Skyrim helyzetjelentés

Amikor nemrégiben megírtam a kritikámat, még nem nagyon mélyedtem bele a játékba, a fő questet és néhány helyi küldetést kivéve jórészt az első benyomások domináltak nálam. Elsősorban azt tartottam szem előtt, azt kerestem mi változott az Oblivion óta. Nos a helyzet az, hogy ugyan nincs mostanság időm mindennap leülni elé (vagy csak egyszerűen másra szánom a szabadidőm) ám azóta túlvagyok már pár szinten, küldetésen, és azt kell hogy mondjam, még mindig nagyon jó a játék. =)

Az első karakteremet, mint ahogy az elődökben, itt is elbarmoltam, ám ezúttal ha lehet ilyet mondani, szándékosan tettem. Direkt minden irányba elkezdtem fejlődni, hogy lássam melyik skill hogy működik, hogy változott, ami persze azt eredményezte, hogy kicsit mindenhez értett a karakterem, de úgy igazán semmihez sem. Épp ezért indítottam egy teljesen újat, ahol eddigi tapasztalataim szerint az Oblivionos Assassin megközelítés még mindig nagyon jól működik. =)

Akik hozzám hasonlóan kedvelik ezt a fajta harcmodort, azoknak jó hír, hogy lesznek szép számmal olyan küldetések, ahol cél az észrevétlen bejutás, bár hozzáteszem, szinte mindig jobban megéri a hátsó/oldalsó bejáratokat keresni, mint szemből megrohanni bármit is. Persze ennek a harcmodornak is meg van a hátránya, ha nincs elég mozgástér, és hirtelen 2 warhammeres, nehézpáncélos orkot kapunk, akkor könnyen előfordulhat, hogy lazán a földbe döngölnek. Ezért most már mindenképp érdemes az íj mellett egy tőrt is tartani. Akik kedvelték az Oblivionban a Dark Brotherhoodot, azok itt se fognak csalódni, a questek jók, és ezúttal a felszerelés is jobb, a könnyű öltözéknek lesz már Ancient változata, és ezúttal a varázslókra is gondoltak a fejlesztők, valamint a Blade of Woe is sokkal hasznosabb lett. Akik azonban igazi gyilkos tőrre vágynak, azoknak érdemes lesz mielőbb megszerezni a Mehrune’s Razor-t, aminek konkrétan az a passzív képessége, hogy minden ütésnél esély van instant killre, na meg jól is néz ki. =)

Skillek szempontjából a smithinget érdemes 60.ig felküldeni, hisz ezen a szinten már a bűvölt tárgyakat is tudjuk majd tuningolni, amit érdemes számításba venni, mert nem elhanyagolható mértékben lehet még a leggyengébb tárgyat is felerősíteni. A sneak szintén hasznos és valamelyik páncél is, illetve hála az égnek már nincs külön merchantile és speechecraft, amiket amúgy is kész katasztrófa volt fejleszteni. Az Oblivionban naphosszat kellett tekergetni azt a hülye kört, még a Morrowindban csak hírét hallottam, hogy mire érdemi fejlődést elérsz bármelyiknél, a fél sziget megutál, én őszintén megmondom, a Morrowindban tettem rá.  Itt szépen fejlődik a skill, bár perkeket én nem költöttem rá, mert szereztem egy medált amitől 15%-al jobban kedvelnek. Szintén nem érdemes perket pazarolni a zártörésre, mert a rouge típusú banditáknál úgyis mindig lesz lockpick. Block meg olyan, hogy én sose szerettem a pajzsot, csak az endurance tápolásra volt jó.

A játék mechanizmust illetően a kivégzés animációkat érte némi kritika, hogy “Fallout 3 nyúlás” ami azért vicces, mert az is Bethesda játék, önmagunktól lopni meg nehogy már baj legyen. =) Egyébként embere válogatja, ha engem kérdez valaki, nekem például tetszik, hogy ha valaki mögé odalopakodok, akkor esetenként egy laza mozdulattal elcsaphatom a torkát, vagy nyakon szúrhatom, nagyobb beleélést ad.

Szintén érdemes lesz belemenni a belpolitikába is, itt ugyanis viszonylag hamar lesz részünk például túszmentésben ellenséges erődből.

Vagy megtámadhatunk a másik oldalt támogató várost, ahol leválthatjuk a kormányzót, és tényleg hangulata van az egésznek:

A sárkányokat pedig nagyjából úgy képzeljétek el, hogy lényegében olyan minibossok, akiket random ereszt nekünk a gép. Persze nem muszáj velük minden alkalommal megküzdeni, simán el is sunnyoghatunk/futhatunk, de akik szeretik a random kihívást, azoknak mindenképp érdemes velük felvenni a küzdelmet.

