Gamer kérdőív (Updated)

Egyik jóbarátom dota fel az ötletet, majd össze is dobta gyorsan a kérdéseket, összesen 40-et.

1. Mikor játszottál először? – Hmm… ha jól emlékszem olyan 94-95 környékén volt egyik akkori ismerősömnél.

2. Mi volt az első játék amivel játszottál? – Mario, Duck Hunt duó rémlik, szerintem utóbbi.

3. Mikor kaptad meg az első saját platformot, és mi volt az? – 1997, PC

4. Mi volt az első játék amit kipróbáltál rajta? – Wolfenstein 3D

5. Melyik a kedvenc műfajod? – FPS, ha lehet a régi HL stílusában, ami már full 3D, de még nem CoD szerű mozi.

6. Melyik a kedvenc játékod? – Jó kérdés… talán a Carmageddon 1 állta ki a leginkább az idő próbáját, a remek hangulata és a máig működő egyszerű de nagyszerű koncepció miatt.

7. Melyik műfaj áll tőled a legtávolabb? – Van egy pár, például a Hack ‘n’ slash sose volt a szívem csücske. De ami abszolút nem az én világom, azok elsősorban a Sport játékok, amik egyáltalán nem hoznak lázba.

8. Mi volt a legnagyobb csalódás? – Volt egy pár sajnos, de a legnagyobb máig a Carmageddon TDR 2000 volt.

9. Melyik volt a legkellemesebb csalódás? – C&C Generals. Az elején nagyon nem tetszett, de hamar rákaptam az ízére. Hasonló volt a Q4 is.

10. Melyik volt a leghosszabb játék amivel eddig játszottál? – A legtöbb időt talán az alap Morrowindra fordítottam, jó pár napom ráment, mire egyáltalán azt megértettem, hogy kell tájékozódni, harcolni, fejlődni. =)

11. Mit vittél végig a leggyorsabban? – Ma már sajnos sok pár órás futószalag cím jön ki, de a legrövidebb még mindig az AVP 2 kiegészítője volt, a Primal Hunt. 3 fajt alig másfél óra alatt. =)

12. Melyik volt az eddigi legnehezebb játék amivel játszottál? – Egyértelműen olyanokat emlegetnék fel, mint a hírhedt Ninja Gaiden (bár az már inkább kínzás) esetleg a Contra, és a Metal Slug. Igaz a legtöbb régi vágású FPS is keményen feladja a leckét legnehezebb szinten. Vagy ott a Mafia.

13. Melyik volt a legkönnyebb? – Egyértelműen az FF 13… ugyan messze nem játszottam végig, de az sokat elárul róla, hogy a gép még 2-3 óra után is úgy fogta a kezem, hogy szinte helyettem játszott. Illetve a Land of the Dead, ahol verhetetlen voltam, miután megtaláltam az első rejtett Kung Fu könyvet. =D

14. Melyik játékot adtad fel a leghamarabb, pedig tetszett? – Régen volt egy nagyszerű német játék, az I of the Dragon. Zseniális alapötlettel rukkolt elő, de olyan körülményes, nehezen kezelhető, és önismétlő megvalósításban, hogy baromi hamar ráuntam.

15. Régi vagy új? – Inkább a régebbi darabokra esküszöm.

16. Európa, USA, vagy Ázsia? – Európa ha lehet, de a másik kettőt se vetem meg, ha jót rak elém.

17. Single vagy multiplayer inkább? – Single, de haverokkal bármikor benne vagyok egy jó multiban. =)

18. LAN vagy Online? – Régi vágású vagyok, ezért LAN. =)

19. Szoktál e Online játszani, ha igen akkor miért, ha nem akkor miért? – Nem igazán szoktam, mert nem szeretek vadidegenek ellen játszani, és nem jól viselem amikor elszabadulnak az indulatok, vagy csalnak, szemétkednek.

20. Mi a véleményed az MMO-król? – Nem az én műfajom. A Guild Wars mondjuk nem volt rossz.

21. Eredeti vagy másolt? – Másolt, mert nem szeretek zsákbamacskát venni. =) Persze van kivétel, de az erősíti a szabályt.

