Kis Vuk – Sok pénzből, katasztróka

Régóta tervbe volt véve, hogy szentelek egy átfogó bejegyzést ennek az animációs zsákutcának, ami azt hiszem nyugodtan kijelenthetjük, az eddig készült legrosszabb magyar rajzfilm.

Baljós árnyék

“A régihez méltó, technológiailag korszerű, a visszajelzések azt mutatják, hogy tetszik az embereknek.” – nyilatkozta egyedülálló optimizmussal Gát György a premier napján, annak ellenére, hogy a lesújtó számok egyértelműen ennek az ellenkezőjéről árulkodtak.

A Kis Vuk-ról már jóval a megjelenése előtt is negatív pletykák keringtek a különféle médiákban, portálokon, és ezt a kiszivárgott képek is csak megerősíteni látszottak. Végül nagy nehezen, 1.4 milliárdos költségvetésből (amiből csak a reklám volt 280 millió) egy éves csúszás után kiadták a Kis Vukot, ami már a premier napján hatalmasat bukott a 10-éven felüli nézők körében, és a legkritikusabb első hetekben nagyjából 7%-os kihasználtsággal vetítették a mozikban.

Alapigazság, hogy mióta a Dreamworks elkészítette az első Shrek-et, azóta a 3D animációs rajzfilmeknek van egy szintje, amit meg kell ütni ahhoz, hogy felnőtt és gyerek egyaránt jól szórakozzon az adott műn. A Kis Vuk-on ugyan látszik, hogy a cél ez a minőség volt, vagy inkább lett volna, ám a végeredmény nem hogy átugrani, de még leverni se volt képes, a virtuális rudat.


Animációs szenny

A raszteros mezőn, az öntvény fák között hömpölyög a gusztustalan, radioaktív slejm patak, aminek teleszemetelt partján ugrándoznak a plüssnek is ronda békanyulak, majd a gombszemű varjú kimondja azt, amit minden 10-évnél idősebb jóérzésű ember gondol a látottak alapján: kár. Kár a pénzért, amibe a mozijegy került, kár azért az egy óráért, amit az emberek erre áldoztak, de legfőbb kár, hogy ismét egy, az első részhez minden szempontból méltatlan folytatás látott napvilágot.

Ritkán fordul az elő, hogy még a legnagyobb jóindulat mellett se nagyon találok egyetlen értékelhető dolgot se egy filmben, rajfilmben, animében, akármiben, ám itt mégis ez a helyzet állt elő, ugyanis nemes egyszerűséggel, szó szerint minden rossz a Kis Vuk-ban. Tipikusan egy olyan kreáció, amiből bőségesen elég, nagyjából 5 perc ahhoz, hogy az ember átlássa, a mű katasztrofálisan rossz, és semmi esély arra, hogy ez később változni fog.

A legszembeötlőbb gonddal, kapásból az elején szembesülünk, amikor az idillinek szánt, de a készítők jóvoltából moslékul kinéző mezőn, három másodpercnél tovább időzik a tekintetünk. Az animáció, látvány szempontjából a rég elmaradott, 90-es évek közepét idéző konzol játékok átvezetőinek szintjén van.

A környezet kidolgozatlan, részlettelen, túl kontrasztos műanyag, a látótávolság alacsony, a fű olyan akár egy padlószőnyeg, a magas fű, a virágok, és a fák merevek, élettelenek, nem mozognak se a szélben, se akkor, ha valamelyik erdei állat hozzájuk ér. Apropó állatok, minden jel szerint a radioaktív patakvízből fogyaszthatnak már generációk óta, hisz a külsejük se nem természetes, se nem karikatúra jellegű, hanem amolyan innét-onnét összemosott elemekből áll, igénytelen tálalásban. A legfeltűnőbbek az eltúlzott méretű szemek, amikre Gát György szerint azért esett a választás, mert “divatosak” és persze azt is tudjuk, hol azok, bizony, az animékben, ahol működnek is, de nem egy nyugati stílusú 3D(!) rajzfilmben.

Még nagyobb a baj a mozgással és a fizikával. A karakterek mozgása darabos, pattogó, sokszor természetellenes szögben történik egy-egy elhajlás, ami nem ritkán feltűnő nyúláshoz vezet, mint a zsiráfnyakú kis vuk:

Vagy a popeyes alkarú akrobata lánynál:

A fizikáról, mint olyanról, nem sok érdemlegeset lehet elmondani, mert hol van, hol nincs. Például hogy képes a repülés közben rappelő varjú egyszer csak megállni a levegőben, és lebegve mutogatni a szárnyaival? A kérdés persze lehetne akár költői is, ám a kedvencem mégis az a jelenet volt, amikor a két ütődött redneck tahó nekimegy a motorjával egy villanyoszlopnak, és valami olyan lehetetlen szögben pattannak le róla, mint ha folyékony szappan lenne az útra kenve.


Ha szép nem vagy, legalább okos lehetnél

Persze a gyér látványt még valamennyire ellensúlyozhatták volna a karakterek, a történet, és a cselekményvezetés, ám sajnos igen hamar kiderül, hogy ezek is mind egy csónakban eveznek a látvánnyal. A karakterek nem csak hogy csúnyák, de ostobák is. Sok a felesleges jelenet, a párbeszédek laposak. A rendezés és a vágás csapnivalóan rossz, amatőr szinten mozog. Az erdőben és annak élővilágában nincs semmi természetes, ellenben annál több természetellenes. Az állatok liberális utópiában élnek, igen gyakran szlenget használnak és engrishül beszélnek, miközben a varjú rapzenéjét hallgatják. Ráadásul nekem mindvégig olyan érzésem volt, mint ha forgatókönyv nem is létezett volna, hanem mindent menet közben találtak volna ki, és abban is biztos vagyok, hogy egyetlen külsőssel sem nézették végig a produkciót, mielőtt kiadták volna.

A kis Vuk az első rész kölyök Vukjától eltérően nem aranyos, nem esetlen, nem szerethető, hanem ronda, bárgyú, bugyuta, idegesítően sejpegő, és debil.

(A pelikánszáj…)

Az öreg Vuk és a fia között, valami nagyon gyenge lábakon álló kötelék leledzik csak, olyan érzést keltve, mint ha az apa már rég lemondott volna, a saját utódjáról. Nem tanítja vadászni, különösebb erőfeszítést se tesz annak érdekében, hogy nevelje, épp hogy csak arra veszi a fáradtságot, hogy ne engedje az árokba zuhanni.

Némi kukázás után persze jön a bonyodalom, orvvadászok érkeznek az erdőbe, ami mostanra már természetvédelmi területté vált, kilőnek néhány debil állatot, majd a kis Vuk testvéreit és anyját, végül pedig elfogják az öreg Vukot. Mindennek ugyan nagyon drámainak kéne lennie, de sejthetitek, egyáltalán nem az, sőt még ezt is sikerült olyan poénosnak szánt hülyeségekkel elrontani, mint amikor az öreg Vuk mátrixol egyet a fára felfutva.

Na de most jön csak a nagy csavar, ugyanis mindenfajta előjel és logika nélkül, az eddigi fő szál itt totálisan megszakad, és hirtelen egy tolószékes kis srácra, Alexra terelődik át a hangsúly. Akinek a tolószéke tele van mindenféle hipermodernnek szánt, de inkább röhejes és felesleges kütyüvel, amit egyébként többre tart, mint ha járni tudna.

Na és ha még eddig nem hullott volna szilánkokra, a már így is jól berepedezett illúziónk, akkor feltűnnek a rosszak is, egy vándorcirkusz képében.

A cigány vajdára emlékeztető cirkuszigazgató gyorsan hipnotizálja a vadőrt, hogy az elfelejtsen utánuk szaglászni, mert hogy kiderül, ők bizony nem egyszerű cirkuszosok, hanem mellékállásban orvvadászok és állatkínzók is (jaj, csak nem spoilereztem?).