Nos ennyi lett volna, ha eljutok a végéig, valószínűleg lesz még egy hasonló, rövidebb bejegyzés. =)

Reklámok

15 hozzászólás to “Skyrim helyzetjelentés”

  1. cheatergs Says:

    Lehet, valakinek spoileres leszek, így tessék olvasni!

    A kivégzések azért is jók, mert van, hogy megspórol egy csomó püfölést, ami táposabb karik ellen jól jön – mert, ugye, nem csak lopakodásnál van. Jól is néznek ki (buzogánnyal lecsapni egy boss fejét 3/4 életnél), csak sajna az ütközésérzékelés ratyisága miatt elég röhejesek is tudnak lenni.

    Mivel végső soron minden kari uazokat fogja tudni, így vsz nem lehet elszúrni a fejlesztést, a játék elég toleráns, legfeljebb rossz irányba indulni, utána meg türelmesnek lenni megszerezni a szükséges perkeket. Most is az elsővel tolom, ami elvileg harcos, de kezdetektől lopakodok és íjászkodok, csak ezek maxolása (még pár szint) után váltok frontálisba.

    A kovácsolás több, mint hasznos, hisz nem mindegy, hogy flawless vagy legendary fegyver van a kezedben. Érdemes a daedráig (90 skill) eljutni, azt hiszem az a legendary. Onnan már fölösleges, mert a dragon armor csalódás.

    Amire most hajtok az az enchant, de eddig nem sokat ér (lvl 6x). Kicsik az értékek még black soul gemmel is, alig találni pár konstans effektet hozzá meg az asztal-keresési mizéria.

    Amit sajnálok, h elsztak, az a shout. Ütős skillek (Unreleated hármason, whoaa=), de mire az a szerencsétlen bar újratölt, leverem az ellent. Annyira meg nem erősek, hogy alázzak velük. Közben a draugrok egymás után tolnak kettőt-hármat is (az a fegyver-eltüntetős is ezek közül van – disarm -, bár már nincs rám hatással). Sose bírtam az ilyen aránytalanságot. Emiatt csak akkor használom, ha megtervezem a csata menetét.

    A sárkányokat akkor érdemes otthagyni, ha valakinek nem kell a dragon soul, mert amúgy rohadt gyengék. Iron cuccokkal is simán szét lehet kapni őket, ami néhai istenségekre no meg a méretükre nézve nevetséges. Alap, hogy nekik is járt volna egy kivégzés: kettéharapnak bárkit. Legyenek már egy minimális kihívás!

    Hol lehet megnézni, hogy milyen guildekhez csatlakoztam, és ott milyen rangban állok?

    És most már nyíltan leírom, hogy hogy a francba bírtak ezek öt év alatt ilyen irgalmatlanul bugos játékot összedobni?XD

  2. Szerintem itt is megéri célirányosan fejlődni, hisz marhára nem mindegy, milyen perkeket birtokolsz, pláne nehezebb szinten.

    Dragon armort nem próbáltam, mivel lightra fejlődök és egyelőre nekem a tuningolt ancient DB armor tökéletesen megfelel, már csak a jó passzív bűvölések miatt is.

    Enchantnál úgy a legjobb, ha disenchantolsz egy tárgyat, utána már automatán tudni fogod a hatást. Magával az enchantal viszont érdemes várni, mert nagyon perk függő. Az elején jó a hatásokat begyűjteni és erős soulgemeket, utána mehet.

    Shoutok arra jó, hogy ha sok vagy egy nagy ellen jön, akkor szerezz magadnak némi előnyt, nem tartós harcra lettek kitalálva. Viszont vannak olyan tárgyak, én például találtam olyan gyűrűt, ami 30%-al csökkenti az újratöltődési időt.

    Ezt a disarmot még mindig nem értem, nekem egyszer se verték ki a kezemből a fegyvert, igaz én a keményebb undeadeket eleve mérgezett nyilakkal szoktam megküldeni, ha pedig túl közel ér, akkor shout.

    Sárkányok azért elég kemények ha közelharcban mész nekik, én nem is nagyon szoktam, inkább ellenük is a mérgezett nyilakat használom, esetleg valami scrollt ha a szükség úgy hozza. Volt már amikor elkapott egy, elég szépen marcangolt aztán elhajított a francba.

    Guildeknél ugyan úgy mint az előző részekben, addig csinálod a fő küldetéseket, amíg el nem éred a “guild master” státuszt, utána már csak radiant questeket kapsz/vehetsz fel. Konkrétan rangokat én nem találtam.

    Bugos… most már tényleg jó lenne ha valami konkrétat is mondanál, mármint olyat ami igazi bug, nem az, hogy a ragdoll hülyén áll be. =)

    • Nekem most elég komoly bug jött elő, ami miatt Aela használhatatlan lett (Companionok egyik vezetője).
      Konkrétan az egyik fő Companion küldetés helyszíne megegyezett egy másik, nem túl fontos küldetés helyszínével és ez teljesen bebugosítja szinte az egész Companion guildet, csak konzolparancsokkal lehetett valamennyire helyrehozni.

      • Nálam ilyesmi nem fordult elő, Comnpaniont még a játék elején csináltam meg. Olyanról olvastam csak, hogy a két testvér ellened fordulhat ha valamit nem jól csinálsz. Nálam csak annyi volt, hogy volt az a fejsze amit a szobor kezébe kellett rakni, az amikor később visszamentem már nem volt ott, de mivel úgyse használok kétkezes fegyvert, így nem vettem volna hasznát amúgy se, csak feltűnt. Amit még bugnak véltem, hogy a Blade of Woet ingyen lehet fejleszteni, tehát nem kell hozzá alapanyag, de wikia szerint ez nem bug, hanem a tárgy eleve ilyen.

  3. cheatergs Says:

    Bugos:
    – a grafikus motor: nem vagy késve tölt be textúrákat; semmiben lebegő füvek-fák; eltűnő víz; illesztési hibák, amik közé be lehet zuhanni; lagol, ami időnként magával viszi a gépet is->reset
    – a fizika: hegyoldalon vízszintesen fekvő vagy falakba/talajba belógó hullák; ütéstől pillanat alatt kilométerekre elszálló lények; faltól falig pattogó tárgyak a barlangban; hulla felett forgó fegyver
    – a questek: sikeres alküldetés esetén “elfelejt” továbblépni; nem adja oda a tárgyakat; nem lehet átkutatni hullákat; ellenkező irányba mutató térkép és iránytű nyilak; félig ide való, amikor rossz dizájneri döntésből kifolyólag keresztezik egymást a feladatok, úgy, hogy arról nem lehet tudni előre, így örökre bennragad a listában (ez nem a failes piros x esete, ami szintén bukta)

    Ezeket én tapasztaltam, amik hogymond szokásosak játékok esetében, tehát a visszafelé repülő sárkány, nem betöltődő mentés és társaik nem jelentkeztek. A bugos patchekről nem írok, mert csak olvastam róluk.

    A dragon armorból kettő van, a plate a csalódás, mert hiába könnyebb (megfleleő perk esetén úgyse számít a súly), ha gyengébb a daedránál.

    Akkor a guildeknél jól sejtettem, hogy ezt is elvették, pedig az az egyik legnagyobb húzóerő, amikor az ember lépeget felfelé a ranglétrán, és ennek nyoma van.

    Az enchantot tudom, jócskán benne járok, de épp ez a bajom, hogy gyengék a mágiák, amiket passzintani lehet a cuccokhoz.

    A shout körülményes, és se tömeg, se nagyobb ellenfeleknél nem hatásos, lehet akár hármas szintű. Szerintem rosszul lőtték be.

    A sárkányokat nekem pont közelharcban könnyebb szétütni, mivel repülés közben nem lehet eltalálni őket (kivéve, ha lebegnek). A buzogány és pajzs miatt nekem előnyösebb is, ha leszállnak, annyi esélyük sincs, mint addig. Tényleg, meg kéne próbálnom levegőben leszedni egyet, még nem láttam lezuhanni sárkányt (tudom, ha már gyenge, akkor feltúrja a földet, de levegőben még nem öltem meg egyet se)…

    A disarm is egy shout, még csak egyszer próbáltam – nem nagy sikerrel. Elvileg pont arra való, hogy az ellen elejtse a fegyverét.
    Az eddigi legjobb szerintem az Unreleated, amikor mindenki elszáll, aki a kiáltás útjába kerül. Hármas szinten a bossok is repkednek tőle.:)

  4. A grafikus motor nálam semmi ehhez hasonlót nem produkált, ergo amit felsorolsz nem feltétlenül a játék hibája, hanem a vasé és a rendszeré is ugyan úgy lehet, aminek futtatnia kéne.

    Fizika azon kívül, hogy a hegyoldalakról lebukfencező hullák néha idióta szögben állnak be, semmi más rendellenességet nem produkált nálam. A hulla felett forgó fegyver erre a legjobb bizonyíték, ami annak az egyértelmű jele, hogy a kártya csak úgy képes lematekozni az elmozdulást. Hozzáteszem haveromnak a régi gépén ugyan ez volt anno a Painkillernél, hogy az ellenfelek fegyverei pörögtek a levegőben össze-vissza.

    Questek esetén amit leírsz nálam egy se fordult elő, ami failed lett, mint a kannibálos, az is átkerült a befejezettek közé.

    Guildek esetén úgyis előre sejthető, hogy te leszel a boss a végén, ez már a Morrowind óta így van. Engem spec jobban érdekeltek a questek, mint az hogy most épp slayer a rangom, vagy mi. Úgyse nagyon volt ezeknek szerepük.

    Körülményes? Mármint megnyomni egy gombot a megfelelő időben? =D Hatásosnak pedig szvsz elég hatásos, amikor jön rám 3 pallosos legény, én meg gyorsan leküldöm őket a földre, mielőtt elkapnának egy jól irányzott power attackal. Szintén jó a tűzlehelet például jég típusú ellenfelek ellen, vagy a fagyasztás tűz típusúak ellen.

    A játékot nem tudom milyen szinten játszod, de közelharcban elég jó felszerelés kell ahhoz, hogy ne te húzd a rövidebbet egy sárkány ellen. Még egy sima Blood Dragont relatíve könnyen le lehet verni, egy Elder Dragon már keményebb dió.

    Unreleated az egyik leghasznosabb, amolyan Jedi pushra emlékeztet, de nekem tetszett tűz lehelet is, mert egy rövid időre megtántorodnak plusz még égnek is közben.

  5. Nord harcosom van két karddal, nehéz páncélba, 32es szinten de köbö a játék felénél se járok még, jó hosszú. 🙂 Bugot énse nagyon láttam csak akkor amikor 1 sárkány úgy zuhant le h pont besesett 1 torony és a hegyoldal közé aztán ott remegtek a csontjai és nemtudtam kifosztani. Fagyni legalább ez nem fagy, nem úgy mint az Oblivion előtte. Azt amikor először feltettem rögtön megafagyott mikor kiléptem a csatornából, aztán az új gépemen akkor fagyott le mindig ha bekapcsoltam a bloomot.

  6. Nekem anno a Morrowind csinálta azt, hogy random kihajigált, igaz ez jórészt azért volt, mert jól szét modoltam. =D A legutóbbi modolós akciómat viszont már jobban tolerálta a gép. =)

    Oblivion nálam szerencsére sose volt instabil, még úgy se, hogy idővel ahhoz is raktam fel jó pár dolgot.

    A Skyrim egyelőre hasonlóan stabilnak tűnik, és a modderek már dobtak is ki néhány szimpatikus packet. =)

  7. cheatergs Says:

    Utolsó patch óta jól tapasztalom, hogy eltűnt az a kivégzés, ahol lecsapja az ellen fejét? Több tíz játékóra után is csak unalomig ugyanazt azt a felülről lesújtót adja. Szólt nekik valaki, hogy ne már, ezzel gyerekek is játszanak? Jaj, ez az erőszak! Pfff…!
    Addig jó, hogy most már íjhoz is jár pár ilyen, de nem egyszer ezek bugosak, mert a dögök életben maradnak, és kell nekik még egy.

    Plusz, a sárkányokat úgy néz ki kiirtották a patch idejére!

    Új karimmal lvl35-ös vagyok, és eddig iszonyat durva mennyiségű nyolc(!) darabbal találkoztam (anno egy óra alatt volt ez a mennyiség; volt, hogy kettő kötött belém-én beléjük). Ebből is kettő elszállt, amiből az egyik észre se vett (ezt mindig rühelltem), hiába lövöldöztem rá, álltam ki szabad térre; a másik meg harc közepén megunt és eltépett. Milyen dolog már ez?

    Röhögnék rajta, meg az én stílusomnak körülményes is a shout (bár az aura whisperre rendesen rászoktam ennél a nőnél), de ennek mi értelme? Nem az a lényeg, hogy irtsam őket? A tizedét se tudom az előző karim shoutjainak, aki meg lvl51-es!

    Ugyanígy a megszerezhető képességek katakombáiból is alig találtam néhányat, pedig a questeket mellőzöm és csak barangolok, de teljesen reménytelenül.

