My Mugen – Shiny Diamond Released!

Múltkor (kábé 3 hete) írtam, hogy csinálgatok egy karaktert, amikor kedvem tartja, ám akkor még nem mutattam semmit, lévén nem nagyon volt még semmi olyan, amit érdemes lett volna kitenni. Nos azóta csináltam ezt-azt, és most már ott tartok, hogy összeállt valami prezentálásra méltó szösszenet.

Update 1: Anti-cheap mode és még sok minden más. =)

Update 2: Befejezve némi promóval, és persze a letöltő linkkel! Jó szórakozást hozzá! =)

Természetesen mindez még nem végleges, sok dolog fog még változni a közzétételig, de a kritikát, tanácsokat elfogadom (ha olyan akkor esetleg számításba is veszem).

Egyébként ha már úgy is nekikezdtem, el nem hinnétek miket nem találok miközben szerkesztgetek, sokszor olyanokba botlok, amik még egy abszolút hozzá nem értőnek is szemet szúrnának, például pozíciónál ilyen érték, hogy -0 vagy prioritásnál 0, ezeknek kábé nem csak, hogy értelme sincs, még hibásan is működik miatta az adott parancs. De belemehetnék akár terjedelmesebb okfejtést igénylő logikai dolgokba is, de inkább megkíméllek titeket tőle. =)

Update 1: Lassan de biztosan közeledek már a dolgok végéhez, bár még jó pár órám biztos benne lesz, mire a végére érek. =)

Ami változott:

– Az összes intro és win statet véglegesítettem, optimalizáltam.
– Új matchover state.
– Új intro, ha önmaga ellen küzd.
– Optimalizált AI.
– Nincs juggle.
– Anti-cheap kapcsoló, hozzá két új támadással.

Aminek még változnia kell:

– A kivégző state bugos és felesleges, ki fogom venni.
– 2-3 támadás még érintetlen, épp ezért bugos, ezeket javítani, cserélni fogom.
– Bugfix, optimalizálás, időzítés orrvérzésig. =)

Hogy valamit mutassak is, íme az anti-cheap mód, ami természetesen csak cheap karik ellen működik, ergo az itt látottak normál esetben nincsenek jelen:

Update 2: Nos elérkeztem a közzététel napjához, minden 100%-osan ki illetve le lett cserélve, döntő többségük az eredeti elképzeléseim szerint. Letöltés itt: http://www.megaupload.com/?d=8SVE962F

 

Reklámok

25 hozzászólás to “My Mugen – Shiny Diamond Released!”

  1. Nocsak! Egész jókat csinál a karakter.
    Tedd fel, majd keresek benne infinite loop-ot! 😀

  2. Infinite loopnál kivág a mugen, hogy hol/mi okozza a loopot, de ha van kedved tégy vele egy próbát. =)

    http://www.filesonic.com/file/4081403125/sdiamond-beta.rar

  3. Tetszik eddig! 😀 Várom a finalt, a bétát lekaptam majd holnap véleményezem. 🙂

  4. Na szal lenyomtam vele így estefelé pár kört és észrevettem ezt-azt. Néha amikor csinálja azt a felütést, nincs hangja az ütésnek és a lézeres támadást túlsokszor használja van h 3xor egymás után nyomta be.

  5. Kösz, azt nem is vettem észre. A lézereset már javítottam, ott annyi volt, hogy nem elég energiát vont le.

  6. Néhány észrevétel:
    Mi lett az ugrásokkal? Minek vetted ki őket meg a futást?
    Nem lehet összefűzni semmilyen mozdulatot szinte. Egyedül a guggoló rúgásokat tudtam kombinálni.
    Nagy rúgásnál miért jó, hogy elesik az ellenfél?
    A repülő pörgést is hiányoltam (le, hátra rúgás).
    Kyo ellen mentem és amikor benyomtam az egyik szupert, asszem amikor odafut és elkezdi ütni/rúgni akkor befagyott a levegőben az ellenfél. Az miért van amúgy? : D

  7. Nem vettem ki, ugrás van, kétszer tudsz normált, futás helyett szaltó van, amúgy meg inkább teleportot használok. =)

    Esés nos nem tudom, engem nem zavar, de nem én tettem bele, ez már eleve így volt benne.

    Beakad a targetbind, gondolom én, egyszer-kétszer már láttam, ezért béta még a karakter, majd javítom a finalban. Ha észrevetted még a desi is gépfegyver benne, ma írtam meg azt is normálisra. =)

  8. Az ugrásnál azt mondom, hogy kof-ban több féle ugrás van. Elvileg kéne tudnia picit (hop) is ugrani egy Kulának, nem csak magasat. Így olyan mint ha egy Street Fighterben lennénk.

  9. Ez már játékstílustól függ, a common részt amiben az alap dolgok vannak annyira nem néztem, inkább a szuper kombókra, speciál támadásokra mentem rá.

    Air combokban béna vagyok, szóval én jórészt arra használom az ugrást (lehetőleg duplát) hogy minél gyorsabban az ellen mögé kerüljek, aztán valamilyen guggolós támadással nyitok, és amíg ő zuhan én töltöm a powert valami superhez. =) Esetleg ugrás helyett hátra szökkenek, és inkább védekezésből próbálok támadni, vagy ha van valami lövedék alapúval megküldeni.

    Ezért is csináltam a fagyasztót amolyan Sub-Zero elven, hogy gyorsan hátra hopp, fagyaszt, tölt, aztán jöhet valami lerohanós cucc.

    Viszont lehet belenyúlok majd akkor ebbe is, ott jórészt azokat néztem eddig, hogy ütés, védés hangok és spritek rendben vannak e, kell e rajtuk javítani.

  10. Hogycsinálsz ilyen dolgokat mint aza színes hullámzás mögötte vagy azok a csillámlások?

  11. Teszel egy helpert state 0-ba, így:

    [State 0]
    type = Helper
    triggerall = numhelper(*****) = 0
    trigger1 = time = 0
    ID = *****
    name = “Aura”
    postype = p1
    pos = 8,-10
    sprpriority = -2
    stateno = *****
    helpertype = normal
    keyctrl = 0
    persistent = 0
    ignorehitpause = 1
    ownpal = 0
    pausemovetime = 999999999
    supermovetime = 999999999

    A ***** helyére kell annak a statenek a száma, ami az aura lesz:

    [Statedef *****]
    type = S
    movetype = I
    physics = N
    anim = (animáció)
    velset = 0,0
    SprPriority = -2

    [State *****]
    type = Turn
    trigger1 = parent,facing = 1
    trigger1 = facing = -1
    trigger2 = parent,facing = -1
    trigger2 = facing = 1

    Ez a tükrözés miatt kell.

    [State *****, BindToParent]
    type = BindToParent
    triggerall = alive
    trigger1 = 1
    time = 1
    pos = 2, -60

    Ez azért, hogy a karakter mozgását kövesse.

    [State *****]
    type = destroyself
    trigger1 = parent,life = 0
    trigger2 = win
    trigger3 = lose

    Ez pedig azért, hogy ha a karakter halott, vagy vesztett, akkor ne lebegjen ott az aura. A win trigger nem muszáj, viszont ha van olyan winstate amikor eltűnik a karakter, akkor hülyén néz ki, ha ottmarad az aura.

  12. Szega!
    Tudom, hogy nem ehhez a poszthoz illik, de emlékszel, amikor azt írta az egyik kis “desu-ke”, hogy senki sem emlékszik a Fist Of The North Star-ra?

    Itt egy két szép komment:
    http://animemangapalota.blog.hu/2011/12/07/fist_of_the_north_star_manga

  13. Hát nem igazán ide vág, ja. =)

    Át fogom olvasni, már csak azért is, mert a FotNS az a manga, amit legutoljára elkezdtem olvasgatni, és spec azok közé a ritka kivételek közé tartozik nálam, ahol a manga fekete-fehér képi világa sokkal inkább visszaadja a hangulatot. Az anime grafikájával sincs gond, korának megfelelő, de itt mégis a színek inkább elvesznek a feelingből, nem úgy mint mondjuk a Dragon Ballnál, ahol meg pont fordítva éreztem, ott épp hogy hiányzott az anime színes képi világa.

  14. Mond Peti mégis mennyi idő kb 1 ilyet megcsinálni?
    Csakmert rohadt jól néz ki, főleg a második! 😀
    Mi aza juggle amúgy?

  15. Nos attól függ, mennyire értesz hozzá, illetve mennyire vagy szerencsés. A legegyszerűbb ha szimplán másolsz, aminél viszont nem elég ctrl+c és ctrl+v, mert hogy át kell látnod, meg kell értened az adott dolognál mi-mit csinál, mi-mihez és mivel kapcsolódik össze, másképp amit átmásolsz nem fog működni. Ez azért is fontos, mert közben észre vehetsz hibákat, esetleg optimalizálhatod, erősítheted, hatékonyabbá teheted, persze ez is csak akkor van így, ha érted is azt, amit látsz.

    Második megoldás, ha modolsz egy már meglévő valamit, ehhez viszont már koncepció is kell.

    És persze ott van az, amikor 0-ról írsz meg valamit.

    Igazából mindegy melyik megoldást használod (én például mind a hármat szoktam egyenlő arányban) a lényeg a tesztelés, hogy minél többször ellenőrizd amit összeraktál, hogy működik élesben.

    Juggle arra jó, hogy kivédje a túl hosszú lánc kombókat, de őszintén szólva nem valami hatékony, én nem használom.

  16. Van kedved segíteni egy bajba jutott hölgyön? 😀 Küldtem egy e-mail-t az msn-es címedre…

  17. Persze. =)

    Megtettem a tőlem telhetőt így távról, régi e-mail címemre már csak ritkán járok, jobb ha a g-mail címnemre írsz, úgy gyorsabban észreveszem. =)

  18. Péter tudtad h már van XIII Kula mugenbe? 🙂

  19. Láttam, de továbbra se tetszik, szerintem eléggé elcseszték az arcát. Inkább maradok a Choiyer félénél, máig az néz ki a legjobban, és az AI is elég aktív.

  20. Jó lett Petya, tetszik! 😀
    A cheap támadásokat hogy lehet előlhívni? Nyomtam amit írtál a listában de nem hozza be egyiketse.

  21. A cheap támadások csak cheap módban működnek, ami automatikus, ha olyan karaktert választasz ki ellenfélnek (például Brolyk) viszont manuálisan is elő tudod hívni, ha a 12-es palettát választod ki.

  22. Péter észrevettem valamit, lehet bug. Amikor csinálja azt a nagy robbanást akkor van amikor hosszasan emelkedik fel, de van amikor azonnal átvált.

  23. Az nem bug, úgy van megcsinálva, hogy 2 stateból áll a támadás, és az elsőben van reversaldef. Ez annyit tesz, hogy ha az ellenség csinál egy ütést, a támadása egyből negálva lesz, és azonnal átkerült megütött állapotba, míg te a második statebe, ahol effektíve létrejön a támadás. Persze ha nem csinál semmit az ellen, akkor is átvált, csak akkor nem reversal hanem sima changestate végzi ezt el.

Vélemény, hozzászólás?

