Szilveszter, Tervek, Politika, Világvége

Néhány személyes gondolat az előző év végéről és az új évről. =)

Nos, karácsony első napja a meteorológiai jelentésekkel ellentétben nálunk fehér karácsony volt , amit kellemes, meghitt családi körülmények között el is töltöttem otthon, díszebéd, ajándékozás, miegyéb. 25 egész nap páromnál, 26 a tipikus rokonlátogatós nap. 27 full semmi, lustálkodás, 28-29 készülődés a Szilveszterre, 30-a pihenő, 31 buli, pezsgő, miegymás. =)

Nagyvonalakban így történt, ám ha csak ennyi lett volna nyilván nem írnék most bejegyzést, szóval (többek között) következzék a legutóbbi Szilvesztert körüllengő téma feszegetése, a világvége című meséé (már kitudja hányadszor).

Ahogy lenni szokott, mindig kell valami hülyeségnek lennie, amivel az emberek riogathatják egymást (ismerjük ezeket, új influenza, válság, stb) így 2000 után, idén megint előkerült a nagy világvége mítosz, ami téma volt majd az összes adón, még a tudományosakon is. Természetesen, ahogy a 2000-res cyber apokalipszis elméletet is egy nonszensz túlzásnak tartottam (biztos emlékszünk még a katonai szerverek random behülyülnek és maguktól kilőnek minden csúnyát című mesére) így jó szkeptikusként 2012-től se féltem, pláne a röhejes keresztény maszlag miatt (mennyei sereg, Jézus Reloaded, stb).

Rövid úton a tököm telelett a világvége humbukkal, erre fel, mit hoz a sors? 30.án csak sikerült egy olyan illetőbe botlanom, aki a közelgő világvégéről regélt a járókelőknek, pedig nem egy nagyváros ahol lakom. Egész konkrétan a dobótér sarkán egy csövi kinézetű tag magyarázott arról, hogy bizony holnap éjfélkor minden befog fagyni a francba, és az hogy épp nincs se fagy, se hó, nem jelent semmit, mert ez csak a vihar előtti csend. Az emberek persze leszarták mit hadovál, de őt ez sajnos nem tartotta vissza, csak nyomta tovább a prédikációt.

Másnap ugye szilveszter, buli, pia, haverok, barátnő, kellemesen telik az este, iszogatunk, szól a zene, dumálgatunk, baromkodunk, majd amikor már fáradtam, leültem én is a kanapéra a TV elé. Szilveszteri választék? No komment, semmi, 0. Zimmer Feri, VV5, Animaxon szerintem Death Note live ment, de nem vagyok benne biztos, mert egyrészt nem hallottam belőle semmit, másrészt mint minden más az Animaxon, egyedül nézve dögunalom, haverokkal nézve vígjáték. Kábé 20 percig bírtam, utána irány az erkély, barátnővel kicsit kettesben. =)

Nem is telt el sok idő, már szóltak is, hogy mindjárt éjfél, zene kikapcs, haverokkal összeülve számoltuk vissza már kellően vidám hangulatban a másodperceket, és jé… hát eljött ez a rettegett 2012, és mily meglepő, de valamilyen isteni csoda folytán nem történt semmi.  =)

Pedig mennyire várták már az összeesküvés és a világvége hívők a nagy apokalipszist és az isteni elragadtatást, meg a mennyekből alászálló aranypalotát. Mégsem váltott vörösre az ég, nem hullottak meteorok, se atomfejek, nem kergültek meg a szuperszámítógépek, nem tört ki a 3. világháború, nem váltak lávává a folyók, nem jöttek se zombik, se ufók, se robotok, nem nyílt meg a chaos warp, de még csak az ördög se tört fel szadival az oldalán, csak Schmitt Pali jött elő a képernyőre valami újévköszöntő dumával és némi alkotmány 2.0 promóval, amit el is kapcsoltunk valami szélsebesen. =)

Apropó, politika… továbbra is mocskos, de a mostani mellett nem tudok elmenni szó nélkül. Egyszerűen hihetetlennek tartom, hogy van még annyi potenciális gyökérkefe ebben az országban, aki képes Gyurcsány avagy El Qró figurájának és szavainak hitelt adni. Egyébként eszem ágában sincs védeni a fideszt, de ez a tüntetéses mizéria egyre volt csak jó, hogy lássuk, bizony az MSZP, DKP, LMP egy brancs, ha elvekről van szó, akkor pláne.

Hogy mit hoz az idei év? Jó kérdés, arra számítok, hogy az első fele lesz a kritikusabb időszak, elsősorban azért, mert mint ahogy már tavaly is fejtegettem, szeretnék pályát váltatni, egy teljesen más irányba. Remélhetőleg sikerülni is fog, mert egyre kevésbé bírom a helyet, főleg a hülye főnök miatt, akit úgy tudnék a legjobban jellemezni, hogy a tipikus suttyó lesipuskás fajta, aki imád az alkalmazottak után leskelődni, aztán később, amikor totál nem számítasz rá, elkezd baszogatni vele, és elvárja, hogy te amolyan tanár úr kérem mentalitással szépen elszégyelld magad előtte.

Amúgy van vele kapcsolatban egy vicces kis story, amit még anno munkatársammal, Zsoltival találtunk ki. =) A lényeg, hogy amikor odakerültem, az épp aktuális munka az volt, hogy csinálni kellett a helyi közép és általános iskolákba olyan figyelemfelhívó plakátokat, amiknek az értelme az volt: “A cigi rossz! A pia rossz!” Biztos ismerjük ezeket a protokoll plakátokat mind, amiket persze az emberek 99.99%-a úgyse fog betartani, sőt egyáltalán elolvasni is csak akkor fogják, ha nincs semmi, de nem tudnak hazamenni. Most értitek, aki dohányzik, iszik, nem azért fog róla leszokni, mert egy plakát azt mondta neki.

Ezt beszéltük Zsoltival is némileg kiegészítve, hogy az ilyen “Ne cigizz! Ne igyál! Ne dugj! Ne élj! Ne csinálj semmit!” felfogásban készült plakátokat, max a kitalálójuk hiszi eredményesnek, nyilván azért mert ő be is tartja ezeket. Később láttuk a megrendelőt nos igen, úgy nézett ki, mint aki be is tartja, a főnökkel diskurált nagy egyetértésben a tinédzser bulizások rossz hatásairól, és a többi gyík dologról, egyszerűen látszott a tagon, hogy tipikusan az a jampec legény volt a szocializmus hanyatlásakor, aki kimaradt minden jóból.

És hogy, hogy jön ide a főnök? Mert ő is ugyan ez. Sose fogom elfelejteni, és egyébként máig nem tudtam feldolgozni, hogy az istenbe képes minden reggel 3 deci üres teával kezdeni napot. Sose cigizett, inni nem iszik, kávézni nem kávézik, húsból csak a párolt csirkét és a főtt halat eszi, és tuti dugni se dug, mert saját elmondása szerint 15-éve nem alszik együtt a feleségével, pedig még nincs 50. Na most mondhatnánk, hogy “miért baj az ha valakinek nincsenek szenvedélyei?” Azért, mert olyan ember nincs. Neki is van szenvedélye, csak ő épp abban éli ki magát, hogy emberek után leskelődik, állítólag még otthon is a szomszédjai után. Szóval én inkább kezdem a napot egy kávéval, iszok meg két sört a haverokkal ha úgy adódik, és foglalkozok a párommal, mint hogy ekkora élettelenként végezzem. =)

Reklámok

8 hozzászólás to “Szilveszter, Tervek, Politika, Világvége”

  1. Igazából nem pontosan 2012 első percében kellett volna lennie világvégének, hanem majd valamikor decemberben, szóval rettegj világ… http://www.idokep.hu/2012

    • Ebből is látszik mennyire van hitele ennek az egésznek… elvileg már 2000-ben jönnie kellett volna a nagy gépek lázadásának, és érdekes módon mégse történt semmi azóta se. Kamu ez az egész, ami csak arra jó, hogy emberek jól hülyére vegyék vele egymást.

      Kapásból ott gond van vele, hogy még csak abban se tudnak egyetérteni mi történik… az egyik antikrisztust mond, a másik jégkorszakot, a harmadik meg 3. világháborút.

  2. A világvége nekem ma jött el,pedig olyan jól kezdödöt az év.
    Szilveszteri buli,petárdázás,meg miegyéb aztán elsején a haveromnál voltam és az anyja valami olyan csodálatosan finom tortrát tudodt csinálni,hogy a katonaság alat ölni tudtam volna érte a vizbe föt kukorica dara túroval meg eféléken kelet élni,a tegnapi és a mai szép időt kihasználtam barkácsolásra,egy könyves polcot akarok összehozni,szoval minden tökéletes volt.
    Erre a bátyám haza jöt és valamin összevesztek apámal a végén már kiakadtam,hogy miért kel ezt csinálni,anyira csunya és utálom a családi veszekedéseket erre most nálunk is meg történt és most egy darabig nem fogunk beszélni.

    Ha a közel jövöben megegyszer valaki boldog uj évet kiván annak átharapom a torkát a sok uj év köszöntö elenére ez nem boldog.

    Péter amit a fönöködröl irtál teljesen megértem mibe vagy csak az én fönököm még nem is fizetet,csak vetet mindig egy keveset aztán 2009 tavaszán ott hagytam ami járt pénz azt azért ideadta,de valamire el is kelet költenem és se pénz se munka,de fel találtam magam.

    • Családi problémák voltam nekem is, főleg a preteen lázadó korszakomban, de most egy ideje már boldog békeidők vannak itthon. =) Kivéve amikor a két rokonság valami folytán összetalálkozik, na az aztán mindig abba torkollik, hogy valaki beszól valakinek, aztán jól megsértődnek egymásra.

      Ha nem fizetne, na az lenne az utolsó csepp a pohárban, így is sokszor eljátszotta már, hogy 1-2 héttel a fizetési nap után adta csak oda a zsét, esetleg a beígért plusszot “elfelejtette” kifizetni.

  3. Nem csak a karácsonyt, a szilvesztert is otthon töltöttem idén, nem volt kedvem sehová se menni, örültem a szobám melegének. ^_^
    Világvége jóslatokban sohase hittem, részvétem a prédikátor miatt. 2012 remélni tudom jobb lesz mint 2011 volt. ^^

  4. Én már elég régen szilvesztereztem otthon, talán 10.-es koromban. Persze ha nincs kedved az év végét bulival zárni, hanem inkább csendes magányban pihensz, az se gond, hangulattól függ.

    Nem volt igazi prédikátor a tag, csak egy ráérős hülye, aki fel akarta kelteni a figyelmet azzal, hogy kihasznál egy sablon témát.

  5. Szerintem cigire költeni mondjuk valóban hülyeség, bár mondjuk plusz bevétel az államnak, ami persze a nem hiába születetteknek megy segílyre 🙂 Az ivászattal meg nem tudom mi bajuk, az a szociális élet része, meg hát ha valaki tud mértéket tartani akkor nem lesz alkesz belőle. Mondjuk én se szeretem a sok genetikai hulladékot, akik a mit sem sejtő szüleik pénzén basznak be minden héten, oszt végighányják a fél várost, meg beszólnak mindenkinek.
    A próféta meg nagyon nagy, nem tudja, hogy csak december 21-én fog majd jönni a világvége? Állítólag az év során egyre érdekesebb dolgok fognak történni, aztán december 21-én már végképp elkezdődik a shitstorm, kezdjünk el bunkert építeni. Viccet félretéve, ilyen hülyeségek mindig lesznek, már hallottam olyat, hogy áttették 2013-ra, meg ugyebár voltak a Harold Camping féle baromságok…

  6. Cigizni nem cigizek, inni alkalomszerűen szoktam haverokkal, és alapból azzal se lenne gond, hogy fel akarják hívni a figyelmet arra, hogy ha nem vigyázol, függő lehetsz és rámegy az életed. A baj azzal van, hogy egyszerűen ez a poszteres akármi nem több, mint szimpla protokoll, ami senkit se fog meggyőzni, még akkor se, ha utána esetleg kimegy az ürge, és elmondja nagyjából ugyan azt 1-órában, ami a plakáton össze van foglalva.

    Harold Camping… jaj azaz öreg, már annyiszor felsült, hogy azon csodálkozok, van még olyan ember, aki őt komolyan tudja venni. Bár ha abból indulok ki, hogy Kurcsány is vissza tudott térni, akkor tényleg semmi se lehetetlen. =)

Vélemény, hozzászólás?