    Ez dizájneri döntés (a lefejezés kivételével egyetemeben)? Mert annak nagyon hangulat-ellenes, és ezt kinézem a készítőkből (ld ES Online).

    • Nem tudom te eredetivel vagy törttel játszol e, de nekem ilyenek nincsenek. =/

      Anno az alapverziós (1.0) tört Skyrimal toltam, de nem oly rég beruháztam rá eredetiben, amit a steam automatikusan felpatchelt nekem (1.5.26.0.5).

      Lefejezés ugyan úgy megvan a kétkezeseknél, sárkányból se éreztem, hogy kevesebb lenne. Ugyan úgy jönnek, ahogy barangolok, főleg hegyek közelében.

      Killcamek a lövedékeknél eleve csak akkor jönnek be, ha már az ellenség belehal a támadásba. Nálam eddig egyedül a varázslónál volt olyan, hogy ha az ellenfél manapajzsot húzott fel, akkor az levédte a lövedéket. Egyébként minden másnál (értsd: ember, állat, sárkány) rendesen működik.

      Shoutban mi a körülményes? Az hogy megnyomod az Y-t, ami ott van a WASD alatt? XD

      Szavakat úgy a legegyszerűbb gyűjtögetni, ha meglátogatod a Greybeard kolostort, és ott beszélsz Arngeir-el. Ő mindig bejelöli neked, hol találhatsz új szót, persze egyszerre csak egyet, ergo ha egy már fut egy ilyen küldetés, nem ad újat, amíg azt meg nem szerzed.

      Egyébként ha belekezdesz valamelyik guild küldetésébe, egyes helyszíneken is lesznek majd szavak, illetve ahogy haladsz, fejlődsz, a városokban megkeresnek majd küldöttek, akik üzenetben értesítenek róla, hol érzékeltek “furcsa erőt” ha oda elmész, ott mindig lesz egy szó, amit egy sárkány őriz.

  8. cheatergs Says:

    Kösz, hogy egyberaktad a kettőt!

    Nekem is ez a verzió, járok hegyen-völgyön-folyóban-városban-fű alatt, mégis sárkány alig, shout alig.

    Igen, ezeket tudom (Greybeardet is – egyébként hozzájuk most még el se mentem -, questeket is), de jobb szeretek véletlen rátalálni a katakombákra (ezeknek van a legjobb hangulata az egész játékban, érződik a több ezer éves ódon illat). Eddig is így csináltam, halomszámra dőlt mindkettő, most meg semmi.

    Shout: amit múltkor mondtam, h lassan tölt, és nem elég erős.

    A killcam úgy vettem észre független az élettől, mert volt, hogy első ütésre hazavágtam egy draugr lordot, vagy háromnegyednél egy sárkányt, amik amúgy balgomb-gyilkosok. Az egyéb eneminél ez rendszeres.
    Az íjnál is általában így van, leszámítva, amikor megmarad egy pöttöm csíkocska.
    Sőt, itt még a collision-detection is csúnyán szivat, mert az ember azt hinné, hogy fél méterrel a szikla pereme fölött lóg át, minden okés egy headshotra, be is adja a kivégzés-animációt, rá egy pillanatra meg hopp, mégsem, mert a nyíl beleállt a szikla fölötti levegőbe.

  9. cheatergs Says:

    Ajánlasz valamilyen környezeti modot? Én csak az állandóan túlszínezettekbe botlok, amik a hideg északon hangulatrombolóak.

    • Állítsd fekete-fehérre a monitorod, garantáltan egyedi lesz a hatás. 🙂

    • Egy ideje már nem foglalkoztam a Skyrimel, de nekem tetszettek a fényes modok, a nappali, éjszakai környezet sokkal hangulatosabb lett tőlük. =)

      Esetleg nézz szét a Skyrim Nexus-on.

      • cheatergs Says:

        Csak a Nexus jöhet szóba, de a Skyrimból ott mindenki napsütötte Obliviont “konjurál” telinyomva HDR-rel meg bloommal. Hiába lennének igényesek, szépek a dúslombú erdők, remekül csordogáló patakok, élettel telibb erdők, ha egyszer északon vagyunk, ahol a hideg, fakó színek dominálnak, mint szürke, fehér, kék. A fagy és hó hazájában erre mindegyik képen sárga, melegbarna, fűzöld, királykék vakít, mintha három Nap sütne Skyrimra.
        Hát mindegy. Lehet mégis benevezek egyre, mert elég egyhangú – és kiismert – defaulton.

Vélemény, hozzászólás?

