Év végi összefoglaló

Eljött hát ennek is az ideje, összefoglaló következik az év fontosabb dolgairól, egyben ez lesz az idei év utolsó bejegyzése.

Gamez

A tavalyihoz képest szerintem idén mindenképp jobb, érdekesebb, tartalmasabb, ám sajnos egyben felemás évet zárhatunk a felhozatal terén. Sok volt a nagy visszatérés, a régóta várt folytatás, de sajnos kevés váltotta be a hozzá fűzött reményeimet, illetve a velük szemben támasztott elvárásaimat.

Dragon Age II -> Az idei első darab, ami sajnos nem ért fel a DAO-hoz. Így utólag nézve sokalltam is a rá adott 8 pontot, át is írtam 7-re, mert többet nem érdemel, pláne az utolsó fejezet miatt, ami összecsapott, rövid, és semmitmondó lett. Az év csalódása nálam.

Bulletstorm -> Sokkal többet vártam tőle, egynek elment, de kétséges előveszem e valaha újra. Hatalmas adrenalinfröccs, ám olyan jellegtelen, hogy miután végigvittük, el is felejtjük.

Duke Nukem Forever -> Nem volt rossz, a gyenge tuttorial után a Hoteles rész tetszett, és voltak még kellemes helyszínek, de kétségtelen, ennél jóval többet kellett volna nyújtania, kábé annyit mint anno a 3D-nek. Na sebaj, marad a 2001-es trailer és a hiábavaló remény, hogy fogok én még azzal játszani. =)

Alice: Madness Returns -> Az első game volt idén, amivel minden téren meg voltam elégedve, szép, látványos, hangulatos, és hosszú. Méltó folytatása a hasonlóan ütős első résznek.

Dead Island -> Ahhoz képest amit vártam, egész kellemes lett, FPS-hez képest a közelharcot jól eltalálták benne. Hosszú ideje nem játszottam már olyan zombis cuccal, ami rá tudott volna venni arra, hogy végigvigyem.

Rage -> Jó volt ez is, tuti elő fogom még venni a jövőben, kellemes bár kissé rövid darab.

TES V: Skyrim -> Nagyon vártam, és állíthatom, megérte, pont olyan irányba változott az egész, ahogy szerettem volna. =)

Rayman Origins -> Újabb nagy visszatérés, és végre rájöttek, ez is 2D-ben működik, retard nyulak nélkül. Ubisoft meg elbújhat, amiért ki akartak cseszni a PC-sekkel.

Postal 3 -> Ugyan még nem írtam róla beszámolót (ami késik, nem múlik) de az eddigiek alapján ezen se nagyon látszik a 7-éves fejlesztés. Egyszerűen nem ér fel a 2 hangulatához és epicségéhez.

Kíváncsian várom a jövőre ígért címeket, remélem lesz Prototype 2 és végre egy méltó Carmageddon folytatás is napvilágot lát majd. =)


Anime

Az idei év anime termése olyannyira érdekfeszítőre sikerült, hogy az új Gintamán és a Madokán kívül nem sok mindenbe fogtam bele, bár a tavalyi darabokhoz képest még ezek se annyira jók. Volt itt C, Tiger and Bunny, Stein kapu, Pinky Nikki, meg az a Pingvines, de valami olyan hihetetlenül nem tudott érdekelni egyik sem, hogy inkább bele se fogtam, inkább hallgattam mondjuk úgy, a megérzéseimre:

Így hát 2011 nálam, anime téren a nagy rewatchok éve volt, aminek a végén még a Rosariot is bevállaltam újra. =D Hogy érdekel e valami az elkövetkezendő kínálatból? Hmmm… Brave 10 tűnik esélyesnek, de inkább megvárom, mi sül ki belőle.

Hogy essen szó kicsit az árnyoldalról is, ha már anime, akkor rajongók, és ha már rajongók, akkor az értelmesebbjével továbbra sincs bajom, a többit meg már úgyis tudjátok:


A blogról

Most pedig következzen valami hosszabb téma. Még valamikor a nyár vége felé fogalmazódtak meg a fejemben ezek a gondolatok, ám úgy döntöttem inkább így az év végén foglalok állást ebben az ügyben, nevezetesen a “trollkodás ” ügyében.

Én úgy vélem, mindenkinek van egy vesszőparipája, kinek ez, kinek az. Ami az egyiknek a varázslós fantasy, az a másiknak vámpírok, nekem meg az anime, pontosabban annak és a rajongóinak egy része. Ám amikor az ember nekiáll lovagolni azon a bizonyos lovon, akkor előbb-utóbb az vagy elszalad, vagy megdöglik. Ergo ha az ember egy adott témát kinevez a vesszőparipájának, akkor bele lehet esni abba a hibába, hogy az illető túllő a célon, és vagy egyszerűen belebukik, vagy (mint én is) untig hantolja.

Aki nem tudná (van ilyen?) az első pár bejegyzés amikkel debütáltam a bloggerek népes táborába, amolyan igazi szemétkedő, szándékosan provokatív “kis” eszmefuttatások voltak, amikkel a célom egyértelmű volt, jól felbaszni a hardcore fanok agyát, egyúttal iróniával küzdeni a hülyeség ellen.

Ennek meg is lett az eredménye, elég sok vita került ki ide az elmúlt két év alatt (és akkor még nem is számoltam azokat, akik ide a blogra jöttek okítani) ám úgy érzem azt tettem, amit tennem kellett, vagy inkább, amit tenni akartam. Nem mondom, hogy büszke vagyok rá, de nem is bántam meg.

Kijelenthetjük tehát, a formula jól működött, jobban mint azt vártam. A blogom látogatottsága és a kommentek száma ugrásszerűen nőtt szinte hétről-hétre, ami persze jó érzés volt, még ha tudtam illetve tudom is, hogy a látogatók egy részét akkor és azóta is csak az érdekli, mit kezdek ki és tiprok a fölbe legközelebb. Hisz tudjátok, cirkusz kell népnek. =)

Mindig is próbáltam arra ügyelni, hogy akik kikerültek a blogra amolyan példaként, azok okkal kerüljenek ki, azért, mert olyat produkáltak, ami prezentálásra alkalmas. Hogy volt, amikor ez nem sikerült, túlzásba estem és elvetettem a súlykot? Nos igen, volt ilyen is, sose tagadtam.

Természetesen a dolgok változnak, és ahogy lenni szokott, idővel elmúlt az újdonság varázsa. Kiaknáztam a témában rejlő lehetőségeket akár nagyvonalakban (Anime Sucks) akár belementem bizonyos témák részletesebb taglalásába is(yaoi, yuri, stb) ami így magával vonta azt, hogy a látogatók egy része megunta ezen témák feszegetését, még más részük továbbra is várta az ilyen stílusú bejegyzéseimet. Kettészakadni meg ugyebár nem tudtam, így hol több, hol kevesebb kedvel álltam neki ezeknek.

Épp ezért jutottam arra az álláspontra, hogy ha írok is a jövőben valami poénosabb hangvételű bejegyzést, a beugatós vonalat el szándékozom hagyni. Persze biztos lesz illetve van, aki hiányolni fogja a régi stílust, de ez van, nem szándékozom tovább forszírozni, már így is tovább húztam mint kellett volna.

Ugyanakkor szerencsémre voltak és vannak olyanok is, akiket jobban érdekelt a személyem, az ember aki a bejegyzések mögött van. Ezért kezdtem el személyes hangvételű bejegyzéseket írni, hogy akik tudni akarják, ki is vagyok én, mik történtek és történnek velem, azok képet kapjanak rólam. Illetve külön öröm számomra azok ittléte, akikkel már a blogolás előtt is megismerkedtem akár személyesen, akár az interneten keresztül.

Terveztem még írni néhány személyes élményről, gondolatról így az év kapcsán, de azt majd megteszem egy külön posztban jövőre. Remélem még legalább egy évig fenn tudom tartani a blogot, mert egyelőre még a lehetőségek is adottak, és tudok is miről írni. Addig is BUÉK mindenkinek, jövőre ugyanitt! =)

26 hozzászólás to “Év végi összefoglaló”

  1. Én is a Brave10-t várom az animék terén.

    Sonic Generations-t sikerült kipróbálnod?

  2. Tervbe van véve mindenképp, láttam már több havernál is, de itthon még nem ültem neki.

    • Sonic Generationst én is tudom ajánlani, pár technikai problémát leszámítva simán az egyik legjobb 3D-s epizód eddig, és a 2D-s mód is van olyan jó mint a Sonic 1-3 felhozatala, jóval közelebb áll a Megadriveos részekhez mint a tavalyi Sonic 4.

      Ezt félretéve BUÉK, a stílusváltáshoz pedig sok szerencsét. 🙂

  3. Én gémekkel voltam úgy, hogy idén szinte semmit nem toltam (már ami idei), ami meg volt is, az vagy nagyon langyi volt vagy… még rosszabb.

    Egyedül a DW7, Skyrim és az Uncharted III volt, ami kiemelkedő, igaz, utóbbi kettőbe még annyira nem ástam bele magam, de már első körben is bejöttek.

  4. Most megleptél, nem gondoltam volna, hogy bejön neked a Skyrim. =)

    Ideiekből újfent az Alicet tudom még ajánlani, az nagyon jó plaform lett, és jó hosszú is.

    • Uh, tényleg, Alice! Azt is be kéne szerezzem, mert érdekel, jó platform-stuffal meg vagy 1000 éve játszottam utoljára, és, ha még hosszú is, hát annál jobb. :3

      Ami a Skyrim-et illeti: Egyelőre még csak havernál garázdálkodtam vele PC-n, de mindenképp tervezem beszerezni PS3-ra, még akkor is, ha a konzol verzió állítólag sok helyen bugos. Egyébként jah, annyira nem komálom az RPG-ket, de itt maga a helyszín baromira megfogott. Meg az egész úgy hangulatra is valahogy más, mint az átlag RPG-k.

      • 17-év alatt összesen 5 TES rész jött ki, de azok mindig az év RPG-i voltak eddig, nem véletlenül. Gyakorlatilag az egyik legösszetettebb high fantasy, pedig átment már pár RPG a kezem között az elmúlt egy évtizedben.

        Esetleg még a Dragon Age Originsel próbálkozz majd meg, az is egész jól össze lett rakva, és az ára is baráti kategóriában van.

      • Ahogy Peter is mondta, ez nem véletlen: 17 év alatt egy olyan részletgazdag és mély világot sikerült kialakítaniuk, amit ráadásul folyamatosan és ami fontos: KONZISZTENSEN, logikusan bővítettek, hogy a Skyrimban már egy igencsak kiforrott környezettel találja magát szemben a gamer. Néhány franchise (nyugati és keleti egyaránt) példát vehetne erről a módszerről, ahelyett, hogy minden egyes résszel szinte restartolják az egészet…

        Nade nem koptatom a billentyűzetet, rá is térek a lényegre: Boldog Új Évet, és IGYUNK!

      • Sokan panaszkodnak arra, hogy az új részek egyre könnyebbek, vagyis: Morrowind > Oblivion > Skyrim de amúgy ez is csak nézőpont kérdése.

        A Morrowindban például máig nem felejtem azt el, hogy a varázslók 200 méterről elengedték a varázslataikat, amit egy laza oldalra lépéssel ki lehetett kerülni. Balra-jobbra lépkedtél amíg kifogyott a manájuk, aztán átváltottak iron tőrre és köpenyben megindultak feléd. Az íjászok meg még ennél is szánalmasabbak voltak, egyrészt ha beálltam a képükbe szinte tuti nem találtak el (amúgy se nagyon) de még annyi eszük se volt, hogy ha már a képükbe vagyok, gyorsan előrántsanak legalább egy tőrt.

        Pia meglesz holnap. =)

  5. Én amúgy már oda “fajultam”, hogy elővettem a Homeworld: Cataclysm-et, sőt, a Quake 1-et (!)…

  6. Dodgers után a te összefoglalódat is elolvastam. Hm… lehet nekem is kéne valamit írni! 😀 BUÉK meg minden amúgy! 😀

  7. Kösz szépen, viszont. =)

  8. Buék! Remélem még pár évig lesz mit olvasni! ^_^

  9. Boldog új évet és blogolást kívánok!:)

  10. Köszönöm mindenkinek újfent így kicsit fáradtan és másnaposan. =D

  11. Áh 2011 nem is volt rossz, 2010 nekem rosszabb volt, az idei meg majd kiderül. =)

  12. Hát akkor Boldog Új évet mindenkinek.

  13. Yuriko-chan Says:

    Itt vagyok ám még csendben olvasgatni. 🙂 Boldog új évet neked és a többieknek is!

  14. Kösz szépen, viszont! =)

    Mostanában nem nagyon láttalak errefelé, utoljára az Aoin az offtopicban olvastam a kommented, hogy még jelen vagy. =)

    Igaz kábé egy hét, aztán én se érek majd rá túlzottan, kezdődik a hajtás megint.

  15. Jó kis férfiasan őszinte lett a blogolós rész! A trollok persze bizonyos fokig mindig is szórakoztatóak voltak. Sőt egy határig közösséget mozgósítóak, aktivizálóak, így építőek – azon túl azonban már fárasztóak, dühítőek, rombolóak. Eddig ami keveset olvastam tőled Péter, arra az első megállapítások tűnnek számomra igazabbnak többségében.:)

    Mellesleg a komolyabb és a személyes jellegű írásokba sem árt meg a humor – szerintem. Meg egy kis csipkelődés is csak felpezsdít.

    • Sajnos én is átestem idővel a ló túlsó oldalára, de legalább észrevettem.

      A fikázás egy olyan dolog, hogy egy idő után bele lehet fáradni, és csak az tud belőle hosszútávon “megélni” aki mindent fikáz, és mindig az újat.

      Ha csak egy valamit pécézel ki, az előbb-utóbb aktualitását fogja veszteni, mint anno az emo.

Vélemény, hozzászólás?

