Yakuza Dead Souls “élménybeszámoló”

Ritkán szoktam egyetérteni a Shirin nevű teszter véleményével, de most azt kell mondjam, igaza van. Tényleg ritka az olyan játék, aminél még a videóbemutatóból is egyértelműen érződik, mennyire játszhatatlan, és katasztrofális, szinte minden téren.

Reklámok

22 hozzászólás to “Yakuza Dead Souls “élménybeszámoló””

  1. Egy-két dologban ugyan nem értek egyet vele (pl. “harkálykopogás” Vs. szinkron), de ezeket leszámítva maximálisan egyet tudok érteni vele: ez úgy rossz ahogy van. A régi részektől eltérő témaválasztást talán még le tudnám nyelni, de azt már nem hogy demó alapján egyrészt a lövöldözés rendkívül unalmas lett, másrészt az irányításért feszíteni kéne az egész gárdát, mert ebben a formában rohadt kényelmetlenül lett összedobva, főleg a fejlesztők másik lövöldéjével, a Binary Domainnal szemmel. Az ötlet nem lett volna egyébként annyira rossz, ha meghagyták volna a korábbi beat’em upos rendszert a HEAT-speciálokkal együtt, de ilyen formában nem sajnálom hogy lemaradtam az előrendelésből, annak ellenére hogy a Yakuza 3-4-et ilyen módon vettem meg. Mondjuk egy kis kíváncsiság hajt a játékkal kapcsolatban (mégiscsak kedvenc franchise), de addig biztos nem fogom megvenni amíg nem megy le 6-7 ropira az ára, ennél többre nem tartom érdemesnek.

    • Autotarget, örök töltényes duál pisztoly, na igen, így azért nem sok élvezet marad a tűzpárbajokban, még ha ezzel az UT-ból nyúlt lövedék irányítós akármivel időnként fel akarták dobni.

      A rossz irányításra meg egy szó: Sega. Szóval őket PC-n eleve nagyon szokták szeretni, mert a portolással sose erőltetik meg magukat. Például a Sonic Generations lehet PC-n a legszebb, de az irányítás rendesen el lett baltázva. Eleve a játék menüjében nincs controls, nem, helyette ki kell lépni és csak egy külön config ablakban tudod testre szabni, ami alapból még nem lenne gond, mert oké, belövi ő neked, hogy nyilakkal mozogsz, WASD+QE a többi, kézre áll, csak hogy a játék menet közben a PS controller gombjait írja ki, ami egy olyan játéknál, mint a Sonic, ahol minden az őrült sebességről szól, nem kicsit bajos. Rohansz előre, egyszer csak kirakja neked jó nagy ikonnal, hogy X, mit csinálsz? Reflexből lenyomod az X-et, és csodálkozol, hogy semmi sem történik, szívsz, aztán jut eszedbe, hogy ja igen, az X az az S. Sőt ezt még lehet fokozni, amikor azt dobja, hogy L1 és na bumm, nyomj le valamit. =D

      Viszont hogy még hazai konzolra is képesek szar portot csinálni, na az már tényleg művészet.

      Egyébként én ezért egy fillért nem adnék, 6-7K-ért azt veszem meg, ami bejön. =D Jó tudom, PS3-ra (sajnos) muszáj megvenni még a szart is, ha játszani akarsz vele.

  2. Yakuza karaoke?… WTF.

    • Megmutattam egyik havernak, kábé kétszer kellett ott megállítani a videót, annyira röhögött. =D

    • Ezen én is borultam. 😀
      Sose hallottam még erről a játékról. Nem nagyon foglalkozom ilyen típusú játékokkal, de úgy nézem, ez továbbra sem lesz része az életemnek. 🙂 Akkor inkább a Left4Dead.

      • Maga a műfaj nekem bejön már a Fighting Force óta, és az előző részek fogalmazhatunk úgy, megállták a helyüket, viszont ebben a formában (mint látszik is) működésképtelen.

  3. Anime figurákért lehet fejlesztést kapni a pisztolyra? Hát mi ez ha nem önkritika? 😀
    A karaokes részen szakadtam! XD

  4. Elég vicces kontraszt, amikor az izmos, tetkós, öltönyös, Kenshiros pókerarcot magukra öltő maffiózók egyszer csak rázendítenek egy rózsaszín Hello Kitty kíséretében. =D

    Ez kábé olyan, mint ha a Chaos Lord egy rózsaszín unikornis hátán vágtatna végig a virágos mezőn átívelő szivárványon, nehogy lekéssen a teadélutánról néhány tündérrel. =D

  5. Kész ezen borultam! Hihetetlen, hogy milyen marhaságokat próbálnak (és sokszor képesek) az ember torkán lenyomni azzal, hogy zombikat tesznek bele, mondjuk a Resident Evil sorozatra is ráférne a vérfrissítés, van is rá bizonyíték:

    A karaokes rész meg….ÁÁÁÁÁÁÁ!!!

    • Kész ezen borultam! Hihetetlen, hogy milyen marhaságokat próbálnak (és sokszor képesek) az ember torkán lenyomni azzal, hogy zombikat tesznek bele…

      +1. Ennél a sorozatnál úgy még rosszabbul jön ki a dolog, hogy Japánban egy eléggé sikeres szériáról van szó, és még spinoffhoz képest is olcsó bőrlehúzásnak tartom azt hogy egy ilyen trendinek felfogható baromság miatt nyúltak bele az alapvető játékmenetbe ilyen radikálisan. Úgy végképp értelmetlen a trendnek való behódolás, hogy ugyan nem első alkalommal szórakoztak a sorozattal a készítők ilyen módon, de az első, középkorban játszódó spinoffban mégis tudtak ügyelni arra, hogy a központi gameplayt ne változtassák meg, hanem ahhoz hozzáadjanak olyan dolgokat, amelyek illeszkednek a fősorozattól eltérő környezethez. Itt viszont az a gond, hogy egyrészt a szériától nagyon messze áll az ilyen jellegű lövöldözés (+ a szörnyek), másrészt nyilvánvaló hogy nem feccöltek bele annyi időt hogy rendesen csiszolt legyen az új koncepció, hanem tessék-lássék jelleggel bedobták, és ráhagyták az egészet.

      • Azért tegyük hozzá, hogy a Resident Evil valójában a 3-al ért véget. Ami azóta megy, az már rég nem Resident Evil, már a 4-5 se volt az. Bár Capcomtól mást nem is várok. =)

  6. Általában nem nagyon kedvelem az Otherworldöt, de ezzel sírvaröhögve értettem egyet =P.

    • Ennél már akkor is sejteni lehetett, hogy egy katasztrófa lesz, amikor bejelentették. Szóval a cím… 13-2, már ez is olyan, hogy simán mém lehetne belőle.

      Egyébként ajánlom a sima 13-ról készült kritikát, az még odabaszósabb lett, mint ez. =D

      • De komolyan, már jóval túl vagyok 3 órányi videóanyag megnézésén a 2 részből, és egy mondatban össze tudom foglalni mit láttam eddig:
        MINDENHONNAN ÖSSZELOPOTT KIGICCSEZETT, INKONZISZTENS, ÉRTELMETLEN RAKAT SZART.

    • Durva egy videó lett ez. De valóban már sejteni lehetett, hogy mekkora szar lesz. Elég csak a X-2 -re gondolni, hogy ott mit csináltak szegény Yunával.. hogy J-pop sztár lett belőle aki Charlie angyalai módra ugrabugrál két másik társával. De én már az FF-től semmit sem várok vajon miért.

      Csak azt nem értettem, hogy egyesek miért akadnak ki a random encounter-en meg mit pokemon tall grass-eznek (mondjuk viccesnek vicces). Lehet, hogy már nem menő az r.e. ,de ne felejtsük el, hogy ez már a dungeons and dragons óta része a szerepjátékoknak. Csak valamiért a nyugati oldal elhagyta ezt út közben gondolom pont az ilyenek miatt akik nem bírják idegekkel. 🙂

      • Nem egészen, ez a random encounter mechanizmus a régi játékokba azért lett beültetve, mert így tudták megoldani hogy elbírja a vas. Akkoriban nem nagyon tudták megoldani, hogy egy nagy nyitott világban a masina még számolgassa és mozgassa a megannyi monsztát, így jött az a megoldás, hogy mész-mész-mész és egyszer csak WTF a WILD FUCKING PIKACHU APPEARS, majd a támadó szörnyikét és haverjait, nameg a partydat benyomják egy könnyen kezelhető apró területre.
        Manapság vannak olyan motorok amik übebrutál textúrák és zsilliónyi poligon megjelenítéssel több száz képernyőn lévő dögöt tud kezelni, ergo kurvára semmi szükség nincs már erre a technikai megoldásra. Csak annyiról van szó, hogy míg a nyugati szerepjátékok a fejlődéssel elhagyták ezt a felesleges ficsőrt, a japán RPG-k “tradícionálisan” meghagyták, sőt, erre építkeztek.

      • Mellesleg szerintem is rohadt idegesítő, idejétmúlt és szar mechanizmus mert teljesen tönkrevágja a játék folyamatosságát.

      • A fő okokat már elmondta Zoltán, még annyit tennék hozzá, hogy én egyébként nem vagyok ellene, feltéve ha jól csinálják. Például a Kotor 1-nél először fun volt az űrben lövöldözős minijáték, de amikor sokszor kellett bolygók között ide-oda utazni, és szinte mindig bedobták, akkor már elég unalmas volt.

        A random encounterök jók voltak például a régi Fallout játékokban, ahol a simák mellett voltak olyan fixek is, ahol valami easter egget, vagy egy durva secret itemet kaphattál.

        Szintén használták még ezt a megoldást a Dragon Age Originsben (talán itt láttam utoljára) de ezek már nem voltak valódi, klasszikus értelemben vett random encountörök, mert csak a térképen generálta random helyre, de valójában fixek voltak és véges számúak.

        Apropó, itt a sima 13 kritikája:

      • Mondjuk az FFX-2 nem volt rossz annyira, hiszen a harcrendszer és kaszt fejlesztés azért marha jó volt (mit jó volt, pörgős), döntésünktől függően alakult a sztori, több megnyerése is volt ami RPG játékoknál akkor nem volt gyakori (összesen 5 volt ha jól emlékszem) és titkos dungeon-okból, minjátétokból annyi volt mint a NES/SNES időkben! Tény, ez a “Charlie Angel” dolog hülyeség volt, és pár zenét hiányoltam az FFX-ből, de szerintem azért még egy jó játék volt (vagy legalábbis egy 7/10).

        Én sem értem miért baj ez a “random encounter” cucc, legalábbis engem nem zavar. Jobb mintha “folyamatosan küldenék hátulról a klón katonákat” megoldás.

  7. Igen, az emblematikus FF. 🙂 Soha nem volt lehetőségem rá, hogy kipróbáljam, de vsz ezek után, hogy nem is fogok élni a lehetőséggel. Egyetlen “pozitívumként” lehetne felhozni neki, hogy egész jó a grafikája. (legalábbis nekem tetszik) De csak grafikáért nem veszek meg egy játékot. Akkor inkább beszerzek egy animációs filmet. 😀

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: