy 2006-2010, abban benne lesz a Haruhi, K-On!, Lucky Star, School Days, Clannad, stb? (Szinte már megérzem az ilyet.) =)

Reklámok

39 hozzászólás to ““Top 25 Classic Anime” of 2000-2005 (aka Sankaku fail again)”

  1. Amivel egyetértek a listán:

    RahXephon – egy átgondoltabb Evangelion. Alapmű.

    Genshiken – anime az otakukról, poénos de nem idióta moe (LuckyStar, OreNoImouto) stílusban. Szintén alap.

    SEED – sem volt rossz, de nem egy top-listás darab. tényleg max csak a közepére tenném. De ha a Destiny-vel együtt számítjuk, akkor a legvégére. Egyébként ha ez van elől, tuti hogy túlnyomórészt az amcsi szavazatok alapján készült a lista.

    Jigoku Shoujo – teljesen ugyanaz mint a SEED, de ebből is csak az első évad ér valamit.

    Full Metal Panic – csak a Fumoffu, az alapsorozat nem igazán tudta eldönteni, mi is szeretne lenni.

    Amivel nem:

    Air – a KyoAni egyik legrosszabb animeje, köszönhetően az amatőr és összecsapott szerkesztésnek.

    Rozen Maiden – sokszor lassú, a babák közül kettőt kapásból tűzre vetnék, és persze befejezetlen.

    Nanoha – még a fanok is azt mondják, hogy az első évad max egy gyenge közepest érdemel, szal…

    A többit még nem láttam 🙂

  2. FMP-ből én mindig is az alap sorozatot pártoltam, de amúgy rohadtul nem értem mi alapján lett a lista egyáltalán elkészítve, max a fanboiságra tudok gondolni.

    Toplistára olyan animéket szokás pakolni, ami valami miatt kiemelkedő, jelentős, akár a saját műfajában, akár azon kívül is. Kaleido Star, Sámán Király, meg úgy a lista több mint fele egyáltalán nem is értem hogy kerülhetett be.

  3. Mert a többség csak azokat látta, így mégha közepesek is, csak arra szavazhattak.

    Éppen ezért nálunk is ‘a legjobb anime’ a DiszNót, a Natúró, és a Fehérítő 😛

  4. Azt értem, hogy egy 14-éves fanboi miért pakol olyanokat top 3-ba, mint a Naruto, vagy az Elfen Lied. Viszont a listát feltételezem csak nem egy 14-éves írta, na meg elég népszerű a site, még ha max hardcore weeabook is érzik ott magukat jól hosszútávon. De pont ezért gondolnám azt, hogy azért már csak nem olyanokat kéne felpakolni, amik már annak idején se voltak jobbak délutáni unaloműzőnél, ha fanság, ha nem.

  5. OJ-nek igaza van. Itt inkább az döntött, hogy ki melyik művet ismerte a sok közül, így arra ment a klikk, amelyiket felismerte. Amúgy én se értek egyet a listával, de mivel sankaku, így már meg se lep…

  6. Mint mondtam, azt értem, csak ez kábé olyan, mint ha valaki a nélkül állna neki listát készíteni mondjuk a shounen fightokról, hogy számításba venne olyan alap műveket, mint a DBZ. Szóval oké, meg lehet csinálni, csak hülyén jön ki, hogy büszkén kikiáltja a Narutot number 1-nak.

    A szubjektív oldala a dolognak rendben van, mert kit érdekel ha valaki szerint például a Naruto a number 1, magánügy.

    Ám amikor arról van szó, hogy na vegyük 6 év termését és emeljük ki az X legjobbat akkor nem ártana némiképp objektívebben megközelíteni a témát, esetleg ne adj isten, szétnézni, ha már úgyis itt a net.

    Mert szerintem így kéne, persze lehet megint én gondolkodom rosszul, vagy várok el túl sokat. =)

  7. Az FMA, FMP, Gitset leszámítva kurvagáz ez a lista. Szarságokkal van tele az egész, mintha egy 15éves dobta volna össze köbö 2perc alatt.
    Igazavan voodookynak, sankakitól ne várj mást Peti. 😀

  8. Pont ezen akadtam fenn (már a retronak nevezésen túl) hogy pár kivételtől eltekintve gyakorlatilag csak olyanok vannak rajta, amik nem valók toplistára.

    Nem vártam tőlük semmit, egyszerűen csak elmondtam róla a véleményem.

  9. Jaj, Sankaki… Úgy szeretlek. :3

    FMP, Twelve Kingdoms és Mushishi, amivel úgy tényleg egyet is értek, illetve a Planetes/Eureka kettős, amiket ugyan nem láttam, de ezekről olvastam nemkevés jóságot.

    Monster, Gankutsuou, Basilisk pölö merre? Ó, minek is kérdezem, hát ott az Elfen Lied. Na, ez így már mindjárt más. 😀

  10. Én már rájöttem, az EL létének az egyedüli értelme, hogy tökéletes annak megállapítására, mennyire vehető komolyan egy lista, cikk, vagy csak szimplán az amikor valaki “komolyságról” kezd beszélni. Ez amolyan vízválasztó, hogy valaki képes e átlátni a véres cukormázon, vagy sem. =D

    Amúgy ezt a Mushishit mindig összekeverem a Musashival, ez olyan mint a Bakuman, Bakugan. =D

  11. FMA, FMP, RahXephon, GitS SAC (ha arra gondoltak), Gundam Seed, Genshiken amivel egyetértek. A többi vagy totál ismeretlen vagy szimplán agyonhypolt vagy értékelhetetlen. A drágák persze jól kiszelektálták azokat, amik tényleges minőséget érdemlenek és a hasukra ütve beleválogatták az össze klisés vackot. Szót se érdemel ez a lista, atomgyenge munka.

  12. Néhány dolog:

    1. A Sankaku listái kb. ilyen innen-onnan összeválogatott szarok, a múltkor volt egy “TOP 10 manga girls” lista, amit 2chan threadek alapján állítottak össze, de pl. Orihime úgy lett valami hatodik, hogy a meg sem nézték, hogy a thread amúgy miről szól, csak hogy milyen gyakran szerepel az adott karakter neve, és az ővé pl. jórészt hater thread volt. XD (Meg eleve lol, hogy “manga girls”, és közben csak a Jump threaded belül nézték.)

    2. Ez a “classic anime” megnevezés többeket megzavart, de szerintem nem úgy értik, hogy 2000-2005 már retrónak számít, hanem hogy mik azok a nevek, amik ebből az 5 évből megmaradtak nekik. Persze, hogy ezt most honnan halászták össze, azt passzolom, mert pl. a Shaman King szerintem is csak nálunk meg amcsiknál volt átlagosnál maradandóbb cucc, Japánban még a manga sem futott rendesen végig, mert annyira “érdekelte” az olvasókat, és ez csak egy példa. XD (Vagy ugye az Elfen, ami a japóknál megbukott.)

  13. A karakteres toplistákat elvből meg se nézem a Sankakun, mert jórészt úgyis az épp aktuális fanservice karakterekkel lesz telenyomatva. =)

    A classic megnevezést lehet ilyen értelemben is venni, viszont a tags között meg ott figyel a retro, szóval olyan, mint ha efelett se tudtak volna dűlőre jutni.

    Az El “sikere” (Amerikában, mert hogy egyedül ott futott be) betudható annak, hogy amikor a 15-éves kis desu felkattan a netre a Beyblade szerűségek után, és aztán meglátja ezt a gore darát a kisírt szemű lolikákkal, akkor azt hiszi azért mert 18+ a cucc, már komoly is. Más téma, hogy szvsz ha a cucc most jönne ki, lehet Japánban se bukna már akkorát.

  14. Hol van a Great Teacher Onizuka?
    Ezt az egész mezőnyt úgy egybe lenyeli. 😀

  15. GTO határeset, mert 99-es, de amúgy ja, az is rajta lehetne például az EL helyett. =D

    Viszont akkor már az FLCL is felkerülhetne, még ha meg is osztja a népet.

  16. Se Cromartie, se Azumanga, se Fumoffu, se Gankotsuo? Epic fail list is fail.

    FMA/FMP/GitS SAC/Last Exile szereplésével egyetértek, Kamichu jó volt de listás szereplésre nem érdemes, a maradékot pedig vagy nem láttam vagy túl vannak értékelve *köhELhöm*. Összességét nézve az a lista egyetlen szerencséje hogy nem az elmúlt két év alapján készült a lista, mert akkor még fele ennyi helyezésre érdemes stuff se szerepelne rajta.

  17. Cromartie kicsit az a kategória, mint az FLCL, vagyis megosztja a népet a humorával, szóval ezt még betudnám annak, hogy ezért nem kerülnek fel egy objektívebb hangvételű toplistára. Viszont az a lista minden csak nem tényszerű, még ha úgy is gondolják.

    Gitsnél meg elbaszták, mert a Gits és a Gits SaC nem ugyan az, még ha feltételezem, utóbbira is gondoltak.

  18. Nincs Cromartie, nincs FLCL. Egyéb kommentárt nem fűznék hozzá.

  19. Viszont van EL, na így már tényleg no komment. =D

  20. A Kaleido Star, FMA, FMP, Fruit Basket ugyan kedvesek nekem, de jah televan oda nem illő animékel a lista.

  21. Mushishi de jó volt. : ) Még az aktívan animézős korszakomban láttam.

  22. Hmmm… ez így nem is tűnik rossznak. =)

  23. Hát én szerintem a Monster, Vampire Hunter D Bloodlust, Perfect Blue, Love Hina, Midori Days, Kinnikuman Nisei köröket vernek rá. Egyedül a Full Metal Alchemist, Full Metal Panic és Kaleido Star, amikkel úgy ahogyan egyetértek, de most komolyan…. Elfen Lied? Eurake Seven? Rozen Maiden? Mahou Shojou Lyrical Nanoha? Mi ez? Szerintem ez a lista inkább “2000-2005 Hardcore Otaku Favorite List”! Már csak a Naruto Shippuuden, Princess Princess és az Eiken Club hiányoznak róla!

  24. Love Hinát azért erős a legjobbak közé sorolni, a Kaleido Star meg még inkább nem való oda, még ha különösebb baj nincs is vele.

    Princess Princess max a yaoi fangirlöket hozza lázba, az Eiken Club pedig pont, hogy még az otakuk körében is megbukott, mert annyira elfajzott benne a fanservice, hogy csak a nagyon durva arcok kedvelték.

  25. A Planetes egy nagyon jó, realista sci-fi, érdemes megnézni.

  26. No Azumanga? FUCK

  27. Engem ugyan nem nyűgözött le, de inkább az, mint a Rozen Maiden, és a többi hasonló.

  28. Mi a jó szar ez a sankaku complex? egy rakás idiota lista meg rangsorolások.
    Az egéssz oldal oljan kaotikusnak tünik és mint,hogy ha a recskázás véget hozták volna létre.

    • Van benne valami, tekintve mennyi eroge moe cuccal tele az oldal. Kész pedo paradicsom.

    • Az a baj, hogy tele van szrva J-list reklámmal. Amúgy meg google translate az egész: japánról fordítanak és ennyi.
      Elsőre nekem is kaotikusnak tűnt, de jók benne a bejegyzések, van benne sok hír is Japánról vagy más keleti országról.
      De nekem legjobban a hatalmas mennyiségű és jó minőségű, felbontású képek galériája tetszett meg legjobban. 😀 Nemcsak az animés fanartok, de idol képekkel is tele van nyomva.

      Gátlástalan, de informatív oldal. 😀

      • “Gátlástalan, de informatív oldal.”

        Ez igaz, csak az elmúlt évben valamiért nagyon ráálltak ezekre a semmitérő toplistákra és animu “elemzésekre”, miközben a valódi sokszor wtf-es hírek száma erősen visszaesett. Pedig annak idején pont a hírek miatt kedveltem meg az oldalt, na meg az értelmesebb galériák miatt is (mint például a viper challengek). Nem mondom failek kiragadására továbbra is alkalmas az oldal, de amikor a mostani toplisták 95%-a ide sorolható, ott azért gond van.

  29. De nem ez a pedo paradicsom,én már láttam hála annak,hogy a neten sok hülje emberbe lehet botlani,na igaz a valoságban is,de itt ajánlanak minden féle oldalakat amik nem is érdekelnek vagy jobb lett volna ha soha nem tudjuk meg,hogy létezik

  30. „Most komolyan? Ez a “babázzunk shit” elég gyenge darab.”

    Nem olyan vészes, Péter… 🙂

    http://www.boszorkanyvadasz.blogspot.hu/2015/03/rozen-maiden-zuruckspulen.html

  31. Elég régi bejegyzés már ez is, bár a véleményem, azóta se nagyon változott, a szóban forgó animéről. Anno megnéztem az első évadot, de számomra valami félelmetesen középszerű volt. A többivel, már inkább nem is fárasztottam magam. Pláne hogy azt hallottam, hogy a 2013-as Deen féle sorozat, még az eredeti Nomadénál is jóval gyengébb lett.

  32. Én egyik Rozen Maiden sorozatot sem láttam, de ha ez számít bármit is, a legújabbról én is csak rosszakat hallottam eddig, kb. még az is szidta, aki a réginek a fanja volt.

    • Az 1. évad igazából szódával elmegy míg a 2 . gyakorlatilag egy fillerévad bár még abból is az elfogadhatóbb fajta de az már csak fröccsel megy el. A 3. viszont egy akkora totális katasztrófa amilyet ritkán látni. A történetből semmit nem hoztak ki akárcsak Kirakishou-ból sem pedig ő volt az a baba akire a rajongók a leginkább kíváncsiak voltak de ehelyett ugyanaz lett mint a 2. évad babájával annyi különbséggel, hogy az többet szerepelt mint Kira. A látvány pedig minősíthetetlen még a Deen-hez képest is, a történetvezetés ritka gyenge még egy 13 részes animéhez képest is, a karakter hót ugyanolyanok mint eddig de Jun felnőtt változata egy akkora semmi mint a tengerfenék édesvízkészlete ráadásul annyira sehogyan néz ki,hogy az ember komolyan elgondolkodik azon, hogy ez most ember vagy egy hullajelölt a Walking Dead-be? Zenék terén meg mindenki döntse el maga a véleményét bár én szeretem az Ali Project-et de a 2. évad nyitódalát nem tudták felülmúlni. De a befejezés is kiábrándító mert ott tudatosul az emberben , hogy értelme se volt ezt a szériát megcsinálni mert megint nem derül ki, hogy ki lesz Alice. Szóval marad a manga vagy pedig a rajongók kisírnak egy újabb évadot.

      • Csak pár reagálás:

        1, “A látvány pedig minősíthetetlen még a Deen-hez képest is”

        Igen, minősíthetetlen az animáció. A karakterek elnagyoltak. A babák az első két évadban az emberek fél térdéig értek, itt viszont olyan aprók, mint egy kölyökkutya. A legnagyobb fájdalmam Sougin Tou: míg az első két évadban ő volt szinte a legszebb baba, itt totál jellegtelen. Az árnyékolás hiányzik, a háttér silány. Az emberek a babákkal szemben jól meg vannak animálva, de ez nem menti meg a grafikus megoldást. Magam nem is értem, miért nem lehetett ragaszkodni az előző két évad animációs és grafikus gyakorlatához.

        2, “a történetvezetés ritka gyenge még egy 13 részes animéhez képest is, a karakter hót ugyanolyanok mint eddig de Jun felnőtt változata egy akkora semmi mint a tengerfenék édesvízkészlete ráadásul annyira sehogyan néz ki,hogy az ember komolyan elgondolkodik azon, hogy ez most ember vagy egy hullajelölt a Walking Dead-be?”

        Na, itt szerintem ütközni fogunk egymással. Bár magam nem dicsekedhetek el azzal, úgy, mint Péter, hogy több ezer animét végignéztem, DE láttam jó pár újrealista filmet és olvastam jó pár realista regényt, és azt kell mondanom, hogy mind maga a felnőtt Jun karaktere, mind azok a problémák, amikkel küszködik, teljesen hihetőek, reálisak. Például a munkahelyén a főnökével való konfliktusa nekem valóságszagú; még főiskolás koromban volt alkalmam egy hasonló mentalitású főnököt 3 napig elviselni, míg fel nem mondtam, mert nem bírtam az állandó geciskedéseit.

        Jun jövőbeli Én-je egy párhuzamos idősíkban céltalanul tengeti az életét, unalomban, önmagát és a környezetét gyűlölve. Itt is történik jellemfejlődés, mint az 1. évadban: Jun a babakészítés, egy szerelem hatására, részben önmagát hajtva kiteljesíti maga körül az életterét: otthon, munkahely, színészi társulat, egyetem. Teszi ezt úgy, hogy közben soha nem hallott a Rozen Maiden-ről. A váratlan fordulat ott következik be az életében, amikor talál egy babakészítő folyóiratot, és felveszi vele a kapcsolatot a múltbeli fiatal Én-je. A váratlan fordulat hatására elkészíti Shinku babáját.

        Itt adódott nekem a grafikán és a befejezésen kívül a harmadik probléma: míg az 1. évadban Jun karakterfejlődése és az Alice Game, ez a két szál egyaránt erős volt, a 3. évadban Jun karakterfejlődése erősebb szál, sőt, (számomra) érdekesebb sztori, mint maga az Alice Game. Míg Jun az első két évadban egy gyenge karakter volt, akinek időnként volt egy-két érdemesebb megnyilvánulása és megjelenése, itt erősebb karakter, mint a babák. Míg Jun sztorija, ahogy kiépít magának egy egzisztenciát, reális, addig az Alice Game lassan belefullad az érdektelenségbe. Vagyis nem sikerült egyensúlyba hozni a két szálat.

        Viszont az 1. évadban sem sikerült Jun karakterfejlődését teljesen hibátlanul megoldani:

        Az a lélektani szál rendesen működne az I. évadban, ha nem követnének el az alkotók egy szarvashibát. Arról van szó ugyanis, hogy Jun depresszióval, pánikbetegséggel, traumákkal és egyéb lelki nyavalyákkal küszködik egészen az 1. évad végéig, ahol aztán a kisember heroizmusával legyőzi a maga démonait. Az Alice Game mellett párhuzamosan megy Jun karakterfejlődése, ahol a karakter A pontból eljut B pontba. Nehezen, szenvedések árán, szörnyű küzdelemben, de eljut egy magasabb szintre. A sorozat elején bezárkózik otthonába, ki sem mozdul a lakásból, döglik a számítógép előtt, üvöltözik a lakókörnyezetével, és ha kimegy a városba, elkerüli az embereket, legfőképpen az iskola környékét. Mindez hiteles és reális… lenne. Mert sajnálatosan mind a két évadban működtetnek egy humorforrást az alkotók, ami nem más, mint Jun csicskáztatása, szavakkal történő megalázása és fizikai bántalmazása. Gondolok itt arra, hogy Shinku és Suisei Seki szinte rendszeresen püfölik, kigúnyolják és ugráltatják Junt. Már önmagában az is problematikus, hogy ez jelenti a sorozatban a humort, ugyanakkor sajnos a lélektani fejlődést is megkérdőjelezi. Mert ha Jun tényleg legyőzte a maga démonait, feljebb lépett egy szintet, és végre az önmaga ura, akkor nem létezik, hogy innentől a lányok továbbra is ugráltathassák, megalázhassák és verhessék, mint egy rabszolgát. A mentális fejlődés általában kihat az élet minden területére. Ha Jun valóban az önmaga ura, akkor onnantól nem hagyja magát irányítani, csicskáztatni, megalázni és megveretni. Jun legyőzte önmagát az 1. évadban – és mit látunk? Hogy a 2. évadban Shinku és Suisei Seki továbbra is beletörlik a lábukat. Innentől az egész karakterfejlődés nem hiteles, nem hihető, nem reális. Az alkotók, ragaszkodva egy primitív humorforráshoz, agyoncsapták az amúgy jól felépített lélektani szálat.

        Félre ne érts: nem mondom azt, hogy Jun karakterfejlődése akármelyik évadban olyan profin lenne megalkotva, mint pl. Móricz Zsigmond Légy jó mindhalálig-jában Nyilas Misi-é. Még véletlenül sem. De azért látszott az igyekezett, hogy egy hihető karakterfejlődést mutassanak be mind három évadban, időnként reális is, de tény, nem problémamentes.

        3, “De a befejezés is kiábrándító mert ott tudatosul az emberben , hogy értelme se volt ezt a szériát megcsinálni mert megint nem derül ki, hogy ki lesz Alice.”

        Nálam a 13. epizód durván lehúzta a 3. évadot – köszönhetően a Studio Deen etikátlanságának.

        Mire is gondolok konkrétan?

        A 11. epizódban megsemmisül Kirakishou. Maga Shinku mondja ki: Kirakishou haldoklik. Szétrobban a baba a szemünk láttára. Atomjaira bomlik. Porszem nem marad belőle. Totális megsemmisülés. Az utolsó molekulája is elpusztul az univerzumban. Kaputt – Kirakishou megszűnt létezni. Dillingert nem törölték el úgy a föld színéről az ellenfelei, mint ezt a szerencsétlen babát. Ennyi, vége. Mégis visszatér a 13. epizódban.

        Hogy a francba tér vissza élve?

        Úgy, hogy a Studio Deen-ben feléledt a pénzéhség, a kapzsiság. Jött egy idea. Mely úgy hangzik: húzzunk le belőle még egy bőrt, dagasszuk tovább a tésztát, keltsük fel a fanok éhségét, vessünk el morzsákat, tömjük meg még egy kicsit a zsebünket! Így Kirakishou visszatér, élve (ne kérdezzük, hogyan!), elrabolva két gazda lelkét is. Hogy lehessen készíteni 4. évadot is. Ami 2 év alatt valamiért még nem készült el. A kérdés: el fog-e készülni a 4. évad?

        Lehet, hogy nem fog elkészülni a 4. évad? – kérdezi remegve a fan, aki 2 év eltelte után is vár… vár… vár…

        Bizony, meglehet!

        Japánban évente 1000 anime jelenik meg a piacon (lehetséges, keveset mondtam). Mint mindenhol, itt is verseny van. Lecsengenek egyes trendek, jobb és érdekesebb animék utasítják maguk mögé az egykor érdekes, mostanság érdektelen animék-et, megcsappannak a rajongótáborok… innentől pedig már pénz sincs az adott animé-ben. És ha az alkotók azt látják, hogy ezzel a produktummal már nem tudnak pénztőkét felhalmozni, nem készítik el a folytatást, hanem hagyják parlagon heverni. Arról nem is beszélve, hogy Japán, köszönhetően a cunaminak, a fukushimai katasztrófának, a hagyományos családmodell szétesésének, a kínai állammal való versenyben való lemaradásnak, a szélsőségekig vitt neoliberalizmusnak, az örült szociális intézkedéseknek, még nincs túl a gazdasági válságon. Ilyenkor nem lehet kiadni akármit…

        Igen, elképzelhető, hogy a Rozen Maiden a verseny hatására mind manga, mind anime szinten egy lecsengett brand lesz, aminek okán nem lesz 4. évad. A Studio Deen úgy húzta el a fanok orra előtt a mézesmadzagot, hogy közben maga is tisztában volt vele, mennyire soktényezős dolog a folytatás elkészítése. Mert ha veszteséges elkészíteni az újabb évadot, öngyilkosság céges szempontból legyártani a folytatást. Rengeteg pénzkiadás, csökkenő bevétel. Mindezért becsületesebb lett volna egy normális befejezést készíteni a 3. évadnak, olyan finoman nyitva hagyva a sztorit, mint azt tette az első két évad. Hozzátéve, hogy míg Sougin Tou volt olyan érdekes karakter az 1. évadban, hogy érdemesebb volt visszahozni a 2. évadra negatív főszereplőként, addig Kirakishou annyira érdektelen figura volt a 3. évadban, hogy teljesen értelmetlen egy 4. évadot köré írni. Jelen helyzetben előfordulhat, hogy a fanok nem kapnak semmit a puszta ígéreten kívül – és talán akkor járnak jól. Mert ha a 4. évad elkészültében egyetlen motiváló erő a pénzéhség, akkor már lehet számítani rá, hogy alacsony lesz a további színvonal.

      • Csak több száz az, az ezer még odébb van, pláne hogy erősen fogynak, a nézésre alkalmas animuk. =)

        Az, hogy egészen pontosan hány animét adnak ki évente, egy jó kérdés. Én olyan 200, max 250 közé tippelném, sorozatokkal, mozikkal, ovákkal együtt. Persze még ez is brutális, a 20-30 évvel ezelőtti mennyiség/év arányhoz képest.

  33. Szerintem az is baj ezzel a listával, hogy egy kalap alá vették a fiúknak szóló és a lányoknak szóló animéket. Érdemesebb lett volna ketté választani a listát, ja, nemi alapon :D, de legalább így is igazságosabb lett volna. Hogy lehet egy Kaleidostar-t ütköztetni egy Full Metal Panic-cal? Vicces!

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: