Csillag születik

Először is leszögezném, hogy az ilyen tehetségkutató show műsorok engem kábé annyira szoktak érdekelni, mint a Dél-Amerikai szappanoperák, épp ezért nem követem nyomon egyiket sem. Nem rég azonban témába jött köztem és munkatársam között mondjuk úgy, a Magyar komédia műfaj, azok képviselői, aminek ugye ma egy nagyon divatos ága az úgynevezett stand up comedy.

Ezt ugye lehet jól képviselni, mint a Showder Klub brigád egyik fele, és lehet rosszul, mint ahogy tette azt Kővári Máté.

Na most én elhiszem, sőt tudom, hogy kiállni a tömeg elé és ott bármit is csinálni, az egy elég nehéz feladat. Mondom ezt azért, mert még suliban párszor nekem illetve osztálytársakkal együtt, nekünk is kellett állni és produkálni valamit. Ugyanakkor kivételesen egyetértek részben mind Puzsér, mind a többi zsűritag véleményével. Én is azt mondom, senki se akarjon Hofi Géza lenni, akarjon önmaga lenni, viszont a stand up az nem felmondás, nem ripacskodás, lehet és kell is élesen fogalmazni, kritizálni, viszont itt is fontos az illúzió. Vagyis hogy hiteles legyen, hitelesnek érezzük a produkciót, hogy a néző ne érezze úgy, hogy az illető keresi a poénokat, vagy hogy amit mond az puszta kitaláció.

Voltak ilyenek a Showder Klubban is, hogy némelyik poén, történet vagy kísértetiesen emlékeztetett, vagy egyértelműen tudtam, hogy egy interneten vagy úgymond szájhagyomány elterjedt story egy az egyben, esetleg kisebb módosításokkal. Igaz ez mindaddig nem gond, amíg csak néhány néző ismeri ezt fel, ám ehhez kell a jó előadás, hogy ne legyen átlátszó.

35 hozzászólás to “Csillag születik”

  1. Puzsér Robi elég kritikus volt a fellépőkkel, akkor is ha a produkció jó volt. Kővárinak ez a fellépése valóban nem sikerült túl jól, az előző sokkal jobb volt, én sajnálom hogy kiesett. 😦

  2. Én azt láttam tőle, azt mutatta meg munkatársam, amit ide a bejegyzésbe is kitettem. De kíváncsiságból megnéztem az előzőt is… Nos valamennyivel jobb, de látszik, hogy a srácnak még lett volna mit gyakorolnia, mielőtt a produkcióját kiviszi a nagyérdemű elé. Nem rossz, de ebben a formában kicsit kevés.

    Amúgy ha már Puzsér, van összeállítás a reakcióiból, azokat végignéztem, szerintem a show legértékelhetőbb része. =D Szóval igen, sokszor bunkó, de legalább őszinte. =)

  3. Csak azért nézem a műsort, mert a Negyela Bernadett fosóját szúrnám de rendesen

  4. Az nem tudom kicsoda, de a legjobb “csillag” ott szerintem akkor is a Puzsér volt. Az ő trollkodásainál jobb produkció nem volt az egész műsorban. =D

  5. Szerintem ez halálszar volt, de ez csak az én véleményem =P. Egyvalamire viszont jó volt: tényleg mintapélda arra, mi a szar stand up comedy…

    • Ugyan nem veszett fejsze nyele, mert a stílusa meglenne hozzá, viszont ez így elég kevés.

      Amúgy az a durva, hogy ahogy elnéztem a youtubeon, ennél csak sokkal rosszabbak voltak, például az egyik tag elmondott egy történetet, amiből csak a lényeg, a csattanó hiányzott.

  6. Sajnos én is láttam, még szombat este. Elég halovány volt. Volt egy-két jó poén benne, de összességében harmatgyenge volt. Puzsér nekem annyira nem szimpi, a korábbi évadokban Fáy sokkal ütősebb megjegyzéseket tett és az ő trollkodásai nem voltak annyira bántó élűek, mint Puzséré. Amúgy a két fazon teljesen egy kaptafára készült savanyú-pofa kritikus, akinek minden előadásra sikerül citromot nyeltet produkálnia. Az értéklátásuk jó, de soha egy jó szót nem képesek mondani, annak ellenére, hogy az esetek többségében borzasztó igazuk van.

  7. Direkt van ez így összerakva, hogy a zsűribe betesznek egy kemény kritikust, aki szinte mindenre nemet mond. Ez egy amolyan tipikus média fogás a show kedvéért.

    Ugyanakkor én tisztelem az őszinteséget, még ha a véleménnyel nem is értek egyet, és az esetek jó 70%-ában igaza volt Puzsérnak, még ha fogalmazhatott volna kevésbé élesen is. Igaz, akkor fele ennyire se lenne szórakoztató. =)

  8. Puzsér nálam akkor bukott, amikor szerepelt a Mokka Batman-es kiadásában…

    Figyu Péter… tudom, hogy nem ide tartozik, de tudom, hogy az egyik kedvenc animéd a Hokuto No Ken. Nos, csináltam belőle bemutatót, és mivel láttam, hogy eléggé ismered, ezért eltudnád mondani nekem a véleményedet erről a bemutatómról:

    • A Batmanes az örök klasszikus Puzsértől, de főleg úgy ütős, ha láttad a rá adott válaszvideóját is. 😀

      A bemutató nos őszinte leszek veled, alapvetően jó lenne, de szerintem nem erre a koncepcióra kellett volna építkezned. Kicsit olyan érzés, mint ha Membert próbálnád utánozni, ami nem a te stílusod. Sokkal jobb lett volna, ha inkább úgy mutatod be, mint ahogy a Bleach Soul Resurreciont, a Sonic Generationst, vagy a Street Fighter X Tekkent. A legnagyobb gondot egyértelműen a feliratok okozzák, mert hosszúak, sokszor nincs idő végigolvasni, és mivel nincs körvonaluk, ezért ahogy a videó színei sötétből világosba mennek át, még nehezebb is lesz. Ráadásul rajta van az eredeti felirat, amit ilyen régi animéknél mondjuk elnézek, mert elég nehéz belőle rawokat találni, viszont épp ezért nem volt jó ötlet a feliratozás, mert a dupla felirat különösen zavaró, ahogy a kép felét kitakarja.

      • A puzsér “válaszvideóját” is láttam, de amiket ott hordott össze…

        Örülök, hogy tetszett. Mondjuk nem hiszem, hogy kopintottam volna Member-t, hiszen nem egyszer vittem bele ehhez hasonlót az anime bemutatóimba (pl Platonic Heart, Midori Days – amit én még ő előtte mutattam be -, Kinnikuman, Basilisk, Ryusei No Rockman stb..), még azelőtt, hogy Member is feljött volna a youtube-ra. Ráadásul mások is lőttek már el ilyeneket ő előtte, pl Baaad Movies, illetve FreddyD. Bár ha tényleg jobban áll nekem a Street Fighter X Tekken, illetve más egyébb videóimhoz hasonló kommentár… megfontolandó… viszont félek, hogy ha nem próbálok valamilyen humort vele vinni, vagy valamit, ami legalább egy 0,0000001%-os kreativitást mutatna, akkor fele annyian se néznék…

        A feliratozás, hát igen, az sajnos így utólag megnézve nem lett valami fényes, de sajnos nem találtam felirat nélkülit, csak a Kinnikuman-nál (de hogy abból meg miért nem találok angol feliratosat, passz).

      • Nyilván nem Member találta ezt ki, nem is állítottam ilyet, viszont tény, van akinek megy, van akinek nem. Neki megy, neki ez a stílus jól áll, neked szerintem nincs meg ehhez a stílusod, és ezt most nem sértésnek szántam.

        Humort egy pozitív hangvételű kritikába nem igazán érdemes belevinni, feltéve ha a mű nem valami elborult comedy. A humor, főleg a kritizáló humor inkább azoknál az animéknél jó fogás, amit le szándékozol húzni. Persze az már egyénfüggő, kinek melyik megy jobban. Ugyanakkor üss meg akármilyen alaphangot is, egy jó kritikának az a kulcsa, hogy szórakoztatod, lekötöd a nézőt, olvasót, miközben információt közölsz.

        Ha valamiről pozitívan szeretnél nyilatkozni, az a lényeg, hogy ne tűnj elfogultnak, légy inkább tárgyilagosabb, érvelj, hagyd hogy az anime adja önmagát, és kevésbé akard arról meggyőzni a közönséget, miért jobb ez mint X vagy Y, mert akkor könnyen úgy fog tűnni, hogy “hazabeszélsz”.

  9. Hmmmm….
    Szóval humort inkább a rosszabbaknál, mint a jóknál…. ezt megjegyzem. Bár bevallom, nem tudom, hogy a humoron kívül még milyen módszerek vannak a “lekötéshez”.

    Mondjuk az X és Y összehasonlítások a magazinokból (576 Konzol) is visszaköszönnek, illetve sokan írják, hogy érdemes összehasonlítani az azonos műfajú cuccokat egymással.

    Ha már infó, szerinted elég sok információt raktam bele?

    Mindenesetre köszönöm az építő jellegű kritikát. Hasznosnak fogom találni, miután ősszel neki kezdünk a III-ik évadnak! Bár így Rosario To Vampire Capu3 nélkül nehéz lesz, mert eddig azzal a szériával indítottunk (első évad, második évad)… Max majd az eredeti 1985-ös Vampire Hunter D-t mutatom be, elvégre ha azt vesszük figyelembe, hogy mindkettőben vámpírok vannak, akkor jó lesz. XD

    • Lehet a pozitívaknál is, ha a humor érdemi szerepet játszik az adott animében, és ezt érzékeltetni szeretnéd.

      Konkrétan a lekötéshez a legjobb módszer a hitelesség, a korrektség, az hogy az olvasó, néző azt lássa, hogy nem a levegőbe beszélsz, hanem meg tudod azt indokolni, érvekkel bizonyítani, hogy te mitől tartod jónak, rossznak, vagy valamilyennek azt az animét.

      X és Y összehasonlítása, összehasonlító cikk készítése az teljesen más. Én itt arra gondoltam, hogy ha például azt szeretnéd bemutatni, miért jó a HNK, akkor ne beszélj a kelleténél többet arról, miért rossz a Naruto vagy a Bleach. Lehet ezzel élni, viszont akkor érdemesebb úgy csinálni, hogy az elején röviden elmondod mi ezekkel a baj, viszont utána térj vissza és maradj is meg az eredeti témánál.

      Információkból a lényeget elmondtad, pontosabban elmondta Kenshiro, viszont itt az információ átadásával volt a probléma, hogy mindezt a feliratokon keresztül szeretted volna eljuttatni hozzánk. Lehet ezzel élni, de nem ilyen mennyiségben, hosszban, formában.

      Rosarionál inkább a hossz volt a gond, egy 6-8 perces videóban bőven össze lehetett volna foglalni az adott, de akár mindkét széria tartalmát is. Ott azt rontottad el, hogy jórészt azt mesélted el, amit épp látunk. Egy kritikánál viszont összefoglalni kell, nem mesélni. =)

      • A Rosario To Vampire első évadát valóban “elmeséltem”, viszont a Capu2-őt megoldottam már 10 percben. Védelmemre legyen szólva, ha lehet… az volt a legelső videóm, amit készítettem valaha, és az első évadot még valóban így “mesélősen” készítettem, bár megjegyzem, némelyiknél indokolt volt, lásd Platonic Heart… ó, bocsánat… “Master Of Martial Hearts”.

        Mondjuk van egy másik videó, amiről véleményedet kérném, ez pedig ez volna, melyben egy igen rossz animét mutatok be. Mondjuk egy fontos dolgot kifelejtettem, bár talán nem véletlenül. Rie is benne van (Taiga Toradora stb…):

      • Lényegében azt sikerült érzékeltetned, miért is rossz az animu, kiemelned a WTF jelenetek. Egyedül az zavart, hogy néhány helyen túljátszottad a szerepet, ami szerintem fölösleges volt bele, akárcsak a szarozás.

  10. Az én véleményem szerint meg menj el logopédushoz, mert kurvára zavaró a raccsolásod : D Nem ciki és később csak több bajod lesz vele, 18-ig ingyenes a suliban, kérdezz utána.

    Péternek meg köszönöm ezt a bejegyzést, nem ismertem sem ezt csillag születik műsort, sem a Puzsér Róbertet, de a Puzsér miatt kár lett volna nem elolvasni, új kedvenc szuperhősöm van geci, ez annyira kész amilyen fejeket vág, meg amilyen őszintén fel van háborodva, kibaszottnagy forma!!! : D

    • A hangjáról azért az ember nem tehet, például én pont azért nem csináltam eddig egy videókritikát se, mert a mikrofonban borzasztó hangom van.

      Puzsért meg tudom érteni, elég fárasztó tud lenni, amikor 30-40 embert produkcióját kell értékelni, amiknek a többsége így-vagy úgy, de rossz. A csillag születik engem se érdekelt, nem is néztem, de Puzsér reakciót bőven megérte utólag visszanézni. =D

      • A hangjáról nem is, de a beszédhibáiról igen, ugyanis kezelhető szakember segítségével vagy nagy odafigyeléssel. Nincs ebben semmi meglepő, a beszéd is olyan, mint az olvasás vagy az írás, tudatosan fejleszthető. Tudod, van az a diszlexia nevű dolog is : ) Én is sokszor azon kapom magam, hogy hadarok, amikor nem figyelek oda, az l betű helyes képzését pedig logopédusnál tanultam meg. Akarás kérdése.

        Ja, de szerintem a többi zsűritag is így van, de Puzsér felszabadultabb és lazább, hogy el is mondja a zord valóságot, ezért azonosul vele olyan könnyen az ember, mert nem finomkodik, kimondja, amit gondol. És ami persze az esetek döntő többségében igaz is : ) Az látszik hogy néha kicsit rájátszik, de úgy 90%-ban tényleg őszinte a felháborodása, ami nagyon durva lol-faktor : D Én csak akkor csinálok ilyen kirohanásokat társaságban, amikor részeg vagyok, egyébként elég jól kordában tudom tartani és modoros vagyok : )

      • A kirohanások, látványos felháborodások nálam is inkább alkoholgőzös állapotban jönnek elő, bár van az a szint, amikor már józanul se tudom tolerálni egyes emberek hülyeségét. Igaz, munkámból adódóan van, amikor még ilyenkor is muszáj mosolyogni és kedvesnek lenni, még akkor is, ha magamban már rég elhajtottam a picsába, mert csak a havi betevő múlik rajta. A sárga csekkek pedig kegyetlenül tudnak motiválni. =)

        A beszédhibára visszatérve persze, kezelhető, javítható, régen általános alsóban volt pár srác akik jártak ilyen kezelésre pont a napközi mellé. Ugyanakkor én inkább azt próbálom keresni, nézni egy tesztben, hogy magáról a szóban forgó műről milyen kritikát formál. Lényegében erre is lettem kérve. =)

        Azt nem szeretem, amikor valaki készít egy bemutatót, kritikát, és erre sok kommentelő nem is foglalkozik azzal, hogy értékelt, mennyire volt informatív, hogy vágott, stb, csak beszól, hogy “milyen szar a hangod kisköcsög!”. Na ilyenkor nézném én meg, hogy aki ilyet ír, az mire lenne képes a mikrofon előtt.

  11. Ha már úgyis rég szarrá lett offolva ez a bejegyzés… XD Mangekyo, megkérdezhetem, hogy az outro songod melyik animéből van? 🙂

  12. Nálam mindig is lehetett offolni. =)

    • Péter, kérlek, írd meg erről a véleményedet! Mert ez már mindennek a határa és meggyalázása:

      http://animemangapalota.blog.hu/2012/04/28/dlc_videojatekok_vege

      Már lassan tényleg nem éri meg megvenni a játékokat a boltokban…. és most már nem is a warezolók miatt, hanem pont a kiadók miatt…

      • Próbáltam rajta meglepődni, de nem tudtam…

        Kezdjük azzal, hogy Capcom, akik 2006-2008 óta nem csinálnak mást, mint egyre inkább a saját fantáziátlanságuk, ötlettelenségük áldozatává válnak. Lásd Resident Evil franchise, ami képtelen megújulni, és lépést tartani a saját korával.

        Na meg aztán, ezt a “majd megtudod a végét, ha megveszed” húzást már elsütötték a Final Fantasy 13/2-nél.

  13. A lelki béke érdekében: azért nem értékeltem mást, mert akkor csak még nagyobb sértődés lett volna. Az hogy tartalmilag milyen a videokriitika teljesen mindegy, ha borzasztó az előadás. Ahogy Puzsér mondaná, ez is egy előadásforma, amihez stílus kell, és hogyha izzadságszagú és felolvasás jellegű, nem természetesen jön, akkor az ellentétes a műfaj jellegével. Ha valaki ezt nem tudja megtenni, akkor onnantől kezdve a videokritika értelmét vesztette, mindenki boldogabb marad, ha ugyanezt a kritikát írásban közli.

    • Mangekyo022 Says:

      Bocsi, de a raccsoláson nem lehet mit “segíteni”, mert amikor 12 évesen elvittek logopédushoz, közölte,hogy ezen nem lehet mit tenni, mert családi. Viszont érdekes, hogy FreddyD is raccsol (bár tény, ő nem annyira), mégsem zavart senkit, csak az ilyen Gabika0013-akat.

      Az, hogy inkább legyen üres de szép meg én szerintem felszínes gondolkodás. Ezért is halt meg az 576 Kbyte magazin kb 18 számig tartó “föltámadása” után, mert tartalom helyett arra mentek, hogy helyesen írjanak, miközben az előtte lévő 576 Konzolban pont fordítva volt, ott sok volt a helyesírási hiba, de tartalmas volt.

      Mindenesetre köszi a megjegyzést (hidd el, próbáltam rajta változtatni, de nem jött össze, mondjuk FreddyD is azt írta nekem email-ben, hogy ő szerinte nem probléma a raccsolás, ha van tartalom, és próbálom lekötni az emberek figyelmét – és inkább ez utóbbi az igazi hiba, mintsem az, hogy raccsol-e valaki vagy sem).

      Viszont egy valamit tudni kell rólam: én soha nem írok forgató könyvet. Kitalálok valamit, és vagy összejön, vagy nem. Miért is kéne olyan “halál komolyan venni”, hiszen a videó készítés is csak egy szórakozás, nem verseny (kivéve persze az Index me hasonló politikai portálok). Természetesen igyekszek kielégíteni minden igényt , adok mások javaslataira is (sokan mondták, hogy rakjak papírt a mikrofon elé, hogy ne legyen “fújás hang”, s úgy is csinálom), de úgy komolyan venni felesleges.

      Puzsérról meg csak azt tudom mondani, amit az előbb is: nem több egy Pákó-Benedek-Győzike-Benkő féle magát komolynak képzelő, de közben meg egy közönséges magyar celeb. Akkor sem tudnám komolyan venni, ha késsel fenyegetőzne (amúgy ez a “puzsér” csak álnév, ugye?)…

      • Ez számomra mélyen meglepő, mert mindenhol csak azt hallottam, hogy kezelhető. Ha a józan paraszti eszemre hallgatok, akkor sem tudom felfogni, hogy fordulhat elő olyan, hogy valaki genetikailag rosszul képzi a nyelvével az R-t… A rossz kiejtés alapvetően a rossz példát követve alakul ki, lehet így értette, hogy családi, nem? Az meg még javítható simán, persze elég szar, ha egész nap a rossz példát hallgatod.
        Egyedül egy ilyen “inrtaorális elváltozás”-ról hallottam, ami miatt nehezebb a hangképzés és beszédhiba alakulhat ki, de ez is kezelhető a nyelv kantárjának (vagy mi) felvágásával.

        Lehet, hogy nem felolvastad, mert nem volt legépelve mondatról-mondatra és csak egy koncepció alapján csináltad, de nekem csak azért is úgy hangzott. És ezért sem ezt írtam, hogy felolvastad, hanem hogy felolvasás jellegű volt, mert lehet csak annyi volt a probléma, hogy nem voltál elég felszabadult és azért volt ilyen droid az előadás : )
        Na, mindenesetre nem bántalak tovább, további sok sikert.

  14. Félre ne értsd, nem kértem rajtad számon, azért mondtam, mert nem egyszer tapasztaltam ezt például a Youtube nevű csodán.

    Abban viszont továbbra se értek veled egyet, hogy tartalmilag mindegy, mert nem az. Hiába van meg valakinek a tehetsége, stílusa a kritizáláshoz, ha a mondandójában nincs érdemi tartalom. Lásd a bejegyzésben szereplő stand upost… neki meglenne hozzá a stílusa, csak épp tartalom nincs abban, amit elő szeretne adni.

    Én azt mondom, ha valakinek az egyik része már megy így vagy úgy, akkor megéri a konstruktív kritikát. Hisz elég kevesen éreznek rá elsőre a dolog ízére. FreddyD-nek se ment egyik napról a másikra. Ha viszont egyik se megy, látványosan nem, akkor érdemes róla lemondani.

    Írásos kritikával kapcsolatban olyan szempontból egyetértek veled, hogy ez jó alternatíva az olyanoknak, akiknek nem igazán megy az “élőben szereplés”. Viszont azt se felejtsük el, hogy az írásos kritikát is ugyan úgy elő kell tudni adni.

    Puzsérnál pedig vedd figyelembe, hogy ő, illetve ők a zsűrivel leendő tehetségeket, sztárokat kerestek, értékeltek, olyan embereket, akik valamilyen adottságukat elég jónak érezték ahhoz, hogy ebből majd megéljenek. Ez azért egy sokkal másabb, magasabb szint, mint a videokritikák, amiket az emberek többsége pusztán hobbyból készít.

    • Mangekyo022 Says:

      Örülök, hogy nem csak én szerintem fontos a tartalom. Kritikákból is inkább a tartalmasabbakat szeretem olvasni.

      Mondjuk videók teréről már csak annyit, hogy még mielőtt a youtube le nem tiltott (mert egyszer letiltott copyright-ek miatt), 400 sub és 200.000 megtekintésem volt. Ha azt nézzük, hogy csak szórakozásból űzöm, akkor az jónak számít?

      Illetve kérdeztem már, de szerinted milyen lett a Toradora anime kritikám, amit írásban készítettem?

      Én bevallom, hiányolom azokat az időket, amikor még az utcán éneklő emberekből vagy az iskolai versenyeken fedezték fel az énekeseket és művészeket, mert az mégis kicsit jobbnak tűnt valamiért, mint ezek a “vetélkedők”.

    • OK!
      Viszont nem is azt mondtam, hogy tartalmilag mindegy (és pont), hanem azt, hogy tartalmilag mindegy, HA az előadásmód rossz. Gondolj bele, mivel tud többet nyújtani egy ilyen műfaj egy írottnál? Véletlenül nem a verbális gesztikuláció az a plusz információ, az a járulékos kommunikációs közeg, az az eszköz, aminek a felhasználásával, a játékával még kifejezőbb lehet egy írott szövegnél? Ha van egy jó kritika, mégis mi értelme azt közölni videóban, ha az előadása rossz? Mégis mennyivel tud többet nyújtani, mit az írott? Miért kell azt erőltetni és miért nem elég az írásnál megmaradni? Lehet annyira rossz az előadásmód, hogy ezzel egyébként potenciális érdeklődőket is elriaszt vele. Sőt. Amikor azt írtam “tartalmilag mindegy”, nálam abban a szövegkörnyezetben azt jelentette, hogy másegyébként vastagon leszarom a kritikát, mert meg sem nézem, ha az előadásmód nincsen rendben. Szerintem nem csak én vagyok így ezzel egyedül, bár ki tudja… Nekem kifejezetten rossz érzésem van, ha ilyen rossz előadásokat nézek, mert általában én érzem magam kínosan az előadó helyett. Ugye az ember meg nem szereti kínosan érezni magát. És ilyenkor az sem hat meg, hogy nem hivatásból, hanem hobbiból csinálják.
      Egyébként meg visszafele úgy ahogy működik a dolog, mert ugyan lehet bármilyen szar is tartalmilag egy kritika, ha egy kibaszottnagy arc adja elő, számomra fekvő stílusban. Azon még jól el tudok szórakozni, akkor is ha irdatlan nagy hülyeséget beszél. Puzsér is mondhat bármekkora hülyeséget, de már csak azokért a fejekért, amiket vág, meg a gesztikulációja miatt érdemes megnézni, mert irdatlan jól adja elő magát : D

      Hogy a készítőnek megéri-e fáradozni az önfejlesztéssel meg nem az én tisztem eldönteni, ugyanis a srácot sem személyesen, sem a blogját nem ismerem, nem tudom hány ilyen videón van túl, nem tudom milyen személyiség, én csak abból tudom megítélni, amit ide feltöltött. Ez alapján ennyit tudok mondani.

      Amúgy annak a stand uposnak sem tetszett a stílusa, akit postoltál, nem is néztem végig : )

      • Tisztában vagyok azzal mivel és miért tud többet, illetve kevesebbet nyújtani az írotthoz képest, és hogy ebben fontos szerepet játszik az előadás. Az viszont már emberfüggő, kinek, melyik számít inkább, az előadás, vagy a tartalom.

        Gyönyörűen elő lehet adni a semmit, ez kétségtelen. Láttam már pár olyan video kritikát, ami jól össze volt rakva, csak épp aki látta az adott animét/filmet, vagy játszott az adott játékkal, annak baromi hamar lejött, hogy a tisztelt kritikus például végig csak a grafikát firtatja, meg olyan apróságokat, mint a naplózást, a menü elrendezését, de a történetről, vagy a világról ahol játszódik, semmit se mond.

        Márpedig ez véleményem szerint sokkal nagyobb baj, mert embereket tántoríthat el egy potenciálisan jó alkotástól, pusztán azért, mert a tisztelt teszter felületesen ítélte meg, és nem vette a fáradtságot arra, hogy ténylegesen odafigyeljen a szóban forgó darabra.

  15. Sose voltam a számok rabja, WP-n hetente, havonta ránézek a statisztikákra, YT-n viszont sohasem szoktam. Különben se attól lesz valami jó, érdekes, tartalmas, hogy hányan láttak, iratkoztak fel rá, követték, favolták, stb.

    Toradorát elolvastam még a múltkor. Nagy vonalakban összefoglaltad az okokat, amiért baromi gyorsan dobtam az animét a francba.

    • Tehát amit elakartam mondani, nagy vonalakban ugyan, de legalább sikerült. Ennek örülök.

      Mondjuk belegondolva igazad van erről a statisztikai dolgokról, de persze egyetemesen értve, hiszen sok szennyből eladnak milliókat, mégis a béka segge alatt van, lásd Twilight, Toradora, Naruto stb…. Illetve a Sub-okat már a visszajövésem óta nem nézem, mert Wangood is írta, hogy semmit nem jelent, főleg úgy, hogy többen nézik a videóimat, mint ahányan vannak, illetve másoknál is ezt tapasztalom.

      • Mármint nekem nagy vonalakban, mivel a részleteket illetően nem tudok nyilatkozni. =)

        A netes nézettség és a termékeladások azért nagyon más kategória, még akkor is, ha a felsorolt művek közül egyik se látja el nálam az alapvető feladatát, ergo nem szórakoztat.

        Twilight mondjuk nagyon az alja, ahogy már anno kitárgyaltam itt a blogon a többiekkel, lényegében egy rossz Mary Sue történet, ahol a kis nyomi, szürke csajért 2 idealizált álompasi vetekszik, avagy fordított hárem.

        Toradora objektíve nézve egy középszerű, ámbár elég klisés Light Novel hasonszőrű anime feldolgozása. Ergo nem okvetlenül szar, legalább is azoknak biztos nem, akik szeretik az ilyen lassú, harsány, romantikus storykat. Az más téma, hogy mivel szerény személyem nem Japán, se nem vevő a limonádé slice történetekre, ezért alaphangon nem sok értékelhetőt találtam benne, amit tetézett az aktuális Kugimiya tsundere klón “áldásos” tevékenysége.

        Van aki kapva kap minden olyan darabon, ahol egy lapos, pukkancs méregzsákot rendelnek a töketlen főszereplő mellé. Nekik ez nyilván bejön, nálam viszont felér egy érvágással a sorozat részéről. Hozzáteszem van nála sokkal rosszabb, például a Zero no Tsukaima.

  16. “Márpedig ez véleményem szerint sokkal nagyobb baj, mert embereket tántoríthat el egy potenciálisan jó alkotástól, pusztán azért, mert a tisztelt teszter felületesen ítélte meg, és nem vette a fáradtságot arra, hogy ténylegesen odafigyeljen a szóban forgó darabra.”

    Ez is egy szempont és lehet igazad is van, bár én ezzel úgy vagyok, hogy szívesen meghallgatom bárki véleményét bármivel kapcsolatban, de mindig megnézek egy pár perces mintát is, vagy néhány panelt, mert magam is el tudom dönteni az alapján, hogy érdekel-e vagy sem. Tehát lényegében nem a kritika alapján szoktam belekezdeni valamibe vagy elvetni.

Vélemény, hozzászólás?