22. Hány darab eredeti játékod van? – Ha az újság mellékleteket nem számolom bele, akkor 18+kiegészítők.

23. Szerinted káros a Warez? – Nem, mert ami érdekel, azt úgyis megveszem eredetiben, sőt van, amit már csak így lehet beszerezni.

24. Szoktál venni magazinokat? – Anno vettem PC Gurut, de mióta internetem van, nincs rá szükségem.

25. Szoktál használni kézikönyveket, végigjátszásokat? – Sajnos ma már nem sok játéknál van rá szükség. Anno még a 2000-res évek elején igen, ma már csak akkor, ha tényleg elakadok.

26. Szoktál cheateket, trainereket használni? – Néha, főleg akkor, ha direkt hülyéskedni szeretnék. =)

27. Szoktál használni patcheket? – Természetesen, amihez lehet mindig megkeresem a legfrissebbet. =)

28. Szoktál modokat, skineket, vagy egyéb addonokat használni? – Csak bizonyos címeknél, konkrét modokat, vagy grafikai tuningokat.

29. Mi a véleményed a Steam és a hasonló rendszerekről? – Hasznosak tartom őket, sok terhet levesznek a játékos válláról, információhoz, hírekhez is könnyebb hozzájutni, viszont mivel online kapcsolat kell hozzá, ezért ha nincs net, használhatatlan. Illetve néha hajlamos megkergülni, nem talál, érzékel ezt-azt.

30. Mi a véleményed az újfajta mozgásérzékelős eszközökről (Kinect, Move, Wii)? – Kipróbálni, haverokkal biztos jó lenne, de otthonra nem vennék. Ez a technológia még mindig nagyon korlátolt, pontatlan, hibás. Illetve úgy alapjáraton nem vonz a gondolat, hogy a szoba közepén rángatózzak.

31. Mi a véleményed a DLC-kről? – Az, hogy 90%-uk vagy totál haszontalan, vagy ami rosszabb, a játéknak egy olyan része, amit a kiadó parancsára direkt lezártak, pedig eredetileg megkaptuk volna. Baromi idegesítő, amikor az ember szeretne egy küldetést vagy megoldani, vagy egy bizonyos irányba elvinni, és erre kapunk egy kiírást, hogy a tartalom még nem elérhető.

32. Szereted a HD feldolgozásokat? – Nem sokhoz volt szerencsém, de amit eddig láttam, azt valóban pofásra felhúzták.

33. Szereted a remakeket? – Ha nem 2D-ből történik 3D-be, akkor lehet róla szó. Sajnos túl sokszor van az, hogy a remakelés közben kiveszik az eredeti hangulat.

34. Mi a véleményed a feldolgozásokról? – Ha filmből játék, az általában elég low budget szagúra szokott sikerülni, tisztelet a kevés kivételnek. Fordítva a látvánnyal nem szokott gond lenni, csak épp a történet, cselekmény az, ami halálmásról szól.

35. Mi a véleményed a hazai és a külföldi videó teszterekről? – Vannak köztük nagyon jók és persze sok lelkes amatőr is. Sajnos idehaza divat lett az, hogy ahelyett, hogy önmagukat adnák, sokan szeretnék az egykori FreddyD-t utánozni, vagy olyanokat, mint AVGN.

36. Szoktál használni gamer szlenget? – Ha lehet, kerülöm, mint ahogy a meméket is.

37. Látogatsz e fórumokat, és ha igen, miket? – Anno a PC Guru fórumot egy évig szinte minden nap, de azóta semmit. Nincs rá szükségem.

38. Szoktál e gamer rendezvényekre járni? – Régen vonzott a gondolat, de mára kinőttem ebből. Általában úgyis olyan címeket promóznak, amiket nem ismerek és nem is érdekelnek.

39. Beöltöztél e már, vagy beöltöznél e valamelyik kedvenc karakterednek? – A CP nem az én világom, még ha a gamer felhozatal általában messze igényesebb is, mint az animés. =)

40. Szeretnél egyszer videojáték fejlesztőként dolgozni? – Jó lenne, de nem ringatom magam ilyen vágyálmokba. =) Jelenleg olyan távol áll tőlem, mint ide Hawaii.

41. Mi a véleményed az archivementekről, trófeákról? – Általában nem érdekelnek, mert kevés játékban tudják őket olyan feltételekhez kötni, hogy motiváljon az elérésük. Sokszor már azért is trófea jár, mert egy lineáris játékban elértem egy bizonyos checkpointot, máskor meg monoton farmolás árán lehet csak megszerezni.

42. Általában milyen nehézségi fokot szoktál választani? – Szinte mindig normálon játszok, aztán ha tetszett a játék, akkor később ezt emelni szoktam. Kivétel a Postal 2, ahol alapból Agressive szinten kezdek, illetve a Painkiller, Serious Sam, ahol a nehézségi szintet az dönti el, pusztán kikapcsolódni szeretnék e, vagy komolyan ráhangolódni a precíz zúzásra. Ilyenkor vagy a legkönnyebb, vagy a legnehezebb szinten játszok.

43. Ha választhatnál egy játék normál és különleges kiadása között, melyiket vennéd le a polcról? – Normál, de nagyon szeretem a kollekciókat, antológiákat is, amikor megkapok egyben több részt és/vagy kiegészítőket.

44. Általában hányszor szoktál végigvinni egy játékot? – Ha eljutok odáig, akkor egyszer minimum. Többszöri végigjátszásra csak kevés játék tud sarkallni, sokszor történik az, hogy nekifutok ugyan a játéknak, de a vége előtt elfogy a motiváció, és inkább csak a kedvenc fejezeteket, küldetéseket töltöm be újra és újra.

45. Mekkora fontossággal bír számodra egy játék grafikája? – Legyen a kornak megfelelő, vagy kicsit puritánabb. A gameplay nekem sokkal fontosabb, de azért van egy szint, ami alatt már zavar a kinézet.

46. Ha tehetnéd, melyik játéknak készítenél egy remaket? – Van pár amiből szívesen látnék egy minőségi, felújított újra kiadást, főleg a Carmageddon 1-ből.

47. Van-e olyan stílus amelyet annak idején kedveltél, de ma már nem? – Nem igazán, talán az autós játékok azok, amik már kevésbé vonzzanak.

48. Melyik a kedvenc platformod? – Egyértelműen a PC, de sok kellemes emlék köt a PSX-hez is.

49. Melyik játék OST-je volt számodra a leginkább maradandó? – Nehéz döntés, mert van pár amit a mai napig szívesen elhallgatok (Painkiller, Alien Shooter Vengeance, Jazz Jack Rabbit 2, Serious Sam Second Encounter) de legyen a Painkiller.

50. Volt már olyan játék, amelyik az elején kellemes csalódásnak tűnt, de a végén rájöttél hogy mégsem olyan jó? – Volt egy pár sajnos, legutoljára a Mafia 2 volt ilyen. Jól indult, de hiányzott belőle az a bizonyos plusz, és a végén erős hiányérzetem támadt.

51. Ki a kedvenc főszereplőd? – Duke Nukem, bármennyire is felemás lett a Forever.

52. Szoktál használt játékokat venni? – Mivel PC-s vagyok, ezért inkább kapni szoktam. =)

Nos remélem érdekes volt, ha valaki szeretné elvinni, bővíteni, természetesen lehet. =)

Reklámok

25 hozzászólás to “Gamer kérdőív (Updated)”

  1. Ez érdekes volt, jó 5let! 🙂
    96ban a Doomal kezdtem de a abbók a 2 jobban tetszett szal inkább azt teszem elsőnek. 😀 Kedvencem az Duke 3D szorosan a Need for Speed 2vel.
    Legkönyebb legnehezebb, leggyorsabban végigvitt ilyenekre már nem emlékszem. 🙂 Csalódásból is túlsok volt.
    DLCket utálom, online néha vagyok, mozgásérzékelős szarokat kihagyom.
    Ja és szeretnék egyszer játékfejlesztő lenni, egyetlen kikötésem van, ne az EA legyen a kiadójuk. 😀

  2. Doom 1-2 az nekem is fenn volt a Duke 3D-vel együtt, de a legelső amit elindítottam a Wolfi volt, mert arról láttam anno képeket egy újságban. =)

    Most az jutott eszembe, hogy régen milyen durva volt már, hogy 20-30 játék fenn volt a gépen egyszerre, és minddel élmény volt játszani.

    EA-vel azóta van bajom, mióta elcseszték a Red Alert 3-at. De az is az ő saruk, hogy a DAO-ban annyira érezhető lett a szex+vér+erőszak. A Bioware ugyanis eredetileg a Baldur’s Gate eposzát szerette volna megismételni vele, és erre a korai előzetesek alapján számítani is lehetett.

    Igaz, az előzetesekben se bízok már régóta. A Doom 3-ról, HL 2-ről anno olyan videók jöttek ki, hogy az ott látottaknak végül a fele se került bele a végleges verzióba, vagy negyed annyira se részletesen, mint ahogy anno a videóban bemutatták.

  3. Tetszik ez a kérdőív, szerintem kölcsön is kérem egy kitöltés és kiegészítés erejéig. 🙂

    A válaszok nagy részével eltérő mértékekben osztom a véleményt, és inkább csak a műfajokat érintő, illetve az inkább PC-re vonatkozó kérdésekben (pl. modolás) látom azt hogy teljesen eltérne a válaszom.

  4. Nagyon tetszik ez a kérdőív. Jól elgondolkodtatott, hogy nekem mik lennének a válaszaim, meg hirtelen egy kis nosztalgia is felkapta a fejét bennem. 🙂
    Gamer pályafutásom kb. általános iskola 1-2. osztályában kezdődött (1991/92 körül), de már sztem előtte is volt lehetőségem kipróbálni valami videojátékot. Az elsők, amikre emlékszem, mind osztálytársaim programjai voltak: mario, duck hunter, valami tankos játék, aminek nem jut eszembe a címe (egy, vagy két tankkal kellett egy sas-figurát védeni egy labirintusban más tankok ellen), wolfeinstein, simcity2000, warcraft1-2. Ezek máig örökzöldek nálam.
    Első platform egy pc volt még 1997/98 környékén. Mekkorákat játszottam azon is. 🙂 Akkor voltam nagy quake és age of empires mániában. Viszont soha semmit nem toltam végig akkoriban, csak legfeljebb cheatekkel, mert hamar elfogyott az érdeklődésem.
    Első, ami egyben a leggyorsabban végigvitt progi az a CoD volt. De tényleg nagyon lineáris. Na meg akkortájt ismertem meg a Diablo2-t.
    Nagy élmény volt anno az Imperium Galactica, aminek az első részét sajnos nem tudtam végigvinni, mert a másolt progi második cd-je hibásan lett kiírva. 😦 Az IG2 már nem volt olyan élvezetes.
    Legnagyobb csalódás kategóriában nálam a Medieval Total War2 nyert. Rome-hoz képest próbáltak belevinni némi csavarosságot, hogy ne legyen annyira egyszerű, de átestek a ló másik oldalára és olyan dolgokat nehezítettek meg, amitől élvezhetetlenné vált a játék számomra, míg amit valóban nehezíthettek volna, ahhoz meg hozzá se nyúltak.
    Így nagyjából ezek a pontok voltak nekem érdekesek a kérdőívből. Azért látszik, hogy eltérő sok tekintetben az ízlésünk. 🙂

    • Taktikai stratégiákból nekem inkább a Sudden Strike féle vonal jött be, azzal anno nagyon el tudtam lenni. Azóta a Soldiers volt még hasonlóan élvezetes, főleg a részletessége miatt.

  5. […] blogján találtam ezt a kérdőívet, amely a témájánál fogva megtetszett annnyira hogy én is kitöltsem, egyúttal […]

  6. chris92 Says:

    Gamer pályafutásom úgy 5 éves koromban Mario-val és az unokatesóimnál játszott Wolfeinstein 3d-vel kezdődött (ami ráadásul a monitornak köszönhetően fekete-fehér volt) majd nemsokára úgy 97-98 körül megkaptuk az első gépet ahol szép sorban az össze akkori Doom modellre felépített FPS-t végignyomtuk a tesómmal, majd jött ugye a HL így nem csoda ha mai napig ez a kedvenc műfajom. Műfajilag ami távol áll tőlem azok a sportjátékok és a repülőszimulátorok.
    Igazán nagy csalódás volt nem volt nekem (talán a DNF) ahogy kellemes csalódásra se emlékszem.
    Leghosszabb játék nekem a Spellforce: The Order of Dawn nevezetű német fejlesztésű RPG/RTS keverék volt, aminek a végigviteléhez közel három hónapra volt szükségem. Persze suliidőszakban nyomtam, de hogy 150 játékóra alatt nem úsztam meg az biztos.
    Legrövidebb meg az említett Primal Hunt és a HL Blue Shift.
    Legnehezebb: Nos erre a címre bármelyik eszelős japó shooter pályázhat az Ikaruga-tól és a Metal Slug-tól kezdve,a Cave féle agymenéskén át a Touhou bármely epizódjáig. De ha nyugati területen maradunk akkor leginkább az első Far Cry vitt agyvérzés közeli helyzetekbe.
    Legkönnyebb meg az új COD-ok!:))))
    “Melyik játékot adtad fel a leghamarabb, pedig tetszett?” Ilyennel még nem találkoztam de ami késik nem múlik!:)
    Inkább én is old-school vagyok de az újakat se vetem meg, ahogyan bármelyik kontinens gametermését sem. Single, LAN, nem játszom online, MMO-ból csak ingyenes, ingyenesen belül is csak a Guild Wars jöhet szóba. Másolt mert nem szeretem a zsákbamacskát (főleg ha 5-10 ezer forintokról van szó). 20-25 eredeti játékom van + kiegészítők, meg újság melléklet.
    Magazint ritkán olvasok, Cheatet, trainer-t ritkán használok, patch-et annál inkább. Steam hasznos csak vannak vele gondok, a mozgásérzékeléses cuccokról a OW Rise of Nightmares kritikája jut eszembe. :))
    DLC egy rakás szar, normál kiegészítő FTW! A HD szerintem jó, a remake annál kevésbé mert a hangulatvesztés 90%-ban esélyes (én már csak tudom, nagy filmfogyasztó révén sokszor tapasztaltam), a feldolgozásokból pedig mindkét irányban csak sírás-rívás-fogcsikorgatás lesz a vége (tisztelet a kivételnek). Szlenget, fórumot nem használok, rendezvényre se járok ki, ahogy videojáték készítésről se álmodok mert nem tudok programozni.

    Bocs a kisregényért de úgy gondoltam ez a téma részletes kifejtést érdemel.!:))

    • Sztem a CoD minden része meglehetősen könnyűre sikeredett, főleg, hogy az összes szalagos pályán fut.
      A GW amúgy milyen? Mert hallottam már párszor róla, de én swtor-al játszom (ami nekem személy szerint tetszik, persze ez az első mmo-m).

  7. Én ezt lopnám engedelmeddel. 🙂

  8. Nyugodtan viheted. =)

  9. Szintén lopom. :3 (Bár a 28-as és 29-es kérdéseket kihagyom.)

  10. […] Péter blogján találtam, ilyen gémeres kérdőív meg úgysem volt még a blogon, úgyhogy tessék: […]

  11. Off: Peter, come to MSN, NAO!

  12. Megyek mindjárt.

  13. Peti nem akarsz egy ugyanilyet animékkel? ^^

  14. Áh… nincs tervbe véve, hogy átírjam. =)

    Bár jó pár animura ráférne egy-két combos patch. =D Na jó, tudom, ez gyenge volt.

  15. […] Péter, Dodgers, Benyo után beállok a sorba és kitöltöm ezt a 40 kérdéses gamer stuffot én is. (= […]

  16. […] rá erre a kérdőívre és utána láttam, hogy már szinte mindenki kitöltötte wp-s körökben (Péter, Benyó, Skydragon, Junchi . Szerintem annyira nem érdekes mint a múltkori személyesebb […]

  17. […] Péter blogján találtam ezt  a kérdőívet. […]

  18. houruck Says:

    Én is nosztalgiáztam egy jót:
    http://houruck.hu/blog.php?t=1337626292

  19. Tudom, hogy nem ide tartozik, régóta olvasom a blogod, de korábban már volt szó ilyenről, azthiszem a counter strike-os késelésnél, ennél a hírnél is a játék a hibás.
    http://www.hir24.hu/it-mobil/2012/05/25/belehalt-az-ordogi-jatekba/#comments
    Egyébként, D3 elemzésed lesz? Már ha a kezedbe kerül egy példány, érdekelne a véleményed.

    • Jó régen láttalak már téged is errefelé… =D

      A hírről pont ma hallottam, de nem lep meg, már régen is volt nem egy ilyen eset. Még a 2000-res évek elején olvastam olyat, hogy a gyerek 4-5 napig nyomta a PS-t, aztán meghalt. Az anyja találta meg, először azt hitte csak elaludt játék közben, aztán hamar rájött, hogy nagyobb a baj. Kiderült, hogy az alatt a 4-5 nap alatt a gyerek nem evett, nem ivott, szatyorba végezte el a dolgait, stb, aztán nem bírta a szíve és gameover.

      CS közben is halt már meg tán egy gyerek, arra úgy figyeltek fel, hogy már 2 napja be volt jelentkezve, de nem mozdult a karaktere.

      WoW közben is meghalt már pár HC fan, bár ez nem is csoda, mert az MMO játékosok között vannak a legdurvább függők, azok egy része már olyan szinten él, mint egy otaku.

      Ja erről jut eszembe most egy story, egyszer volt egy olyan, hogy meghalt egy gyerek balesetben, és a nővére bejelentkezett a srác WoW accjával, hogy közölje a rossz hírt, mire mi az első válasz meglepő módon rögtön egy kérdés volt, hogy “És dobott e valami jó cuccot?”.

      Diablo 3 őszintén szólva engem abszolút nem tud érdekelni. A Dungeon Siege első részével végleg kinőttem ebből a monoton hack’n’slash csépelésből. Ha RPG-vel akarok játszani, ott a Skyrim. =)

      Egyébként elég nagy faszságokat hallottam a játékról. Több haverom is előrendelte, és az még hagyján, hogy állandó internet kapcsolat kell hozzá, akkor is ha single játszol, és ha épp nincs szerver, vagy nem enged be valamiért, akkor nem játszol, de a lootolás, craftolás valami iszonyat szar. Fölöslegesen sok a loot, és jó 80%-a totál hasznavehetetlen, ami persze nem gond, mert összetörheted alapanyagnak, aztán lehet craftolni. Igen ám, csak hogy a craftolásnál is totál véletlenszerű, mikre ad majd az adott cucc stat bónuszt és milyet. Persze kicsi utánajárással hamar érhető lesz, miért lett ez így megcsinálva, hogy ezzel is rávegyenek arra, hogy majd az igazi pénzes(!) aukciókon vásárolj dolgokat. Kell a tápos cucc? Vedd meg bazze! Hisz nem elég, hogy kifizetted a játékot, meg közben fizeted a netet is, hogy ezzel a szarral játszhass, vedd még meg a felszerelést is, ha jót akarsz.

  20. Örülök, hogy örülsz 🙂
    Amire célozni akartam, az maga a hír, így néz ki, egy nem elfogult, agymosó cikk, “ördögi játék”, persze, egy mezei user ezt elolvasva mire gondol egyből, “ördögi”, rögtön arra asszociál, hogy veszélyes.
    Gratula a cikkírónak…
    Amit hallottál az igaz, de nem újdonság, a wownál kezdték el ezt a fizetős baromságot, aztán átvette a többi, de hogy a mai szokásokat jellemezzem egy képpel:

    Lehet, hogy te is kiraktad már ezt a képet, akkor bocs 😀
    Én pont hogy leszarom a fizetős pluszokat, a diablo 3 jó, a 2 miatt is kaptam anno általánosba egy rakat egyest matekból meg magyarból…hehe

    • A “jó” egy erősen szubjektív dolog.

      Aki anno szétjátszotta a 2-t oda-vissza, az nyilván nem fog benne olyan túl nagyot csalódni, de akit már anno se hatott meg a széria, az látja, mi a játék valójában.

      A Diablo 3 olyan, mint a Starcraft 2, vagyis egy szebb grafikájú, de látvány szempontjából a mai szinten középszerű, játékmenetileg jócskán elmaradott, a modern rendszerekkel kompatibilis újra kiadása az elődnek, ami annyit tud felmutatni, hogy most már battlenet acc kell hozzá, ha játszani akarsz.

      Nem tudom a Blizzard hogy gondolkodik, de hogy nem vették figyelembe egyik játékuknál sem azt, hol tart ma az adott műfaj, milyen változások történtek az elmúlt több mint egy évtized alatt, arra a nyakamat merném tenni.

Vélemény, hozzászólás?

