Kérdeztetek, válaszolok

Az elmúlt napokban, hetekben többen is feltettek nekem pár kérdést, amikre az illetékeseknek válaszoltam is valamilyen formában, ám úgy gondoltam, itt is megosztom ezeket, hátha valakit foglalkoztatnak ugyanezek a kérdések, témák.

Kezdeném a legnépszerűbbel, kérdezték “mi a véleményem arról, hogy a blogról mostanában el-el tűnögetnek bizonyos emberek, akik régen kommentelgettek?”

Nos a helyzet az, hogy ez egyáltalán nem csak mostanában van így, ez mindig is benne volt illetve van a pakliban. A látogatók cserélődése egy természetes dolog, amit én már az egykori weblapomon is megtapasztaltam, így itt a blogon már nem ért meglepetésként ugyanez a jelenség.

Ami elkezdődött Baluzz-al (nem tudom emlékszik e még valaki rá?) az legutóbb Márkusz volt, és kitudja ki lesz a következő a sorban. Nyilván bloggerként sose jó, ha az ember látogatókat veszít, pláne ha olyat, akivel gyakrabban kommunikált is és/vagy régebb óta ismeri, ugyanakkor könnyeket se érdemes senkiért se hullatni, legalábbis én nem szoktam. Részemről úgy vagyok vele, hogy az illető hozott egy döntést, miszerint a dolog neki már nem pálya a továbbiakban, és inkább új vizek felé vette az irányt, a miértekbe pedig fölösleges belemenni, azaz illető magánügye.

Ha mégis meg kéne neveznem két okot, akkor a legkézenfekvőbbeket mondanám. Egyrészt az emberek nőnek fel, és ahogy idősödnek, egyre inkább szeretnének, vagy ha nem is szeretnének, de muszáj nekik önállósodni, ami magával hozza azt, hogy jóval kevesebb lesz a szabadidejük. Másrészt ott az egyszerűbb eset, amikor  az adott látogató elveszti a felvetett téma/témák iránt az érdeklődését. Ezekkel egy dolgot lehet tenni, elfogadni.

Egy aktuálisabb kérdést elővéve, kérdezték páran “mi a véleményem a cosplayerek támadásáról?”

Nos így utólag a véleményem a történtekről annyi, hogy azon túl, hogy elvigyorogtam némelyik kitörésen, lényegében arra volt jó az egész, hogy levonjam a tanulságot, két szempontból is. Blogger szemszögből a látogatottságra éhezőknek íme a kitűnő példa, ha látogatottságot akarsz, gecinek kell lenned másokkal:

Egyébiránt, felhasználói szemszögből a kommentek tartalma újfent tökéletes bizonyíték arra, hogy hiába telt el itt 6-év, az alap CP mentalitás (jellemzően azok részéről, akik bad cp-ket csinálnak a conokon) még mindig a körül körvonalazódik, hogy “de én akkor is annak fogok beöltözni!!!4!” amolyan sértődött óvodás hangnemben. Röviden összefoglalva nem sok újat tudtam meg. =)

Na és itt most tennék egy kis kitérőt, már ha feljött a fikázás/basztatás/trollkodás, mert páran azt is kérdezték, “miért nem nagyon írok mostanában ilyenekről?”

Nos ennek igen egyszerű oka van, nem akarom fölöslegesen erőltetni. Akinek van egy kis rálátása a dologra, és esetleg hozzám hasonlóan utazott is ebben a műfajban akár érintőlegesen, akár fő profilként, az tudja, hogy az ilyesmi, ha jól csináljuk, akkor  jót tesz a látogatottságnak, de nagyon könnyű belebukni, ha az ember rosszul csinálja, mondjuk azért, mert vagy nincs meg hozzá a stílusa, vagy mert egyszerűen túlzásba viszi.

Alapigazság, hogy minden vesszőparipának szánt téma véges potenciállal rendelkezik, így itt a témának kell vagy kéne időről-időre változnia ahhoz, hogy az érdeklődést fenntarthassa az ember. Ha egy weblap, (vagy amik inkább ebben a témában utaznak) blog nem akar vagy képes ehhez alkalmazkodni, akkor inkább jobb ha felhagy ezzel, vagy mint én, pihenteti. =)

Nos remélem sikerült érdemben megválaszolnom a felvetett kérdéseket, ha valakinek esetleg van még kérdése, felteheti.

20 hozzászólás to “Kérdeztetek, válaszolok”

  1. Héj azér nem mindenki megy ám el pl én itt vagyok mióta megnyitottad a blogot! 😀

  2. Persze, vannak még a régiek közül is itt páran, nem azért mondtam. =) Na meg sokan vannak olyanok, akik olvasnak, csak nem írnak.

    • Magdolna néni Says:

      Valami ilyesmi velem is a helyzet. Érdekesek a bejegyzéseid, majdnem mindet elolvasom, de többnyire nincs mit hozzászólnom.
      Lehet, hogy az utóbbi időben az életemben történt változások miatt… ugyanis másoknak is feltűnt, hogy viszonylag kevesebb nyilvánvaló hülyeséget beszélek, talán többet gondolkodom, mielőtt beszélnék/írnék.
      De persze az is lehet, hogy a te bejegyzéseid változtak meg. Régebben sűrűbben voltak olyan cikkeid, amik közel álltak az érdeklődési körömhöz.
      Vagy mindkettő egy kicsit. Mindegy, most kaptál egy szép, hosszú, üres hozzászólást tőlem, olyat, mint régen szoktam írni 🙂

      • Az ember érdeklődése ugyebár változik, bővül, egyes dolgok háttérbe szorulnak, míg újabbak törnek elő. Gondolom ez így van Péternél is, s ez észrevehető (legalábbis én így látom) a blogban közzétett újabb témákban is. Régebben több animével kapcsolatos poszt volt, most inkább a világról való gondolatok kerültek elő. Van, akit ez érdekel, van akit amaz. Ha olvasok olyan cikket, ami nem áll annyira közel hozzám, vagy nem tudok mit hozzáfűzni, mert nem tudok róla semmit, akkor nem kommentelem. Gondolom ezzel sokan mások is így vannak.
        Mondjuk az érdeklődés változására egyik barátom esete az extrém példa. Ő gyakorlatilag fél évente érdeklődési témát vált, és akkor unásig csak arról tud beszélni, csak azzal a témával kapcsolatban gyűjt össze mindent (sajnos ezekre súlyos százezreket is elver), ami már szerintem beteges. De hiába mondom meg neki, csak megsértődik rá.

  3. Animékről, otakukról, és hasonló képződményekről már elég sokszor, sokfajta szemszögből kifejtettem a véleményem, és az a helyzet, hogy (ahogy fentebb is írtam) ez nem egy olyan téma, amit a végtelenségig lehet feszegetni. Vagyis lehet, csak nem érdemes.

    Ezzel persze nem azt mondom, hogy többé nem írok hasonlót, mert kitudja mit hoz még a jövő, de egyelőre nincs olyan alapanyag, ami megérne egy misét. Protokollból meg nem akarok semmiről se blogolni.

  4. Engem pl sokkal jobban érdekelnek az animékről szóló írásaid mert azokat nagyon szép részletesen megszoktad írni. ^_^

    • Csatlakozom a véleményhez és mivel Péter mostanában nem ir róluk igy máshol keresgetek anime kritikát,de ne legyek önző mint mindenkinek valoszinüleg Péternek is meg vannak a maga gondjai, vagyis itt magambol indulok ki,a munka melett másra jut is,meg nem is idö.

      • Nos örülök annak, hogy erre is van igény a blogon, de az a nagy helyzet, hogy komplett anime ismertetőket 2 dolog miatt írok ritkán, a standard okokon túl.

        1; Nagyon kevés olyan anime jön ki egy évben, amiről valamiért érdemes írni. A már látottakról pedig csak teljes rewatch után látom értelmét írni, amihez csak ritkán van kedvem.

        2; A gamerkedés jobban érdekel, jobban leköt. Jelenleg elvagyok a Saints Row 3-al (2. végigjátszás) plusz ha van hozzá erőm, akkor Mugent szerkesztgetek, mert ha idehaza nem is, de külföldön van rá igény.

        Mindig is jobban lekötött az, ahol csinálnom kellett valamit, mert ha többet is idegeskedem rajta, de a sikerélményért megéri kicsit szenvedni. =)

      • Én a gamerkedéset nem szeretem,mert tulzotan behülyülök tőle és nem tudok leálni,épen ezért elsem kezdem,igy a való életen kivüli dolgokból,csak az animét hagyom,ott viszont sikerül mindig valami egetverű baromságot kifognom,mint az ami a napokban is lejöt.

  5. Yuriko-chan Says:

    Cosplayerek támadása? Miről maradtam le?

  6. Én meg csak most tudom meg, pedig naponta megnézem az eseményeket erre 😀

  7. Maradandó élmény marad, na nem azért, mert olyan okosságokat mondtak, hanem a kollektív jellege miatt. =D

  8. Végigolvastam tegnap éjjel. Próbáltam is hozzáfűzni pár gondolatot, de vagy letiltottad a további hozzászólásokat, vagy a netem akadt meg, minden esetre eltűnt az észrevételem az éterben.
    Azért kicsit sajnálom is őket. A felháborodást mondjuk meg tudom érteni, ha engem is érintene, valószínűleg én se lennék boldog, de azért a hangnem, amit megütöttek, eléggé kozákosra sikeredett.

    • Nem tiltottam le, szóval valószínűleg a böngésződ nem küldte el a hozzászólásodat.

      Sajnálni nem tudom őket, hisz ha szabad így fogalmaznom, azzal hogy cosplayeltek egy nyílt rendezvényen, egyben azt is vállalták, hogy erről véleményt fognak formálni, ami ugye nem jelenti azt, hogy az mindenképp elismerő lesz.

      A felháborodásra megint csak azt tudom mondani, hogy elhiszem, hogy sohase jó ha az embert kritizálják, és eddig a pontig érthető is a dolog. Ám az, hogy nem látják be, hogy a cosplayük igenis szar volt, sőt meg vannak róla győződve, hogy jó volt, és mindezt megfejelik az említett “csakazértis!” hozzáállással, az már egészen más kategória, egyben a probléma gyökere is.

  9. Szia, Péter!
    Szeretnék beszélgetni veled, szeretném felvenni veled a kapcsolatot, lenne pár kérdésem és egy bizonyos téma, amiről, ha lehet, bővebben szeretnék beszélgetni 🙂
    Kérlek, keress fel az e-mail címemen:
    nixicsajszi@gmail.com

Vélemény, hozzászólás?