(Igen, kábé én is ezt gondoltam a film alatt…)

Mindeközben a cilinderes mágus neje, az alkoholista, hisztis domina flashbackel egyet, amiből megtudhatjuk, bizony ő küldte tolószékbe a kis srácot annak idején, majd szűnni nem akaró ordibálásba kezd a cigánykodó férjével, és a két Redneck tahóval, akiknek legalább a nevük vicces, Jobbfék és Balfék.

Eme “kis” kitérő után, vagyis hogy lényegében sikeresen megtörték a főszálat egy teljesen értelmetlen és fölösleges másodikkal, gyorsan visszatérünk a Kis Vuk-hoz, akinek érthetetlen módon Sut, a tépett farkú róka lett a dajkája. Ő az első részhez képest gyakorlatilag teljes változáson esett át, még ott becsapni és meglopni akarta a kölyök Vukot, itt a debil Kis Vukot már amolyan nyugdíjas nagybácsi módra istápolja.

Természetesen ekkor fog beindulni a szerelmi szál, ahol a Kis Vuk egy akrobata rókalányba, még a tolószékes kis srác, a fentebb említett Popeye karú akrobata lányba lesz szerelmes, és innentől kezdve még az eddigiek fényében is elszabadul a pokol. Kiderül, hogy az öreg Vuk az egyetlen, aki képes ellenállni az igazgató hipnózisának. A róka lányról kiderül, hogy egy kényes pláza ribi, aki simán megcsalná a vőlegényét a kis Vukal. A rókalány vőlegénye pedig  csak addig védelmezi a becsületét, amíg a kis Vuk a fejére nem borít egy tál spagettit, és ha mindez nem lett volna elég, jönnek a töltelék jellegű WTF jelenetek is.

A tolószékes kis srác fényes nappal éjjellátózni kezd.

A két idióta az éjszaka közepén elkezd csak úgy motorozni az erdőben.

A tolószékes gyerek átvágja a fogvatartott állatok kocsijának lakatját valami AVP-be illő lángvágóval.

Na és végül (ez már tényleg a legalja) az öreg Vuk amolyan liberális demokrata módra szónokol egyet a demokráciáról, és jól megszervezik, hogy a holnapi műsor milyen jó alkalom lesz majd a szökésre. Értitek, kinn a szabadban, az erdő mellett, ahol épp senki sem figyel rájuk, és simán elszaladhatnának.

A finálé igazából ennél hatásvadászabb már nehezen lehetne. Az állatok jól fellázadnak, majd a tolószékes kis srác hirtelen feláll és felhúzza a szakadék szélén lógó szerelmét, amire az összes karakter, jók és rosszak egyaránt, olyan elképedt fejet vágnak, mint akiknél épp agyhalál állt be.

Hogy “méltó” legyen a zárás az eddigi színvonalhoz, a végén dúl a róka szerelem, és a narrátor jól elmagyarázza, hogy itt jók most épp legyőzték a rosszakat, és visszaállt a béke az erdőben. Amire  nos… öhm… talán azért volt szükség, mert a pocsék rendezés miatt  még ez se teljesen egyértelmű?


Kudarc a köbön

Kész röhejnek tartom, hogy ezt a “produkciót” Gát György elsősorban nemzetközi közönségnek szánta így, ebben a formában. Ellenben kivételesen egyetértek az IMDB értékelésével, illetve az is sokat elárul, hogy a legrosszabb rajzfilmek listáján olyanok mellé sorolták, mint a kolumbiai anime utánzat, a Bolívar el Héroe. Hogy mit is gondolok a Kis Vuk-ról mindezek után? Nos ahogy az öreg Vuk mondja: “Forduljunk egymás felé, és mondjuk azt, testvér, ezt meg ne nézd!” 1/10

Advertisements

80 hozzászólás to “Kis Vuk – Sok pénzből, katasztróka”

  1. Szégyen…. szégyen, hogy ilyen ocsmány filmet pont a magyar film ipar adott ki magából!

    Ha már magyar szégyen film, ismered az “Álom.net” című szörnyszülöttet? Arról is elmondod a véleményedet?

    • Álom.net-ről csak hallottam, hogy állítólag az is bűn rossz, de eddig még sose láttam, és nem is nagyon tervezem.

      A Kis Vuk-nak az volt az egyedüli szerencséje, hogy az Egon és Dönci kiköszörülte az a csorbát, amit ez okozott.

      Egyébként egyik haveromnak az öccse ezt kapta a keresztapjától DVD-n, mert nagyon várta, és amikor összeült a család megnézni, akkor haver elmondása szerint kevés dologban szoktak egyetérteni, de abban sikerült, hogy ez nagyon szar lett.

  2. A mai napig nem néztem meg eme “remekművet”, de már annak idején megfogadtam magamnak, hogy semmi sem fog rávinni arra hogy megnézzem, és a képek+post kombóból ítélve tartani is fogom magam az elhatározáshoz. Ahhoz túlságosan szeretem az eredeti rajzfilmet még ma is, hogy egy ilyen valami szanaszét törje azt az varázst, amit az eredetit jóvá tette. Beleértve az animáció minőségét is, amit egy lassan harmincéves rajzfilm jobban képes kivitelezni, mint egy friss CG film (dat erdő, és dat málészájú Vuk).

    • Dat entire quality! =D

      Ritkán mondok ilyet, de tényleg jobban jársz, ha inkább kihagyod, mert itt még az se működik, hogy tudod hogy rossz, de legalább a hülyeségein el lehet röhögni. Na nem azért, mert annyira azért nem rossz, hogy elvegye az eredeti Vuk varázsát, viszont nagyon masszív kitartás kell hozzá, hogy ne nyomd ki pár perc után.

  3. Sajnos én ezt a moziban láttam. -_- A plakátok alapján volt bennem egy rossz érzés de azt hittem majd szórakoztató lesz, hát nem volt az. Már ott csalódás volt, hogy mutatták az embereket, és mindig jött az a hülye reppelő varjú, és az a tolószékes gyerek se értem minek kellett. Azt tudtad amúgy hogy Gát György tervezi a Kis Vuk 2-őt? O_o

  4. Tartottam a képek, trailerk után én is a teljes változattól, de egészen addiig reménykedtem, amíg meg nem láttam az ominózus patakot.

    Az hogy mutatták az embereket, engem nem zavart, és a rappelő varjúval se lett volna baj, ha jó helyre teszik, és nem akkor kezd rá, amikor a kis Vuk anyja épp kileheli a lelkét. Ugyan így a tolószékes gyerek is elment volna, csak nem úgy kellett volna őt szerepeltetni, mint 2. főszereplőt.

    Kis Vuk 2-ről anno beszélt gyuri, de nem hiszem, hogy valaha is el fog készülni, mert a Kis Vuk nem érte el a 40 milliós bevételt, miközben csak a reklámra ennek a 7-szerese(!) ment el. Sőt, még a bevétel jó része is a merchekből származott.

  5. Ennél a Final Fantasy 8 átvezetői is fényévekkel jobbak, pedig több mint 10 éves game. És vajon hová lett az a majdnem másfél milliárd? Merthogy egy ilyen fos elkészítésére közel sem kéne ennyit költeni.

    • Azon már én is gondolkodtam, vajon hová is került a pénz java része, mire költötték el, mert hogy ugye nekik ezzel el kellett tudni számolni. Az összeg 20%-át adta az állam, plusz beszállt az RTL Klub is a gyártásba. Még ha reklámra fordított majd 300 milliót nem is számítjuk bele, akkor is bődületesen nagy összegről beszélünk, pláne annak tükrében, hogy néz ki a végeredmény, és milyen visszhangot kapott idehaza és külföldön.

      Még az első Toy Story is jobban néz ki ennél.

  6. Tudom hogy elég szomorú pontja ez a magyar fimiparnak, és soha nem fogom megnézni jómagam, de a képeket nézve egyszerűen elfogott a röhögőgörcs =P… Egen, szörnyű ember vagyok.

    • Ezzel nem vagy egyedül, bizonyos quality jeleneteken olyat röhögtem, amit az elvileg humorosnak szánt részeknek kellett volna kiváltania. =)

      • Nem, komolyan, még most is felröhögök akárhányszor megnézem újra a képeket… Pedig nem kéne, mert ez egy nagyon szégyenletes dolog… De csak vigyorgok mint egy barom :D…

      • Én már röhögtem rajtuk eleget kínomban, mert kábé az egész rajzfilm ilyenekkel van tele az elejétől, a végéig, sőt vannak olyanok, ahol maga az elmozdulás olyan, hogy mém lehetne belőle. =D

      • Ezelőtt elég letört voltam mert ma fejeztem be a Mass Effect 3-at és hát a vége… Nos, nem éppen happy ending, tök mindegy mit csinálsz =P… De ez nagyon odatett XD.

      • Nos örülök, ha jól szórakoztál. =)

        MS 3… hmmm… akkor úgy látszik a Bioware itt is elkövette azt, mint a Dragon Age 2 végén. =/

  7. Nem spoilerezek sokat, de konkrétan az ending annyi rage-t váltott ki hogy a rajongók több petíciót és szavazást indítottak hogy a Bioware egy patch vagy DLC formájában rakjon bele jobb endinget. Megmondom őszintén engem is kicsit frusztrál hogy nincs igazából egy epilogue ami megmutatja mi történt a többiekkel, és bizonyos dolgok benne teljesen logikátlanok/plothole, de ami magával Sheparddel történt, azt teljesen rendben találom, bármennyire is fájdalmas… Sőt, csalódtam volna, ha másként történik.

    • Ez csak még jobban megerősített abban, hogy tényleg azt játszották el, mint a DA 2 végén.

      A rajongók többségét ott is rendesen felbaszták, mert az előző részhez képest gyakorlatilag tök mindegy mit csináltál a játék alatt, a végére totál ignorálva lesz minden, és csak egy megoldás lehet, és utána jön a stáblista. =/

      • Jah csak gondolj bele hogy itt akár 3 rész döntései “mennek füstbe”, mert végülis ugyan 3 “megoldás” közül választhatsz a legvégén, de a lényeg nagyrészt ugyanaz marad. Az a kurvasok döntés amit meghoztál csak nagyon minimálisan befolyásolja a körülményeket, de Shepard sorsa attól még ugyanaz marad.

      • DA 2-nél mondjuk már az is gond volt, hogy sok szempontból nem lehetett azt befolyásolni, hogy ért véget az első rész. Hiába választhattál 3 variáció közül, vagy importáltál karaktert, csak a legfontosabb dolgokat vette figyelembe, és sok egyéb részlet elveszett.

        Aztán ezt képesek voltak a végére megfejelni azzal, hogy tök mindegy mi és hogy történt, a végén akkor is ugyan az fog történni. Ráadásul megválaszolatlanul hagytak egy csomó kérdést.

        Ez van, a Biowarenek a Kotor óta nem nagyon mennek a folytatások. Mármint jónak jók játékmenet szempontjából, az újítások is hozzátesznek az élményhez, de történetileg és részletességben sose érnek fel az első részhez.

  8. Sose terveztem, hogy megnézzem a Kis Vukot, de ezek után még annyira se fogom. A Jobbfék-Balfék nevek tényleg találóak. 😀 Kár, hogy a kreativitásból ennyire futotta. Gyanítom ezt a két karaktert kérték fel, hogy alkossák meg a filmnek nem nevezhető médiaipari vegyihulladékot.

  9. Szerintem még ők is jobbat csináltak volna ennél. =) Amúgy az ő karakterük is lehetett volna jó, csak hát ugye a redneck tahóság nem illik egy Magyar rajzfilmbe, pláne nem olyanba, aminek Vuk a címe.

    Igazából a rajzfilm címe Kis Vuk helyett lehetne Alex és Kis Vuk kalandjai lökött falván, mert ez a Vuk már csak a címében Vuk.

  10. Ezt a valamit kár ragozni, már pusztán attól elfogja az embert a hányinger, ha ránéz. Gát Gyurinak ajánlanám a bátyám megmaradt régi kvarcjátékait mert azok jobban néztek ki, mint az itteni látvány, a történetről meg a többiről már nem is beszélve. Nézése közben elösszőr könnyed hányinger fogott el, majd fokozatosan éreztem, hogy egy gigantikus fostornádó söpör át agyamon és elmémen végleg elpusztítva a bennem lévő kisgyereket és áttranszformálva egy ultracinikus, kiégett egyénné, aki már semmiben se hisz. Hogy az állami támogatást nem hozta vissza nem lep, már az is világraszóló szégyen, hogy elkészült és takargatnunk kell a világ elől ezt a szörnyszülöttet. Viszont egyvalamit mégis elért. Azt életemben elösszőr törtem össze DVD-t és marha büszke voltam rá (másolt nem eredeti).

  11. Annyira nem kell takargatnunk, hisz az IMDB piszok hamar lehúzta, a Magyar közönség meg még hamarabb. Igaz a 10-éven aluliak többségénél bevált a recept, és fogyott is a merch, csak hát ők nem voltak elegen ahhoz, hogy nyereségessé tegyék ezt a “művet”.

    Mindenhol vannak melléfogások, például a Shrekből is teljesen feleslegesen jött már létre a 4, viszont a Kis Vuk nem egyszerűen a rossz, hanem egyenesen a failed kategóriába sorolható. Sokat elárul az elért “minőségről” az, hogy totál ismeretlen, Dél-Amerikai low-budget kategóriás rajzfilmekkel van egy listán, igaz azoktól valamivel jobb, mert azok még ezt a szintet se ütik meg. =D

  12. Sajnos kicsiny hazánkban 1989 után nem nagyon sikerült tisztességes munkát kiadnia a filmiparunknak, legyen szó élőszereplős filmekről, vagy rajzfilmekről egyaránt. Sokan teljesen odavannak az Üvegtigris és társai féle művekért. Nálam ezek se ütik meg a mércét. Az elmúlt kb 22 esztendőben alig találkoztam olyan magyar filmmel, amire azt mondhattam volna teljes szívvel, hogy na ez jó. Ráadásul elő-elő vettek egy-egy jól befutott művet és annak összerittyentettek második, neadj isten harmadik részt, majd lenyomták a magyar ember torkán. Ezek közül az egyetlen, amire azt tudom mondani, hogy még úgy-ahogy elmegy, az a Macskafogó 2 volt, bár koránt sem voltak benne olyan ütős poénok, mint az elsőben, de legalább a látványvilágának színvonala nem romlott.

    • Az első Üvegtigris még elment, viszont a 2 már teljesen feleslegesen jött létre. Macskafogóval úgy vagyok, hogy láttam az első és a második részét is, de engem sohasem hatott meg, nem az én világom ez a szocialista társadalom paródia. Amit még sose értettem, az a Nyócker, mármint hogy mitől olyan nagy szám, mert a grafika stílusa az tényleg érdekes, de a story és a cselekmény nem fogott meg, a karakterekről már nem is beszélve. =/

    • Kontroll?
      Annak ellenére, hogy a műfaját nem igazán lehet kategorizálni, az élethelyzetek és a szituációk néhol fájdalmasan igazak és viccesek (tegnap volt szerencsém megvenni a díszdobozos verzsünt képregénybörzén és nem bántam meg, nagyon szép, igényes <3).

      :]

      Nyóckeren dolgozott egy ismerősünk, szegénykém mindig meg van sértődve azon, hogy megmondtam neki, hogy nem egy nagy szám/nem tetszett. 😀
      Lesz 3D-s verziója is hamarosan muhaha.

      • Igen ez is jó volt, meg a Retúr, amikor a hajléktalanná lett nyugdíjasok utaznak a vonaton.

        Nyócker 3D? Hát… ha azt nézem, hogy már az alapot is inkább a dizájn vitte el, és ugyan azt elképzelem 3D-be ültetve, nos nincsenek jó előérzeteim a végeredménnyel kapcsolatban.

  13. Poszt alapján csak erősödött bennem az az elhatározás, miszerint ha lángszóróval kergetnek, akkor sem fogom megnézni. Nincs az az Isten. Kész.

    Álom.net. Na a másik rettenet. Két alkalommal láttam, akkor is az utolsó negyed órát, de bőven elég volt. Rettenetesen fos.

    • Meglep, hogy ennyien nem látták, pedig anno elég nagy reklám kampány után érkezett a mozikba. Utána meg azzal volt tele a média, hogy mekkorát bukott.

      Mindenesetre veszteni nem vesztesz vele semmit. =)

  14. Már én is terveztem egy kritikát, csak ha időm is lenne rá… Most szombaton volt a Film+-on a Kis Vuk, így egyben, tévében megnézve még rosszabb volt, mint részletekben a youtube-on. Amúgy én is azt gondoltam, amit te, hogy működhetne a “ronda és finom” elve (én bevallom, általában a sztorit és a karaktereket veszem előbbre a látványnál), de sajnos nem működik. A történetnek semmi értelme, a karakterek idegesítőek. Állítólag ifj. Fekete István Vuk és a Simabőrűek c. könyve alapján készült. Én megnéztem ezt a könyvet, de ebben egyetlen dolog sem szerepel, ami a Kis Vukban igen. Teljesen másról szól a könyv, köze nincs cirkuszhoz meg tolószékes gyerekhez… A Dargay-féle tervezett és meg nem valósult folytatásnak több köze van ahhoz a könyvhöz, mint ennek a valaminek. (Dargay eredetileg egy fehér kisrókáról tervezte a filmet, aki egy kislánnyal barátkozik össze – a könyvben van kislány, van barátkozás, innen gondolom.)
    Általában a fikázás ellenére elég megengedő szoktam lenni, bár ez nem mindig tűnik fel, de itt nincs mit megengedni, ez borzalmas volt. Se füle, se farka történet, ronda szereplők…

    • Én úgy emlékszem ment már a Cool-on is, de szerintem még a Film+ is túl jó felület ennek.

      Grafikával mindig is úgy voltam, hogy jó ha szép, de másodlagos. Nem véletlen, hogy sok 2000 előtt készült filmet, rajzfilmet, animét többe nézek, mint a maikat, mert ha grafikailag nincsenek is szét effektelve, de tartalmilag, és/vagy hangulatra messze jobbak.

      Sajnos a Kis Vuk olyan, mint ha minden a “jó lesz már az úgy” mentalitás égisze alatt készült volna.

      • Végre valaki, akivel egyetértek a grafikával kapcsolatban.:) Én egyébként inkább filmeknél és játékoknál ragadtam le úgymond a régebbi időkben. Néha már zavar a nagy cgi-s látványorgia, különösen, ha maga a sztori egy sablonos valami. Szépnek szép, csak tartalmilag hiányos… Egy régi számítógépes játéknak számomra jobb hangulata van, mint egy újnak, mivel ott még a képzeletünkre is kellett hagyatkozni egy kicsit, ja és nem tolták az arcunkba a megoldást, hanem kellett gondolkozni is. Na mindegy, nem akarok eltérni a témától, és nem is teljesen megalapozott, amit írok, mivel annyira nem követem a játéktrendeket.
        Nem tudod egyébként, hogy a Kis Vuknak végül megvalósult-e a külföldi változata? Láttam egy angol trailert, de remélem, végül nem lett belőle semmi. Szégyen ez a magyar animációra nézve, nem ezt fogjuk mutogatni 20 év múlva, mint a nagy klasszikusokat. Gát szerint amúgy a mai gyerekeket már nem köti le a hagyományos technika. Ezt honnan vette vajon…

      • A Kis Vuk-nak lett angol szinkronja, a Britekhez és talán az Amcsikhoz is jutott belőle. Egyébként van abban valami, hogy a mai generációnak már nagyobb igénye van a 3D-re, viszont ez nem jelenti azt, hogy a nép bármilyen gagyival beéri, már rég elmúltak azok az idők.

        Gameknél én vegyesen szoktam, bár az arányok inkább a régiek felé tolódnak el már évek óta. Dobnak azért ki évente néhány olyan játékot, ami nem egy 2-3 órás látványorgia akar lenni 0 eredetiséggel és tartalommal. Az már más téma, ezekből mennyi az, ami hosszútávon is megérne esetleg egy beruházást.

        Leginkább a bunyós játékokkal vagyok úgy, hogy a 2000-res évek első felében megjelent darabokban sokkal jobban néztek ki a karakterek, mint a mai folytatásokban.

        Friss élmény most a Street Fighter x Tekken havernál… szóval rohadtul nem értem minek kell ezt a 3D behatást erőltetni (persze tudom én, mert “menő”) és biztos én vagyok maradi, de nekem máig jobban tetszik a régi CVS 2 dizájn. Ugyan így a KOF XIII-ban is olyan idiótán néznek ki a karakterek, hogy inkább a 2002-re szavazok.

      • ezt én se értem, hogy miért gondolják azt, hogy a mai kor gyermeke nem tudja értékelni a hagyományos grafikai megoldásokat. Inkább csak lenyomják a torkán az újat, így nem is találkozhat új keletű hagyományossal. Mellesleg a régiek – melyek jobbak, szebbek – ugyanúgy népszerűek a mai gyerekek körében (legalábbis unokahúgaim révén ezt vettem észre). Bár kétségtelen, hogy azt a szennyet is élvezettel nézik, ami a MiniMaxon megy (azért ott is akad egy-két klasszikus darab), na meg a Spongyabobot is szeretik (ami szerintem gyereknek egyáltalán nem való).
        Amúgy meg volt a kis Vuknak füle, meg farka. 😉
        Játékok terén nálam pl. vegyes a hozzáállás grafika vs. tartalom terén. Főleg, hogy elsősorban inkább a stratégiát kultiválom – bár abból egyáltalán nem szeretem a régit (nem tud lekötni az, hogy a játék 85%-a másból sem áll, mint farmolás és fejlesztés, s a maradékban harcolhatok is, ha a gép hagy). Nagy kedvencem a Rome: TW.

  15. A magyar vándor nekem kivételesen tetszett. Főleg, hogy régész szemmel nézve kifejezetten jól ültek a poénok. 🙂 Jókat vigyorogtam rajta.

    • Szerintem is egész jó film volt a Magyar vándor, bár a törökös rész után eléggé összecsapták, a végére meg átmentek országimázs-filmbe. Meg volt 1-2 lopott poén a Gyalog galoppból, de ez még elnézhető.:) A középkoros részek viszont jók voltak.

  16. Ez mindennek a legalja. Még Abydos kollégával néztük végig közösen. Hát, azt az oltást, amit ott lenyomtunk, simán elment volna egy review videónak! Azóta se mertem még egyszer megnézni. Van olyan urban legend, hogy a premieren volt olyan kislány aki elhányta magát a film közben.
    Amúgy, amikor a bécsi AniNite-on találkoztunk SpoonyOne-al és TGwtG-el, akkor ők pont a Kis Vuk-ot és az Álom-net-et kapták meg. Amikor megvettem, a pénztároscsajjal rohadt jó fej volt, ott poénkodtam, hogy ha lehet, kérnék valami papírszatyrot, hogy nehogy meglássák nálam. Kérdezte, hogy barátnővel nézem? Erre én: nem, csak azért érdekel, mert állítólag a legszarabb film ami valaha készült. Hát, nem ellenkezett a véleményemmel. 😀 Amúgy két legalja film van még az életemben, az egyik a Talpig Majom, amiről kimentünk és a Kretének, de Extrémek, amire NEM AKARTAK BEENGEDNI minket! A Westendben a pénztárosürge lebeszélt minket, mondta, hogy annyira szar, inkább nézzünk mást. Azóta áldom a nevét! 🙂

    • Igen ezt már olvastam még anno a blogodon, jól kicsesztetek velük. =D

      Ha nagyon szar filmek, akkor majd az összes anime és game feldolgozás, minden horrorfilm a 3. rész után, minden horrorfilm, amiben felnagyított állatok garázdálkodnak, minden testcserés film, minden olyan film, amiben valami picsa lesz valami és közben behapsizik, minden olyan film, amiben valami töketlen pöcs akar becsajozni, Harry Potter filmek, Hangyák a gatyában szerűségek, Jackie Chan filmek, Tarantino filmek… szóval van egy pár. =)

      • Péter megkérhetlek rá, hogy ne szarozzad le Tarantinót? Mert ha ő szar rendező akkor nem tudom ki a jó..

        Amúgy látom magyar filmek a téma. Legjobban nekem is a Kontroll tetszett. Na meg az újabb Jancsó filmek: Anyád a szúnyogok, Nekem lámpást adott… : ) De gondolom ezek is szarok mert semmi hagyományos nincs bennük, nem?

      • Úgy vélem a saját blogomon olyan véleményt formálok, amilyet akarok. Ha neked tetszenek a filmjei, oké, tetsszen, nekem a Kill Bill óta meg van a véleményem a faszi filmjeiről.

        Jackie Chant is sokan szeretik, egyik legjobb barátom oda van azért a filmjéért, amiben a Street Fightert parodizálják egy jelenet erejéig, én mégse bírtam eddig egyetlen filmjét végignézni anélkül, hogy ne érezzek kényszert arra, hogy 5 perc után elkapcsoljak, és ugyan ez érvényes Tarantino műveire is.

      • A Kontroll nekem is nagy kedvencem, viszont bocsánat, de Tarantino nem jön be. Nem mondom, hogy szar, csak nem a stílusom. Igaz, eddig csak a Becstelen brigantykat láttam, 1-2 poéntól eltekintve ez is olyan film volt, hogy ki akartam jönni a vetítésről, annyira nem jött be. Már eleve az alaphelyzettel nem értettem egyet, kifejezetten idegesítő volt az amcsi “tájszólás” túlhangsúlyozása, meg ez a trancsírozzunk fel ész nélkül mindenkit-stílus meg totál távol áll tőlem. Több Tarantinora nem is voltam kíváncsi azóta.:)
        Hangyák a gatyában? Jaj nekem. Ez az Amerikai pite-koppintás még az eredetit is alulmúlta, na az is állítólag kultfilm, de én ezt a fajta humort nem bírom. Ráadásul már nem tudom, hány bőrt húztak le róla a folytatásokkal. Amúgy meg általában kihúzom a gyufát sokaknál én is, hogy a Jóbarátok, a Rém rendes család meg a Szex és New York c. sorozatokat nem szerettem soha, de persze csak mert nem látom meg a kifinomult társadalomkritikát bennük. 😀

      • Jaj a Becstelen Brigantik… na az nekem is egy emlékezetes “élmény” volt. Hozzáteszem, én már láttam előtte mind a két Kill Billt és talán máig az egyetlen nézhető filmjét, a Reservoir Dogs-ot.

        Na szóval a brigantik… őszintén nem értem ez a film egyáltalán minek jött létre? Az egész film alatt arra próbáltam rájönni, mi is akarna ez lenni… történelmi film? Nem. Vígjáték? Ha igen, akkor én nem értem a viccet. Öncélú, hatásvadász hentelés, amit már megszokhattunk a tisztelt rendező úrtól a Kill Bill-ben? Valami olyasmi, csak itt nincs egy női segg, ami fanserviceként elviszi az egészet a hátán. Biztos van aki szerint az cool, hogy a zsidó ügynök bébozütővel szétveri a náczi fejét, de engem az ilyesmi nem szórakoztat, már csak azért se, mert a könyökömön jön ki a náczi irtás.

        Jóbarátokat már akkor untam, amikor még a HBO-n ment, Szex és New York szerűségekkel a világból ki lehet kergetni, a Rém Rendes család mondjuk tetszett, de csak az eredeti. A Tv 2-ős Magyar verziótól megfájdult a fejem. =D

      • Nálam úgy van ez, hogy ha már a kiindulóhelyzet nem tetszik, akkor felőlem lehet olyan agyondicsért, vagy szuper látványú egy film, akkor sem fog tetszeni. Pl. amióta a csapból is vámpírok folynak, egyszerűen amiben vámpír szerepel, nem bírom megnézni, elolvasni, stb., pedig régen tetszett az ilyesmi, bár én leragadtam a klasszikusoknál. De amikor túl sokszor sütik el ugyanazt a valaki által kitalált klisét (pl. vámpír vs. vérfarkas), akkor látatlanban is elutasítom.
        A Becstelen brigantiknál már nem tetszett az alapszituáció. Történelmi filmnek nem mondanám, inkább egy fordított fikció, és ha azt nézem, végül is azt a gondolkodást jól bemutatja, ami a propaganda volt: aki német egyenruhában van = náci. Csak nem tudom, a rendező is ezt gondolja, vagy csak a szereplők? Mivel ez volt az, amivel nem tudtam azonosulni, mert töris szemmel nézve ez nem igaz, és akármennyire is a fikciós oldalt nézem, nem tudtam elfogadni. Az öncélúan erőszakos filmeket meg amúgy sem szeretem, teljesen mindegy, hogy kinek a fejét verik szét. Én sem tudtam eldönteni, hogy ez vígjáték vagy sem… A végén persze mindenki meghalt elégtételként, csak minek…? Ráadásul az egyik gonosz náczit Daniel Brühl játszotta, aki a Good bye, Lenin! főhőse volt, és nem tudtam emiatt ellenszenvvel nézni.
        Ettől persze lehet egy jó rendező Tarantino, de nem lopta be magát a szívembe ezzel az alkotással. Ja, talán még a Terrorbolygóból láttam részletet, ott annyi pozitívumot mondanék, hogy hozza ezt a régies hangulatot, de ez igazából technikai dolog.

      • Jackie Chan filmek szerintem a legfaszábbak (inkább ő, mint Bruce Lee vagy Chuck Norris az európai kopikról nem is beszélve), mondjuk én alapból oda vagyok minden bunyós cuccért. Tarantinóval úgy vagyok, hogy a Ponyvaregény az egyik kedvenc filmem, a Kutyaszorítóban alap, a Kill Bill nem örök kedvenc, de összességében tetszett, a Becstelen Brigantik nem volt nagy etwas a nyitójeleneten kívül, ami beszarás volt, a Jackie Brown-t viszont el sem tudtam kezdeni, mert mindig bealudtam rajta. 😀 Quentin bácsi egy igazi zseni, ez vitathatatlan, viszont nem árt tisztában lenni, hogy gyakorlatilag semmi újdonságot nem talált ki, pusztán a ’60-as ’70-es művészfilmek sajátosságait ültette át a mainstreambe.

      • Bruce Lee szerintem a legjobb távol keleti bunyós filmeket csinálta, Chuck-nak több volt a B filmje, de akár hogy is nézem, ők azért mind a ketten valódi harcművészek voltak, akik a jelenetek döntő többségét is bevállalták, nem még az ajtót is a kaszkadőr nyitotta ki helyettük.

        Jackie Chan hozzájuk képest egy budget jancsi bohóc, aki még csak nem is vicces. Tarantino bácsira meg ne nagyon erőltessük rá ezt a “zseni” jelzőt, ahhoz ennél jóval komolyabb filmográfia kell. =)

      • cheatergs Says:

        Sokszor írod, hogy saját blogodon olyan véleményt formálsz, amilyet akarsz. Mivel napnyugta felé ez nem csak a saját blogra érvényes, hanem mindenhol az lehet a véleményed, amilyet akarsz – pár évig még legalábbis. Ezért nem értem, hogy miért kell kiemelni rendre.

        Jackie filmjeit bírtam, amíg nem vette fel Hollywood baromságait (Csúcsformában meg a vadnyugatos/jelenkori vágószoba-szökevények), majd a CG-vel hazavágta legtöbb későbbi filmjét (az a Mítosz…). Nála mindig a látványos bunyók és ügyes mozdulatai adják el a filmet a könnyed hangvételükkel, nem a színészi játéka. Tényleg nem igazi harcművész, hanem direkt filmekhez kialakított harcművészetet tanult, de ő köztudottan mindent saját maga csinál(t?), sosem alkalmaz(ott?) kaszkadőröket.
        Ilyesmi Bud&Terence is, ők se fognak – lezsírozott – Oscart kapni, mégis jobban kikapcsolnak (ami a filmek fő célja lenne), mint a legtöbb AA-jelölt meg -díjazott.
        Ha meg rendezők: Tarantino sose érdekelt, sztem egy filmjét se láttam, de Cameron is elég kérdőjeles. A T2 óta két tipikus blockbustert csinált (full vision=no brain), amik a pénzt, nem pedig a filmet szimbolizálták, mégis milyen értékelések repkednek! Oké, bőven van még lejjebb (Trans-trió), de azért igazán kiléphetne a szerverszobából.
        Ridley Scott dettó, csak ő a pátosznak rendeli alá a filmjeit. Persze a Prometheus érdekel, hátha még mondani akar valamit vele a mutatás mellett. Sőt, talán ez az egyetlen film, amire rá tudom mondani, hogy várom.

      • Mindenhol a saját véleményemet képviselem, a különbség, hogy a blogom az én szabályaim szerint megy a vita, ergo én döntöm el miről és milyen véleményt formálok, és arról meddig és hogy vagyok hajlandó vitatkozni, és úgy vélem jobb, ha a partner ezt figyelembe veszi, mielőtt tovább folytatja. Ezért szoktam elmondani.

      • Ez az “én blogom – én véleményem” hozzáállás ÍGY kifejtve teljesen azt sugallja, hogy senki sem partner (világos beszéd, de bántó). Pont olyan hozzáállás Péter, amit Te és mások is kritizáltak itt a Te blogodon. Részben érthető, de így, ebben a formában erősen unszumpi. Amiért szerintem kár, de Te tudod. Bocs.

        A Kis Vuk meg tényleg szörnyű volt, de ez önmagában nem olyan nagy baj. Viszont tekintettel a magyar animáció korábbi nagyjaira és az eredeti Vukra rettentő szégyen. Dönciéket én moziban néztem – más tészta, pénzügyileg is és jobb is, de csorbát azért annyira nem köszörült sajnos. Ahogy a Macskafogó 2 sem (ami még a legjobb ebből a hármasfogatból).

      • Különbség van egy nyílt fórum, és egy blog között, már ha ezzel a múltkori Animax fórumos eszmefuttatásra akartál utalni. Egyrészt én is ember vagyok, véges türelemmel, másrészt nem ismered a körülményeket. Amihez most hozzászóltál, az cheater kollégának szólt, neki ugyanis szokása a nyilvánvalóra rákérdezni, de ezt már tőle megszoktam, és nem is hibáztatom érte, ő ilyen. =)

        Egyébként senkinek se töröltem, írtam még át semmilyen kommentjét, maximum, ha kérte. Emellett bárhol, bármiről, bármilyen stílusban lehet nyilatkozni. Ennél liberálisabb/fair házigazda, már nem igazán tudom, hogy lehetnék, tekintve, hogy például egy átlag fórumon ennél jóval szigorúbb szabályok vannak.

  17. cheatergs Says:

    Kis Vuk – Nagy róka

    Ez nem találóbb?

  18. A kis vuk nézése közben majdnem én is produkáltam egy kis vukot. XD Azér sokat elárul az hogy Dargay Attila 2007ben annyit fűzött csak a trailerhez, hogy: no komment.

    • Olvastam olyanokat illetve (ha jól emlékszem) a fókuszban is volt, hogy kártyás beléptető rendszerrel volt védve a stúdió, ahol készült.

      Dargay véleményén nem is csodálkozom, fogalmazhatunk úgy, ő már előre sejtette a végeredményt. Nem is adta a nevét ehhez, sőt se a Kis csavargó terveit, se a régi figurák jogait nem adta oda, mert Gát Gyurinak nem volt forgatókönyve (van egy olyan gyanúm, soha nem is lett). Aztán persze már Gyuri is visszakozott, mondván, hogy “úgyse érdekelné a mai gyerekeket, mert nincs benne mobil telefon és internet”.

      Viszont nem csak Gyurinak, de az animációs producernek is hasonló meglátása volt, hisz kiderült, hogy a kezdeti tervekhez képest vagy háromszor dobták ki és tervezték újra a dizájnt, hogy minél “modernebb” legyen.

      Az más téma, hogy az említett első trailer után, amikor a végső verzió még a kanyarba se volt, sok kritikus már akkor ellenszenvesnek tartotta a “újítást”. Volt, aki aberrált, debil karakternek nevezte (nem is tévedett) és a Jégkorszakos motkány illetve a Shrekes kandúr keverékének tartotta.

  19. Amúgy őszintén megmondva, újranézve azt mondanám, hogy a grafika elmenne, ha egy 2000-ben megjelent B-kategóriás platformjáték átvezetőjeként használták volna. 😀

    • Én úgy az N64 szintjére lőném be, kábé azt a látványvilágot hozza. Ja és tudod mi a poén? Olvastam nem egy olyan kommentet Amcsiktól, akik azt kérdezték, hol lehet letölteni, mert a trailer alapján azt hitték, egy Vuk-ból készült platform játékról látnak videót. XD

  20. Ezt a szennyet karácsonykor is levetítették…a rappelő varjú után átnyomtam a Shrekből az angyalra. Ezerszer láttam, de inkább az, mint ez a fos.

    Tarantino filmjei közül szeretem a Ponyvaregényt, de Kill Billt én is túlzásnak éreztem. Spoiler következik!

    A Mass Effect 3 után jómagam is kb. ilyen reakciót vágtam le: http://2.bp.blogspot.com/-B68htV-pAKI/TsMyRH1EcuI/AAAAAAAAAEU/g5wiuzbEnvM/s1600/double-facepalm.jpg

    És én ezzel fel is adtam a Bioware-be vetett hitemet. Ajánlom, hogy ehhez sürgősen készüljön valami alternatív befejezés, mert azzal letudni az akciót, hogy ha az “Effective Military Strength” kellően magas, akkor máshogyan alakul… Könyörgöm, ez nem Maffia, hogy meghaljon a főhős! Ennél sokkal többet vártam volna. Minimum egy savanyú befejezést, de ez azért már túlzás.

  21. Jackie filmjeit személy szerint élvezetesnek tartom – no persze az utóbbi tíz év termését leszámítva. Tarantinotól nem nagyon láttam filmet – a kill bill első részének utolsó húsz percét talán (abból annyi elég is volt), de mondjuk a Ponyvaregényt megnézném.
    Cameron filmjeiből már jóval többel volt szerencsém találkozni. Ezek közül a Titanicot kismilliószor láttam – elsősorban a hajó iránti érdeklődésem miatt. A T2 nagy kedvencem. Viszont az Avatar iránt már semleges vagyok. Eredeti története nincs, de legalább látványos. 🙂
    Peter Jackson még egy furcsa jelenség számomra. A Gyűrűk urát szerettem. Viszont azóta, hogy miket csinált, nem nagyon tudom, bár láttam elvileg egy-két filmjét, de nem hagyott bennem nyomot ezek szerint. Azért várom, hogy mit csinál majd a Hobbittal.

    • Foma kollégának +1, Jackie filmjei jók > már azok amik Hongkongban készültek még (Istenek fegyverzete 1-2 pl zseniális szvsz), miután átszerződött ámérikába vicces ázsiai bohócnak azóta kifejezetten rühellem a képét. :/

      Benyonak is igazat adok, Tarantino nem talált ki semmi újat nagyon meglátszik, hogy ifjú korában el volt bűvölve a spagetti westerntől, a 60-as évek maffiózós dolgaitól és a távol keleti cuccoktól és azt ültette modernebb köntösbe (egy kis sajátos/elmebeteg gore-al fűszerezve).
      A Killbill egyébként még mindig egy homage film, amivel tisztelgett a kedvenc filmjei, színészei, jelenetei előtt és összegyúrta egy nagy katyvasszá (ami nekem bejött):

      A Brigantik pedig számomra az utóbbi idők egyik etalon filmje, mégpedig azért, mert pont az a lényege, hogy bemutatja, hogy a nácik közt is akadnak emberek és nem csak gyilkoló elmebetegek (a katona a kocsmában, aki éppen a fia születését ünnepelte vagy Frederick Zoller, aki nyilván megvédte magát a toronyban, hamán’ mesterlövész volt a drágám, úgyamúgy meg egészen emberien közeledett Shosannahoz, pedig az első/második visszautasításnál szimplán el is hurcoltathatta volna dacból), a nagy ámérikái megmentők pedig csak bosszúra és vérre éhes katonák, pusztán ezért jelentkeztek a misszióra és nem azért, hogy véget vessenek a háborúnak vagy megmentsék a civileket.

      De visszatérve az eredeti poszthoz, nem láttam a Kis Vukot, már akkor mondtam magamnak mikor láttam a fókuszban a hiper-szuper előzetest meg interjút, hogy ez mekkora durranás lesz már ott látszott, hogy milyen ocsmányság.
      Azért tényleg elképesztő valahol, hogy szarabb a az egész animációja mint a legtöbb 90-es játék intrójának/grafikájának, tényleg alulmúltuk magunkat, ami már csak azért is rettentően szomorú, mert úgy hírlik ugye, hogy nálunk akad pár tucat tehetséges 3D animátor, akikért nagy fejlesztőcégek versengenek.
      Bezzeg azt jól eltitkolták magyarhonban, hogy létezik a Secret of Kells című aranyos kis rajzfilm, aminek a készítésébe jócskán besegített a Kecskeméti stúdió (akik a Magyar népmeséket is csinálták) és a filmben látható motívumok és hátterek nagy részét ők készítették. Itthon sztem nem is volt bemutatója a filmnek, ami gyász.
      Záró gondolatként, meg annyit, hogy az is nagyon szomorú, hogy Dargayval együtt szvsz meghalt a magyar animáció, a MOME-n csak selejtes, újgazdag művésztirpákokat képeznek, akik deformált/aberrált dolgaikkal azt hiszik, hogy meg fogják váltani a világot (természetesen tisztelet a kivételnek).

      • Brigantiknál ez az oldala a dolognak rendben lenne, a gond csak azzal van, hogy ezt rosszul mutatja be. Először is nem kellett volna fiktív, pláne nem ilyen röhejesen fiktív alapokra helyezni a storyt. Viszont e fölött még szemet is hunytam volna akkor, ha nem társult volna ehhez felesleges, nevetséges brutalitás, amit a végére még jól el is túlzott a náci vezérkar teljes likvidálásával.

        Ha valaki arról akar filmet csinálni, hogy a német katonák is emberek voltak, akkor ügyelni kell arra, hogy az végig komolyan vehető legyen, és ne csapjon át nevetséges hentelésbe, erre jó példa a Cross of Iron című film.

        Kis Vuk-nál ha pusztán a látványt nézzük, egyértelműen az a felháborító, hogy milliárdos költségvetésből, úgy, hogy adva volt minden lehetőség, csak ilyen színvonalra voltak képesek, miközben az ugyan akkor debütált Egon és Dönci látványvilágát, effektjeit Hollywood irigyelte tőlünk.

        Egyébként ez lett volna a Vuk eredeti folytatása, és erre mondta azt Gát György, hogy “nem érdekelné a mai gyerekeket”:

        Na most, szerintem ez a pár néma klipp így ütősebb, mint az egész Kis Vuk.

      • Skydragon:

        “A Brigantik pedig számomra az utóbbi idők egyik etalon filmje”

        +1. Az általad említett érvek mellet számomra végső soron azért jött be a film, mert ha elvonatkoztatunk az erőszakosabb részektől, akkor a műkomoly, “epic” ábrázolás helyett olyasmi hangulattal bír a film, mint amilyennel az MGM hatvanas-hetvenes évekbeli háborús filmjei bírtak (Kelly hősei, A halál 50 órája). Persze nem dettó ugyanolyan, de ahogy azoknál, úgy ennél is a sztori, azon belül is a szereplők hagyományostól eltérőbb (akár stílusosabb) ábrázolása az, ami a film erősségét adja. Ettől persze még erősen ízlésfüggő, de még mindig azt mondom hogy inkább filmek készüljenek, minthogy egy újabb, nyáltól és műpatriótizumustól csöpögő ideára menjen el a pénz (khömRyanközlegényhömm).

      • Inkább olyan filmek készüljenek, amik ezt a témát képesek kellő mélységgel, pártatlanul előadni, úgy, hogy az végig komolyan vehető legyen, és ne csapjon át öncélú hatásvadászatba. Ez kell a jó dramaturgiához, nem az ami a Brigantikban van, ahol az egészre rányomja a bélyeget, hogy a rendező nem volt képes elszakadni a Kill Bill-bent felvett stílustól.

  22. Ez a klip önmagáért beszél. Ezt kellett volna megvalósítani a Kis Vuk helyett. Tetszik, hogy az éjszakai jelenetnél a háttérben befigyel a Cseszneki vár romja – vagyis a Bakony lenne a környezet. 😀

  23. Ha ezt a verziót kapjuk, valószínűleg egy méltó folytatásról született volna bejegyzés.

    A Kis Vuk-al az volt a gond, hogy Gát György meg volt róla győződve, hogy egy rajzfilm attól lesz jó, mert tele van menőnek szánt látványelemekkel és modern technikával. Óriási tévedés, a 3D, a számítógép, mobiltelefon, internet, szleng, angol szavak, rap zene, motoros száguldozás, mátrix utalás, stb, ezek így önmagukban semmit se érnek.

    A Shrek se azért volt jó, mert 3D, hanem mert kiforgatta a mese kliséket, és ügyelt arra, hogy a beszólásokat, paródiákat, utalásokat a felnőttek értsék, még a gyerekek az átlag rajzfilmes poénokon és tanulságokon szórakozzanak.

    Lehet a nézőközönség felszínes felére alapozni, akiket jól megetetünk a gyönyörűen szervírozott nagy rakás semmivel, hisz egész franchiseok működnek ezen az elven. Viszont ennek is meg kell adni a módját, mert pont az benne a csel, hogy úgy szórjuk ki a hatásvadász, fanservice elemeket, hogy az lekenyerezze a nézőt és elfelejtsen gondolkodni. Persze ebben az esetben se árt, ha azért valami kis tartalmat is nyújtunk, még ha az nem is mutat túl a kliséken.

  24. Ez a Dargay-féle változat sajnos már soha nem fog elkészülni, pedig lenne rá igény, sőt még különlegesnek is tűnne a sok mai cgi-s “csoda” között. Ma már az önmagában nem tesz jóvá egy filmet, hogy cgi, mint anno mondjuk a Toy Story. Akkor ez még újnak tűnt, és akkora hűha volt, hogy egy film 3d-s végig. Ma meg már a hagyományos számít “extrának” lassan. Gátéknak azért kellett állítólag eléggé megváltoztatni a karakterek kinézetét, mert Dargayék nem járultak hozzá az eredetik használatához (ami érhető is). Viszont akkor miért kellett erőltetni Vukot? Simán egy rókás mesét el tudtam volna képzelni, amitől persze a minőség nem javul, de legalább nem alázza meg az eredeti nevét. Állítólag főleg külföldre szánták, ahol az eredetinek nincs nosztalgiaértéke, de akkor mi van az eredeti Vuk angol szinkronos változatával? Ha azt látták külföldön, csak nem ismeretlen…
    Skydragon: sajnálom, nekem nem jött át ez az üzenete a filmnek. Akármennyire is szimpatikus volt Frederick Zoller, akkor is Shosanna szemén keresztül nézte a néző, mert vele kellett azonosulni, és az ő szemében ugyanolyan köcsög náci ő is, mint a többiek. Úgy érzem, a rendező ezt így láttatta, hiába nem volt egy gyilkológép, akkor sem kapta meg az esélyt, hogy ez kiderüljön róla szerintem. Persze attól még ez lehet egy jó film, csak nekem nem tetszett, úgyhogy be is fejezem az ekézést.:)

    (Ui.: ezt miért írja ki ahhoz a felhasználómhoz, amivel eddig is írta ide? “That email address is associated with an existing WordPress.com account, please log in to use it.”)

    • Dargayék és Gát György brigádja eredetileg közösen dolgoztak volna a Vuk folytatásán, csak aztán Dargayék nem akartak a semmire fel odaadni mindent, mert Gát Györgynek kábé annyi koncepciója volt, hogy “modern legyen”.

      Ha nem Vuk lenne a címében, és nem mint Vuk folytatás került volna a közönség elé, valószínűleg nem lett volna ekkora össznépi felháborodás, csalódás körülötte, viszont ebben az esetben a kutya se figyelt volna fel rá. Ha mondjuk Alex és Róka néven jön ki, ma úgy tekintenénk rá, hogy készült anno egy jellegtelen, béna animációs film, ami ahogy jött, úgy el is tűnt.

      Vuk nem ismeretlen az angolszász területeken, sőt rajta van a legjobb rajzfilmek 50-es toplistáján, annak ellenére, hogy elsősorban a Magyar közönségnek készült.

      Az említett üzenetet tegnap hozzám is hozzá vágta a wordpress, úgy tűnik most már csak úgy enged az accountoddal hozzászólni, ha be vagy jelentkezve.

      • bejkutyej Says:

        Van még egy remek videós elemzés is a filmről:
        http://exposureroom.com/members/Petyamester/2273b13ed0224fcdb3402a8ffc811b96/
        Arra én sem találtam magyarázatot, hogy Alex egyik szeme miért barna, a másik pedig kék. Ez legyen a legkisebb gond persze, csak ha már ilyen feltűnően mutatják közelről, azt hittem, jelentősége van.
        Sajnos ez a modernséghez való hozzáállás máshol is tükröződik, hogy a rendező szerint így van, a mai fiatalok ilyenek stb. Pl. attól, hogy össze-vissza rángatjuk a kamerát, mer’ a Viva tv-n is így szokták, még nem lesz valami fiatalos. Vagy az azóta már klasszikussá vált Szomszédok 90-es évekbeli részeiben a diszkós rész: a rendező volt már diszkóban a 90-es években, vagy csak volt egy elképzelése, ami nem kapcsolódott a valósághoz?

  25. bejkutyej Says:

    Ja és köszi, megvolt a jelszó-reset, mivel nem is emlékeztem, hogy valaha is regisztráltam a wordpressre (bejelentkezve biztos nem voltam), de ezek szerint igen.:)

  26. Ha nem random generált avatarod van, akkor kell lennie accountodnak is, mert onnét linkeli a képet.

  27. Epic review is epic:

  28. Láttam pár reviewt a műről, ha jól emlékszem anno a baaadmovies is csinált róla egyet, de ez mindenképp a jobbak közé sorolható. Mondjuk a rappelő varjú engem nem zavart volna, ha jó helyre teszik, és nem az után, hogy agyonlőnek X állatot.

  29. Amikor megtudtam hogy lesz a Vuknak folytatása, nem örültem. Nem örültem annak se, amikor kiderült a folytatás 3D lesz. Mégis amikor elkészült, reménykedtem abban legalább olyan lesz mint a Shrek volt. Hát nem, a közelébe se jutott annak, nem hogy az eredeti Vuknak. Akkora baklövése ez a magyar rajzfilmes iparnak hogy a legjobb az lenne ha csöndben és környezetbarát módon lebomlana.

  30. Maga az, hogy folytatás készült és 3D-ben, még nem lenne gond. A probléma a kivitelezéssel van, amilyen formában az a nagyközönség elé került.

    Gát György még a nyilatkozataiban se tudta eldönteni, hogy tulajdonképpen ezt most ő a Vuk folytatásának szánta, vagy egy az alapján készült melléktörténetnek. Szerintem mindkettőt egyszerre szerette volna, de egyik sem sikerült.

  31. Pont valamikor premier után keveredtem valami 3d-s animátor fórumra (már gőzöm sincs hogyan meg miért), ahol valami help topicban kiderült az egyik tagról, hogy ő csinálta a film animációjának nagy részét. A srác olyan 20 körül lehetett, pályakezdő, akkor ismerkedett a szakmával, szépen kitálalt mi volt a színfalak mögött. Éhbérért csinálta az egész filmet két ugyancsak fiatal kollégával együtt, a “művész úr” meg hetente pár alkalommal rájuk nézett, leokézta amit csináltak, aztán előrántott valamit helyben, hogy merre folytassák a melót.
    Sok dolgot mesélt, lényeg a lényeg, a végén a fórumtagok igazat adtak szegény srácnak, erről aztán tényleg nem ő tehet, hogy egy ekkora kalap szar lett a végeredmény.
    Nekem dolgozik ismerősöm vágóstúdióban, voltam bent, tudom hogyan néz ki egy komoly cégnél egy jelenet elkészítésének a folyamata. A vágó mellett ott ül az operatőr (vagy ki a pék) és folyamatosan mondja neki mit csináljon, ő milyen animációra gondolt, meg tudja-e oldani, ha nem, akkor ahhoz milyen hasonló van, aztán ha nem jó, előröl az egészet új koncepcióval. Ennek normális helyen nem úgy kell történnie, hogy naponta ránéz a melósokra a főnök 2x.
    Na mindegy, kár ragozni, mert tök egyértelmű mi történt, valahol fent, a húsosfazék közelében leszólt pár zsidó a haveroknak, hogy van pár száz millió talonban pályázatra, amit el kellene tüntetni nem túl feltűnően. Hát ez az a része, ami nem sikerült, mert ugye a lóvé nyomtalanul eltűnt : )
    Leszűrve a fentieket csak azt szeretném mondani: amikor “magyar film ipar”-ról beszéltek a film vonatkozásában, lebegjen lelki szemeitek előtt három tapasztalatlan pályakezdő animátor, akik bármiféle rendezői, operatőri segítség, tehát bármilyen visszacsatolás nélkül próbálják magukból a legjobbat kihozni.

    • Nos kösz az infot, bár ettől még a végeredmény sajnos nem lesz jobb. Márpedig engem nézőként, a mű értékelésénél, csak az érdekel… hogy miért lett szar, az már csak részletkérdés.

      Nyilván nem az egyszerű animátor/szinkronszínész/akárki sara a Kis Vuk, hanem Gát Györgyé, és Dévényi Gyuláé.

  32. cheatergs Says:

    Mindenki azon csodálkozik, hogy miért különböző színű a gyerek két szeme, én meg azon, hogy erről miért nem hallott senki, pláne a net korában.

    Heterokrómia, genetikai rendellenesség/mutáció, embernél-állatnál előfordulhat, lehet részleges (szemen belüli) vagy teljes.

    Azt viszont meg ne kérdezzétek, hogy ez miért került bele.

    Talán ezzel is jelezni kívánták, hogy mennyire beteg a koncepció.

  33. Hogy őszinte legyek, nekem ez már fel se nagyon tűnt, voltak sokkal zavaróbb dolgok, amiken foghattam a fejem.

    Egyébként az a gyerek tényleg nem 100-as.

  34. R.Gy.360 Says:

    ÉS EZT A SZART AKARJÁK KARÁCSONYKOR NÉZETNI VELÜNK

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: