Rayman Origins on PC! Ubisoft Sucks

Obi van Ubisoft, megcsináltuk magunknak! =P

Gondolom nem egyedüli PC tulajként háborodtam fel a Ubisoft azon döntésen, hogy a régóta várt, immár újra 2D-ben pompázó Raymant, a Rayman Originst voltak olyan rendesek és nem adták ki PC-re, amire a magyarázat pofon egyszerű. A Ubisoft ugyanis úgy döntött, Don Quijotei küzdelembe kezd a warez ellen, méghozzá úgy, hogy nem készít PC portot, ezzel büntetve a PC tulajokat, nem mellékesen egyúttal nyíltan és kollektíve tolvajnak, kalóznak bélyegezve mindenkit ezen a platformon. Mindezt azért, mert meglátásuk szerint “a PC tulajok úgyis csak letöltenék” és csak kevesen vennék meg. Hozzáteszem, ugyan ezzel az indokkal nem fogják kiadni PC-re a Ghost Recon: Future Soldiert, igaz az nem érdekel egy csöppet sem, ellentétben a Raymanel.

Az Ubisoft tehát nagy büszkén ámbár naivan azt hiszi, azzal, hogy kollektíve büntet egy teljes platformot, magának tesz jót, pedig ezzel a lépéssel, pont azokkal a játékosokkal csesz ki, akik ha nem is rögtön, de biztos megvennék. Illetve ironikus módon pont a crackerek alá adja a lovat, akik már csak azért is fel fogják úgy törni, hogy menjen PC-n. Ha engem kérdez valaki, ezzel a Ubisoft csak maga alatt vágja a fát, amire tökéletes példa most a Rayman, aminek már van is 100% tört PC verziója.

(Yeah! My computah iz a fuckin’ wee! =P)

A játék amúgy epic win lett, bár még nagyon az elején vagyok, de eddig kifejezetten tetszik és szerencsére tökéletesen működik. WASD mozgás, bal egér ugrás, jobb egér tűz.

Reklámok

24 hozzászólás to “Rayman Origins on PC! Ubisoft Sucks”

  1. Anno egy éve is próbálkoztak olyasmivel filmes producerek, hogy egy adott filmet letöltögető fazonokat beperelik, még akkor ha az a szám több ezer felett volt. Jól be is buktak vele, és ez a baromkodás az Ubisoft-nál is csak arra példa, hogy csak saját magukat szívatják meg ha szélmalomharcot indítanak (jelen esetben egy teljes konzol ellen.)
    Azt mondták hogy az I Am Alive sem fog PC-re kijönni, alig pár nap után már korrigálták is (“azért van lehetőség Pc-s portra”). Remélem megjön az eszük és nem fogják pl a Far Cry 3-at csak konzolokra beterjeszteni.

  2. Far Cry sose vonzott, már az első se tetszett, mert a szörnyekkel már túl random lett. Ubisoft meg nem tudom minek pattog, ez olyan mint régen a Starforce védelem, vagy az eredeti Steam. Arra jöttek létre, hogy kivédjék a warezt, kezdetben sikerült is, aztán pár hónap és meglett a megoldás.

    Eleve minden védelem alapja az, hogy eddig a pontig hajlandó elindulni, utána nem. Okos cracker mit csinál? Megkeresi azt a pontot, és vagy kikapcsolja, vagy kitörli.

    Port esetében már nehezebb a dolog, de mivel minden játékot PC-n írnak, ezért a szülő portra könnyebb visszafejteni, ezért léteznek emulátorok is, amivel lényegében átverik a programot.

  3. Ahhoz képest elég intenzíven sír az Ubisoft szája hogy gyakorlatilag saját maguk végezték ki a játékot azzal, hogy ebbe a túlzsúfolt időszakba tette a megjelenési dátumot, amikor a nagy többség úgyis a nagy nevekre vadászik először. Ha annyira félnek attól hogy nyakukon maradna a PC-s verzió, akkor egyik oldalról nézve egyszerű a megoldás: dobják fel Steamre, és mindjárt nem kell aggódni amiatt hogy hány darab példányt gyártottak le potyára. Persze ez ellent mondana a konzolos fizikai kiadásnak, de ha ennyire viszolyoznak a PC-től, akkor ez a legbiztosabb út jelenleg ha példányszámokról van szó.

  4. Pontosan, inkább valamelyik pangási időszakra kellett volna datálni a megjelenést, igaz Rayman azért Rayman, ami több generációnak is a kedvence, én például az 1el kezdtem még anno, sokan mások a kettővel, szóval a mostani 18-30 éves korosztály tuti beszerezné, ha nem is azonnal.

    Példányszámra meg igen, baromi egyszerű a letöltős megoldás, eleve rengeteg shareware játékban utazó cég csak így teszi elérhetővé a termékeit, akkor nehogy már a Ubisoftnak jelentsen ez gondot.

    Itt inkább arról van szó, hogy nevetséges látszat politizálnak, hogy megmutassák “látjátok, ki tudunk mi baszni a warezzal” ám a vége az ami most is, pofára esés. Nem véletlen, hogy a Ubisoftnál sokkal nagyobb cégek, mint a Valve vagy az ID, Bethesda nem csinálnak ilyet, mert tudják, hogy a megoldás nem a kicseszés, hanem az, hogy tartalmas játékot kell csinálni, amit a játékosok akkor is megvesznek majd, ha előtte kipróbálják törten.

    • cheatergs Says:

      Rayman sose érdekelt (játszogattam az 1-gyel, de nem tetszett), csak elgondolkodtatott, hogy mit értesz “sokkal nagyobb cég” alatt.

      Ismereteim szerint az Ubisoft az kiadó, csak belsős cégekkel is dolgoztat (Ubi Montreal stb). Több ezer főt foglalkoztat, többszáz millió eurós forgalmat bonyolít.
      Valve elsősorban fejlesztő, csak másodsorban kiadó, mivel a steamen keresztül értékesít, és úgy tudom, mások játékait nem adja ki, csak elérhetővé teszi cégeknek a steamet.
      Id egy pár fős cég, csak rengeteg külsőssel dolgoztat.
      A Bethesda kiadó és fejlesztő is, de sejtésem szerint ő is kevesebb pénzzel és munkaerővel számol.

      Viszont, ha átvitt értelemben érted a nagyságot, akkor probléma szál se. Ubi hosszú évekig jóarcnak tűnt a szalaggyáros EA és a gyanúsan marketinges Activison mellett. Aztán a játékainak minősége, drm-jei és játékosokhoz való hozzáállása hamar átsorolta a duóhoz.

      Na, hasznos voltam ma?=)

      • Elsősorban úgy értettem, hogy a címek alapján amik főleg hozzájuk kapcsolódnak, amúgy igen, kiadó, ugyan úgy mint az EA.

        Ubival én is úgy voltam anno, hogy amikor megláttam a logot, már tudtam, hogy valami jó játék lesz, de mára őket se tartom már többre, mint az EA-t.

        Talán még a THQ az akikben bízok.

  5. Jó cucc ez a Rayman, el is akadtam a 2. világ 3 ( vagy 4.? ) pályáján.
    Nagyon színes és jó kihívást nyújt a játék. 🙂

    Amúgy warezről: Egyetértek Dodgersel, Steam jó megoldás lett volna, mert olcsó és gyors de ez van, én örülök, hogy nem dobták a wii támogatást, na akkor rage lett volna. 😀
    Plusz poén, hogy ezt a játékot minden, mostani platformra kiakarták volna adni.

  6. Nem könnyű az egyszer szent, az elején még az első pályán is meghaltam vagy készet. =D

    RO kifejezetten az a játék, amit semmibe se került volna, illetve kerülne leportolni bármilyen platformra, mert egyszerű flashes platformjátékról van szó, nem valami bivaly igényű ultra 3D csodáról.

    De úgy látszik a Ubisoft inkább maga alatt szereti vágni a fát, mint kihasználni a lehetőségeit.

  7. Hallottam hírét h van emulálós PC verzió. Lehet kipróbálom, most elég nekem a Skyrim 😀
    Uborkasoft jól van, őkis csak egyre hülyébbek lesznek úgy látom.

  8. Na igen, szervezett bűntudatkeltés rulez, hogy még az is érezze magát szarul, aki 5-éve csak eredeti játékokat telepít a gépére.

  9. Látom, más is említette már, hogy az I Am Alive is ugyanezzel az indoklással kerüli el a PC-ket. Az Ubisoft egyébként csak azt felejti el, hogy amellett, hogy kollektíve letolvajoz minden PC-tulajt (mintha konzolon nem menne ugyanez, újabban mindenből a box-verzió szivárog ki elsőként,…), korábban az undorító DRM-mel szoktatott le egy csomó embert arról, hogy pénzt adjon ki a játékaikra.
    A Bioware mellett mostanság az Ubisoftot rühellem leginkább az idiotisztikus hozzáállásuk miatt, lassan leeshetne már nekik, hogy a becsületesen fizető játékosok szivatása hosszútávon nem kifizetődő. Alighanem sejtik ők is, mert a Heroes 6-ban a DRM helyett már ezzel a UPlay rendszerrel próbálkoztak, ami egy fokkal jobb, de röhejesnek tartom, hogy bizonyos tartalmakat csak akkor érhetek el, ha a SINGLE PLAYER kampányokat is úgy tolom, hogy közben folyamatosan online vagyok.

    Örülök, hogy a hackerek kijátszották őket és már van Rayman Origins PC-re, de legrosszabb esetben is tolhattuk volna Dolphinnal a a Wii-verziót. 😀

  10. Biowarel az a gond, hogy mint ha nem mernének szembeszállni az EA-vel, és ez egyértelműen a játékaik rovására megy. Emlékezzünk csak rá, hogy a Dragon Age-el eredetileg a Baldurs Gatet szerették volna megismételni, ehelyett egészen másfajta elemek erősödtek fel, nem hiába nevezik egyesek poénosan Dating Agenek, mert gyakorlatilag a szex-vér-erőszak fanservice az egész játék alatt jelen volt. Igaz ez még mindig kevésbé volt zavaró, mint a pofátlan DLC fillerezés, ami egy az egyben EA üzletpolitika, hisz ők már a SIms 1-hez is vagy 8 kiegészítőt adtak ki. Persze a DAO így is siker lett a hangulat miatt, amit a Bioware még mindig képes teremteni, na meg voltak jó ötletek és a moralizálgatás is sokat dobott az egészen.

    Ami Biowaret igazából terheli már az első Kotor óta, hogy egyszerűn nem képesek azt belátni, hogy ők nem tudnak értelmes enginet összerakni, úgy mint mondjuk a Bethesda. Simán licenszelhetnének, úgy még több idejük is maradna a történet és a küldetések csiszolgatására, de nem, inkább költik a pénzt és az időt feleslegesen olyan enginere, ami ugyan saját, de szar.

    Hogy a DA 2-nél mi történt, azt igazából máig se teljesen értem, mert olyan, mint ha 80%-os béta állapotban adták volna ki a játékot. Hogy az EA erőszakolta e ki a kiadást, vagy egyszerűen csak a Bioware siette el, nem tudom, de ráfért volna még egy év.

  11. cheatergs Says:

    Aki eladja magát egy kiadónak, annak annyi. Id-ből is mi lett, dacára Carmack hojannázásának a Zenimaxról?

    Ha már motor, ahogy elnézem, azt már a Bethesda is elfelejtett írni. Felülbírálva korábbi álláspontomat, miszerint kevésbé bugos a Skyrim az Oblivionnál, hát rendeseket alakított azóta a Gamebryo (bocs, Creation)… A patch-eknél meg minden második az előző javítására szolgál.
    Talán az epices UE3 óta nem láttam normális motort (bár annak meg a textúrakezelését rühellem).

    Régen is voltak rohadt bugos játékok (2003-as Pirates of the Caribbean, a Gothic-ok vagy épp a TES-ek), de manapság az a minimum, hogy csak patch-csel legyen játszható egy játék. Illetve már úgy se. Lassan új fogalmat kéne bevezetni a játékok játszhatóvá tételére.

    Hehe, nem sokára ott tartunk, hogy a kiadóknak-fejlesztőknek egy ellensége lesz: a játékosok!=)

  12. Van aki szerint már az is bug, hogy meredek felületen a ragdoll esetleg hülye szögben képes beállni. A gond az ilyeneknél inkább akkor van, ha akár teljesen sík terepen is minden második vagy harmadik hulla hülyén áll be, süllyed, átlóg tárgyakon, falakon, stb. A Skyrimban én eddig egy-két extrém esetet láttam, az is akkor volt, ha mondjuk a domboldalon csaptam le az ellent, vagy valami meredek, szűk járatban.

    Az igazi csúnya bugok olyanok (és ezeket eddig nem tapasztaltam a Skyrimban) mint amikor ki tudsz esni a pályáról a semmibe, beakadnak scriptek és nem tudsz ki/tovább jutni egy helyről, vagy rosszabb esetben az egész questet kezdheted elölről. Tárgyak tűnnek el, tárgyak nem jelennek meg, küldetést nem tudod leadni, vagy igazán durva esetben egyszerűen le se generálódik a helyszín ahová menned kéne.

  13. Amikor ezt elolvastam, én is idegbeteg lettem, mármint hogy nem jön PC-re. Egyike annak a három játéknak amit várok, erre… pff, az Uborkáék is meghülyültek mostanság. Én már a BioWare hozzácsatlakozását az EA-hez sem értettem. Ennyire azért ne szegényedjenek már el…

    Tudom, warez off meg miafasz, de azért egy linket tudnál adni egy működőképes pc-s verzsönhöz? Mert amit én leszedtem, abba nem talált valami DLL fájlt.

  14. Ubisoft már nem tudja jó dolgában mit csináljon, Biowareről azt olvastam anno, hogy túlköltekeztek és ezért csapódtak az EA-hez, hogy ebből mennyi igaz, nem tudom, ellenben az EA hatását egyre inkább tapasztalom sajnos a játékaikon.

    Tessék: http://btjunkie.org/torrent/Rayman-Origins-PC-Ready-karkelo/3662d56e7d88072bf3098f930be719d53bccbf9e6333

  15. Köszi. Sajnos ugyanazt a hibát írja ki. Nem értem, mi baja van.

  16. Futtasd le a VCRedist és DirectX installt, illetve olvasd át az FAQ.pdf-et. Ha csak egy bizonyos dll hiányzik, érdemes rákeresni, általában meg lehet találni.

  17. “The program cannot start because VCOMP.100.DLL is missing from your computer. Try reinstalling it to fix this problem.”

    Írja ki a vindóz. Olvasgattam fórumokon is hogy azt a kettőt fel kéne tenni. Feltettem,a direktixet és azt a másikat is. Azt nem írta le a pdf, hogy akkor mi a teendő, ha mindkettőt feltelepítetted, de egyikkel sem jelenül meg. Megpróbáltam behozni még a dolphin emulátort is, és ugyanezt dobta ki rá. Még maga az emulátor sem indul el. Megpróbálom megkeresni a hiányzó fájt. neked azonnal működött?

  18. Nekem ment egyből.

  19. Azóta már nekem is működik. Hangokkal kapcsolatban nem találtál semmi kivetnivalót? Mert nekem akadozott illetve a menüben – most már – akkor fagy le az egész, ha elindul a zene. Még belépni sem tudok, szóval megpróbálom újrainstallálni a játékot.

  20. Nálam flottul ment, esetleg az lehet gond ha a “press any key” résznél entert vagy escet nyomsz, mert azok Wii-n más funkciónak feleltethetők meg, simán klikkelj csak bal egérrel.

  21. Ugyan részben megtudom érteni az Ubi warez elleni küzdelmét, hiszen 1983-ban pont a warez vágott haza több konzolt és videojáték gyártó céget, mert a kiadóknak és fejlesztőknek már 0 keresetük volt a játékokból.

    Viszont szerintem is pofátlanság büntetni egy platform játékosait, csak mert néhány “Shearer” féle gyerek inkább letorrentezi, mint hogy megvegye akár 2000 ft-ért vagy az alatt, nem törődve azzal, hogy ezzel csak még több embert vesznek rá a warez-re.

  22. Shearer most mégis hogy jön ide? =) Pont hogy ő is egyike a nagy warez ellenes matyiknak. Nála inkább az a gond, hogy magát szakértőnek nevezi úgy, hogy van egy Xboxa, és azt hiszi olyan baromi jó értékeléseket tud írni, pedig szimplán csak középszerű.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: