Vezetés, Öregek, Aranyköpések

Szokásos személyes post… =)

Nem is olyan rég írtam már arról, hogy haladok az új jogsival, nos jelentem, azóta sikeresen megszereztem a rutint is, úgy hogy már csak egy lépés választ el a céltól, amire a vizsgát Dec 12-én teszem, ami  azért már nincs is olyan messze, de közel se. Szerencsére olyanokkal már nem kell foglalkozni, mint anno az egészségügyi, amiről össz-vissz két dolog maradt meg. Az első, hogy mivel délután volt, suli után már rohadtul nem volt kedvem menni, a másik, hogy még ha unalmas is volt, történt azért egy-két poénos dolog, amik máig eszembe jutnak néhanapján. =)

Aki volt már ilyenen, az biztos emlékszik rá, aki még nem, az meg majd úgyis megtapasztalja, hogy bizony kellemetlen és kicsit vicces is volt amikor fújkálni kellett azt a hülye babát, ami ugye nem mindenkinél akart rendeltetésszerűen működni. Az oktatónk szerencsére egy elég jó fej ember volt, még egyszer össze is futottam vele az egyik szórakozóhelyen, ahol épp szülinapoztunk, na de a lényeg nem is ez, hanem hogy volt egy csaj, épp ő volt soros a babával, ám pechére szégyellős volt, nem is kicsit. Fújkálta, fújkálta, de a levegő csak nem akart belemenni (ugye az orrába kell fújni) mire az oktató közbeszólt, hogy “na kapja már be!” amire persze hatalmas röhögés tört ki, csaj még jobban zavarba jött, feje egyből elvörösödött, kis szünet, elül a röhögés, csaj rákészül, elkezdi fújni, lassan már emelkedne is meg a baba, mire az oktató “de rendesen kapja be!” és erre újra nekiállt mindenki nevetni.

A legjobb azonban az volt, amikor azt gyakoroltuk, hogy az ájultról, hogy vesszük le a bukósisakot, amihez két ember kell. Két srác épp ezt gyakorolta, és annyira figyeltek a sisakra, hogy pont a lényeget felejtették el, vagyis megtartani a delikvens nyakát, aminek így az lett a vége, hogy a sisak lejött, a srác feje meg bumm, olyat koppant a padlón, hogy rendesen bevisszhangzott a hely. =D Mire az oktató: “Na, most lett egy bukósisakotok, a motoros meg ottmaradt.”

Illetve az se volt semmi, amikor úgy volt, hogy volt egy csaj, ő játszotta a gerincsérültet, és 4 másik csajnak kellett volna felemelnie, és nem vicc, de nem tudták megemelni, pedig ránézésre mind egyforma súlyban voltak. Kábé 10 centire megemelték, fél percig tartották, aztán hopp le, második legnagyobb koppanás, majd az oktató:

– Elnézést ha meg nem sértem, de hány kilónak tetszik lenni?
– 60
– Értem, akkor most a többi hölgytől kérdezem, hölgyeim ne vegyék sértésnek, de 15 kilót nem tudnak felemelni? Tudják az mennyi? Egy vödör víz körülbelül. Nem tudnak felemelni egy vödör vizet?
– De feltudunk.
– Hát ezek szerint nem mégse tudnak.

Persze aztán a vizsgán átment mindenki, még az is, aki semmit se tudott, bár megjegyzem, volt olyan osztálytársam, kettő is, akiket anno meghúztak egészségügyin. A vizsgán volt stabil fektetés, babafújkálás, aztán húztam egyet, hogy a papszi elnyeste a nyakát a sarlóval, mit csinálok, de azt is ledaráltam gyorsan, sima logika volt amúgy. =)

Visszatérve a vezetésre, nos vannak azért még sajnos baromarcú mikulások, és ökör ágyútalp nehezékek is az utakon, akik azt képzelik, a metálkék autócsodájukkal a KRESZ fölött állnak, és egy főúton ahol végig megállni tilos van, indexelés nélkül lehúzódhatnak jobbra, és kivághatják az ajtót, ezzel gyakorlatilag lezárva a teljes sávot. Nem vagyok azaz ordibálós fajta, de ennek most kiszóltam, hogy “öreg eszed van e? ” amire hátrafordult, de a válaszát már nem vártam meg, elhajtottam. A poén, hogy ráadásul még balra tőle ott volt egy jól belátható mellékút, ahol közvetlenül van parkoló is.

Na de hogy az érem másik oldaláról is legyen szó, nem csak az autósok között vannak ám hülyék, némelyik gyalogos is ninjának képzeli magát. Mondom a szitut, nedves 4 sávos viadút, jobbra kanyarodik, közvetlenül utána enyhén emelkedik és balra tovább, két oldalt járda. Öreg papszi áll a ráhajtó sáv és külső sáv között, mint a cövek, és azt hiszi, a nyugdíjas igazolványa a fizikára fittyet hányva majd megállít bármit, és bátorkodik elindulni. Szerencséje volt, ezúttal átjutott, de a “vicc” az egészben, hogy azon a részen már van két koszorús kereszt, ami úgy látszik egyeseknek nem elég elrettentő példa, igaz közvetlenül ott van egy temető is, szóval 2 in 1 megoldás azoknak, akik megunták az életüket.

Apropó öregek, ma álltam épp a közeli buszmegállóban, vártam az oktatót, érkezik egy csuklós helyi járat, majd ahogy a 3. ajtó kinyílt, reflexből kizúg egy öregasszony háttal. Persze rendesek voltunk, felsegítettük ott a többi emberrel vissza a buszra, mire bejön egy távolsági járat, majd ahogy a helyi járat elindul, az beáll, ajtók kinyílnak, első ajtón (ahol ugye nem lenne szabad leszállni) egy másik öregasszony bottal jön lefelé, második lépcsőfoknál bedől, durr, az meg orral előre zúg ki. Azt hiszem, erre mondják azt, hogy “mi az esélye, hogy bejön? ” és erre tényleg bejön.

Nos miről is írhatnék még… áh megvan, mostanában, hogy újra aktuális lett a szülinapozós, bulizós időszak, olyan szövegeket kaptam el fél füllel, hogy simán elmennének aranyköpéseknek egy gyűjteménybe. Múltkor álltunk haverral a pultnál, várjuk a rendelést, és egy közeli asztalnál 3 jómunkásember beszélgetett olcsó sör társaságában a gazdaságról, mire az egyik egy ilyen mondatot produkált: “ezek az izék e, az olajmágnesek tehetnek róla!”. De volt ennél jobb is, amikor egy olyan 30-as nő abból az “én gyerekem nem kaphat 3-ast!” fajtából, egy másik hasonló korúnak beszélt arról, hogy reklamált a gyereke iskolájában a közelgő félévik miatt “kihat a gyerek jövőjére” stb szövegekkel, aztán egyszer csak egy ilyen jött ki belőle “mert ez becsinálódik a gyerekben”… értitek, becsinálódik, kész ez majdnem olyan jó volt, mint egykori osztályfőnököm “fejezdabba!” beszólása. =)

Hmm… azt hiszem ennyi volt mostanra. =)

Reklámok

14 hozzászólás to “Vezetés, Öregek, Aranyköpések”

  1. Na igen a kocsmában és abból kijövet el lehet kapni ilyen beszélgetéseket 😀

    • Azt nem szeretem csak, amikor némelyik barom nekiáll ordibálva káromkodni, ezért is preferálom jobban a bár jellegűbb helyeket, ahová nem járnak taj parasztok.

  2. cheatergs Says:

    Egy-két napja volt céges buli, amire csak azért mentem el, mert munkanap lett volna, így viszont nem kellett dolgozni (ellenkező esetben melóhely).
    A korlátlan italfogyasztás alap volt (én két pohár bor után szédültem), úgyhogy el lehet képzelni, milyen üvöltözések mentek karaoke alatt, ha épp nem a DJ bömböltette a retro számait száz fölötti decibellel egy visszhangzó teremben. Éjfél táján találta meg az első ember a padlót, nem is láttam, hogy magához tért volna, pedig kétszer vitték ki a nulla fokba. Jött is érte a mentő.
    Én meg egy körül léptem. Ajtósi Dürer sor, éjszakai járat sehol, ami É-Pestre vinne, úgyh jó kis gyaloglás jók is hidegben a Fáy utcáig, ahol épp elkaptam a megfelelőt.
    Szóval én is hallottam nagy oltogatásokat, aminek csak egy része volt insider, de jó agyamhoz mérten egyet se jegyeztem meg belőlük, pedig simán felhasználhattam volna. Ja, egy kis vicc:

    A mérnökhallgató vizsgázik.
    Tanár: – Fiam, zavar a neonfény?
    Diák: – Nem.
    Tanár: – Rendben, akkor találkozunk jövőre.

    Jövőre:
    T: – Fiam, zavar a neonfény?
    D: – Igen.
    T: – Rendben, akkor viszlát jövőre!

    Rákövetkező évre:
    T: – Fiam, zavar a neonfény?
    D: – De tanár úr, ez halogénlámpa!
    T: – Akkor kezdhetjük.

    • Céges bulik nálunk sajnos nem nagyon vannak, vagyis inkább akkor lesz igazi buli, ha a főnök lelép. =)

      Őrült hangerő… na igen, részben ezért nem szerettem sose a diszkót. Főleg azokat nem értem, akik a hangfal mellett állnak és ott rázza a fejét.

  3. Heh 🙂 szinte örülök,hogy nálunk nem kellett elsösegélyt tanulni még valamikor az elemiben gyakoroltunk valamit.
    De ami szar,hogy megkövetelik a kocsiban az elsösegély dobozt,na most kérdezem én,mi a fasznak amikor az sem ért hozzá akinek még kellet vizsgáznia belöle,beszélgetünk erröl és mindenki azon volt,hogy hozzá sem merne nyulni vagyis mitölünk ott vérezhet el az út melett.
    Az indexelés az engem is boszant,én vagyok a melék úton várom,hogy elmenyen,erre mit csinál? indexel az utolsó pilanatban és már tekeri is a kormányt

  4. Elsősegély ládára jó is figyelni, mert helyszíni bírság 30.000Ft, akkor is, ha megvan a láda, de lejárt a szavatossága. Elsősegélynél az a helyzet, hogy alkalmazni általában ritkán kell, mert vagy nem annyira súlyos az eset, hogy használni kelljen, vagy túl súlyos, esetleg már nem is tudsz rajta segíteni. Viszont ez amolyan “jó ha tudod” ergo azért ha valakinek megindul a vére, jó ha el tudod állítani, de a legfontosabb úgyis az, hogy mentőt hívj.

  5. Az öregek már csak ilyenek. Nem látnak és tök süketek, így teljes magabiztossággal rohangálnak az autók között, elvégre észre sem veszik őket. Csak az autósok odafigyelésének köszönhető, hogy a többségük még nincs kivasalva 😛

    Én is láttam a múltkor olyat, hogy mi álltunk a zebránál és vártuk, hogy csökkenjen a forgalom. Erre jön a görbedt hátú, bevásárlókocsi nagyi, és szétnézés nélkül elindult az úton. Erre egy kamion úgy rá fékezett, hogy a sofőr szinte kiesett a szélvédőn, még kb fél méterre megállt tőle. Nah de a nagyi? Észre sem vette, fel/oldalra se nézett, hogy ott van mellett egy pár tonnás jármű, csak döcögött tovább O.O

  6. Gyalogosan nagyon bátrak, autóval viszont olyan lassan mennek, mint ha még mindig 40 lenne a max, az indexelés, tükörbenézés teljes hiányáról meg már ne is beszéljünk. Beül a papszi, aztán mint ha még mindig kamasz lenne, amikor a faluban volt 2 embernek autója, beteszi hátramenetbe és ezerrel kivág, hogy mögötte mi van, arról tudomást se vesz, viszont ha rádudálnak, akkor jön a “én már akkor vezettem, amikor te még nem is éltél” slágerszöveggel, ami lehet, hogy igaz, de ettől még akár hány éves rutinja van, nem áll a kresz felett.

  7. Sok nemnormális van az utakon sajnos. 😦 múltkor egy nő ütött el majdnem mikor mentem haza, erre ő lendületből be akart parkolni a coophoz és túlment az autóval. 10centi és rámparkol.
    Dehát ezvan, az ilyenek mindig megusszák.

  8. Sajnos meg szokták, lásd Mr. Autósthol Buci, aki zéró tolerancia mellett részegen, bedrogozva, gyorsan hajtva balesetet okozott, cserbenhagyta, sőt még megpróbálta a hatóságot is félrevezetni. Erre mi történt? Mint visszaeső, akinek már nem ez az első stiklije, végül kapott 6 hónap börtönt, magáncellában, úgy, hogy előtte még úgy volt felmentik (nyilván ezt azért nem lépték meg, mert tuti közfelháborodás lett volna belőle). Más téma, hogy úgy se fogja végigülni, mert jó magaviselet miatt hamarabb ki fog kerülni.

  9. Erről most eszembe jutott, mikor mentem biciklivel, pont kanyar előtt voltam pár méterrel, erre egy biciklis nagyanyó kiteszi a kezét, és bevág elém. Csak a pókösztöneimen múlott, hogy nem ütöttem el, erre még neki állt feljebb, hogy “nem láttad hogy indexelek?”… Hát talán nem a kanyar előtt fél méterrel kellene “indexelni” 😀

  10. Igen ezt általában öregek és nők szokták bejátszani, hogy már félig bent vannak a kereszteződésben, mikor úgy döntenek, hogy na most akkor balra rászedik, és még nem is indexel.

    Illetve az is jó, amikor be akarna állni, rájön, hogy túlment, mögötte már 6-an állnak, mire ő nem az, hogy elindulna, aztán max megáll távolbb, vagy megfordul és visszajön, nem, elkezd izomból tolatni.

  11. Bicikliröl jut eszembe,hogy én is gyakran felpattanok a drótszamaramra és bepedálozok a városba.
    Na most olyankor nagyon oda kell figyelni a kamionosokra némelyik baromnak,tisztelet a kivételnek,mint hogyha nem is lennénk ott,elöz,de már tekeri vissza kormányt,vagy amkor jönn szembe egy jármü ö pedig elöz,persze ha nem akarok a kerék alá kerülni akor le az árokba,volt olyan esetem is,hogy szembe jött egy kamion a másik háturol és nyomta a szirénát,hogy takarodjak az útrol, nehogy már neki lasitani keljen és hiába mutogatom nekik kecsesen a középsö újjam nem álnak meg.

  12. Felelőtlenség sajnos sok emberben ott van függetlenül attól, mivel közlekedik.

Vélemény, hozzászólás?

